Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Roosie, wij hebben ook steeds ICSI gedaan ivm slecht zaad. Ze zoeken dan de beste zaadecel(len) uit en helpen die de eicel in als het ware.

Succes!!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he Roosie, netjes, 10 eicellen!!! wij hebben zowel ivf als ook icsi gehad en met ivf hebben we zelfs een keer geen bevruchting gehad, twee keer wel gelukkig, maar met icsi hadden we zelfs het beste resultaat, 4 embryo's, waarvan 3 echt van goeie kwaliteit.

Dus met icsi is het niet per se dat er minder kans is. het enige verschil met ivf en icsi is de manier van bevruchting. Bij ivf moeten de zaadcellen zelf de eicel binnendringen, bij icsi wordt rechtstreeks een zaadcel in de eicel gebracht.

gaan ze de embryoscope in of heb je zaterdag dn een tp.

succes en ik duim voor je !!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Roosie, mooie score! Fijn dat alles is meegevallen. Nu lekker even uitrusten en je laten verwennen door je mannetje! Op naar mooie bevruchtingen!

Geplaatst

Roosie, geen paniek! Hier ook de beste resultaten met icsi.

Hier ook de vraag: embryoscoop of zaterdag tp met/zonder ah?

Junior, hoe is t?

Denk aan je!

Noor, twinkel.....al een wolk gevonden? Of nog niet?

Xx

Geplaatst

De hele nacht liggen springen in mijn bed... bloedgeprikt vanochtend... in de namiddag uitslag.

Time goes by.... so slowly.....

Wat is het toch een zenuwslopend gebeuren.

Tot later... als ik nog kan typen met afgekloven nagels

Geplaatst

Tijdje niet geweest en nu zie ik zulke mooie berichten :-) TWINKLE EN NOOR VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP !! Ik ben blij voor jullie xxx, geniet van deze momenten.

Geplaatst

De waarde was 3300. Goed genoeg maar bij mijn hummel was ie veel harder gestegen... volgende week weer bloedprikken en dan 14 februari een echo. Ga nog niet juichen voor ik in week 10 zit hoor, te veel meegemaakt.... maar het lijkt allemaal in orde.

Junior waar ben je.... still oke?

Roossie heb je een 3 of 5 daagse transfer?

Geplaatst

Iemand al iets van junior gehoord! Hoop zo dat ze 2 streepjes heeft!

Ja ze zitten alle 5 in de embryoscope, dinsdag de tp! Ik moet maandag bellen hoe laat, ze gaan er namelijk in de ok in met een standby anesthesist, ik weet dat het stom klinkt maar ik hb echt een trauma van de iui's opgelopen en raak volledig in de stress van de endebekklem. Dus gelukkig staat Dr. S er voor open om ook de TP evt. Onder narcose te doen.. Echt een grote opluchting! Verder nog wel wat na pijn hier in mijn eierstokken..

Geplaatst

Viola, dank je wel. Hoe gaat het met jou? Zijn jullie al weer begonnen? Sorry ik ben het even kwijt.

Roosie, dat is zeker een mooi aantal! Nu hopen dat ze allemaal mooi uit de scope komen! Fijn dat je de tp onder narcose kunt doen. Mag ik vragen waarom je er zo tegen op ziet? Dr. S doet altijd heel voorzichtig en eerlijk gezegd heb ik nog nooit pijn gehad.

Noor, dat klinkt allemaal goed zeg. En 14 februari al de eerste echo... Heb je die in Nederland?

Junior, hoe gaat het? Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Roosie, Mooi aantal! Fijn, dat ze in DD zo meedenken en dat de tp onder narcose kan. Zal wel een opluchting zijn voor je.

Noor, mooi resultaat, hoor.! Ik snap dat je toch wat voorzichtig bent, maar ik zie het jullie brusje al saampies donderjagen met je zoontje, hoor. Nog heel effies tot de echo en dan kan je hopelijk ook echt gaan genieten!

Vioal, hoe is het met jou?

Junior, hoe is het met jou??

Sorry voor alle andere meiden, maar ik vergeet jullie niet, hoor.

Net late dienst gehad. Kom net thuis en ga zo lekker mn mandje in.

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden, ik had met me mobiel gister snel een berichtje geplaats. Dat is zo te zien niet helemaal goed gegaan. Helaas geen goed nieuws. Vrijdag al een beetje bloedverlies en sinds gisterenochtend goed ongesteld. Ik heb vrijdagavond de hele avond ontroostbaar op de bank gezeten. Ik dacht echt dat de teleurstelling voor een brusje beter te verwerken was. Maar ik voel me eigenlijk hetzelfde of misschien zelfs slechter. Ik heb het ook op een andere manier proberen te verwerken. Ik heb dit keer helemaal geen krampen of iets, terwijl ik normaal gesproken verga van de pijn. Was eigenlijk wel fijn, want dan lig ik de hele dag op bed met buikpijn, en daar nog bovenop de pijn van de mislukte poging. Ik ben gisterenochtend vroeg naar de stad gegaan, geshopt, daarna lekker bij me moeder gegeten en gezellig films gehuurd. Lekker ongezond gegeten met een glaasje wijn. Ik voel me vandaag weer iets beter. Ik twijfel heel erg of ik meteen doorga of even stop. Voordat ik zwanger werd heb ik bijna een jaar visolie omega 3+6 geslikt, tarwekiemolie, vitamine D, en de multivitamine van puur mama. Ik deed acupunctuur en slikte ook kruiden. Ik heb ook bloedarmoede, waar ik ijzerpilletjes voor had. Ik heb dit keer mijn ijzer ook niet laten meten, geen visolie geslikt en geen acupunctuur gedaan. Als je zo lang bezig bent probeer je van alles, maar ik wist niet waar het uiteindelijk door gelukt was en had deze keer eigenlijk niet zo'n zin om alles weer te doen. Dus ja, zal ik dit allemaal toch weer gaan doen en over 3 maanden weer beginnen als me lichaam weer volzit met extra vitamines. Aan de andere kant zijn er ook veel meiden zwanger die niet heel de dag 20 pillen slikken. Ik vind het moeilijk wat ik nu moet doen, want ik wil graag nog een kindje en geduldig zijn kan ik niet.

Geplaatst

Bah Junior, wat onwijs balen! Ik hoopte zo op een goede test voor je! Ik kan me voorstellen dat je probeert alles goe te doen maar als ik heel eerlijk ben geloof ik niet dat je van vis olie zwanger raakt, het is een goede bijdrage maar ik heb me al zo vaak afgevraagd waarom junkies gewoon zwanger raken terwijl wij met al onze aanpassingen naar niet zwanger raken.

Ik kan me voorstellen dat je geen geduld meer hebt, ik heb dat ook terwijl wij er ook al 1 hebben. Ik ga denk ik direct door na deze poging (hopelijk is dat niet nodig) ik ben zo klaar met het wachten! Ik wacht al 3,5 jaar, jullie zullen dat evengoed natuurlijk herkennen! Soms is het gewoon zo oneerlijk! Heel veel sterkte meis! Probeer het een plekje te geven en hopelijk vindt je gauw weer moed om door te gaan!

Geplaatst

Junior, jeetje wat balen. Heel veel sterkte meis. Als jij denkt dat de vitamines en acupunctuur de vorige keer geholpen hebben zou ik daar zeker nu ook weer voor gaan. Vitamine d en omega 3 hebben sowieso een gunstig effect op de vruchtbaarheid.

Geplaatst

He junior wat ontzettend balen!! Wat een oneerlijke rotloterij is het toch...

Ik hoop dat je je snel weer een beetje beter voelt meis...

Heel veel sterkte in elk geval.

liefs

noor

Geplaatst

@Junior,

wat een teleurstelling. Moeilijk he om dan nog hoop te houden. Eerst maar verwerken en dan beslissen wat je gaat doen en wat je wel of niet gaat slikken.

Geplaatst

junior, wat een teleurstelling. Knuffel meid.

Probeer dit eerst een plekje te geven. Als het voor jou goed voelt om met vits en supplementen en acu aan de slag te gaan, dan zou ik je gevoel volgen en het doen.

ik ben nu met onze allerlaatste poging bezig, tenminste, de voorbereidingen hiervoor en we halen alles uit de kast, vit. D, omega 3, dhea, acu etc. voel me er goed bij en probeer dan ook te denken dat ik niet meer kan doen dan nu. Mocht het dan toch niet lukken voor ons, dan weten we wel dat we er alles aan gedaan hebben.

Hoe is het afgelopen met de embryo'ss in de scope? zijn er hiervan nog een paar de vriezer in kunnen gaan? dan zou je nog een cryo kans heben, toch?

in elk geval sterkte meid!!!

Geplaatst

Ja ik snap het ook helemaal! Uiteraard slik ik ook ladingen.. Haha! Alle kleine beetjes zullen helpen, naar in hoeverre het echt bijdraagt vraag ik me altijd af! Net als iemand anders al zei, we moeten er al zo veel voor doen dus kan dit er ook nog wel bij! Toch blijft het oneerlijk.. Waarom de 1 wel, de ander niet..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden