Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

es, evdn streng toespreken, maar ik begrijp je oh zo goed. niet meer googelen! volgens is je hcg bij 10weken op t hoogtepunt als ik t goed begrepen heb. daarna blijft ie ong. gelijk of lichte stijging. goed dat je gebeld hebt en dat je vrijdag terecht kunt!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne fijn dat je morgen al iets hoort, wat een gedoe met dat bloedprikken zeg, en iedere keer alles uitleggen is ook zo irritant!moest wel lachen om je instructiesaan J tav het koken...

Geplaatst

Henne, wat een mooi resultaat. Ik snap dat je nog even de bevruchting en de zaadkwaliteit wilt afwachten (herkenbaar) maar je uitgangspositie is in ieder geval top! Succes morgen en op naar heel veel bevruchtingen en cryos!. Laat je vanavond maar even flink verwennen.

Es, bah al die onzekerheid. Logiosch dat je bezorgd bent maar probeer te vertrouwen op hetgeen wat Tool en babeth al schreven over de verhoging van de hcg. Goed dat je vrijdag al terecht kan.

Tool, hoe is het met jou? Je blijft door mn gedachten spoken.

San, gefeliciteerd met je terugplaatsing. Toch een kleine jippie. (ondanks al het verdrietige nieuws van de afgelopen week). Ik ga jouw heel veel succes wensen op het wachtbankje en hoop dat je over 2 weken kan medlen dat er een brusje voor R in aantocht is!

Ik heb trouwens ook nog even uitgekeken naar jullie in gent, maar wat je al schreef: wij zaten op een andere verdieping. Wij waren er vanaf half 10 (eerst even koffie in de kantine) en gingen exact om 11 uur weg (moesten nl ook nog bloed prikken).

Ego, Vandaag de FM. Mijn linkerkant produceert nu 14 follikels van bijna dezelfde afmeting! Rechts zelfs ook nog 2 follikels. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.Zoveel! De arts was wel bezorgd over eventuele overstimulatie en wilde hierdoor mn bloed nog gecontroleerd hebben.

Vanmiddag kreeg ik dan een telefoontje uit gent. Gezien mn bloed zit ik tegen een overstimulatie aan, maar vanwege het feit dat ik totaal geen klachten heb en ik nog nooit eerder een overstimulatie hebt gehad, durven ze het toch aan om aankomende vrijdag de punctie te gaan doen. Wel met de kanttekening dat ik de dagen daarna mijzelf scherp in de gaten moet houden op klachten. Ook krijg ik een extra infuus tijdens de punctie wat het risico op overstimulatie iets zou kunnen verminderen.

Ben dus benieuwd. Nu dus met stress want ik ben altijd erg bang voor de punctie. iedere keer weer. Soort angst terwijl het achteraf altijd best nog mee viel.

Vannacht de pregnyl en dan gaan wij er maar weer voor.

De arts begon er trouwens over dat er in gent een beleid is dat als er meer als 9 bevruchtingen zijn het automatisch een dag 5 terugplaatsing gaat worden.

Net als Henne ben ik echter heel voorzichtig. Ook bij ons is de zaadkwaliteit het probleem en het zal mij benieuwen of wij uberhaupt zoveel bevruchtingen gaan krijgeen. (ik ben nla altijd al blij met 4 stuks ofzo)

Geplaatst

Wen wat een mooi bericht, naar dat je zo opziet tegen de punctie, hoop dat je morgen toch wat kan relaxen,dan samen met san en Henne op het bankje, spannend zeg

ook jij heel veel succes!

Geplaatst

wen, spannende dag voor jullie vrijdag!! de punctie!! lekker morgen spuitvrij!!! geniet ervan!!! en jij ook al zo'n mooi aantal follikels!! goed blijven drinken!!!

ik wil gewoon dat het over is, maar kan niet meer doen dan wachten (wat we wel goed hebben geleerd de afgelopen jaren).

en er schoot nog iets door mijn gedachten, maar ik denk dat ik dat beter met de gyn kan overleggen.

is het mogelijk om met 1 eileider en eierstok (en je dus eigenlijk al automatisch wordt doorverwezen naar ivf/icsi) om na deze pogingen terug te gaan iui? het zaad is in principe in orde en op zich lukken de bevruchtingen ook wel (al waren ze met icsi beter dan met ivf). ach, ik moet er gewoon niet aan denken. eerst dit maar een plekje geven.

Ruby en Syl, veel plezier samen morgen met het ijsje eten, hihihi. en veel plezier op de camping, met of zonder poephokje, hihihi.

pizza is klaar, ik ga lekker eten.

Geplaatst

Tool, wat ben je toch een kanjer jij dappere dame! Petje af! X

Henne, wat een superoogst! Morgen hopelijk een aantal mooie emmies. Nu lekker even bijkomen

San, yes! Een tp. Toi toi toi op het wb

Wen, wow wat een follies! Goed dat ze je wel in de gaten houden ivm overstimilatie. Begrijpelijk dat je tegen de punctie opziet. Hopelijk valt het hartstikke mee. Ik zie je zo, kom ik ff de band ophalen

Es, shit zeg wat een onzekerheid weer. Hopelijk alles in orde. Heb geen verstand van hcg waarden.

Ceeke, gecondoleerd met je schoonvader en veel sterkte

Zojuist bij de fysio geweest. Ze heeft mn onderrug gemasseerd en wat druk uitgeoefend op wat plekken (bekken ed) voor de doorbloeding. Het heeft wel voor wat verlichting gezorgd. Straks de bekkenband halen bij Wen, hopelijk geeft die ook wat verlichting

Meiden, fijne avond

Geplaatst

Wen wat super zeg, zou de prednisolon er dan toch invloed op hebben? Ik had ook al zo'n topscore. Voel met je mee wat de punctie, had precies hetzelfde gisteren en eergisteren en vandaag viel het dan uiteindelijk weer reuze mee. Stel je wel in op een aantal dagen veel rust daarna als je idd tegen de overstimulatie aan zit!! En voor jou dan ook de wijze raad van Fren: begin nu alvast met veel drinken. Gezellig samen aan de zuip meis, ik heb vanmiddag al wel twee liter op geloof ik. Moet ook elke ochtend wegen en tempen, maar dat is in Vb standaard.

Tool ik vind het geen gekke gedachte. Wat je gisteren zei, je kunt moeilijk permanent aan de prednisolon en intralipid. Maar als iui te overwegen is, dan kun je die middelen wel weer inzetten....op maanden dat je een mooie eisprong hebt...

Koken was redelijk hilarisch. Vindt het echt vreselijk, kan geen drie dingen tegelijk en het gehakt bleek bedorven toen het al in de pan zat (en dat met een pregnylneus iieeuw). Ben dus toch maar gaan helpen, maar lig nu weer lekker plat. Probeer achttien bevruchtingen te visualiseren *zennnnn*

Geplaatst

Oh Henne was het maar zo makkelijk dat we met sjouwen, zuipen en "slecht" eten zw zouden worden. Dan zouden we het allemaal doen!!!!

Nee ik ga me nu lekker verder gedragen, dat beloof ik plechtig.......

Ik duim zo voor vele bevruchtingen en daardoor weer mooie cryo's dus extra veel kindjes voor jullie!!

Wen jij vrijdag de punctie, fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden. Overstimulatie is geen picknick dus lekker veel drinken. Mijn duimen draaien voor jou ook veel mooie eicellen!! Jammer dat we elkaar niet gezien hadden, dan hadden we een kop koffie kunnen drinken hihi.

Es begrijpelijk dat je nu weer onzeker bent. Niet meer je hcg laten prikken hoor als het niet nodig is!! Op een gegeven moment verdubbeld het toch ook helemaal niet meer elke zoveel uur?? Ik ben blij dat je vrijdag bij de gyn mag komen. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen/doen of heeft ie al gezegt dat je een echo krijgt??

Tool heb jij al uitslagen gehad van je bloed van vanmorgen of heb ik ergens overheen gelezen?? Komen jullie de dag nog een beetje door? Nogmaals dikke knuffel!!

Ik ga zo even naar mijn vriendin, haar opa is vanmiddag overleden. Pffff wel een tijd van uitersten. Es zw zo'n wonder, Tool zw en toch weer fout, Ceeke haar schoonvader overleden, ik (hopelijk) een nieuw leven in me groeien, Henne mooie oogst en Wen mooie fm meting en dinnetjes opa overleden. Soms zou ik mijn hoofd op mijn kussen willen leggen en pas weer opstaan als het bij iedereen goed is.......

Voor iedereen die het nodig heeft :positive energie:en wat om te lachen:smilybird:

Geplaatst

precies Henne, dat zat ik ook te denken. in de maanden dat ik een eisprong heb, al deze middelen gaan gebruiken. heb ze toch nog liggen, dus waarom niet gebruiken?

alleen waarschijnlijk dan wel naar een ander zh, want dit doen ze in Heerlen niet meer...maar goed, ik ben weer eens vooruit aan het lopen op zaken.

bericht gekregen van het werk: mijn ipad is er eindelijk. Maandag kan ik m komen halen. Ben wel ziekgemeld, maar pech, anders stuur ik A. wel.

en mijn samsung SII zal ook wel volgende week komen, ;-)

Geplaatst

He San, nee, ik verwacht de uitslagen morgen of overmorgen, denk eerder overmorgen. Maar ja, met dr. Pf. weet je het niet, hahahaha.

heftig van je vriendin, en sterkte!!

Geplaatst

Truste meiden, napijn begint goed op te komen dus ik kruip in bed. Hoop dat iedereen een beetje slaapt ondanks alle emoties die hier rondrazen.

Geplaatst

bericht van dr Pf. gehad:

Beurteilung/Empfehlung:

Compared to the previous results unchanged percentage of regulatory T-cells as laboratory sign for a still good capabiluty for inducing

tolerance, no signs for rejection but signifcantly decreased beta-HCG as sign for a discontinued pregnancy; skip stepwise with the predniso

dus het vruchtje werd wel geaccepteerd, het is gewoon niet sterk genoeg geweest...het is dus de vraag of hier iets aan gedaan kan worden.

hcg was nu 2.1 (en was 111.2 bij mijn vorige meting van 7-5). er wordt dus met twee maten gemeten in NL en in DL blijkbaar...

Ben trouwens een kwartiertje geleden ook begonnen met vloeien. zal nu maar zoveel mogelijk opvangen. wie weet of het vruchtje eruit komt of niet. geen idee hoe dit werkt...gisteren gestopt met de bollen en nu komt het al door.

zal dr. pf eens vragen wat stepwise skippen is. een dag wel, een dag niet, dan twee dagen niet? geen idee..

dit moet ik even laten bezinken. jeetje. lichaam was het dus niet aan het afstoten, maar het is gewoon gestopt met groeien.

Geplaatst

Lieve Tool, wat kl*te allemaal! heb er geen andere woorden voor. Dus het komt erop neer dat het vruchtje niet sterk genoeg was. Ik denk ook dat je daar verder niet zoveel aan kunt doen, althans niet meer dan wat je al hebt gedaan (zo gezond mogelijk leven, supplementen enz. enz.) Jammer dat Pf daar niets over zegt. Nogmaals heel veel sterkte lieverd X

Geplaatst

Afschuwelijk Tool. Je hoeft het waarschijnlijk niet op te vangen, omdat het nog te klein is geweest. HIn jou geval denk ik dat het bij heftig bloeden blijft? Het kan wel een tijdje duren voor het bloeden stopt, D maar ook dat verschilt weer per geval. De volgende menstruatie start weer na ca. 6 weke..

Pff, zo ben je super happy en zo zit je hier weer midden in. Pas goed op jezelf en opelkaar meissie. Dikke knuffe.

Geplaatst

Lieverd, het lag dus niet aan je eigen lichaam. Het vruchtje was gewoon nietsterk genoeg. Geeft je dat wel iets meer rust? Dat het niet jiuw "schuld" is?

Veel sterkte lieverd, hopelijk duurt het vloeien niet te lang

Xxx

Geplaatst

Tool afbouwen doe je de de dosis steeds kleiner te maken. Niet een dag overslaan oid, je lichaam is ontwent dit nu zelf aan te maken en moet weer even op gang komen. Je slikte 5mg toch? Zou dan twee dagen 2,5 doen en dan stoppen.

Rest later, lig nog in bed :-)

Geplaatst

Tool "fijn" dat je zo snel iets weet. Het vruchtje was dus waarschijnlijk genetisch niet goed aangelegd. Heftig, maar ook geen afstoting van je lichaam. Pfff is het al een beetje bezonken, heb je nog een beetje kunnen slapen?? Knuffel..

Henne nog gammel?? Veel pijn?? Hoe laat weet je iets vandaag??

Ik was al vroeg op vanmorgen, R vond dat ie genoeg geslapen had om half 6. Dus er maar uit gegaan. Ik heb voor vanavond al 2 lasagna schotels klaarstaan. Krijgen visite en omdat ik gisteravond hals over kop naar vriendin geweest ben was alles blijven liggen. Was wel een beetje sjacho, P dacht waarschijnlijk de vrouw niet thuis dus ik hoef ook niks meer te doen. Waarom zijn die mannen zo makkelijk? Zelfs de poes had geen water meer en ik maar mopperen over het feit dat ze zo miauwde alsmaar vanmorgen. Zichzelf vergeet ie niet zal ik maar zeggen, maar 's avonds de kat haar medicijnen en eten en kattebak wat hier eigenlijk vaste prik is na tafel afruimen na het eten "hoeft" waarschijnlijk niet als de vrouw niet thuis is.

Ok klaar met klagen hihi. Hormonen zal ik alvast maar zeggen. Mijn lijf reageert altijd al zo hefig op de tp. Heb dan gelijk al ongikrampen na de tp. Maar ik weet dat het allemaal nog niet kan, is nog beetje vroeg. Dus diep ademhalen en niet teveel afreageren op mijn man......

Geplaatst

Zo hehe, iets wakkerder met een ontbijtje...

Tool, het blijft heel erg verdrietig en oneerlijk, maar het is duidelijk dat jij er alles aan gedaan hebt en dat jouw lijf hier geen 'schuld' aan heeft. Bij een miskraam wordt meestal automatisch geroepen dat het vruchtje dan niet goed genoeg was, in dit geval is dat inderdaad zo geweest. En hoe ontzettend naar en triest dat is, jullie weten dat het in alle opzichten dus meer dan welkom was. Ik hoop voor jullie dat deze gedachte enigszins troost biedt.

Sandra het begint direct na de tp he...die spanning. Eerst de euforie, maar zodra die afzakt is het weer tussen hoop en vrees. Probeer maar te relaxen. Erg herkenbaar trouwens hoor 'als de vrouw van huis is'. Als J een zaterdag weg is, dan doe ik boodschappen, de was, ruim op. Als ik een zaterdag weg ben, mag ik blij zijn als de was die ik sochtends snel nog in de machine heb gedaan is opgehangen. Als ik laat uit mijn werk kwam en J was al thuis zei ik wel eens sarcastisch 'wat fijn dat je al met koken begonnen bent schat!'. Als ik niet in actie kom blijft hij rustig tot half acht savonds zitten wachten... Aan de andere kant doet hij, als we samen bezig zijn, heel erg veeldus ik zal niet te hard klagen.

Hier gaat het redelijk. Buikpijn valt me, heb wel wat bloedverlies. Gelukkig niet meer zo vreselijk misselijk, dat was kennelijk toch de menopur. Moet wel goed opletten, heb beetje hoge temp voor begin vd dag: 37.3. Maar verpleegkundige gaf aan dat dit kan als reactie op de punctie. Pas als het boven de 38 komt is het erg. Maar ja, omdat ik ook aan de prednisolon ben, vind ik het toch wel een beetje spannend. Doe gewoon heel rustig aan vandaag, lekker nog aan de paracetamol ook. Verder uiteraard veel drinken.

Wen hoe voel jij je? Pregnyl prik goed gegaan?

Oh, we worden tussen 11.30 en 12.30 uur gebeld. Denk dat ik tot die tijd maar in bed blijf ;-) Zelfs met 18 eitjes blijven het een zenuwslopende uurtjes tot je zekerheid hebt van een tp.

Geplaatst

Hoi meiden,

Tool, wat een confrontatie hè dat je nu bent begonnen met vloeien. Ergens natuurlijk goed om te weten dat je lichaam het vruchtje niet heeft afgestoten, dat de prednisolon iets doet lijkt mij maar het blijft zo verdrietig.

ik ben ook ooit het vruchtje zo vroeg kwijtgeraakt en inderdaad zo klein dat je het niet ziet.sterkte meisje!!

Henne nog even en jullie weten hoe het er met de emmies voor staat, weer wat slopende uurtjes uiteraard, laat je lekker vertroetelen hoor, zo naar als je zoveel last hebt van de punctie.

Hier snel wat doen, krijgen straks visite en moet even improviseren met het eea op tafel zetten.

Guusje hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Lieve Tool, wat kl*te allemaal zeg! Ik vind het zo verdrietig voor jullie! Ik heb er gewoon geen woorden voor. Je hebt er alles aan gedaan, en je moet jezelf niets verwijten hoor! Al zijn die gevoelen logisch. Dikke knuffel voor jou.

Henne, 18 eitjes woow, nu eerst het telefoontje zo afwachten hoeveel er bevrucht zijn. Spannend allemaal weer. Ik heb bewondering voor je doorzettinge vermogen.

Wen, jij als het goed is vrijdag de punctie, zie je er erg tegen op?

Sandra, jij een mooie emmy aan boord! Het aftellen gaat beginnen, toi toi toi.

Hier is de ongi weer zo goed als geweest, gister wel weer veel pijn gehad, maar is nu gelukkig minder. Ik vraag me toch af waar die pijn vandaan komt, de endo? Dan is zwanger worden het beste middel, dus dat ga ik dan maar doen (zegt ze heel stoer!)

Volgende week vrijdag de 1e echo, ben benieuwd waar mijn linker eierstok zit ;) Ik voel me gelukkig een stuk beter dan een paar weken geleden, komt misschien ook dat ik me aan het opladen ben voor deze poging. Gek genoeg ben ik er helemaal klaar voor, ook al is het nieuws niet goed straks. Ik ben zo toe aan duidelijkheid en rust. Ik wil weten waar ik aan toe ben, hoe moeilijk ook.

Ik lees regelmatig hier mee, en wil even iedereen een dikke knuffel geven, ik heb zo veel bewondering voor jullie allemaal!

Geplaatst

Ceeke, gecondoleerd met het verlies. Heel veel sterkte. Kus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden