Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne ik wil je even heel veel sterkte en succes wensen! Lees vaak me op dit forum. zit nm ook onder behandeling bij Pf en was vanmiddag ook bij hem. Hij had een drukke dag vandaag. Wrs laten de bloeduitslagen daarom op zich wachten... ennn die heel lichte roze streep wordt hopelijk voor jou nog veel rozer. Het kan nog hoor!

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Henne, Wilde jou ook even heel veel sterkte en succes wensen! Ik wilde dat ik al je zorgen even weg kon nemen, maar helaas gaat dat niet. Lieverd, het kaarsje blijft hier doorbranden voor je. Hoop met heel mijn hart dat je straks een positieve uitslag gaat krijgen.

Geplaatst

Geen hcg en alle waarden die de vorige meting nog zo mooi waren weer slecht. Moet dit even heel goed laten bezinken en dan maar eens goed overleggen met Pf wat we hiermee kunnen. Ben behoorlijk stuk nu.

Geplaatst

Ohneeeee, dit is ongelooflijk klote zeg!!!!! Meissie, wat moet dat hard aankomen. :-( Ik voel en huil met je mee! Wat oneerlijk, wreed, hard en zwaar KUT. Dikke knuf, sterkte lieverd. Denk aan je.

Geplaatst

och arme toch.... heb zo met je te doen....

wat vreselijk nu toch...het leek zo goed allemaal....

he bah bah bah waarom nou niet...

alle woorden zijn toch te zwak om je te troosten dus zal het niet proberen. Maar hou je (weer!) taai... dat kun je in elk geval dat heb je al vaak genoeg bewezen. Maar men wat zou ik graag willen dat ik het niet hoefde te zeggen. Je hebt nu wel vaak genoeg bewezen dat je niet omvalt vind ik! Hoe vaak moet je nog taai zijn voor dat ene blijvertje komt?!!! Stom!

Heel veel liefs

Geplaatst

Lieve Henne, hier ook nog even een reactie. Wat een verschrikkelijk nieuws! Ik wilde dat ik al jouw pijn en zorgen nu kon wegnemen. Ik weet eigenlijk niet de juiste woorden te vinden. Het is gewoon zo oneerlijk!

Kan je nu alleen maar een hele dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je binnenkort weer de kracht weet te hervinden voor de toekomst.

Geplaatst

Och nee lieve Henne meid wat een teleurstelling heel veel sterkte ik heb een berichtje die mij er even door heen sleepte en de moed gaf en die geef ik nu aan jou

Neem jij de weg naar de sterren dan nem ik de weg die me er door heen sleept

Liefs Jessica

Geplaatst

Henne, nee wat is dit toch oneerlijk. Het zag er zo positief uit. Het was je zo ontzettend gegunt. Wat ik wel in het alan beer boek heb gelezen is dat deze methode (met prednisolon e.d) toch het beste werkt met een verse poging tov cryo.

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Is een second opinion niet een optie? Wellicht kan andere medicatie/ ander protocol ook nog iets doen. Dikke knuffel!

Geplaatst

Ik heb nog even een vraag...ik moet vrijdag toch naar dusseldorf voor de bloedtest. Nou heb ik de afspraak gemaakt bij kinderwunsch omdat ik daar ook de icsi 's heb gedaan. De vorige keer is het echter niet goed gegaan met de bloedtest en ik vraag me af of ik niet beter rechtstreeks met dr. Pfeiffer kan afspreken.

Waar gaan jullie heen voor de bloedtesten? Is dat labor benrath? En zit dat naast het kunderwunschzentrum?

Geplaatst

Twinklestar, afh van de bloedtest denk ik. Maar alles qua immuun zou ik direct bij Pfeiffer doen. Zit niet naast elkaar, maar afstand is overbrugbaar dacht ik:

Dr. med. Sebastian Pfeiffer

Head Labor Benrath

Facharzt für Laboratoriumsmedizin

Facharzt für Immunologie

Benrather Schlossallee 74

D-40597 Düsseldorf

Germany

Tel.:+49-211-73776699

Fax:+49-211-73776696

Website: http://www.labor-benrath.de

Even overleggen met Kinderwunch wat zei adviseren?

Geplaatst

Wat zouden jullie doen? Nu gelijk afbouwen met prednisolon of toch tot zaterdag wachten? als hcg nu onder de 5 is en TRegs te laag is de kans dat ik zaterdag dik positief test toch vrijwel nihil....dan slik ik het liever ook niet langer dan nodig is.

Lief dat jullie zo meeleven. Jullie merken op dat wij zo sterk zijn, maar ik moet wel zeggen dat het steeds meer moeite kost. En nu alles wat we gedaan hebben ook nog voor niks lijkt... Hoe kunnen die TRegs binnen drie weken kelderen van 41 naar 17?? Nat killercels weer gestegen van een een keurige 6 naar iets van 20.... Hoe kan dat en hoe voorkomen we dat? Als we daar geen goed antwoord op krijgen, we heeft het dan voor zin om door te gaan? Weet echt wel dat het natuurlijk niet direct hoeft te lukken met prednisolon, maar het is gewoon allemaal net zo slecht als in augustus voor alle omega, vit d etc. Wat heeft het dan voor een zin? Ben er zo moe van en zo lamgeslagen.

Geplaatst

Wat zegt Pfeiffer over hoe dit kan en over wel/niet doorgaan?

Als het doorslikken van prednisolon je zo tegenstaat kun je wellicht in kleine stappen afbouwen, dan ben je ni niet sonder op zaterdag. Mocht er toch nog een ontwikkeling plaats vinden kun je wellicht altijd doorgaan in hogere dosis.

Ik denk dat je gewoon heeeele dikke pech hebt. Soms is het lichaam niet in zijn doen. En wellicht spelen enoties hier ook een (grote) rol bij. Maar dat is tegelijk heel frustrerend, want die emoties zijn hiermee verbonden!

Pfff, gedoe en hard strijden. En je bent al zo'n krijger! Wou dat je nu eens rust en genieten gegund zijn. :( Maar ondanks alles, ik blijf hoop houden voor jullie hoor. Maar goed, heb je nu weinig an...

Geplaatst

Henne, is er toch nog niet een kleine kans? Ik zou zeker even overleggen met dr. Pf. Voordat je stopt met de prednisolon. Op welke wachtdag zit je nu?

En wat testr zegt...soms is je lichaam gewoon niet in zijn doen. Wellicht dat de allergieën en de darmproblemen toch invloed gehad hebben en je immuunsysteem te veel hebben getrickerd.

Wat een rotverhaal is dit toch meis. Ik hoop dat jullie wel verder gaan en een volgende keer wel geluk hebben. Het is nu niet gelopen hoe het zou moeten en ik gun jullie die kans op een klein wondertje zo.

Geplaatst

Pf zegt afbouwen als signs of miscariage occur. De lieverd ging er al vanuit dat ik zwanger was ;-) Moet twee dagen 5mg slikken dus dat kan ik prima doen vanaf morgen, dan zien we zaterdag wel of het naar 2,5 gaat of weer baar tien. Laatste lijkt me stug. wil zelf graag in weekend def afbouwen zodat ik kan zien hoe m'n darmen reageren en maandag evt gelijk aan de bel trekken bij de huisarts als dat weer misgaat.

Wat ik zelf zo frusterend vind is dat drie weken geleden, met alle sores van buikloop en allergie, de waarden zo verbeterd waren en nu opeens weer zo slecht. Juist die verbetering was voor ons een belangrijke motivatie om door te gaan ondanks mijn rare lijf. Voor nu wil ik even helemaal niks. Heb morgen nog acu, naar ook dat gaat voorlopig in hold. Gezien mijn leeftijd kunnen we niet heel lang wachten, maar we gaan niet direct door. Ook eerst kijken of we de oorzaak van de allergie kunnen achterhalen. We hadden vooraf al gezegd dat we nog 1 keer een nieuwe ronde gaan doen. Ben nu vooral bang dat alles wat ik straks heb na meer dan vijf jaar proberen, twee miskramen zijn.... En die gedachte is zo beangstigend en verdrietig.

Geplaatst

Henne kan me je angst zo goed voorstellen, maar zover is het nog niet. Eerst hier en nu door, dan plan trekken en vooruitkijken.

Klinkt 'goed' wat pfeiffer adviseert, xxx

Geplaatst

Och henne, ik hoop zo dat er dit weekend toch nog een wondertje gaat gebeuren. Wat betreft acupunctuur.. Ik had ook ergens gelezen dat dr.pf daar niet zo'n voorstander van was als je immuunsysteem te actief is. Met acupunctuur wordt dit vaak nog eens versterkt (net als vitamine c slikken e.d). Dus misschien sowieso een keertje zonder proberen?

Geplaatst

tjee Henne, wat een naar nieuws zeg! Iedereen leeft met je mee! Ik zou denk ik nog wel doorgaan, maar ik kon de vorige keer ook niet meer opbrengen om door te gaan met medicatie ben toen ook 2 dgn eerder gestopt. Hoop dat je een methode krijgt wat wel gaat werken, toch de intralipid? Ik hoop echt dat het gaat lukken voor je meid niet deze keer dan de volgende keer. Daar heb je nu niet zo veel aan en heb je vast al 1000x gehoord. Ik duim voor je!

Geplaatst

Jeemig, ik ben gelijk vanochtend naar jou op zoek gegaan. Met de overtuiging dat alles toppie in orde zou zijn.

Jouw nieuws komt keihard aan...

Weet ff niets te zeggen. Sterkte met de verwerking.

Geplaatst

Redelijk geslapen, maar nu echt nog wel heel dipperig. Ook verkouden en keelpijn dus afbouwen prednisolon lijkt me geen slcht plan. Vandaag 5mg genomen, morgen ook en dan doe ik zaterdag en zondag beide nog 2,5. Pfeiffer zegt 1 dag 2,5 maar ik voel me denk ik prettiger bij twee dagen. Iemand ervaring met afbouwen?

Verder begin ik ernstig te twijfelen of ik een volgende keer weer prednisolon wil proberen. Drie weken geleden waren mijn waardes zo mooi en zoveel verbeterd ten opzichte van augustus en nu was het weer terug bij af of zelfs slechter. Ik hoop heel erg dat onze held hier een verklaring voor heeft of mee kan denken er eentje te vinden. Kan het echt komen door afweer op het embryo en moet de prednisolon dan juist omhoog? Of zit het probleem bij mij niet zozeer in afstoten als wel in niet tolereren en moet ik juist geen prednisolon nemen? Ik had vannacht zelfs even het idee dat die betere waardes kwamen doordat het bloed zo lang op de post had gezeten, heb gedroomd dat ik voorstelde een transfusie te doen met eigen bloed dat een week buiten mijn lijf was bedwaard LOL. Zal het Pf voorstellen, misschien een doorbraak in zijn onderzoek ;-)

Geplaatst

He Henne, ik zat nog wel te denken... en wil daarbij de mooi ogende blastocyste niet afkraken.. maar als je realistisch bent dan pakken ze bij een verse poging de beste embryo's voor de terugplaatsing, vervolgens steeds de beste cryo voor de volgende tp. Deze was al traag in het begin daarom hebben ze tot dag 5 gewacht met invriezen. In de natuur schijnen de snelste toch de beste te zijn. Althans dat heeft een hoogleraar voortplantingsgeneeskunde, tevens goede vriend van ons mij verteld..

ik kan me heel goed voorstellen dat je aan stoppen denkt. Je moet op een gegeven mi ook wel een grens trekken en realistisch blijven (worden). Dat hebben wij destijds ook gedaan. Wij hadden besloten om na icsi 7 te stoppen. Omdat het in veel andere landen normaal is om 6 pogingen te doen vonden wij dat als we dan 7 pogingen gedaan hadden echt alles hadden geprobeerd. Wij zouden dan voor ECD van mijn zus gaan daarna. Vandaar de overstap naar brussel alvast.

maar als je weet dat je redelijk makkelijk zwanger wordt zoals jij dan zou ik nu niet mijn beslissing baseren op de niet gelukte poging met een 'laatste keus' embryo. No offence, t was een dappere vent, maar t was gewoon niet een topper. Want dan had je m wel als eerste teruggekregen.

mij hielp het altijd om op deze manier te denken na een mislukte cryopoging. Weet niet of je wat aan deze overweging hebt maar het is goed bedoeld meis.

Misschien kun je er vrede mee hebben als je nog een keer een goede verse poging doet met prednisolon en dan van te voren afspreekt dat het daarna echt klaar is. Dan heb je later nooit het gevoel dat je niet echt alles uit de kast hebt getrokken?

Anyway, heel veel sterkte. Het is gewoon allemaal shit.

Geplaatst

Ik kwam ook even kijken hoe het met Henne gaat.

Jeetje, wat een vreselijke domper en teleurstelling toch weer.

Heel veel sterkte met het verwerken.

Afbouwen deed ik van 10 mg naar 2 dagen 5 mg en dan 2 dagen 2,5 mg.

Ik heb er helemaal geen last van gehad, terwijl ik het toch 12 weken geslikt heb.

Ik kan mij verder eigenlijk wel vinden in de redenatie van Noor.

1 mislukte cryobehandeling zegt nog niet veel over het wel of niet slagen van een volgende keer.

Alhoewel ik heel goed begrijp dat je al zoveel teleurstellingen meer te verwerken hebt gehad.

En die gevoelens zijn niet zomaar uit te schakelen bij deze teleurstelling.

Ook ik heb gedacht, wat doe ik als deze eerste behandeling met Prednisolon en Intralipide mislukt.

Want ja, kun je je mening baseren op 1 poging.

Gelukkig was het bij ons wel gelijk met deze combi gelukt.

Maar ik geloof ook dat het deels geluk en/of toeval is geweest.

Immers, er waren 2 nagenoeg identieke embryo's teruggeplaatst en er is er 1 blijven plakken.

Dus zeker niet de Prednisolon en Intralipide alleen hebben gezorgd voor mijn zwangerschap!

Aan de andere kant is het natuurlijk heel vreemd hoe jouw waardes zo gekelderd zijn.

Laat Pf. maar met een goede verklaring hiervoor komen!

Ik weet wel dat bij sommige vrouwen 5 of 10 mg Prednisolon nog steeds te weinig is en dat zij pas succes hebben bij 15 of 20 mg Prednisolon.

Verder heb ik mij ook laten monitoren bij Pf. tot de 12 weken grens en toen ik ziek werd bij 6 weken zwangerschap zag je mijn waardes ook snel veranderen.

Heel veel sterkte Henne!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden