Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sluit me bij Moontje aan!

Maris, wat goed dat je weer bezig bent! Duim voor je op een goede afloop! Is de dosering deze keer aangepast?

Crisje, ik had je al eerder gefeliciteerd toch? Zo super voor je, na alles wat er is gebeurd met je! Een dezer dagen je eerste echo? Spannend hoor! Duim ook voor jou!

En voor jou Moontje, nogmaals toitoitoi voor morgen! Ik denk aan je!

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt weer lieve Beanie, ik zit ondertussen met een kopje koffie op een houtje te.bijten. Mijn lieve manetje had de afhelopen 2 dagen vrij gehouden omdat we dachten dat de TP dinsdaf of woensdag zou zijn. Nu heeft hij zich 2 dagen uitbesteed aan een bedrijf waaar hij niet onderuit kan. Dus ik moet alleen, als er al een TP is. Ik drop de kleine meid die vakantie heeft dan bij mijn moedertje die ook niet mee kon omdat ze met hielspoor (ontsteking in haar voet) thuis zit. Maar ik vind t niet erg, als er maar een TP is.....duimduim... Ik ga me snel wassen en de kleine wakker maken, ze zouden voor 9 uur bellen en ik moet dan ook meteen om 9 uur weg. Jullie horen het vanmiddag van me lieve meisjes! Knuff

Geplaatst

Nou er word er om 10.30 uur 1 terug geplaatst. Helaas is de andere niet goed ontdooid, maar in ieder geval een TP! En het was een hele mooie zei ze. Dus toi toi! Tot later! Xxx

Geplaatst

Thnx lieve meisjes! Ik hoopdat ik hem of haar op de juiste plaats nog een kleine 9 mnd bij me kan houden. De kans op nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is verdubbeld, dus mocht ik zwanger raken, gaan ze zsm echo maken om te kijken of het goed zit. Ik duim heel hard, heb onze emmy aan boord en zit braaf aan de granaatappelsap en vitamientjes, nu moet ons ukkie de rest doen! Knuff

Geplaatst

Oh Moontje, ik ben zo blij voor je! Hoe zag je emmy er uit? Hoeveel cellen? Hoe oud? Wanneer mag je gaan testen? Weer zo belachelijk laat? Nu lekker goed voor jezelf zorgen hoor! Hou het lekker warm, gezond eten etc.... Je weet het wel! Idd, laat hem op het goeie plekkie nog 8,5 maand bij je blijven.... Of haar trouwens!

Geplaatst

Lieve Beanie, jee vertellen ze dat bij jullie dan allemaal? Ze hebben mij vanmorgen gebelt en toen zei ze: er is er van de 2 maar 1 goed ontdooid, maar dat is wel een hele mooie. Verder hebben ze me niets verteld. Ik mag ook officieel pas over 16 dagen testen pfff hetzelfde als bij een verse tp. Slaat toch nergens op, vorige x teste ik positief op dag 10 en toen had ik zelfs weinig hcg vanwege de bbz. Ik test gewoon over 10 of 11 dagen denk ik hoor, als ik dan me menstruatie nog niet heb want als ik niet zwanger ben word ik 13 dagen na de eisprong ongesteld. En die was zondag. We zullen het zien! Liefs

Geplaatst

Lieve Moon, heel veel succes. hoop dat je Emmie braaf bij je blijft zitten. Ik duim voor je.

Dikke knuffel en vergeet je tarwekiemolie capsules niet (boordevol vitamine C) :) Voor de innesteling!!

Geplaatst
Lieve Beanie, jee vertellen ze dat bij jullie dan allemaal? Ze hebben mij vanmorgen gebelt en toen zei ze: er is er van de 2 maar 1 goed ontdooid, maar dat is wel een hele mooie. Verder hebben ze me niets verteld. Ik mag ook officieel pas over 16 dagen testen pfff hetzelfde als bij een verse tp. Slaat toch nergens op, vorige x teste ik positief op dag 10 en toen had ik zelfs weinig hcg vanwege de bbz. Ik test gewoon over 10 of 11 dagen denk ik hoor, als ik dan me menstruatie nog niet heb want als ik niet zwanger ben word ik 13 dagen na de eisprong ongesteld. En die was zondag. We zullen het zien! Liefs

Lieve Moontje,

Nou heb ik natuurlijk nog nooit cryo's gehad, dus dat kan ik je niet vertellen.... Maar meestal zeggen ze toch wel op welke dag de cryo's zijn ingevroren? Tenminste, dat heb ik zo over het algemeen begrepen.... Jij mag pas na 16 dagen testen, net als na een verse. Bij mij in het ZH mag je na 13 dagen na een verse testen. En als deze een dag 5 cryo is, dan zou je dus al op dag 11 kunnen testen... Maar dat was je toch al van plan!

Bij mij hebben ze wel elke keer verteld bij de verse terugplaatsingen uit hoeveel cellen het embryo bestond. En na wat doorvragen kregen we nog wat meer informatie... Misschien een ideetje voor een volgende keer, die er uiteraard niet gaat komen? Meis, ik ga zo hard voor je duimen!

Geplaatst

Hey lieve Bean, de vorige keer heb ik gevraagd bij de verse tp uit hoeveel cellen hij bestond, dat kreeg ik met moeite te horen. Want het ziekenhuis zegt gewoon: heel goed-goed-redelijk of middelmatig of slecht. Hun zeggen dat het weinig zegt om je al die informatie te geven die je toch weinig verteld, dat je dat alleen maar onnodig meer aan t denken zet. En eerlijk gezegd zou het me ook niets zeggen hoe oud het was of hoeveel cellen t nu heeft, dan zou ik me daar weer in moeten verdiepen en dat allemaal op zoeken. Een hele mooie, was voor ons eigenlijk prima :) haha dat klonk als muziek en verder wil t zo weinig zeggen. De vorige was redelijk, die had 8 cellen en daar waren we zwanger van, helaas verkeerde plek. En onze Juul met 7 cellen een gezonde zoon in haar buikje. Dus ik vind t wel goed dat ze er niet zoveel over zeggen en we willen er niet te heftig mee bezig te zijn. Wil het nu wat meer laten, ik ga ook geen extra vitamientjes nemen (allemaal lief bedoeld van iedereen hoor ;)), maar ik heb Mama plus met visolie en drink granaatappelsap, verder geeft het me meer rust om het gewoon eens aan het lot over te laten.. Ik leef gezond, doe niets geks, dus het is nu aan de kleine uk die het moet gaan doen. En dan zit ik veel lekkerder op mijn stoel moet ik zeggen, ben de afgelopen 3,5 jaar al veel te veel, haast obsessief ermee bezig geweest...ik denk dat dat ook echt niet meehelpt.. Daarom ben ik ook wat minder online geweest hier, zo af en toe doet het me goed en om ook van jullie allemaal te lezen hoe het gaat..maar er zit echt meer rust in me als ik niet te vaak ermee bezig ben :toppie:

dikke knuff!

Geplaatst

Beste meisjes

Ik moest er echt even voor gaan zitten, ik heb zoveel gemist!

Even bijlezen.

@Moon, wat een goed nieuws!!!!!! Jammer dat het er geen twee zijn, zonde he van die ene, maar een hele mooie is toch al al een mooi wonder yuhuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Misschien brengt het geluk, dat je alleen ging. Hoop dat je het goed trekt, het relaxen in je koppie, het wachten. Je klinkt nuchter, maar dat wordt je ook wel van al het gedoe met je lijf. Op een bepaald moment kun je je ook niet meer blijven opwinden. Word je gek van he? Weet je wat ik deed die eerste wachtweek, boekjes lezen op bed, leuke romans (voor de afleiding) met warme sokken aan.. en heb een keer of twee een bakje grantaatappelpitjes gegeten, hehe.

Die van mij was ‘maar 7 cellig’en zag er goed uit zoals ik al vaker schreef. Niet 'heel goed' ofzo. Maar ik had geluk. Geluk zul je ook weer nodig hebben. Dus blijf idd maar rustig, het zou geweldig zijn als het lukt zonder verdere mmm! Ik hoop heel hard met je mee! Dikke knuffel

@ Beanie, ik ben van de week uitgebarsten in tranen op mijn werk. Trok het niet meer, had ineens hevige bovenbuikpijn waarvan ik heftig geschrokken was, heb meteen de verlosk gebeld, die zij dat ik moest rusten, meteen naar huis moest. Wat het was weet ik niet maar het is over. Het werd me ineens teveel deze week, 12 uur van huis, 3-4 uur slaap per nacht, van a’dam naar den haag rijden 4 dagen per week. Pf. Mn baas had begrip, en ik ga nu twee dagen thuiswerken en 2 in den haag. En als dat ook teveel wordt dan ga ik me deels ziek melden. Dat waren allemaal opties waar mn baas begrip voor had. Dat was heel fijn. Voel me nu opgelucht. Ik dacht ik werk gewoon hard door tot het eind, maar het gaat ineens niet meer. Mijn verlosk vind ook dat vrouwen met 6-7 mnd eigenlijk niet meer moeten werken als ze dat niet willen. We vragen erg veel van onze lijven tegenwoordig. En helaas komen we daar vaak veel te laat achter, moeten we eerst instorten.

De thuissituatie is wat relaxter. Gelukkig.

Ik doe aan yoga wat een leuke bezigheid is met andere bolle dames. Maar verder gaat alles gewoon verder, mn leventje is niet heel anders en ik heb mij weinig aangepast, tot nu toe dus..., door het slaapgebrek sinds aug/ sept heb ik gewoon geen reserves meer. Ik neem me voor de laatste 2,5 mnd meer te gaan genieten en minder te vliegen.

Hoe voel je je meis? Je hebt toch wel goede moed? Misschien ook gematigde goede moed net als Moon maar voel je daar niets schuldig over, ik zou de tweede of derde poging ook voorzichtiger hopen denk ik, maar elke poging is een kans. Heel veeel sterkte deze tijd naar de volgende poging toe. Ben je nu weer helemaal aan het werk? Hoe gaat het met jou en je mannetje?

@ Lott hang on girl. Het wordt zwaar nu he. Mijn buik wandelt ook meer met mij dan ik met mn buik. Ben enorm aan het worden maar wel blij. Oververmoeid en helemaal klaar met werken maar erg gelukkig, en meisjes, ik kan het NOG STEEDS NIET GELOVEN DAT IK ZWANGER BEN. Stom he? Ik vind het allemaal maar heel bijzonder. Dat er straks een hummel in huis ligt, mijn hummel, mijn 7 celige hummelfrummeltje van de monitor in de VU. Wow, wat een jaartje was dit. Ik gun het jullie allemaal.

Volgende week moet ik op werkreis (ja alweeer) dus kan ik niet veel online zijn. Maar ik hou jullie in de gaten en ben jullie en jullie lieve steun niet vergeten. Ik wens jullie het allerbeste.

Veel liefs,

juul

ps: aan de nieuwe meisjes hier die ik (nog) niet ken, ook veel sterkte met jullie mmm.

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames!

Moon, je hebt groot gelijk! En wat Juul ook zegt: je klinkt er relaxed onder en dat is ws. het allerbeste.... Misschien is de instelling van jouw ZH ook wel heel goed. Het zegt idd niks, hoewel kwaliteit ook niet direct zegt dat je er zwanger van zult worden. De opmerking dat deze van zeer goede kwaliteit is is in ieder geval heel prettig! De rest doet er idd niet toe, je kunt nu toch alleen maar afwachten en hopen dat deze kleine frutsel het fijn bij je heeft en lekker blijft plakken! Neem lekker wat afstand, geniet van deze kleine emmy in je buik en probeer er niet te veel mee bezig te zijn... We lezen het wel als je behoefte hebt om van je af te schrijven!

Juul, wat goed dat je deze afspraken hebt kunnen maken! Het is ook niet niks he, fulltime werken en zwanger zijn.... Slecht slapen, hormonen.... Ik vind dat je het allemaal heel goed vol houdt! Het zal best wat rust geven als je 2 dagen minder naar DH moet om te werken. Is jullie huisje er helemaal klaar voor? Ben in ieder geval blij te horen dat de rust thuis weer terug gekeerd is. Ook belangrijk! Hoe lang moet je nog werken voor je verlof in gaat? Geniet je wel een beetje van je buik of vraag je je alleen maar af waar die buik heen gaat, met dat meisje? Hm, ook nu je zo'n mooie grote buik begint te krijgen, geloof je het nu nog niet? Als je kleine mannetje beweegt, schopt.... Heb je inmiddels al wel wat geshopt? En, dat heb je nooit meer verteld, hoe was het baby kamertje? Hebben jullie het nog gekocht? Of gaan jullie het kamertje pas afmaken als je met verlof bent?

Ik zou weer volledig aan het werk zijn inmiddels, als er opdrachten waren geweest! En daarmee loopt het geen storm. Dus ik ben veel thuis, helaas. Gisteren weer een dagje gewerkt en ik heb er van genoten! Hoop zo dat er op korte termijn weer wat langs komt... Ze zijn op zoek naar een opdracht, maar ja, de economie zit tegen he. Scheelt wel dat ik in vaste dienst ben, dus ik krijg wel gewoon doorbetaald. Maar voel me soms wel flink nutteloos hoor!

Lott, alles goed bij jou? Lekker aan het genieten van je verlof of moet je nog veel doen? Jij was toch al even klaar met het kamertje etc.?

Mariska, spuit je nu wat meer dan de vorige keer? Heb je al een echo gehad? Weet je hoe het gaat met de follikels? Ik hoop zo dat het deze keer (veel) beter gaat dan de vorige keer!

Hier verder eigenlijk weinig te melden.... Het gaat allemaal zo z'n gangetje. Het duurt nog even voor ik weer echt ga beginnen, met spuiten. Heb inmiddels de afspraak voor de Pipelle gemaakt, die is op 9 november. Op 17 november moet ik de laatste pil slikken, waarschijnlijk op 22 november eerste deca, 23 november uitgangsecho en dan ip ook starten met de menopur/gonal-f. Dan gaat het in een keer snel! Overigens geniet ik er nu maar even van om vrijwel hormoonloos door het leven te gaan...

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi lieve meiden!!

Lieve Juul, wel jezelf in acht nemen hoor!! Je lichaam geeft nu duidelijk aan dat je om jezelf en die kleine hummel moet denken, werk is belangrijk, maar lang niet zo belangrijk als het wondertje dat je bij je draagt! En geloof me, neem NU je rust, als je straks moet bevallen en de hummel is er, dan heb je zoveel spijt, want dan slaap je nog veel minder en ben je in het begin 24/24 met die kleine bezig.. Inderdaad lekker gaan genieten nu, ik hoop echt dat je wat rust neemt meid!! Knuff

Lieve Beanie, ja je hebt helemaal gelijk, ben best relaxed eronder, kan er weinig aan veranderen of aan doen nu. voel me best goed, gaat thuis goed, iedereen is vrolijk en relaxed, dus dat helpt wel mee...misschien ligt het eraan dat ik geen hormoontjes neem, geen last heb van medische klachten en weer een beetje mezelf word :) dat doet een hoop goed! Ik vind het leuk om hier regelmatig mee te schrijven hoor, maar wil er gewoon niet 7 dagen in de week mee bezig zijn, of in ieder geval proberen er niet teveel aan te denken.. Wat spannend, je pipelle definitief in de planning gezet..ik duim echt voor jullie dat het gaat helpen bij de innestelling! En dan gaan we er gewoon voor dat we met kerst allemaal in blijde verwachting zijn he!! Knuff

Lieve lott, hoe staat het bij jullie? waggel je nog vrolijk rond of word het nu allemaal wat zwaarder? Hebben jullie nou uiteindelijk nog een goede echo kunnen maken? Of is me dat ontgaan? Nou hopelijk geniet je van het weekend!! knuff

Andere dames, voor jullie ook een knuff en succes!!

Geplaatst

Lieve Moon, ik teken! Alleen... mocht ik zwanger de kerst in gaan is het nog heel pril.... Volgens mij (uitgaande van de planning) mag ik op 21 december testen als de punctie op 5 december is. Gezien eerdere ervaring ga ik er van uit dat dat zomaar 2 dagen later kan worden, dan zou ik 23 december mogen testen. Jeetje, zou dat even een mooi kerstcadeau zijn!

Voor jou nog 6 spannende dagen.... Knuffel!

Geplaatst

Nog 5 weken tot mijn verlof Beanie.. ik tel af, heb het ineens zwaar gekregen. Die buik is gigantisch aan het worden en ik waggel maar wat rond als een kip zonder kop de laatste dagen. Ben enorm ingestort door slaapgebrek/ hormonen/ extra kiloos?! en heb nergens meer zin in. Heel raar dat het ineens zo omslaat, tot voor kort was er weinig aan de hand. Nu kan ik amper achter de pc zitten zonder een rugbreuk te krijgen na een half uur. Ik ga echt minder werken na mijn werkreis van morgen. 4 weken kalmer aan doen op mn werk, thuiswerken, heerlijk. Wat gaat de tijd toch snel. Het leek wel gister, de ivf. Ongelooflijk. Hoop dat ik het vol ga houden nog 10 weken in de pinguinstand!! De kamer is al lang af, tenminste, meubeld en geverfd en een apart kamertje dus. Nu nog een beetje opleuken met troepjes, maar het is een schattig klein lichtgeel kamertje geworden, lekker vrolijk en warm. Het bedje hebben we net neergezet, ongelooflijk dat daar straks een kleine man in ligt. Die 7 celletjes in de VU (ja ik krijg dat beeld maar niet van mn netvlies:happy3: ) Die vent van me is nog steeds een beetje te frustie, echt, mannen, die kunnen ook niet allemaal evenveel handelen. (Behalve die van jullie dan Moon en Beanie). De mijne denkt dat hij het zwaar heeft! haha, hij zou nooit kunnen wat ik en veel andere vrouwen doen, namelijk vanalles tegelijk! pff..

Lott, hoe trek jij het allemaal??

Voor Beanie en Moon : :gekruiste vingers 2duim duim duim... ik wil zo graag dat jullie dit jaar ook zwanger raken! het zou GEWELDIG ZIJN!

xxx

:gekruiste vingers 4

Geplaatst

Hoi lieve meisjes,

jee lieve Bean, dat zou inderdaad een top kadootje zijn he!! Ik hoop het voor jullie!! Ik heb net ondertussen alweer een receptje voor de pil besteld...als ik niet zwanger ben dan verwacht ik zondag mijn menstruatie, ik kan dan meteen beginnen met de pil voor een nieuwe IVF.. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is..maar tot nu toe heb ik alleen alle symptomen die ik een kleine week voor mijn menstruatie ook altijd krijg.. verschrikkelijke snotneus, weinig weerstand en moe.. Als ik zwanger ben is het eerste waar ik dat aan kan merken altijd geurtjes, maar ik ruik geen donder op het moment... dus heb er een beetje een hard hoofd in.. heb ook steeds krampjes in mijn buik en rug, weet nou niet of ik dat als goed of slecht teken moet zijn pfff... wat erg toch altijd die onzekerheid!

Lieve Juul, wat ben ik blij dat je inziet dat je echt rustig aan moet gaan doen!! Luister naar je lichaam, je bent te lang gewoon doorgegaan, ik sliep vanaf 12 weken zwangerschap smiddags altijd 2 uur en ik lag in de avond vaak om 21.00 uur al te slapen op de bank.. dat is misschien wweer wat overdreven maar je hebt echt veeeeel meer rust nodig als normaal. Als je dan gewoon doorgaat dan komt het op een keer naar buiten, neem jezelf in acht en ga lekker boekjes lezen, muziek luisteren, neem een paar keer op een dag tijd voor jezelf! Ik begreep dat je eerst nog een aantal dagen weg moet voor je werk, maar daarna echt lekker bij gaan slapen en rusten hoor!! de echte drukke tijd moet nog komen!! Wel fijn dat het babykamertje zo goed als klaar is.. er staat hier ook iemand te trappelen om daaraan te kunnen beginnen...helaas moeten wij echt voorlopig nog geduld hebben.. mocht het nu raak zijn wil ik toch zeker een week of 16 zijn eer we dingen gaan inrichten, maar mijn manntj kennende staat alles met 12 weken al klaar haha!

Live lott, hoe is het bij jou? rustig daar aan de overkant! Hoplijk geniet je een beetje van je laatste maandjes zwangerschap!

Nou hier verder niet echt nieuws dus...WD 5 en heb zwaar het idee dat ik tampons moet gaan kopen voor het weekend begint...ipv zwangerschapstesten...

Knuff voor jullie meiden!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Juul, het einde begint echt in zicht te komen.... Je bent dus nu een paar dagen weg. Ik bewonder je hoor, dat je zo door hebt gebikkeld! Maar hierna aan jezelf en de kleine man gaan denken, dus minder werken! Je moet nog een paar weken... Tot nu toe heb je toch helemaal niet verzuimd vanwege je zwangerschap? En dan ook nog een frustie man... Ik weet niet hoor, of die van jou heel anders is dan die van mij! Hij heeft ook niet altijd evenveel begrip... En nu wil hij ook al geen groenten koken! Mannen.... Nee hoor, ik mag over het algemeen niet klagen, maar af en toe merk je toch wel duidelijk dat mannen van Mars komen...

Moontje, er is echt nog helemaal niks van te zeggen... Hoewel? Ik weet wel dat ik bij poging 1 ik het gevoel had dat het wel goed zat, en toen was ik zanger. De tweede poging 'wist' ik eigenlijk al snel dat het niet goed was... En niet zwanger. Maar toch denk ik dat je de plank flink kunt misslaan... Misschien kun je maar beter van het slechtste uit gaan, dan kan het alleen maar meevallen! Soms komt de sterke reuk pas later, net als de andere verschijnselen... Je kunt niks anders dan afwachten! Het is helaas niet anders....

Mocht je nu dit weekend je menstruatie krijgen, ga je dan direct starten met de pil? En heb je enig idee wanneer je dan weer deca-heksje zou gaan worden? Moet je echt weer het lange schema volgen? Is het niet een idee voor jou om het korte schema te gaan volgen, omdat je dan veel korter (maar 2 dagen!) alleen deca hoeft te spuiten? Scheelt heel wat... Ik ben er in ieder geval blij mee! Je moet dan ook eerst minimaal 3 weken de pil slikken. Ik moet iets langer, ben 2 weken geleden zo'n beetje gestart en moet t/m 17 november slikken. Vandaag heb ik de recepten ingeleverd bij de apotheek, morgen kan ik de utrogestan, deca (2 dozen maar deze keer!) en gonal-f ophalen (menopur heb ik al). Het komt weer dichter bij....

Lott, alles goed met jou???

Geplaatst

Hey lieve Beanie, dat ga ik zeker vragen, ik heb nog geen receptjes voor de andere medicijnen...heb eerlijk gezegd ook niet met de dokter over de volgende IVF gepraat..ik heb de IVF afdeling gebelt voor een recept voor de pil, dat moet zowiezo standaard in ons ziekenhuis voor elke IVF behandeling.. Dus als ik die maar in huis heb hoef ik in ieder geval niet een maand langer te wachten. Als ik zondag mijn menstruatie krijg dan bel ik maandag of dinsdag even het ziekenhuis en vraag dan een gesprekje aan met de arts of verpleegkundige hoe of wat.. Omdat ik de vorige keer heftig reageerde op de medicatie hoeft het misschien inderdaad niet zo lang die deca.. En ik heb verschillende verschijnselen bij een vroege zwangerschap..de reuk, opgezwollen borsten (dat zou ik nou dubbel moeten voelen dan nu ze nog zo gevoelig zijn), mijn huid word beter dan, en klinkt misschien beetje raar en vies, maar is wel een feit; je vagina zwelt iets op.. Heb geen van alles.. Dus ik ga ervan uit dat het niet gelukt is.. WD 6 nu en zou dan toch wel ingenesteld moeten zijn..

Mocht het niet raak zijn, doe ik een nieuwe ronde met jou mee Bean, gaan we weer ongeveer gelijk op...kunnen we elkaar weer fijn door die rothormoontjes heen praten!!

Liefs xxx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Om eerlijk te zijn denk ik dat meestal het gevoel wel zal kloppen... En als jouw gevoel nu zegt dat het niet gelukt is, dan zal dat waarschijnlijk ook wel zo zijn. Dan is het misschien beter om daar van uit te gaan ipv tegen beter weten in te hopen.... Is misschien wel een goed idee om dan zo snel mogelijk er achter aan te gaan of je snel weer kunt starten. Hebben jullie nog met een sluiting te maken in december/januari? Als wij te lang hadden gewacht hadden we ook pas later mogen starten, dus ik was blij dat we ons direct weer op de lijst hebben laten zetten.

Als jij zaterdag/zondag je menstruatie krijgt, moet je dan ook direct weer starten met de pil? En die ongeveer een maand slikken? In dat geval loop je net achter mij aan... Ik ben begin deze maand gestart met de pil (blijft een tegenstrijdig gevoel, de pil slikken in de hoop zwanger te worden!). Moet die nog doorslikken tot de 17e november, en dan op in principe 21 november de eerste deca, 22 november uitgangsecho en bij groen licht dan ook die dag starten met de menopur-gonal! Dus echt een totaal ander schema dan de vorige keer!

Btw: heb je eigenlijk ook al besproken om eventueel menopur te gaan gebruiken ipv gonal? Of ga je nu zo snel mogelijk een afspraak maken op de poli om dit allemaal te overleggen? Ik hoop zo voor je dat je snel weer kunt gaan starten, en idd, schrijf maar van je af die rothormonen, we slepen elkaar er wel doorheen! Ik ben om eerlijk te zijn allang blij dat ik er voor de kerst alweer van af ben, ben nu blij even weer wat lekkerder in mijn vel te zitten omdat ik ze niet hoef te gebruiken!

Het wordt tijd om te gaan douchen... Dagen blijven wat leeg doordat ik geen opdracht heb. Misschien dat ik nadat ik bij de apotheek ben geweest maar eens wat huishoudelijke klusjes ga doen. Totaal geen zin in...

Fijne dag vandaag! Liefs en een knuf!

Geplaatst

Lieve Bean, groot gelijk..hier zit ik nog in me pyama, kleine vanmorgen naar school gestuurd, die slaapt vanaf gisteren 2 daagjes bij mij..mijn mannetje is weer 3 daagjes weg voor werk..komt morgenavond thuis.. en ik voel me al aantal dagen niet fit zoals inderdaad altijd voor de menstruatie. Ik ga ook zo maar eens douchen en wat in huis doen..vanmiddag met de kleine meid even winkelen :)

En ik moet zowiezo tot dag 17 de pil slikken, dus heb wel eventjes om alles weer te regelen, ik zal het eens navragen als ik ze bel na het weekend of ze ook nog sluiten met de feestdagen.. Ik heb eens gerekend en zit dan half december ongeveer met de punctie en TP, dus ik denk dat ik het zowiezo net voor ben mochten ze dicht gaan.. En nee heb het nog nergens met de dokter over gehad, hoopte eigwnlijk dat het niet nodig zou zijn.. Maar dat komt wel goed.. Ik ga ook maar eens wat doen, fijne dag Beanie en andere meisjes!! Knuff

Geplaatst

Hoi meisjes, vandaag pijn in me zij, me rug en midden van me buik.. Was met de jongedame gaan shoppen en moest gewoon naar huis toe.. het blijft maar aanhouden een soort spierpijn wat van mijn buik naar mijn zij en rug trekt.. Als het morgen nog zo is bel ik de dokter even,..ik moest haar bellen als ik buikpijn kreeg ivm met het verhoogde risico op weer een BBZ, maar zo snel kun je daar toch geen last van hebben mocht dat het zijn? Of er komt gewoon een hele heftig menstruatie aan.. Ik weet het niet meer, deze pijn herken ik niet echt.. Vanavond maar op tijd me bedje in al slaap ik al een aantal nachten belabberd omdat ik zoveel droom..

Met jullie lieve meisjes wel alles okay??

Knuff en een fijne avond!

Geplaatst

Lieve Moontje,

Hou je jezelf goed in de gaten? Klinkt nl niet goed! En zeker niet als menstruatie pijn! Je kunt maar beter een keertje teveel bellen dan een keer te weinig, dus echt doen hoor, morgen bellen als het niet beter is! En als het vanavond al erger wordt, gewoon vanavond/vannacht bellen hoor!

Btw: dat dromen, dat klinkt toch wel een beetje als zwanger hoor...

Hou je ons op de hoogte lieve Moon? Knuffel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden