Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé, allemaal bekende meiden hier! Succes Monica, doe maar rustig aan! En Mariska, dat schiet ook weer op, zet. 'm op! Beanie, super, had ik al gezegd! Ik schrijf eigenlijk alleen maar bij 'Bomen', maar zag ineens allemaal bekende namen, dus kon het niet laten even hier een knuffel te posten! X

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Moontje, neem jezelf alsjeblieft goed in acht! Als het morgen niet beter gaat, bel je dan even het ZH? Wel doen hoor! Klinkt idd wel een beetje als overstimulatie... Het kan, ook bij 'minder' follikels. En beterschap voor je meisje! Is idd niet de sinterklaasavond die je je voorstelde.. Knuffel en sterkte lieverd!

Lieve Floortje, dank je wel! Ti's hier redelijk rustig maar we schrijven al sinds april of zo met elkaar.... Heel anders dan in het Bomen-topic maar ook heel fijn!

Hier nu ook wel wat buikpijn maar als ik me maar rustig hou zeker te doen. Dus dat ga ik maar doen!

Geplaatst

Hey lieve meisjes!

Lieve Floortje, dank je wel!! Hoe is het nu met jou? Ben je weer met een poging bezig of nog even niet? Knuff

Lieve Mariska, ook jij heel erg bedankt!!

Lieve Bean.. ik denk dat het inderdaad overstimulatie is weer.. ik heb namelijk erg veel gedronken gisteren om te proberen het extra vocht kwijt te raken, ben vannacht 6x naar de wc geweest en was vanmorgen 2 kilo lichter als gisteren :clap2: en mijn buikje is weer een heel eind geslonken, dus ik ga plat en blijf heel veel drinken, want heb wel echt nog buikpijn.. Ik zal er wel gewoon heel gevoelig voor zijn denk ik.. Maar ben zo opgelucht als ik het gewoon onder controle heb nu, krijgen we in ieder geval wel een terugplaatsing morgen als er emmies zijn.. Ook daarna vooral veel blijven drinken en rustig aan doen, want mocht ik zwanger raken word het natuurlijk wel erger, net als de vorige keer..

Maar goed, ik wilde dus eigenlijk vandaag de kerstboom optuigen en de kerstversiering tevoorschijn halen, maar het moet even wachten, mijn mannetje heeft het ook druk, dus het zal wel het weekend worden.. Het forum ziet er trouwens gezellig uit!! lekker kerst/winter sfeertje zo! :merryxmas::elf::carols::tree::drink: hopelijk word het een very merry christmas!!

Lieve Lott en Juul, hoe is het met de laatste loodjes, jullie zullen de dikke buik nu wel zat zijn he haha nu gaat hij echt in de weg zitten he.. Knuff!

Liefs xxx

Geplaatst

Lieve Moontje, ik ben blij te lezen dat het weer wat beter gaat en onder controle lijkt te zijn... Maakte me best wel zorgen! Gewoon lekker rustig aan doen, die boom loopt niet weg!

Hier ook een bankhang dagje want buikpijn.... Komt in steken/krampen, is soms ook even weg.... Maar ik heb natuurlijk nog een dagje langer om te herstellen. Angst voor slecht nieuws neemt nu wel toe! Nou ja, B. gaat morgen later naar zijn werk (als hij er al kan komen) zodat hij kan bellen. Laat jij het morgen weten? Zal ik ook doen als ik meer weet!

Alles goed met de andere dames? Knuffel voor allemaal!

Geplaatst

Hoi lieve Beanie..bedankt meid!! Ben er nog niet helemaal gerust op hoor..was weer een halve kilo bij en heb best buikpijn.. Hoop maar dat t morgen weer beter is en er wel een TP komt als er emmies zijn. En hoop niet dat ik weer opgenomen moet worden als het toch echt doorzet. Pff gedoe steeds! Nou we gaan gewoon heel positief denken en morgen goed nieuws in ontvangst nemen. Ik hoop op 5 bevruchtingen voor jullie en voor ons minstens 2.. Dat ik 2 kanjers bij me heb morgenmiddag. Ik hou je zeker op de hoogte. We worden voor 9.30 uur gebelt en hebben dan om 11.20 uur hopelijk de TP. Ben wel erg gespannen moet ik zeggen over de uitkomst morgen. Meid succes voor jou en je mannetje en op naar een mooie tp zaterdag!! Knuff xxx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Ik ga voor meer bevruchtingen voor jou hoor! Stuk of 10! Het belangrijkste is dat jij er morgen 1 of 2 warm bij je krijgt... Rustig aan blijven doen, veel drinken en goed voor je laten zorgen de komende dagen... Ik ga zo hard voor je duimen morgen!

Pffff... Hier slaan de zenuwen ook wel een beetje toe... We kunnen morgen tussen 9.30 uur en 10 uur bellen, dat gaat B. dus doen... Bij mij is de buikpijn gelukkig dragelijk en wordt minder. Volgens mij had ik er de vorige punctie meer last van!

Lieve Moon, heel veel succes morgen! Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht! Knuffel voor jou....

Geplaatst

Lieve Beanie!! Weet je al iets? Wij zijn onderweg..vanwege de sneeuw zijn we meteen vertrokken na het telefoontje. Wehadden 7 bevruchtingen en we krijgen de 2 mooiste straks terug!! Ben zo blij! Weet verder nogniets over de kwaliteit..straks even vragen. Ik hoop ook zo op een mooi aantal voor jullie! Verder was ik gisteren weer 62.5 kilo en vanmorgen weer 60.7 kilo. Het schommelt dus behoorlijk en heb best veel buikpijn..als ik zwanger raak zal het wel weer tot een opname komen ben ik bang.. Maar als het dan eindelijk een goede zwangerschap opleverd ben ik blij en heb ik het er voor over.. Succes meis!! Knuff xxx

Geplaatst

Moontje!!!!! Wat een heerlijk nieuws! Straks 2 toppertjes binnen.... Rijden jullie wel voorzichtig???

B. heeft gebeld vanmorgen en we weten nog niks, behalve dan dat er morgen een TP is... Er zijn/is dus in ieder geval wat bevrucht(ingen). Morgen horen we de rest wel.... Voor nu even blij dat we toch weer een stapje verder zijn!

Als jij meer weet, laat je het dan weten? Knuffel!

Geplaatst

Lieve Beanie, nou we zijn weer onderweg naar huis. Heb 1 embryo die superkwaliteit heeft bij me, kon niet beter zei ze. En 1 van slechtere kwaliteit, een 3 zei ze..weet niet precies wat dat betekend. Ze wilden er eerst masr 1 terugplaatsen omdat ik toch wat vocht in mijn buik had en tekenen van overstimulatie..maar heb er toch 2 omdat de ene van mindere kwaliteit was. Verder heb ik 3 controle afspraken voor echo's om de overstimulatie in de gsten te houden. Nu dadelijk beentjes omhoog..moet 2 weken rust houden en proberen tegen de 3 liter te drinken elke dag.. Knuffel!!

Geplaatst
Moontje!!!!! Wat een heerlijk nieuws! Straks 2 toppertjes binnen.... Rijden jullie wel voorzichtig???B. heeft gebeld vanmorgen en we weten nog niks, behalve dan dat er morgen een TP is... Er zijn/is dus in ieder geval wat bevrucht(ingen). Morgen horen we de rest wel.... Voor nu even blij dat we toch weer een stapje verder zijn!Als jij meer weet, laat je het dan weten? Knuffel!
Top!!! In ieder geval een TP!! Ik duim voor jullie meid!! Gelukkig is er in ieder geval een bevruchting!
Geplaatst

Lieve Moon, lekker de benen omhoog laten liggen hoor! Idd 2 weken rustig aan doen... Maar alles voor het resultaat! Je heb nu je twee emmies bij je.... Ik hoop en wens dat ze lekker 8,5 maand bij je blijven plakken! In ieder geval een toppertje, das hartstikke goed!

En de andere embryo's? Hebben ze daar nog wat over gezegd? Is er kans dat er nog wat over blijft om in te vriezen?

Geplaatst

Lieve beanie. Ze konden nog niets zeggen over de andere 4 bevruchtingen.. We krijgen dat helaas pas over 2 weken via een brief te horen of er cryo's zijn. Hopelijk hebben we ze niet nodig! Ga nu zo met een bouillon lekker op de bank liggen met mijn zieke dochter..die is ook nog steeds niet opgeknapt.. Morgen heel veel succes lieve meid..ik duim voor 2 mooie TP en een paar cryos! Liefs xxx

Geplaatst

Lieve Moon, het blijft nog even spannend.... Maar idd, laten we gewoon hopen en duimen dat je helemaal geen cryo's nodig hebt!

Beterschap voor je dochter, wat vervelend dat ze niet opknapt... Kon je haar vanmorgen alleen laten of heb je iemand die je deze dagen helpt?

(ik vind het best spannend, morgen horen hoe en wat.... B. sprak vanmorgen de hoop uit dat er genoeg goede embryo's zijn om er 2 terug te plaatsen en het liefst dat we deze keer nog wat over houden om in te vriezen... Maar op dat laatste rekenen we helemaal niet, we hebben immers nog nooit wat gehad om in te vriezen. Merk wel dat B. deze poging veel meer gespannen is dan de voorgaande pogingen. Hij is er veel meer mee bezig maar ook veel meer bij betrokken.... Hij was zenuwachtig over het aantal eicellen, hij was zenuwachtig voor het telefoontje van vanmorgen... Nadat hij had opgehangen zei hij dat hij vanmorgen gewoon misselijk was geweest van de zenuwen! Ik vind het heel lief, dat hij het nu zo beleeft. Het gekke is dat ik vanmorgen zenuwachtiger was voor de uitslag van de test van iemand in het andere topic, dan voor het telefoontje met de V.U!)

Geplaatst

Hey lieve Beanie.. Wat lief dat je mannetje deze keer zo heel erg betrokken is. Het is natuurlijk net zo spannend voor hun als voor ons en mannen kunnen meestal hun gevoel mindergoed kwijt. En hij zal net zo gespannen deze laatste x beleven als jij. Ik duim echt megahard voor die 2 TP en minstens 2 cryo's, het liefste alle 3 natuurlijk. De kleine meid hebben we vanmorgen bij mijn ouders afgezet..daar kwamen we langs. Dus dat is wel fijn dat die haar op kunnen vangen dan. Maandag moet ik om kwart voor 10 bloedprikken en een uur later de echo.. Als ik mezelf goed voel dan bel ik dat af..is dan ook niet nodig lijkt mij.. Is een eind rijden en Dave moet werken..en als het dan zulk weer is als nu zie ik dat niet zitten. We zien het wel..ik lig nu plat en drink veel.. Ben ook mega moe en me boobs doen pijn..ik denk van de pregnyl en utrogestan ofzo.. Maar kan ik lekker uitrusten.. Lieve beanie..heeeel veel succes voor jou en je mannetje morgen! Ik hou het forum in de gaten!! Liefs xxx

Geplaatst

Lieve Beanie en Moon

Beanie wat goed!!!!!!!!!!!!!!!! 5 bevruchtingen!!!!!! heel veel sterkte dit weekend met de tp en bijkomen van alles.

Moontje, wat rot dat je weer last hebt van je buik. Maar een topper bij je! ooooh ik hoop hard met je mee dat deze bij je blijft dit keer.

Meisjes, ik houd jullie in de gaten, vind het enorm spannend.

Hier alles ok. nog 4 weken. Het sjouwen wordt zwaar maar het einde is in zicht - zo raar het is zo snel gegaan. Als ik jullie verhalen lees dan lijkt de mallemolen zo dicht bij nog.

veel liefs en nogmaals sterkte:myfignerscrossed:

Geplaatst

Lieve juul..nog even volhouden..die 4 weekjes gaan zo snel..kijk waar je nu al bent!! En bedankt meid..ik heb zelfs 2 toppers bij me (ook al is de ene van mindere kwaliteit) voor ons zijn het 2 toppers! Nu duimpjes draaien..en beanie en ikallebei tegelijk (bijna dan) op t wachtbankje!! Maar Beanie weet het aantal bevruchtingen toch nog niet??? Of mis ik nou wat? Ze hoort dat volgens mij morgen pas.. Maar weet wel dat er een TP is.. Fijn weekend voor jou en de andere dames!!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Alles goed met jullie? Moon, hoe gaat het met het rustig aan doen en liggen? Ik hoop zo dat het deze ronde mee gaat vallen, dat je geen overstimulatie krijgt en dat je gewoon lekker thuis kunt blijven bij je mannetje en meisje! Je heb iig 2 toppers bij je, natuurlijk heb je 2 toppers bij je! Het zijn 2 toppers want ze zijn van jullie! En ik ga zo hard voor je duimen dat er minstens 1 blijft plakken!

Lieve Juul, ja het einde is nu echt in zicht! Nog maar 4 weekjes! Heb je al besloten waar je gaat bevallen? Verder alles goed met je? Afgezien van de laatste zware loodjes natuurlijk... Maar ik zou zeggen, geniet er ook nog maar van!

Moontje heeft gelijk, ik weet nog niet hoeveel bevruchtingen er zijn, dat hoor ik pas vandaag... Ik weet alleen maar dat er een TP is strakjes! Dus dat er bevruchtingen zijn... De vorige keer waren het er overigens 4 uit 4, maar toen waren er 2 dubbelkernig of zo, dus die vielen al meteen af. Waarschijnlijk is de kwaliteit van mijn eicellen niet meer zo goed... Laten we hopen dat de hormonen deze keer hun werk beter hebben gedaan (de menopur alleen leverde bij mij niet de gewenste kwaliteitsverbetering op, dat kan, is niet bij iedereen zo namelijk). We gaan het straks horen! Ik vind het nu ook wel weer een beetje spannend hoor... Kan me zo goed voorstellen dat voor jou de MMM zo kort geleden lijkt! Maar kijk eens naar je buik meis, daarin zit een prachtig mannetje dat al helemaal klaar is om de wereld (en jullie natuurlijk!) te begroeten...

Lieve Lott, ben jij al bevallen? Hoe gaat het met je?

Lieve Sometimes en Mariska met jullie alles goed?

Geplaatst

Lieve meisjes,

Mijn update: 4 bevruchtingen, eentje 2-cellig, eentje 5-cellig (maakt nog kans om ingevroren te worden), eentje 7-cellig zonder fragmentatie en eentje 8-cellig met een beetje fragmentatie. Die laatste twee zijn van goede kwaliteit, en die zijn terug geplaatst! Dus we zijn weer een stapje verder... Daarbij is de kwaliteit veel beter dan de vorige keer, alleen al omdat er nu in ieder geval 2 goed genoeg waren voor TP... Al met al zijn we best blij met dit resultaat!

Nu is het tijd voor wat ontspanning: kopje thee en Jeff Dunham!

Geplaatst

Lieve Beanie wat een topnieuws meid!! Gefeliciteerd!! Ik heb zo hard geduimd dat dit jullie beste x mocht worden. En gelukkig is het dat ook! 2 kanjers bij je en misschien nog wel 1 in de vriezer! Maar wat is fragmentatie? Dat zegt mij niets en zeggen ze bij ons ook niets over. Kreeg met moeite te horen dat de ene super was en de andere een 3 ( wat hun slechtere noemde toen ik vroeg wat 3 was) verder niets.. Ga het misschien nog wel even navragen..ze zeiden wel na het vragen wat dan " super" was volgens hun, dat hij niet beter kon. Maar goed het zegt me toch erg weinig allemaal.. Mijn gewicht schommelt nog steeds..ben bang dat ik maandag wel opgenomen word..helemaal als er iets innesteld..dan zal het wel verergeren. Verder is het vriendinnetje van Dave zijn jongste broer vandasg ingeleid.. Ze had een hoge bloeddruk. Was eigenlijk de 17e uitgerekend. Pfff.. Beetje dubbel allemaal.. Maar goed...we zitten er weer Beanie!!! Op het lang durende ongeduldige wachtbankje.. Ben eerlijk gezegd alleen maar bang voor alles wat weer mis kan gaan nu.. Weer overstimulatie met opname..bij zwangerschap dst het weer een bbz of miskraam is...bah bah.. Wil graag positief denken maar het valt me erg zwaar deze keer.. Nou meisjes ik wens jullie nog een fijn weekend!! Beanie nogmaals gefeliciteerd!!! Ben echt zoooo blij voor jullie...nu duimen draaien.. Liefs xxx

Geplaatst

Owww en leuk trouwens Jef Dunham!! Wij hebben ook alle shows..vooral Dave ligt plat van het lachen altijd.. Walter is my favorite hihi zoooo leuk!! Rustig aan en hou ze lekker warm!!

Geplaatst

Lieve meiden

Sorry Beanie, ik was in mn enthousiasme en door mijn vermoeidheid niet heel geconcentreerd aan het lezen en dacht 5 bevruchtingen , maar 5 eitjes waren het vlg mij. Maar deze uitslag en 'kwaliteit' is helemaal geweldig!! Je hebt er dus twee teruggeplaatst gekregen. Ik hoop dat de 5 cellige ook ingevroren wordt, maar mijn 5-cellige werd niet ingevoren in de VU. Door mijn zwangerschapswazigheid/ vergeetachtigheid ben ik ff vergeten wat de kwaliteit van mijn 'zoontje op komst' was; ik dacht 7-cellig. En daarnaast dus nog een 5- cellige.

Ik ga trouwens toch in het slaz bevallen, als er plek is. Vlg mijn verlosk "niks mis mee" (ervan uitgaande dat het nietmedisch wordt) en het zhuis waar meestal plek is. In tegenstelling tot een aantal andere zhuizen. En het dichtstbij huis. Gister had ik er eigenlijk een rondleiding, info middag, maar ik ben niet gegaan, vond het ineens te confronterend en ik was te moe.

Ik snap wel dat je dit keer geprobeerd hebt zo 'koel' mogelijk onder de hele poging te blijven - tuurlijk, zelfbescherming - en dat je nu voelt dat het toch wel echt een serieuze nieuwe kans is. Ben je bang om blij te zijn om de toch wel hele goede score? Wat zei de doc? Ik ben enorm blij voor je meis. Ik zal aan je denken deze dagen.

Moontje dat ziet er toch niet best uit dan met die pijnen. Maak je niet te druk spaar je krachten. Geen enkele keer is hetzelfde waarmee de kans dat het dit keer meevalt vergeleken met de vorige keer natuurlijk ook bestaat. Veel drinken zei je en goed rusten. Denk alleen even aan de komende dagen en weken en laat de boel de boel gewoon weer ff. Ik hoop hard dat het meevalt met de overstimulatie dit keer. Als je dit weekend meer last krijgt ga je dan wel het zhuis bellen? Niet te lang wachten he.

Enne echt bijzonder dat jullie twee tegelijk opgaan. Dat kan bijna geen toeval zijn.

Ik ben benieuwd wanneer we weer van lott horen. ze zal toch niet aan het bevallen zijn? Neeehh..

Liefs

Geplaatst

Lieve dames,

Ja, Moon, het lijkt er op dat voor mij het korte schema (in combi met de Mega Mix) veel beter heeft gewerkt! Nu natuurlijk afwachten of de Pipelle ook heeft geholpen, dat weten we over een week of 2.... In ieder geval is dit kwalitatief (en kwantitatief!) de beste ronde geweest, nu maar hopen dat er minstens 1 plakker bij zit.....

Over die kwaliteit, eigenlijk heeft ze alleen maar gezegd dat die 7-cellige zeker goed was en die 8-cellige een rare start heeft gehad (maar dat kon ook aan hun liggen, dat ze de eerste deling hadden gemist of zo) maar zich ver boven verwachting had ontwikkeld. Die fragmentatie wil zeggen dat er naast de cellen ook nog wat andere 'deeltjes' zichtbaar zijn, maar eigenlijk om heel eerlijk te zijn heb ik me daar ook nooit in verdiept... Ze plaatsen iig alleen maar terug wat ook daadwerkelijk een kans maakt, en dat zal voor jou ook gelden!

Jeetje meis, ik hoop zo voor je dat het niet weer op een opname uitdraait... Ben je ook benauwd? Heb je nog veel buikpijn? Het lijkt me sowieso verstandig als je maandag wel naar die controle gaat, als ik je zo hoor... Lieve meid, kijk nu alsjeblieft nog niet verder dan nu en misschien morgen/maandag! Die wachtweken zijn killing, dat weten we als geen ander, maar alles komt zoals het komt! Tuurlijk ben je bang voor weer een bbz of een MA, voor dat laatste ben ik ook enorm bang.... Maar aan de andere kant, we zullen hier toch doorheen moeten... Is ook wat B. aangegeven heeft, dat de periode na een eventueel positieve test het meest spannend gaat zijn. Dat zal voor ons beiden gelden, en ook voor beide mannen... Helaas, mocht het zover komen, zullen we deze periode door moeten... Voor nu is het eerst maar eens de wachtweken uitzitten en overleven en dan zien we verder. Voor jou nog meer, eerst enorm veel rust nemen en veel drinken, in de hoop dat je overstimulatie kunt voorkomen... Concentreer je alsjeblieft daar eerst op!

We hebben net een show van Jeff Dunham gekeken met de 'monsters', Walter was weer geniaal! (hij was Frankenstein). Ik weet even de titel van de show niet. Maar het was weer helemaal leuk!

Lieve Juul, wat fijn dat je een plek om te bevallen hebt gekozen.... Zal toch ook wel rust geven lijkt me. Je hoeft toch geen rondleiding te hebben gehad om ergens te kunnen bevallen? Voor hetzelfde geld is er op het moment dat jouw kleine zich aandient geen plek en moet je alsnog ergens anders heen... En daar heb je dan ook geen rondleiding gehad. Niks om je druk over te maken dus.

Wij gaan er om eerlijk te zijn niet van uit dat de 5-cellige de vriezer in gaat... Maar je weet het nooit he. Hij zou zich dan uiterlijk morgen tot 8-cellige moeten hebben ontwikkeld. Maar aangezien we nog nooit cryo's hebben gehad gaan we hier niet van uit. We mochten trouwens kiezen, alleen de 7-cellige terug of de 7-cellige en de 8-cellige. Met het idee van nooit cryo's te hebben gehad in ons achterhoofd hebben we er direct voor gekozen om ze beiden terug te laten plaatsen, geeft toch een iets grotere kans en anders is de kans groot dat die 8-cellige in de vuilnisbak belandt! Dan maar beter in mijn buik, toch?

Om eerlijk te zijn ben ik steeds opgelucht als er weer een stap genomen is. Vandaag ben ik erg opgelucht over het resultaat, ik was zo bang voor weer een tegenvallend resultaat net als de vorige keer.... Verder denk ik er maar niet te veel over na. Voorlopig is het de eerste wachtweek, nog niet zo stressie. Dat komt wel in de tweede week! Misschien ook niet hoor.... We kunnen toch niks aan de uitkomst veranderen. Ik denk dat het voornamelijk zelfbescherming is, het is natuurlijk de laatste poging. We hopen natuurlijk enorm op een positief resultaat, maar hebben vandaag nog tegen elkaar gezegd dat we dan pas durven te gaan geloven als we een week of 12 verder zijn dan vandaag.... Maar ja, laten we eerst maar eens de komende 2 weken overleven! Voeten warm, kruikje in de rug, warme thee drinken.... Heb ook granaatappelsap in de koelkast liggen... Gezond eten, bepaalde dingen niet eten... Meer kan ik nu toch niet meer doen, toch?

Lott! Joehoe! Waar ben je??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden