Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mogge dames! Tool wat vreselijk he, al die steekjes en krampjes...brrr... Alles wat je voelt maakt je gl, maar als je niets voelt is het ook niet goed. Zo frustrerend.

Simba en alle andere mamma's, volgens mij zijn onzekerheid en emoties heel normaal. Als ik zo in mijn omgeving kijk in ieder geval wel. Alles in je leven verandert, je hele hormoonhuishouding staat op z'n kop, he hebt structureel te weinig slaap... En ik denk dat Sandra ook helemaal gelijk dat alle emoties van de jaren van zwanger worden er ook uit gaan komen. Het enig dat ik als 'leek' kan zeggen is 'trek aan de bel als je denkt dat je reacties, emoties etc. niet meer binnen 'normaal' vallen. Het zou zonde zijn om geen (of te laat) hulp te vragen, ik weet uit ervaring hoe snel en hoeveel het kan schelen.

De nieuwe auto...ben er zo blij mee! Heb m alleen nog maar naar huis gereden, maar ga vanmiddag misschien naar een vriendin dus dan is het lekker even uitproberen. Moet nog wel wennen aan alle knopjes en toestanden. Ik kwam er bij mijn vorige auto laatst pas achter dat het stuur in hoogte verstelbaar was, oeps... Maar ga zo naar de kapper dus heb bedacht dat ik dan tijdens het wachten het instructieboekje dan wel kan lezen LOL

Nog even kort over van de week. Iemand vroeg of ik bij de psych was geweest, maar was dus weer van alles op mijn werk. Maandag was het nog akkoord om andere uren te gaan werken. Dinsdag had ik een mail dat ze dit toch eerst met de arbo wilden overleggen. "Of ze er wel goed aan deden". Op zich niet erg, maar terugkrabbelen per mail schoot me in het verkeerde keelgat. En die dag kwamen er ook nog wat berichten over vertrekkende collega's, niet verlengde contracten, klanten die om half zes savonds nog bellen over een presentatie van de volgende dag.... Uiteindelijk was ik pas om half zeven thuis, helemaal kapot en aan het twijfelen over werk etc. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik daarmee moet. Maar goed, eerst maar even die uren afwachten. Vandaag heb ik sowieso vrij, hoera!! En de komende twee weken ook een dag vrij genomen. Even wat bijtanken tussen de bedrijven door. En...toen ik dinsdag thuis kwam was wél het hele huis schoon. En dat is zooooooo relaxed.

Ivfsh hoe is het vandaag? En Sylvie?

Babeth en Kaartje, je zou het niet denken maar ik was ook altijd meer van 'zelf oplossen'. Ik heb heel erg geleerd om open te zijn, vooral omdat ik merkte dat mijn geslotenheid mezelf last bezorgde. Nu vind ik mezelf soms té open, de gulde middenweg is nog niet gevonden. Maar hier schrijf ik eigenlijk alles wel en dat voelt ook prima.

Volgende week alweer onze meeting! Spaatje en Syl (en Sab? Sen?) ik ga denk ik sowieso zelf rijden, zodat ik niet afhankelijk ben van iemand. Mijn prikkelbare darm is nogal prikkelbaar de laatste weken ;-0 dus ik wil evt. zo weg kunnen als ik niet lekker ben. Jullie zijn van harte welkom om mee te rijden, dan kan het evt wel zo zijn dat je op eigen gelegenheid terug moet als ik eerder weg zou willen dan jullie...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hé meiden,

Ik heb vandaag een hele belangrijke stap genomen in mijn proces van verwerking...ik heb besloten om al mijn medicijnen weg te gaan geven. Ze liggen in mijn koelkast en ik heb er zolang over nagedacht...ze waren nog een achterdeurtje voor een behandeling zeg maar. Alles in mij voelt dat we richting stoppen gaan, gepaard met heel, heel veel verdriet...meiden wat doet het pijn! Zo onvoorstelbaar! Niet dramatisch bedoeld maar echt er is zoveel verdriet in me. Vannacht gedroomd dat ik beviel van ons eigen kindje...die gevoelens die er in me waren toen ik dat kindje in mijn armen hield...groots zeg! En dan wakker worden en je realiseren dat we dit nooit gaan meemaken...

Nou ja, jullie snappen me wel. Ik heb een sipdag! Gerard zit boven te leren en ik zit nog steeds in mijn ochtendjas te sippen, af en toe een flinke huilbui en wegkruipen in gerards armen...

Anyway...ik heb mijn handtekening aangepast wb de medicijnen die ik weg ga doen...ik wil ze eerst hier aanbieden dus mochten er onder ons zijn die nog verlegen zitten om e.e.a....de keuze is reuze in mijn koelkast!

Zo herkenbaar Esther, dromen dat je een kind krijgt. Ik had dit ook toen het besluit was genomen. Het was heel duidelijk een meisje met prachtige zwarte haartjes. Zo gek, waarschijnlijk hoort dit bij het afscheid nemen van ons kindje.

Helaas kan ik je niet helpen in diet proces. Ieder doet op z'n eigen manier. Stap voor stap, dat is me wel duidelijk en intussen er zoveel mogelijk erover proberen te lezen en het voor mezelf een plaatsje te geven en proberen te accepteren. Het valt niet mee!

Maar een ding is zeker, wij hebben inmiddels al zoveel klappen van de zweep gehad, ook dit moeten wij kunnen.

Overgaan zal het nooit, maar een manier vinden er mee om te gaan, daar zou ik al heel dankbaar voor zijn.

Overigens heb ik ook nog altijd pregnyl in m'n koelkast liggen. En ook nog restanten van Lucrin en alle spuitjes die ik gebruikt heb de laatste keer. Op een of andere manier vind ik het erg moeilijk dit weg te doen....

Dikke knuffel, Mart.

Geplaatst

Esther, zoals mart al schrijft het is echt zo, helaas moeten jullie dit samen zelf verwerken. Hoe moeilijk het ook is.

Mart, ook ik heb nog alles in de koelkast liggen. Wil pas nadat ik 29 november bij de gyneacoloog ben geweest en een zwaar gesprek heb gehad pas wegdoen. Raar eigenlijk. Wel in huis drastisch bezig maar dat toch niet weg doen.

Het voornemen is om dit weekend dus de slaapkamer klaar te hebben.

De badkamer wordt een drama verhaal. Had woensdag gebeld naar de Vve en zou terug gebeld worden. helaas niet gebeurt. Hoor net op hun antwoordapparaat dat ze er vandaag niet zijn. Maar gisteren ook al een mail gestuurd en daar ook geen antwoord op gekregen. Baal zo ontzettend.

Maar we gaan voor de rest gewoon hard aan het werk. En om 17.00 uur weekend. Dus dames ik denk aan jullie en geef jullie een dikke knuffel.

Ja, ik heb zin in 29 oktober en kom met de trein.

Toedels!!!

Geplaatst

Esther en Martha dikke knuffel voor jullie!!!!

Henne wat fijn dat je auto lekker rijdt!!! Ik ben zo wispelturig dat ik gister gezegt heb dat ik het financieel niet zie zitten om een andere auto te kopen, met de verhuizing op komst. P was er wel een beetje verdrietig van, dat wel.

Heel herkenbaar hoor, al die onzekerheid als verse moeder. Ik heb het idee dat mijn kraamtranen er nu pas uitkomen. Heb vanmorgen weer de film de gelukkig huisvrouw gekeken en mijn gevoel schoot daarbij alle kanten op. Heerlijk zitten janken en toen Ruben wakker was lekker geknuffeld en in bad gedaan. Heb een foto sessie van hem gemaakt, hopelijk is ie ook leuk geworden....

Geplaatst

Meiden ik neem voor een paar dagen afscheid... Ga over een uurtje richting het zuiden.

Veel succes en sterkte met alles en ik meld mij weer ik denk op dinsdag... (Of ik moet stiekem tussendoor even op de iPhone van mijn vriendin forummen, maar denk niet dat ik dat doe).

xxx

Geplaatst

Veel plezier aroline!

Hier ben ik weer 'herrezen'. Haha. Werd vanacht wakker met honger, heel goed teken dus. Opgestaan om biscuitjes te eten, heb ik volgens mij nog nooit eerder gedaan. Vanochtend ook weer een boterham op, dus helemaal prima!

Geniet van het mooie weer de komende dagen!!

X

Geplaatst

Caro veel plezier. Ik heb zelf weer een stap gezet op weg naar ontspanning, zelfvertrouwen en een andere Henne: haar er een stuk af en voor het eerst in mn leven niet meer blond, aaargghh! Moet er zelf nog erg aan wennen, weet ook niet of het een blijvertje is. Maar voor nu is het lekker even anders en dat is wel goed voor me denk ik. Heb geprobeerd een foto van mezelf te maken, beetje rare hoek en kijk nogal eng hihi, maar voor het idee:

[ATTACH=CONFIG]2623[/ATTACH]

Geplaatst

Wow Henne! Dat is anders zeg!! Vind het erg mooi staan. Jij durft zeg :-). Ik heb nog nooit durven verven...

Vind het echt heel leuk! Maar wat anders inderdaad!

Geplaatst

Het is ooit begonnen met highlights en ach ja dan ga je op een gegeven moment vanzelf verder. Dit is wel de eerste keer niet blond en ik moet zeggen dat ze me verzekerde dat het niet heel erg donker zou worden, ahem.... Het is donkerder dan ik verwacht had, maar vind het wel mooi. Ik lijk zo veel meer op mijn zus die donkerder haar heeft.

En met haar ben ik vrij makkelijk, dat verander je zo weer. Kan bij wijze van spreken morgen weer voor blond gaan en het over twee maanden weer langer hebben. Ben wel errug benieuwd wat J ervan gaat zeggen/vinden.

Geplaatst

Vind t ook erg mooi! En vaak wordt de kleur na een paar dagen wel iets lichter. Ven ook ooit eens donkerbruin geweest. Misschien wel weer eens doen, stond leuk toen.

Geplaatst

Inspiratie dus voor Fren ;-) Ik was het gewoon ook zooo zat. En door het blonderen en de highlights waren de punten bijna wit, ook niet mooi. Zit nu eigenlijk dichter bij mn eigen kleur, maar omdat het egaal is lijkt het veel donkerder. Leuk toch he, zo'n kappersbezoekje dat je helemaal verandert.

Geplaatst

Mooie coupe Henne! En die kleur staat je goed! Stoer dat je dat zo even doet...

Ennuh...flitsende auto hoor! geniet ervan!

Ivfsh fijn dat je weer wat beter bent!

Caro geniet dit weekend!

Gisteravond tapas wezen eten met een vriendin. Heerlijk bijgekletst, gelachen, gehuild... Ze heeft zelf twee kleintjes en vier weken geleden een miskraam gehad.

Wat betreft het tijd uittrekken voor het hebben van verdriet...ervaren jullie dat soms niet zo? Dat je je bijna schuldig voelt dat je nog steeds niet je eigen ikje bent? Dat je bang bent dat mensen er zat van raken?

Geplaatst

Esther ik weet zelfs zeker dat mensen er zat van raken. Maar dat maakt niet dat ons verdriet daardoor over is. Alleen wel dat ik er bij andere mensen mee terecht moet. Dat klinkt heel nuchter maar dat doet natuurlijk wel heel veel pijn. Tegelijkertijd ben ik niet van plan om daarom te doen alsof er niks aan de hand is.

Overigens kan er ook een verschil zijn in 'zat ervan zijn' en niet weten hoe ermee om te gaan. Ik kan met mijn zus een uur aan de telefoon hangen over van alles en nog wat, zodra ik iets zeg over zwanger, ivf of wat dan ook haakt ze af. En ik geloof toch echt niet dat ze dat verhaal zat is ofzo, ik denk dat ze gewoon echt niet weet wat ze moet zeggen. En ik weet zelf ook eigenlijk vaak niet wat ik zelf zou willen dat mensen doen of zeggen. Het is dus ook best moeilijk voor andere om het goed te doen.

Sluit je in ieder geval niet af omdat je denkt dat anderen het zat zijn oid. Voor andere mensen denken is vaak het verkeerde denken.

En schuldig voelen moet je je al helemaal niet. Verdriet is persoonlijk en zoals Babeth al mooi zei niet tijdsgebonden. Ga er op je eigen manier mee om en laat je niet beinvloeden door wat anderen denken, of wat jij denkt dat zij denken of vinden. Er is geen recept voor weet je nog...

Geplaatst

Hoi hoi,

Henne wat een geslaagd "project" je kapsel, hoe je het eerst had stond leuk maar dit ook, en ja wat kleur echt een metamorfose, leuk zeg! Wat vind J. Van je nieuwe coupe?bij mij zijn ze ook van de week geverfd ergerde me aan mijn grijze haren die ik helaas sinds enige tijd steeds vaker spot haha.

Ivfsh fijn dat je opgeknapt bent!! En dan is het nog mooi weer ook deze laatste dagen in NL.

San haha die Fil durf ik nog niet eens te kijken! Ben bang dat de waterval bij mij

Dan niet meer stopt hoor.

Caro veel plezier!!

Esther voor jou ook weer een beladen maar ook bijzondere avond, fijn dat jullie veel hebben kunnen delen al kun jij je misschien ook weleens eenzaam voelen met je verdriet.neem de tijd , hoe veel je ook nodig hebt, iedereen verwerkt zijn of haar verdriet in een ander tempo en echt lieverd, mensen worden niet moe van je maar ik kan me voorstellen dat je je ook weer " jezelf" wil voelen, je oude ik, maar hoe dan ook, deze fase is ook een deel van jou en zal ook altijd blijven.

Weet je, als ik soms mijn trouwfoto's zie dan denk ik, pffffff zo zal ik nooit meer stralen, zelfs niet nu Imke er is, net of je het verdriet altijd blijft zien maar het hoort er bij.

Geplaatst

Leuk hoor Henne!

Ik ben ook donkerder, heb highlights maar dan bruin dus eigenlijk niet high ;-)

Wbt lunch J gaat mij rijden en die gaat daarna klussen bij mama dus ik kan 2 mensen meenemen maar ben wel een plakker en ik moet ook op J wachten dus zal waarschijnlijk de lunch afsluiten ooh ja en Kayla zit ook in de auto dus geen zwart aan, hihi.

Ik had jou dieet al doorgeven maar ga jij nog zelf bellen voor de mogelijkheden of doe ik dat? Laat je mij dit weten?

Geplaatst

A positive attitude enables you to make the best of every situation, and that gives you power over your circumstances instead of allowing your circumstances to have power over you. Joyce meyer

Kwam deze tekst tegen...vind hem zo mooi!

Geplaatst

Henne helemaal waar wat je zegt dat mensen soms niet weten hoe te reageren, ik weet dat ze graag je pijn, gemis of wat dan ook weg willen nemen maar ook niet weten hoe, logisch.....maar fijn als het bespreekbaar is!

Geplaatst

het is misschien echt mijn eigen gevoel en angst om niet leuk gevonden te worden door andere mensen hoor! Momenteel vind ik het gewoon lastig om echt te genieten...

Herkenbaar wat jij je afvraagt babeth...of je ooit weer zo stralend zal zijn als op je trouwdag (nou was ik op mijn trouwdag niet de meest stralende persoon lOl) maar het idee zeg maar.

Zie tegen vanavond op...we vieren met drie vrienden voor de hele vriendengroep onze verjaardagen...zijn meer kennissen eigenlijk. Maar iedereen weet zo ong van onze situatie. We gaan een winterbbq houden. Wat zeg je dan als mensen vragen hoe het gaat? Want het gaat eigenlijk helemaal niet goed!

Geplaatst

Lieve meid,

Klinkt hard maar denk aan jezelf, als jij wil zeggen dat het niet goed gaat, doe dat, ga jezelf niet verloochenen om de goede vrede zeg maar. Weet je, mensen verwachten vaak het antwoord "goed" op die vraag, en zijn vaak verras als je zegt het gaat klote, maar zeker omdat je zegt dat ze weten van jullie situatie. Je kan zelf bepalen wat je wel of niet kwijt wil maar je moet toch ook eerlijk kunnen zijn? Soms als mensen mij die vraag stelde en ik had geen zin om te praten dan zei ik wel dat het goed ging.

Als je uitspreekt hoe je je voelt dan kan dat soms ook tot bijzonder diepgaande gesprekken leiden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden