Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lieve meisjes..

Mariska ik duim voor je dat je vandaag goed nieuws hebt!!

Lieve Juul, nog maar 2 maandjes..lekker rust nemen en dan is de tijd zo voorbij!! Wat spannend voor je broer dat hij ook het traject in gaat.. Hele goede vrienden van ons zijn na een korte tijd proberen ook met IVF begonnen, zij had de TP een week later als mij van de laatste cryo en bij hun dus van de eerste IVF.. en zit nu dus nog op het wachtbankje.. we gunnen het ze zo..maar ze zijn het laatste stel van onze 5 vriendenstellen die de afgelopen 3,5 jaar baby's hebben gekregen en het bij ons steeds mis ging.. We zullen blij voor ze zijn, maar ook gemengde gevoelens hebben als ze ons straks vertellen dat hun wel een kindje gaan krijgen.. Bij jou ligt dat natuurlijk helemaal anders, jij loopt al heerlijk met een bijna volgroeid kindje in jouw buik rond!!

Lieve Beanie, ik ben er nog.. we zijn de afgelopen dagen een beetje van ons stuk maar dat leg ik je zo uit.. Wat spannend dat de Pipelle dichterbij komt!! Ik duim zo voor je.. verstand op nul en dit moet gewoon gaan lukken voor jullie!!! Je hebt je vooruitzicht al weer snel dichterbij komen hoor, het schiet al op!! Maar bij ons het volgende; we hebben dus de verkeerde medicijnen gekregen (gewoon weer standaard de gonal f en deca) wat niet meer om te ruilen is.. we moeten het dus met deca en gonal f doen :mad: ik heb een vervangende IVF arts omdat mijn eigen er niet is.. hij is echt veel meegaander en een groot voorstander van menopur...maar hij kan het niet nog een keer uitschrijven omdat we de gonal f al in huis hebben.. zo balen dit.. Plus hij adviseerde het lange schema met 14 dagen deca vanaf dag 17 voor het beginnen met stimuleren omdat ik daar de vorige keer ook zwanger van ben geraakt..dat is nu zo afgesproken, maar ik word zo ziek van de Deca en zie er nu zo tegenop dat ik weet dat ik tijdens de Deca ermee stop..ik trek dat niet nog een keertje..daarnaast was mijn dochter in tranen en smeekte me of ik op wilde houden met het hele traject omdat ze de mama die 2 weken niets kon van de pijn en de nachtelijke zweetuitbarstingen niet wilde.. ze noemde me een; hele boze rare mama toen.. Mijn man wil het ook niet...hij zegt; ik kan het niet nog een keer aan om je zo anders te zien en dan laat het maar zitten... zowiezo dat ik nu al sjagrijnig ben voor de tijd die gaat komen en wij weten allebei dat ik er 90% mee stop tijdens de deca-tijd.. Dan is het voor niets geweest.. dus ik ga bellen zo.. Of het toch niet het korte schema kan...ik wil liever een iets minder resultaat (want hij zei dat korter schema statistisch minder resultaat/zwangerschap opleverd) Maar liever iets..als niets..

Ik zit nu op dag 5 van mijn cyclus, vandaag de 3e dag van de pil.. Ik hoop dat nu we de tegenvaller hebben met de medicijnen..ze ons wel tegemoet komen nu.. Ik weet anders niet of ik ermee doorga..had niet verwacht zo ontzettend op te hikken tegen die rothormonen...

Lieve Lott, hoe is het bij jullie??

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames!

Mariska, duim duim duim... Laat je het weten?

O lieve Moon, wat een teleurstelling weer.... Kan me het zo goed voorstellen! Dat er zo veel tegelijk mis kan gaan.... Lijkt me idd heel verstandig om vandaag nog eens te bellen en heel duidelijk je twijfels uit te spreken tav het lange schema en jouw reactie op de deca. Waarom komen ze je niet tegemoet in het korte schema? Ja, je bent de vorige keer zwanger geworden van het lange schema. Maar je had ook overstimulatie. Daarbij is het zo dat de een beter reageert op het lange schema de ander op het korte schema. Het is niet zo'n heel statistisch verhaal dus... En als jij je nou vele malen beter voelt als je nu weet dat je niet zo lang deca hoeft te spuiten en sowieso weet dat het allemaal veel minder erg is wanneer je de combi van deca en gonal spuit? Want als je het korte schema volgt, dan kun je de concessie doen dat je dat dan wel met gonal doet... Of je zou eens wat moeten gaan rondneuzen of je niet zelf aan menopur kunt komen? Hebben ze bij jou in het ZH niet een voorraadje, dat je bij wijze van spreken de gonal ruilt voor menopur uit hun voorraad? Helaas kan ik je niet helpen, had het anders graag gedaan.... Lieverd, trek aan de bel, gooi het in de groep, spreek je twijfels uit... Ik hoop zo dat ze dan alsnog akkoord gaan met het korte schema! Wat een ellende zal je dat namelijk schelen!

Lott, Juul, alles goed?

Geplaatst

Jeetje monica wat heftig zeg! En helemaal balen dat ze het niet terug kunnen draaien.

ik ga voor je duimen dat het alsnog lukt.

hier goed nieuws. 8 bevruchtingen. Nu hopen op goede kwaliteit.

mijn dag kan nu even niet stuk!

Geplaatst

Maris!!!! Wat een mooie score!!!!! Tuurlijk kan jouw dag niet meer stuk, is de lach nog van je gezicht geweest? Wat zul je opgelucht zijn geweest na dit goede nieuws.... Morgen dus de TP! Super meis, geniet er van... En dan lekker ontspannen, leuke films kijken, gezellige boeken lezen, goed voor jezelf zorgen... (en ook laten zorgen trouwens!)

Moontje, heb je nog gebeld vandaag? Laat je het nog weten? Ik hoop zo dat er nog een mouw aan te passen is.... Btw je zou eens even kunnen kijken, of een oproepje plaatsten, in het topic 'ophalen van en wegbrengen naar het ziekenhuis' (te vinden onder medicijnen). Misschien dat je wat kunt ruilen of kunt krijgen? Alleen mag je er niet rechtstreeks naar vragen, dus een beetje cryptisch werken.... Gewoon eerst even rondneuzen op het topic, dan kom je er wel uit.... Is maar een idee hoor! Trouwens, ik denk dat voor nu het belangrijkste is dat je toestemming krijgt om het korte schema te gaan volgen.... Knuffel voor jou!

Geplaatst

Ja, dat kan ik me voorstellen! Heb bij de eerste IVF ook gehuild van blijdschap toen ik het nieuws kreeg dat er de volgende dag een TP zou zijn.... Ik had toen maar 4 eicellen en manlief was ziek op de dag van de punctie en de dagen ervoor (39 graden koorts, echt heel fijn). Dat je zo op gelucht kunt zijn en er echt om kunt huilen! Maar nu heb je fantastisch nieuws gehad en morgen de TP, ik duim nog even voor je door dat er ook wat de vriezer in kan!

Helaas nog geen nieuws van Moontje..... En van mijn kant ook niet, zit te wachten en met mijn duimen te draaien en me thuis te vervelen in afwachting van een opdracht die maar niet komt.... Morgen maar weer verder poetsen denk ik. Huis is nog nooit zo schoon geweest.... Iemand nog tips tegen de verveling???

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Jeetje ik ben even te lang weg en er is weer van alles gebeurd!

Moon, ik hoop dat je al nieuws heb, goed nieuws wel te verstaan! Wie zijn schuld is het dat je de verkeerde medicijnen heb gehad? Ik weet het fijne er niet van maar ik weet wel dat ik een keer zo overstuur aan de telefoon heb gehangen omdat de assistente te achterlijk reageerde op iets dat ik ook zo boos werd dat ik uiteindelijk gewoon kreeg wat ik hoorde te krijgen! Woedend was ik! En hallo....laten ze even je dossier doorlezen...Mar goed, ik hoop dat het al geregeld is en dat je snel weer gelukkig bent.

Beanie, binnenkort gaat het voor jou weer beginnen ja maar hoe is het nu? Is je knie alweer helemaal hersteld en zit je nog elke dag op de fiets?

Juul, nog 3 weken!!!!! Jeaeaeaeaeah! Je verdiend het! Je hebt hard gewerkt....Tijd om je voor te bereiden met rust op de kleine...En dan groeit ie nog even extra hard dus het dikke wordt nog dikker ;-) .... Misschien dat als je straks de druk van je werk niet meer heb dat je dan wel gewoon met je vriend in 1 bed kan slapen....Ik hoop het voor jullie. Maar het kamertje is dus helemaal af? Verder alles al voor elkaar? Best wel veel wat er allemaal geregeld moet worden he? Maar ik zou er wel me beroep van kunnen maken hoor :-) Het blijft leuk om te kopen en alles te regelen!

Jansuh/Mariska (toch?) Wat goed! dat je 8 bevruchtingen heb! Hopelijk blijven ze alle 8 goed en heb je er achteraf maar 1 nodig!

Hier gaat het goed! Gister was mijn laatste werkdag. Jeah! Verlof! Wel heel gek hoor want ben in de afgelopen 11 jaar nog nooit langer dan 2,5 week vrij geweest! En nu 16 weken verlof! Nog 6 weken voor de uitgerekende datum!

Maar ben zelf goed voorbereid al zeg ik het zelf. Zit natuurlijk op yoga en zwemmen en hebben van de week info avond over de bevallig gehad en a.s. dinsdag borstvoedingsavond...Dus kom maar op! :-)

Het enige mindere is dat ik zoooooveeeel ben aangekomen dat bewegen erg moeizaam gaat. Kan niet lang staan of lopen...Er zit nu 30 kilo aan!!!! Heb grote dikke handen en voeten en het lijkt alsof ik watten in mijn wangen heb haha...Hamsteren! Maar in het geval van de mmm is aankomen van een zwangerschap een luxe probleem dus ik wens jullie allemaal ook heel veel kilo's toe ;-)

Morgen vier ik mijn 30ste verjaardag. (ben 8 november officieel jarig) Wil eigenlijk wel een leuk groot feestje op zaterdagavond maar dat is nu echt niet te doen dus gewoon lekker de liefste vrienden en familie komen gezellig langs voor taart en lekkere hapjes..Die paar kilo extra maakt nu ook niet meer uit (alleen zeg ik dat al een maand of 3 haha)

Allemaal fijn weekend nog en tot schrijfs.

Dikke kus Lot

Geplaatst

Hi lieve dames!

Lieve Mariska, hoe is het nu met je? Ik las in een ander topic dat je zo'n last hebt van je buik... Heb je het ZH nog gebeld? Wel doen hoor, als je het niet vertrouwd! En hoe bevalt het, het wachtbankje? Wanneer mag je eigenlijk testen? Het is wel een spannende tijd hoor, al geloof ik dat ik persoonlijk het afwachten of er überhaupt wat terug te plaatsten zou zijn de eerste keer nog spannender vond... En ja, dit is niet een heel druk topic, we zijn nu maar met z'n vijfjes nu maar we houden elkaar goed op de hoogte! Het is heel leuk omdat we al best een poos schrijven met elkaar, eigenlijk al vanaf het eerste begin, dus net na Lott haar punctie (Lott heeft dit topic geopend). Dus al zo'n 8 maanden! Eigenlijk best lang als je er over gaat nadenken!

Lieve Lott, allereerst van harte gefeliciteerd alvast met je verjaardag! Eigenlijk is het gewoon een hele bijzondere verjaardag, 30 jaar worden en zwanger van jullie eerste kindje, na alle ellende van de MMM... Kan me voorstellen dat het nu uitgebreid vieren te veel is, maar dat los je zo toch op een hele goede manier op?

Wat heerlijk, je verlof is ingegaan.... Nu is het alleen nog maar afwachten wanneer de kleine man komt! Kan me wel goed voorstellen dat je zo langzamerhand heel nieuwsgierig bent hoe hij er uit ziet. Lijkt hij op mama of op papa? Zo te horen ben je er echt helemaal klaar voor! Ga je eigenlijk in het ZH bevallen?

En ja, ik kan me voorstellen dat het pittig is met 30 kg extra... Vervelend dat je nu ook vocht gaat vasthouden. Maakt het allemaal niet lichter. Maar je weet waarvoor je het doet... En dat schrijf je zelf ook al!

Per wanneer is Mark thuis? Hij heeft toch een wat langere periode vrij zodat hij rondom je uitgerekende datum thuis is? En een poosje na de bevalling? Btw, wanneer ben je eigenlijk precies uitgerekend? Even rekenen, half december? Nou ja, het is ontzettend spannend en het wordt alleen nog maar spannender!

Met mijn knie gaat het zeker de goede kant op, maar helemaal hersteld is hij nog niet. Maar dat mocht ik ook niet verwachten, aangezien er voor de totale revalidatie 6-9 maanden staat.... Ik fiets nu zo'n 4x per week (2x bij de fysio, 2x thuis) en dat is eigenlijk best wel lekker. Goed voor mijn conditie ook, en ik ben sinds de eerste punctie al een kilo of 8 kwijt.... Nu komen de hormoontjes er natuurlijk weer aan, dus het zal wel weer wat minder worden. Aan de andere kant let ik momenteel heel goed op mijn voeding, eet super gezond, en voel me er eigenlijk best heel goed bij (ondanks de hormonen van de pil, maar daar heb ik om eerlijk te zijn weinig last van). Overigens, ik schreef dat al eerder, op de een of andere manier leeft de volgende IVF nog helemaal niet zo bij mij. Eigenlijk ben ik er heel relaxed onder. Aanstaande vrijdag is de Pipelle, op zich spannend maar B. heeft vrij genomen en kan dus mee. Daar ben ik wel heel blij om. Dan nog anderhalve week en dan gaat als het goed is het hormonen-bal weer beginnen! Voor mij is het 'simpel': het is de laatste keer, ik denk dat we er alles aan doen en als het niet lukt, dan is dat zo en dan moet ik dat accepteren. Dan is het ons niet gegeven, een zwangerschap, of het moet nog spontaan gebeuren maar die kans acht ik zeer klein....

Lieve Moontje, heb jij nog nieuws? Ik ben het helemaal met Lott eens, boos worden, je zorgen uiten... Ik hoop toch zo dat het lange schema nog gewijzigd kan worden in het korte!!! Trouwens, je hebt ook nog wel een argument, volgens sommige artsen is de follikel-opbrengst bij het korte schema kleiner. Dan zou je zeggen dat de kans op overstimulatie ook kleiner is, toch? Hoop in ieder geval dat het volgende bericht van jou positief is!!!

Lieve Juul, alles goed bij jou? Is je vriend weer thuis? Heb je nog lekker geslapen de afgelopen dagen? Nu nog drie weekjes, neem jezelf goed in acht!

Veel liefs en een knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Hey lieve meisjes..

Mariska, top gefeliciteerd!!

Lieve Beanie, wat lief dat je zo meeleeft, en jij ook Lott en andere meisjes... hier even weer een week gehad met buikgriep bij ons alle 3 pfff..word er niet goed van..de winter is amper begonnen en iedereen ligt steeds ziek plat alweer.. Nu is mijn weerstand bar slecht..maar dit gaat wel ver.. ben net zoveel ziek als dat ik me goed voel.. Misschein komt het ook doordat we nogal wat ellende te voorduren hebben gehad de afgelopen tijd.. Maar goed.. ik word vandaag terug gebelt over het korte schema.. Had ik van alles besproken met een andere arts omdat die van mij er niet is...was deze ook weer weg tot de 13e en heb ik nu gisteren weer met een andere gebelt.. Zij ging nog overleggen over de Menopur, maar zei ook; omdat de gonal f aangenomen is kunnen we het niet meer veranderen.. Maar het ziekenhuis was fout om me meteen weer gewoon alles voor te schrijven terwijl ik alleen naar de pil gevraagd had en eerst nog een gesprek moest hebben met behandeld arts over de cryo poging en de 2e IVF te bespreken en het soort behandelschema.. Ze ging het nog in de groep gooien, hopelijk hoor ik straks goed nieuws van de IVF verpleegkundige..

Verder ook even een beetje van me stokje.. onze beste vrienden (de laatste in onze vriendengroep die nog geen kids hebben gekregen de afgelopen 3,5 jaar) zijn nu van hun eerste IVF zwanger.. ze had de TP een paar dagen later als mij.. Ben blij voor ze maar het voelt ook wel kut...ze zijn zoveel korter bezig als ons, en iedereen in onze vrioendengroep is met hun kleine kindjes bezig of zwanger.. ik heb de laatste tijd toch echt wel moeite met het feit dat het ook zo kan zijn dat het gewoon niet gaat gebeuren allemaal.. Het is een feit dat we slechte embryo's maken.. ik krijg nu een minder hoge dosis vanwege de overstimulatie de vorige keer, de medicijnen die ik wilde voor betere kwaliteit liggen voor 90% zeker buiten ons bereik (of we moeten het inderdaad zien te ruilen of zelf kopen) Toen hadden we 17 bevruchtingen wat voor maar 2 TP heeft gezorgd.. Ik ben bang dat er nu geen goede embryos uitkomen en te weinig.. Ben in ieder geval zwaar onzeker aan het worden over alles.. Maar goed..we gaan er weer voor..verstand op nul..

Lieve Beanie... ik duim zo voor je dat het jullie nu echt iets moois opleverd.. Kan me zo goed voorstellen hoe jullie je moeten voelen.. Ook voor ons is het echt wel einde oefening na de 3e IVF.. ik zou nog spontaan zwanger kunnen worden, maar we nemen het risico niet op de miskramen, 90% van de embryo's zijn te slecht bij ons, dus dan heb ik een te hoog risico op miskramen.. Bij IVF kunnen de goede er nog uitgepikt worden.. Daarnaast wil ik niet nog jaren van ons leven teleurstellingen hebben en dat continu ongelukkige gevoel van een gemis.. Je moet dan echt weer voor jezelf gaan leven en je mannetje, maar ik hoop dat we gewoon heel goed nieuws hebben.. Wanneer heb je precies de pipelle ook alweer>? Knuff!

Lieve Lott, gefeliciteerd nog!! Heerlijk verlof nu, met de dikke gezwollen enkeltjes omhoog en wachten maar op die kleine hummel van jullie!!

Lieve Juul, hoe is het meid? Heb je al wat meer rust kunnen vinden? Al weet ik dat je door die dikke buik en hormonen weinig rust in je lijf hebt ook al hoef je niets te doen.. je kunt niet meer lekker liggen of zitten.. I KNOW!! Maar nog effe volhouden, over een paar maandjes ben je dat allemaal alweer vergeten!!

Knuff xxxx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Ik hoop zo dat je vanmiddag gebeld wordt (of al bent) met goed nieuws, dat je het korte schema mag gaan volgen.... Jeetje, je hebt ook wel te veel op je bordje gekregen en misschien dat idd nu alles er een beetje uit komt. Neem jezelf alsjeblieft in acht, er moeten toch ook periodes zijn dat je je beter voelt en lekkerder in je vel zit? Tuurlijk, je hebt een k***e periode achter de rug, dus raar is het allemaal niet. Laten we hopen dat ze in je ZH niet volledig vasthouden aan dat lange schema maar met je meegaan in het korte (misschien maakt het dan zelfs niet uit of je gonal of menopur gebruikt). Btw: mocht je overwegen het zelf aan te gaan schaffen, ik heb inmiddels begrepen dat je dan het beste kunt proberen dit uit België te halen, daar zou het de helft goedkoper zijn...

Oh lieve Moon, wat kan ik me je 'frustraties' over de zwangerschap van je vriendin goed voorstellen... Ik denk dat we dat gevoel allemaal wel kennen. Natuurlijk gun je het een ander maar toch is het elke keer slikken, waarom zij wel en ik niet? Weet je, B. en ik waren naar een bruiloft toen ik aan het prikken was voor de eerste IVF. Het was een jaargenoot van B. uit zijn dispuut die ging trouwen. Op dat moment was van zijn jaar (6 van die ex-studenten zeg maar) iedereen zwanger, behalve wij en de jaargenoot die ging trouwen en zijn vrouw. Vlak daarna bleek ik dus zwanger, maar helaas, de afloop ken je. Het bruidspaar zelf zoop lekker door dus wij hadden het idee dat het daar nog wel even zou duren. Niet dus. Ze staat op het punt om te bevallen, dus was al hartstikke zwanger op hun bruiloft! (nou ja, hartstikke, ze zal het zelf nog niet geweten hebben, maar toch). Weet je, dit doet best veel pijn. Nu zeker. Mijn uitgerekende datum was 23 november, die zit er dus aan te komen. Ik denk en ben bang dat dit voor mij toch best een beladen dag zal worden... Nou ja, voordeel is (relatief dan) dat ik dan wel midden in de hormonen voor de laatste poging zit! (als het goed is heb ik dan net de uitgangsecho achter de rug en ben 1 of 2 dagen bezig met stimuleren).

Het is bij ons idd wel einde oefening als deze IVF niks oplevert. We willen verder met ons leven en plannen maken. Eigenlijk doen we dat al wel een beetje, we willen bijvoorbeeld volgend jaar een verre reis gaan maken en zijn daar een beetje over aan het nadenken (en aan het discussiëren waarheen, ik wil heel erg graag naar Tanzania en B. wil heel graag naar Indonesië....Misschien dat het dus maar Peru moet worden!). Nog niet aan het plannen, maar wel aan het nadenken in ieder geval. Weet je, ons leven heeft dit hele jaar in het teken van de IVF gestaan, dat willen we ook achter ons kunnen gaan laten. Ondertussen speelt natuurlijk ook de relatie met mijn ouders die op scherp staat, misschien dat we daarin dan ook een punt kunnen bereiken waarbij we allemaal kunnen zeggen dat het goed is zoals het is.

De Pipelle is aankomende vrijdag. B. heeft vrij genomen en gaat dus mijn handje vast houden, dat vind ik wel heel prettig. Daarna moet ik nog t/m 17 november de pil slikken. Dan afwachten wanneer de bloeding begint (wordt verwacht op 20 november), in dat geval op 21 november de eerste deca. De 22ste is dan de uitgangsecho (of een dag later, als de bloeding later begint) en dan kan ik die dag ook al met stimuleren beginnen... Moet dan dus 3 injecties per dag zetten, maar dat moest ik de vorige ronde ook dus dat is op zich niks nieuws....

Weet je we kunnen alleen nog maar een klein beetje hoop hebben voor deze ronde. Levert het niks op dan is dat zo en dan zullen we het een plaatstje moeten geven en ermee leren leven dat we geen kindjes zullen krijgen. We weten dan dat we er zo'n beetje alles aan hebben gedaan, daar ligt het in ieder geval niet aan. We weten ook dat we het met z'n tweetjes heel goed kunnen hebben en dat we dan samen gaan bouwen aan een mooie toekomst....

Lieve Moon, voor jou ook een hele grote knuffel!

Hoe is het met de andere dames???

Geplaatst

Lieve allemaal

Wat een nieuws weer!

Moon die de verkeerde medicijnen kreeg: wat een afschuwelijk verhaal!

Jeeezus wat heb jij een pech gehad dit jaar. Maar je blijft positief, echt goed van je, houd vol! Is het niet zo dat als het ziekenhuis iets verknald, de poging voor de verzekering niet meetelt? Dacht wel dat er zo een regel bestond. En wat nou ‘aangenomen medicijnen’, wat een lariekoek zeg. Ik zou wel even rondbellen om te checken of dit zo kan, misschien Freya contacteren? Oh ik snap het ook als je je niet druk wilt maken of onnodig energie wilt verspillen aan deze actie, maar ik heb zo het gevoel dat het onrechtvaardig is wat er nu gebeurt.

Heb je inmiddels nieuws??

Lott, NOG VAN HARTE GEFELICITEERD! WAT BEN JE NOG HEERLIJK JONG, BEN JALOERS!

Uh, 30 kilo! Wow das niet niks. Ik ben bij 15 kg gestopt met wegen, dat is inmiddels ongeveer 2 mnd terug… dus eh, ik ga die kant ook op denk ik, ik voel me elke dag zwaarder en ben amper voor uit te branden. Maar ik heb de hele dag ook trek in eten, niet normaal. Alles doorelkaar, boterhammen, koekjes, fruit, soepjes, echt vanalles. Mn kindje schijnt iets te groot voor zijn 'leeftijd' te zijn, nou, ik weet wel hoe dat komt (suiker!)…..Wordt jij ook zo lui van die extra kiloos? Ik wil wel bewegen maar het is best zwaar, zelfs wandelen kost moeite.

Heeerlijk dat je nu vrij bent, geniet je ervan? Je doet toch minder op een dag dan normaal he, dus die tijd kun je vast goed gebruiken. Waar ben je nu mee bezig, hebben jullie een naam, geboortekaartjes, alle spullen in huis? Weet je al waar je wilt bevallen?

Beanie, wat goed om te lezen dat je rustig bent voor de nieuwe poging. Ik vind het heel verdrietig om te lezen dat dit de laatste keer voor jullie gaat worden. Dat legt nog meer druk op een ivf dan anders denk ik. Maar het is een proces, en je bent er inmiddels in thuis geraakt en in gegroeid, ieder heeft zo zn plekje in de mmm. Ik kan er natuurlijk niets zinnigs over zeggen, alleen dat ik verschrikkelijk hard met je meehoop dat je blij verrast zult worden dit keer! En je bent al eens zwanger geweest, zelfs spontaan, dus zo hopeloos is het dus niet.

Maar als jij een relatie hebt die zo goed is dat zelfs zo een eventuele grote teleurstelling jullie niet kapot kan maken, dan heb jij weer iets wat andere mensen niet hebben, want ik ken genoeg voorbeelden van koppels die om mindere zaken niet verder konden met elkaar. Misschien worden jullie spontaan verrast, je weet het simpelweg allemaal niet van te voren! Het leven kan raar lopen.

Sterkte meid met de spuiten. Wel fijn dat het bijna zover is, al dat wachten al deze weken/ maanden. Je knie, thuiszitten, vorige ivf, pff. Nog ff sterk zijn!! Leuk vooruitzicht die reizen. Ik hoor best veel tegenvallende verhalen over Insonesie, Jakarta te druk, Balie te toeristisch (weinig mooie natuur, schijnt allemaal commercie te zijn), alleen die eilanden bij Bali schijnen wel betoverend te zijn. Tanzania schijnt geweldig mooi te zijn. Acht er zijn zoveel mooie plekjes op de wereld.. Wat gaan jullie doen met het huis eigenlijk, al plannen?

Jansuh, wanneer ga je TESTEN???

Met mij gaat het wel, ondanks mn slechte slapen maar ok dat went ook. Als ik alleen slaap - zonder vriend - dan slaap ik veel beter maar om hem elke dag naar de bank te sturen vind ik toch te sneu. Maar het zou eigenlijk wel moeten.. (er gebeurd toch geen “actie”meer in de slaapkamer haha, dus we kunnen best apart slapen.. als een oud stel). Ik doe nog steeds aan Mensendieck voor mn pijnlijke rug, daarnaast zwangerschapsbegeleiding van diezelfde therapeute. Is erg leuk, klein klasje van 6 vrouwen, veel leuker dan mijn eerste cursus met 16 vrouwen per keer en elke les andere mensen. Dit is veel persoonlijker en deze dame weet heel veel van zwanger zijn, de bevalling, anatomie, etc dus elke les leren we veel en wordt ons keer op keer bijgebracht niet bang te zijn voor de bevalling, worden oefeningen aangereikt voor tijdens de bevalling, etc. Het komt echt dichterbij, spannend!

Vandaag heb ik een paar kinderdagverblijven bezocht in de buurt, we moeten ons in Amsterdam nu al inschrijven voor halverwege volgend jaar.. gek hoor een plekkie zoeken voor een kindje dat nog geboren moet worden. Ben vast een beetje te bijgelovig maar vind het toch wel raar. Denk nog steeds vaak even, er kan nog vanalles mis gaan. Je weet het nooit.

Nou wat een verhaal weer, veel te lang.

Ik hoop dat jullie blijven schrijven, vind het leuk om op de hoogte te blijven van jullie levens en ontwikkelingen.

Beste allemaal, succes met alles, fijne avond! x

Geplaatst

Hey lieve meisjes!!

Lieve Bean...wat spannend vrijdag de Pipelle!! Ik wens je alvast veel succes morgen!! En ja ik snap dat je er al op voorbereid bent..het kan 2 kanten opgaan en je moet je leven er eigenlijk niet voor stilleggen.. Het is een feit dat stellen die dat inderdaad ook gewoon niet doen (net als wat je zei over dat bruidspaar) wel gewoon kinderen krijgen!! Of het lijkt zoveel makkelijker te gaan bij iedereen die er zoveel minder voor doet ;) Ik hou het even kort...moet straks voor laatste controle voor me borsten naar de kliniek... En ik heb het korte schema! Het is hetzelfde tijdschema als het lange, alleen hoef ik geen 2 weken deca te spuiten.. Ik zit net als jou..menstruatie afwachten (waarschijnlijk 22-23 november) want ik geloof dat ik de 19e de laatste pil slik.. En dan dag 3 deca en de volgende dag Gonal F (menopur hebben ze me nog niet geregeld) maar we laten het nog niet gaan.,. de 13e is dus die ene arts terug, hij is het hoofd daar.. En we gaan gewoon dreigen het ziekenfonds te bellen.. er is een arts geweest die mij onterrecht tegen hun eigen regels in die medicijnen heeft voorgeschreven zonder het nieuwe schema of de medicijnen ook maar enigzins besproken te hebben.. Het ziekenfonds zal ook niet blij zijn te horen hoe het gegaan is.. daarnaast heb ik nu zo'n 5 dozen Deca teveel in de koelkast liggen en het scheelt ze een 3e aan geld met de Menopur.. Dus we hebben de moed nog niet opgegeven!

Lieve Juul, fijn van je te horen en dat alles goed gaat!! Ja scholen en opvang moet je vaak al jaren van tevoren regelen.. helemaal in de stad!! Maar daardoor ga je ook wel inzien dat hij er echt aan zit te komen :) en liever iets te groot dan te klein hoor!!

Nou meiden ik moet rennen, typ later eventjes wat meer!!

Liefs xx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Wat een goed nieuws!! Heerlijk, het korte schema, scheelt zo onwijs veel in hormonale belasting.... Dus het komt ook al weer heel snel dichter bij voor jou! Ik hoop zo dat je de Menopur ook nog geregeld krijgt... Btw, als je menopur krijgt, zorg er dan ook voor dat je nog prikinstructie krijgt... Je moet die ampullen zelf oplossen, is toch wel wat anders dan gonal! En als je dat niet wilt dan kan ik je misschien (op afstand) ook nog wel helpen....

Weet je, als het zo gaat als je verwacht, dan gaan we ongeveer gelijk oplopen! Ik moet de 17e de laatste pil slikken, bloeding wordt dan verwacht op de 20ste, 21 starten met de deca, 22ste uitgangsecho en gaan stimuleren.... Verwachting is dat dan de punctie is op 5 december, maar aangezien ik de twee vorige keren 2 dagen langer moest stimuleren verwachten we dat nu min of meer weer. Dus dan zou de punctie op 7 december zijn. En als jij 2 dagen later start dan zou het dus zomaar kunnen dat we op dezelfde datum de punctie hebben! Het wordt in ieder geval weer heel erg spannend..... We kunnen in ieder geval heel erg met elkaar meeleven zo.... Ik ga deze keer niet op een wachtbankje zitten, dus ik ben bang dat jullie doodgegooid gaan worden met berichtjes van mij... Hoop dat jullie dat niet erg vinden!

Fijne dag allemaal en een grote knuffel!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Nog even een ego aanvulling, ben nogal ontdaan. Heb vandaag al mijn moed samengeraapt en mijn ouders gebeld... Sinds juli ligt alles al stil, afgezien van een enkel mailtje heen en weer waarin niks stond. Het heeft helaas niks opgeleverd, ik zie alles helemaal fout en het is allemaal helemaal niet waar, zoals ik het zie. In ieder geval heeft het dus niks opgeleverd, sterker nog het ziet er naar uit dat ik geen familie meer heb.... Ben er wel verdrietig over en denk nu na over hoe ik dit een plaatsje moet gaan geven.... Gelukkig heb ik altijd nog mijn lieve man, die me steunt, en gelukkig heb ik mijn lieve schoonouders die de laatste tijd toch al meer en meer de plaats van mijn eigen ouders zijn gaan innemen. Ondanks dat stemt me dit zeer droevig en zitten de tranen bijzonder hoog...

Geplaatst

Lieve beanie, wat ontzettend erg voor je. Ik begrijpe helemaal je teleurstelling en het gevoel dat je alleen staat.

Ik denk dat het hardstikke dapper van je was om je ouders een hand te reiken en als de zaken dan niet gaan zoals je verwacht dan is het effe slikken. En zelfs het gevoel dat je helemaal alleen bent is heel logisch.

Uit ervaring weet ik hoe het is, meid. Maar over een tijdje, als alles niet zo vers meer is, dan komt er ook ruimte in je hoofd. Lieve beanie, iemand kan je alleen pijn doen als jij het toelaat. Grenzen stellen is het lastigste bij je familie en ook het meest nodig. In het beste geval leren in de loop van de tijd met elkaar leven, elkaar waarderen en accepteren voor wie we zijn en houden van elkaars sterke en zwakke punten. Dat is familie. Maar soms begrijpen we elkaar eenvoudig niet en komen de meest simpele dingen aanvallend over en voelen we ons te kort gedaan. Maar beanie, onthou gewoon meid, dat Niemand jou iets kan afpakken, zeker niet liefde en begrip. Dat moet je geven, krijgen en ontvangen en iemand die dat niet ziet is het eenvoudig niet waard. Ook al zijn het je ouders, ook zij moeten geven en nemen. Probeer het je alleen niet zo aan te trekken. Ik weet dat het makkelijk klinkt, maar niets is minder waar. Maar als je loslaat, dan hb je je handen vrij om te ontvangen, zei iemand een keer tegen mij.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Lieve Sometimes,

Dank voor je wijze woorden... Het is allemaal zo waar. Mijn lieve man zei het vanavond ook nog tegen me: we gaan een spannende tijd tegemoet, probeer daar nu je energie op te richten....

Vanmiddag kwam ik ook de volgende tekst tegen:

Geef me de kracht om te veranderen

wat ik kan veranderen

de berusting om te accepteren

wat ik niet kan veranderen

en de wijsheid om het verschil te zien

Voor nu is het niet anders en verandert er eigenlijk niks. Ik moet het een plekje zien te geven. Het belangrijkste is in dit geval het ontbreken van respect. Afgelopen weekend waren we bij een wat ouder (en levens-wijzer) echtpaar van rond de 70. Zij hebben me zeer waardevolle inzichten gegeven, wat mij ook wel weer sterkt voor dit moment. Ik hou me vast en richt me op wat we hebben, terugkijken is niet zo zinvol...

Nogmaals, heel veel dank, dit had ik even nodig!

Geplaatst

Lieve Beanie,

wat heb jij veel op je bordje gekregen. Ik hoop echt dat jullie er sterker uitkomen en dat jullie wens in vervulling mag gaan.

het is je gegund.

Monica wat een goed nieuws. Super!

Geplaatst

Lieve lieve Beanie... sometimes heeft eigenlijk alles al gezegd!! Wat machteloos zul je je voelen.. ook in die situatie net als deze waar we hier met zijn allen inzitten..heb je weinig invloed.. Meer doen dan je best kun je niet meid! Laat de boel voor de boel..en denk idd net wat B zegt: deze spannende tijd is veel be4langrijker voor nu... Hopelijk draaien je ouders nog een keertje bij en kunnen ze proberen het ook van jouw kant te zien..maar lukt dat niet is het aan jou of je dat kunt accepteren.. Ik zou proberen dat nu al te doen..geeft je waarschijnlijk rust in de hele situatie.. Meid je hebt vandaag je Pipelle..ik hoop dat het heel veel goed doet..

Hier heb ik alles nagekeken en gisteren het nieuwe schema ontvangen van het ziekenhuis. Ik slik 19 november de laatste pil. Meteen de eerste dag van de menstruatie (waarschijnlijk 22-23 november) moet ik een echo maken en meteen starten met deca (de echo word op dag 2 gehouden als het op een zaterdag valt want dan maken ze geen echo), volgende dag waarschijnlijk MENOPUR erbij ;) we zijn flink in strijd met het ziekenhuis en waarschijnlijk gaan we het wel winnen.. Als ik Menopur krijg hoef ik geen prikinstructie.. ik heb 7 maanden voor IUI Fostimon moeten mengen met ampullen, dus ik weet hoe dat werkt, maar thnx Bean voor het hulpaanbod :toppie: Maar ik denk als mijn menstruatie de 23e begint, tel ik even een dag later, want vorige keer moest ik er ook op wachten. Ik dan de 24e start met stimuleren, de vorige keer heb ik 16!! dagen moeten stimuleren,. hoe dat nu gaat als ik eventueel Menopur heb weet ik natuurlijk niet.. Maar ik zal even 15 dagen tellen, heb ik waarschijnlijk tussen de 7-9 december de punctie.. Dus het zou zomaar kunnen Bean!! We kunnen er inderdaad wel fijn voor elkaar zijn dan.. en ik ga ook niet op een wachtbankje...ik schrijf nu even nergens meer mee..alleen hier.. Ik heb er gewoon geen tijd voor..

Laat ons weten hoe het gegaan is meis, en denk aan jezelf en je mannetje...verder even niemand!! Hooguit een hummel die snel op komst is ;)

Lieve Mariska... hoe voel je je?? Een week onderweg nu, spannend!!!! Ik duim voor je!

Geplaatst

Lieve dames,

Nogmaals veel dank voor al jullie steun, het doet me echt goed en geeft me inzichten die ik anders waarschijnlijk pas veel later zou hebben gekregen... Heel fijn. Ik ben er vandaag in ieder geval al weer rustiger onder en minder mee bezig. Vandaag was er voor de Pipelle en dat is ook weer achter de rug. Heel snel voorbij, gaf wel wat napijn maar het gaat uiteindelijk om het resultaat he! En dat weten we natuurlijk pas rond de kerst... Duimen jullie voor een mooi cadeau onder de boom voor Moon en mij??

Moontje, wat goed, het gaat allemaal op z'n pootjes terecht komen! Aan de Menopur, geen stress voor het oplossen want dat weet je gewoon al lang, korter hormonen spuiten, ongeveer tegelijk de punctie.... We slepen elkaar er wel doorheen!

Mariska, het wordt nu spannend he! Hoe voel je je? Gaat het goed? Wanneer ga je testen, is dat over een kleine week of ga je eerder testen? Ik ben zo hard voor je aan het duimen!

Lieve Sometimes, ik had ook al even op je gereageerd in het Bomen topic.... Hoe is het met jou vandaag?

Juul en Lott, alles goed met jullie?

Alvast een fijne avond lieverds!

Geplaatst

Monica wat fijn dat het nu wat sneller gaat. Hopelijk krijg je de medicatie die je wilt.

Beanie wat een rot week heb jij gehad zeg?, hopelijk gaat het weer en komt alles positief terecht.

Hier alles rustig. Ik merk nog niet zoveel. Hopelijk zegt dat nog niks.

ik probeer pas op de datum zelf te testen. Maar wat duurt een week dan lang. Fijn weekend allemaal!

Geplaatst
Nou we hebben het rond!! De gonal f word omgerolen tegen Menopur!! Jippieeee :clap2::clap2:Bean...hoe is het gegaan vandaag??
Monica, wat een geweldig nieuws voor jou. Aangezien je vrijwel alle pech al hbt gehad, komt jouw niets anders dan geluk toe. Veel succes met de komende behandeling. Dikke knuffel. Toitoitoi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden