Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Lieff, ik blijf hier zeker ook kletsen hoor, don't worry!!!

@ Annelies, laatste wachtdagje….morgen om deze tijd weet je het al of hoe laat heb je de bloedtest?? Duimen draaien nog voor je hoor :-)))

@ Pucca, deze week je echo…kun je er al een beetje naar toeleven en aan de volgende stap denken? Hoop het en hoop dat je goed nieuws krijgt over de terugplaatsing, duimen draaien ook voor jou!!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn bloedprik-afspraak is verzet naar morgen. Niet erg, want ik ben steeds hartstikke misselijk. Wel ook ongesteld, dus ik verwacht dat het nu wel 0 zal zijn. Maar gatverdarrie wat gaat je lijf door een mangel als je weer moet 'afkicken' van alle hormonen...

Geplaatst

Keesie,idd mijn laatste wachtdagje.. Ik moet pas bloed laten prikken omstreeks 17uur :((( Dus weet ik pas 's avonds,en vraag me niet wanneer,hoe het zal zijn.. Dank je voor de virtuele steun hoor! zoenie

Geplaatst

Hallo allen hier weer een berichtje van mij.....het ging even niet goed ben vrijdag soort van ongesteld geworden en dat was eigenlijk niet de bedoeling.....gisteren een echo gehad en nu moet ik langer blijven spuiten en morgen weer opnieuw beginnen met de opbouw van de progynova. Dan 23 mei weer een echo om te kijken hoe of wat en als het dan goed is 27 mei tp van embryo....

T zal is meezitten.......maar ja komt goed gaan we dan maar van uit.....

Geplaatst

Hallo dames,@keesie, balen meid. Heel veel dikke knuffels voor jou.@ hilde, hoe is het nou met jou???? Man heb jij recht om uit je slof tegaaan. Als er maar1 f.arts is, en die is ziek dan halen ze er maar een uit een ander zkh. In ieder geval 1 met verstand. Dit is verschrikkelijk. @lieff, ik mis de andere zwangere dames ook. Vind dit noh steeds een gezellige groepje.@pucca, ik slik nog steeds progynova. Als mijn eerste echo ok is mag ik stoppen. Zelf had ik door veel te lang Clomid gebruik een heel dun bms. Hier is het erg warm 26 graden. We hebben het uitstekend naar onze zin.Spruit maakt me erg moe. Slaapje om 2 uur is must geworden.Wel nog eng met eten. Drinken is fles water of fris (no ice). Veel overleg met manlief. Verder alles super. S ochtends begint het eten me wat tegen te staan. Tot snelWanda

Geplaatst

@ Wanda, rub it in babe. Hier is het koud en natuurlijk.. regent het... Wat een lente ..

@ Pucca, om eerlijk te zijn begrijp ik jouw procedure/ behandeling niet zo goed. Maar ik lees dat je dus iets langer doormoet omdat je ongie bent geworden? Hoop dat je niet veel last hebt van de medicijnen/hormonen. En dat de tp echt binnekort is. Ik blijf je volgen! Ben heel benieuwd of het gaat lukken, ik help het je hopen, blijf vol goede moed he!

@ Annelies, heel veel sterkte deze laatste momenten tot de prik.

@ Hilly, gek dat je misselijk bent, van de hormonen? Had ik helemaal niet. Wel andere afkickverschijnselen hoor, ik was vaak duizelig tijdens en na het spuiten. Gatver de deca was het heftigst, zo een koppijn van gehad.

Geplaatst

@ Hilly, shittie dat je zo misselijk bent…je hebt al zoveel te verduren gekregen…hoop dat je je snel wat beter gaat voelen….!

@ Annelies, jeetje wat laat!!! Oh dan wordt het echt nog een volle wachtdag erbij…pffff. Nou heeeeeel veel succes meis, hoop zo voor je dat het positief nieuws is morgen :-))

@ Pucca, he daar zit je nu helemaal niet op te wachten…jeetje ineens ongesteld hoe kan dat nou?? Balen dat het weer langer duurt, geduld en afwachten kennen we inmiddels wel he, kan me zo voorstellen dat je gewoon door wilt… Maar inderdaad het komt goed!!!!!! Daar gaan we naartoe :-)))

@ Wanda, oh wat lekker dat je nu met vakantie bent!! Het is hier snertweer ;-) En wel heel fijn dat je nu de tijd hebt om een dutje te doen, heerlijk hoor, lekker genieten :-)) Hier alles weer ok hoor…gelukkig maar raak nu gewoon snel van slag als ik iets voel of heb wat ik niet eerder had…zal er alles mee te maken hebben dat we al zo'n heel proces achter de rug hebben…pffff. Hoop het snel los te kunnen laten en te gaan genieten!! Enjoy het zonnetje nog even :-))

Geplaatst

Goede morgen dames hoe gaat met jullie heel lang hier niet actief geweest wel gelezen, met mij gaat goed nog een paar dagen en dan mag ik testen spannend.

Groetje en veel succes .

Mely

Geplaatst
Goede morgen dames hoe gaat met jullie heel lang hier niet actief geweest wel gelezen, met mij gaat goed nog een paar dagen en dan mag ik testen spannend.

Groetje en veel succes .

Mely

Hej Mely

Hoe voel je je bij het wachten?? En ben je bijgekomen van de punctie? Hoop dat je afleiding kunt vinden deze laaange wachtdagen. Ik duim voor je! :goodluck1:

@ Keessie, het zal tot de eerst echo wel zo blijven he, de spanning, je durft na alle ellende gewoon bijna niet te hopen dat alles vanaf nu gewoon goed gaat... maar het zal vast wel! meer kans dat het goed gaat dan niet goed, dus, keep that in mind!

Geplaatst

Dag dames.. Amai,de laatste wachtdag is toch wel de strafste hoor.. Ik huil de hele tijd en heb een echt slecht voorgevoel :(( Ik voel helemaal niets maar dan ook niets behalve gespannen borsten maar ja dit kan evengoed zijn van al die medicatie.. Echt een baaldag! Stond ik daarnet bij de bakker,vroeg er iemand hoe is het en hupla.. De waterlanders waren er.. Pffffffff

Geplaatst

@Anneliesbulckaen Ik erken dit helemaal ik heb ook helemaal geen symtomen ( alleen mij borsten net zo als bij jou gespannen een beetje )hoe graag zou ik het willen en ook de gevoel dat ik zwanger ben niet , maar dit zegt niets over hoor zo zie ik het gewoon blijven hopen :happy3:

Geplaatst

@Jull_75

ik heb gevoel dat hoe dichter ik bij de datum kom hoe streker ik word het is wel inderdaad spannend maar ja je kan toch niets meer aandoen behalve afwachten en duimen he he en hopen dat mijn periode morgen niet begint ( plizzzz)

Geplaatst

@Mely: is echt om zot van te worden.. Het is m'n allereerste ivf-poging en het zou natuurlijk al héél straf moeten zijn dat het ook van de eerste keer 'prijs' is,dat besef ik wel.. En ik had ook tegen mezelf gezegd,komaan Annelies,niet al je hoop erop vestigen maar toch doe je dit automatisch en zeker aangezien we al zoooo lang bezig zijn.. Voel me net een oude zaag.. :( Dat een mens zo emotioneel kan zijn :helluup:

Geplaatst
@Mely: is echt om zot van te worden.. Het is m'n allereerste ivf-poging en het zou natuurlijk al héél straf moeten zijn dat het ook van de eerste keer 'prijs' is,dat besef ik wel.. En ik had ook tegen mezelf gezegd,komaan Annelies,niet al je hoop erop vestigen maar toch doe je dit automatisch en zeker aangezien we al zoooo lang bezig zijn.. Voel me net een oude zaag.. :( Dat een mens zo emotioneel kan zijn :helluup:

Annelis dit is ook min eerste IVF behandeling en ik kan me goed in jou erkenen maar nu ment name de test datim dicht bij komt ben ik wat rustiger geworden kan toch niets doen dus meid hou vol de tijd lopt toch door ongeacht wat wij willen en wensen maar zonder hop en durven te proberen is geen leven meer !!

He he heb ik dat gezged upssssss maar wel waar.

Geplaatst
@Jull_75

ik heb gevoel dat hoe dichter ik bij de datum kom hoe streker ik word het is wel inderdaad spannend maar ja je kan toch niets meer aandoen behalve afwachten en duimen he he en hopen dat mijn periode morgen niet begint ( plizzzz)

Ladies, ik had ook niet echt symptomen. Sinds de punctie pijntjes in mn buik, maar ja ik wist niet of dat van de punctie was of van evt zwanger zijn. Achteraf waren sommige 'mini-pijntjes' dus toch vd zwangerschap. Maar het blijft vaag.

Meiden, afleiding is het enige wat me hielp om de uren sneller te laten verlopen. Je verandert niks aan de uitslag dus je moet nu tot dat punt komen en hoe je er straks mee omgaat, met welke uitslag ook, is voor strakjes. Veel sterkte

Geplaatst
Annelis dit is ook min eerste IVF behandeling en ik kan me goed in jou erkenen maar nu ment name de test datim dicht bij komt ben ik wat rustiger geworden kan toch niets doen dus meid hou vol de tijd lopt toch door ongeacht wat wij willen en wensen maar zonder hop en durven te proberen is geen leven meer !!

He he heb ik dat gezged upssssss maar wel waar.

Had ik ook Mely, ik werd een paar dagen voor de test zo onverschillig, ik schrok er bijna van. Toen ben ik gewoon weer fulltime gaan werken en "gaan snacken" (daarvoor granaatappelpitjes gegeten en alleen maar gezonde dingen...) wan tik had toch geen hoop dat ik zwanger zou zijn OMDAT IK NIKS VOELDE.

Dus misschien is het juist goed dat je wat minder druk voelt. Ik hoop dat je afleiding kunt vinden de laatste dagen meid.

Geplaatst

Hoi dames,

Wij krijgen vrijdag of zaterdag onze eerste ivf behandeling, erg spannend.

Hiervoor 6 inseminaties gehad, erg vermoeiend....

Hopelijk gaat het deze keer helemaal goed en zijn we binnenkort zwanger.

Nu maar duimen.

Kyra

Geplaatst

Ik kopieer even het stuk wat ik op facebook heb gezet, maar wil jullie toch even op de hoogte stellen. Ik kom hier voorlopig even niet meer, ben er echt even helemaal klaar mee. Alle sterkte voor de mensen die nog volop bezig zijn en voor de zwangeren onder ons: vasthouden hoor!!! Ik wens jullie alle gezondheid en geluk toe

Het is een heel verhaal, maar waar het op neer komt is dat de behandeling afgeblazen moet worden. Geen punctie dus. Ik ben een kuur begonnen die ervoor zorgt dat ik over 2 weken een kunstmatige menstruatie krijg. daarna zal ik 1 a 2 maanden mijn lichaam tot rust moeten laten komen. Afhankelijk van hoe het er na die eerste maand uitziet. Dus gaat weer een dikke periode overheen.

Ja ik was des duivels maandag. Ik had vrijdag een echo willen hebben op aanraden van mijn eigen arts, die helaas ziek thuis is, maar alle zeilen bij zet om me op afstand te kunnen helpen (toppertje ♥), maar daar wilden ze niet naar luisteren. Maandag was volgens hen vroeg genoeg. Nou, je leest wat er gebeurd is ........... Heb wel even goed laten weten hoe ik hierover dacht. Hoop dat ze er iets van op gestoken hebben. Fouten maken is menselijk en ik snap heel goed dat het voor hun lastig is dat hun enige fertiliteitsarts ziek is, maar het is wel een beetje klote dat ik daar nu de dupe van ben geworden. Het had gewoon niet zo hoeven gaan, snap je? Heb goed de pest in, maar daar bereik ik nu niets mee, dus rust houden is het enige wat ik nu kan doen. Jaco en Sabine helpen me overal bij, dus dat is helemaal super. Nu maar afwachten hoe het verder gaat. Voorlopig moet ik iedere dag naar het ziekenhuis voor controle en bloedprikken.

Tja klote allemaal weer ...... Ben er echt even helemaal klaar mee :-(

Geplaatst

Lieve Hilde

Heel erg voor je, dat is duidelijk. Door pech is je poging afgeblazen (waar je zoo naar toe leeft maandenlang) en moet je lichamelijk ook helemaal herstellen. Een dikke GVD. (sorry hoor)

Ik kan je maar een advies geven, als je daar al op zit te wachten, zorg heel goed voor jezelf en probeer de stress uit te bannen. Kwaad blijven maakt je alleen maar gefrustreerd, ik hoop daarom toch dat je je er binnenkort soort van bij neer kunt leggen om zodoende zo spoedig mogelijk te herstellen van jouw drama met het ziekenhuis.

Wat zei jouw arts ervan? Die zal zich ook kapot schamen. WELK ZIEKENHUIS WAS DAT ALS IK DAT MAG VRAGEN?

Heel veel sterkte!!!!!!!!!

Geplaatst

@ Mely, oh dat wordt dan ook spannend voor je…!! Vind je de laatste dagen ook zo tergend langzaam gaan…? Afleiding zoeken is het beste maar kan soms nog moeilijk zijn omdat je gedachten zo snel afdwalen… Succes met de laatste daagjes en we duimen voor je :-))

@ Juul, ja dat is helemaal waar, meer kans op goed :-))) En elke dag is er weer eentje de goede kant op…maar je hebt helemaal gelijk het blijft een onwerkelijk gevoel… En bij elk steekje of wat dan ook wat 'anders' is heb ik toch weer even zoiets van 'what thé f…' is dit?? Joh, jij maandag al je 1e echo, wat lijkt me dat fijn!! In ieder geval iets zien in plaats van alleen maar iets voelen…kan me voorstellen dat je ernaar uitziet, ik ben in ieder geval de dagen voor mezelf al aan het aftellen ;-))

@ Annelies, och meis toch….ja die laatste dag is voor jou dan toch wel echt een kwelling dat je zo lang moet wachten……weet je al iets….?????? Duimen draaien!!!!!!!!

@ Albertine, spannend voor jullie!!! Hoop dat deze weg voor jullie positief gaat uitpakken, we duimen :-))

@ Hilde, jeetje ik ben er even helemaal stil van…..wat een rotsituatie en een rot ziekenhuis, ik zou er ook helemaal klaar mee zijn. Eerlijk gezegd zou ik er serieus over nadenken om een andere ziekenhuis op te gaan zoeken…dit heb je niet verdiend en je behandeling valt nu door hun schuld in duigen! Heel veel succes lieve Hilde bij het verwerken hiervan en nog veel meer succes voor je volgende poging; hoop zo dat daar een mooi wondertje uit volgt!!!! Liefs!!

Geplaatst

@ Belladonna: gezellig, ik zal binnenkort eens een kijkje komen nemen!

@ Keesie: gelukkig dat je hier ook blijft kletsen :).

@ Pucca: wat balen dat je ongesteld geworden bent en met de endo wil je dat zeker zo min mogelijk. Hopelijk heb je 27 mei wel een terugplaatsting.

@ Wanda: kan me voorstellen dat het lastig is om daar iets te eten. Lekker dat je nu de tijd hebt om om 14.00 een dutje te doen.

@ Annelies: he vervelend die laatste dagen. En je bent zeker geen oude zaag ;).

@ Mely: voor jou nog een paar dagen, spannend.

@ Albertine: veel succes!

@ Hilde: neeee wat is dat nou?! Kna me voorstellen dat je erg verdrietig en boos bent, wat een stomme fout van het ziekenhuis. Veel sterkte.

@ hier: voel me niet zo super, dus schrijf wat minder dan normaal. Maar lees wel mee hoor. Ben 's avonds te moe en niet lekker, verder ben ik gewoon erg lui haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden