Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey, hey Kathi en Roosie: Welkom!

Kathi,. ik heb wel de FM metingen in een plaatselijk zikenhuis laten doen. beviel goed! Ik kreeg iedere keer foto's mee van de FM meting, met daarbij een schrijven van de Gyn. Dat scande ik in en stuurde het per mail naar DD. Daarna een telefoontje er achter aan voor de bevestiging dat het ontvangen is. Verliep vlekkeloos. Zou het de volgende keer weer zo doen. Wij wonen nl op drie uur reisafstand en zodoende kon ik de fM metingen gewoon even tussen het werk door doen.

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oja, dr. S kon ons vertellen welk ziekenhuis bij ons in de buurt wel bereid zou kunnen zijn tot FM metingen. Anders gewoon ff zelf rondbellen.

Geplaatst

Hai Rossie,

ja da ben ik met je eens, toch is veel nog voor mij moeilijk omdat ik nog niet alles weet hoe het hier in NL afloopt.... ach komt goed.

Geplaatst

Hallo Wen,

hartelijk bedankt voor deze informatie, en wat leuk te zien dat je succes hadded met de allererste behandling... graag ben ik benieuwd hoe het met

jou verder gaat..... wens jou heel veel succes

Geplaatst

kathi, ik deed dat in het Meander in amersfoort. Maar gewoon even een rondje bellen langs de ziekenhuizen dan weet je het.

Als je zoekt in forum zie je IVF staan en daaronder subforum 40+ en daar op klikt kom je bij 45 jaar en IVF. Schrijven allemal meiden van 40 en ouder en er zijn er al flink veel zwanger of bevallen en dat geeft ons oudjes moed!!!

Geplaatst

Junior, heel veel succes morgen. Hoe laat moet je er zijn? Wij hebben wel ervaring met de embryoscope maar toen dr.s het ons aanraadde had dusseldorf dit apparaat nog te leen van de fabrikant om uit te testen en was het nog gratis. Voordeel vond ik wel dat de wachtweken korter zijn!

Tool, succes met alle voorbereidingen voor carnaval. Ook wel even heel lekker om onbezorgd te kunnen feesten en even geen rekening te hoeven houden met de behandelingen. Voordat je het weet is het april en kunnen jullie weer starten.

Lisa, ik kan me nog goed herinneren dat je overstimulatie had. Je hebt toch ook een tijdje in het ziekenhuis gelegen? Hoe begon het bij jou?

Ik denk dat het bij mij wel meevalt. Ik heb wel veel dorst en een dikke buik (en sneller moe) maar voel me voor de rest prima. Ik denk dat het misschien toch de bijwerkingen van de pregnyl zijn (bij utrogestan had ik hier minder last van). Wel doe ik wat rustiger aan en probeer veel te drinken.

Lala, ik gebruik pregnyl. Ja ik hoop echt zo dat het nu eens gaat lukken dan maken al die bijwerkingen me niks meer uit. Hoe gaat het met jou?

Roosie, welkom hier. Hopelijk heb je de volgende poging wel veel eitjes.

Kathi, ook welkom hier. Wij hebben alles in dusseldorf laten doen. Ik kreeg alles vergoed van de verzekering maar als ik de fm 's in nl liet doen zou ik maar een deel vergoed krijgen. Voor ons is het 2 uur en 40 minuten rijden naar dusseldorf. Heel veel succes met de behandeling en als je vragen hebt stel ze gerust.

Sas, wat fijn dat je huisarts mee wilt werken. Heel veel succes straks in cyprus!

Noor, hoe voel je je?

Geplaatst

Twinkel, lief dat je aan ons denkt :)

Vandaag suikertest gehad. Vrees dat ik zwangerschapsuiker heb. Maar meer info maandag. Dan ook weer een GUO en gesprek met gyn. Meer kleine ongemakken erbij maar dat zal ook wel zo horen . ;)

Nog een kleine 13 weken. Waarschijnlijk minder. Ik mag niet klagen hoor!

Geplaatst

he twinkel. bij mij begon het met een opgezette buik en buikpijn na ruim een week na de tp. Ben toen inderdaad opgenomen in het ziekenhuis, maar gelukig bleef het wel stabiel. Nou hopelijk is er bij jou niks aan de hand, alhoewel een overstimulatie na tp duidt meestal op een zwangerschap ;) Hou je taai de laatste paar dagen. IK hoop zo voor je dat het pos is, het is je enorm gegund.

lala ook nog suiker erbij, gatver

Geplaatst

lala, balen zeg, zwangerschapssuiker erbij. maandag dus meer info. sterkte. Kan dit van invloed zijn op jay en zijn ontwikkeling?

twinkel, goed in de gaten houden meid!!! anders zou ik effe met DD bellen. Hoop en duim dat het gelukt is!!!!

nog maar een halve week!!!

Volgende week naar DD. gesprek met dr. S. heb al een paar vragen op papier staan, maar heb het idee dat ik weet ik hoeveel vragen vergeet op te schrijven...in het weekend maar eens rustig ervoor gaan zitten. en dan voorbereiden op de carnaval en een maandje of 1/ 1,5 later hopelijk beginnen.

Fijne dag vandaag!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Jay kan daardoor een dikke baby worden met verhoogde kans op diabetes op latere leeftijd. Als ie op zn papa lijkt dan mag hij wel wat vet erbij mogen hebben. Paps kijkt al naar een baksteen en valt daardoor al af. Mams daarentegen ziet een boterhammetje liggen en komt al een kilo aan. Dus als ie op mij lijkt liever niet nee. :)We proberen t dan toch maar onder controle te krijgen. Maandag zal de gyn de uitslag wel hebben en dan kunnen we verder bepalen hoe of wat. Eerst een dieet proberen of toch meteen aan de insuline. Ik hoor t wel. Dieet is ook niet verkeerd hoor, kan ik meteen voor na de bevalling wat hints en tips krijgen. Er mocht/mag nog wel een paar kilo af ;)Tool, voor jou ook weer spannend dan binnenkort. Fijn dat je eerst even gaat genieten van carnaval. Lijkt me een goed plan.Twinkel, hou ons op de hoogte? Ik duim voor je!Xx

Geplaatst

Vandaag eindelijk ongesteld geworden, er waren tijden dat ik daar minder happy van werd, maar nu ik er al een week op wacht toch wel erg prettig!

Net in mijn beste Duits (lees stuntel en uh.. en ah.. ich nich verstaan) een afspraak gemaakt in Dusseldorf. Morgen om 11.15 een afspraak bij Dr. S voor de echo.. Hopelijk kunnen ze zien hoeveel eitjes er klaar staan om aan de slag te gaan.

Geplaatst

Hee Roosie, heb je niet t nummer van Irma/Miep?

Die spreekt gewoon nederlands. ;)

Morgen anders daar even om vragen. Altijd makkelijk.

En de dames in DD zijn wel wat gewend hoor, aan stuntelig duits.

Succes morgen!

Geplaatst

Twinkel, hier gaat het goed. Ik had vandaag om 10.30 de punctie. Ik had 9 eicellen. Dit kwam omdat er veel kleine en grote eiblaasjes zaten. Maar ik ben heel blij met 9. Is me hoogste score ooit! Ik weet niet hoeveel follikels ik had, maar ik zag er wel veel op de echo woensdag. Ik hoor morgen hoeveel er bevrucht zijn, en dan begint de spannende tijd weer. Ik heb helemaal niet nagedacht aan de kortere ww haha. Maar je hebt wel gelijk. Ik heb wel aangegeven dat ik alleen de embryoscope wil doen als er meer dan 3 bevrucht zijn. Want anders heb ik er weinig aan. Hoe is het met jou? Nog steeds last van je buik?

Sas, fijn dat iedereen wil meewerken. Het kom nu allemaal wel heel dichtbij he. Spannend!

Lala, wat rot van je zwangerschapsuiker, doe het lekker rustig aan meid.

Kathi, welkom hier! Ik heb bij de eerste behandeling in DD de echo's in NL gedaan. Dit ging meteen fout omdat ik dokter Scholtes en Irma niet kon bereiken. Het was gewoon op een zaterdag, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet waarom ik ze niet kon bereiken. Uiteindelijk heb ik ze maandag te pakken gekregen. De stimulatie ging te langzaam, ik had in NL 150 gonal en nu weer 150, maar dan Menopur. Als ik zaterdag mijn echo kon doorgeven had dolter Scholtes het nog kunnen ophogen, maar maandag was ik al te ver in mijn cyclus en is het dus afgebroken. Het kan zeker goed gaan, en ook minder stress als je de echo's in NL doet. Maar ik heb er nog steeds een trauma van dat ik dus voortaan alles in DD doe. En zoals iemand al zei vind ik het ook prettiger om alles meteen te bespreken tijden een echo.

Roosie, jij ook welkom. Raar he, dat je een keer wacht op je menstruatie. Veel succes met de behandeling.

Tool, veel plezier met je voorbereidingen voor carnaval. Goed dat je alvast een lijstje maakt voor DD, ik doe het vaak op het laatste moment, waardoor ik een aantal dingen vergeet.

Geplaatst

Lala, het zit ook niet mee hè. Hopelijk valt het allemaal mee met de zwangerschapssuiker en wordt de kleine jay niet te rond :-).

Roosie, soms kan je ook heel blij zijn met een menstruatie... Ik bel ook meestal het rechtstreekse nummer van Irma en Miep zodat ik geen Duits hoef te spreken. Als ze toevallig beide niet op kunnen nemen krijg ik wel eens een Duitse aan de lijn maar dan vraag ik meestal of irma of Miep er zijn. Verder kunnen de meesten ook gewoon Engels (vind ik elf toch een stuk makkelijker).

Junior, 9 eitjes! Goede score hoor! Ik hoop voor je dat ze allemaal bevrucht blijken te zijn morgen. Voel je je goed verder? Mijn buik is nog steeds opgezet. Maar ik ben ook nog steeds niet naar het toilet geweest...dus misschien heeft dat er ook wel wat mee te maken. Ik voel ook af en toe even aan mijn borsten (niet in bijzijn van anderen hoor ;-)) en ze lijken nog gevoelig. Weet iemand hoe lang het duurt voordat pregnyl 1500 uit je lijf is?

Geplaatst

@lala, balen meid, maar goed zolang Jay het goed doet is een dieet nog wel te doen. Insuline spuiten is minder fijn. Maar kan het niet met tabletten of is je glucose daarvoor te hoog?

@Twinkel, ik heb gene idee van pregnyl en hoelang dat in je lijf blijft. Nog een paar dagen en dan testen. Ik duim hoor!!

@Junior, mooie score 9 eitjes. Weet je al hoeveel er bevrucht zijn?

@Tool, groot gelijk hoor, nog even Carnavallen en dan weer starten. En je jurk al klaar??

Geplaatst

Sas, geen idee nog. Hoor t maandag wel hoe hoog ie is. Maar een dikke week geleden was ie rond de 9 ruim 2 uur na een maaltijd. Is voor mijn doen ook aan de hoge kant, normaal zit ik dan tussen 7 en 8, maar dat is voor vk's en gyns al te hoog schijnbaar. Tegenwoordig al paniek bij hoger dan zeven tussen anderhalf uur en twee uur na een maaltijd.

Hoop dat dieet of tabletten worden maar ik sluit zelf insuline spuiten niet uit. En ach...zo anders dan puregon spuiten is het niet.;) t is alleen even wennen denk ik met weer iets meenemen en aan denken om te gebruiken.

Komt wel goed hoor!

Twinkel,

Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat kleine Jay niet al te rond wordt. Maar vandaag werd ik uitgelachen door manlief: ik ben aan t ontploffen....oftewel: laatste week begin ik meer en meer op een michelin mannetje (vrouwke) te lijken. Probleempje: ik moet nog drie maanden, dus dat wordt lachen! Voor hem ;) en de rest vd wereld.

Ach ja, zolang Jay en ik verder gezond zijn vind ik het best. Toch?

Junior: goed hoor, 9 stuks! Hoop dat er veel bevrucht zijn en de diepvries inkunnen. En ik hoop nog veel meer dat jullie ze dan niet nodig hebben :-)

Tot zover!

Xx

Geplaatst

Junior, wat goed. Nu duimen dat ze allemaal mooi uit de embryoscope komen!

Lala, ja het belangrijkste is natuurlijk dat jullie gezond zijn. Hoe ontstaat zwangerschapssuiker eigenlijk? Je hoort het toch best wel vaak vind ik. Hopelijk is een dieet of pillen voldoende.

Geplaatst
Irma belde vanochtend, er zijn er 6 bevrucht. We zijn weer een stapje dichterbij!

Wow wat goed zeg! Wij waren gisteren weer bij Dr. S ik heb 8-9 eitjes in totaal, volgens mij is het niet super veel. Maar voor ons meer dan ooit! Dus we gaan beginnen vandaag, 3x menopur per keer, is 1 meer dan de vorige behandeling dus hopelijk dekt dat de lading..

Iedereen veel succes met alles, ik ga ondertussen maar broeden om hopelijk ze allemaal flink te laten groeien!

Vraagje trouwens, Dr. 'S raadt ons af om er direct 2 terug te plaatsen, hoe zit dat bij jullie? Ik snap risico's etc. Maar aan de andere kant lijkt mij de kans van slagen groter! Daarbij willen we er ook best 2..

Geplaatst

Roosie, jij ook al zo'n topscore! ik zou zelf ook blij zijn met 8-9 eitjes.

hoeveel menopur moet je dan nu spuiten in totaal??? ik ga voor je duimen!!!

Ik denk dat het mss met leeftijd te maken heeft.

Geplaatst

Roosie, dat klinkt veelbelovend! Mag ik vragen hoe oud jullie zijn en hoveel pogingen jullie al gehad hebben? Ik denk inderdaad dat dr. S het niet aanraad ivm leeftijd. Verder zijn de risico's bij een tweelingenzwangerschap groter. Maar hij verplicht je tot niks hè. Als jullie er per se 2 willen laten terugplaatsen kan dat gewoon.

Tool, ja de tijd kruipt voorbij... Nog 3 dagen...

Geplaatst

Hoi Roosie, dokter S wilde er bij mij ook liever geen 2. Vorige keer wilde ik er 3, maar helaas was de 3e op het laatste moment gestopt met delen. Daar deden ze heel moeilijk over. Maar het werd mijn 7e TP, dus ik zei dat ik dat leeftijdgedoe onzin vond, want als het echt alleen met mijn leeftijd te maken had zou ik al zwanger moeten zijn! Toen mocht ik er dus 3. Deze keer was Irma weer bezig dat ze er 1 wilde terugplaatsen ivm de embryoscope omdat er een verhoogde kans op zwangerschap is met embryoscope. Daar kan ik me wel een beetje in vinden. Maar ik twijfel nog of ik er 1 of 2 terug wil.

Twinkel nog 3 dagen! Superspannendddddd! Voel je al iets?

Hier superveel last van die bolletjes, ben net begonnen. Dat word nog wat! Ik heb woensdag de tp.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden