Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames!

Ik kom even hyperige energie bij jullie uiten...

Vandaag een tweede FM gehad.

En nu heeft mijn buik een verrassing: ik heb twee eitjes.

Vroeg de arts: wat wil je?

Ik wil geen maand overslaan, het duurt me al te lang...

Dus we gaan er voor!

En heel stom, maar ik hoop zelfs een beetje dat allebei de eitjes bevrucht worden.

Heb altijd van een groot gezin gedroomd.

en nu heel misschien kans op 2???

Ben er een beetje hyper van, en dat is dom van me,

want ik weet nu nog niets. pas 3 september!

In elk geval morgenvroeg om 6u de pregnyl er in,

en zaterdag om 9:50u de IUI.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik snap dat je hyper bent...en inderdaad beter 2 dan helemaal geen. En mochten het er dan toch 2 worden dan is het eerste 2 jaar schijnbaar (van horen zeggen) heel zwaar maar daarna is het echt aan te raden zoals ik begreep.

Goed nieuws hoor, en zeker na al die teleurstellingen. Mag ik vragen waarom jullie na jullie IVF een IUI doen (hebben wij ook 1 keer gedaan). Ik zal heel hard duimen!!!

Geplaatst

:icon_flower: Start prikken :icon_flower:

3 augustaus Esma (deca)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

19 augustus Bloempje 80 (deca)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

Wij schuiven een maandje door...

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Mare (cryo poging)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Pgd1986 (1 cryo)

22/23 augustus. 2 cryos. Ymkeh

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2/3 september Suzz

3 september Megan

Ca 5/6 september ymkeh

Geplaatst

Hallo dames, terug van de kliniek en het schuift allemaal wat op. Mijn eitje was nog niet genoeg gegroeid en dat is wel nodig voor tp cryo. Daarom maandag weer een echo en met geluk volg week vrijdag of die week daarop tp. Hopelijk groeit het eitje en het baarmoederslijmvlies anders gaat het feest niet door en dan kunnen we pas weer verder in december. Duimen dus maar :).

Geplaatst

Puber In between pogingen

Ik ben: crazy.png

Selecteer je stemming: - Annuleren

image.php?u=2579&dateline=1296403174

Geregistreerd 20 May 2010

Berichten 732

[h=2]icon1.png[/h]

:icon_flower: Start prikken :icon_flower:

3 augustaus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

Wij schuiven een maandje door...

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

26/29 augustus. 2 cryos. Ymkeh

2/3 september Suzz

3 september Megan

Geplaatst

Suzz, wat goed! Echt wel beter 2 eitjes dan geen eitje! Ik duim dat het lukt!

Ymkeh, rot dat alles weer opschuift, maar probeer de moed er in te houden he! Ik duim alleszins mee dat het eitje en het slijmvlies toch nog mooi verder groeit en de tp kan doorgaan! Waarom wordt het anders eigenlijk direct december?

Megan, ik duim voor veel bevruchtingen!

@all, eigenlijk duim ik vooral voor een volledig groen septemberbankje!

:gekruiste vingers 3

Geplaatst

Tascha, thanks dat je me terug hebt gezet!!!

Heel lief.

Bloempje, welkom!

Suzz, wauw wat goed! Dubbel kans! wij mogen tegelijk testen, spannend (ok ik moet bevruchting nieuws nog wel afwachten )

We gaan voor een mooie groene opening of niet! ?

Ymkeh, klote. Ik zal duimen......groei!!!!

inge succes met fm morgen.

Grtz!

Geplaatst

Hey ladies,

Goh t gaat niet bij iedereen even lekker. Testr, Mare en Ymkeh, suc6.

Inge, suc6met de fm morgen!

En bloempje, welkom en jij suc6 met het prikken!

Hey Arzu, ik ken je nog van t Juli bankje. Fijn dat je ook weer kunt beginnen!

Suzz, klinkt goed! Spannend hoor!

Hier gaat ie erg goed. Heb mn energie weer terug en voel me ontspannen, druk op t werk en in vrije tijd leuke dingen doen.

Vandaag de Pregnyl gehaald en morgen de echo. Twee maanden geleden was t ook op vrijdag (zelfde CD) en mocht ik zaterdag de Pregnyl zetten. Ben benieuwd deze maand.

Fijne avond allemaal!

Xx

Geplaatst

Hoi, hoi,

Welkom meiden.

Waarom pas december dan Ymkeh? Zo druk bij jullie?

Suuz, zou ook denken: doen!

Fijn dat je je energie weer gevonden hebt Belladonna. Positive thinking!

Vandaag uitgangsecho gehad. Cystes zijn weg, mag nu als ik helderrood bloed heb mailen zodat ze me in kunnen plannen voor de eerste FM over een dag of 9-10. Kom ik uit op 26-27 augustus. Op dag drie beginnen met de Fostimon (Menopur) prikken voor de stimulatie. Spannend.

Geplaatst
@Suzz , erg mooi jouw quote over dat bevallen... laatst zei iemand tegen mij : ach een bevalling is ook niet alles...toen dacht ik ook echt...nondeju!

Ja, dat gevoel heb ik inderdaad ook al gehad.

Een nichtje van me mopperde dat ze drie bevallingen in drie jaar had. Ze voelde zich beurs

en had het zwaar en nog meer van dat soort geneuzel.

Eindreactie van haar: jij hebt gelukkig dit maar een keer hoeven doen...

Nou, ik lig toch met liefde en plezier te puffen en te zuchten en wat niet meer! Doe mij zo'n wonder!!

(o ja, baby 4 is onderweg, dus zo'n hel vindt ze het niet...)

Testr, je schuift een maandje op? hoe komt dat? heb ik iets over het hoofd gelezen?

Ymkeh, ik duim voor je dat je eitje en baarmoeder inderdaad goed doorgroeien.

Het is zoooooo niet eerlijk om te moeten wachten tot december.

Geplaatst

Hey meiden, ik kom er ook gezellig bij, tenminste als ik mag inbreken bij jullie, want jullie zijn al een tijdje aan het kletsen zag ik.

In het kort mijn verhaal:

Wij zijn in april 2009 gestart voor een brusje voor ons zoontje (zie mijn handtekening).

Wij zouden in september 2010 starten met onze laatste IVF poging.

Maar door een onstoken schildklier en daarna een trombosebeen, werd alles op de lange baan geschoven, want ik mocht toen niet zwanger worden.

Afgelopen maandag ben ik begonnen met de deca, dinsdag de Puregon en ook de uitgangsecho gehad.

Heb me toch voor de zekerheid laten bloedprikken op mijn schildklier, aangezien het de laatste poging is wil ik wel graag dat alles goed is.

Deze keer loop ik ook bij de acupuntuur en zij heeft me nu 2 keer behandeld.

Dinsdag 23 augustus heb ik de fm.

Mag ik ook op jullie lijstje?

Succes allemaal!

Geplaatst

huh? ik ben zo'n schaap...

ik zie berichtjes staan die ik niet gelezen had...

ik was onderaan blz 9 en dacht dat ik het einde had.

Hahahahahaha.. we zitten al ruim op 10.

Otjes, wat super dat je cystes weg zijn!

een kennis van mij moest ze laten opereren.

En natuurlijk voor het goede doel deed ze dat,

maar het duurde 6 maanden tot ze weer mocht.

en 6 maanden lijkt zo kort, maar als je babywens adent/droomt/leeft,

dan is 6 maanden lang! (ik had 1 maand niet eens geduld)

Belladonna, fijn dat je je beter voelt!

Megan, wij trekken deze bank knalgroen van de grond af, en iedereen volgt!!!

Dat moet van mij!!

Geplaatst

3 augustaus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

15 augustus Ilse (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

23 augustus Ilse

31 augustus Liesje

26/29 augustus. 2 cryos. Ymkeh

2/3 september Suzz

3 september Megan

Jeetje Ilse, wat spannend voor jullie.

Gaan jullie nu de laatste poging in?

Welkom hier, je zit hier goed, is gezellig en zo.

Geplaatst

Poeh otjes, dan ist helemaal goed nieuws! Zitten hier best veel dames die met de laatste kansen bezig zijn.

Wens ons allen ontzettend veel succes; -)

Welkom ilse, this is the place to be!

Grtz megan

Geplaatst

@mare, morgen weer terug toch? Succes!

Ja wat is, er met testr gebeurd? Heeft zich van t lijstje geschrapt......: -(

Heb filmtip voor de wachtweken: the hangover. Erg grappig.

Fijne avond!

Geplaatst

@Megan, gelukkig hebben wij al een prachtige dochter van 15 maanden.

wij gaan voor nog een klein wondertje. Alleen zitten we nu met tijd. Als het niet lukt, dan zal de teleurstelling minder groot zijn (hoop ik).

Ik hoop zo dat dat voor alle meiden op de diverse bankjes ook een droom is die eindelijk uit gaat komen.

Geplaatst

Hoi dames,

Pas in december omdat we in oktober tot half november op vakantie gaan. En dan net de periode voorbij is voor tp. Menstruatie afwachten en dan hopelijk half december weer verder. Eitjes groeien nooit zo goed. Dus missch dan met spuiten.

@ belladonna: super dst het weer beter gaat. We zijn sterke vrouwen!

@ otjes. Wat een goed nieuws. Ook jij kunt er nu weer voor gaan!

@ilse en bloempje welkom!

@suzz wow. Super. Zeker voor gaan, wie weet :). En anders twee kansen.

@ mare succes vandaag!

@ all denk aan jullie

Geplaatst

Ha suzz, jij kan gaan broeden, nu de iui erop zit! Succes!

Vanmorgen de eerste fm! Waar er vorige keer een hele druiventros te zien was, met risico op overstimulatie, hebben we het nu wat rustiger. Zijn twee grotere aan de ene kant en 4aan de linkerkant. Met nog een aantal kleintjes in de race erbij. Heel normaal beweerde ze dus op naar fm 2 op maandag. Dan verwacht ze dat ik er ben en dat we aan de pregnyl kunnen savonds.

Dus... Dan woensdag punctie? En zaterdag TP? Na, spannend weer!

@belladonna hoe was het bij jou?

@megan hangover 2 is ook echt super grappig! Heb zo hard gelachen bij de aftiteling bij de foto's van wat er nou echt gebeurt was ;-))) Jij spannend morgen hè! Ik duim hard mee hier!

@otjes goed nieuws!!! Dus ook fijn starten!

@de rest sterkte allemaal,. Later meer!

X

Geplaatst

Bloempje: Succes met je deca!

Otjes: Hoe was je echo? Mag je al verder?

Belladonna: veel succes vandaag!

Gisteren uitgangsecho gehad. Ik had in totaal 14 follikels, aan iedere kant 7. Is dit gemiddeld? Nu maar hopen dat ze goed ontwikkelen. Mocht gisteren ook met puregon beginnen dosering van 150. Vrijdag de 26e weer haar het zhuis voor echo. Ben zeer benieuwd hoe dit verder gaan.

Hoe hebben jullie op puregon gereageerd?

Groetjes, Esma

Geplaatst

Ha Esma,

Ja dat is een heel mooi aantal! Super joh! Volgende week pas weer een echo? Volg je het lange protocol? Ik heb maandag alweer de tweede fm!

X

Geplaatst

Inge,

Heel veel succes maandag!! Laat je even weten hoe het is gegaan?

Dank je wel. Ik volg het lange protocol Volgende week weer echo, of heet dat dan follikel meting? Vrij laat of niet?

Geplaatst

Ik weet niet meer hoeveel dagen er bij mijn eerste keer tussen de uitgangsecho en de eerste follikelmeting zat.. Vandaag was mijn eerste fm op stimulatiedag 7, dus zet vandaag mijn 7e shot gonal-f.. Dus dat zijn ook veel dagen ertussen. Ik volg het korte protocol.. Lijkt me ook lang bij jou, maar ze zullen het wel weten toch ;-)

Las ergens anders dat je hoofdpijn had van de spuit. Heb ik ook.. Vooral bij de eerste, maar gisteravond had ik het al wat minder dus dat neemt wel af!

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden