Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Omgeving Rotterdam zou voor mij al een stuk schelen maar niet als de rest Utrecht handiger vind hoor. Ik beslis toch op het laatste moment pas denk ik...

Ga hetzelfde doen vanaf volgende week als jij Lianne: bij de avondfles een schep rijstebloem (moet je dan speen 2 gebruiken of kan het nog door nummer 1?) en een paar hapjes fruit of groente elke dag.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Waar moet je vandaan komen Caro?

Ik laat het ook even van kort van te voren afhangen, dus plan maar gewoon zonder mij (ik werk onregelmatig en áls ik dan eens tegelijk met m'n man vrij ben wil ik hem ook graag eens zien, want we leven al zo langs elkaar, en hij weet zijn rooster altijd pas 1 week van te voren, dus ik wil dan even kijken of het niet samenvalt...)

We gaan hier zo laat mogelijk met hapjes beginnen. Haha, ik bedoel daarmee dat ik overal lees dat het het beste is om 6 maanden volledige bv te geven (zonder bijvoeden) en dat je dan gelijk over kunt stappen op Rapley, zonder dus te gaan pureren of iets. Dus eigenlijk wil ik dat wel gaan proberen. Ik zeg er wel expres proberen bij: dat hangt niet af van of de bv goed blijft gaan, maar van of ik m'n nieuwsgierigheid kan bedwingen om te kijken hoe hij een hapje zou vinden hihi ;-)...

Wat is precies het voordeel van de rijstebloem in de fles? Want ik vind het zo'n gedoe om dan voortaan altijd de laatste fles af te moeten kolven, zodat ik de rijstebloem er door zou kunnen doen...

Hier trouwens een manneke die onwijs aan het kauwen is: is geen soppen meer op zijn handjes, maar echt kauwbewegingen. Heeft niet met honger te maken, want hij wilt dan niets drinken. Hij vindt de bijtring helemaal geweldig als ik die in zijn mondje doe ipv zijn handjes! Iemand anders vroeg ook al naar doorkomen van tandjes toch? Ik zie nog niets, maar ben benieuwd...

Geplaatst

Ink maud is ook heel erg op haar vingers aan het kauwen en geljk met haar tong aan het spelen, misschien zit er wel iets aan het werken, want zie hier ook nog geen bulten of hoort het bij de fase. Ze vind bij ons de ringen geweldig om op te kauwen en ik heb voor haar een bijtjuweel van difrax die ze ook super vind.

Rijstebloem heeft geen nut met borstvoeding. Het lost namelijk op en maakt de voeding niet dikker zoals bij kunstvoeding. Bij kunstvoeding is het een extra vulling zodat ze een voller gevoel hebben.

Vlinder fijn dat het tandarts bezoekje klaar is, ben je er weer voorlopig vanaf.

Geplaatst

Melis25 - Almere - kan op woensdagen/zaterdagen/zondagen

Meezie - rockanje - ik kan overdag als ik het ver genoeg van te voren weet kan ik vervanging regelen voor overdag dag maakt dus niet uit en er mag altijd iemand meerijden (mits ik er langs rij) omgeving rotterdam

ChrisH - Zwolle, alle dagen behalve zondag

Vlinder - Oudenhoorn - kan alle dagen, maar liever niet op zondag, dat is onze familiedag.

Medusa - woensdag - vrijdag - zaterdag - zondag

Ik moet er wel bij zeggen dat het met een tweeling wel wat bewerkelijker is. Dus in dat opzicht volg ik Caro wel, zeker nu ze nog wat verder van Utrecht woont dan ik.

Moontje, er zijn dus steuntjes voor de triptrap. Handig om te weten.

Geplaatst

Ik woon in Bergen op Zoom. Rotterdam is voor mij dus een stuk dichterbij dan Utrecht. Maar nogmaals: ik weet nog niet zeker of ik kom dus laat het alsjeblieft niet van mij afhangen...

Geplaatst

Melis25 - Almere - kan op woensdagen/zaterdagen/zondagen

Meezie - rockanje - ik kan overdag als ik het ver genoeg van te voren weet kan ik vervanging regelen voor overdag dag maakt dus niet uit en er mag altijd iemand meerijden (mits ik er langs rij) omgeving rotterdam

ChrisH - Zwolle, alle dagen behalve zondag

Vlinder - Oudenhoorn - kan alle dagen, maar liever niet op zondag, dat is onze familiedag.

Medusa - woensdag - vrijdag - zaterdag - zondag

Fren: Amsterdam - alleen woensdag, evt zaterdag maar liever niet

utrecht of rotterdam maakt mij niet uit.

Geplaatst

Drinken ze bij jou nog met speen nummer 1 Caro? Ik gebruik nummer 2, en voor Lara ben ik nu 3 aan het proberen met de gewone voeding. Ze kan echt langzaam drinken, ben wel een half uur bezig en dan is de fles soms nog niet leeg.... Met de rijstebloem drinkt Sven met nummer 3 en Lara ben ik aan het kijken of zij goed met de 123 speen kan gaan drinken (ook ivm snelheid van drinken).

Ik ben begonnen met een theelepeltje rijstebloem en doe nu een schepje vol van de voeding. Wanneer je een theelepeltje doet kun je nog gewoon de normale speen gebruiken, het wordt dan niet echt dikker.

Geplaatst

Lianne, ik ben overgestapt naar 3, Inge deed er een uur over incl. verschonen.

Ze heeft wel even moeten wennen, maar uiteindelijk gaat het goed, nu is de fles incl. verschonen in 20 minuten geregeld en geen hik.

Geplaatst

Hier ook speen drie, maar nimf wel een beetje nutriton. Dat bouw ik nu langzaam af. Fles gaat nu in 15-20 min. Heerlijk, voordat we overstapten duurde het bijna 45 min!

Geplaatst

ja hoor nog steeds speen 1 hier en een schepje Nutriton en ongeveer een kwartier/ 20 min... Bram heeft trouwens Kruidvatspenen, die op die gratis flesjes in de blije tas zaten passen op zijn Difraxfles. Kaat heeft Avent.

Ik heb nog Avent 1-2-3 spenen gevonden nog in het doosje van 7 jaar geleden, nooit gebruikt, zou ik die nog kunnen gebruiken?

Geplaatst

Ik gebruik al een hele poos speen 3 en hij doet nog een uur over de fles, maar ja grotere speen is er niet ( heb tommee tippee flessen )

Nou Caro, ik denk niet dat je die spenen nog kan gebruiken, maar dat basseer ik nergens op, is een gevoel

Geplaatst

Het is en blijft een zoektocht naar de juiste spenen/flessen! Ik heb onlangs m'n mini winkel aan flessen nog kunnen verkopen op MP! Wij zweren nl. bij dr. Browns. Hoort iemand nog weleens iets van Jeanine of Sissy? Ben zo benieuwd hoe het met hun en de kindjes gaat!

Geplaatst

ik ben wel tevrede over de fles kan alleen niet groter dan de grootste speen

Zodra het echt pappai wordt de fles dan kan de papseen er op maar dat is echt ene gat zeg maar, dat kan niet met melk

Geplaatst

Caro, ik zóu die speen ook niet meer gebruiken. Bovendien is een 123speen geen succes met normale melk heb ik gemerkt, loopt er echt in straaltjes uit.

Denk overigens dat je ook speen 2 gebruikt caro: op de grotere fles van avent zit standaard speen 2. Kijk maar eens, het staat er wel op op hè breedste deel van de speen.

Geplaatst

Ik zou ook die speen niet meer gebruiken. 123 kun je inderdaad niet met de gewone melk gebruiken. Net wilde L.ara ook niet de fles drinken met die speen. Toen nummer 3 er maar weer op. Gelukkig was hij in ong. 15 minuten leeg. S.ven moeten we echt even laten stoppen tussendoor, hij kent maar 1 hoog tempo!

Heb al een tijd niks meer gehoord van Jeanine en Sissy. Zullen het vast druk hebben met de tweeling! (herkenbaar)....

Ga nu nog even genieten van de avond, morgen gaan de kids een dagje naar oma, wij hebben familiedag. Morgenavond verjaardag en zondag uitslapen sinds lang geleden! Kids blijven ook nog logeren bij oma!!! Ohhh, wat zal dat wennen en stil zijn...... :(

Geplaatst

Hoe bepaal je welke speen? Hier krijgt Jarno als hij de fles krijgt dr Brown met de originele speen, zal nummer 1 wel zijn denk ik! Hij krijgt bijna dagelijks 1 keer de fles met afgekolfde melk!

Geplaatst

Als je baby gewoon in een goed tempo zn fles drinkt +/- 20 minuten is de speen goed, moet hij erg echt aan zuigen en doet hij er lang over een speentje groter.

Geplaatst

melis, wij zijn ook fan van de Dr.Browns flessen. Ik ben toevallig van de week overgestapt op nr 3 speen.

De ha denkt toch dat het te maken heeft met een hormoonhuishouding die volledig van slag is. Ze gaan allerlei dingen testen in het lab en daar krijg ik donderdag de uitslag van.

Verder heb ik medicijnen gekregen voor een chemische curretage. Deze medicijnen moeten er voor zorgen dat alle restjes bij de volgende ongi eruit komen. Lukt dit niet dan toch weer naar de gyn om te kijken voor een curretage.

Pff, moet er niet aan denken. Hopelijk doen deze medicijnen dus wat ze moeten doen.

Voor mij geldt eigenlijk ook dat ik vrij 'last minute' wil beslissen over de date. Ik werk 36 uur en ben dus ook heel druk.

Caro, mochten wij beslissen om te gaan dan kunnen wij wel samen. Ik moet dan wel oppas voor Wessel kunnen vinden. Mijn wagen is groot genoeg voor 3 maxicosi's naast elkaar.

Geplaatst

Oh dat zou leuk zijn Simonja! Goed idee. Zie het voor me: 3 maxi cosi's naast elkaar hihi. Balen zeg, hoop niet dat je een curretage moet.

Nee hoor Fren, want ik heb de spenen van de kleine flesjes afgehaald en op de grote gedaan. Ben niet gek, ben een vliegtuig :-)! Maar ze doen het dus nog prima op nummer 1, vraag me alleen af hoe met de rijstebloem maar dat zien we volgende week wel. Heb dus nummer 2 spenen van de grote flessen (heb ik om te bewaren op de kleine flesjes gedaan, slim he :-)) dus komt wel goed.

Ik zal die oude spenen dan maar weg gooien. De oudste heeft nauwelijks de fles gehad, na 10 maanden borstvoeding kreeg ze een beker en pap uit een bordje. Dat raden ze trouwens aan he, om ze van een lepeltje te laten eten dus ook de pap al, maar dat ga ik over een tijdje wel doen, eerst maar eens in de fles. Heb trouwens vandaag 5 potjes Eerste hapje gekocht, fruit en groente, kon het niet laten, eindelijk kon ik weer Olvarit kopen! Zo schattig die kleine potjes, werd er helemaal sentimenteel van, haha!

Geplaatst

Vanmorgen kwam Jarno om half 8!!! Heerlijk!!!

Zijn begonnen met afbouwen van de puckababy, armen eruit, mannetje moet er wel aan wennen!! Wie van de baby's slaapt nog in de puckababy en hoe bouwen jullie af?

Geplaatst

Bikkel, fiene is 'cold turkey' overgegaan van de piep in een gewone slaapzak. Haar piep zat in de was en was niet op tijd droog. Toen heb ik haar in een gewone slaapzak gedaan eb dat vond ze heerlijk, ze kN nu op haar handen sabbelen. Gek genoeg slaapt ze sinds dat moment veel vaker overdag!

Geplaatst

Bikkel, lekker half 8!!! Ik moest mijn poppie vandaag om half 10 wakker maken. Maar ze was vannacht nadat ik haar bij mijn schoonouders op had gehaald ook nog een uur wakker.

Regio rotterdam achter mijn naam is meer over vanuit welke regio iemand mee kan rijden. Daar afspreken is ook prima natuurlijk, maar dat was niet de eerste opzet.

Hier nog speen 1 van difrax, gaat ook met een kwartier op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden