Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjessis Raba niet jullie ook al. Bah bah bah.... Veel sterkte meis. Ik weet op net moment ook niet meer te zeggen of troostende woorden te vinden... :-(((

Geplaatst

Aaah Henne wat een k..t nieuws zeg! Ooh meid wat oneerlijk is dit allemaal. Zag er zo veelbelovend uit. Wens jouw veel kracht toe. Een dikke virtuele knuffel!

Geplaatst

Jeetje Raba wat is dit nou, jullie ook al getver. Wat een teleurstelling hier. Iedereen leefde zo met jullie mee en het was jou en Henne zo gegund.

Vreselijk dat jullie dit moeten meemaken. Sterkte meid! Ook al verzacht dit de pijn niet maar ook voor jou een dikke virtuele knuffel!

Geplaatst

Heb Pf gemaild met de vraag hoe de bloedwaardes in drie weken van zo rooskleurig naar helemaal prut kunnen gaan (nou ja, iets andere bewoordingen ;-)). Ik zat drie weken geleden met mn Tregs op 41, nu op 17; het niveau van augustus voor ik startte met vitD en Omega3. Ook de Nat. Killerscells en B-lymphozyten zijn beiden weer torenhoog volgens de ref.waarden van Beer, precies wat hij aangeeft bij vrouwen met verminderde vruchtbaarheid en veel miskramen. Terwijl ik met deze ook beiden echt keurig binnen de ranges zat drie weken geleden. Ik wil hier echt wel een goede verklaring voor vinden. Doet puur een tp dit? Of komt het toch door de allergie/diaree klachten? Of.....komt het door de prednisolon zelf? Pas als we dit kunnen verklaren, kunnen we ook bepalen hoe nu verder. Want verder willen we nog wel. Waarom stoppen als we zover gekomen zijn met onze puzzel... Die laatste stukjes moeten toch ook te vinden zijn?

Noor, snap je punt over de trage starter ;-) Wat ik zelf nog steeds frapant vind, is dat de enige keren dat ik zwanger ben geweest uit de poging zijn waarbij het zaad als 'goed' werd beoordeeld. De overige keren wel vage streepjes en ook cryo's gehad hoor, maar verder niet. Denk toch ook dat dit zeker wel een rol speelt. Een mooi uiterlijk zegt lang niet alles he, ook niet bij een embryo. Dus ja, als we daar nou eens invloed op uit konden oefenen, maar we weten helaas nog steeds niet wat die ene keer zo anders heeft gemaakt. Zelfs het blaadje in het hokje was hetzelfde alle keren ;-0 Sorry, word er beetje cynisch van....

Qua planning zou ik graag de volgende cyclus al weer door willen, maar moet nu wel weer even tijd nemen om die dino's in mn bloed op te krikken natuurlijk. En de plaktest voor de oorzaak van de allergie (jaja de dermatologe is wakker geworden) kan pas in de week dat dan waarschijnlijk de punctie zou zijn. Lijkt me ook geen beste timing. Dus dan zou het 'pas' mei worden.... Eerst dr Pf maar eens afwachten.

Raba heb met je te doen lieverd. Weet hoe je je voelt, vandaag al drie keer zomaar in tranen uitgebarsten hier. Tegelijk is er ook wel een woede en vechtlust losgekomen, maar ook dat is overleving natuurlijk.

Geplaatst

Onderzoek en overwegingen - pauze

voor wie overweegt een behandeling met prednison te gaan doen of hier onderzoek naar doet

Wen72: een poging gehad met prednisolon 5 mg. Helaas niet zwanger. Voor der volgende poging zal er wederom prednisolon overwogen worden.

Breden: een cryo en een verse TP gehad met 10 mg Prednisolon en Intralipid.

Henne, eerste poging met prednisolon mislukt(cryo, 10 tp, 5-10mg), bloedwaardes voor tolerantie zelfs erg verslechterd. Ons aan het beraden op een nieuwe verse poging, met/zonder prednisolon.

Bezig met/in voorbereiding op een poging met prednisolon

voor wie zich voorbereid op, of bezig is met een behandeling mer prednisolon

Breden: Volgende verse behandeling (begin maart) weer met Prednisolon.

Ceeke: 5mg prednisolon+intralipid bij cryo tp in maart

Roos37: 15 mg prednisolon + intralipide bij cryo tp eind februari

Tool: 5mg prednisolon, intralipid, DHEA, in voorbereiding op verse poging in april

Zwanger met prednisolon

voor wie zwanger is van een behandeling met prednisolon, dat dit lijstje maar heel lang mag worden....

Miki/Testr: 4e icsi, 1e cryo (ooit) met 5 mg Prednisolon t/m wk 20 (ivm allergie / geactiveerd immuun) + 1000 mg Omega3 en 2000 Vit D

Sylvia10 : cryo behandeling 15mg prednisolon + intralipid+ aspirine+fraxiparine

Twinkelstar:3e icsi (6de tp), 5 mg prednisolon, in combinatie met 500 mg omega 3 en 2000 ie vitamine d vanwege lichte afwijkingen in het immuunsysteem

Sikki: 9e icsi (10e tp), 10 mg prednisolon + intralipide + faxiparine t/m 12 weken + 1600 Omega3, 3200 Vit D

Geplaatst

Voor nu gaan we voorlopig geen behandelingen doen. Volgende jaar misschien. Dan wil ik wel kijken of intrapalid of prednison voor ons een oplossing zou kunnen zijn. Eerst heel hard sparen. We richten ons nu op de adoptie dat geeft meer zekerheid dat er ooit een kleintje mag lopen. Geloof niet zo goed in dat mijn lichaam zwanger kan raken en blijven. Mijn hcg was minder dan 1.

Henne ik weet ook zo goed hoe je je voelt. Verslagen geen woorden voor. Moeilijk beslissingen dikke knuffels

Geplaatst

Raba, ook voor jou veel sterkte. Ik hoop dat je veel steun hebt aan je man. Het is een ieder zo gegund.

En ik wil niet vervelend klinken maar vooral de dames die een paar behandelingen nodig hebben.

Ben er een beetje beduusd van. Een mooie blasto en dan toch niet willen plakken.

Ik vraag mij dan af waarom niet?!

Nogmaals veel sterkte.

Geplaatst

Raba, he getsie, bij jou ook al slecht nieuws. Verdrie zeg. Heel veel sterkte, ook voro je mannetje. Had het graag anders voor je gezien. Dikke knuffel meid!!

Henne, benieuwd wat voor reactie dr. Pf. op je vragen heeft! Het kan toch niet zijn dat je lichaam alleen maar puur door de tp zo gereageerd heeft met de keldering van je waardes? Waarschijnlijk (maar goed, ik ben geen dokter) heeft de allergie-uitbraak van vlak na de tp ermee te maken. Dat gevoel had je zelf ook al, toch?

Vechtlust is altijd goed om te hebben, maar neem ook hier even de tijd voor!

Ik probeer me niet al te veel van de wijs te laten brengen door de mislukte pogingen met/zonder prednisolon, maar het knaagt toch wel nu een beetje aan mijn hoofd. Moet gewoon vertrouwen in mijn lichaam hebben, dan komt het wel goed, toch???

Geplaatst

Even snel, moet naar werk en ben al laat, traag en gammel... Actie van Pf. gehad. Aantal TRegs kan heel snel veranden als er iets n de omgeving is dat dit triggert. Regulatory is een aanduiding van de status van cd4 cellen, zijn ze resectie of regulatory... Daarom kun je bijvoorbeeld ook geen regulatory t Cells toedienen met een transfusie oid.mWeet nu nog steeds niet wa we dan de volgende keer moeten doen, maar dat vaag ik hem dan wel weer. Denk toch eerst die allergie uitzoeken.

Geplaatst

Vraagje: heeft iemand last gehad van het afbouwen van de prednisolon? Ik heb nu twee dagen geminderd van 10 naar 5 en vandaag dan 2,5 en voel me gammel. Trillerige handen, misselijk, beetje duizelig en slap. Vooral in de ochtend, in de loop van de middag trekt het bij. Kan natuurlijk ook te maken hebben met ongesteld moeten worden ed maar het lijkt verdacht veel op afkickvernwchijnselen. Beetje reed na zon lage dosis en korte tijd toch? Begin wel steeds meer twijfels te hebben of dit het middel voor me is....

Geplaatst

Ik heb mijn bon van de intralipid naar mijn verzekering gestuurd en kreeg gister een brief dat ze de 248 en nog wat cent op mijn rekening gaan storten. Ze vergoeden het gewoon!!! Haha. Dus gewoon proberen, scheelt toch weer bijna 250 euro. Die wij allemaal goed kunnen gebruiken.

Geplaatst

Vandaag nog 2,5 geslikt en dat is dan de laatste. Achteraf was een tussenstap van 7,5 misschien fijn geweest, maar ik denk dat er toch meer meespeelt. Die darmen waren natuurlijk voor de prednisolon al aan het klieren. Ben ook weer afgevallen zag ik vanochtend. Terwijl ik geen diaree meer heb. Ga dus morgen de huisarts maar weer eens bellen. Op deze manier kan ik bewoon niet normaal functioneren.

Sylvia super dat het vergoed is. Altijd leuke kadootjes.

Geplaatst

Idd verstandig denk ik. Als je gevoelig bent is al dat gedoe met prednison niet bevorderlijk voor je darmen. Beterschap en sterkte met het weer op krachten komen voor een eventuele nieuwe behandeling!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb de afgelopen dagen bijna dit hele draadje doorgelezen, of beter gezegd; doorgespit.

Tot nu toe erg veel van jullie ervaringen en verhalen opgestoken, waarvoor alvast dank!

Zwangere meiden, gefeliciteerd! Geweldig!!!

Voor iedereen die in de wachtweken zit, sterkte. Nog even volhouden, ik duim mee.

Wij zitten in het traject voor een 2e ECD behandeling. (zie onderschrift)

Ik ben net begonnen met 1000IE vit D3, hoge doses vit B en Omega 3. Daarnaast de gebruikelijke vitamines+foliumzuur.

Tijdens de ECD liefst 5mg Prednisolon en de D3 verhogen naar 2000IE. Daarnaast Asperine (acetylsalicylzuur) 80 mg. (kan nog zijn dat ik de kinderaspirrine van 100 mg neem, die zijn ook nog bloedverdunnend)

Ik werk zelf in de farmacie, dus dat is wel een voordeel. Dinsdag gesprekken met psych en artsen. Momenteel heb ik een proefcyclys, omdat bleek dat tijdens de eerdere TP's mijn BMS wel erg snel groeide. Wat wijst op een goede werking van mijn natuurlijke Oestrogenen. Kan zijn dat ik dus minder Estradiol kan gaan slikken indien de behandeling door kan gaan als mijn donor door de kliniek 'goedgekeurd' is. Verder blijf ik voorlopig speuren naar nieuwe input en onderzoek.

Ik sluit me graag aan bij jullie lijstje.

Hey Tool, ik zag dat ook jij hier schrijft! Spannend, ook voor jou. Hopen dat je ook snel mag starten wijffie.

Liefs

Onderzoek en overwegingen - pauze

voor wie overweegt een behandeling met prednison te gaan doen of hier onderzoek naar doet

Wen72
: een poging gehad met prednisolon 5 mg. Helaas niet zwanger. Voor der volgende poging zal er wederom prednisolon overwogen worden.

Breden
: een cryo en een verse TP gehad met 10 mg Prednisolon en Intralipid.

Henne
, eerste poging met prednisolon mislukt(cryo, 10 tp, 5-10mg), bloedwaardes voor tolerantie zelfs erg verslechterd. Ons aan het beraden op een nieuwe verse poging, met/zonder prednisolon.

Bezig met/in voorbereiding op een poging met prednisolon

voor wie zich voorbereid op, of bezig is met een behandeling met prednisolon

Breden
: Volgende verse behandeling (begin maart) weer met Prednisolon.

Ceeke
: 5mg prednisolon+intralipid bij cryo tp in maart

Roos37
: 15 mg prednisolon + intralipide bij cryo tp eind februari

Tool:
5mg prednisolon, intralipid, DHEA, in voorbereiding op verse poging in april

Freggel
: 5mg Prednisolon, hoog vit D3, Omega 3, Vit B en acetyl 80 mg. Hopen start ECD poging april.

Zwanger met prednisolon

voor wie zwanger is van een behandeling met prednisolon, dat dit lijstje maar heel lang mag worden....

Miki/Testr
: 4e icsi, 1e cryo (ooit) met 5 mg Prednisolon t/m wk 20 (ivm allergie / geactiveerd immuun) + 1000 mg Omega3 en 2000 Vit D

Sylvia10
: cryo behandeling 15mg prednisolon + intralipid+ aspirine+fraxiparine

Twinkelstar:
3e icsi (6de tp), 5 mg prednisolon, in combinatie met 500 mg omega 3 en 2000 ie vitamine d vanwege lichte afwijkingen in het immuunsysteem

Sikki:
9e icsi (10e tp), 10 mg prednisolon + intralipide + faxiparine t/m 12 weken + 1600 Omega3, 3200 Vit D

Geplaatst

Lieve allemaal,

Waar doen jullie deze trajecten? In het buitenland? Of hier in combi met buitenland? Ben me aan het oriënteren op meer mogelijkheden en vind het lastig kiezen waar dat te doen!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Inge ik de IVF gewoon in Ndl. En heb contact met de arts in dld over de prednisolon ed. Ben wat IVF heel tevreden over ons ziekenhuis en ze staan niet negatief tegenover de prednisolon dus dat scheelt. Mijn huisarts werkt verder mee aan de nodige bloed checks ed.

Geplaatst

Hoi Testr,

Ik ben bij IZZ verzekerd! Hier tot nu toe alles goed. Hebben morgen de 2e echo alweer, om opnieuw vruchtzakjes te gaan tellen, hihi. Toch wel weer spannend.

Wow Syl, wat fijn! Welke verzekeraar?

Hoe is ie met jou nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden