Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé Freya het klinkt alsof het echt een pittige, moeilijke dag voor jullie was/is. Joh wat heftig om zo te lezen. Sterkte!

Henne ik moet wel even grinniken om je tranen voor epke! Nou ja, ik denk dat hij ze wel kan waarderen!

Leuk de 20e! Ik heb er zin in. Het is wel een enorm eind rijden geloof ik? Nou ja, kaartje wij weer poolen?

Een thuiswedstrijd voor mij zal er wel niet inzitten...ook ik woon in een uithoek geloof ik :)!

Vandaag een ontspannen dagje zwaluwhoeve gehad. Jammer dat het weer niet meewerkte, had zo graag nog even bijgekleurd op de zonneweide maar goed...nu lekker gelunchd, high tea, fruit en de hele dag gekletst. Ook fijn.

Even kijken wat we gaan eten en dan op naar verjaardag zwager...bleeghhh geen zin in. Ik heb zin in slapen!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Freya, pittig dagje vandaag. Confronterend om alles weg te doen. Aan de andere kant is het misschien straks ook wel een opluchting dat het weg is. Nu zag je die spullen steeds staan. Onze 'baby'kamer is nu logeer/opslagkamer. Als ik straks op mijn neefje/nichtje ga passen wil ik eigenlijk gewoon graag een babykamer maken. Ook omdat ik stiekem natuurlijk nog steeds hoop dat we hem ooit zelf kunnen gebruiken. Mijn man vindt dat nu overbodig. Die vindt dat het logeerbed best kan blijven staan. Is ook wel zo, maar het lijkt me zo leuk als het gewoon een kinderkamer is.

Babeth, I al weer wat beter? Morgen eerste verjaardag en tp. Wanneer krijg je telefoon over de tp?

Fren, jeetje wat is de operatieafspraak opeens snel. Wel lekker om het snel achter de rug te hebben, maar toch ook wel typisch hoe het nu gegaan is met de afspraak maken.

Es, gezellig dagje gehad met je vriendin. Zo te horen ook even lekker kunnen relaxen. Was je denk ik wel even aan toe. Goed plan om weer te carpoolen!

Geplaatst

freya, ik ken het. Wij hadden ook alle meubeltjes al. Ook naar de kringloop gedaan.

Kaartje, gezellig naar simba en morgen daar bbq.

Hier niet meer gesnaaid, maar er is ook niets in huis.

Geplaatst

Hoi allemaal ben ik weer even.

Grappig van G. Kaartje, vorig jaar november afgebeld ivm griep en niet meer geweest. Ga dat weer oppakken een keer.

Moet dadelijk echt gaan bijlezen met alles, pendel nu tussen Zwitserland en Frankrijk in, deels werken deels Prive, alleen ontzettend verkouden. Maaaar er is hier wel zon en 25-30 graden.....joepie!!! Sterkte daar met het weer.

Geplaatst

Kon me niet inhouden en heb de drie finalisten van de LAYS smaaktest gekocht... Moet toch weten welke chips het lekkerst is? De vorige keer vond ik ze trouwens alledrie vies, hopelijk zijn ze nu lekkerder.

Kaartje wat leuk dat je bij Simba gaat bbq'en! Zijn de leukste dingen, spontane afspraken! Wat die kamer betreft: een babykamer is zo gemaakt, misschien als het kindje er eenmaal is, dat je man wel overstag gaat. Kan me best voorstellen dat hij het nu nog niet ziet zitten. Is ook meer een vrouwending denk ik, het kan P echt niks schelen hoe de babies erbij liggen, als ze maar een lekker bed hebben en een commode, voor de rest maakt het hem niks uit. Handig, maar ook wel jammer...

Geplaatst

Caro, inderdaad. Ik zou ook pas spullen gaan regelen zodra baby geboren is hoor. Zusje heeft natuurlijk ook eerst nog verlof. Heeft dus allemaal geen haast. Lijkt me gewoon leuk. Al is het natuurlijk eigenlijk helemaal geen probleem om aan de ene kant van de kamer het logeerbed te laten staan en de andere helft van de kamer als babykamer in te richten. Kamer is er groot genoeg voor. In principe is een bed en verschoonplek voldoende natuurlijk.

Heb je de smaaktest al gedaan? Wat zijn eigenlijk de smaken deze keer?

Geplaatst

Freya, pittig dagje gehad vandaag. Nooit makkelijk.

de kamer die we in gedachten hebben als kinderkamer is al sinds de verhuizing de kattenkamer. Dat zijn op dit moment onze kindjes, die we ook soms achter het behang kunnen plakken, Hahahaha.

Uitnodigingen zijn verstuurd. Krijgen allemaal leuke reacties binnen. Zal m morgen doorsturen voor wie geïnteresseerd is.

Wat zijn we goed bezig op de OS hè? Te gek gewoon

Geplaatst

Nee hoor, zakken liggen nog keurig op de kast, heb ze vanmiddag pas gekocht... Zo eerst koffiedrinken, doe ik niet met een chipje, bleh...

Smaken zijn whisky cocktail, aioli en iets met kip. Die laatste lijkt me eerlijk gezegd niks, maar ik zal het melden als ik ze geproefd heb! Wist deze keer trouwens niet eens dat het was, de vorige keer werd je doodgegooid met reclames maar nu gemist?

Geplaatst

Hier ook niet getrouwd hoor caro. Ik zou het wel willen, maar vin absoluut niet. En als ik eerlijk ben, wat wordt er nou anders, meer aan elkaar gebonden dan door fiene kunnen we niet worden ;-)

Vind die spontane afspraken ook de leukste. Zal eens gaan zoeken of ik iets kan bedenken in A'dam of omstreken. Crea, actief, of gewoon leuk om te lunchen?

Ben alles kwijt, vanmiddag uitgebreid 'genetwerkt' met een van m'n auteurs, was niet meer dan wijntjes drinken en bijl etsen, maar erg gezellig.

Geplaatst

Ha meden. Wat leuk de crea date staat! Ik ga mijn best doen om er de 20e bij te zijn, hoor. (even aftemmen met diensten van manlief en oppas, komt vast goed).

Ik heb nog niet alles heel goed bijgelezen, meer even snel doorheen gescand. Sorry! (ga ik zo wel even doen).

Freya, wilde jou even een dikke knuffel geven. Zal vandaag niet makkelijk zijn geweest. Lijkt mij erg confronterend. Sterkte meis.

Tool mag ik ga meewensen en hopen dat je tijdens de crea date toch al een klein iemiemienie buikje hebt? Zou zo mooi zijn.

Fren, jeetje ineens vrijdag al een operatie. dat is snel! Succes!

Babeth, Hoe is het met I? Is ze al een heel klein beetje aan het opknappen? Het is altijd zo sneu als die kleintjes ziek zijn.

Ik wil je heel veel succes morgen wensen! Een dubbele speciale dag! De verjaardag van I en de cryo. Heel veel pelzier morgen!

Kaartje, Wat fijn dat je vloer ligt! Ik zat mij trouwens af te vragen, heb jij ooit de kosten voor de bbq berekend? ik kan mij het nl niet herinneren?

Sim, fijne vakantie!

Henne, hoe is het met jou en koekiemonster?

Sen, nog eventjes. Het gaat nu eccht opschieten.

Ego, even een paar dagen afwezig geweest. Ik heb nl toch wel extra dagen noeten werken (gelukkig geen 16 uur per dag), maar mijn gehele vrije weekend heb ik op werk doorgebracht. Hierdoor 'savonds te moe om nog even hier te reageren. vandaag eindelijk vrij (na 8 dagen) en een beetje bijgeslapen. nou ja....vanmiddag op de bank in slaap gevallen. Ik ben gewoon erg moe (maar dat is niet gek). Verder wel veel duidelig / lich in het hoofd. Inmiddels wel een drietal collega's ingelicht en dat is eigenlijk bets fijn. Zij nemen mij af en toe dingen uit handen en kijken niet gek als ik als eerste naar huis ga.

De arbo dienst is een verhaal apart (verhaal komt later wel). Komt er op neer dat mijn piket voor volgende week nog niet geregeld is...pfff. Morgen nog maar even in het rond bellen.

Ik heb trouwens mijn echo een par dagen verlaat. Het kwam ook iets beter uit met de diensten van manlief. Nu heb ik mijn echo volgende week donderdag. Dan ben ik 6 weken en 5 dagen en hoop dan een kloppend knipperlichtje te gaan zien.

Vind het nog zo onwerkelijk. kan nog steeds niet geloven dat het eindelijk gelukt is.

Geplaatst

Niks voor mij, al die chipssmaken. Naturel of paprika, klaar. Lang lang geleden in Engeland chips met ketchupsmaak gegeten, yuuuuchhh, en ik ben toch dol op ketchup hoor. En die wedstrijd vind ik zo nep als wat. Vorig jaar allerlei echt bijzondere smaken ingezonden, maar het meest fantasieloze komt dan in de finale. Nu snap ik dat het ook moet verkopen, maar dat irriteert me dan toch. Net als die bugles vulling, niks gelezen wat je niet zo zelf kunt verzinnen.

Kaart, wij hebben toen we verhuisden een kamer voor 'de jongens' ingericht en zo zien ze het ook echt, het is 'hun kamer'. Eerst stonden er alleen een bed en ledikantje (verschonen gaat prima op een bed)' inmiddels een stapelbed en een groot rek vol speelgoed, spelletjes, mijn kinderboeken etc. Vond het gewoon ook heel erg leuk om er iets leuks van te maken en genoeg volwassenen hebben er ook geslapen. Gewoon lekker doen eat goed voelt en e heb idd de tijd nog.

Hier de zenuwen...morgen u.w.v. Vind het vervelend dat ik niet goed weet wat ze nu voor ogen hebben, ziekte.wet, w.ajong...? Enige wat ik weet is dat w.w is beëindigd omdat ik dertien weken ziek ben. Heb in ieder geval alles van de afgelopen 1,5 jaar op papier gezet, plus klachten van nu en wat er nu speelt en dan maar zien. Het is ook allemaal zo verrot ingewikkeld met al die regelingen. Ga proberen te slapen, moet er om halftien al zijn, niet m'n beste tijd op het moment.

Oh en morgenmiddag belafspraak met ziekenhuis vanwege bloeding vorige week, uitslagen enzo. Is ook nog lekker vaag want kreeg brief met tijd, maar staat niet in of ik moet bellen of dat zij mij bellen.

Meisjes niet gevel snoepen ;-) en slaap lekker!

Geplaatst

Wen poeh he.... En moet je nu weer zoveel de komende dagen? 6w5d is een mooie termijn boor een hartje. Spannend!

Babeth, voor ik het morgen vergeet: veel succes met de cryo!

Nu echt weg, voor ik aan de chips ga ;-)

Geplaatst
Wen, is dat niet een beetje teveel van het goede 8 dagen non-stop werken in jouw situatie?!

Ben zelf nl ook van het type: niet nadenken en gewoon doorgaan. Ik weet dat het niet handig is, maar zolang ik bezig ben dan gaat het altijd wel. Alleen zodra ik thuis kom, stort ik in. Morgen gelukkig ook een dagje vrij en dan hoef ik alleen donderdag en vrijdag nog. De stormfase is voorbij, dus ik heb weer normale diensten.

Maar nog een piket week (volgende week) daar zie ik echt als een berg tegen op. Morgen maar weer met een andere arboverpleegkundige bellen. Ik had vorige week echt een doos (sorry hoor) aan de telefoon. Ik zou officieel morgen mijn fysieke sporttest moeten doen (is een jaarlijks iets). Ik daar naar toe bellen en uitleggen dat ik de test niet kan doen omdat ik zwanger ben, prednisolon en fraxiparine gebruik en mij hierdoor niet fit voel. Zegt die doos op neerbuigende toon: Maar waarom denk je dan dat je die test niet kan doen? Aaarghhh! Pas toen ik begon over mijn overbelaste knie waarvoor ik fysio heb (dat is ook nog eens echt waar), wilde zij een mutatie maken zodat ik geen sporttest hoeft te doen. Zie jij mij al gaan hardloppend over kasten springend, slepen met een zware spullen etc. Maximale fysieke inspanning. 5 minuten lang. Dacht het niet. Wat was ik boos!

Ik nog ook vragen an haar hoe het nu verder ging met overwerk, piket etc (volgens het officiele reglement hoef je als zwangere geen piket te doen, Net als onrgelmatige diensten). Zegt ze:"oh, als je wat verder ben in je zwangerschap en je weet zeker dat alles goed gaat en het een blijvende zwangerschap wordt, dan moet je maar terugbellen. Dan hoef je geen onregelmatige diensten of piket meer te draaien.

Ik was te verbouwereerd om hier wat van te zeggen en heb maar opgehangen. Morgen maar eens bellen met een andere arboverpleegkundige. (hebben er namelijk iuets van 5 zitten ofzo)

Geplaatst

Wen wat op DOOS! Zwanger is zwanger of het nu een dag of veertig weken is. En juist in het prille begin is het belangrijk om geen zware fysieke dingen ed te doen. Tss.... Maar als je sowieso geen piket en overwerk hoeft te doen als je zwanger bent, heb je de Arbo toch niet nodig? Dan zou je dat met een verklaring van je gyn oid toch via p&o moeten kunnen regelen? Of roepen die dan ook dat dit pas vanaf twaalf weken geldt, sufkonten!

Henne ga naar beeeehed!

Geplaatst

Slaap lekker!

Probleem is dat ik niet weet of ik dit officieel via onze eigen arbodienst moet laten vastleggen of dat ik dit met mijn eigen chef moet regelen. Ik weet namelijk zeker dat mijn eigen chef gaat zitten zuchten en hij gaat zeggen dat het erg moeilijk gaat worden om op zo'n korte termijn nog mijn piket door iemand anders te laten overnemen. ik had namelijk volgende week extra piket gekregen vanwege de vakantieperiode. Geen personeel genoeg, waardoor ik dus een extra week had gekregen. Vind ik normaal geen probleem, maar nu dus wel. Nog zo'n lange week ga ik echt niet meer trekken. Daarnaast moet ik tijdens piketweken binnen een uur op mijn werk kunnen zijn. Ik zit donderdag in gent en dat is allesbehalve binnen een uur reisafstand van mn werk. Ik moet dus ergens wel iets gaan regelen.

Geplaatst

Hoi allemaal

Ceeke ik las dat je weer bloedverlies had enkele dagen na de ovulatie.....wat is dat toch zeg!!! ik ben erg benieuwd (en hoop) dat ze een oorzaak vinden, zou het misschien iets zijn als er daags voor, tijdens en na je eisprong je progesteron gehalte gemeten wordt? en indien dat lager wordt er via proluton injecties een soort van spiegel opgebouwd wordt? ipv, de bollen vanwege jouw reactie daarop?

Henne, morgen al weer 14 weken!!!

Wen, jeetje zeg die doos zou je zo door de tel willen trekken volgens mij wat een tuthola! knap dat je de echo vooruitgezet hebt maar ja als het praktischer is....nou hoop dat er wat rust in je werkdagen komt en ik zou die test gewoon even verzetten naar oktober 2013 op zijn vroegst....

Freya, ik kreeg wel even de rillingen van je bericht, dat moet wel heel confronterend zijn, maar hoop dat het van de andere kant ook wat bevrijdend gaat werken voor jullie!

Kaartje wat leuk dat jullie Simba en S en JW opgezocht hebben en het morgen over doen met een bbq, gezellig, doe ze de groeten!!!

Henne succes morgen bij het u.w.v.!

Syl, mooie combi van werk en privé begrijp is, goed geregeld!!! gaat het zakelijk ook weer beter?

gisteren ochtend nog met DD gebeld, er stonden geen bijzonderheden in het dossier dus alles zou goed moeten gaan, vandaag ook nog niets gehoord dus als het goed is morgen tp, voor de zekerheid vroeg nog even bellen voordat we voor niets in de auto stappen.

Gelukkig gaat het met I een stuk beter toen ze net naar bed ging had ze 37.8, toch maar een paracetamol gegeven in de hoop dat ze rustig kan slapen.

Morgen vieren we het eventjes klein, mede vanwege cryo, op de terugweg mogelijk even bij mijn moeder aan.

Geplaatst

Wen wat lastig zeg, maar van de andere kant, als je morgen om wat voor reden ineens wegvalt draait het ook door toch? ik snap het wel dat je je bezwaard voelt maar aan een halffunctionerende Wen heeft niemand iets, mogelijk zowel chef als Arbo inlichten, mocht je chef moeilijk doen dan kan de arbo tussenbeide komen. Hebben jullie eigenlijk een interne arbo of een externe?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden