Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Simonja, wat 'fijn' dat jij je ook zo ellendig voelt, ik heb exact hetzelfde!! Voel me moe, hoofdpijn/duf, duizelig en idd al ruim 4 weken bloedverlies ondanks gebruik van de pil. Ook heb ik vlagen dat ik ineens draaierig ben en het spaans benauwd krijg.... Zucht! Soms denk ik; word ik nou gek?

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Moontje, de tript trap heeft wel tafeltjes die kan je er aanvast klikken. dat is wel vrij nieuw hoor.

later reageer ik meer.

Geplaatst

Zou zeker aankaarten van dat duffe Simonja, dat is niet fijn! Ik heb mijn tweede menstruatie nu gehad, was op heel veel in het begin verder normaal.

Heb al een mailtje dat ik de kinderstoel kan komen halen voor 20 euro, das mooi! Nu even op zolder kijken want ineens bedacht ik: had ik niet nog een zitverkleiner van Nijntje? Al die jaren al die dingen bewaard in de hoop ze nodig te hebben op een dag... en ze inderdaad nog kunnen gebruiken, wat een geluk!!

Geplaatst

Ik ben afgelopen week voor het eerst sinds 4 maanden ongesteld geworden ondanks de bv! Na 2 dgn was het weer over, ben nu dus gestart met Cerazette....ben benieuwd want als ik google lees ik niet al te veel goeie ervaringen!

Vandaag is het precies een jaar geleden dat Leuven belde met het nieuws dat ik zwanger was....wat gaat de tijd snel he en dat nieuws ligt nu boven in zijn bedje een dutje te doen!!! Weer even het besef dat we toch mazzelaars zijn ondanks de zware jaren, helaas zijn er nog genoeg meiden die wachten en hopen....

[ATTACH=CONFIG]4203[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4204[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4205[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een ontzettend leuk ventje!! Ja we zijn mazzelaars, wat ik net al zei, dat besef ik maar al te goed.

Hier wel een druk weekend: vandaag de oudste tennisles en ballet oefenen, morgenochtend balletvoorstelling en 's middags kraambezoek van een ex-forumgenootje, leuk! En dan voetbal kijken natuurlijk, met dochterlief want man vind er niet veel aan. Ja wel aan voetbal maar niet het Nederlands elftal, al die heisa vindt ie niks. Denk dat ie toch stiekem wel meekijkt hoor... Zondag gelukkig niks, hoop op mooi weer dat we lekker naar het bos en/of de speeltuin kunnen gaan.

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik heb ooit toen we nog zwanger waren een balletje opgegooid over een date, lijkt iemand dit nog leuk? Met kindjes? Ergens centraal in het land? Roep maar wat hoor, lijkt mij iig gezellig!

Melis, het lijkt mij leuk om een keer af te spreken. Ergens in de buurt van Utrecht.

Morgen komt mijn beste vriendin met haar man en zoontje van 5 maanden op visite. Dus vanavond nog even wat boodschappen doen als mijn man thuis is. Ik vind op zaterdag boodschappen doen niet leuk, maar schijnt er een beetje bij te horen wanneer je kinderen hebt. In ieder geval lukt het mij niet om overdag met de kinderen en kinderwagen de grote bulk boodschappen te doen. De kinderwagen vult meteen de auto.

Medusa, toch handig dat er nu ook tafeltjes zijn bij de triptrap. Nadat mijn man onderstaand filmpje op youtube heeft gezien, wil hij geen triptrap meer.

Geplaatst

melis en simonja, toch ook even ijzer laten prikken. Zeker met dat continue bloedverlies zou die wel eens lager kunnen zijn. Hier hopen dat de pilletjes gauw aanslaan, maar zag dat het 4-6 weken duurde voor ze goed werken en dan moet je ze nog 6 weken doorslikken. Ach als het maar werkt. Klachten hier waren ook draaierig/zweverig, drukkend gevoel in voorhoofd, dingen gaan ook langs me heen en extreem veel haaruitval.

Melis, super leuke kinderstoel en inderdaad voor een koopje. Nieuw zijn ze echt schreeuwend duur.

Bikkel, dat is balen!! Hopenlijk slaan de medicijnen aan, wel prettig dat het maar zo kort was. Hier alleen na het plaatsten van de mirena ongesteld geworden verder niet.

Wel bijzinder he dat je na al die jaren nu eindelijk een kindje hebt en dat de tijd zo vliegt. Hier had ik vorig jaar rond deze tijd al bijna de eerste echo, ik weet nog hoe nerveus we waren. Klopt het hartje is het er een of twee en nu is ze alweer 4 maanden.

Geplaatst

Melis, vind ik ook erg leuk en gezellig om wat af te spreken, rijden vind ik niet erg dus utrecht is voor mij prima. Misschien even zien welke dagen voor iedereen schikt, zal denk ik wel overdag worden. Ben benieuwd!! Had oo wel graag naar onze bollenbuiken afspraak willen gaan van het februari topic, helaas moest ik toen werken en weet niet eens of hij toen wel is doorgegaan.

Chris, als ik dat filmpje zie hoef ik ook niet meer. Wij hebben van die ikea stoelen in de zaak staan dus die zullen we denk ik gewoon gaan gebruiken. Nu zitze als ze wakker is in de maxicosi op de kinderwagen. Kan ze toch een beetje erbij zitten

Geplaatst

Meezie, Als je een actief kind hebt, dan lijkt mij dat hij zich inderdaad kan afzetten tegen de eettafel. En dan kan dit gebeuren. Ik vind het idee achter de stokke stoel (je kind eet mee aan de eettafel) en het design erg goed, maar als dit kan gebeuren.... dan weet ik het ook zo net nog niet.

Geplaatst

ChrisH & Meezie, leuk dat jullie een date ook zien zitten!!

Denk dat omgeving Utrecht i.d.d. handig is gezien we uit diverse hoeken van het land komen.

Wellicht is een overzichtje handig om te kijken wie wanneer kan?

[TABLE=width: 229]

[/TABLE]

Melis25 - Almere - kan op woensdagen/zaterdagen/zondagen

Meezie -

ChrisH -

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!

Geplaatst

Jeetje schokkend filmpje... heb ook even een stuk van de discussie er onder gelezen. Toch stom dat er meteen gescholden wordt... pfff. Ik heb mijn houten stoel(en) en die zijn volgens mij hartstikke stevig maar heb 'm nog nooit zonder tafelblad gebruikt...

Geplaatst

Ik zou het hartstikke leuk vinden om jullie te zien maar het is wel een eind voor mij met 2 kids... Ik zit nog te twijfelen over de date van de D&D meiden die ook in de omgeving Utrecht is. Er zijn vind ik niet erg, genoeg handjes om te helpen denk ik, maar in mijn eentje met 2 babies anderhalf uur heen en anderhalf uur terug rijden...

Geplaatst

Begrijpelijk Caro.. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden om wat meer jouw kant op te komen, maar dan moeten andere meiden nog verder rijden :-(.. Woont er niemand in de buurt met wie je eventuee samen zou kunnen rijden danwel achter elkaar kan rijden?

Geplaatst

Voor de stokke zijn steuntjes (zitten bij de babyset) die er voor zorgen dat ze niet achterover kunnen kiepen. Wij hebben die ook en dan lukt het echt niet. Zijn een soort verlengers van kunststof die je onder de stoel zet. Je kunt ze bij een babyzaak ook wel los kopen. Kosten geloof ik een tientje

Geplaatst

Meezie - rockanje - ik kan overdag als ik het ver genoeg van te voren weet kan ik vervanging regelen voor overdag dag maakt dus niet uit en er mag altijd iemand meerijden (mits ik er langs rij) omgeving rotterdam

ChrisH -

Geplaatst

Meezie - rockanje - ik kan overdag als ik het ver genoeg van te voren weet kan ik vervanging regelen voor overdag dag maakt dus niet uit en er mag altijd iemand meerijden (mits ik er langs rij) omgeving rotterdam

ChrisH -

Vlinder - Oudenhoorn - kan alle dagen, maar liever niet op zondag, dat is onze familiedag.

Gaatje is gevuld en de kies is eruit.

Dat was even vechten, maar hij is eruit.

Geplaatst

Wij hebben ook een triptrap model ( nep stokke ), nooit geen last mee gehad, maar wij hebben onder de pootjes van die vilten doppen eronder gedaan, zetten ze af tegen de tafel dan schuift de stoel gewoon naar achter.

Simonja, wat balen dat je zo veel dagen vloeit en je zo rot voelt ( melsi ook trouwens )

Vlinder, je heb de tandarts weer achter de rug.

Geplaatst

ChrisH -

Vlinder - Oudenhoorn - kan alle dagen, maar liever niet op zondag, dat is onze familiedag.

Medusa - woensdag - vrijdag - zaterdag - zondag

Geplaatst

Fijn om te horen Medusa!!

Vlinder, gelukkig heb je het weer achter de rug!

Is het een idee als jullie je e-mailadres naar mij PB'en zodat we via afspreken.nl iets kunnen organiseren? Daar is de mogelijkheid tot het opgeven van meerdere data en houdt het enigzins overzichtelijk!

Geplaatst

Tnxx, ik zag het en die van Vlinder ook!!

Ik wacht ff 2-3 dagen in afwachting van de andere meiden, zodat ik in een keer een uitnodiging met data kan versturen.

Geplaatst

Pffff, wat schrijven jullie veel zeg!! Kan het niet goed meer bijhouden met werken, huishouden en het belangrijkste aandacht aan mijn 2 schatjes!

Nu dan toch even snel, weet niet alles meer maar doe mijn best!

Caro, in het begin maakte ik ze altijd wakker voor de voeding, tegelijk. Nu zitten ze al in hetzelfde ritme. Komt wel eens voor dat de één eerder wakker is, maar dan duurt het niet lang voordat de ander wakker is. Dat ritme hebben ze nu. Op de arm fles geven vindt ik ook fijner en leuker, maar in de wipper gaat het prima!

Melis, vervelend van je auto!

Wij zijn ook gewaarschuwd voor obesitas. Bij CB gaven ze aan dat veel kinderen die nu 4 jaar zijn te zwaar zijn. Dit komt vooral ook door de ouders. Er is zoveel te koop wat je je kind kunt geven wat ze nog helemaal niet nodig hebben. Bijv. koekjes, yoghurt met suiker, extra toetjes. Kortom allemaal extra wat elke dag aan de kinderen gegeven wordt wat extra is. Hier worden de kinderen juist dik van. S.ven en L.ara krijgen een paar hapjes fruit. Met een klein potje kan ik 2 dagen doen, en daar eten ze allebei van dan. Het is nu nog extra en om te wennen, fles is belangrijker. Ook doe ik 1 schepje rijstebloem (naturel) in de laatste fles. Hier doen ze het prima op. Wanneer ze 6 maand zijn ongeveer ga ik wel een keer beginnen met groente enzo. Wij zeggen altijd: Vreters worden niet geboren maar gemaakt!

Ik zie het niet zitten om af te spreken. Ik ben echt enorm druk. In het weekend geniet ik van de momenten dat ik niets hoef, door de week druk met werk en dan alles in huis ook nog bijhouden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden