Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even snel... op Sometimes valt heeeeel weinig toe te voegen, ze heeft het prachtig gezegd! Maar lieve Bean... heel eerlijk weet ik mijn uitgerekende data niet meer... Zijn er ook inmiddels teveel om bij stil te staan helaas.. Ik wil het ook liever niet onthouden, weet wel nog BIJNA alle dagen-maanden dat het mis gegaan is.. Blijf er niet te lang over nadenken en vooral niet piekeren lieve meid, het staat anders in de weg van hoop en nieuw geluk. Het zal zijn redenen hebben gehad, net zoals het liedje zo mooi zegt.. Dat wil ik in ieder geval graag denken, dat het ons iets moet leren of dat het beter is geweest...de natuur breekt soms zelf iets af.. het zal zeker een reden hebben gehad.. Er is nog een mooie grote kans voor jullie weggelegd..maar ik snap dat het je toch een steen in je maag bezorgt..geloof me, ik ken het gevoel.. Lieve dikke knuffel voor jou en kop op meis, think happy!! We gaan voor een very very merry christmas!! xxx

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Moontje en Sometimes,

Ik heb inmiddels met mijn man afgesproken dat ik vandaag verdrietig mag zijn en terugkijken, maar morgen een nieuwe dag is en dat we dan weer vooruit gaan kijken. Positief zijn, met vertrouwen de volgende poging in gaan....

En misschien zit er ook wel wat moois in, vandaag is de dag dat we wat verdrietigs afsluiten maar wel starten met wat nieuws, wat misschien wel een heel mooi gevolg gaat hebben... We gaan (met z'n vieren, toch???) voor de mooiste kerst....

Geplaatst

Lieve Beanie

wat een dubbele tijd, nieuwe poging nieuwe kansen, en aan de andere kant wordt je herinnerd aan toen het niet zo moch zijn maar je zo dichtbij was.

Ik snap wel dat je er wel bij stil wilt staan, tis een stukje van jou en in jouw geval waarsch ook een stukje bewijs dat het wel kan.

Voel je je wat beter?

He wat leuk dat jullie ladies samen opgaan, ongelooflijk wat een toeval - toeval bestaat niet. Goed dat jullie ervaringen van het moment met elkaar kunnen delen. Ik hoop zoo dat jullie dit keer geluk hebben, dat jullie verlangen vervuld zal worden. Het is zo lastig, hoop houden, koel blijven etc.

Fijn Moon dat het geen pijn doet, hoop dat je van je spuit en deca trauma afkomt door een paar goede ervaringen. Ik had met het prikken de ene keer wel en de andere keer geen pijn. Herinner me wel dat het met de tijd erger werd - in het begin viel het mee. En ja ergens richting mijn zij was het minder pijnlijk dan bij de navel.

Ik duim mee!!!!!!!!!

Btw nog gefeliciteerd met je dochter, 11 jaar, jeeee wat groot en jij nog zo lekker jong!

Jansuh, wanneer ga jij weer op voor een volgende ronde?

Lott, waar ben je, je bent toch niet al aan het bevallen? Wat doe je zoal de laatste (4?) weken?

Mijn verlof is gister ingegaan, ik kan mn geluk niet op - zag er zo naar uit - trok het niet meer, het autorijden, weg zijn van huis, etc. Mijn vriend die overleed, de zware begrafenis. PFFF ik beself het allemaal ook nog niet.

Ben heel verdrietig geweest echt een week gejankt, nu helemaal leeg en op en wil ik aan mezelf gaan denken en de baby. Heb de baby voor mn gevoel 'verwaarloosd'in gedachten.. Ik ga lekker mn lijstjes afwerken, en genieten... wandelingetjes in het vondelpark om de hoek, lekker koken en boodschapjes doen met tijd hiervoor, boekjes lezen, btj zwangerschapsyoga doen. pff lijkt wel vakantie nu na al die drukte. Maar ik kan ook zo weinig meer, bewegen is echt lastig geworden. Conditie lijkt 0.

Ik heb idd een extra echo gehad van de week - de verlosk kon het kindje niet goed voelen en moest bepalen hoe groot het was. We waren ook wat bezorgd dat het niet te groot was, mn vriend van 5 kg bij zijn geboorte................ maar alles is goed en het kindje is gemiddeld, zeker niet te groot. Alles zag er goed uit, enb idd al beetje ingedaald, ik heb al tijdje af en toe buikpijntjes, die kunnen daar goed van komen.

Dus hier alles positief.

Meiden heb een goed weekend, succes met de spuiten en hoop dat jullie je goed voelen.

liefs

Geplaatst

Lieve dames,

De neus staat weer de goede kant op... Voorwaarts, positief zijn.... Het is wel een beetje onwerkelijk op dit moment. Gelukkig voel ik me goed, maar ja ben gisteren pas begonnen met het stimuleren. Wat je zegt Juul, nu deden de prikjes geen pijn, maar ik moet er nu 3 zetten per dag, dus dat zal misschien nog wel veranderen. Vooralsnog geen centje pijn. Moontje, ging het klaarmaken van de menopur gisteren goed? Ik ben er zo mee klaar, maar ja het is tenslotte normaal gesproken mijn werk om (oa) medicatie op te trekken. Al moet ik er wel bij zeggen dat het raar is dat je gif voor jezelf aan het mengen bent, ipv voor een ander! Nou ja, gisteren was ik zo klaar met optrekken en 3 prikjes zetten....

Juul, wat heerlijk, geniet van je verlof! Ja, zo te horen was je er echt aan toe... Moet je nog veel doen? Kun je nog wel een beetje ontspannen? Gelukkig dat alles goed is met de kleine man! Is toch wel weer even spannend, als je onverwacht voor een echo moet! En niet zo groot, gelukkig maar. Je zal er toch een kind van 5 kg uit moeten persen! Lijkt me geen feestje....

Lott, hoe is het met jou? Je datum komt wel heel dicht bij.... Spannend hoor!

Maris, hoe is het met jou? Is er nog wat uit het bloedonderzoek gekomen?

Dames, fijn weekend allemaal! Ben blij met jullie lieve woorden!

Geplaatst

Hey lieve meisjes!

Aaaahh Juul, niet doen hoor meid, niet jezelf schuldig voelen, nu gewoon lekker je rust nemen!! Nu is het ook echt tijd ervoor, je krijgt nog druk genoeg als de kleine hummel er dadelijk is en dan wil je niet oververmoeid zijn! Komt vast goed meid, nog even door de laatste loodjes heen! Knuff

Lieve Beanie, hoop dat het nog goed met je gaat! Goed van je dat je nu positief gaat voor de toekomst!!

Hier net terug van de eerste FM op cyclusdag 6. En ik ben erg blij! Had al wat pijntjes, beetje menstruatie achtige pijn en rugpijn en steken in mijn liezen. Dus vroeg me angstig af wat er zich afspeelde daar. Maar ik heb links 4 eitjes, de grootste is daar 11 mm, en rechts zitten er 6 en is de grootste 10 mm. Dus dat is echt een mooi aantal! Kunnen er natuurlijk nog wat bijkomen of wat afvallen die niet meegroeien, maar ben er gelukkig mee. En vind ze ook al redelijk op grootte, vorige keer moest ik geloof ik 16 dagen stimuleren, waren er toen veel, maar ze groeiden zeer traag. Donderdagochtend 2e meting, erg spannend allemaal! Ik heb verder niet echt last van de hormonen, alleen dan dat ik heel erg moe ben en een beetje prikkelbaar.

Beanie wanneer moet je voor de eerste FM? Ik duim voor jou dat het aantal nu een mooi stuk hoger is als de vorige keer!

Lieve Lott waar ben je?? Hopelijk is alles wel goed met je!!

Lieve Mariska, hopelijk ben je weer een klein beetje bekomen van de teleurstelling en kun je weer wat nieuwe energie vinden om het nieuwe jaar er weer tegenaan te kunnen!

Knuff xxx

Geplaatst

Lieve Moontje,

Wat een goed nieuws! Dat is een prachtig aantal... Ik zou er wat voor over hebben! Jeetje, wat gaat dat eigenlijk snel he! Donderdag dan ook al weer terug...

Ik mag donderdag voor de eerste FM. Ben heel benieuwd... Vorige keer had ik er zo'n goed gevoel over, en toen had ik er maar 3 op links... Uiteindelijk werden het er 7 waarvan er 5 serieus mee deden, maar ik was toen zo teleurgesteld na de eerste fm... Hoop dat het nu beter is! Maar ik durf er dus helemaal niks meer van te zeggen.... Ik geloof dat ik toen ook het gevoel had dat er meer groeide...

Nu voel ik op zich hetzelfde als jij, wat zeurderig/pijnlijk gevoel in de onderbuik (idd alsof de menstruatie er aan zit te komen) en ook datzelfde gevoel in mijn onderrug. Verder heb ik een wat opgezette buik... En dat kan ik me van de vorige keer niet herinneren. Weet je, ik vind het nu gewoon best wel weer spannend worden!

Hoe is het verder met je? Heb je nog hoofdpijn gekregen van de deca of valt dat mee? Ik heb een beetje zeurderige hoofdpijn, eigenlijk niet genoeg om er iets voor in te nemen (en dat doe ik op dit moment ook bij voorkeur niet!). Dus dat valt alleszins mee in vergelijking met het lange schema....

Iets heel anders: hoe was de verjaardag van je dochter? Had het gisteren willen doen, maar ben het straal vergeten (sorry daarvoor) daarom nu: van harte gefeliciteerd met je dochter! Leuk hoor, zo'n grote meid.... Nu maar hopen en duimen dat ze in 2013 grote zus mag worden!

Lieve Juul, Lott, Mariska, Sometimes, hoe is het met jullie?

Knuffel, fijne dag!

Moontje, laat je het donderdag weer weten? Zal ik ook doen!

Geplaatst

Meisjes,

Moon wat goed nieuws! Ik had er ook ongeveer 10 - eerst 7 zichtbare en bij de punctie ineens 10. Mooi aantal idd, geeft genoeg kansen zou je denken en klinkt ook weer niet als een overdosis eitjes. Uh wat spannend!

Beanie, nog ff en dan weet jij ook iets meer. Enorm spannend. Ik leef met jullie mee!

Met mij gaat het goed. Ben thuis aan het werk voor werk - jaaa in mn verlof, nog een paar dingetjes afmaken... zometeen naar de zwangerschapsbegeleiding, weer ff puffen ofzo. ach wel gezellg met andere moeie dikke buiken een beetje samen klagen, haha.

Ik moet nog maar 5 weken! geloof het allemaal NOG STEEDS NIET. ERG BEN IK..

Lott denk ik nog 3 ben benieuwd of we haar nog zien hier, lott?!!!

Veeeel sterkte deze week, ik denk aan jullie

Geplaatst

Lieve Juul,

Ik moet wel een klein beetje om je lachen... Je gelooft het nog steeds niet! Volgens mij geloof je het gewoon nog steeds niet als je dik ligt te bevallen en geloof je het ook nog steeds niet als je de kleine man in je armen hebt.... En als hij dan bij jullie thuis is geloof je gewoon nog niet dat hij blijft!!! Lieve schat, volgens mij hoort dit 'gewoon' bij dit hele traject.... Nog 5 weekjes, geniet nog maar even van dat gevoel van je mannetje in je buik, straks is hij er echt... Dan kun je hem zien, aanraken, knuffelen, ruiken.... En dan is hij er echt!

Geplaatst

Hahaha Beanie heeft gelijk Juul! Het is zo onwerkelijk allemaal, ik werd ingeleid en had een ruggeprik en moest dus een nachtje in het ziekenhuis blijven..de kleine dame lag naast me in haar wiegje en ik heb de hele nacht alleen maar vol ongeloof naar haar liggen kijken (daarnaast had ze met heel haar kleine handje mijn vinger vast (paste er niet eens omheen) en ik wilde hem er niet uittrekken) hihi.. Maar geniet er lekker van! Het gaat allemaal zeeeeer snel!

Lieve beanie, dank je wel! Het was gezellig hoor, ze heeft 4 dagen feest gehad eigenlijk en komend weekend weer bij haar vader, want die heeft haar niet gezien dit weekend. Dus zal ze daar weer verwend worden! Het word al een echte jongedame, 11 jaar pff..ze laat zich al niets meer vertellen hoor, echt een meisje! Maar het zou wel heel leuk zijn als ze eindelijk een broertje of zusje krijgt, ze vraagt er al vanaf haar 7e om elk jaar.. Nu kan ze me ook echt helpen mocht het eindelijk een keertje lukken, dan duurt het natuurlijk nog haast een jaar en is ze straks alweer 12 jaar :eek_yello: en ik weet het echt nog als de dag van gisteren dat ik lag te bevallen...

Ik heb verder ook niet echt hoofdpijn van de hormonen, beetje zwaar hoofd, maar dat komt denk ik van de vermoeidheid..want ik zit echt elke minuut te gapen.. Zal ook wel een beetje aan het weer liggen, want ik was al wat moe een aantal weken, maar nu is het wel heel erg, lag gisteren al om 21.00 uur in bed..En ik heb dus ook dat menstruatie gevoel, anders kan ik het niet omschrijven, wat buikpijn en rugpijn en steekjes.. Toch wel anders als toen bij de Gonal...maar toen had ik ook nog een hogere dosis en ruim een keer zoveel eitjes rond deze tijd..

Net wat Juul zegt, het zouden er nog een paar meer kunnen worden, die zijn natuurlijk heel welkom, maar als het zo blijft ben ik ook tevreden, meiden die hieraan beginnen denken volgens mij; ik wil zoveel mogelijk eitjes, heb ik zoveel mogelijk kans.. Maar zo zit het echt niet en ik ben het bewijs...van al die bevruchtingen is er weinig overgebleven..ik heb er nu echt liever wat minder in de hoop dat ze gewoon beter van kwaliteit zijn. Maar voor jou Bean helemaal omdat het jullie laatste x is, hoop ik natuurlijk dat het er minstens 10 zijn! Even een laatste topoogst behalen! Zou zeker mooi zijn en je nog positiever stemmen!

Verder teken ik tot nu toe voor het korte schema, die rotdeca niet alleen te hoeven spuiten een aantal weken scheelt me echt enorm, ik heb nu weinig last ervan, maar goed moet nog een weekje spuiten denk ik... ik schat zelf de punctie volgende week donderdag ofzo? Ruwe schatting haha kan nog alle kanten op bij mij.. Alleen ga ik deze keer wel even duidelijk aangeven dat ik die punctie niet doe zonder meer pijnstilling..vorige keer lag ik ruim een kwartier pijn te lijden met zoveel eitjes op 2 paracetamols, een naproxen en een diazepam...dat gaat moontje nu niet meer doen..heb wat traantjes weg moeten pinken, ze spuiten me maar mooi plat!

Liefs en een knuff, ook voor alle meisjes die meelezen!!

Geplaatst
Lieve Moontje, veel succes morgen bij de tweede FM! Hoop dat het allemaal voorspoedig blijft gaan!
Voor jou hetzelfde lieve Beanie!!! Ik duim heel hard voor een blije beanie vandaag! Ik gun jullie zo een mooi aantal!! Ik moet om 10 uur daar zijn. Ben tussen de middag weer terug.. Ik lees het vandaag wel...vind het nu voor jou spannender als voor mij! Knuff
Geplaatst

Bean weet je al iets?? Hier net terug. Heb nu links 1 hele grote van 20.5 mm en 3 tussen de 12-15 mm. En 2 onder de 12. Rechts heb ik 2 tussen de 12-15 mm en 6 kleiner als 12 mm. Er doen er dus waarschijnlijk 13 mee. Die grote springt waarschijnlijk voor de punctie. Zondag moet ik terugkomen. Punctie is denken ze dinsdag of woensdag. Ik krijg een roesje via een infuusje dan met dormicum om een beetje slaperig te worden bij de andere pijnstilling. Lieve Beanie...ik hoop zo op mooi nieuws van jou vandaag!! Liefs

Geplaatst

Klinkt goed lieve Moon! Zondag terug... Gaat wel weer snel he!

Inmiddels ben ik ook weer terug, nu lekker soep aan het maken. Maar ik ben redelijk tevreden. Er zitten 3 op rechts, die serieus meedoen (10-14 mm nu) en 2 op links (zelfde grootte). Misschien nog wat kleintjes, maar dat zien we later wel weer. Ik moet maandag terugkomen, dan zien we wel weer verder! Verwacht dinsdag of woensdag weer terug, dan ook bloed prikken en het zal wel vrijdag of zaterdag punctie worden (ik hoop vrijdag, dan weet ik zeker dat de fertiarts het zelf doet, anders doet een gyn het. Maar ik heb vooral veel vertrouwen in de fertiarts!)

Wat fijn dat je goede afspraken hebt kunnen maken voor de punctie! Ik vind het barbaars als ze het vrijwel zonder pijnstilling doen....

Ga weer ff naar mijn soepie kijken! (Broccolisoep, lekker!)

Geplaatst

Hey Bean!! Supermooi hoor! Er komen er vast nog een paar bij en dan heb je een hele mooie eindscore! En ik verwacht jouw punctie toch wel iets eerder..woensda of donderdag denk ik.. Spannend allemaal..en ja ik ben blij met mijn roesje..scheelt weer wat spanning voor de punctie.. Lekker zeg brocolisoep! Wij eten vanavond gewoon brocoli met aardappeltjes en kip. Heb een lijstje fruit en granaatappelsap aan mijn lieve man meegegeven..die doet straks wat boodschappen..ik ben zo moe en heb een zeurderige buik en rug.. Ik ga lekker even plat als de jongedame dadelijk weer naar school is.. Verder gezond eten en proberen te relaxen..en dan afwachten straks of er een paar mooie emmy's ontstaan na de punctie.. Knuff

Geplaatst

Lieve Moon, het is gewoon weer enorm spannend aan het worden.... (hoewel ik het nog steeds op de een of andere manier onwerkelijk vind... Voelt een beetje als de eerste keer, toen ik niet wist wat me te wachten stond. Zo groen zeg maar). Ik weet niet hoor, of de punctie eerder is.... Mik op vrijdag en dat zou prima zijn! Toch heb ik het gevoel dat het groeien wel iets sneller gaat dan de vorige twee keer, dus dat het minder onderdrukken toch wel scheelt! Ik hoop dat er nog wat kleintjes bij komen en anders dat deze 5 follikels gewoon 5 eitjes opleveren.... En jouw 13 follikels 13 eitjes.... Dat zou al heel erg mooi zijn! Ben voor jou vooral zo blij dat er geen tekenen van overstimulatie zijn, het mag ook wel een keer gewoon goed gaan! En dat gaat het nu. Vervelend dat je je buik en rug zo voelt, heb ik ook wel een beetje maar het blijft een verademing na de vorige twee keer, vrijwel zonder koppijn deze periode door!

Hebben ze je BMS nog gemeten? Bij mij was dat vandaag 7 mm en het bestond uit 2 laagjes, moet dus nog een derde laagje bij en wat dikker worden. Voor mij staat nu wel zeker vast dat er geen sprake is van Ascherman, waar ik toch een beetje bang voor ben gebleven aangezien ik weinig menstrueerde. Tot de onttrekkingsbloeding trouwens, die was bijna net zo zwaar als een 'normale' menstruatie, er was dus wat op te ruimen... En daar was ik voor deze keer toch maar heel blij mee!

Nu idd gezond eten... Ik lunch tegenwoordig meestal met salade of met soep. We hadden voor ergens van de week broccoli gepland om te eten, maar er toen geen zin in. Dus die was over, dan kun je er toch prima soep mee maken? Eigenlijk doe ik dat steeds, met overgebleven groenten lekker een soepje maken... (in de variatie wortel, prei, broccoli, pompoen. Iemand nog meer ideeën?)

En nu op naar de volgende FM! Voor je het weet is de punctie (dormicum, lekker!) weer achter de rug en zitten we te duimen en zijn we kaarsjes aan het branden voor mooie bevruchtingen!

Geplaatst

Haha dormicum lekker hihi ik heb het ook in huis gewoon als slaaptabletten..maar had er sochtends last van..misselijk en hoofdpijn. Dus dat doosje zit zo goed als vol. Maar voor de punctie is het welkom en via injectie is ook wel weer anders denk ik. En mijn bms was ruim 10 zei ze, ik weet niet hoeveel dat moet zijn. Heb ik eerder weinig over gehoord. Heb wel behoorlijk last van dat doorzichtige kauwgom achtige slijm. Waarschijnlijk door die ene uitschieter. Verder moe..moe en nog eens moe.. Maar dat is niet zo erg! Voel me verder wel ok. En nog een tip; bloemkool, asperges.. Ook heerlijk door de soep :) ik heb trouwens toch maar een potje vitamine D gehaald. Die neem ik nog extra naast de zwangerschapsvitamientjes. Toch heb ik het gevoel dat ik nog extra moet bewegen of sporten ofzo..maar ben te moe en heb teveel last van pijn rondom buik, bekken en rug nu.. Ach ja..het zal wel goed zijn zo.. Inderdaad spannend weer..wie weet zijn we een klein stukje dichterbij onze droom!! En ik ben blij voor je Bean dat je geen ascherman hebt en ik duim ook dat de pipelle baat heeft.. We gaan voor een dikke positieve test voor het einde van het jaar!

Geplaatst

Lieve Mariska, betekend dat dat je de 12e weer mag gaan beginnen? Dat is best snel! Over anderhalve week al weer! Hoe is je gesprek gegaan? Ga je nu dingen anders doen, andere medicatie, ander schema?

Geplaatst

lieve beanie en moon,

Ik houd het kort, had net een bericht geschreven maar die bleef hangen en nu is ie weg..

Wat een goed nieuws voor allebei! Mooie opbrengsten. Vlg de ferti arts van Beanie en mij (we hadden dezelfde) is tussen 5-15 het beste.

Mooi aantal hoor Beanie! Hoop dat je er echt blij mee bent. Je klonk een beetje soso.

@ Moon gelukkig niet teveel dit keer. Kon niet beter toch!?

@ Beanie bedankt voor je prive berichten, ik heb er echt wel wat aan. Ga het erover hebben met mn verlosk.

@ Jansuh, lekker dat je zo snel weer beginnen gaat, tenminste, dat lijkt mij. Nog twee weekjes. Ik ben zo benieuwd wie ik mag feliciteren met het nieuwe jaar?! Ik hoop alledrie natuurlijk!

Groetjes Juul

Geplaatst

Lieve Juul,

Op zich ben ik best tevreden hoor.... 5 is netjes en ik weet dat dr. vd L. tussen de 5-15 prachtig vindt... Daarbij komt dat het er natuurlijk nog meer kunnen worden. Maar ja, het lijkt allemaal zo'n ver-van-mijn-bed-show, dat ik eigenlijk weinig vind... Het is of het niet over mij gaat of zo! Misschien een soort beschermingsmechanisme, deze keer is zo definitief. Nou ja, op naar maandag, ik blijf positief en kijk nu niet verder dan tot de volgende echo! Ik kan er toch niks aan veranderen of doen.

Het mooiste zou zijn als je Moon en mij nog dit jaar kunt feliciteren... We kunnen beiden net voor de kerst testen, of op z'n laatst tijdens de kerstdagen. En dan begin 2013 Mariska natuurlijk! Misschien statistisch helemaal niet mogelijk, maar statistisch is het sowieso al niet mogelijk dat jij, Lott, Moon en ik allevier zwanger waren van de eerste IVF! Dus ik zeg: f**k de statistieken, we gaan voor positieve resultaten! En voor 3 gezonde baby's! (die zijn reeds onderweg, ik bedoel dan bij jou, Lott en Sometimes). En we gaan voor jochies... Statistisch gelukkig allemaal onmogelijk, berust hoogstens op toeval, maar laten we gewoon gaan geloven in toeval! Dus we gaan voor veel baby's in 2013! (en eentje of misschien 2 in 2012...)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden