Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Medusa, een mooie foto laten maken van Ilona en Rolf.

Melis, jouw Vince groeit ook goed door.

Vanochtend even weer eens lekker gewandeld, voordat er weer regenbuien komen.

Vandaag ook bij de AH de fotoserie opgehaald van Lisanne en Jasper. De foto´s waren twee weken geleden gemaakt door een fotograaf bij de AH. De foto´s zijn prachtig geworden.

Geplaatst

Medusa, maar wij waren dan ook eind maart, maar ik weet het nog als de dag van gisteren.

Mijn cyclus vorig jaar begon op 24 juni, weet het nog goed, teste positief op onze trouwdag 20 juli.

Medusa, ik had dat geschreven van vriend of vriendin, je weet het niet.

Melis, wat groeit hij goed.

Heb je nog buurt onderzoek uitgevoerd.

Meezie, jouw dochter is toch ook helemaal in verhouding qua lengte en gewicht.

Jongens zijn vaak groter dan meisjes, dat mag je eigenlijk niet met elkaar vergelijken.

De auto wordt volgende week afgeleverd, nog niets gehoord van de garage wat betreft de dag, maar dat komt wel in orde.

Voor de vaderdag krijgt mijn man een tubentje houtlijm en verder doen we er niet aan, ik denk dat we maar lekker uit eten gaan, heeft mama ook haar moederdagcadeau.

Geplaatst

Nee, maar we gaan aangifte doen en mogelijk dat we het via de verzekering kunnen regelen. Zojuist een Bloom kinderstoel gekocht en die gaan we vanavond halen!

Geplaatst

Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

M.atthijs (zoon van Moontje 28-2-2012) controle CB (2e prikjes)

Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Julius & Evelijn (tweeling van Mira 28-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

5 juni Maud (dochter van Meezie 7-2-2012) controle CB 3e prikjes

11 juni Jasper (zoon van ChrisH 27-02-2012), bezoek KA voor niertjes en schedel

15 juni Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (3e prikjes)

25 juni Inge (dochter van Vlinder 24-03-2012) controle CB (2e prikjes)

26 juni Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB (3e prikjes).

4 juli Jarno (zoon van Bikkel 01-02-2012) extra wegen CB ivm volledige borstvoeding

4 juli Lauren (dochter van Simonja 26-02-2012) controle CB (3e prikjes)

1 augustus Jarno (zoon van Bikkel 01-02-2012) controle CB

Zo, even aangepast want ik had me vergist in de datum...

Ja Medusa ik vind het ook ongelofelijk... volgende week een jaar geleden had ik de punctie en TP! Wat gaat het snel.

Geplaatst

Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

M.atthijs (zoon van Moontje 28-2-2012) controle CB (2e prikjes)

Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Julius & Evelijn (tweeling van Mira 28-02-2012) controle CB (2e prikjes)

Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

15 juni Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (3e prikjes)

26 juni Lisanne & Jasper (dochter & zoon van ChrisH 27-02-2012) controle CB (3e prikjes).

4 juli Jarno (zoon van Bikkel 01-02-2012) extra wegen CB ivm volledige borstvoeding

31 juli Maud (dochter van Meezie 7-2-2012) controle CB

Weet ik hoor vlinder, maak me ook geen zorgen, want weet dat melis heel lang is. Maud ziet er gezond uit en is actief en op het CB zeiden ze al hollands welvaren, maar vind het wel grappig om te zien hoeveel verschil je ziet in de grote en gewicht bij de kindjes terwijl er eigenlijk niet zo heelveel verschil in leeftijd zit.

Fijn dat je zo snel een nieuwe auto hebt, ben je toch wat mobieler hier in de omgeving, zou echt niet zondet auto kunnen hoor.

Vandaag controle bij de HA voor spiraaltje, ben al een paar dagen draaierig en duf dus gelijk even bloeddruk en ijzer laten testen, bloedrruk was heel netjes alleen ijzer was laag, moet aan de staal pillen en dan hopenlijk gauw weer fit. Zei vandaag nog tegen mijn vriend dat ik me voelde alsof ik vier wijntjes op had alleen dan al dagen.

melis, hoop dat het vergoed gaat worden of dat iemand gezien heeft wie het heeft gedaan. Zijn er nog meer auto's in de buurt beschadigd??

Geplaatst

Fren, ik heb een koopje; 115 euro via mp! Heb gewoon geboden, kreeg ik een mailtje kom maar halen ondanks het hogere bod van 160 euro!! Veel mensen schijnen te bieden maar niet op te komen dagen. Nou, ik kom eraan voor dat geld!!

Meezie, we kunnen de schade hoogstwaarschijnlijk via onze verzekering vergoed krijgen. Schade verhalen op ouders is geen optie, hebben geen nagel om aan hun reet te krabben dus kansloze actie! Hopelijk voel je je snel weer fit, heb wel gehoord dat je van staalpillen moeilijk naar het toilet kan. Hoop dat het meevalt.

Ik ben idd lang, 1m90 maar liefst! Manlief is 1m84, maar z'n vader en broers over de 2 meter! Ben benieuwd hoe lang onze directeur wordt!

13 juni Vince (zoon van Melis25 18-02-2012), kinderarts ivm koemelkallergie

21 juni Vince (zoon van Melis25 18-02-2012), controle CB (3e prikjes)

31 juli Maud (dochter van Meezie 7-2-2012) controle CB

Geplaatst

Melis, goede deal.

Meezie, dat klopt, ik heb nu de beschikking over de auto van mijn ouders, mijn broer heeft een comp. car en een prive auto, daar zijn comp. car slechts tijdelijk is.

Onderhandeld wel makkelijk, want we hadden helemaal geen haast, vind het wel fijn straks weer een eigen auto te hebben.

Geplaatst

De wit/zilveren Bloom staat te pronken bij de keukentafel, onwijs blij mee!! Manlief vind hem maar lelijk: net een half ei zegt hij, haha! Ik ben kapot, dus ga lekker in bed tv kijken. Weltrusten meiden!!

Geplaatst

Melis: ziet er mooi uit. Wij hebben van de baas van manlief een trip trapp gekregen bij de eerste en we krijgen er nu weer een. Dus houd het daar maar bij.

M begint het te snappen: 22.45 uur laatste fles en nu om 6. 45 uur weer. Perfecte timing als ik naar mijn werk moet. Nu volhouden.....

Vandaag een dagje thuis werken. Ondertussen wasjes enz doen. Ideaal

Geplaatst

Relaxed Moontje, een triptrap cadeau! Nadeel van de triptrap vinden wij dat hij geen tafeltje heeft, dus vandaar de keuze voor een Bloom!

Fijn dat M het begint te snappen, een groot cadeau als ze eenmaal doorslapen!

Werkze thuis!!

Geplaatst

Moontje werkse.

Melis, geniet van je Bloom, je kunt hem gaan schoonmaken, hoe groot is hij nu?

Hoe gaat het nu met doorslapen, je bent bijna een week verder.

Wij hebben een houten kinderstoel met tafeltje, cadeau gekregen.

Alleen nog even een stoelverkleiner aanschaffen, bij de babydump.

Vandaag naar de tandarts, een vullingvervangen en mijn verstandskies eruit, zit een groot gat in.

Mijn schoonzusje komt zo oppassen en een flesje geven, kan ik om 10.20 uur naar de tandarts. Na 1.5 jaar groot onderhoud aan mijn gebit.

Vanmiddag komt mijn schoonvader oppassen, kan ik op mijn gemak weer boodschappen doen, beschuitjes inslaan.

Hebben jullie nog plannen voor het komend weekend, zaterdagavond komen er vrienden langs.

Zondag, ik kan het van de daken schreeuwen, geen kraamvisite, maar volgende week staan er alweer twee in de agenda.

Ik snap er geen snars van, de kleine dame is morgen alweer 11 weken, straks kan ze lopen, haha en mensen komen nogsteeds langs.

Geplaatst

Vince krijgt nu z'n laatste fles tussen 20 - 21 uur en slaapt dan door tot 7 - 8 uur!! Helemaal happy, mede dankzij jou ;-) We zijn erg blij dat het rimte 1 - 2 uur is opgeschoven.

Bloom is best hoog, als hij erin zit kijkt Vince uit over de eettafel. Wij vinden hoogte erg prettig, in de Stokke zit hij nl. ook erg hoog.

Succes bij de tandarts, dat zijn helaas nooit leuke bezoekjes!

Hoe is het verder met je? Nog last (gehad) van nek/schouders?

Ik heb ooit toen we nog zwanger waren een balletje opgegooid over een date, lijkt iemand dit nog leuk? Met kindjes? Ergens centraal in het land? Roep maar wat hoor, lijkt mij iig gezellig!

Geplaatst

Wat lekker Melsi dat Vince nu zo door slaapt :-)

En mooi een bloom kinderstoel.

Wij hebben een bumbo stoel ( niet als kinderstoel ) maar daar kan hij al wel ff in zitten die is handig meenemen.

( de stokke stoel heeft tegenwoordig ook een tafeltje die je er aan vast kan klikken )

Brrrr naar de tandarts voor groot onderhoud, succes vlinder.

Moontje ook weer werken, werkse wel lekker dat je thuis kan werken.

Geplaatst

Ik ben blij voor je dat het gelukt is, zo moeilijk was het nu ook weer niet, wordt jezelf ook weer een beetje rustig.

Klopt het is fijn als hij uitkijkt op de tafel, werkt misschien wel eetlust verhogend, :happy3:.

Medusa, klopt, ik wil hem ook als los stoeltje, om mee te nemen of neer te zetten bij bv het koken.

Ik heb een aparte keuken.

Ik heb gelukkig nergens last van, de eerste dag had ik wel last van mijn rug, dit ging weer over.

Toen een dag last van mijn schouders nek, maar dit is gelukkig ook weer over gegaan, had vorige week vrijdag de huisarts gebeld, deze gaf aan dat het vooral spanning was.

Hij had gelukkig gelijk, vanaf afgelopen maandag nergens meer last van, hoop ook niet dat het nog komt.

Als volgende week de auto afgeleverd word, hoop ik dat alles achter de rug is en dat de verzekering heeft uitgekeerd.

Geplaatst

Thnx girls, door jullie tandarts verhalen ben ik er net achter dat ik 6 juli ook weer wordt verwacht, jakkes!!

Vlinder, fijn om te weten dat je gelukkig geen last (meer) hebt van het ongeluk. Hoop dat de afwikkeling snel is en je op korte termijn kan genieten van jullie nieuwe auto. Hoe is het met Inge? Oh enne, bij Vince geen gebrek aan eetlust hoor ;-)

Meduuuuus, hoe is het met je? En met Rolf? Denk vrijwel dagelijks aan je als ik door de gang loop en het geboortekaartje van Rolf zie hangen ;-)

Net lekker online kleding wezen shoppen voor onze directeur, altijd leuk!

Geplaatst

Melis:klopt dat de trip trapp geen tafeltje heeft. We hebben ook nog een Ikea stoel met verkleiner en daar zitten ze ook prima in de eerste maanden. Zag wel dat je bij de Bloomberg de stoel ook kunt kantelen. Dat is volgens mij wel handig! Nou ja manlief ziet me aan komen: ik wil een andere kinderstoel....daar trapt hij niet in denk ik.

Geplaatst

Typ ik een heel verhaal, blijft de computer hangen... verhaal weg, zucht.

Wat had ik geschreven, oh ja, fijn Moontje, we hebben hier nu ongeveer hetzelfde schema. Gisteravond 9 uur slapen, Bram tegen 8 uur vanmorgen, Kaat om 9 uur! Besef dat we geluk hebben met zulke goeie slapers, was de oudste ook. Maar ja er komen nog allerlei fases aan, dat weet ik ook nog wel.

Mooie stoel Melis! Zou in ons interieur niet passen. Had ik verteld dat we er zaterdag achter kwamen dat het blad van onze houten kinderstoel er af kan? Had ze nog jaren op kunnen zitten! Toen ze er niet meer in kon is ie op zolder beland en zijn we gaan klooien op een gewone stoel met kussens... Echt suf. Heb op MP gister zo'n zelfde stoel ongeveer gezien voor 20 euro hier in de stad dus ga daar maar op bieden denk ik. Alleen nieuwe verkleiners kopen want ik heb een lelijke gele plastice...

Ik moet ook naar de tandarts bah! Moet zelfs een kies laten trekken waarschijnlijk waar een kroon zit een paar jaar maar die blijft zeuren. Stel het steeds uit.

En verder ben ik het vergeten wat ik geschreven had. Ga Kaat zo maar eens in bed leggen, die ligt nu te kletsen op het speelkleed, wilde niet slapen na de fles, haar broertje wel en dan douchen.

Geplaatst

Melis, leuk die Bloom kinderstoel.

Moontje, werk ze thuis. Ik doe vandaag ook een poging om thuis te werken. Merk wel dat Wessel aardig wat aandacht vraagt zodra ik achter mijn laptop zit. Doet Frederique dit ook?

Nu zit Wessel al een hele tijd op z'n glijbaan die hij voor z'n verjaardag heeft gehad, afgewisseld met z'n loopfietsje.

Zodra hij naar buiten kan heb ik er echt geen kind aan, zo heerlijk kan hij dan alleen spelen.

Hoe is het nu met de dames die tussentijds bloedverlies hadden? Ik word er echt niet goed van. Ga vanmiddag maar weer eens naar de doctor want vind het nu wel heel lang duren. Ik ben alweer 2 maanden aan de pil. Heb al 2x een ongi gehad met de pil en daarna stoppen de bloedingen. Echter, dit duurt dan een dag of 4 en dan begint het alweer. Kortom, ik heb zo'n 3 a 3,5 week per maand bloedverlies.

Nu ik hier wat meer over ben gaan nadenken voel ik me eigenlijk met vlagen ook niet zo lekker. Ik heb vaak het idee alsof alles langs me heen gaat en dan voel ik me heel duf of zoiets, weet niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen.

Vanmiddag dus maar weer eens na laten kijken.

Wij hebben een vrij rustig weekend. Morgenavond voetbal kijken met vrienden en verder nog niets concreets, heerlijk. Nu hopen dat het weer ook goed word en dan is het helemaal goed.

Geplaatst

Simonja: alle twee de kids zijn naar het Kdv anders is echt niet te doen. Frederique wil echt aandacht als ik er ben. Ben nu alleen thuis heerlijk. Mmmm klinkt niet echt goed trouwens vooral dat duffe icm bloedverlies. Succes bij de dokter

Caro: kan jouw duo M eens uitleggen dat hij ook zo lang moet slapen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden