Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tja......denk dat wij er verstandiger aan doen om paar dagen verlof te nemen en die kant op te rijden. Ben benieuwd wat de assistente morgen gaat zeggen en nog beter, hoe zij denken dit op te lossen.

Is het een van jullie trouwens bekend of dr S (kinderwens DD) ook intrapillid voorschrijft? Ik had nl ergens gelezen dat je sinds kort daar wel het infuus kan krijgen, maar weet dus niet of zij het daar dus ook voorschrijven. Mocht niemand het antwoord weten, ga ik er wel een mailtje aan wagen.

Geplaatst

Even een kort ego berichtje voor mijn mede vitamine D, Omega 3 en Intralipid gebruiksters....

Ik heb een streepje! Een goede!

Vrijdag bloedtest. Maar het geeft de burger moed.

Tot later

Liefs

Geplaatst

We zullen het nooit weten wat het was. Bovendien naarmate de dag vordert krijg ik het weer spaansbenauwd dat het allemaal niet waar blijkt te zijn en de test vals was. Heel herkenbaar waarschijnlijk...

De dikke streep houd ik de hele dag in het zicht.

Heb net wel contact gehad met Pfeiffer, hij stelt voor om nog wat cellen na te kijken want dat geeft een voorspelling of het een goede zwangerschap is. Juist ja... wil ik dat eigenlijk wel weten nu. Laat mij lekker dromen.

Eerst maar vrijdag de bloedtest afwachten. Ik geloof veel meer in de verhouding HCG 14-21 dagen na ET, die verhouding voorspelt het ook zeer goed bij mij. Twee keer was de verhouding niet goed en 1 keer wel en dat klopte met of het misging of niet.

Maar als ik volgende week thuis ben ga ik waarschijnlijk toch weer bloed opsturen. Want ik heb gewoon niet veel tijd meer en hoe sneller ik het weet of het een vitale zwangerschap is des te beter.

Maar iets in mij zegt dat ik op 4 juli 2012 lig te kreperen van de (barings)pijn.

Positive thinking toch!

Geplaatst

Ohhhh Noortje,

IK wens jou helse pijnen toe op de 4de van Juli...... ahumm dan kom ik 5e wel ff langs om beschuitje te eten.

Zo ben ik dan ook wel weer!

Geplaatst

Noor, voor een goede zwangerschap moet het aantal regulatory T Cells fors toenemen. Die van de vitamine D zeg maar. Als dat niet zo is, is de tolerantie niet hoog genoeg en dat kan aanleiding zijn voor actie. Prednisolon of misschien nog meer D ofzo. Dus misschien toch Ff na laten kijken....in plaats van het koppie in het zand te steken...? Kan het me levendig indenken hoor, maar vertrouwen op de expertise an dr P kan denk ik geen kwaad.

Wij gaan donderdag naar het ziekenhuis. Zal verslag doen.

Geplaatst

Ik sluit me aan bij Henne. Dr. Pfeiffer heeft het bij mij ook gecheckt recent bij net overtijd! En sindsdien zit ik vol in de controle, dat geeft gedoe, maar wel rust! Zie handtekening op profiel. :-)

Van harte Noor, hoopvol!

Geplaatst

ja jullie hebben helemaal gelijk... bedankt voor de feedback. Ik ga het ook doen zodra de beta hcg test vrijdag ook vindt dat ik zwanger ben. Brrr... Wat eng is dit nog zeg. Een streep maakt nog geen baby...zo veel is zeker.

Ik hou je op de hoogte van zijn bevindingen.

Succes donderdag henne.

groetjes

Geplaatst

Nou ik heb op 4 juli misschien wel helse pijnen als ik mijn teen stoot ofoz maar zal niet van het baren zijn. Mijn streep was gisteren de helft van dinsdag en vandaag weer de helft.

Echt ontzettend waardeloos. Hij was net zo dik als de controlestreep dinsdag dus vandaar dat ik zo overtuigd was dat het waar was.

Maar ja. Even tanden op elkaar en doorbijten vandaag.

Raba veel succes met je TP vandaag!

Geplaatst

Oh Noor, dit ken ik maar al te goed ook. Nog gauw bloed naar Pfeiffer voor een strohalm / verklaring? Sterkte meis, wat een idiote klote achtbaan. Ik hoop -heel erg- dat het concentratieverschil is, maar vrees met je me.

Geplaatst

Oooooh Noor, klote klote klote. Kan het niet anders zeggen. &@^#%@&

Hier dan wel iets positiefs: de fertiliteitsarts in Vb gesproken en zij is zeker niet tegen het gebruiken van prednosolon. Ze vindt het een plausibel verhaal en kan zich goed voorstellen dat ik het geprobeerd wil hebben. We hebben afgepsorken dat ik eea wel regel via dr Pf en de huisarts en het ivf team dan op de hoogte hou van uitslagen e.d. Maar dit jaar gaan we verder niks doen, eerst zorgen dat ik weer wat fitter ben.

Noor meis heeeeel veel sterkte. Ik blijf nog even voor je hopen, misschien tegen beter weten in, maar voor mij makkelijker nu dan voor jou....ik straal al mijn hoop jouw kant op.

Knuf!!

Geplaatst

Henne, wat fijn dat het IVF-team achter eea staat. Is toch wel prettig als iedereen om je heen op de hoogte is van het medicijn gebruik.

Hoop dat je lichamelijk snel opknapt en dat 2012 jullie jaar gaat worden!

Liefs,

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi Dames, Sorry voor de afwezigheid maar hier heerste een griepvirusje rond. Nu dus weer actiever op het forum.

Noor, heb je inmiddels nog je bloed laten prikken om te kijken of er ergens een reden is dat je positieve testen uiteindelijk niet hebben doorgezet. Hoe is het nu met je?

Henne, wat een goed nieuws dat het ivf team in Voorburg hier achter kan staan. Ik blijf erbij dat Voorburg een goed ziekenhuis is en voor Nederlandse begrippen erg vooruitstrevend is ten opzichte van de rest. Zal vast een opluchting zijn geweest dat zij jou hier in willen steunen. Nu maar eerst even goed uitrusten en bijkomen, dan wordt 2012 gewoon ons jaar. Iedereen op het forum gezellig samen zwanger ofzo (mijn goede voornemen voor 2012).

Ego, In eerste instantie was ik van mening dat ik geen derde keer bloed zou laten prikken. Het was immers al 2 keer niet goed gegaan en ik had even de houding van: "laat maar". Mijn bloed is echter toch uiteindelijk een week later in DD aangekomen en dr. P heeft toch wat summier onderzoek kunnen verrichten. Dit had ik totaal niet verwacht. Kreeg ineens een mailtje met bloeduitslagen. Ik was dus even totaal verbaasd. Deze summiere bloeduitslagen laten echter wel wat afwijkingen zien ten opzichte van het gemiddelde.(na wat googlen zegt dit iets over een virus of ontsteking.

Nu dus toch maar weer besloten om een uitgebreid onderzoek te laten verrichten. Morgen dus voor de derde keer (drie maal scheepsrecht???) naar de huisarts voor bloed prikken. Ik heb wel besloten om het verzenden niet meer uit handen te geven. Ik heb contact gehad met fedd-ex en zij willen het wel versturen. (uiteraard ben ik niet zo gek meer om eerlijk op de envelop te schrijven wat er in zit, ookal vertelde Fedd-ex mij dat zij gewoon bloed verzonden).

Ik hou jullie wel weer op de hoogte.

Lotte, zodra ik alle uitslagen heb ga ik je persoonlijk berichten.

Dit is trouwens wat dr P schreef over de summiere bloedonderzoeken en mijn vraag over de diverse afwijkingen:

normally slight infections don`t have a significant effect on the results, even Interleukin-6. Interleukin-6 is a so called proinflammatoric cytokine, means, activated T-cells synthesize Interleukin-6 to activate other T-cells to interact strongly. This activation makes it harder for your cellular immune system to induce tolerance, which is essential for the implantation of the fertilized egg and an successful pregnancy.

Geplaatst

He wat een onverwachte wending met je bloed. Goed dat je toch nog een keer bloed laat prikken. Ben benieuwd!

Nee ik heb contact gehad met dr pf en hij adviseerde om door te gaan met vit d en omega vooral omdat het lichaam nu bijna niets meer uit het daglicht kan halen (vit d bedoel ik dan he)

En om 15 dagen voor ET weer bloed te prikken. Ook adviseerde hij om prednisolon te gebruiken maar dat weet ik nog niet.

Hou je ons op de hoogte? Hoe is het mwt je mamsie?

Geplaatst

Noor ik zou het doen, de prednisolon. Ik stond er zelf eerst ook huiverig tegenover maar inmiddels heb ik van twee artsen nog weer bevestiging gekregen om het wel te doen. De gyn in Voorburg dus, die schrijft het zelf niet voor maar is er zeker niet tegen om het te proberen. En een homeopatisch arts waar ik geweest ben. Door middel van electro acupunctuur heeft hij van alles doorgemeten aan mijn lijf en ook de effecten van diverse middelen en waar alles met de hormonen verkeerd uitslaat, heeft de prednison juist een positief effect op mn lijf. Ik ben daardoor echt 'om' hoewel ik het nog steeds een eng idee vind hoor!

Wendy wat god dat dr Pf toch nog wel wat heeft kunnen doen. En dat is dus aanleiding voor verder onderzoek.... Hoop dat het versturen dit keer soepel gaat en ben erg benieuwd wat er uit komt!

Geplaatst

@Henne en all, ik lees al tijdje mee hier, maar heb nog niet meegeschreven en zou graag willen meeschrijven als jullie dit goed vinden. Inmiddels ben ik ook onder behandeling bij dr. Pfeiffer. Onze laatste poging is ondanks gebruik van prednisolon 5 mg. mislukt. Na deze behandeling heeft dr P bloed afgenomen, waaruit is gebleken dat mijn T cellen fors zijn toegenomen. Ook de NK cellen zijn ondanks gebruik van prednisolon verhoogd. Advies is om de volgende keer 10 mg prednisolon te gebruiken. En op eigen verzoek ga ik ook intralipide gebruiken.

Mijn vitamine D waarde was ook heel erg verlaagd tot 20. Vandaar dat dr P een hoge dosering van 2 x 1.000 ie per dag heeft geadviseerd.

Wat ik uit jouw verhaal niet begrijp is dat jij schrijft dat voor een goede zwangerschap het aantal regulatory T cellen fors dient toe te nemen. Dit was bij mij het geval, maar er was geen zwangerschap. Nu heb ik op internet het een en ander hierover gelezen, waarbij gesteld wordt dat tijdens een zwangerschap de regulatory T cellen verhuizen naar de baarmoeder, waardoor deze cellen in het bloed verminderd wordt. Vindt deze informatie een beetje tegenstrijdig. Weet jij of iemand anders hoe dit nu precies werkt met de regulatoire t cellen?

Ben hier erg benieuwd naar.

Geplaatst

Tjee Roos, wat balen.... Het is natuurlijk ook geen garantie, maar de hoop ik zoveel groter. Ik weet niet precies hoe dat zit met die TRegs, maar als de NK Cells ook zijn toegenomen dan kunnen daar misschien niet genoeg TRegs tegenover staan? Vind het wel een vraag voor dr Pf. Gewoon eens mailen hoe hij dat ziet? Ik weet ook niet hoe ik dat dan moet zien, verhuizen naar de baarmoeder. Waar zitten ze dan? In het weefsel? Volgens mij zitten dit soort celle altijd in het bloed, maar dan is die blauwe maandag geneeskunde toch ge lang geleden ;-)

Overigens slik ik op het 3x1000 ie vit D na metingen bij een homeopatisch arts. Mijn nk Cells waren niet verhoogd, maar mijn TRegs wel laag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden