Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roossie, wat een mooie score!!! heel veel succes donderdag!!! ik neem aan dat je bedoelt na de tp nog even blijven liggen, of niet? bij de punctie, denk ik niet dat je al meteen kunt opstaan, hihihi, is ja onder narcose.

Maar helemaal toppie hoor!!! 10 stuks!!

mmm...wel interessant, maar heb geen medische achtergrond, behalve dat ikzelf dan 4 ivf/icsi achter de rug heb, maar zou dat meetellen??? en ook wat je zegt wen, als in de secundaire arbeidsvoorwaarden komt te staan dat je de behandelingen dan gratis krijgt, doe ik het meteen, hihihi.

Gisteren telefonisch consult met dr. S. gehad. Was heel duidelijk maar ik merk ook dat hij tegelijkertijd heel chaotisch is. beetje ik-spring-van-de-hak-op-de-tak-maar stiekem-niet.

Mijn DHEA-waarde was dus aan de lage kant, zat echt tegen de ondergrens aan van de referentie waarde (wat ie dus is, weet ik niet, niet doorgekregen). Over 6 weken opnieuw laten testen en dan ook meteen de dosering bij de icsi bespreken. De DHEA zou dus mij een goeie uitkomst bieden en van nut zijn. Hopelijk wordt het vandaag wel geleverd en kan ik er meteen mee beginnen.

Mijn vit. D. waarde was netjes, moet het wel gewoon blijven doorslikken, maar dat vind ik niet erg.

mbt de embryoscope: zoals al eerder is opgemerkt hier en/of in andere topics, met de embryoscope kunnen ze dus in het stadium komen dat de AH gewoon niet meer nodig is bij tp op dag 2. Dus ze zijn dan genoeg doorgedeeld om zelf in te nestelen, dan wanneer je ze via AH laat terugplaatsen op dag 2/3. We gaan ook bekijken wat we gaan doen stel we hebben maar 3 embryo's. Dus tzt wordt er weer overleg gepleegd. Het is gewoon eng omdat dit de laatste keer is. Maar ook de bedrijfsarts zei al, je kunt je er nu wel al over gaan druk maken, maar je hebt er toch geen invloed op. Laat het over je heen komen en probeer voor nu zo relaxed mogelijk de poging in te gaan en zo voorbereid mogelijk als maar kan.

Nou, dat gaat wel lukken, hoop ik, hahahahaha

Twinkel, hoe voel je je? wanneer heb je de echo?

Sas, al weer een stapje dichterbij wanneer jullie kunnen starten of nog niet?

ga even lunchen, tot later meiden!

liefs,

Tool

Geplaatst

Ja bedoel uiteraard de TP, haha muts dat ik ben.. Ik droom bijna over eitjes, zaadjes, delingen, etc. etc. dus bij deze denk ik dat wij allemaal erg geschikt zijn voor de functie medisch secretaresse daar.. haha. Mocht 1 van ons dan aangenomen worden dingen we gewoon een beetje relatiekortingen af..

Geplaatst

hahaha Roosie, dat is een goeie!!!

Junior, fijn trouwens dat het bloedverlies/bruinige nu gestopt is. ik blijf goeie hoop houden!!!

Geplaatst

Ha,ha, goed idee van die relatiekortingen. Tja, mischien geen medische achtergronden, maar wel allemaal (helaas) ervaringsdeskundigen.

Geplaatst

Wen, ik mag zaterdag testen. 2 weken na bevruchting. Maaaare ik heb vanochtend al getest.....kon niet meer wachten. Hij was negatief. Dat was om 07.00. Om 11.30 keek ik er even na, en toen zag ik een heeel licht streepje. Ik weet niet wat ik er van moet denken, dus ik heb er net nog 1 gedaan en die is nu na een uur nog steeds blanco. Dus denk dat de test gewoon ongeldig is. Ik vind het deze poging zo vreemd, ik voel evht gewoon niks. 1 keer per dag een klein krapmpje ofzo, geen gevoelige borsten. Ik heb 7 tp's gehad, maar dit nooit meegemaakt. Ik heb geen mentruatie, maar ook geen zwangerschapstekens. Heeft iemand van jullie zo"n test ooit meegemaakt?

Roosie, goed hoor 10 eiblaasjes, daar moet wel wat uit komen toch. Ik snap heel goed dat je even wil blijven liggen. Ik durf meestal ook heel weinig. Zelfs plassen durf ik niet meteen terwijl mijn blaas op knappen staat. Je weet wel dat ze in DD de tp met een volle blaas doen? Veel succes met de punctie donderdag.

Ivfmoeke, ja het zou heeeel mooi zijn. Te mooi om waar te zijn. Maar ik heb weer een beetje hoop. De bloeding is nog niet terug gelukkig.

Lala, hoe is het met de baby? Je zult nu wel een toeter hebben he. Irma zei laatst al dat ze nog een collega zochten, het werd heel druk voor hun 2.

Tool, fijn dat je een duidelijk gesprek met dokter S hebt gehad. Zijn al je vragen nu ook echt goed beantwoord. Ik kreeg welleens een vaag antwoord en dan dacht ik dat ik dom zou overkomen als ik zei dat ik het niet helemaal begreep. Ik wist niet dat AH geen toegevoegde waarde had als je de embryoscope gebruikte. Ik dacht dat het openen van de schil echt gedaan moest worden of dat in je buik zelf deed. Betekent het dan dan het schilletje open gaat in de embryoscope?

Twinkel, hoe is het? Heb je al last van de heeeerlijke kwaaltjes?

Gr Junior

Geplaatst

Junior,

Hou vol, kan nog alle kanten op!

Toeter is in omvang 117,5 cm! Hahaha er vroeg net iemand naar....

Beebje doet t goed. Lekker stabiel. Maandag weer echo en gsprek met nefroloog en gyn.

Vrijdag een 'normale' controle bij de vk, en dinsdag as komt kraamzorg voor intake.

Pff....zondag 30 weken al! Gaat rap nu!

Geplaatst

hoi Junior,

toen ik was zwanger, in het begint voel ik ook gewoon niks en geen gevoelige borsten.

denk maar niet teveel dat is ook niet goed in het begint van het innstelen.

ik duim voor je.

gr

Eva

Geplaatst

Hey Eva,

Dag 3 begonnen met 225 menopur, vanaf dag 9 de (geen idee hoe het heet) spuit er bij om de eisprong tegen te houden, en gisteravond dus pregnyl.. Ja ben er ook heel blij mee! Nu nog embryo's worden en blijven plakken.. maar we zijn al verder dan de vorige keer..!

Junior, goedzo, komt vast goed, is toch juist een goed teken dat het anders voelt dan de vorige keren! Duim voor je!

Geplaatst

Oh meiden, ik loop echt te stuiteren van de zenuwen! Ik weet, mag niet klagen, ga netjes onder narcose morgen, maar ik heb zo'n trauma als ik al een eendebek klem zie begin ik al bijna te shaken! Dus voor de gene die dit al gedaan heeft in Düsseldorf, willen jullie mij please vertellen wanneer je onder narcose gaat? Voor de klem? Morgen dus punctie..

Geplaatst

Roossie, sluit mij aan bij de andere meiden. Een punctie in DD is echt een verademing. Licht slaaproesje. Je ziet nog net de arts binnen komen. Als je wakker wordt gemaakt is alles al achter de rug. Je ziet helemaal niets van eendebek etc. Heel veel succes!

Geplaatst

Thanks allemaal! De narcotiseur belde net nog, Da heb het idd gevraagd. Hele opluchting! Straks maar is proberen rustig te slapen en alles over me heen te laten komen..

Thanks allemaal!

Geplaatst

Roosie, eendebek??? kan ik me niet herinneren, dus ik neem aan dat deze pas is gekomen nadat ik al onder zeil was.

Probeer er niet teveel over na te denken. Laat het over je heen komen. Ik vond de narcose een verademing, echt. en daarna lekker in bed wakker worden, geen idee hoe je daar komt, en ik tenminste had geen pijn. heel veel succes morgen!!!!

Geplaatst

Rossie: Heel veel succes morgen!!!!! Op naar veel eitjes!

Het meest lastige van de punctie vond ik zelf nog het nuchter blijven. Niet even lekker wakker worden met een bakkie koffie en een heerlijk broodje.......

Geplaatst

Junior, Las je berichtje met je testen. Het is door al die hormonen gewoon erg moeilijk om de signalen van je lichaam te herkennen. De een heeft geen klachten en is zwanger, en de ander juist wel. Probeer hoop te blijven houden.

Hoeveelste dag na tp is het nu? is het nog niet te vroeg om al betrouwbare testen te hebben? Er zijn nl ook zat meiden die erg laat hcg aanmaken. Ook kan het per merk van de testen nog wel eens verschillen. Ik blijf hier gewoon voor je duimen dat er over een paar dagen toch 2 streepjes gaan verschijnen.

Geplaatst

Lala is je buik zo groot? ik weet niet hoeveel het is 117 maar het zal wel een mooie buik zijn!

Junior, het is wel erg vroeg nog hoor. Even koest houden en morgen nog eens proberen. You never know!

Roosie toi toi toi vandaag! Geniet van je roesje :-)

Geplaatst

Roosie, ik denk aan je en komt goed meid!!! anders vraag je toch of ze de eendebek niet eerder tevoorschijn halen? Voor mij was het sowieso al moeilijk om te zien zonder bril en lenzen, hihihi.

Noor, hoe istie meid??? al besef dat het gelukt is???

gisteren met de DHEA begonnen. ben benieuwd wat mijn waarde zal zijn over 6 weken. half maart zal dat zijn.

Geplaatst

Hey meiden!

Nou ben weer thuis! Is me redelijk meegevallen! Ik was op van de spanning maar daar hielden ze prima rekening mee! De vangst is 10 eitjes de teleurstelling dat manlief toch niet zo best zaad heeft, 2 miljoen terwijl ze er minimaal 6 miljoen nodig hadden voor IVF. Dus nu wordt het Icsi! Ik was net bij en nu razen me er dus allemaal vragen door mijn hoofd.. Want is de kans van slagen dan ook minder etc.? Hopelijk is er hier iemand die me daar antwoord op kan geven.

De na pijn is goed te doen, heb 2 ibibrufen gehad en ga nu lekker ff slapen!

X

Geplaatst

wat goed dat je tien eitjes hebt hoe voel jij je?

ik heb geen ervaring met IVF juist alleen met isci. De kansen zijn niet minder geloof ik; je helpt de zaadcel zodat hij niet naar binnen hoeft te zwemmen :)

Morgen een spannend telefoontje hè!?

dan zaterdag tp of komen ze in de embryostoof?

Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden