Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
sen jij hebt je nog niet gemeld vandaag hé? Alles nog rustig?

hier ben ik :-) alles nog steeds rustig hierzo. Heb net proefdruk van beide versies van het geboortekaartje opgehaald. Zo leuk joh. Ga zo even kijken voor een cadeautje voor de tweeling van mn vriendin.

tot later

Geplaatst

Leuk, geboortekaartje! Ben benieuwd...

Laat even weten wat je hebt gekocht voor de twins? Altijd leuk om te weten. Kennelijk ben je nog prima in staat om te gaan shoppen, das mooi! Anders zit je ook maar te wachten thuis.

Oh ja nog even een update over mijn Noorse vriendin: ze heeft een goeie 20 weken echo gehad en ze krijgt een meisje! Dat hoopte ze al, want ze is er van overtuigd dat dat makkelijker is als alleenstaande moeder. Weet niet of dat waar is maar ben blij dat zij blij is. Hoop dat ze nu een beetje gaat ontspannen en genieten maar op de vraag wat haar ouders er van vonden heeft ze nog geen antwoord gegeven...

Geplaatst

Fijn Caro dat de 20w echo van je vriendin goed was. Maar waarom zou een meisje makkelijker zijn voor een alleenstaande moeder? Ik snap hem niet helemaal

Ben net dus cadeautje wezen kopen maar heb een fout gemaakt. Ga morgen terug. Veel te praktisch gedacht: een boek + cd van Dolfje weerwolfje. Ik dacht daar kunnen ze mooi samen mee doen. Stom natuurlijk want kinderen willen een eigen cadeautje dus morgen ruilen voor 2 boekjes. Wilde eigenlijk al meteen teruggaan maar ben ZO beroerd geworden en lig nu in bed. Ben echt kotsmisselijk en m'n darmen gaan tekeer als een malle en ukkie zit met z'n hoofd te wroeten... Zijn dit voortekens?

Geplaatst

Lekker gelunched en veel gekletst met IVF en E. En de meisjes konden het ook prima samen vinden. Zo leuk!

Zag een heleboel mail langskomen, conclusie is high tea in Breda? Das wel weer een eind rijden... Nou ja, misschien kunnen we poolen? Wie gaan er allemaal mee? Meen me te herinneren dat laika afzei vanwege het crea, misschien moet ze weer ff in de mai wisseling gezet worden?

Geplaatst

Voortekenen zeggen mij niets, had bij de oudste 'alleen' gebroken vliezen en bij de tweeling werd ik ingeleid dus geen idee maar wie weet!

Ze heeft niet uitgelegd waarom ze denkt dat een meisje makkelijker is, is haar idee niet de mijne, maar ik denk dat ze denkt: ik ben zelf ook een meisje dus ik weet hoe dat werkt, of zoiets.

Geplaatst

Dat is natuurlijk een hele logische gedachte, caro, ik ben een meisje en weet hoe dat allemaal werkt. Fijn voor je vriendin dat ze een goeie 20-weken echomheeft gehad!

Sen, geen idee....

Geplaatst

Gezellig, een high tea in Breda! Die knoop is in ieder geval doorgehakt...ha,ha.

Sen, mbt eventuele voortekenen: ik heb ook geen idee. Had zelf nl geen voortekenen bij M. Succes en sterkte die laatste loodjes!

Fren, fijn dat je pols goed aan het genezen is en dat je niet meer terug hoeft te komen.

Henne, een beetje bijgeslapen vandaag?

Ego: Vandaag aan mijn schoonmoeder verteld dat zij (als alles goed blijft gaan) voor de 17e keer oma gaat worden. Ik had een schaal gemaakt met allerlei roomsoesjes en cupcakes, versiers met roze en blauwe muisjes. Daarbij een foto gedaan van M. Die heeft op de foto een t-shirt aan met de tekst: Dat is stoer, ik word grote broer. Deze schaal hadden wij ingepakt en aan haar gegeven. Ondanks dat ze al 16 kleinkinderen heeft, stonden de tranen in haar ogen zodra ze de schaal uitpakte.

Morgen gaan wij dit herhalen bij mijn eigen moeder. Ben benieuwd, want zij heeft maar 1 kleinkind en dat is M.

M. weet inmiddels ook dat ik een ieniemienie baby in de buik hebt, maar dat het nog wel een geheimpje moet blijven. Hij is er van overtuigd dat hij een zusje gaat krijgen ipv een broertje. Wij wachten het maar af. Eerst die spannende 12 weken maar door zien te komen. pffff.

Geplaatst

Babeth, dank je.

Toen ik eenmaal mijn berichtje had geplaatst had ik eigenlijk alweer spijt omdat ik allesbehalve de meiden hier pijn of verdriet wil bezorgen. Kan mij voorstellen dat dit soort nieuws niet altijd even leuk is om te lezen.

Geplaatst

Ben ik ook weer even, inmiddels niet meer misselijk en net wat gegeten

Wen, wat een originele manier om het te vertellen. Echt superleuk. Ik snap wat je bedoelt met pijnlijk voor sommige meiden. Ik probeer er ook altijd zoveel mogelijk rekening mee te houden en zit me dan te bedenken of ik dingen wel moet zeggen of hoe... Het blijft moeilijk en we weten zelf als geen ander hoe confronterend het kan zijn

Brengt mij toch nog even bij de geboortekaartjes: heb van een aantal meiden een reaktie ontvangen over wel/niet willen ontvangen van een geboortekaartje. Caro, ik begrijp uit jouw reaktie dat je ook een kaartje zou willen ontvangen? Uiteraard alle begrip voor wie liever geen kaartje ontvangt! Maar ivm doorgeven van de definitieve bestelling dus nog even een extra check

Geplaatst

LIKE!!!

En je hoeft je niet rot te voelen hoor om deze mooie en bijzondere berichten te plaatsen! xxx

Wilde dat ik kon toveren zodat ik iedereen zijn wens kon waarmaken!
Geplaatst (aangepast)

Wen, heel lief en ontroerend!

Sen, hier ook graag een kaartje.

aangepast door Tool
woord vergeten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden