Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Twinkel,

wat leuk jou hier weer te treffen. Spannend dat jullie weer voor een kleine willen gaan.

nathalie is in,iddels bevallen van een zoon en dochter ;)

praktisch gezien, zijn er een paar opties.

: je boekt een vakantiepark in limburg, dat maakt de ritjes korter. Zo hebben wij het alle drie keren gedaan, ideaal. Een enkele reis is voor ons 4 uren.

De laatste keer hebben we de echo s in wolvega laten maken. Zij werken samen met dd. Mijn verzekering doet hier niet moeilijk over. De voorgaande verzekering wel, dus toen hadden we geen keuze.

de laatste keer hebben we wel evengoed een weekje geboekt in limburg. Dus we hebben het gecombineerd met onze vakantie.

je zou eens kunnen informeren bij je verzekering?

De laatste twee keren is mijn moeder meegeweest, zo hadden we altijd oppas als wij naar dd moesten. Echt ideaal.

Irma werkt er nog steeds, nog steeds bereikbaar via zelfde mailadres. Alleen kan het zijn dat Miep of Claudia de mail beantwoorden. Of je krijgt meerdere antwoorden ;) geloof dat irma alleen nog van ma-wo werkt of van wo-vrij. 1 van die 2 ;)

pik wil je alvast alle succes wensen!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Twinklestar. Wat leuk om iets van je te lezen! Ik zou niet weten of I.rma er nog is. Ik was namelijk overgestapt van DD naar UZ Gent (en daar is onze prachtige dochter ontstaan!).

Ik heb wel ervaring met de combi van een Nederlands ziekenhuis en DD (en ook Gent, in mijn geval). Ik deed alle echo's bij een lokaal ziekenhuis in de buurt. Het resultaat van de echo werd door de Nederlandse gyn op papier vastgelegd en dat mailde of faxte ik weer door naar DD of Gent.

In gent moest ik ook bloedonderzoek doen (naast de FM ) en ook dat was goed te regelen via het lokale ziekenhuis. Het scheelde iig een hoop ritjes op en neer.

In Nederland werd enkel en alleen de echo's afgenomen en men gaf geen mening oid. Puur dus de metingen. De behandelend arts in DD of Gent moest er verder iets van vinden.

Ik heb er zelf nooit problemen door ondervonden.

Alvast heel veel succes!

Geplaatst

Hahaha, zowat tegelijkertijd Jose!

Wij hebben overigens ook een keer in een bungalowpark in Limburg gezeten. Dat was idd ook erg fijn. Een super lastminute naar L.andal geboekt. Dat was voor ons zoontje ook erg leuk. Mijn man en hij naar het zwembad, zodat ik rustig kon bijkomen van de punctie.

Jij dus binnenkort de eerste echo! Spannend! Ik duim voor je!

Geplaatst

José, spannend de eerste echo! Ben je nu zwanger van de tweede icsi? En hadden jullie ook nog cryo's? Heb je het nu ook anders beleefd omdat je al een kleine hebt? Het lijkt me dat je er toch wat relaxter in staat dan wanneer je nog geen kinderen hebt. Of niet?

Oh wat leuk dat Nathalie al bevallen is!

Wellicht is dat vakantiepark inderdaad een oplossing. Alleen ben ik bang dat dat niet gaat met mijn vriend zijn werk (hij is megadruk). Of de punctie moet toevallig in het weekend vallen...

Ik had ook ergens iets gelezen over een kliniek in Amsterdam waar ze eventueel ook echo's kunnen maken. Maar geen idee wat dat kost.

Wen, mag ik vragen waar dat ziekenhuis is (welke regio)? En wat is de reden waarom jullie naar Gent zijn overgestapt?

Geplaatst

In Amsterdam zit idd een echocentrum die voor €50 een echo/fm maakt. Meiske74 heeft dit eerder als optie gegeven toen ik hetzelfde overwoog als jij.

wil je een eerlijk antwoord?

Ik ben erg gezegend met mijn dochter, echt..... En dacht altijd hetzelfde als jij, maar integendeel.... De afgelopen pogingen vielen me zwaar, heel zwaar!

Alles van 'vroeger' kwam weer boven zeg maar. Voor mijn gevoel was ik overnieuw begonnen, maar mijn lichaam dacht daar zowel psychisch als lichamelijk anders over.

Vooral de afgelopen poging had ik echt zoiets van, het hoeft voor mij allemaal niet meer. Alleen ik wil te graag, kon nog niet opgeven.

nogmaals ik ben zoooooo blij dat ik uberhaupt moeder ben en voor een kindje mag zorgen, maar die wens voor een tweede is net zo groot. Zwanger zijn was zoiets magisch, bijzonder, dat gevoel....ik miste het enorm.

Wij hadden de eerste poging na mijn dochter een cryo, dat is niets geworden. Hebben toen ook gebruik gemaakt van de embryoscope. Nu hetzelfde recept als toen met L en tot nu ,et succes wederom :)

Geplaatst

Ik sluit mij aan bij Jose. De wens voor een tweede kindje was bij ons haast nog groter dan bij de eerste. Ik wist immers hoe mooi moederschap is en wilde dat nog een keer meemaken. Daarnaast ben ik zelf enig kind en ik heb altijd geroepen dat als ik de keuze zou hebben ik graag een groot gezin zou willen hebben omdat ik het zelf niet leuk vond om enig kind te zijn. Ik heb mij altijd erg eenzaam gevoeld. (nou is dat voor ieder kind weer anders, hoor, maar zo heb ik het zelf altijd beleefd) Ik wilde dus echt zo graag nog een tweede (het liefst nog een derde) kindje.

Ik vond dus de behandelingen eigenlijk helemaal niet relax. Integendeel zelfs, terwijl ik vantevoren ook altijd dacht dat de druk er wel van af zou zijn als je eenmaal een kindje had. Dat bleek dus niet het geval te zijn. Ondanks dat ik erg gelukkig en gezegend was met het feit dat ik al mama mocht zijn van een prachtzoon! De emotionele achtbaan van de medische molen is er niet minder om. Helaas.

Wat betreft je vraag over het lokale ziekenhuis. Ik deed mijn echo's in het B.ronovo ziekenhuis in Den Haag. De rekening werd vergoed door mijn verzekeraar, want het werd weggeschreven onder een bepaalde dbc code mbt gyn. onderzoeken. Een code die niet in verband stond met ivf. Ik heb er nooit een rekening van gezien.

Ik ben overgestapt naar gent omdat ik niet de klik had met dr S. Ik vond hem te chaotisch en te commercieel. Ik voelde mij er gewoon niet echt op zijn plaats. Verder werd er teveel gefocust op de slechte spermakwaliteit. Ook had ik ooit een telefonisch consult en ik merkte dat hij mijn dossier helemaal niet bestudeerd had. Ik kreeg zelfs het gevoel dat hij mijn dossier helemaal niet voor zich had. Hij begon over aanvullende supplementen en eventueel onderzoeken doorverwijzing naar Pf, terwijl ik al geruim een half jaar onder behandeling was van Pf. Al mijn bloeduitslagen van Pf had ik ooit in DD afgegeven!

In Gent kreeg ik zelf direct aanvullende onderzoeken zoals een hysreoscopie en stollingsonderzoeken. Ik bleek dus een lichte stollingsafwijking te hebben en kreeg hiervoor bloedverdunners voorgeschreven.

Al met al wil ik niet negatief zijn over DD, maar ik was daar gewoon niet op zijn plaats. Ik vind ze echter wel enorm kundig!

Geplaatst

Jeetje dat klinkt toch wel anders dan gedacht. We zijn ook een beetje in dubio over wel of niet nu starten. Alles is nu eindelijk even normaal / rustig en dan start je weer met een medisch traject.

We weten nu ook al dat ik de hele zwangerschap onder strenge controle zal staan in een academisch ziekenhuis ivm de vorige zwangerschap. Een fijn idee maar het brengt ook meer spanning.

Aan de andere kant heeft het de vorige keer erg lang geduurd voordat het raak was (6 pogingen met cryo's erbij gerekend) en willen we niet te lang wachten ook ivm onze leeftijd.

Wen, dat verhaal van dat telefonische consult komt me bekend voor inderdaad. Zo'n ervaring heb ik ook gehad. Ik moet ook zeggen dat ik een aantal keer een vrouwelijke arts heb gehad omdat dr. S op vakantie was en daar was ik ook zeer over te spreken. Zij is alleen Duits maar kan wel goed Engels. Toch communiceerd dat niet zo makkelijk.

Geplaatst

He Twinklestar, leuk je weer te lezen. Dus jullie gaan er nog een keer voor. Ik heb geen idee hoe eea nu in DD gaat. Zoals je weet zijn wij naar Spanje uitgeweken.

En inderdaad de laatste loodjes. Volgende week vrijdag uitgerekend maar denk dat Uk later komt. Geen idee waarom, gewoon een gevoel.

Ik heb de echo's voor DD altijd in ziekenhuis in Amersfoort gedaan. Die voor Spanje niet, daar wilde ze niet aan meewerken. Ik ging naar een praktijk in Amsterdam waar een echtpaar werkt. Zij als verloskundige , hij is gyneacoloog in ruste en deed de medische echo's. 40 euro per echo, heel aardige man en altijd tijd wanneer het nodig was.

Succes!

Geplaatst

José, hoe hebben jullie het gedaan? Eerst alleen een (intake)gesprek gehad met dr. S? Of hebben jullie het direct gecombineerd met uitgangsecho e.d?

Succes maandag!

Geplaatst

Voor de nieuwe poging heb ik vooraf Irma gemaild.

Ik mocht me aanmelden als ik ongesteld werd. Daarvoor inderdaad een uitgangsecho gepland en eea doorgenomen met Dr. Scholtes. Je hoeft het hele riedeltje niet weer opnieuw.

Geplaatst

Joehoe! Gefeliciteerd José!

Ik heb gisteren gebeld naar dd. Dr s is ziek en ik kon geen afspraak maken. Donderdag weten ze een beetje of het lang gaat duren of niet en moet ik nogmaals bellen....

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!

sas, mu is het echt spannend he? Of misschien lig je al ;)

Twinkel, dat meen je.....hmmmm dan zal het wel niet een gewoon griepje zijn.

Mocht het langer duren met dr s en je wilt toch doorgaan, dan kan ik dr. Hubert aanraden. Omtzettend lief en vriendelijk mens.

Geplaatst

Jose, Joehoeee! Een mooi knipperlichtje!!! Super, meis! Op naar de volgende goede echo. Ik blijf voor je doorduimen.

Twinkle, wat apart. Ik had ook vele goede verhalen over H.ubert gehoord. Ik heb zelfs nog even overwogen om naar haar over te stappen. Ze schijnt idd erg aardig te zijn.

Geplaatst

Wen, hoe gaat het met jou? De kleine is alweer 4 maanden zie ik!

Nou afspraak is gemaakt. Eind September zou hij zeker wel weer terug zijn. Dus voor begin Oktober een uitgangsecho gepland. Dr. H.u.bert zat ook vol dus dat ging helaas niet. Maar op zich is dit prima. Kunnen we even rustig aan het idee wennen. Ik wil het nu sowieso wat rustiger aan doen. Als het niet lukt niet alles maar achter elkaar doorplannen (zeg ik nu hè :-)).

Geplaatst

Twinkle, oktober is idd nog te overzien. Voor je het weet is het al zover. Spannend hoor om weer te gaan beginnen.

Hier gaat alles super! Ons meisje doet het enorm goed! En mijn zoontje is vooral grote trotse broer. Ik ben eigenlijk gewoon alleen maar aan het genieten! Een grote roze wolk, waarvan ik gewoon pertinent weiger om er van af te komen....hihi.

Stiekum denk ik zelfs wel eens aan een derde kindje, maar mijn man ziet het niet zitten vanwege onze leeftijden. Ik ben immers al 40. Ik laat het onderwerp voor nu maar even rusten en ik hoop dat hij volgend jaar misschien wel van mening is veranderd. Wij hebben namelijk nog 1 cryo en die laten wij sowieso wel ontdooien en hopelijk terugplaatsen. Daar zijn wij het amen wel geheel over eens.

Ik zou echter (indien nodig) nog bereid zijn om weer verse pogingen te gaan doen. Manlief denkt daar dus anders over. Ach, ik zie het tegen die tijd wel, Ik geef nog borstvoeding en dat wil ik sowieso tot de eerste verjaardag geven. Tot die tijd wil ik eigenlijk helemaal niet denken aan de medische molen en onze cryo en evt nieuwe pogingen. Gewoon even alle tijd voor mijn kinderen zonder de mmm stress! Heerlijk.

Geplaatst

Wat heerlijk dat je nu zo kunt genieten na alle tegenslagen die jullie gehad hebben. Ik denk ook altijd dat mensen die dit traject meegemaakt hebben en een kindje hebben gekregen dit nog meer waarderen en van genieten dan wanneer het heel makkelijk was gegaan.

Tja, een derde... Ik snap je man ook wel. Nog een keer de medische molen in.... Maar die ene cryo is natuurlijk ook zonde om niet te gebruiken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden