Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ruby komt met de trein volgens mij en wilde nog winkelen na de lunch...

Ik werp me op als vrijwilliger voor de winter bbq maar het kan niet bij ons... Flat met piepklein balkon. Ik meld me daarom vrijwillig aan als gast, haha.

Geplaatst

Dames,

Ik ga voor we gaan lunchen even naar de hobbywinkel, maar als dat niet lukt geenprobleem. Ik heb kaartjes gekregen voor de kreadoe. Een hobbybeurs in de jaarbeurs in utrecht.

Simba ik wil je anders wel ergens oppikken, dan ga ik met de auto en niet naar de hobbywinkel.

Zeg maar wat je wil.

Verder vandaag de muur geimpregneerd. WE gaan morgen gladmaken en gaten vullen. En naar het jubileum van het koor van mijn schoonmoeder.

Weltrusten voor straks.

Geplaatst

Rustig hier geweest vandaag. Iedereen van het weer genoten?

Vanmorgen paardgereden en vanmiddag naar mijn zusje geweest. Gezellig geluncht en even gewinkeld. Erg gezellig.

Leuk dat sommige thema's bij iedereen terugkomen zoals nieuwe auto en nieuw kapsel :-) . Henne, leuk hoor zo anders. J. moet maar gewoon even wennen ;-)

Ik ben al een tijd niet naar de kapper geweest. Ging eerste elke zes weken toen het een stuk korter was. Vind het wat langere nu wel weer eens leuk. Heel lang kort gehad. Weet alleen nog niet precies wat ik er mee wil. Binnenkort wel weer even laten fatsoeneren door de kapper. Nu wat wilde stukken hihi. Heb wel het gevoel dat het goed is dat mijn haar nu langer is. Voel me anders dan een jaar geleden, dus vind ik wat verandering wel passend. Herkennen jullie dat?

Vorige week eindelijk laarzen gevonden. Heb nogal lastige voeten: maat 40, smal, lage wreef en dunne kuiten. Kan nu dus eindelijk een jurkje aan zonder meteen voor een net schoentje te moeten kiezen. Vandaag ook voor het eerst skinny jeans gekocht. Misschien word ik op mijn 34e nog eens hip :-P

Geplaatst

Voor dikke en dunne kuiten: kennen jullie duoboots.nl? Ze zijn niet goedkoop, maar daar kun je laarzen in verschillende kuitmaten bestellen (ook schoenen in breedtematen). Ik moet het zelf nog altijd een keer proberen (ik heb juist dikke kuiten), maar hik altijd tegen de prijs aan. Een ex-collega met dunne kuiten (en meer budget hihi) was er lyrisch over.

Kaartje of ik dat hetken van dat haar....euh...nou, waarom denk je dat ik opeens niet meer blond ben? Moet er zelf aan de ene kant heel erg aan wennen en toch past het op de een of andere manier op dit moment beter bij me dan het vrolijke blonde. Ik weet ook van mezelf dat ik in periodes dat ik moeier ben, andere kleding koop dan wanneer ik me beter voel. En minn rijinstructeur vertelde ooit dat de helft van de vrouwen hun haar afknipt als ze zakken voor hun rijexamen haha. Dus eh...normaal? Logisch? In ieder geval herkenbaar.

Begrijp ik nu dat Guusje zaterdag ook niet kan? Balen! Dan idd die winterbbq maar gaan plannen haha. Mijn eerste reactie is 'het mag wel hier'. Maar zo'n grote tuin hebben wij ook niet, bovendien is het dan weer in R'dam en ik moet leren nee zeggen geloof ik he....zoiets was het hihi... Maar dat geldt natuurlijk niet voor alles.

Ruby ik ben trouwens helemaal geinspireerd door jou creatieve berichtjes. Heb jarenlang zelf kerstkaarten gemaakt, maar de afgelopen jaren nooit puf voor. Nu als goed voornemen allemaal leuke spulletjes gehaald om te gaan knippen en plakken. Eens kijken of het er van komt. De tijd vliegt ondertussen wel weer, al bijna eind oktober! We moeten alweer aan Sint gaan denken, altijd gedoe bij ons in de familie met afspreken, bleeegh. Heb dit jaar voor het eerst zoiets van 'dan doen we het toch niet als iedereen zo moeilijk doet'. Hoort misschien ook wel bij mn nieuwe kapsel ;-)

Meiden vandaag nog een zonnetje! Allemaal lekker wandelen, in de tuin werken etc? Ik ga proberen ons tuintje winter(bbq;-))klaar te krijgen.

Geplaatst

Pff, Sinterklaas, moet er (nog) niet aan denken! Als we t sl vieren is t met kleine grappige cadeautjes en t sjnterklaasspel. M'n neefje zal t nu wel echt doorkrijgen, maar zij vieren altijd met haar fam (en daar wil je echt niet bij zijn...)

We hebben dus gister eindelijk ledikantje, commode en wagen besteld. Wel raar idee hoor, dat daar over 4 mnd een klein meisje in ligt. Maar voor t zover is moet er nog zoo veel gedaan worden... Begin een beetje de kriebels te krijgen want vin lijkt nog niet echt haast te hebben.

Gister uiteindelijk toch nog ff de stad in, maar ben ba 1,5 uur weggegaan. Was erg moe en iedereen begon binnen te roken. Vind ik dan toch geen fijn idee. Terugweg was nog een heel gedoe; stond in een tram file... Dus uiteindelijk maar een stuk gaan lopen naar waar ik hoopte dat de volgende trams met een omleiding zouden komen. Gelukkig goed gegokt! Want ik had geen cent of pas op zak voor een taxi... Vin bleef nl. hangen op t feestje. Bij de halte sl wel 'vtienden' gemaakt met een ouder stel dag net als ik naar de eindhalte moest en evt hun zoon zou bellen hen op te halen. Had in dat geval nee mogen rijden maar was dus niet nodig. Uiteindelijk nog pas tegen half 1 in m'n bed, dus best moe nu.

Straks ff lekker naar t Amsterdamse bos, hockey kijken en mooi weer meepakken!

Fijnf dag allemaal!

Geplaatst

Die bbq mag hier wel hoor! Gezellig ! Wapenveld is alleen wel een uithoek voor velen van jullie.

Ben geveld door een flinke griep. lig al 2 dgn in bed. heb me ziekgemeld. balen want heb een enorm ziekteverzuim

Geplaatst

He Esther da's balen. Veel beterschap en sterkte! En je niet drukmaken om dat ziekteverzuim. Ik weet het, doe ik zelf ook, maar we zijn geen vergelijk met de gemiddelde werknemer.

Miki had je nog bloed laten prikken voor het weekend? En morgen de echo... trek je het nog een beetje?

Ik heb nog tot twaalf uur liggen slapen en nu helemaal geen zin meer om actief te zijn. Als mijn lijf de 'uit-knop' eenmaal heeft gevonden is het ook definitief over geloof ik :-)

Geplaatst

De lunch is nog niet geweest en de nieuwe date is al weer in planning!

Guusje jammer dat je er niet bij bent, s€n ook niet? ook jammer....eigenlijk voor iedereen die er niet bij is we gaan jullie missen :-(

Geplaatst

He bah Esther, beterschap!

Fren wat een avond heb jij achter de rug. Vin had je wel wat centjes kunnen geven, voor just in case. :) Maar voortaan wel met pin op stap en eerder een taxi pakken. Je hebt het druk zat!

Babeth, ik lees dat je goede adviezen hebt gehad. Benieuwd hoe het zich ontwikkeld, maar bij geen vertrouwen meteen in actie komen he. Spannend bijna weer werken.

Hoe is ie met jou Syl en Kyala?

Ik ben echt de minuten aan het tellen tot morgen. Helaas pas einde dag 15:15 aan de beurt. Het voelt goed allemaal, erg zwanger (bolle buik, grotere boobies, geen bloed) maar ben erg bang dat we in de maling worden genomen. Eerst zien dan geloven!

Geplaatst

Ja Henne, zie handtekening. Ontstekings/viruswaarden waren nu beter! Fijn. HCG ook 11.000 gestegen in 2 dagen, ook al vond ik het wat weinig. :) Maar na het topic hcg op basis van ervaringen doorgespit te hebben (waarom die nu is gesloten is me een raadsel), zag ik dat eenmaal in deze hoge waardes de meeste met een 4.000/5.000 per dag erbij zitten.

Hoe is met jou, je wenkbrauwen al meegekleurd? :) Ik vind het je echt heel goed staan! En lekker bakkie heb je hoor. En was de psych er bij in geschoten met de werkdrukte? Wel mooi onderzoeksresultaten opgeleverd zag ik.

Geplaatst

Ik ben er helaas niet bij, zo niet nagedacht van me. Ik heb een dagje/avond met mijn moeder gepland zonder na te denken. Ik heb het zelfs in mijn agenda staan!!!

Ik heb haar verrast met een concert van, ja ja, Frans B!!! Vind ze helemaal geweldig. Overdag eerst R'dam is, ergens wat eten en dat naar Ahoy! Alleen nog even kijken hoe en wat, ben niet zo bekend in R'dam. Iemand tips?

Testr, nog 1 nachtje. Ik ga duimen draaien voor jullie!

Esther, beterschap. Hier is manlief ook ziek, buikgriep! Volgens mij zijn veel mensen ziek nu!

Geplaatst

Ah Guusje, wat gezellig met je mams! Wel jammer van de meiden date, maar die komt gauw vast weer een keer.

Ik ben er trouwens zelf definitief niet bij. Mede vanwege alle ziekteberichten en mijn prednison gebruik. Ik ben erg beschermend en leef in een klein wereldje momenteel.

Ik ben wel weer heel benieuwd naar alle gezellige foto's! En verstandig als jullie zonder baby's gaan, geeft toch een andere dynamiek.

Geplaatst

Miki dat heb ik letterlijk gezegd toen we voor de 1e echo kwamen: eerst zien dan geloven. Geloof dat ze me maar een rare vonden toen hihi. Inmiddels weten ze wel dat ik er zo insta en zeker na twee miskramen kijken ze daar ook niet meer raar van op. Wel irritant dat je zo lang moet wachten, zal een zware dag worden. Gelukkig zijn de ontstekingswaaden gezakt, dat zal een opluchting zijn! En dat hcg...het lijkt me op een gegeven moment haast onmogelijk dat het nog verdubbeld per 24 uur. Dan zou je tegen zulke torenhoge waardes aan gaan lopen, dat kan haast niet. Van 400 naar 800 is toch een hele andere gradatie dan van 11.000 naar 22.000....

Wenkbrauwen heb ik een oogpotloodje op los gelaten ;-) Merk wel dat ik iets meer kleur in mn gezicht nodig heb. En ik heb een oranjekleurige jas die gewoon heel erg vloekt bij mn haar LOL, daar sta je ook niet echt bij stil als je bij de kapper zit. Never mind, dit is ook niet blijvend. Gewoon even voor het anders, om een ander gevoel te krijgen. Psych ga ik pas weer heen als ik een afspraak bij de haptonome heb gehad. En die moet ik nog maken. Morgen eerst op werk dat arbo gezeik eens tackelen. Wil best overleg met arbo over mijn uren, maar dan wil ik zelf met de arboarts spreken. Want dan ga ik ook eens even vast laten leggen dat ik niet meer over mag werken. Punt. Dan maar hard tegen hard. Er is van de week iemand uitgeknikkerd en iemand opgestapt en de onderliggende reden is overal hetzelfde. Als ze mij willen houden weten ze wat ze moeten doen.. ;-) En anders vind ik wel weer wat anders.

Geplaatst

Guusje kom je met ov of auto? En wat voor soort eten vinden jullie lekker? Ik zou proberen het eten al in de buurt van Ahoy te doen, hoef je minder te haasten. Maar in die buurt ben ik zelf niet zo heel erg bekend. Er zal beslist eea zitten. anders in de buurt van het Nieuwe Luxor, dan ben je het centrum al uit en in de goede richting. Daar zitten in ieder geval een leuke tapas-tent en een goede japanner. In R'dam en omgeving zijn 'De Beren' restaurants ook altijd leuk. Vlees van de grill met friet, doodsimpel, maar lekker en gezellig.

Syl heeft vast nog wel meer ideeen. En voor winkelen gewoon het centrum in. Daar zit zoveel. Vooral grote ketens, maar dan wel praktisch alles wat je kunt verzinnen.

Geplaatst

Ja weet het, tnx Henne. :) Ben trouwens heel minimaal misselijk, wat ik wel opmerkelijk vindt met zulke waardes. Maar mij hoor je niet klagen hoor. :)

Haar vloeken met je jas vind ik juist altijd heel mooi, soort creatief spanningsveld zeg maar. :)

Sterkte met dat werkgedoe, en gauw haptonomie inplannen. Hoor ik zoveel goeds van! Die positieve boost kun je goed gebruiken nu.

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Even een teken van leven uit het zonnige zuiden! De afgelopen weken erg druk geweest met werk maar de deadlines van donderdag gehaald waarvoor de complimenten van collega's... de 60 overuren die ik vrijdag kon schrijven maakte het voor mij pas écht leuk;-) Dit is het eerste weekend sinds de vakantie dat ik niet nog "even" wat aan het werk doe dus lekker genieten van het mooie weer! En dus ook niet veel aan de keukentafel achter de laptop.

Niet veel tijd om terug te lezen wat er allemaal gebeurd is maar ik begrijp dat het voor jou, Tool, nu spannend is?? De laatste wachtweek? Sterkte... En Miki, so far so good?! En Henne, jullie binnenkort weer een stap zetten? En Sylvi, waar staan jullie nu? En Esther, samen stoppen en samen verder? Wat moet dat een stap zijn om dat te kunnen schrijven... sterkte! En Babeth, misschien toch even laten controleren???? Gewoon voor je eigen gemoedsrust?! (en de onze;-)

De drukte van de afgelopen weken doet me goed. Focus op andere werkzaamheden, nieuwe werkzaamheden, maken dat mijn hoofd is gestopt met malen. Wil ik door? Of niet? Of wel? Of toch maar niet???? Jullie kennen het vast wel. Neemt niet weg dat ik dit tempo qua werk wil doorzetten de komende maanden. Twee maanden is de max, daarna moet het weer wat rustiger worden. Op dit moment wel een afspraak staan met doc voor 2 nov maar dat is meer omdat ik nog steeds bloedverlies heb zo'n 2 dagen na de eisprong. Dat duurt tot de menstruatie doorzet en dan stopt het week om weer te beginnen na de eisprong. Irriteert me behoorlijk en maakt me ook een beetje nerveus: nieuwe verklevingen, nieuwe poliepen of wat anders?? Dit is begonnen na de laatste IVF in maart en dus behoorlijk langdurig inmiddels. Maar even afwachten dus...

Lieve meiden, ik hoop jullie volgende week live in DB te zien. Sorry dat ik zo weinig betrokken ben geweest maar goed, simpelweg geen tijd voor gehad! Nu met manlief de zon in, dan de garage opruimen (jaja dat krijg je als je huis te koop staat... alles aan de kant IN huis, betekent een opstappeling in de garage;-). Fijne dag allemaal!

Lieve groet,

Geplaatst

Ik las vaak 'misselijkheid is een teken dat je zwangerschap floreert'. Omdat ik niet zo vreselijk misselijk was, werd ik daar echt woest om haha. Meid, het zegt niks. De een is misselijk, de ander moe en de derde heeft nergens last van. Wie weet zorgt de hele onderdrukking er ook wel voor dat je wat minder sterk op de hcg reageert....weten wij veel. De echo morgen gaat mooie bevestiging geven, mind my words....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden