Ga naar inhoud

Prednison - vage streep niet zwanger - Alan Beer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Well have you ever...Vandaag op nacontrole geweest en uitslag van het onderzoek op ons beebje gekregen. Het was een meisje en perfect in orde. Geen chromosomale afwijkingen en alle organen op zijn plaats. Helemaal gezond dus! Dat is wel even zuur want ik kon het juist altijd aan mezelf verkopen omdat ik dacht dat het kindje waarschijnlijk niet in orde zou zijn geweest. En nu dit. Niet dat het verder nog wat uitmaakt, krijg het kindje er niet mee terug maar raar is het wel. Een en ander zou kunnen betekenen dat ik echt in aanmerking zou komen voor prednisolon. Iets wat ik tot nu toe niet wilde gebruiken omdat ik dacht dat mijn m/a's kwamen door chromosomale afwijkingen. Dat wordt je immers aangepraat als je geen 20 meer bent. (Ja mevrouw op uw leeftijd is het zeer waarschijnlijk een chromosomenfout)ik ga het nu met pfeiffer bespreken. Alhoewel ik op mijn laatste email geen antwoord heb gekregen maar dat was een vraag waarbij ik er nog van uitging dat het kindje niet goed was. We zijn er inmiddels uit dat we nog een allerlaatste poging gaan doen dus ik ga het denk ik nu wel met prednisolon doen als ook mijn Belgische prof het er mee eens is.Het was wel even verwarrend hoor dit bericht! Maar ook wel weer prettig om te weten dat mijn eicellen niet allemaal rot zijn en dat de laatste poging dus echt nog wel zin kan hebben. Al zou het wel heeeeeel toevallig zijn als het nog eens zou lukken. Heb mijn zwangerschapskleding dit weekend daarom allemaal in een doos gedaan en op zolder gezet....Maar kan het er altijd weer afhalen toch:-)

• Reacties 2,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor goed maar verwarrend dus de resultaten... Ik zou zeker prednisolon gaan proberen mte deze wetenschap. Tip voor mail aan Pf: zet je vraag in het subject en hou je mail kort. Ik had van de week binnen een paar uur antwoord. Pfff, dit zal best even alles weer op z'n kop zetten. Zelf ben ik nooit zo meegegaan in die slechte chromosomen theorie. In het begin wel,maar toen het telkens na de innesteling fout bleef gaan niet meer. Hopen vrouwen worden van rotter zaad of oudere eitjes zwanger, dus waarom gaat het bij mij steeds mis? Het feit dan mijn lijf het niet accepteert was dan ook wel weer een ding om te verwerken, maar tenminste ook iets waar we wat mee kunnen.

Ik heb trouwens besloten het advies van Pf op te volgen en voor 10mg prednisolon te gaan. Hij weet waar hij het over heeft tenslotte, ik beunhaas alleen wat in de theorie :-)

Geplaatst

Wat ontzettend verdrietig Noor. Dit nieuws maakt het inderdaad erg moeilijk verteerbaar. En het was al vreselijk. Waarom is het dan fout gegaan?? Dit geeft inderdaad te denken....

Vind het heel erg voor je en wat knap dat je er nog een keer voor gaat!

Veel liefs en succes, Megan

Geplaatst

Henne thx for the tip, heb idd gelijk antwoord terug nu. Zijn advies: zeer zeker prednisolon gaan gebruiken. Mijn Belgische prof vindt het nu ook een heel verstandig idee nu gebleken is dat het geen chromosomale afwijking was. Dus naast de door hem voorgestelde dagelijkse Clexane 40mg injectie nu ook Prednisolon 5 mg. en Intralipid. En Vit D en Omega 3. En Tarwekiemolie. En Multivitamine. En DHEA. En Melatonine. En natuurlijk Decapeptyl, Menopur, Pregnyl en Utrogestan.

Spuiten en slikken voor gevorderden...

Megan, ik heb zelf een lieve zus, we lopen de deur niet bij elkaar plat maar zijn er altijd voor elkaar op moeilijke momenten. Dat gun ik onze jongen ook. Zeker omdat wij al wat ouder zijn (ben vorige week 40 geworden ieieieieieieik...) dan is het fijn dat je later nog een broer of zus hebt.

Ik heb zelf gewoon nog heel erg het idee dat ik nog een kindje krijg. Maar als het niet lukt,en daar moeten we dus echt wel zeer serieus rekening mee houden, dan zijn we natuurlijk al meer dan dik tevreden. En kunnen we in elk geval zeggen dat we er ALLES aan gedaan hebben!

Geplaatst

Jee Noor, heftig hoor, als er eigenlijk niet aan het beebje lag. Ik kan me voorstellen dat je er "enigszins" je erbij neer kon leggen als het kindje gewoon niet goed was...., En nu heb je dus bewijs dat het kindje gewoon gezond was.

En waar kan het dan nu wel aan liggen? Ligt het dan aan je inmuun en/of stolling, of kunnen er nog meerdere oorzaken zijn?

Wel veel slikken de volgende poging, maar ik zou er ook zeker voor gaan met de extra medicatie, als je artsen daar ook achter staan.

liefs joske

Geplaatst

Jeetje Noor, wat een verhaal. Alweer een bewijs dat de artsen het vaak te gemakkelijk op leeftijd gooien als het fout gaat. Dat hebben ze bij mijn miskramen toentertijd ook gezegd toen ik 34 was. Nou dan sta je wel even met je mond vol tanden. Nu inmiddels zoveel miskramen verder en 38 jaar oud ben ik ook wat wijzer geworden na een aantal onderzoeken. Ik heb een stollingsafwijking en daarbij een immuunsysteem die continu in gevecht is tegen van alles en nog wat, allergien enzo. Bij ons is het nooit zover gekomen dat het beebje onderzocht kon worden, maar ben er wel degelijk van overtuigd dat het niet alleen aan de leeftijd heeft gelegen.

Jammer dat men in NL nog zo weinig weet over zwangerschap en het immuunsysteem, veel artsen staan hier ook niet echt open voor en vegen het van tafel als zijnde onzin. Gelukkig zijn er meer mogelijkheden in het buitenland zoals dr. Pfeiffer, en net zoals jij heb ik ook het gevoel dat het gaat lukken en anders heb ik er echt alles aan gedaan en kan hier dan later wat meer vrede mee hebben.

Gelijk heb je om nog een poging te wagen. Er zijn wel degelijk genoeg kansen hiervoor.

Henne ik lees dat je toch de beslissing genomen hebt om 10 mg prednisolon te gebruiken. Volgens mij is dit niet al te hoge dosering, dus kan denk ik ook echt geen kwaad. Als ik jouw verhalen lees, ook met allergien enzo lijkt mij dit een goede beslissing.

Geplaatst

Noor, pfffff....heftig, zeg!

Kan mij voorstellen dat je wereld dan toch weer even helemaal op zijn kop staat.

Het wordt te makkelijk gezegd dat alles aan de leeftijd oid ligt. Helaas is er hier nog weinig bekendheid over miskramen / ivf falen in relatie tot het immuunsysteem.

Veelal kan je via google en amerikaanse sites ook weer wat wijzer worden over dit onderwerp.

Lieve Noor, ik wil je heel veel sterkte wensen en ga zo ontzettend voor je hopen dat het gebruik van prednisolon en de clexane de oplossing is!

Vanwege een lichte stollingsafwijking is mij nu een combi van asperine en fraxiparine (= ongeveer hetzelfde als clexane / heparine) voorgeschreven.

Zelf stuitte ik via internet ook nog op Trental.

Is er iemand die daar bekend mee is?

Ik had het met dr. Pf over Trental gehad en dat zou ook positief zijn voor de doorbloeding.

Vandaag (na de pipelle) bleek echter dat mijn behandeldd inf arts toch een recept is gaan uitschrijven voor de fraxiparine vanwege mijn lichte stollingsafwijking.

Vroeg mij echter nu toch af wat de voor en nadelen zijn van zowel trental als fraxiparine. (anders maar weer die "arme" dr Pf mailen, als die al niet gek is geworden van al mijn mailtjes...ha,ha)

Geplaatst

Noor, wat heftig...

:(

Ik wilde jullie vertellen dat ik vandaag een cryo heb laten terugplaatsen... Zit dus weer vol aan de Prednison en heb zondag een infuus gehad. Vrijdag naw volgend infuus.

Heb nu alleen behoorlijk last van mn arm/oksel. Hadden jullie dat ook na het infuus?

Verder heb ik steeds het gevoel alsof er wat in mn keel blijft hangen.

Is dat een teken van een beginnende keelontsteking? Ben ik nl bang voor. Als ik een pil slik, heb ik echt nog uren het gevoel dat 'ie is blijven hangen, ook na heel veel water drinken. Ik geloof niet dat ik dat bij mijn vorige (geslaagde) poging heb gehad.

Ik hoop dat jullie me kunnen geruststellen.

Geplaatst

Lottie, ik had na het infuus ook last van mij arm. Herkenbaar dus.

De keelklachten komen mij niet bekend voor.

Spannend een cryo terugplaatsing!

Heel veel succes!

Geplaatst

Wen bij het freya forum heeft een lotgenoot genaamd AA ook Trental gebruikt t.b.v. een cryo terugplaatsing. Ik meende toen te lezen dat zij dit ongeveer een week ofzo voor een terugplaatsing heeft gebruikt en dus na de TP niet meer. Zij heeft ook bij dr. Pfeiffer gelopen.

Misschien kan je haar een berichtje sturen op het freya forum, maar dr. Pf mailen kan natuurlijk ook. Hij zal inmiddels inderdaad een beetje gek worden van de NL dames haha.

Geplaatst

Roos37,Dr Pf is al gek geworden van nederlandse dams haha toen ik had met hem een afspraak ,hij zegt tegen mij man, ik ken veel vrouwen uit NL ze stuur bijnaa elkeeeeeeee dag een e-mail met heleboel vragen maar ze zijn ook heel aardig. haha.hij kan goed engels praten.

gr

eva

Geplaatst

Eva, hoe is het gesprek gegaan met dr. Pf?

Roos, dank je voor de tip mbt de Trental. Ik had idd dit al gelezen via freya. Zodoende had ik dr. pf gemaild (arme gekke man...hi,hi) met de vraag of dit gezien mijn stollingsafwijking een idee was. Hij kon zich er wel in vinden en wilde het best voorschrijven.

Alleen nu ben ik gisteren naar gent geweest voor de pipelle en kreeg daarna mijn definitieve behandelschema en data mee. Gezien mijn stollingsafwijking besloot de arts toen toch dat zij mij fraxiparine ging voorschrijven gecombineerd met asperine. In eerste instantie was nl alleen gesproken over aperine, dus de fraxiparine kwam wat onverwachts. Nu weet ik dus niet wat beter is. Trental of Fraxiparine? Ik durfde het in gent niet te vragen. Tja, dan toch maar weer die arme man nog gekker mailen.....

Geplaatst

Just for sharing...

Had gisteren mijn bevriende hoogleraar reproductive medicines aan de lijn om te vragen of hij zich kon vinden in de clexane/prednisolon behandeling.

Zijn eerste opmerking was dat je altijd voorzichtig moet zijn om te zeggen dat een meisjesbaby gezond is omdat het een welbekend risico is dat bij een meisjebaby abusievelijk het genetisch materiaal van de moeder onderzocht is. Als het een jongen was geweest dan was hij er van uit gegaan dat de testresultaten goed waren, maar nu houdt hij twijfel.

Maar stel dat het kindje gezond was geweest dan vindt hij clexane/prednisolon behandeling een zeer goed idee.

Hij had echter een nieuwe successtory met een Japanse methode. We spreken Duits met elkaar dus als ik het niet goed begrepen heb, vergeef me dan.

Het gaat uit van de therorie van Natural Killer Cells die zich in de baarmoeder tegen het embryo keren.

Anyhow zo ongeveer was het: Ze nemen ze bloedcellen af bij vrouw. Deze behandelen ze met HCG, daarna nemen ze weer verse cellen af en die mixen ze. Die plaatsen ze in de baarmoeder.

Het afweersysteem richt zich dan op dit clubje cellen. Daarna plaatsen ze blastocysten terug en die kunnen zich dan innestelen omdat ze met rust gelaten worden omdat het afweersysteem met dat andere clubje cellen bezig is. Het HCG zorgt intussen voor een beter klimaat in de baarmoeder.

Erg jip en janneke klinkt het he? Ik kon het ook niet helemaal goed volgen hoor. Maar het is dus iets wat heel simpel is en heel goede resultaten boekt bij vrouwen met meerdere mislukte pogingen. Je hoeft alleen wat bloed te geven 2x.

Altijd leuk om iets nieuws te horen. Voor ons komt het denk ik te laat maa oke.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi Wen,

Misschien om het je nog moeilijker te maken, bij mijn cryo is het gelukt met de cocktail van : predisolon, omega 3, vitamine D3, Intrallipid, aspirine, en fraxiparine. Dus wie weet. Ik had er geen bijwerkingen van alleen enorme blauwe plekken waar ik spoot.

Succes met je keuze.

Geplaatst

Interessant Noor! Een soort afleidingsmanoeuvre dus haha.

Ik ben vanochtend langs de huisarts geweest voor herhaalrecept prednisolon. Er werd mij door een zeer zuinig kijkende assistente verteld dat prednisolon wel troep is hoor. Euh ja... maar wat heeft zei daarover te zeggen... alsof ik dropjes kwam vragen ofzo :-S. Ze heeft in ieder geval de mail van Pfeiffer gehouden en mijn huisarts zal dan een recept schrijven. Het zal ook eens lekker soepel en gewoon gaan he ;-)

Geplaatst

hoi Wen,

ik had maandag met Dr Pf een afspraak,ik heb daar bloedtesten gedaan voor de derde keer,hij zegt mijn auto-immunsysteem is nog steeds slecht.gisteren een e-mail van hem gekregen dat ik plaats van 20mg predisolon 25mg per dag gebruiken.

gr,Eva

Geplaatst

Nou jij woont wel in een lastig dorp (of stad) wat dat betreft zeg. Mijn apotheker zegt altijd hoe meer hoe liever hij het heeft. En mijn huisarts vindt het ook allemaal prima. Heeft wel zelf een IVF tweeling, dus hij snapt het denk ik wel.

Maar de buit is binnen dus! Wanneer ga je precies starten?

Geplaatst

Rotterdam...zijn ze erg dol op protocollen kennelijk. Misschien een nadeel van een grote stad, geen idee. Mijn huisarts werkt gelukkig wel mee, voor zover hij kan. Ik heb ovu testen gedaan om een beetje te kunnen plannen, verwacht 5 of 6 mei ongesteld te worden en dan gaat het hard. Punctie heb ik rond dag elf vaak al. Moet nog even precies uitkienen wanneer ik met de prednisolon start. Wel,lekker opzich dat ik n geen werk heb, maakt al het geplan een stuk eenvoudiger.

Eva, de is een behoorlijke dosis prednisolon, wanneer ga je weer starten?

Geplaatst

Hoi Henne,

ik had op 5 april begonnen met 20mg, na 23 april afspraak moet ik aanstande maandag 28 april 25 mg prednisolon gebruiken.

starten van IVF is nog niet bekend,dr pf zei eerste moet jou immuunsyteem in orde komt daarna kan je met IVF.

en jij succes IN MEI.

liefs

Eva

Geplaatst

he dames,

zojuist de uitslagen van mijn tweede bloedtest binnen. vanochtend ook al het infuus gehad, dus wellicht dat daardoor de verschillen zijn opgetreden.

Heb nu als volgt de verschillen in de uitslagen, het eerste getal is van 20-4 en het tweede getal is van 27-4. tussen de haakjes de referentie waarden): zo te zien ben ik met sommige omhoog gegaan, maar ook omlaag

BSE na 1 uur: 8 - 1 (1-20)

hemoglobinee: 8.4 - 9.5 (7.5-10.0)

hematocriet: 0.40 - 0.42 (0.36-0.47)

MCV: 91 - 90 (80-100)

MCH: 1.92 - 2.04 (1.7-2.10)

MCHC: 21.1 - *22.7 (19.3-22.5)

Erytrocyten: 4.38 - 4.65 (4.20-5.40)

Leukocyten: 8.1 - *15.6 (4.0-10.0)

trombocyten: 236 - 279 (130-400)

basofiele granulo: 0.03 - 0.04 (0.02-0.20)

eosinofiele granulo: 0.23 - 0.21 (0.02-0.50)

neutrofiele granulo: 4.7 - *12.4 (2.0-7.0)

lymfocyten: 2.4 - 2.3 (1.0-3.5)

moncyten: 0.8 - 0.7 (0.2-1)

basofiele granulo: 0.4 - 0.3 (0-2)

eosinofiele granulo: 2.8 - 1.3 (1-6)

neutrofiele granulo: 57.7 - 79.2 (40-80)

lymfocyten: 29.9 - *14.5 (20-40)

monocyten: 9.2 - 4.7 (2-10)

RDW - SD: 40.7 - 40.

benieuwd wat ik voor advies van dr. Pf krijg. zat laatst al te denken of ik niet zelf al omhoog zou gaan. Vraag me niet waarom, maar zo'n gevoel had ik even.

Ik wacht zijn bericht af.

Geplaatst

Een aantal dingen gaan omhoog of omlaag door de prednisolon Tool, juist doordat je je immuun onderdrukt. Dus buiten de referentie hoeft nu niet perse slecht te zijn.

Geplaatst

Zit zelf trouwens te denken of ik niet met de antihistamine door zal gaan tot ik met de prednisolon begin, om zo mijn lijf geen kans te geven weer allergisch te gaan doen. Er zit nu een dag of vier tussen stoppen met de Tavegil en starten met prednisolon. En hoe moe ik me ook voel van de Tavegil, ik wil vooral met een rustig lijf starten aan de icsi. Ook Pf maar even mailen :-)

Geplaatst

ah owkee, ben echt een leek wat dat betreft. Ik wacht nog even 'rustig' op het advies van dr. Pf.

denk dat dr. Pf. mailen een goed idee is :-).

Hij had laatst al gezegd dat er zoveel nl. vrouwen naar hem aan het mailen waren, hihihi.

Geplaatst

slight granulocytosis (elevated granulocytes) accompanied with decresed T-lymphocytes (Prednisolon-effect),Dit was toen nav mijn bloeduitslag tijdens prednisolon gebruik. Klopt voor groot deel met wat je bij jou ook ziet. weet alleen niet of verhoogde mchc op nesteling kan duiden, maar bezinking is heel mooi laag. NB 'nesteling' is iPad foutje, ik bedoel ontsteking!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden