Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, laatste prik zit erin en mooi aantal follikels om te oogsten. Hoop dat je verder niet teveel last gaat hebben.

Ceeke, sterkte. Altijd verdrietig om afscheid te nemen van een familielid. Extra heftig nu ook nog denk ik door plotseling terug moeten reizen terwijl jullie zo aan vakantie toe waren.

Geplaatst

Henne, de laatste spuit zit erin. morgen lekker geen spuiten zetten, heerlijk!! heel veel succes woensdag!!!

San, jij ook woensdag heel veel succes. ik steek een kaarsje voor jullie aan!!

Wen, jij ook toi toi toi!!!

dank jullie wel voor jullie lieve woorden, tranen schieten me steeds in de ogen, gelukkig kan ik blind typen, haha (ahum).

vriend moet tot 23 uur werken. en dan nog een collega thuis afzetten, dus zal pas over een uurtje of zo thuis zijn.

we wachten de echo van volgende week af.

morgen zal ik ook nog wel bericht van DD krijgen over wat ik moet doen. Ik denk dat ik zelf door ga met de bollen tot aan de echo. stel het zit toch nog goed en is het gewoon een verkeerde uitslag geweest.

denk wel dat er iets geslapen gaat worden, maar heel onrustig en heel slecht. had mijn baas nog gemaild, maar die is nu met vakantie, duhuh. lekker makkelijk. Maar als het goed is, leest hij zijn mail wel.

testr, succes met de allerlaatste loodjes!!!

ga afsluiten voor vandaag.

jullie zijn lieverds!

x

Geplaatst

Jeetje, tool ik ben er echt verdrietig om, ik vind het ook zo ontzettend rot dat je vriend nog niet thuis is, hij wil natuurlijk ook zo snel mogelijk bij je zijn, och lieverd toch, ook namens mijn man sterkte!

Henne door het nare bericht vn Tool is me je bericht over de punctie geheel ontgaan, fijn dat het prikken nu achterwegebis, ik hoop dat je klachten snel minder worden als de punctie achter de rug is, alvast veel succes.

Liefs van mij

Geplaatst

Sandra jij ook veel succes voor woensdag, hoop dat het deze keer wel gaat lukken die tp.

Tool nog een extra knuffel.

Ceeke nogmaals sterkte.

Wat kan de sfeer toch ineens omslaan.

Esther hou jij het nog vol?

Henne , Sandra en Wen nemen jullie het stokje over.

Geplaatst

Ja hoor syl! Lief van je. durf er nog niet in te geloven en vind het doodeng maar probeer te vertrouwen.

Geplaatst

lijkt wl alsof zelfs de katten niet meer bij me willen liggen. zucht. vriend is thuis. staat nu onder de douche. hij vraagt maar de hele tijd, dus t is niet meer goed? we gaan maar naar ben en proberen wat te slapen.

Geplaatst

Tool lieverd ik hoop dat je wat hebt geslapen samen met À.

Wat is het toch verdrietig en hard.

Vreselijk wat we moeten doorstaan voor iets wat een ander zonder moeite krijgt.

Oneerlijk meid.

X

Geplaatst

Lief dat jullie vragen hoe het gaat maar kan er weinig over zeggen omdat er veel speelt en wij zelf ook niet weten hoe of wat.

Ik probeer elke dag blanco in te gaan en kijken wat er gebeurt.

Geplaatst

Morgen meiden...

Tool hebben jullie wat kunnen slapen?

Ceeke hoe hebben jullie de nacht doorstaan?

Hier goed beroerd van de pregnyl. Voel mn rechter eierstok zitten, ben vreselijk misselijk en moe en vraag me af waarom ik dit eigenlijk ook alweer wilde. Het herinnert me tegelijk aan zwanger zijn (oh help, dan duurt dit nog wéken) en aan hoe ontzettend ziek ik me voelde van de bbz (oh help, stel dat het wéér mis gaat) en het maakt me dus bang. Geprobeerd hier met EFT uit te komen, maar het blijft moeilijk omdat die misselijkheid continue aanwezig is en de herinneringen die daarbij horen dus ook regelmatig opkomen. Zo even bloed prikken en dan maak ik er maar een slaapdagje van denk ik.

Pfff, waar is de 'spirit' gebleven, de hoop, het doorzettingsvermogen....het enige wat ik wil is dat dit voorbij is. Maar als ik zwanger ben blijf ik me juist nog weken zo voelen. En dan heb ik de kromme gedachtekronkel dat als ik nu denk 'ik wil dit niet meer, dit moet over zijn', ik dus onbewust niet zwanger wil zijn en het dus niet word of het mis laat gaan. Tja...je kunt jezelf best gek maken he?

Lieverds, ik hoop op een wat betere dag voor de D&D meisjes dan gisteren.

Knuf!

Geplaatst

En dan heb ik de kromme gedachtekronkel dat als ik nu denk 'ik wil dit niet meer, dit moet over zijn', ik dus onbewust niet zwanger wil zijn en het dus niet word of het mis laat gaan. Tja...je kunt jezelf best gek maken he?

Die gedachtekronkel heb ik ook gehad en ik zit me nu af te vragen of ik daarvoor nu 'gestraft' word.

Geplaatst
Die gedachtekronkel heb ik ook gehad en ik zit me nu af te vragen of ik daarvoor nu 'gestraft' word.

Tool lieverd, het is niet voor niets een gedachtekronkel.... Ik snap het als geen ander, want heb het dus zelf ook, maar we moeten niet de verantwoordelijkheid/schuld voor (niet) zwanger worden en blijven bij onszelf leggen. dat is onzin. Ik ben heel boos geweest over het boek 'je kunt je leven helen', waarin gezegd wordt dat je bij onvruchtbaarheid dus eigenlijk geen kinderen wilt.... WAT??? En ja, als we maar lang genoeg doordenken, dan denk ik dat iedereen wel eens twijfelt of ze dit wel echt willen. Zeker als je al die ellende van ivf en wachten en teleurstellingen moet doorstaan. En het is juist dát wat je niet meer wilt, niet die kinderen...

Dikke knuf meis, maak jezelf niet gek, het ligt niet aan jou, jij hebt er werkelijk alles aan gedaan en jullie kleintje was (is) zo ontzettend welkom dat weet je. xx

Geplaatst

Lieverd, m'n hart breekt als je zoiets schrijft.

Precies wat Henne zegt, het is een gedachtekronkel.... Jullie zijn zover gegaan voor een kindje, jullie hebben alles gegeven. Hoezo niet welkom??

Leg alsjeblieft niet de schuld bij jezelf....

Sterkte lieverd!

Geplaatst

Tooltje, het is het makkelijkste in de 'schuld' bij jezelf te leggen, maar jullie hebben er alles aan gedaan! Een kindje is meer dan welkom en dat het nu weer niet gelukt lijkt te zijn na positieve testen is een hard gelach, maar mag en kun je jezelf niet verwijten!

Henne, nog ff volhouden!

San, m'n duimen draaien overuren!

Geplaatst

Rare gedachtenkronkels, heb daar ook altijd last van. Wij denken gewoon teveel en te ver na over dingen. Je maakt jezelf er gek mee. Dat weet je maar toch gebeurt het...

Tool, je zit maar in m'n gedachten. Heb je nog een beetje kunnen slapen? Heb zo verschrikkelijk met je te doen. Ik hoop toch nog dat ze het mis hebben. Knuffel meis

Ceeke, heel veel sterkte met je schoonvader

Henne, morgen de punctie. Op naar veel rijpe eitjes. Snap je bezorgdheid over je niet lekker voelen maar als je straks zwanger bent, is het hoe dan ook draaglijker. Hoe beroerd je dan ook bent, je ondergaat het uiteindelijk met alle liefde is mijn ervaring

M'n hoofd is even een te grote chaos om op iedereen te reageren. Gisteren was zo'n rare dag. Eerst bij de Arbo arts geweest. Situatie uitgelegd. Hij zat maar nee te schudden. Deze werkomstandigheden moeten snel veranderen want dit is te belastend voor mij. Onder deze omstandigheden mag ik ook absoluut geen uren uitbreiden. De druk moet er snel af en daar moet de werkgever voor zorgen. En juist nu zou ik de gelegenheid moeten krijgen om verlof optie nemen. Er is een verslag hierover verzonden naar m'n manager.

Smiddags in het ziekenhuis bij vk geweest. Met ukkie alles goed. Daar ook werk besproken. Zij adviseerde me om helemaal te stoppen met werken als er niet snel verandering in de situatie komt. Daarna telefonische controle gehad van UWV. Situatie uitgelegd. Vonden het ook niet normaal.

Toen ik thuiskwam trof ik een grote klerebende aan. Vriend had alles laten liggen en had besloten lekker aan z'n motor te gaan sleutelen. Ben gaan stofzuigen en dweilen want dat was hoognodig. Daarna kon ik niet meer lopen en was ik zo opgefokt dat ik maar naar bed ben gegaan. Even forum gecheckt en toen las ik het nieuws van tool. Was en ben nog steeds erg aangeslagen daardoor. Dan zit ik toch maar weer in een luxe positie....

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Tool, heb heel de tijd aan je gedacht meid. Jullie hebben er werkelijk alles aan gedaan en nu toch dit resultaat. Meisje toch... Hele dikke knuffel!

Henne, bij jou weer pregnyl erin met alle emoties die je er gratis bij krijgt... Het is een moeilijk proces met veel pijnlijke herinneringen. Ik probeer jou vanuit hier positieve kracht door te sturen! Situatie nu ziet er heel goed uit met veel gelijkmatige follikels. Nu proberen stap voor stap te denken. Veel liefs!!

Geplaatst

tegenstrijdige adviezen hier:

van DD en dr. S. moet ik stoppen met de bollen en moet ik volgende week nog eens een bloedtest laten doen en hoef ik geen echo.

In het zh zeggen ze: echo laten doorgaan.

Ik trek gewoon mijn eigen plan: doorgaan met de bollen, dadelijk zw. test van MvM, morgen bloedtest voor dr. Pf en dinsdag de echo.

Het is toch ingenesteld??? dus het kan toch niet vanzelf oplossen of ben ik nu te simpel aan het denken???

Geplaatst

Tool, heb er geen verstand van, ik denk dat ik in jouw situatie ook onzeker zou zijn, en idd die test van mvm nog zou doen. Die echo ook, en die bollen doorgaan zou ik laten afhangen van die test straks, denk aan je xxx

Geplaatst

Tool doen wat voor jezelf goed voelt. Heb je Pf al gemaild? Zou verhogen van de prednisolon nog zin hebben? Laat eea ook even afwachten van de mvm test. Kus!

Sandra schrijf eruit mee hoor. We zijn een heel hecht groepje doordat we al zo lang samen schrijven en elkaar ook in het echt kennen, maar hecht betekent niet gesloten, iedereen is welkom om mee te lezen, leven en schrijven!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden