Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

medusa, sterkte met je biopt, fijn dat ze je meteen helpen want je kunt er maar het beste snel bij zijn! mijn beste vriendin heeft baarmoederhalskanker gehad en een baarmoederbesparende operatie gehad in nijmegen! een jaar later was ze zwanger van haar dochter!!

vandaag kennisgemaakt met de gastouder, een schat dus dat gaat goedkomen, 17 augustus is zijn 1e dag!!!

mijn ervaring met bv is ook dat je borsten langzaam aan doorslapen wennen, ik heb nu geen last meer van stuwing integendeel ze voelen heel slap aan!!

hij heeft wel alweer 8 dgn niet gepoept, frustie want je merkt nu wel dat er iets moet komen.....en ontzettende stinkwindjes!!!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag 2x 2 babies tegelijk de fles gegeven, dat ging eigenlijk heel goed! Ze zijn de hele dag al tegelijk wakker en lagen allebei te huilen dus hup in de wipstoel en ik er voor zitten op de bank. Bram pakte 'm meteen maar Kaat vond het eerst maar raar, mama op zo'n afstand... maar uiteindelijk pakte ze 'm toch. Na een kwartiertje allebei leeg, dus vanmiddag na het wandelen (helaas bleven ze niet slapen in de kinderwagen) nog maar een keer die truc uitgehaald en het ging weer goed. Had het eigenlijk willen filmen maar ja kan niet alles tegelijk! Beetje stijve armen maar met mijn rug viel erg mee. Weet ik dat ook weer.

Kan me herinneren van de oudste dat je borsten inderdaad wennen aan doorslapen, kan me tenminste niet herinneren dat dat een probleem was en zij sliep al met 6 weken door en ik heb 10 maanden bv gegeven...

Geplaatst

Je moet wat he caro met twee kids. Maar wel handig opgelost zo. Het scheeld wel in tijd maar is minder gezellig voor de kids.

Op het werk zat ik op drukke dagen ook wel eens zo met twee baby's. Wij hadden van die enorme zitzakken en dan legde ik ze naast elkaar, hup de flesjes erin, soms moest je wel om de rust erin te krijgen. Want ontspannen de fles geveb terwijl een ander kleintje ligt te brullen is er niet bij.

Mis je het nu niet de BV. Ik begrijp dat het fles geven met een tweeling makkelijker is. Maar BV is toch ook wel een intiem momentje of maakt dat geen verschil met flesvoeding.

Vanavond bruine bonen geprobeerd, maar ik begrijp nu waarom ze er bij de babypotjes appel doorheen doen. Mijn hemel dat is echt niet te eten, het lijkt wel beton. Maud moest er ook niet veel van hebben, zat op een moment bijna te kokken. Morgen probeer ik nog een keer en anders toch maar een beerje appelmoes er door.

Bikkel, jeetje dan is hij al ruim een half jaar. Wat heerlijk dat je dan pas hoefd te werken. Bij mij voelen ze ook slap, s morgens nog wel iets steviger, maar daarna wat slapper. Ik ben benieuwd hoe ze er na de BV uitzien.

Geplaatst

Allemachtig wat een avond...

Fiene sliep vanmorgen tot 1 uur, dus vn gaf haar om half 2 pas de tweede fles. Toen ik om 7 uur thuiskwam van een uitputtende dag op t werk had ze net fles 3 geweigerd en zat hij haar bonen te voeren. Ook al een gemartel. Uiteindelijk om half 8 fles 3 erin, maar hoewel ze in haa ogen lag te wrijven en te geeuwen, slapen-ho maar! Zodra we haar neerlegden begon ze te krijsen. Haar zelfs een half uur laten huilen. Uiteindelijk m 2145 uur fles 4 erin, maar nog steeds niet slapen. Ze is uiteindelijk om half 11 naast me op bed in slaap gevallen en heb haar toen overgeheveld naar haar bed. Nog even gewach en kwam na een minuut weer een huiltje, maar even hand op haar buik en nu is het een kwartier stil. Hoop dat ze blijft slapen, want ben zelf inmiddels kapot.

Vriendlief is mega shagerijnig, want is de hele dag me haar in de weer geweest, heeft z'n huishoudelijke klusjes gedaan en niks voor zichzelf. Had ie zich niet echt op ingesteld, dus nie erg goed te pas... Gezellig. Had m al gezegd da F de dag invult, maar kennelijk moest hij het meemaken om te zien dat het echt zo is. Maar hoop niet dat ik iedere dinsdag met een sjago man op de bank zit, want daar kan ik niet tegen!

Geplaatst

Zooo zei hij dat!!!!

Heeft hij na zo'n dag ook niet zoiets van jee dus zo verlopen jou dagen ook als ik werk.

Hij moet misschien een beetje in het ritme komen, maar leuk is anders. Jij zou eens iedere dag moeten gaan zitten sagrijnen als hij thuis komt omdat je dag anders loopt als dat je gepland had.

Zucht mannen!!

Geplaatst

Jeetje Fren hij geeft het wel erg snel op! Gaat toch geen trekjes van die van mij vertonen? Ik was juist altijd jaloers op jou met het engelengeduld dat Vin met de baby had zoals je wel eens schreef...

Hier juist al twee avonden heel ontspannen, niet te lang huilen en al 2 x gewoon een film kunnen kijken, was al maanden geleden. Ik keek niet eens meer in de gids want er kwam toch altijd wat tussen maar nu hadden we gister en vandaag het hele zooitje om iets over half 9 in bed en stil. Helaas voor jou gaan we dus niet altijd gelijk op met onze drieling Fren! Hopelijk morgen een betere dag voor jullie...

"Mis je het nu niet de BV. Ik begrijp dat het fles geven met een tweeling makkelijker is. Maar BV is toch ook wel een intiem momentje of maakt dat geen verschil met flesvoeding."

Meezie je vraagt of ik de bv niet mis? Nee, eigenlijk niet en ik had het wel verwacht! In het begin vond ik het vooral jammer dat ik deze kindjes niet kon geven wat de oudste wel heeft gehad, maar wat intiem betreft: eigenlijk is de fles bijna net zo intiem. Ze liggen lekker tegen je aan of in je arm en kijken je de hele tijd aan. En het is zoveel makkelijker met twee. Ik weet wel zeker als ik er 1 had gehad had ik zeker bv gegeven (als het weer gelukt was natuurlijk) maar nu is dit voor iedereen beter, dus heb er helemaal vrede mee.

Geplaatst

Hij heeft gewoon vroeger thuis nooit hoeven helpen in het huishouden en vindt dat de tijd dat hij niet hoeft te werken zijn vrije tijd is. Maar we hebben samen besloten dat de werkster weg moest en ik ga echt niet in m'n eentje het hele huis doen. De weegschaal slaat toch al mijn kant uit. Is heel gezellig hoor, hij zit met een kwaaie kop achter de pc, ik lig in bed. Moet nu ook echt niet de discussie aangaan want dan krijgen we echt bonje. Wat dat betreft is ie af en toe erg moeilijk en vooral koppig en vol van zelfmedeleiden.

Even in zijn voordeel: hij is pissig omdat hij meer met fiene had willen doen, wordt gewoon mega sagerijnig van het huishouden...

Volgende week moet hij met F naar het cb voor de prikjes... Dat ga ik t weekend maar ff tactisch inkleden!

Trusten!

Geplaatst

Ik had er ook zoeen thuis, hij vond dat ik niets deed..... kreeg allerlei verwijten naar mijn hoofd, maar een dagje ruilen ho maar.

Want ik hoefde niet naar mijn werk en krijg wel mijn volledige salaris en hij had nog zoveel te doen en wilde toch eigenlijk ook wel thuis zijn.

Maar dan wel voor zijn eigen dingentjes ipv de zorg voor zijn dochter.

Afgelopen zaterdag heb ik de bom laten barsten, knallende ruzie, het is ook jouw dochter, ik heb niets aan je als je loop te chagerijnen en te bokken en in slaap val zodra je hoofd de bank raak.

Ik heb hem even haarfijn uitgelgd dat een kleintje nalopen gedurende de dag, je huishouden en kraamvisite ontvangen (want dat heb ik meerendeel alleen gedaan), toch echt wel topsport is.

Nu gaat het goed, maar ik heb wel gemerkt dat als je de confrontatie niet aangaat op een rustig moment het blijft sudderen en de kleine opmerkingen blijven komen.

Sterkte ermee.

Dat je de werkster eruit heb gedaan is harstike goed, maar mannen denken sneller, dat is een vrouwen taak, een heleboel zit in de opvoeding van hunzelf.

Mijn man hoefde bijvoorbeeld thuis niet te doen, alles werd klaar gelegd, dat heb ik nooit gedaan, het ligt schoon in de kast, maar ik loop je niet achterna met een handdoek.

Meiden laat een als je een jongen hebt, hem later ook huishoudelijke klusjes doen, zijn vriend(in) zal je later dankbaar zijn.

Geplaatst

Klopt helemaal wat je zegt vlinder! Had het er met m'n schoonmoeder over maandag (dan past ze hier op) en zij geeft toe dat het haar fout is dat mijn vriend (en z'n zus overigens ook) niks doen in huis, want zij heeft altijd alles achter hun kont opgeruimd. Doet ze nog steeds. Ik moest daarentegen vroeger gewoon meehelpen, we hadden allemaal een vaste taak. Mijn ouders waren heel duidelijk en simpel daar in: ze werkten allebei en daar profiteerden we ook van, dan konden we ook in huis helpen.

Ik ben ook van plan het zo met fiene te gaan doen. Als ze straks echt gaat spelen, dan gaan moet ze zelf opruimen. Tuurlijk zal ik haar helpen, maar de boodschap moet wel zijn dat ze haar eigen dingen op moet ruimen voordat ze met iets anders kan spelen. Waarschijnlijk klinkt dit wat naïef in de oren van de mama's die al oudere kindjes hebben, maar ik ben het in ieder geval van plan, we zien wel hoe het uitpakt...

Geplaatst

Goedemorgen meiden!!

Daar ben ik ook weer eens, sorry sorry sorry!! Vind het soms erg rennen en vliegen met werken, Vince ophalen bij de opvang, huishouden, aandacht voor manlief. Dan schiet het forum er soms bij in, maar ik lees wel trouw mee!

Vlinder, wil het nog niet te hard van de daken schreeuwen, maar het lijkt te zijn gelukt om het schema van Vince iets te verschuiven. Hij komt 's morgens nu rond 7.00 uur ipv 5.30 uur, wij helemaal blij! Laatste fles geven we rond 20.00 - 20.30 uur. Hij krijgt nu dagelijks 4 flessen van 210/7 en 's avonds de rijstebloem erbij. Tussendoor krijgt hij de ene dag 's morgens fruit en de andere dag rond het avondeten een beetje groente. De sperziebonen gisteren waren niet heel geliefd bij onze directeur!

Fijn dat alle kindjes zo goed zijn gegroeid, altijd fijn om te lezen!!

Hoe gaat het verder met iedereen?

Heb gisteren een mail van het VU gekregen dat we in augustus mogen bellen voor een afspraak voor een intakegesprek voor een cryo. Ben benieuwd!! Heb een veiling van een kruidenstempelmassage gewonnen op VakantieVeilingen dus ik ga de bon maar 's verzilveren!

Fijne dag meiden!!

Geplaatst

Fren helemaal gelijk in, ze kunnen het zeker leren. En zeker als je er een leuke bezigheid van maakt gaat het vast lukken.Hier gelukkig wel een man die af e toe iets doet. Hihi stofzuigen!! Maar verder doe ik toch wel alles. Laatst wel een keer ook even flink boos geworden omdat hij zat te hobbyen en ik aan het poetseb was, joehoe we werken allebei net zo veel en ik verzorg Maud er ook nog eens bij, zou je ook niet even helpen. Dat had hij zich niet gerealiseerd en toen kwam hij toch maar even helpen.Op onze vrije dagen probeer ik hem bewust ook wel eens de zorg voor maud te laten doen, liever doe ik alles zelf, maar hij zal het toch ook gewoon moeten doen en kunnen. Als hij met een flinke poepbroek staat is het eerste wat hij doet naar mij brullen en dat ik hem moet helpen. Hihi. Moet toch maar eens doen alsof ik hem niet hoor.Melis, wow jullie gaan snel. Ik zou er nu nog echt niet aan moeten denken om alweer bezig te zijn met zwanger worden, hoe makkelijk maud ook is, vind het best druk met werken, verzorging en hihi huishouden erbij.Caro, je hebt ook eigenlijk wel gelijk wat betreft het intieme het is eigenlijk hetzelfde, maar dacht omldat je de oudste zo lang Bv hebt gegeven zal je het misschien missen. Maar is inderdaad bijna niet te doen met twee. Het vraagt toch wel heel veel va je lijf en met twee nog eens twee keer zo veel. En dan moet je ook nog energie over houden voor de verzorging

Geplaatst

Mannen... die van mij is wel heel huishoudelijk (netter dan ik) en draait zijn hand niet om voor een dikke poepluier maar ja, dat zijn fysieke dingen. Ik heb hem laatst nog gezegd dat ik blij ben dat het nu veranderd is maar dat ik de eerste twee maanden niks aan hem heb gehad. Ja, fysiek was hij aanwezig om te helpen maar verder...

Grappig dat je zelf zegt dat mama's met oudere kindjes je misschien naief vinden Fren... in de praktijk werkt het toch lastiger inderdaad. Maar je moet het zeker proberen! Ik moet zeggen dat ik het nu met deze twee straks ook strenger ga aanpakken met opruimen want heb de oudste denk ik teveel achter haar kontje aan gelopen. En als automatisme doe ik dat nog, moet me er echt bewust van zijn. Bijvoorbeeld als we bezoek krijgen laten we haar haar eigen spullen opruimen. En af en toe haar kamer als het de spuigaten uitloopt, maar wat ik eerder al zei: ik ben zelf ook niet zo'n huisvrouw...

Geplaatst

Helemaal mee eens Fren! Zelf troep maken, ook zelf leren opruimen.

Meezie, we gaan niet meteen starten hoor. We moeten eerst een intake gesprek doen alvorens we uberhaupt mogen binnen. Maar omdat het VU een wachtlijst heeft, maken we alvast de afspraak voor de intake.

Zo, geprakt banaantje zit erin en ik ga ff op zoek naar een lijst met producten die geen koemelkeiwitten bevatten!

Geplaatst

Melis, super fijn dat Vince het tot nu toe goed oppakt.

Als dit nog een paar dagen zo door gaat, kun je zeggen project geslaagd.

Ik begrijp wel dat je, nadenkt over je Cryo's. Hoeveel heb je er nog liggen?

Fren, aanpakken die handel, maar dat geldt voor ons allemaal.

Meezie, het grootste verschil tussen borst en fles is dat je met de fles ook wat meer jezelf weer wordt.

Ik vond mezelf soms net een wandelende melkmachine.

Ga zo naar Barendrecht, auto's kijken.....

Geplaatst

hier gelukkig geen discussies over het huishouden. Wij hebben nog steeds een hulp en het enige dat we zelf doen is strijken. En. Dat doet manlief dus ik doe helemaal niets. Wij werken beiden 36 uur en dan die 2 kids erbij, druk genoeg.

Wessel zit nu in een leuke en vreselijke periode. Het is leuk om te zien hoe hij dingen leert maar de 'nee-fase' is ook echt vermoeiend. Overal zegt hij 'nee' op en weigert ook echt om iets te doen. Kan

Zelfs op de grond gaan liggen schreeuwen als het hem niet zint, vreselijk. Kortom, ik vind 2 een moeilijke leeftijd. Ben blij dat Lauren nu nog zo rustig is.

Fren, mijn man had afgelopen maandag zijn eerste papadag met 2 kids en was ook niet amused. Kwam ook nergens aan

Toe, steeds moest 1 vd 2 wel iets..hahah.. Nou fijn dat hij dit nu ook zelf heeft ontdekt

Geplaatst

Vlinder, we gaan proberen dit ritme idd aan te houden, erg fijn voor ons allemaal! Wij hebben nog 5 8-cellige cryo's in de vriezer. We denken er over na bespreken het regelmatig. Maar we zijn er niet goed uit wanneer nou de beste tijd zou zijn voor een brusje, we willen iig dat Vince kan lopen. Ook vragen we ons af hoe het zou blijven als we het bij Vince houden, we zijn erg dankbaar voor hem en dat hij gezond is.

Hier een man die werkelijk net zo handig is als ik in het combineren van het huishouden als het verzorgen van Vince, wat ben ik blij met hem zeg! Hij overtreft regelmatig m'n verwachtingen en denkt in stappen vooruit, zoals het klaarzetten van de luiertas inclusief inhoud voor de volgende dag als Vince naar de gastouder gaat.

Heb net bij Kruidvat wat potjes groente en fruit gehaald, ze zijn in de aanbieding 6+2 gratis. En ff een Bright Starts Bouncer gescoord, een speeltafel die 360 graden kan draaien! Ben benieuwd of hij goedgekeurd wordt door onze directeur, haha.

Vlinder, succes/veel plezier met het kijken naar auto's, al zal je gevoel erbij misschien dubbel zijn!

Geplaatst

Vlinder, veel plezier, met auto's kijken.

Ik begrijp wat je bedoeld met wandelende melkmachine, maar dat is nu ze wat minder vaak komt minder als de eerste twee maanden, toen wilde mijn lieve vent ook nog wel eens boe geluiden maken of koetje tegen me zeggen. Toch maar even aangegeven dat ik dat niet zo op prijs stelde, dat begreep hij dan ook wel weer.

Car, simonja en melis, wat een heerlijkheid zo'n man!!

Melis, dam begrijp ik dat je intake gaat doen, maar hebben ze zelfs een wachtlijst voor cryo's?? Of gaat dat in het VU niet in je eigen cyclus. Bij maud had ik een cryo terugplaatsing in eigen cylcus zonder hormonen. Dat steld dus niets voor. Zelf ovulatie testen als je ovuleert bellen en dan na 5 dagen een terugplaatsing, dan alleen nog een echo als het gelukt is en verder wordt je weer vriendelijk uitgezwaaid en hoef je niet meer terug te komen. Geen rede dus voor een wachtlijst.

Geplaatst

Oh foei zeg, om boe-geluiden te maken! Tsss...

Simonja ik vond 2 de lastigste leeftijd... tot nu toe.

Fren las op FB dat je was gaan zwemmen met Fientje? Dan zal ze wel beter slapen vandaag denk ik! Leuk is dat zwemmen he? Ik zou het graag weer doen maar zit natuurlijk met een praktisch probleem. Manlief kan niet een vaste ochtend vrij nemen en op zaterdag moet de oudste altijd mee en vind ik het bovendien zo'n vaste verplichting in het weekend. Misschien dat ik ga vragen of een vriendin mee gaat, heb er wel eentje in mijn hoofd die het wel leuk vindt denk ik, maar dan moeten ze wel wat ouder zijn, vind ik nu nog te vroeg. Gelukkig kun je any time instappen...

Geplaatst

Vlinder, veel plezier met het kijken van auto's, niet mijn hobby.... Wel goed dat je je mond hebt opengedaan bij de verzekering hoor! Scheelt toch weer!

Melis, fijn dat je een ritme hebt! Hoop dat Vince zich hier ook aan gaat houden. En spannend hoor intake voor cryo. Kan me wel voorstellen wanneer je er al snel mee zou beginnen, je weet maar nooit hoelang het duurt voor je weer zwanger bent..... en of het lukt. Geniet in iedergeval nog ff van je mannetje!

Caro, wat goed dat je ze tegelijk een fles hebt gedaan! Zo doe ik het altijd wanneer ik alleen ben.... Ben ook niet meer anders gewend. Moet wel zeggen dat ik het leuker v indt om ze op de arm te hebben hoor!

Lastig he wanneer je wilt zwemmen en altijd afhankelijk bent van een 2e persoon! Ik heb gister weer gezwommen, samen met mijn broer. Hij vindt het helemaal geweldig, die wil altijd wel mee!

Ook ik doe bijna alles in de huishouding. Man helpt wel met de kids, maar leunt dan ook vooral op mij... Toen ik nog thuis was vond ik het niet echt een probleem, maar nu ik weer werk en ik 36 uur werk in 20 uur doe (wat niet lukt), wordt het toch wel veel. Binnenkort toch maar voorzichtig een beetje gaan aankaarten.....

Ik heb verder weinig te melden, ga zo maar een boodschapje doen, het is nu droog.... Dan maar even naar de Kruidvat potjes fruit halen!

Oh ja, ben ook ongesteld geworden gister. Volgens mij nu de 3e keer, weet niet precies meer. Maar ook deze is niet echt een pretje...

Ga morgen maar even de ha bellen. Wil weer aan de pil, hopelijk dat het dan beter wordt, durf nu bijna de deur niet uit. Dat is ook niet echt de bedoeling.....

Geplaatst

Lianne ik ben het vergeten: maak jij de ander altijd wakker als er eentje nog slaapt? Omdat je zegt dat je ze altijd tegelijk hebt? Ik vind het ook leuker 1 tegelijk en vandaag lukte dat al 2x: Bram was om 8 uur wakker, Kaat werd wakker toen ik Bram teruglegde: dat vind ik eigenlijk ideaal maar is niet zo vaak. En vanmiddag heb ik Kaat in de wipstoel met babygym gezet, die ze allebei erg leuk vinden, leuker dan in de box liggen want daar kunnen ze nergens tegen slaan, das saai en toen Bram klaar was met de fles mocht hij er in en Kaat de fles, ook handig.

Kreeg trouwens in mijn eentje de slappe lach: Bram was lekker aan het spelen met Pluto van de babygym en ik zette Kaat rechtop om te boeren. Ineens kreeg Bram haar in de gaten en hij zat me toch een partij bescheten te kijken! Echt alsof hij wou zeggen: krijg nou wat, daar zit nog een baby! (Mijn vriend zegt altijd dat hij kijkt alsof hij wil zeggen WTF, maar das niet zo netjes) Hij bleef een hele tijd naar Kaat kijken en toen begon hij te huilen! Haha ik moest zo lachen, ach dat kind, alsof hij ineens door had dat hij de enige niet is en de aandacht toch echt moet delen. Ze beginnen eindelijk erg in elkaar te krijgen nu, dat is wel heel leuk.

Geplaatst

Vlinder, veel plezier bij het auto´s kijken. Ik vond het vorig jaar erg leuk toen mijn en ik een nieuwe auto gingen uitzoeken. Uiteindelijk is het een Seat Ibiza ST ecomotive geworden. Ik ben er erg tevreden over. Er zit geen bmp en geen wegenbelasting op.

Caro, ik geef al een tijdje Lisanne en Jasper tegelijkertijd de fles. Ze zitten dan elk in hun maxicosi en ik zit dan op de grond, kussen in de rug. Ik heb geen wipstoeltjes.

Wat betreft huishouding, ik heb een schoonmaakster die een keer in de week komt. Zelf was en strijk ik wel. Alleen mijn man laat veel dingen in huis slingeren, vuile kleding, administratie voor zijn bedrijf en soms ook klusspullen. Dat vind ik dus niet zo handig. Vooral de klusspullen. Ik heb tegen hem gezegd dat hij die meteen moet opruimen na gebruik. Straks kruipen Lisanne en Jasper door huis en dan vind ik het gevaarlijk om die dingen te laten liggen. Verder doet hij wel erg goed zijn best om mij mee te helpen met de verzorging wanneer hij thuis is. Hij vindt dat trouwens ook leuk om te doen.

Geplaatst

haha, ik heb met mijn gemopper een lekkere discussie op gang gebracht geloof ik! Gelukkig is de lucht weer geklaard hoor. Vin gaf aan dat het hem gewoon tegengevallen was dat hij zoveel dingen moest doen waardoor hij nauwelijks tijd had voor Fiene. Hij had zich dat anders voorgesteld, maar gaf ook wel aan dat hij dat nu dan weet en dus in het weekend gaat schoonmaken, zodat hij dinsdag echt met zn dochter quality time kan doorbrengen.

Zwemmen was leuk, maar wel iets anders dan ik me voorgesteld had. Ik heb er uberhaupt nooit echt ob=ver nagedacht, maar er worden dus allemaal liedjes gezongen waarbij dan bepaalde bewegingen met de kindjes horen. Fiene heeft haar ogen uitgekeken en was daarna inderdaad helemaal uitgeput. Heeft van 10-12 geslapen, daarna van 1345 tot 1430 in de wagen (ze viel in slaap op de hoek van de straat dus heb haar lekker laten liggen) en slaapt nu alweer! Ongekend! Moet wel zeggen dat het slapen overdag beter gaat nu ze niet meer in de piep ligt en haar armpjes vrij heeft. Ze speelt dan soms even (heb een babyfoon met camera, dus zie wat ze doet) en valt dan weer in slaap...

Heb net een voorraadje bloemkoolpuree in de vriezer gegooid. Schoomams had maandag boodschappen gedaan terwijl ik zaterdag al voor de hele week gehaald had en ik las dat bloemkool een van de groenten is die heel goed in de eerste weken kunnen. Kleine bakjes gehaald bij blokker en klaar! Vanavond krijgt ze overigens tweede deel uit potje sperziebonen.

Melis, ik vind die potjes zo groot en je mag ze open maar 24 uur bewaren; eet Vince in 2 dagen zo'n potje leeg??

Geplaatst

Ik had tijdens mijn verlof ook de balen er van dat ik ineens al het huishouden alleen moest doen, maar nu ik weer begonnen ben met werken en m'n man soms alleen is met Levi, doet hij die dag gelukkig ook van alles in het huishouden, dus daar ben ik wel super blij mee!

Leuk, het zwemmen! Hield Fiene het wel een half uur vol? Levi was nog erg slaperig, omdat we hem uit bed hadden gevist ('s ochtends slaapt hij meestal nog erg veel: eind vd middag/ begin vd avond is hij meer / langer wakker) dus na 15 minuten begon hij al een beetje aan te geven dat hij moe was door wat te klagen. Was nog niet echt huilen, maar ben er toch maar uit gegaan met hem, want denk dat het niet echt leuk was voor hem als hij zo moe was nog in het water te liggen. Achteraf twijfel ik of ik niet gewoon nog even had moeten doorzetten, want het was niet echt huilen, maar hij was gewoon echt moe...

Misschien volgende keer maar gewoon een keer rond 14:00 gaan ofzo- dan zijn de schoolkinderen er nog niet en dan kunnen we hem gewoon uit laten slapen tot hij over een tijdje 's ochtends ook wat langer wakker blijft...

Net echt een genietmomentje: ik had hem op bed gelegd. Na 10 minuutjes hoor ik een hoop gebrabbel. Dus ik ga kijken, heeft hij zich helemaal bloot geschopt en ligt me hard lachend aan te kijken, zo van "kijk eens wat ik allemaal aan het doen ben!". Kon het niet laten hem er even uit te halen om een knuffel te geven, terwijl ik in zijn oor zat te kletsen. Dat zag hij voor het eerst in de spiegel en hij moest meerdere malen hardop lachen van het spiegelbeeld: echt geweldig!

Verder schopt hij echt als een dolle als hij op het aankleedkussen ligt: is dan echt moeilijk zijn beentjes "te vangen"!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden