Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanks Ivf moeke! Dus dat betekend dat ik in principe donderdag kan testen.. 14 dagen na de punctie. Dan wagen we er dinsdag vast een testje aan, zou wel een erg mooi valentijscadeau zijn!

Tool bedankt voor het opzoeken ik kon het zo gauw op mijn telefoon niet terug vinden. Ja dit dieet probeer ik ook te volgen, het is ook vrij makkelijk koken, ik maak verschillende gerechtjes en daardoor heb ik steeds iets over. De wijn drink ik alleen sinds de TP niet meer.

Er zijn trouwens in totaal 2 embryo's in de vriezer gegaan, andere 2 hebben het niet gehaald. Maar ben dik tevreden met 2!

Twinkel, hoe is je echo gegaan?

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roosie, heeft dr. Scholtes geen datum genoemd? bij jou zijn ze in de scope geweest toch? Dan mag je die extra dagen dat ze in de embryoscope zijn geweest aftrekken van de 14 dagen die je normaal moet wachten. Dus waarschijnlijk is het 10 dagen na de tp.

Tool, al helemaal klaar voor de carnaval?

Noor, hoe voel jij je?

Wij zijn vandaag inderdaad naar dusseldorf geweest voor de eerste echo. Er is er eentje blijven plakken van de twee. Echt gek om te zien dat het beebje nog maar 4mm is en je al een hartje kan zien. Alles zag er goed uit. Is toch wel weer een opluchting.

Thuis gelijk een afspraak gemaakt voor een echo in Nederland. Het ziekenhuis heeft me doorverwezen naar een verloskundige praktijk. Volgend hun was het niet nodig om een afspraak te maken met een gyn. Over drie weken hebben we bij de verloskundige een afspraak voor een intakegesprek en echo.

Voor degene die al een kindje hebben...hoe ging dat bij jullie?

Geplaatst

Hè twinkel wat super fantastisch dat jullie een hartje hebben gezien! Dat is het ritje naar dd wel waard hè. Ik ben de eerste 12 win bij de gyn geweest maar dat wasmomdat ik de overstimulatie had en in het zh belande. Toen dat over was mocht ik direct naar de verlosk. De 20 win echo had ik wel in enschede omdat ik Icsi had gehad,vlg mij vertelde dr s mij dat ook dat dat aangeraden werd. Zij hebben meer ervaring dan de Mw./ mnr die de gewone echo's maakt. Heel veel plezier bij de verloskundige.

Geplaatst

Tool, 5e poging alweer. Hopen dat het nu wel gaat lukken. Goed dat je geduldig wacht totdat je lichaam weer helemaal top is. Ik heb goed nagedacht, ik ga een aantal maanden supergezond eten, vitD,omega3 en tarwekiemolie slikken. Weer beginnen met acupuntuur etc. Ik ga weer in mei/juni starten denk ik. Ik wil zo graag meteen door, omdat ik dan evt eerder zwanger ben, maar ik zal geduldig zijn.

Wen, lief dat je aan me dacht. Heb gister een heel verhaal getypt, maar mijn comp liep weer vast en had geen put om het verhaal opnieuw te typen. Het gaat op zich wel ok. Ik ben de laatste paar weken veel duizelig, moe en heb veel hoofdpijn. Ik dacht dat het met de hormonen etc te maken had. Maar ik heb weer bloedarmoede en een lage bloedruk. Dus door de vermoeidheid niet actief meegeschreven, wel meegelezen en aan jullie gedacht hoor. Jij gaat ook over een paar maanden weer starten, ook zo lekker geduldig zoals Tool. Respect hoor, ik vind het heel moeilijk dat wachten.

Eva, veel succes met je gesprek. Misschien dat je ook kunt vragen of je ook onderzocht kan worden. In nl onderzoeken ze de vrouwen veel te weinig terwijl het zeker het verschil kan maken. En welke vitamines jij kan slikken, dokter S gaf me met de intake meteen een lijstje mee. Maar ik hoor ook welleens dat sommigen helemaal geen vitamines hoeven te slikken.

Roosie, wat een goede score! 2 in de vriezer, die zijn echt sterk hoor. Ik had er 6, 2 teruggekregen en de andere 4 hadden het niet gehaald. Ik heb volgende week een evaluatie. Er is niks mis met mijn partners zaad, maar met de feestdagen is er wel wat meer gedronken dan normaal, dus ik wil vragen hoe zijn zaad dit keer was. Ik mocht 2 weken na de punctie testen, dus dat schiet al op voor jou!

Twinkel, gefeliciteerd met je goede echo! Gelukkig is alles ok, raar dat zo'n klein ding het al doet he hahah. Ik ben na de echo in DD meteen naar de gyn gegaan omdat ik erg onzeker was en goed in de gaten gehouden wilde worden. Ik heb mezelf daarna toch bij een vk aangemeld omdat ik had begrepen dat je daar ook met kleine dingetjes kon aankloppen, de gyn was wat zakelijker. En ik was verplicht in het ziekenhuis te bevallen terwijl ik graag in een kraamhotel wilde bevallen. Helaas kreeg ik met 9 weken een heftige bloeding(hematoom) en moest dus weer wekelijks naar de gyn. Daarna mocht ik kiezen en ben ik uiteindelijk toch maar bij de gyn gebleven. Voordeel vk is dat het persoonlijker is, voordeel gyn is veel meer echo's. Dat is voor iedereen natuurlijk weer anders, maar voor een onzeker persoon als ik was het fijn. Ik was tot 20 weken telkens opgelucht als ik t hartje weer zag en hoorde kloppen.

Noor en Lala, bij jullie ook alles goed met de zwangerschap?

Ivfmoeke, is het al gelukt met het afbouwen van de borstvoeding? Al enig idee wanneer jullie richting DD gaan.

Liefs Junior

Geplaatst

Junior,

Klinkt goed hoor, een paar maandjes rust en goed voor jezelf zorgen! Heb ik eigenlijk ook altijd gedaan.

Even weer jezelf worden na al die hormonen!

Gaat ok met de zwangerschap, probleempje is iets groter gewotden, blaas is nu ook opgezet, maar we worden goed in de gaten gehoiden en meneer groeit goed. Dus ik maak me niet al te druk.

Twinkel, heb me eigenlijk meteen bij een vk gemeld, die sturen je toch wel door als er iets is. En de 20w echo werd bij ons ook in het zkh gedaan vanwege icsi/ivf. Als je daarop gaat sturen is er niks aan de hand.

Gefeliciteerd meid!

Leuk om te zien he? Twee kinipperende pixels op een beeldscherm? Hihihi

Loop overigens nog steeds bij vk, gewoon omdat t gezellig is. Hahahah

Nu niet gaan panieken want nu ga je wel een beetje in een gat vallen. Hele goede begeleiding richting zwangerschap en vanaf nu is het telkens wachten op....echo's , onderzoeken, volgende vk bezoek. Moeders voor moeders, als je dat wilt...enz...

Geplaatst

Hier ook overgegaan naar de verloskundige. De 20 weken echo idd wel in het ziekenhuis bij de gyn, vanwege icsi. Ook een nekplooimeting laten doen in het ziekenhuis. Verder gewoon naar de verloskundige.

Heel veel plezier!

Geplaatst

Lisa, ja dat maakt het ritje naar dusseldorf meer dan waard. Hoe gaat het met jou en je kleine meisje? Moet jij nu al weer bijna werken?

Junior, goed dat je nu even rust pakt om je lichaam in optimale conditie te brengen. Ik kan me goed voorstellen dat je het liefste door wilt maar dit is uiteindelijk waarschijnlijk wel het verstandigste. Zeker als je nu ook bloedarmoede hebt.

Junior, die onzekerheid ken ik maar al te goed. Het liefste zou ik iedere week een echo willen, haha maar dat gaat helaas niet. Ik maak me toch wel zorgen of alles goed blijft gaan en of ze niets over het hoofd zullen zien straks. Na alle moeite en teleurstellingen ben je gewoon heel voorzichtig met alles.

Ook had dr. S. Het erover dat mijn eierstokken nog erg vergroot waren en dat ik dat wel een beetje in de gaten moest houden ( bij pijn gelijk naar laten kijken). Ik denk toch dat ik een lichte overstimulatie heb gehad. Vandaar ook de mega opgezwollen buik...

Lala, het houdt ook maar niet op hè? Gelukkig groeit Jay goed en maak je je niet al te veel zorgen. Heeft die opgezette blaas dan weer met de niertjes te maken? Ik bewonder de positieve manier waarmee je er mee om gaat!

Het is inderdaad wel gek dat ik nu uit het medische traject ben. Je bent inmiddels zo gewend geraakt aan al dat gedoe aan je lichaam... Ik heb me ook opgegeven voor moeders voor moeders. Nog niks gehoord maar ik denk dat ik aankomende week wel gebeld zal worden.

Wen, hoe gaat het met jou? Al weer zin in een nieuwe poging? Nu nog even genieten van een hormoonloze tijd. Voordat je het weet is het al weer zover.

Geplaatst

Hoi dames,

Tool,dankje wel voor Mediterraan dieet ,ik ga ook proberen.

junior,ik slik vitD3,omega3 , tarwekiemolie ,DHAE,multieV en chinese kruidenthee tijdens mjn ongestled samen met accupunctuur.en soms vitamin C ook

mijn lichaam is zoals een apotheek haha lol.

chinese kruidenthee gbruik ik 4 maanden,door die kruiden ben ik nu regelmatig ongesteld(28 dagen).

groetjes,

Eva

Geplaatst

Hé dames!

Je moet wel positief blijven :-)

Maar inderdaad, het houdt even niet op.

Blaasprobleem is zeeeeer waarschijnlijk oorzaak van nierprobleem. Dus met een beetje geluk is Jay er met 1 operatie vanaf. Daarentegen als er wel n nierprobleem is, zijn we er met twee weken en 1 operatie nog niet vanaf. Maar we blijven positief!! Komt wel goed hoor! Nog 7 weken en n beetje!!

Geplaatst

Jeetje Lala, wat een gedoe, maar aan de andere kant wat goeddat ze dit nu allemaal al kunnen traceren he! Hopelijk is het de beste optie enis hij er inderdaad met 1 operatie vanaf.

Eva, leuk dat je ook het mediterrane dieet gaat volgen, hetis nog lekker ook!

Twinkel, wat geweldig dat je al een hartje ziet kloppen, datmoet toch erg goed voelen. Zo bijzonder nog zo klein en het doet het inderdaadgewoon! Echt geweldig, nu maar lekker gaan genieten van de zwangerschap!

En voor iedereen die ik nu vergeet, hoop ik dat het jullienatuurlijk ook goed gaat, jullie zijn je in ieder geval al goed aan hetvoorbereiden op een volgende poging lees ik. Knap hoor!

Ik nog 3 daagjes voor de testdag.. begin het nu wel heelspannend te vinden.. We twijfelen heel erg of we morgen alvast een testjezullen doen, zou natuurlijk het mooiste valentijdscadeautje zijn dat erbestaat, aan de andere kant misschien ook teleurstelling. Hoe zijn jullie ervaringenmet eerder testen? Ik bedoel, is het een reëele kans dat je 2 dagen voor detestdatum al wat kan zien?

Geplaatst

Yes! Kon het niet laten! Heb getest en 2 roze streepjes! En dat met middagurine, had 2 uur ervoor nog geplast!

Ik heb direct gebeld met Düsseldorf, ze zei al wat snel! Maar dat het wel degelijk kan zo vroeg, voor de zekerheid kan ik de test nog herhalen over 3 dagen maar verder was het positief!

Pff..! Kan het nog niet helemaal geloven! Na 3,5 jaar, oneindig veel testen en nu bij de eerste echte ICSI behandeling raak! Moet er ff van bijkomen..

Geplaatst

Rooooooosie!! Wat ontzettend goed!!!!

Heerlijk nieuws, word ik altijd zo blij van!!

Oh meis wat fijn, wat zullen jullie blij zijn!

Geplaatst

Roosie gefeliciteerd!!!!! Wat goed nieuws zeg. Morgen dubbel heerlijk in de 7e hemel. Ga je de echo in DD doen of hier in NL? Geniet nog lekker.

Eva, ik dacht dat ik 2 jaar geleden veel slikte, maar jij nog meer. Doe je dit allang? Van die chineze thee heb ik trouwens nog nooit gehoord. Heb je dat van een bepaald merk, of maakt dat niet uit. Hoelang moet je dat dieet eigenlijk volgen?

Noor, jij morgen de echo toch? Spannend succes!

Liefs Junior

Liefs Junior

Geplaatst

Noor veel succes vandaag met jullie echo

junior hoe gaat het met jou?

hier morgen naar dd ivm echo en bloedonderzoek

Ben nu 1,5 maand gestopt met bv en nog geen menstruatie. dr s wil even kijken ga wel starten als het mag en kan met cryo. ik geloof nooit in onze cryo 's dus eerst twee keer een cryo tp en dan weer vers aan de gang

daarom dat we besloten hebben om toch te starten als het kan van scholtus.

Geplaatst

@lala,

even een knuf voor jou. Vindt het zo top hoe je er mee omgaat!!

@ Noor, succes vandaag

@ Twinkel, jippie een mooie echo. Heerlijk meid!

@IVF moeke, jij morgen veel succes. waarom geloof je niet in cryo's?

Hier alles goed. Het wachten is nu op een donor en dan wrs in april een tp.

Liefs

Geplaatst

hoi dames,

Junior,ik slik al 3 maanden vitD3 ,omega3, tarwekiemolie ,en dhea 2 maanden.

eingelijk chinese kruidenthee gebruik ik al 4 maanden.die heeft geen een bepaald merk.die heb ik van acupunctur gekregen.

en eingelijk deze kruiden gebruiken de vrouwen voor zwanger.en ook ik heb zelf de vrouwen gezien dat ze door die kruiden zwanger geworden.

maar ik krijg via deze kruiden een regelmatige cyclus, ben ik erg tevreden.

liefs

eva

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden