Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goeiemorgen,

Guusje bij mij is niks veranderd dus mijn gegevens heb je ook hoor! Want Wordfeuden kan ik niet op mijn telefoon...

Jeetje Ursela wat een stoere moeder heb jij! Kan me haar voorstellen maar jou ook, wat zal je blij zijn als ze weer veilig thuis is...

Ja lekker naar Thermae 2000 morgen, kwam er helaas achter dat je als zwangere niet op de massagestoelen mag, die vind ik juist zo heerlijk... Had een keer iets gelezen over bepaalde drukpunten die weeën kunnen opwekken, je mag bv ook geen voetreflexmassage doen en heb het even gecontroleerd bij mijn zwangere ex-schoonzusje die fysiotherapeut is. Ze zei dat je inderdaad je onderrug met rust moet laten, nekmassage mag wel, maar ja, die stoelen gaan van onder tot boven. Nou ja, jammer, ik ga het risico niet lopen natuurlijk.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiden,

Ivfsh hoop dat je vandaag weer wat opknapt. Syl hoe is het bij jou vandaag?

Caro dat van die massage is wel jammer ja. Bij mijn zus op werk hadden ze stoelmassages toen zij zwanger was en die masseusse heeft toen een aangepaste verse gedaan, maar daar werd ze halverwege ook helemaal naar van. Beter wegblijven van dat soort dingen dus en andere ontspanning zoeken :-)

Tool kun jij een betje ontspannen? Wel superdesuper, drie ukkies terug! Goed broeden he meisie!

Testr gelukkig dat dr Pfeiffer je gerust heeft kunnen stellen. En bedankt voor de post!!! Nog een paar daagjes tot de eerste echo.

Laika gefeliciteerd met de geboorte van Jim!!! Ohh, ik realiseer me nu pas hoe erg ik achterloop dat ik je zelfs nog niet gefeliciteerd had.

Moet nu alweer weg. Net gesport en zo osteo. Eind vd middag nog acu en dan auto ophalen joehoe!!

Geplaatst

Er word al flink geklust vandaag, moest toch nog de andere helft van de inbouwkast er uit helaas. Deze computer en de printer en de telefoon zijn echt nog de enige dingen hier op de kamer, klinkt helemaal hol! Morgenochtend wordt de computer losgekoppeld, dus vandaag kan ik nog de hele dag op het forum, pfff...

Geplaatst

hihihi, Caro, zoveel mogelijk gebruik van maken. enne , ja, die massagestoelen, heerlijk!!! van de voetreflex wist ik idd. Ook bepaalde massageolieën kunnen een tegenreactie opwekken.

Henne, ja hoor, ik kan goed relaxen, hihihi. Dadelijk weer naar huis en dan effe wat eten en een wandelingetje maken.

Fijn dat je straks de auto kunt halen!!! kun je weer lekker de straat onveilig maken, hihihi

ik ga eens proberen of ik een foto van onze jongens kan plaatsen.

Ben echter het kabeltje kwijt van de foon voor de pc, dus ik moet een foto maken met het fototoestel.

tot later!

liefs,

Tool

Geplaatst

hoi meiden

Ivfsh, gelukkig gaat het al iets beter met je, er zijn op het moment erg veel zieken volgens mij, altijd ellendig maar nu net als je een weekje op pad bent...bah, beterschap!!!

Tool wat leuk om volgende week weer een meeting te hebben, het zal inderdaad wel even slikken geweest zijn toen je dat schreef, keiharde realiteit maar jij bent nu de enige met mooie wondertjes in wording bij je, hoe bijzonder is dát!?

Ursela wat een ondernemende moeder heb jij zeg en dan met die gezondheidsklachten, ik kan me erg goed voorstellen dat jij er niet gerust op bent en dat je haar liever in NL had zien blijven (of Noorwegen ;-)) Van de andere kant ook groot gelijk dat zij nog wil "genieten" van bepaalde dromen maar moeilijk voor jullie hoor.

Caro geniet van je dagje verwennerij, zonder massagestoel wordt het ook vast genieten, en de verbouwing is gestart zo te lezen, super!!

is je dochter tot op heden wel enthousiast om in haar nieuwe kamer te gaan slapen??

Henne veel plezier met je auto, wat zal ie lekker rijden.

Laika bedankt voor het mooie kaartje! hoe gaat het met jullie?

Gisteravond voor het eerst samen van huis geweest en schoonouders kwamen oppassen, oefff wat zag ik er tegenop zeg, gelukkig heb ik haar nog in slaap kunnen krijgen voordat we weggingen. Het is allemaal goed gegaan gelukkig en ik heb slechts 3x gebeld, 1x toen we bij het restaurant aankwamen, 1x rond 21.30 en rond 22.45 toen we weggingen, valt mee nietwaar?

Het restaurant was erg geslaagd, dames mochten jullie een keer in Eindhoven (of in de buurt zijn) dan is "De SLak" in de Mauritsstraat echt een aanrader als je van aziatisch eten houdt.Het concept kende ik nog niet, voor € 22.50 pp kun je steeds kiezen uit 25 gerechtjes van de kaart, echt erg lekker, gevarieeerd, verrassend en een mooie zaak!

haha als tegenhanger vanavond maar ouderwetse hachée

Geplaatst

Hé meiden,

Laika gefeliciteerd met jullie zoon. Ik hoop dat alles goed is met jullie?

Ivfsh beterschap!

Tool wat een fantastisch bericht van jou zeg! Meid wat hoop ik dat deze bikkels het gaan worden! Sterkte in de wachtweken.

Ik heb vandaag een hele belangrijke stap genomen in mijn proces van verwerking...ik heb besloten om al mijn medicijnen weg te gaan geven. Ze liggen in mijn koelkast en ik heb er zolang over nagedacht...ze waren nog een achterdeurtje voor een behandeling zeg maar. Alles in mij voelt dat we richting stoppen gaan, gepaard met heel, heel veel verdriet...meiden wat doet het pijn! Zo onvoorstelbaar! Niet dramatisch bedoeld maar echt er is zoveel verdriet in me. Vannacht gedroomd dat ik beviel van ons eigen kindje...die gevoelens die er in me waren toen ik dat kindje in mijn armen hield...groots zeg! En dan wakker worden en je realiseren dat we dit nooit gaan meemaken...

Nou ja, jullie snappen me wel. Ik heb een sipdag! Gerard zit boven te leren en ik zit nog steeds in mijn ochtendjas te sippen, af en toe een flinke huilbui en wegkruipen in gerards armen...

Anyway...ik heb mijn handtekening aangepast wb de medicijnen die ik weg ga doen...ik wil ze eerst hier aanbieden dus mochten er onder ons zijn die nog verlegen zitten om e.e.a....de keuze is reuze in mijn koelkast!

Geplaatst

Ach lieve Esther... Dat is zeker een grote stap meid!!! Wat een droom had je, ik pink een traantje met je weg... Meis, wat zou ik het allemaal graag anders zien voor jullie! Hopelijk brengt dit, na het verdriet, rust voor jullie tweetjes. Ik hoop zo dat de toekomst nieuwe technieken/mogelijkheden gaat brengen voor jullie. Zoals het invriezen van eicellen.

Meis, dikke dikke knuffel voor jou!!

Geplaatst

Lieve Esther,

Wat een moeilijke stap zeg! Ik leef zo met jullie mee! Ik zou zo graag iets willen zeggen om de pijn wat te verzachten, maar ik kan ze niet vinden. Ik zou zo graag willen dat voor jullie de zon gaat schijnen, op welke manier dan ook.

Weet dat ik aan je/jullie denk.

xxx

Geplaatst

Esther wat een moeilijke beslissing maar om verder te kunnen moet je soms drastisch zijn hoe verdrietig dit ook is. Vindt het wel knap van je en sip vandaag maar goed, helemaal niet gek.

Henne misschien zie ik je dadelijk wel crossen op de snelweg.

Babeth een gezellige avond voor jullie en maar 3x gebeld, goed hoor!

Klinkt lekker die slak, fa de website eens opzoeken.

Geplaatst

Esther ik weet nog goed dat je de vorige keer ging stoppen en wat een pijn dat deed. Nu weer, nog geen steek verder, behalve veel verdriet. Oh meid, we zouden hier allemaal wat voor je willen doen maar jullie moeten het helaas met z'n tweeen doen... Alvast heel veel sterkte en liefs!

Geplaatst

Laika wat een ontzettend leuk kaartje van Jim!!!

Henne druk maar wel leuke ontspannende dingen vandaag.

Esther, hier ook een traan. Jeetje wat moet jij je verdrietig voelen. Sterkte meis. Kruip maar lekker in G zijn armen.....

Hier mijn adresboekje aan het overschrijven, wat een rotwerkje zeg. Maar ja oude viel echt uit elkaar en moet eerdaags ook alles klaar hebben liggen, nou ja moeten, willen. Voor ik weer ga werken in december wil ik in ieder geval de adres veranderingen klaar hebben liggen. Kost veel tijd, maar dan is dat alvast geregeld. Hoeven dan alleen nog maar op de post na de datum erop te hebben geschreven. Jullie zullen t.z.t. een maitje krijgen met adres verandering!!

Geplaatst

Babeth lekker avondje uit geweest. 3x gebeld, jeetje ik heb helemaal niet gebeld. Voel me nu gelijk een slechte moeder hihi. Als je je maar lekker gerust hebt gevoeld, dat is het beste. Fijn dat Imke het zo goed heeft gedaan, geeft je vast weer meer vertrouwen voor een volgende keer.

Geplaatst

Laika leuk kaartje idd.

Sandra jij hebt mij ergens voor uitgenodigd ofzo op FB maar krijg de hele tijd een foutmelding. Dan weer je waarin ik niet accepteer

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: November cryo TP :-) - 28 oktober controle gyn

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Tool: 2 oktober ongi geworden en begonnen met Suprefact (dag 1), 4 oktober (dag 3) de menopur erbij, en zaterdag 8 oktober de eerste fm alweer

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: 24 oktober 1e echo, met 7w3d, cryo's uk en/of puk (uitger. datum 8-6-2012?)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Voortraject:

Guusje: November cryo TP :-) - 28 oktober controle gyn

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Tool: 15 oktober punctie, 18 oktober tp van 3 flupkes (5-, 6- en 8-cellig), 1 november testen

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: 24 oktober 1e echo, met 7w3d, cryo's uk en/of puk (uitger. datum 8-6-2012?)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien

Es, was niet het laatste lijstje, heb m voor je aangepast.

Geplaatst

Es, meis, wat een verdrietig berichtje. Ik kreeg bijhet lezen ervan kippenvel over mijn hele lichaam!

Ik vind het knap en sterk van je dat je deze zo moeilijke beslissing hebt genomen. Maar, waarschijnlijk is het inderdaad goed om zo'n drastische stap te ondernemen om weer verder te kunnen gaan met jullie leven.

Begrijpelijk dat je een sipdag hebt. Kruip lekker tegen G aan en ik wens je heel veel sterkte en een megadikke knuffel!!! Hoop dat jullie een mooie weg verder mogen bewandelen waarin wellicht toch een mooi gouden randje aan zal komen!!!

Geplaatst

Babeth, wat goed van je dat je maar 3 keer gebeld hebt, hihihi.

Net weer lekker 3 kwartier gewandeld. Heerlijk! voel me nog steeds goed en volgens mij werkt mijn linker eierstok ook nu redelijk mee.

Henne, lekker aan het rondkarren in je nieuwe bolide???

Laika, dank je wel voor het mooie kaartje!!!

Voor het lijstje overigens: Zigeunergehaktschnitzel, aardappelschijfjes, sperziebonen en sla.

Geplaatst

He meiden,

Jullie hebben het kaartje ontvangen zo te lezen, mooi zo!

Sorry dat ik nog niet geschreven had hier maar een kind krijgen is best druk ;-) en ook nu moet ik alweer bijna voeden...

Ik heb een hele snelle maar goede bevalling gehad en Jim is is een heerlijk en tevreden mannetje. Ik ben wel flink uitgescheurd dus heb nog wel pijn maar verder is het me erg meegevallen allemaal. Helemaal geen endo-pijn tot nu toe, dat is ook heerlijk.

Later meer!

Geplaatst

Laika, fijn dat de endo-pijn tot nu toe nog steeds weg is! hopelijk blijft ie ook weg!

pijnlijk van het uitscheuren, maar je hebt er wel een mooi kereltje voor, hihi

geniet lekker ervan!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Laika bedankt voor je kaartje! Mijn vriend vindt de naam in combinatie met de achternaam helemaal leuk! Is hij expres vernoemd of heeft het er niks mee te maken?

Geplaatst

Och lieve Esther, ik wou dat ik je iets van mijn acceptatie en berusting kon geven maar dat gaat niet... Kom bij de lunch volgende week maar bij ons in het drankorgelhoekje zitten, dan praten we erover xx

Geplaatst

lieve es, de pijn spreekt uit je berichtje, en ik zou willen dat ik woorden van troost voor je had. Ik hoop dat je je verdriet kwijt kunt bij G. Een tweede keer zo een heftig besluit nemen, meid, ik heb het echt met je te doen...Laika, leuk kaartje en leuke namen!Hier heel moe, dus hou t kort. Ben alleen thuis en heb net een simpel soepie in de magne gezet. Verder geen inspiratie...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden