Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi All, Rustig hier, gebeuren er spannende dingen?

Ik heb vandaag zelf een raar dagje achter de rug. Vanochtend opgestaan met een raar gevoel in / om mijn buik. Een soort band om mijn buik die cotinue gespannnen is. Veel op bed gelegen en in de middag in bad gegaan. Dat hielp uiteindelijk. Echter einde van de middag was het weer terug, dus het ziekenhuis maar gebeld. Ik mocht toen langs komen. Heb toen aan de CTG gelegen, urine en bloed getest. Maar alles was oke. Wel wat activiteiten aan de CTG maar dat zegt helemaal niets. Was wel heel erg leuk om een uur lang naar het hartje van de kleine te luisteren.

Fijne avond all, dat we allemaal maar lekker lang kunnen slapen.

Geplaatst

Hoi hoi

Iggie...wil niet veel zeggen, maar denk dat je niet lang meer hoeft te wachten voordat je kleine in je armen hebt.

Volgens mij ben je al bezig...!

Denk er wel aan Iggie....RUGWEEEN kunnen ze NIET zien op de CTG!!!

Dames...kunnen jullie ook niet meer reageren via je IPHONe? Ik kan alleen nog reageren via de computer! Behoorlijk irritant!

Eer en Quin...hoe bevalt het om jullie kleine nu lekker thuis te hebben?

Hoe slaapt jullie spruit?

Quin...volgens jou website zou ik een zoontje krijgen...we hebben een meisje... Bij ons klopt het dus niet!

Daantje en hoe bevalt het lekker vrij te zijn?

Verder dames...de laatste loodjes. Nog even volhouden!

Nore is op het moment snot en snot verkouden. In het weekend al naar huisartsen post geweest! Vandaag naar eigen huisarts. Voeding loopt terug. Nore heeft niet genoeg energie om uit de borst te drinken. Ze is te benauwt. Valt dan weer in slaap. Ze spuugt ook alles uit wat ze wel binnen krijgt.

Vanmorgen gewogen...en neusspray gekregen.

Nu afkolven en via de fles borstvoeding gegeven.

Straks om 16.00 weer naar huisarts en dan verder kijken.

Nore heeft niet veel reserve...als ze te weinig aangekomen is dan ben ik bang dat ze opgenomen moet worden!

Laten we maar uit gaan van het beste!

gr Shanna

Geplaatst

Iggie ik vind het ook klinken alsof het niet lang meer duurt. Er rommelt iig vanalles daarbinnen. Spannend hoor!

Shanna wat ontzettend sneu dat Nore zo verkouden is. Ik hoop echt dat ze niet afvalt en niet opgenomen hoeft te worden. Stomen in de douche al geprobeert vlak voor de voeding? Mss haar wiegje in de badkamer zetten dan? Ik heb zelf al voor de baby een pakje met flacons zoutoplossing van Daro gekocht, voor de zekerheid. Die flacons spoelen de holtes, je kunt ze leegknijpen in het neusje en daarna het neuspeertje gebruiken.

Hier geen problemen met het forum, ik heb een Samsung met Android.

Verder weinig nieuws, er rommelt in ieder geval niks bij mij. Als de gyn niet gaat inleiden volgende week zit die kleine er nog wel een paar weken vrees ik. De jeuk is nog niet mindet dus slapen gaat niet zo best. Af en toe mentholgel er op smeren en dan val ik weer in slaap, tot ik weer wakker word van de jeuk. Als ik google lijkt het erg op PUPPP, niks aan te doen dus behalve bevallen...

Hier hebben we gisteren de babykamer afgemaakt, we moesten nog een houten boom aan de muur vastplakken. Ik zal vanmiddag de pc aanzetten en foto's posten. Ben ook erg benieuwd naar jullie kamertjes!

Geplaatst

Shanna, hoop dat het mee zal vallen. En wat hessi zegt, stomen in de badkamer?

Ig, je maakt het spannend meid...

Hier nog geen idee, vrijdag nieuwe kweek afgenomen voir de zekerheid.

Wel af en toe wat activiteit maar meestal van korte duur....

Geplaatst

Jeetje Shanna, wat sneu dat ze al zo flink verkouden is. Zo zielig. En ik hoop ook inderdaad dat ze niet verder afvalt. Het is al zo klein poppetje.

Jessi , ik ben benieuwd naar de fotos.

Sandra, nieuwe kweek, is er ook aangegeven wanneer de uitslag bekend is?

Hier net weer naar het ziekenhuis geweest. Deze afspraak stond al. Gelukkig niet meer zoveel last als gisteren. Bloeddruk wel een paar keer gemeten. Is op zich wel goed alleen voor mij doen is deze hoog. geven ze aan dat ze je over een weekje weer terug willen zien. Ga je naar de afspraken balie hebben ze pas plek voor over twee weken. DuH!!!

Nou ja met pijn en moeite nu een afspraak voor volgende week dinsdag. De uitgerekende datum:-)))))

Verders hoop ik dat het inderdaad allemaal voortekenen zijn en het echt binnen een paar daagjes gaat gebeuren. Pfffff begin zo ongeduldig te worden.

Lfz Ig

Geplaatst

@shanna wat zielig zeg dat ze nu al zo verkouden is! hopelijk hoeft ze niet opgenomen te worden!

@jessi echt vervelend die jeuk! ben benieuwd naar jullie kamertje! ik zou proberen of ik vandaag ook een foto kan plaatsen. als het mij lukt haha

@iggie spannend, ik zeg ook dat het niet lang meer kan duren voor je :-)

@Quin en eer hoe gaat het met jullie??

Ik mag zo voor controle naar de vk, vind het wel fijn want voel de baby maar weinig

fijne dag all

Geplaatst

hey meiden,

hier ook lastig via de telefoon te reageren vandaar ook weinig berichtjes van mij ( lees wel mee)

hier alles rustig ( op 2 a 3 uur harde buiken achter elkaar) dan weer een tijdje niks en dan midden in de nacht begint het weer.

Hoop morgen dan ook een datum te krijgen ook al komt he voor mijn hub erg slecht uit nu als de kleine komt ( schoonmoeder heeft sins gisteren slijmbuisonsteking en mag niks meer doen met haar rechte arm dus is ook niet aan de zaak, hebben maar besloten dat de zaak gewoon dicht gaat als het zo ver is)

meiden reageer later op de rest onze dame is weer wakker!

Geplaatst

Iggie, dat klinkt wel spannend allemaal!

Wie weet wat er allemaal gebeurd voor de volgende afspraak.

Shanna, wat naar dat nore zo verkouden is.

Je kan zo weinig voor haar doen.

Misschien helpen de tips van die anderen nog.

Hopelijk is ze niet te veel afgevallen.......

Jessie, fijn dat het kamertje nu klaar is. Ik moet alleen nog een stukje van mijn muurschildering afmaken. Kan je die mentholgel gewoon bij de drogist kopen? Mijn buik, voeten en armen jeuken zo, ik ben bang dat ik alles stuk krab als ik zo door ga.

Sas, alles goed bij de vk? Vervelend dat je de kleine zo weinig voelt daar wordt je vast af en toe wel onzeker van.

Chantal, morgen krijg je dus te horen wanneer het gaat gebeuren. Spannend hoor! En dan nog maar afwachten of de kleine zich er ook aan houdt. Zometeen besluit die opeens dat het wel genoeg is!

Hier nu de eerste echte dag zwangerschapsverlof. Het hele weekend hadden we alweer een heleboel afspraken, eten bij mensen, bbq bij ons, koffie bij moeder. Allemaal gezelli hoor maar de rest van de week nog even niks gepland.

Vanavond hebben we de liggings echo. Nou, daar heb ik geen echo voor nodig! Op dit moment ligt het hoofdje netjes beneden, rug rechts en billen links boven. Ik sta er van te kijken dat het zo goed te voelen is. Er is vast nog meer dan voldoende vruchtwater!

Verder heb ik tot nu toe de hele dag nog niks gedaan. Lekker nog een uurtje geslapen vanmiddag. Goed begin van het verlof!

Geplaatst

daantje heerlijk he verlof!! wat leuk dat jij kan voelen hoe de baby ligt vanavond is ook alles goed!

lekker toch dat je deze week nog niet veel op de planning hebt, lekker rustig aan doen :-) vervelend dat jij ook al last van jeuk krijgt...

Net terug van de vk alles was goed, beeb had zich wel lekker opgedraaid rug ligt nu rechts hoofdje ook nog steeds naar beneden maar niet vast

aangegeven dat de bewegingen anders zijn, en dit kon goed kloppen omdat ze minder beweging heeft. maar als ik het niet vertrouw toch even bellen om een hartfilmpje te doen.

dus we wachten even af tot morgen..

Geplaatst

Sas fijn dat de controle weer goed was en de beeb netjes met het hoofdje naar beneden ligt. Volgens mij is het wel normaal dat de bewegingen nu anders worden, er is minder ruimte om lekker uit te halen.

Daantje geniet van je verlof! Moet je nog veel doen in het kamertje? Of alleen kleertjes wassen? Ik geloof dat ik wel 15 babywasjes heb gedaan/ Hydrofielen, beddegoed, kleertjes, boxkleden etc. Blij dat het eindelijk klaar is. Ik ben nu bezig met 'stomme' wasjes die ik anders echt nooit doe: strijkplankovertrek, kussenhoesjes, gordijnen.

De mentholgel heb ik bij de Kruidvat gehaald, van eigen merk en kostte maar EUR 1,50. Als je jeuk aan je handen/voeten hebt zou ik dit wel melden bij de vlos/gyn hoor! Het kan een teken zijn van zwangerschapscholestase, je lever werkt dan niet goed meer. Een collegaatje had dit vorig jaar, haar zoontje is met 28 weken gehaald. Ze heeft een jaar thuis gezeten om te herstellen, alle organen waren van slag en ze was te moe om zelf voor haar kindje te zorgen. Echt heftig...

Iggie: fijn dat je bloeddruk goed is. Wel raar dat je pas bij 41 weken een afspraak kon krijgen. Gelukkig alsnog goed gekomen. Word je al gek van mensen die bellen 'of er al wat is'? Hier valt het gelukkig mee, alleen mijn moeder denkt dat de kleine ieder moment komt en drinkt zelfs op verjaardagen geen wijntje meer. Want stel dat ze die dag nog moet autorijden als de baby er is... Pfff!

Chantal: succes morgen, ik hoop dat je snel de datum weet!

Geplaatst

Hier een paar fotootjes van e babykamer. En we waren nog zóóóó van plan dat het geen roze kamer zou worden ;-)

De kleuren zijn een beetje raar/donker, ik had de lamp aan omdat de gordijnen dicht moeten blijven. Anders zien de buren de roze muur, en tot nu toe is het voor hen nog een verrassing dat we een meisje krijgen.

Het wiegje hebben we van vrienden geleend, dat komt de eerste paar dagen/weken bij ons op de kamer. En in het ledikant ligt nu nog de roze boxmobiel.

Verder heb ik net boven de boom nog een roze en groene vogel opgehangen, maar toen was de accu van het fototoestel leeg...

[ATTACH=CONFIG]4276[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4277[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4278[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4279[/ATTACH]

Geplaatst

Jessi wat een lief en mooi kamertje zeg!!! mooie meubeltjes ook :-D

En geen rose? dat is niet helemaal gelukt he haha maar dat is toch juist ook schattig!!

Ik plaats straks ook even wat foto,s als het lukt haha

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4284[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4285[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4286[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4287[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4288[/ATTACH]

En dan hier de foto's van onze babykamer.... :)

Geplaatst

Dames wat een leuke kamertjes!!! Echt super leuk!

Hier heeft de huisarts net gebeld dat het een gewoe infectie is, dus natuurljk bevallen moet ewoon kunnen!

Ze had net de uitslag binnen en heeft gelijk gebeld voor het geval ik vannacht ga beallen ;)

Geplaatst

wauw meiden wat een leuke kamertjes zeg echt te schattig;)

sandra gelukkig een gewone infe

ctie hopen dat het voor je bevalling wat beter gaat. Wel een lieve ha als ze nu nog bellen die van ons zou dat niet doen!

Quin, wat fijn dat je mannetje nu thuis is wat zullen jullie genieten zeg en wat hebben jullie dat verdiend, gaat alles goed?

Shanna wat sneu van Nore stomen in ee badkamer helpt meestal goed onze kleine meid heeft astma en wij zijn al aan het stomen vanaf dat ze 2 weken was en inderdaad daro zoutoplossing werkt ook goed. Hopelijk knapt ze snel op en hoeft ze niet naar het zh.

Ga nu slapen hoop dat het lukt de harde buiken zijn weer terug en helaas gaat mijn bi ook steeds verder achteuit dus hopelijk morgen een datum.

Meiden nog even volhouden het is bijna juli;)

Geplaatst

Wat een mooie kamertjes, jullie hebben er veel werk van gemaakt. Heel erg mooi.

Sandra, fijn dat je nu weet wat het is, en niets staat nu in de weg om te gan bevallen:-)

daantje, lekker hoor nu verlof. Een 1 ding, plan het ook allemaal niet te vol, ik had daar in ieder geval toch vaak spijt van.

chantal, klinkt bij jou ook spannend en wie weet heb je morgen, nou ja eigenlijk straks een datum.

sas, fijn dat het een goede controle was, en het klopt inderdaad dat je aan het einde de beeb steeds "minder / anders gaat voelen. Is wel erg irri. Maakt je zo onzeker.

Hier kan ik helaas niet slapen. Heb sinds 22.00 uur weeën , maar ze zetten niet door. Duren rondom de 30 sec en komen gem om de 10 min. Net te weinig om lekker in slaap te vallen. Daarnaast logeert er een vriend van ons in de huiskamer, dus ik ben ook nog eens gebonden aan de slaapkamer. Klaag klaag:-)

Slaap lekker all.

Lfz ig

Geplaatst

Iggie wat jammer dat de weeen niet doorzetten. Maar het gaat nu vast niet lang meer duren. Vandaag 39 weken he?

Kun je die vriend niet wegsturen? Je hebt je rust en ruimte in huis nu toch voor jezelf nodig? Geen logees meer hoor vanaf nu.

Hier ook al vanaf 4 uur wakker door de jeuk, mentholgel helpt nu ook niet meer. Benieuwd wat de gyn er straks van zegt.

Geplaatst

iggie hoe gaat het nu met je?? wat vervelend dat de weeen niet doorzetten. niet erg fijn lijkt mij het nu iemand in huis hebben, was het maar voor 1 nachtje?

@Jessi wat balen dat het niet meer helpt! wie weet kent de vk nog wat wat kan helpen?

Geplaatst

Jessi wat lijkt mij dat afschuwelijk die jeuk. Helpt misschien een koud was handje. Gewoon over je lichaam heen wrijven en dan hopen dat je daarna snel in slaap kan vallen.

Hier ondertussen nog steeds weeen, maar minder freqeunt dan vanacht. Het mooie is, ik ben dus blijkbaar rondom een uur of 6 ergens in slaap gevallen. Dus toch nog 2 uurtjes geslapen. Die vriend is al weg. Was ook maar eenmalig. Maar is gewoon een hele goede vriend die in Amsterdam werkt en gisteren een uitje had. Dus het was wel zo handig dat hij bij ons sliep. Doet hij wel vaker. Maar kwam voor mij niet zo goed uit. Zal zo ff met vriendlief dit bespreken dat het de komende weken gewoon niet kan.

Kom er net nog achter dat ik er nog een kwaaltje bij heb. Waarschijnlijk door de spanning in mijn buik heb ik mijn blaas niet meer onder controle. Ben nu bang dat ik in mijn broek ga plassen:-)

Geplaatst

Iggie fijn dat je nog even geslapen hebt. Alle kleine beetjes helpen. Urineverlies lijkt me heel normaal nu, maar het is geen prettig idee. Weet je zeker dat het geen vruchtwater is?

Koud washandje helpt inderdaad, maar helaas slechts eventjes. Gelukkig is het overdag veel minder. Het begint nu ook op mijn onderarmen en bovenbeen. Op mijn armen is het exact als de zonneuitslag die ik in het begin van de zomer vaak heb van.de eerstr zon. Alleen ben ik al een week nauwelijls buiten geweest, behalve even met de auto naar de Appie en Gamma. Ik had vrijdag de vlos nog gebeldd, en die stelde telefonisch de diagnose: oh je hebt gewoon exzeem of een droge huid, goed smeren met bodylotion. Ja duhhh, ik heb echt totaal geen droge huid en van bodylotion wordt het alleen maar erger.

Geplaatst

Ik denk dat je idd de vlos nog maar eens moet bellen, dit is namelijk niet normaal. En wat je zelf al schreef als je jeuk aan je handen en voeten krijgt dan is er misschien meer aan de hand. Het gaat nu namelijk wel heel erg snel met de verspreiding van de jeuk.

Geplaatst

Is het dan geen vruchtwater ig? ;) je hebt het behoorlijk te verduren meissie! Hoop dat het snel doorzet!!

Jessi wat vervelend die jeuk! Kan ke ha niets betekenen voor je??

Chantal, hoe laat mag je vandaag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden