Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gehaktballetjes, is wel wat werk maar kun je dag tevoren maken en koud serveren.

Tortilla, ik smokkel en gebruik rösti: die zachtjes gaar laten worden, evt wat ui en/of paprika meebakken. In schaal eieren kloppen met peper en zout, rösti door eieren mengen en dat weer terug in pan en zachtjes laten garen. Kan ook koud.

Kipkluifjes vind ik zelf altijd ideaal, marineren met wat je in huis hebt (ketchup, ketjap mengen is erg lekker) in oven en klaar. Ook die kunnen zowel koud als warm.

Wat ze bij la place hebben van die koude gegrilde groenten en aardappels. Courgette, aubergine en aardappel in parten/plakjes snijden, met olijfolie, zout, wat citroen, evt knoflook in ovenschaal. Grillen. Volgende dag wat aanmaken en koud serveren als salade met bijvoorbeeld partjes, tomaat, olijven, geroosterde pijnboompitten.

Tomaten in kleine blokjes snijden, mengen met geperste knoflook, wat olijfolie, zout en basilicum, lekker voor op geroosterde stokbroodjes!

Pizzabodem met alleen saus en evt wat kaas als alternatief voor stokbrood.

Goh, ik ben wel van het koude op het moment haha.

Koude pannenkoeken met vers fruit en ijs.

En Fren haar pastasalade natuurlijk!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Tomaten in kleine blokjes snijden, mengen met geperste knoflook, wat olijfolie, zout en basilicum, lekker voor op geroosterde stokbroodjes!

Bruschetta :-)

Geplaatst
Bruschetta :-)

Precies Sen :-) Ik ken ze vanuit Spanje, J vanuit Italië en het is zo lekker en zo makkelijk. Lekkerste vind ik om brood voor grillen in te smeren met olijfolie en knoflook, maar dat is weer meer werk en dit moesten snelle en makkelijke dingen zijn.

Geplaatst

hmmm lekkere recepten!

Poehé het is warm! In huis gaat het nu richting de 30 graden...

Vanmorgen de kerk uit gegaan, werd helemaal niet goed, duizelig, misselijk en enorm trillerig. Eng hoor.

Geplaatst

Hier vanmiddag ook last, benauwd en duizelig...bah. Kreeg van J een 'omgekeerde kruik': een koelelement gewikkeld in aluminiumfolie en een klein handdoekje. Moet zeggen dat het wel hielp. Nu net hier tien regendruppels maar toch gelijk een stuk minder benauwd.

Geplaatst

Lekkere receptjes, Henne!

Naar dat je niet lekker werd, Esther. Het is ook wel erg warm voor Nederlandse begrippen.

Weer een blanco test voor de verzameling, Kaartje. Blijft naar, lijkt me, maar rust is ook fijn.

Geplaatst

Es bij ons in de kerk was (is) het altijd lekker koel, bij jullie niet? Vervelend dat je zo naar werd! Ging het daarna snel beter?

Ik moet morgenochtend weer voor een check up naar de huisarts, kijken hoe het met mijn bloeddruk is en of ik aan de medicatie moet blijven of niet. Ik verwacht eerlijk gezegd van wel, het is wel minder stressvol en we beginnen aan de situatie te wennen maar nog steeds erg druk, te weinig slaap en de nodige stressmomenten...

Jaaa het gaat weer regenen!

Geplaatst

Het is hier nog bloedheet hoor, 33 graden buien en de zon schijnt.

Onze kerk is vrij nieuw en heeft een heel, heel slecht klimaatbeheersingssysteem...nl geen! Ja arko maar that's all. Voel me nu wel redelijk hoor, niet te snel gaan staan en regelmatig wat zouts eten.

Ben wel benieuwd caro of je niet b.v. af mag bouwen ofzo?

Kaartje wel een goed idee om maandelijks te checken trouwens! Maar vind je die confrontatie iedere maand niet heel heftig?

Freya wat voor dieet volg je? Goed zeg dat je zo afvalt!

Geplaatst

caro, van nigella lawson het idee om op n groe schaal bierkantjes roggebrood te leggen, in te smeren met neuyrale roomkaas, dan kleinne vierkantjes gerookte zalm erop, de volgende laag rode kool, afmaken met een toefje koriander, zooo lekker en knalt lekker in je oog, roze. rood en groen! maaer vooral lekker;+)

es dw kerk is een beruchte wat glauwtes betreft, mogelijk combi van temp verschil en plotse hoidingverandering..? vele presentaties op zondag op de harybewaking....ristig aan maar xxx voor jou toch schrikken

hier heerlink in bossen gefietat op veluwe en yerrasjes...nu naar huis xxz

Geplaatst

Oh eef het was toch veelste warm om te fietsen?

Ja er gaan er vaker een aantal onderuit in de kerk! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook altijd even een 'verkennend' rondje om me heen kijk als ik ga zitten, even potentiële slachtoffers scannen zeg maar! klinkt gek maar gebeurt regelmatig dat er om je heen in de kerk iemand onderuit gaat, m.n. oudere mensen. Heb twee keer moeten reanimeren tijdens de kerkdienst.

Geplaatst

s..haha, moet er wel om lachen, lekkere beroepsdeformatie!!!

bekend feitje ;-) de kerk heeft menigeen al een tixket naar de pacemakerkamer bezorgd ;-) wel fijn dat je van wanten weet ;-)

en fietsen in de bossen was lekker, wel warm idd dus veel gedronlen en iotgebreide terras stops ;-)

Geplaatst

En te warm om te typen zo te zien haha! :-)

Es ik heb al vrij lage medicatie omdat die nog is afgestemd op dat ik borstvoeding zou geven, die is niet veranderd, dus zal wel zo blijven. Huisarts had ook gezegd dat het wel een jaar zou kunnen duren ach ja 1 pilletje per dag is niet zo erg maar liever niks natuurlijk...

Geplaatst

Haha moet lachen, mijn moeder is verpleegkundige en Es, wat jij beschrijft doet zij precies zo. Het is zelfs zo dat als ze van iemand weet dat de kans bestaat, ze er in de buurt gaat zitten ;-) En ze is niet de enige, want een arts uit de gemeente doet dat ook dus soms verdelen ze het hihi.

Eef dat klinkt ook erg goed, eten moet lekker zijn en er mooi uitzien! Word altijd beetje boos als J zo nonchalant de tafel 'dekt', oftewel alles gewoo neerpleurt tussen wat er al op tafel ligt. Zo ongezellig.

Het is hier nu trouwens echt heerlijk buiten! Ben helemaal opgeknapt, lekker zeg. En verslaafd aan een nieuw spel op de iPad, restaurant oid. Je moet toch wat hè ;-)

Geplaatst

Oh oke caro...je voelt je er toch niet vervelend oid bij hé? Tenminste, daar heb ik je nog nooit over gehoord?

Ja lachen...beroepsdeformatie...

Moet wel zeggen dat ik me heel bewust niet aanmeld bij een groep in de gemeente die ehbo heeft. Als het in mijn omgeving gebeurd sta ik op, gebeurd het verder weg dan zijn er anderen. Ik hoef niet zo nodig bij een vaste groep te horen die er uitgaat als er iemand onderuit gaat.

Zit over mijn lijk te kijken. heftig!

Geplaatst

Is Wordfeud nu definitef uit? Heerlijk he, zit hier boven met het raam wagenwijd open (regen is alweer gestopt) met een lekker windje op mijn snufferd... te wachten tot de oudste klaar is met douchen, twee apen op het speelkleed die een laatste fles moeten... Gelukkig wordt het morgen iets minder warm!

Vrienden van mij die vandaag naar de Efteling waren vonden het trouwens ideaal: nergens lang wachten en volgens hem merkte je er niks van daar. Mmmm weet niet of ik dat helemaal moet geloven maar goed.

Geplaatst

Zit nu buiten met de laptop, heerlijk zo de zomer! Jammer dat de buurjongen met de bal stuitert terwijl hij op de trampoline springt... Hopelijk moet hij snel naar bed.

Onze date is maar weer even geparkeerd? Ben nu uitgenodigd voor de 40+ meiden date, die is een keer dicht in de buurt, bij Breda, dus zit er wel aan te denken om te gaan hoewel ik die meiden niet erg goed ken...

Geplaatst

Dat weet ik nog niet Syl, de oudste zou ook wel een trampoline willen maar die is er niet gekomen. Onze tuin is niet erg groot. gelukkig nu dat ie er niet staat want daarom is er plaats voor een goed formaat zwembad. Ik heb eigenlijk geen zin in dat gespring de hele tijd... Mijn moeder zei laatst er wel over te denken om er bij hun thuis eentje te zetten en dan ingraven. Zij hebben een hele grote tuin dus kan helemaal achterin waar je 'm niet ziet... Maar of we nou vaak genoeg daar komen dat het de moeite is? Nou ja, we zullen zien.

Geplaatst

zooooo, bij jullie ook de mussen van het dak gevallen?? Heb wel meegelezen, maar er is bijna niets blijven hangen, de warmte verweekt mn hersens geloof ik een beetje :-)

Heb dit weekend vrijgezellenfeest gehad van een vriendin die we kennen uit china. Zij komt uit de filipijnen en kreeg een 'inburgeringscursus' op de boerderij. We hebben met 35 graden koeien, schapen en kalfjes te eten gegeven, paling gevangen, tractor gereden, enz. Daarna kookworkshop tapas maken en daarna waren we volledig gaar. Zweetkleding afgestroopt. Jurkje aangedaan, deo op om de zweet en stallucht te maskeren en stappen maar. Haha. Poeh, ik geniet volop van warm weer en zon, maar dit weer nodigt uit tot heeeeeeel erg rustig aan doen.

ga een poging doen tot slapen in deze sauna (kamer van E is nu nog steeds 30 graden en dat is aan de 'koele' kant.....)

X!

Geplaatst

Kalimera!

Regen??? Bij ons heeft het tien druppels geregend gisteren,,,absoluut geen verkoelingdus, met 20000 zwetende mensen om je heen. Hebben sommigen onderuit zien gaan. Nog steeds maar een verdeelpunt, belachelijk! Maar goed, het was weer gezellig en leuk om te gaan. Nu pijn aan m'n voetjes...maar verder voel ik me goed. Goeie combi Jillz afgewisseld met heeeeeeeeeeeeeeel veel water. Had gelukkig een flesdopje meegenomen van thuis en dat kon ik dus op m'n flesje doen als ik water had gehaald.

Kaarjte, balen van je blanco test...wat Es' schreed, vind je die maandelijkse confrontatie niet erg? Ik kan me wel voorstellen de het rust geeft als je weet dat t er geen positieve test is, maar iedere keer toch weer die hoop...

maar moet je horen wie het zegt...ik en ook iedere maand een test aan het doen, whoehahahaha...

Es, rot dat je je niet goed voelde en de kerk uit moest. Ik heb dat ook een paar keer gehad toen ik vroeger naar de kerk ging (toen woonde ik,nog bij m'n ouders en ging toen iedere zondag om 10 uur). Ben een paar keer echt onderuit gegaan...een keer weet ik nog, dat was met de processie en de andere keer viel ik tegen m'n vader aan, gelukkig maar, want anders was ik in het gangpad gevallen. Vroeger had ik daar vaker last van. Werd t me opeens zwart voor de ogen en dan gingen de gordijntjes dicht voor mijn ogen. Niet leuk. Heb t ook een keer tje meegemaakt toen m'n moeder me aan het schminken as voor de carnaval. Toen zou ik met een vriendinnetje gaan en haar ouders, maar tijdens het schminken werd het me zwart voor de ogen. Brrrr...en toen mocht ik,niet meer gaan...;-(

Henne, wat een goeie tips. Ik ga ze meteen kopiëren. Hihih.

Sen, zijn zelfs deze temperaturen niet erg, ook voor een halfitaliaanse? Ik bedoel, ik vind het ook heerlijk, maar Weet niet of i het zwanger ook zo heerlijk had gevonden, hihi.

Ruby, hoe was de BBQ? Ging het oefenen voor de taptoe enigszins? Was idd warm ja.

Babeth, hoe was de verjaardag? Ging met I alles goed?

Fren, hoe heeft F. Haar eerste warme dagen doorgemaakt?

Caro, en bij jou? Hebben ze een beetje kunnen slapen?

Freya, lekker kunnen genieten van jullie weekendje?

Syl, nog op,de camping of vandaag weer terug?

San, heb je gewerkt in t weekend?

Wen, hoe was de verjaardag an M.? Had ik al felicitaties doorgestuurd? Weet het niet meer, in elk geval nog van harte gefeliciteerd met jullie kleine man. Vind m echt een poepie!

Meiden, ik ga eens beginnen met werken.

Geplaatst

morning!

Gelukkig is het wat afgekoeld, jeetje wat een hitte gister. Fiene had er wel last van hoor, heel rood koppie, niet willen drinken (slim, met dit weer) en enorme diarree. Arm wijffie. Hopelijk vandaag beter. Bij ons zijn ook maar 3 druppels gevallen volgens mij, maar we voelden wel dat de wind steeds een beetje koeler werd.

Nu aan het werk, lang leve de airco!

Geplaatst

Heerlijk dat het wat koeler is al moet ik zeggen dat ik toch alweer plakkerig ben...

Terug van de huisarts, bloeddruk is ok, iets aan de hoge kant dus ze adviseert voorlopig toch aan de medicatie te blijven omdat het anders wel weer eens hoger zou kunnen worden. Voorlopig zitten we ook nog niet in echt rustig vaarwater, waarschijnlijk de komende jaren niet want behalve de 2 lieve schatjes is de oudste soms al aan het prepuberen, zo ook vanmorgen dat ik niet weg mocht! Gelukkig was ik alweer terug voordat ze naar school ging dus was ze weer vrolijk maar pfff die zit soms wat moeilijk in haar vel. Natuurijk niet zo gek, is veel gebeurd het afgelopen jaar en dat heeft natuurlijk impact op zo'n meisje.

Anyway, nu in principe over een jaar pas weer terug, krijg ik een oproep voor bloedprikken en weer voor de bloeddruk langskomen.

En nu de was van gister opruimen en nog maar even wat strijken voordat er weer geklets uit de babykamer komt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden