Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Juul, ah ok, nou je positieve test lijkt me voor nu genoeg en als je je er lekker bij voelt dat doe je toch gewoon nog een testje einde vd week!! Heb ik vandaag ook gedaan en voelde goed om de streepjes te zien :-))

Kan me voorstellen dat het juist wel lekker is om de echo iets vroeger te hebben?? Ik heb hem pas met 8 weken op 24 mei (die afspraak maakten ze meteen toen ze de uitslag van de bloedtest doorbelden en ik was zo overdonderd dat ik op alles 'ja' zei!) en ik vind dat nog zooo lang duren ;-) Volgens mij is het een mega geruststelling als je dan het hartje gezien hebt, wat goed van je dat je aangedrongen hebt om het eerder te doen!!! Ik ben nooit zo assertief ;-)

Je kunt met MvM vanaf de 6e week meedoen las ik op de site. Stond met de telefoon in m'n hand vandaag maar durfde toch niet…alsof het inderdaad nog te vroeg is ofzo, je hebt helemaal gelijk, het is nog zo pril…. Voelt wel fijn om het al te gaan doen als het al kan dus misschien dat ik ze donderdag dan even bel. Sowieso testen ze je hcg als ze komen, dus dan heb je weer een soort van bevestiging ;-)

@ Liesjuh, he jij ook weer een ander protocol met die bollen…nou pfff elk ziekenhuis lijkt wel een ander verhaal te hebben… Ik ga in ieder geval nog even nabellen erover om er zeker van te zijn dat ik het goed begrepen heb en mag stoppen. Wat goed dat je al eerder aan MvM hebt meegedaan!!! Ja het lijkt me ook heel mooi om zo wat 'terug' te kunnen doen, zo helpen we elkaar. En ik herken je 'symptomen', jeetje wat een rare pijnscheuten kan je hebben…inderdaad ik kan me in bed omdraaien en dan schiet het er ineens in. Nog nooit gevoeld, bizar!!! En ik heb een hondje wat af en toe plotseling op schoot (lees buik) springt…au!!! Maar ik vind het ook 'heerlijke' pijntjes…eindelijk kan ik hier aan toegeven en het ook meemaken…wat bijzonder, jippie!!!

@ Hilde, succes morgen!!!!!

@ Anna & Annelies, gaat het goed met het wachten??? Mei is alweer aangebroken, joehoe weer daagjes verder nu :-) Hopelijk verlengen jullie de mooie groene golf :-)))

@ all, fijne avond!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Keessie, ik krijg idd ook zwangerschapsverlof. Heb gisteren de melding gemaakt bij mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering. Die keren dat uit. Ook nog bij het UWV, maar dat komt later.

Ik werk nu 45 uur in de week zonder voorbereiding en administratie dus dat gaat zeker zo niet door kunnen gaan.

Daarom ben ik nu aan het zoeken dan kan iemand na de zomervakantie beginnen. Ik ben dan 22 weken dus dan vind ik een mooi moment.

EN dan kan er later nog iemand bij voor het tijdelijke gedeelte voor/na bevalling.

Het meisje wat na de zomervakantie komt komt waarschijnlijk voor 1,5 of 2,5 dagen.

Moet even kijken hoe ik me voel.

En anders ga ik gewoon gedeeltelijk in de ziektewet hoor. Ik ga 0,0% risico lopen.

Vanmiddag heb ik mijn gesprek bij MVM. Dus ik kan mooi de volle 10 weken mee doen.

Ik ben benieuwd. Die flessen blijken mega te stinken. Lekker als je misselijk bent :laugh:

Ach het is zeker voor een goed doel.

XXX

Wanda

Geplaatst

Och Hilly wat moet jij op zijn van de onzekerheid meid! Ik leef met je mee. Een dikke knuf voor jou!

Ik kom net uit het ziekenhuis. Mijn eigen arts is dus ziek, dus wordt het opgevangen door diverse gynaecologen ...... Vorige week was een man die wist hoe dit soort trajecten in zijn werk gingen, maar die van vandaag ..... :mad:

"Hmm ... ik zie wel dat er een aantal follikels een beetje groter zijn, heb je dat uit jezelf ook" ?????????? Hoezo heb ik dat uit mezelf ook? Er gaan spontaan 15 eitjes groeien ofzo? Nee, dat gebeurd normaal niet ..... Ik kon die man wel ggrrrrr..... Geeft zo lekker veel vertrouwen ook, NOT. Toen vroeg ik een nieuw recept voor Decapeptyl. Hij wist de eenheden niet. Dus ik vertel hem dat het spuitjes van 0,2 ml zijn. Gaat hij op internet kijken ..... lezen ......... zegt hij "Dat klopt, maar je moet 0,1 per dag spuiten". Dus ik meteen mijn hart in mijn keel, want dan spuit ik al een hele tijd de dubbele dosering !!! "Ownee, een hele spuit, sorry. Er zit 0,1 ml hormonen in, de rest is vloeistof". Aarrgggggggghhhh!!!! Ik ben helemaal mega gefrustreerd nu!!! En dan heb ik maandag weer een echo bij hem :-s

Gelukkig weet ik na 5 jaar zelf wel aardig hoe en wat. Was bijna in staat zelf de echo over te nemen! Ik ga er ook nog wel wat van zeggen, dit kan toch niet??? Ik ben allang blij dat ik de punctie en tp in Zwolle heb. Nu alleen samen met deze puinhoop zorgen dat er genoeg eitjes groeien :-s

Zo, sorry, maar moest echt even mijn frustratie kwijt :mad:

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / MST Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Hilde (31): Nij Smellinge, Drachten i.s.m. Isala klinieken Zwolle

Annelies (28): 1e IVF / 1 embryo, 3 cryo's

Afspraken ziekenhuis:

Mei

7 mei: Hilde 2de fm

11 mei: Pucca Echo Emc

15 mei: Wanda controle

17 mei: Pucca tp embryo ( hopelijk)gekruiste%20vingers%203.gif

Testdatum:

Lieff: 6 april :clap2:

Pucca: 13 april:crybaby2:

Wanda: 16 april:clap2:

Champietal: 24 april :crybaby2:

Keesie: 27 april:clap2:

Julia: 29 april :clap2:

Liesjuh: 30 april :clap2:

Hilly: 3 mei (bloedonderzoek)

Anna: 8 mei (bloedonderzoek)

Annelies: 9 mei

Geplaatst

Hilde, ik kan me je frustratie goed voorstellen.

Het is altijd balen als je je eigen arts niet hebt, maar als je dan nog zo'n dodo krijgt.

Dat schiet niet op.

Geeft hij je nog een hartverzakking wat betreft je medicatie ook.

Jeetje.

Succes de volgende echo.

Wanda

Geplaatst

@ Keessie thx voor het vragen, maar het is zoo moeilijk... Ik wil het zo graag weten. Mijn bloedtest is pas dinsdag 8 mei.. We zijn er bijna, nog 6 dagen. Ik denk erover om vrijdag een testje te doen... Het zou morgen ook al kunnen. Nu heb ik echt zo'n zwangergevoel, maar als ik bloed zie, spat die droom helemaal weg.. Het blijft moeilijk, maar ik probeer afleiding te zoeken...

@ Hilde Sterkte met je 'fijne' arts. Ik hoop dat je maandag een andere hebt of nog beter je eigen arts..

Wat een verschil met die bolletjes. De een afbouwen en de ander tot week 12. Nou als dat help om zwanger te blijven... doe maar...

Geplaatst

@ Sometimes: leuk dat je even reageert. En nu op naar een groene 40+ bank :).

@ Keesie: ja helemaal waar wat je schrijft over dat alles zo anders is dan toen we begonnen met zwanger worden. En er gaat opeens weer 'een laadje' open met dingen waar je al een lange tijd niet aan hebt durven denken. Wij wisten niet eens meer welke kamer we als babykamer wilde gaan gebruiken, zulke dingen heb ik blijkbaar verdrongen.

@ Hilde: he bah wat een rot ervaring in het ziekenhuis vandaag, logisch dat je het even kwijt wil.

Over mvm: in het begin heb ik meteen gebeld voor de depots hier en had me al bijna aangemeld en toen durfde ik het niet te versturen. Nu vind ik het te laat en ik zie het eigenlijk ook niet meer zo zitten, aangezien ik me al beroerd genoeg voel. Maar voel me aan de ene kant wel schuldig, omdat ik er wel gebruik van heb gemaakt.

@ hier: ik heb volgende week een afspraak bij de verloskundige, maar dan krijg ik nog geen echo. Denk tussen de 11 en 12 weken.

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Mei

8 mei: Lieff verloskundige

Testdatum:

Uitgerekende datum:

Lieff: 10 december 2012

Geplaatst

Lieff, voor MvM ben je nog helemaal niet te laat. Je mag mee doen tot 16 weken.

Dus je hebt er gewoon nog 8 te gaan. Ik mag mee doen tot 11 juli.

De flessen staan op de wc en de eerste bijdrage is geleverd. :toppie:

Sometimes; laat de groene gloed maar naar jullie doorschijnen hoor.

We hebben nog een beetje nodig voor Pucca, Champietal, Hily, Anna en Annelies.

Deze dames verdienen het net als iedereen van ons en jullie om hun naam mooi in groen te zien.

Wanda

Geplaatst

@ Wanda, nou dat klinkt helemaal goed meis, wat goed van je dat je er al zo mee bezig bent, dan weet je zeker dat je straks ook 0,0 % risico loopt, vast een fijn gevoel!!! Wat een uren maak je trouwens…respect… en dan ook nog met dat hele malle circus IVF ertussendoor!!!

Mmm…stinkende flessen, hihih we gaan het gewoon doen!! Heb (nog) geen last van misselijkheid dus wie weet valt het mee als ik die flessen in huis krijg. Hoop dat we door onze groene golf dan weer een nieuwe kunnen maken…dat vind ik wel een heel mooi idee :-))

Vind je het trouwens ook zo gek om jezelf te horen zeggen 'dan ben ik 22 weken'? Of ben je daar al een beetje gewend aan? Ik denk aldoor nog dat ik het over iemand anders heb als ik tegen m'n vriend zeg 'oh dan en dan ben ik echt zoveel maanden'. Zal nog wel een ontwenningsverschijnsel zijn van het hele traject.

En lief van je, je hebt helemaal gelijk, we moeten groen uitstralen naar de rest, hoop het zo!!!!!

@ Hilde, pffffffff wat een assistent had je zeg, kan me voorstellen dat je met je hart in je keel zit als hij dat soort dingen zegt…grrrrrrr alsof je al niet genoeg aan je hoofd hebt!!! Hahahahahahaha zie ineens het beeld voor me dat je zelf die echo pakt en hem uitleest, 'zo meneer de arts, DIT zijn mijn follikels, zie je ze zitten?' ;-) Hahahahah!!

Zou er zeker wat van zeggen tegen je eigen arts, want vind het totaal niet professioneel overkomen! En nu ben jij nog 'ervaren' maar stel je voor dat je nog helemaal nieuw bent in alles, schrik je je toch rot!!!

Maar….wel 15 follikels dus??? SUPER!!! Daar gaat het uiteindelijk om :-)) Op naar de 2e echo maandag en dan zul je volgende week wel je punctie hebben, spannend hoor!!

@ Anna, ja tuurlijk leef met jullie mee hoor!! Vond die laatste dagen het meest killing….dus ben blij als je goede afleiding kunt vinden!! Sterkte nog & knuffel!!!

@ Lieff, niet schuldig voelen hoor!!!!! Als je je niet fijn voelt nu moet je allereerst aan jezelf en de beeb denken!!! En je kunt tot best ver in je zwangerschap meedoen, dus misschien met een paar weekjes voel je je heel anders, wie weet. Hahaha ja inderdaad de baby kamer….nou dat vind ik wel een heerlijk project om over na te denken :-) Uit ellende hebben wij daar nu een hele mooie logeerkamer van gemaakt maar die gaat de deur uit hahahaha!!

@ hier, vandaag een dagje gewerkt en voor het eerst 'kapot', lig nu languit op de bank alsof ik er al een hele zware week op heb zitten met een opgezwollen buik…pffffff dat belooft wat ;-)

Lekker avondje meiden!!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

Mei

8 mei: Lieff verloskundige

24 mei: Keesie 1e echo

Testdatum:

Uitgerekende datum:

Lieff: 10 december 2012

Keesie: 03 januari 2013

Geplaatst

@ Keesie: het was niet eens een assistent, maar een gynaecoloog!!! Nog erger. Maar heb via internet contact met mijn eigen arts. De schat heeft me meteen antwoord gegeven. Nu blijkt dat ik helemaal niet maandag pas een echo mag krijgen, maar dat volgens het protocol iedere 2 dagen moet plaats vinden. Dat betekent dus dat ik vrijdag weer een echo moet krijgen. daar moet ik dus morgen meteen achteraan bellen. Het zal mij toch niet gebeuren dat ik straks maandag te laat ben, of dat er iets uit de hand loopt??? Het aantal eitjes heb ik niet geteld, maar wat ik zo snel even op het scherm zag, waren het er best veel. Zegt niet dat het allemaal door zet, maar heb in ieder geval goede hoop.

Hoeveel moesten jullie spuiten en hoeveel follikels werden er toen weg geprikt? Een vriendin van me moest 200 spuiten en had bij de eerste 2 ICSI's maar 2 eitjes :-(

Geplaatst

Hilde dat meen je niet!! Nou die mag het hoofdstuk 'fertiliteit' nog wel eens nalezen…wat een dombo!! En goed dat je meteen contact hebt gezocht met je eigen gyn, dan heb je lekker vrijdag alweer een echo, heel fijn.

Ik spoot 150 eenheden Gonal, had 11/12 follikels (tijdens de punctie heeft de gyn niet echt geteld en ik ook niet, maar dat zagen we op de laatste echo voor de punctie). Uiteindelijk 7 eicellen gevonden, 4 bevrucht en 1 teruggeplaatst.

Hoop dat je vrijdag een mooi aantal zult zien!! :goodluck1:

Geplaatst

Hai meiden, bedankt ook julli voor je lieve woordjes en voor de zwangere dames, straal een beetje naar mij(ons).

Hier nog steeds geen ongi, diekomt klaarblijkelijk alleen op de momenten dat ik het niet wil...

Maar goed het kan niet lang meer duren en hoplijk gaan wij dan ook een groene maand in ..

Hugs and kisses

Geplaatst

@ Keesie: haha ja die logeerkamer kan er uit, geen logees meer! Heb jij ook zo'n opgezette buik? Bij mij niet normaal, hoogstwaarschijnlijk allemaal lucht.

@ Hilde: wat een sul die arts. Heb je het kunnen regelen voor morgen?

@ Sometimes: zou mooi zijn als het gelukt is, ik hoop het voor je.

Geplaatst

@ Lieff Eigenlijk zijn wij "verplicht" om mee te doen met MVM. We hebben er immers dankbaar gebruik. Ik wil je natuurlijk ook niet dwingen. Het is ieder zijn eigen keus, maar alle beetjes helpen. Toen ik voor de eerste keer zwanger was kon ik maar net 1 week mee doen. Ik voelde me zo schuldig dat het maar voor 1 week was.... Maar ik kreeg hele lieve berichten van MVM. Dus ik zou zeggen DOEN!!. Die flessen stinken nu eenmaal en als je het niet vol houd kan je dat ook eerlijk aangeven...

@ Wanda, thx voor je plassie. Ben er blij mee.. icon_thumleft.gif en de andere meiden ook..

@ Hilde. Oeps!!! 200 spuiten voor maar 2 eitjes. Bij de 1e keer spoot ik 225 en had er 16 eitjes. Bij de 2e keer ook 225 gespoten en toen maar 3 goede (totaal stuk of 10) Dus voor evt volgende keer wordt mijn dosis verhoogt, maar weet nog niet hoe hoog.. Dus 200 spuiten voor 2 eitjes is wel heel erg weinig.

En meiden. Ik heb weer een dag "overleeft". Het 'broek loeren' gaat nu officieel in. Ik twijfel of ik vrijdag of zaterdag zal gaan testen. Mijn buik is vrij rustig, wel zijn mijn darmen erg aan het werk. Mijn tepels doen nu minder pijn. Ze zijn nog een beetje gevoelig. Soms ongi kramp en dan weer naar de wc... Ook is mijn buik opgezet.. Ik probeer zo nuchter mogelijk te zijn, maar zelf dat is nu moeilijk... Straks maar weer even met de hond naar het bos... Daar kunnen hij en ik erg van genieten..

Fijne dag allen..

Geplaatst

@ Anna: vind het eigenlijk best vervelend dat je zegt dat ik verplicht ben om mee te doen. Ik wilde zeker mee doen, maar in het begin was ik te onzeker en nu voel ik me lichamelijk niet goed. En ik vind dat ik na 2 operaties in een half jaar en heeel veel pijn van de endometriose wel even verdien om niks te doen. Tis vast goed bedoeld van je, maar vind het vervelend overkomen.

@ Hilly: oo nee meis wat verdrietig voor je. Sterkte.

Geplaatst

@Keesie, heb je het ziekenhuis al gebeld i.v.m. het protocol van de bollen? Ben wel benieuwd wat ze daarop zeggen....

@Wanda, hoe ging je gesprek met MVM, heb je nog een leuk cadeau'tje uitgezocht? Ik heb 2x het servies, is wel een aanrader, gebruik het dagelijks!

@Hilde, wat een arts zeg.... jemig ben je mooi klaar mee!!! Gelukkig was je zelf zo assertief om je eigen gyn te bellen, slim van je! Hopelijk krijg je morgen een goede meting, wel fijn dat

je veel follikels hebt gezien, succes morgen!!!

@Anna, weet hoe je je voelt... wel testen, niet testen, wel testen.... gek wordt je ervan!!!! Ik zou zaterdag testen als ik jou was, heb je toch meer zekerheid denk ik... heel veel succes!!!

@Hilly, wat vreselijk balen zeg, wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel!!!!

@Annelies, mijn duimen draaien ook voor jou!!!

Geplaatst

Hoi Liesjuh,

Ik mocht kiezen tussen een armband en een ketting.

Ik heb de ketting gekozen. Verder krijg ik een wikkeldoek als ik 9 of meer weken mee doen.

En dat red ik, dus die heb ik er ook bij.

Lieff, het is een keuze die volledig bij jou ligt. Je moet dat helemaal zelf kiezen.

Ik moet wel zeggen dat de flessen (nu nog) niet stinken.

Gisteren gestart en na een middag en een nacht was al 1 fles vol.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@Wanda, oké, bij jullie hebben ze dus andere cadeau'tjes!

Ik kan kiezen uit een 9-maanden boek, een servies en nog iets... weet 't niet meer... ik heb een fotolijstje gekregen voor de echofoto's als je langer dan 10 weken meedeed.

Is het een leuke ketting? Ben benieuwd of ze die cadeau'tjes hier nu ook hebben.... denk dat ik volgende week bel voor een afspraak, nu nog een beetje vroeg!

Geplaatst
Helaas. Wel groei geweest, maar te lage HCG, dus aflopende zaak. Volgende week nog een keer prikken, voor de zekerheid. Ben heel erg :'-( nu.

Beste Hilly, wat erg voor je. Oh meis, doe rustig aan. Ik leef met je mee.

Geplaatst
Helaas. Wel groei geweest, maar te lage HCG, dus aflopende zaak. Volgende week nog een keer prikken, voor de zekerheid. Ben heel erg :'-( nu.

Aaah nee!!! was er al een beetje bang voor. Sterkte meid. Dikke knuf voor jou :-(

Nou het is dus niet gelukt voor morgen.Ze waren not amused met me daar. Mijn arts zit ziek thuis, dus werkt niet en dus volgen we de instructies van de gynaecoloog. Ik al leek zijnde heb daar uiteraard niets op in te brengen, dus fingers crossed en op hoop van zegen dan maar ..... Ik moet het nu loslaten.

A Anna, ik spuit maar 150, dus ben benieuwd of ze het straks gaan verhogen. Ik heb nu een buik alsof er 10 bakstenen in liggen. Maar goed, allemaal voor het goede doel ..... hoop ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden