Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn Caro, ondanks dat je medicatie blijft gebruiken. En ja, het zal de komende jaren zeker nog wel druk blijven!

Hier een slechte nacht, veel gedroomd: toch weer dat ik enorm bloedverlies had, dat zit me duidelijk heel hoog, die angst zit diep. Nu maandag....rotdag....moet dan altijd even afkicken van het hele weekend samen zijn. Zo stil in huis altijd. En eigenlijk ben ik maandag ook altijd te moe, juist door dat weekend samen zijn. Rust dan toch minder dan door de week.

Temp is hier buiten nu lekker, binnen is het nog plakkerig, heb lekker alles open en ga ook maar wat strijken ;-)

Hoop voor alle werkenden dat het op de kantoren en andere werkplekken uit te houden is!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou of er hier veel van komt... ze zijn alweer wakker! Beetje vroeg dus Kaat net haar speen weer gegeven en snel weer weg in de hoop dat ze (heel soms doen ze dat) weer even in slaap vallen... Op zich gaat het wel maar ze hebben toch wel wat last van de warmte denk ik, ze slapen in ieder geval korter, maar of dat daardoor komt weet ik natuurlijk niet.

Succes met je maandag Henne...

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Ik heb met de ventilator naast m'n bed geslapen, heerlijk! Het heeft hier gisteren ook geregeld maar het stelde niet veel voor. De hitte was prima uit te houden met m'n badje en onder de parasol. Badje moet alleen zo worden omgeruild want die loopt heel langzaam leeg waardoor hij dus na een uurtje overspoelt. Niet echt handig want dat betekent dat je het badje dus niet lang onbeheerd vol kan laten en dus ook elke avond moet leegpompen. Hoop alleen wel dat ze nog hebben, stonden er zaterdag nl nog maar twee. Straks ook nog voor controle naar het ziekenhuis. Daarna naar kennis om grote geboortesticker voor op het raam op te halen. Haar man werkt bij een drukker dus we krijgen dat ding cadeau lief hè. Verder bezig met geboortekaartjes, vriendin heeft leuk ontwerp gemaakt. Nu wachten op de proefdruk

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Goh ik dacht dat ik laat was met de geboortekaartjes :-) Je hebt er vertrouwen in dat het nog eventjes duurt blijkbaar! Hoewel je na de geboorte ook even kunt wachten natuurlijk, wij hebben ze expres pas na een week verstuurd...

Geplaatst

Caro, fijn dat alles weer in orde was in zoverre. Beter aan de medicatie toch nog dan dat het helemaal verkeerd gaat.

Sen, hoop dat je t badje nog geruild krijgt!

Geplaatst

Caro weer over 1 jaar terug? Dadelijk is je bloeddruk oké en slik je voor niets. Is het nog gelukt met strijken.

Fren geniet van je airco.

Ivfsh 30 graden pfff heeft ze wel kunnen slapen?

Tool braaf aan het water met een beetje smokkelen, heel goed!

Henne de maandag is altijd even afkicken. En dromen zijn bedrog denk ik dan maar, maar soms zitten er goede dromen tussen, die komen voor jou ook nog.

Als je een keer zin hebt om langs te komen dan laat maar weten, pups kunnen een goede afleiding zijn.

Esther wat vervelend, ben je alweer wat opgeknapt? Hoe is het afgelopen met je werk? Ga je nu opleidingen doen.

Sen hopelijk hebben ze nog een bad staan. Heel benieuwd naar de naam van jullie jongen.

Sandra hoe gaat het met jullie en je mams?

Vandaag naar huis, morgenochtend dierenarts voor de tweede entingen. Tot later.

Geplaatst

Net pas het bericht kunnen versturen van vanochtend.

Wij zijn in de tussentijd thuis en de kleinste mormel loopt al trap??? Zijn 2 kleine terroristen!

Geplaatst

Nee geen meter gestreken! Maar nu liggen ze er in en gaat mama hopelijk een klein tukje doen zo... Heb het zwembad al schoon gemaakt en gedeeltelijk weer gevuld voor de oudste straks, voor het eerst sinds een week weer met de twins boodschappen gedaan, keuken opgeruimd, iedereen gegeten en gedronken... heb wel even pauze verdiend vind ik...

Syl ik mag any time langskomen om 'm tussentijds te meten, recept is steeds voor 3 maanden dus kan ook over 3 maanden weer een afspraak maken. Maar mezelf en mijn bloeddruk en de drukke boel hier een beetje kennende is het niet zo snel weer normaal hoor...

Geplaatst

Ben ik ook weer even

Bij VK geweest, alles prima dus afwachten. Nieuwe afspraak voor volgende week maandag. Als hij er dan nog niet is, gaan we een plannetje maken.

Daarna raamsticket opgehaald bij kennis. Hij is zo leuk!

Badje hebben we nog niet geruild. Ze zijn nl op. Kan wel geld terugkrijgen maar dan hebben we dus alsnog niets en alles is overal praktisch uitverkocht. Vriend wil dus eerst proberen lek te vinden en te maken. Als dat niet lukt gaat hij alsnog terug

Caro, ik dacht hetzelfde als wat Syl zei vwb je bloeddruk. Een jaar is wel heel erg lang toch?!

Geplaatst

Sen ben je het al zat? Het zijn echt de laatste loodjes hé...! Fijn dat alles goed was!

Syl wat leuk die hondjes van jullie! Genieten!

Ik ben vandaag thuis gebleven. Morgen ook nog. Als ik ga staan dan begint alles te tollen dus werken heeft niet zoveel zin.

Syl ik wilde net gaan solliciteren op de IC toen ik positief testte. Voorlopig geen opleidingen oid voor mij!

Geplaatst

jep Tool, gewoon zo'n pakje om pizzabodem te maken van de supermarkt en rest zelf erop gedaan.

Es, nee hoor ben het nog niet zat ik geniet nog even van mn buik en het getrappel erin nu het nog kan :-) Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Hoe is je bloeddruk en je ijzer?

Geplaatst

Lekker hoor! Je hoort van veel mensen dat ze het zo zat raken zo op het eind! Fijn dat jij dat nog niet hebt! Vind je heerlijk optimistisch...de manier waarop jij tegen warm weer kunt, en het feit dat je tot het eind zo zit te genieten...echt leuk om te lezen!

Mijn bloeddruk was altijd prima, laatste drie weken niet gemeten. Mijn hb was ook altijd goed, laatste keer 7,1 geloof ik. Dit is voor mij prima, ik gebruik vaak ferro ivm laag hb. Hebben we bij ons thuis allemaal.

Het is verder niks vervelends hoor, alleen heel lastig. Had ik nou een kantoorbaan dan maakte het denk ik niet zoveel uit maar nu is het gewoon niet handig om te werken. Morgen blijf ik ook nog thuis en woensdag heb ik een late dienst, die hoop ik gewoon te kunnen werken. Het koelt nu lekker af, dat scheelt vast enorm.

Geplaatst

ja ik blijf lekker positief ook al heb ik behoorlijk last van ongemakken hoor zoals die bekkeninstabiliteit, misselijkheid, zuur, niet goed kunnen liggen en bewegen ivm buik maar het is (nog?) niet zo dat ik het zat ben.

Misschien moet je gewoon weer even je bloeddruk en ijzer laten meten. Dat is natuurlijk steeds een momentopname

Geplaatst

Esther mijn hb was vorige week 7,3 en dat vond de assistente bij de huisarts laag. Nu zit ik normaal vrij hoog, rond de 8,7, dus het verschil is ook groot. Als jij altijd lager zit is het misschien anders? Las dat ze bij zwangere vrouwen een hb onder de zes pas bloedarmoede noemen, maar dat vind ik zelf wel erg laag hoor! Ik ben nu aan de floradix tabletten gehaald en benieuwd of mn hb deze week al gestegen is, de duizeligheid die ik had lijkt na paar dagen al wel minder.

Geplaatst

Ik maak me er niet zo heel erg druk om, laat het woensdag controleren. Lastiger vind ik het dat ik me ziek heb moeten melden. Op de een of andere manier blijft dat een enorm isseu voor me

Geplaatst

Ja? Jij zou je daar ook echt rot bij voelen? Ik hoor van iedereen om me heen dat ik daar niet over mag zeuren (nou zeur ik ook niet maar bij wijze van). Rot is dat want ik vind het echt vervelend. Natuurlijk weet ik dat iedereen anders zwanger is, de een voelt zich fitter dan de ander maar als ik kijk naar mijn zussen, allemaal vier kinderen of meer, en die bikkelen allemaal door! Ik heb ze nooit gehoord zeg maar! Terwijl zij een veel en veel intensiever leventje hebben dan ik!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden