Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Moontje, wat super! Het is dus toch allemaal op z'n (goeie) pootjes terecht gekomen... Wat een goed begin van dit weekend!

Mariska, het zegt helemaal niks hoor! Gewoon afwachten, alsof dat zo makkelijk is.... Wanneer mag je precies testen? Zag ik ergens de 15e of de 17e? Gewoon pas testen wanneer je gevoel zegt dat dat goed is hoor... Het is gewoon ontzettend spannend en aan de uitkomst kun je niks veranderen... Maar ik duim voor je hoor!

Lieve dames, ik hoop dat jullie allemaal een heel mooi weekend hebben! Knuffel

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Thnx lieve meiden!! Ben ook erg blij.. heb echt liever wat minder eitjes van betere kwaliteit dan weer haast 30 met overstimulatie en dat er dan uiteindelijk maar 2 TP overblijven! Heb echt goede hoop dat Menopur beter gaat werken voor ons :) nu nog een weekje de pil slikken en dan afwachten..

Bij jullie alles goed meisjes? Leuk weekend gehad? Mijn mannetje is weer vertrokken voor 10 dagen vanmorgen...dus mijn dochter en ik zijn saampjes de komende tijd.. Hij komt wel tussendoor even een keer een nachtje thuis.. maar we hebben de handen uit de mouwen gestoken en zijn begonnen met schilderen.. Surprise voor als hij thuiskomt.. het huis moet af.. we willen graag weg hier en een huisje ergens achteraf beetje landelijk, maar moet eerst alles netjes afgewerkt worden en hij heeft het toch al zo druk..

Verder weinig nieuws..

Mariska, spannend meid... wanneer mag je testen?

Knuff voor iedereen!

Geplaatst

Dag Monica, ik maf officieel zaterdag pas testen.

vandaag af en toe wat bloed verloren.

maakt me toch wek onzeker, ben de hele dag met niets anders bezig in mijn hoofd.

Jullie succes met schilderen.

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames!

Alles goed? Lott, hoe gaat het met de laatste loodjes? Kun je wel een beetje genieten van je verlof? Juul, hoe is het met jou? Als het goed is ook al bijna verlof! Trek je het nog een beetje met werken?

Maris, ik blijf voor je duimen hoor! Het is zo'n rottijd... En dan met wat bloedverlies, het hoeft niks te zeggen maar het maakt zo onzeker... Sterkte met de laatste wachtdagen!

Moon, wat goed dat jullie aan het schilderen zijn! Hebben jullie al echt concrete plannen of ben je het huis nu aan het klaarmaken om te gaan verkopen? Is het eigenlijk een koop- of een huurhuis? Ik neem aan koop, anders zou het niet af hoeven... Je hebt in ieder geval iets om even mee bezig te zijn, nu je mannetje 10 dagen weg is. Hij komt zo'n beetje terug als jij weer aan de hormonsters moet? Ben je er al erg mee bezig? Of juist niet?

Om eerlijk te zijn ben ik er nog steeds niet mee bezig. Ja, ik kijk uit naar de uitkomst, positief of negatief. Hoe gek het ook klinkt. Maar dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en in het geval van negatief kan ik weer verder met mijn leven.... Qua werk is het toch wel een beetje onzeker, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze me eindeloos op de bank laten zitten. Ik werd afgelopen week 2x gebeld, 1x met de vraag of ik voor 6 maanden naar Curacao wil (niet zonder mijn man, uiteraard. Anders zou het best aantrekkelijk zijn om hier de winter over te kunnen slaan en even in een heel andere omgeving te zijn, ver weg van bijv. mijn ouders...). En de tweede keer of in naar Zwitserland wil. Dat laatste wil ik wel graag, alleen zou ik de eerste keer 3 maanden aaneengesloten moeten. En dat vind ik ook te lang.... Elke keer een maand zou ik prima vinden. Nou ja, vrijdag belt die man terug en dan zal ik nog eens rustig de mogelijkheden met hem op een rijtje zetten. Voorlopig kan ik toch niet weg of een beslissing nemen...

En nu ga ik mijn moed weer bijeenrapen, even een mooie CD opzetten en fijn het huis poetsen! (gisteren tot halverwege gekomen, vandaag de rest).

Dikke zoen, fijne dag!

Geplaatst

Lieve Mariska,

Wat een domper... Je houdt er zo veel rekening mee en toch is het zo'n tegenvaller als je daadwerkelijk een omo-witte test in handen hebt.... Neem je tijd, geef het een plaatsje. Huil, schreeuw, vloek, alles mag, als je het maar met z'n tweetjes verwerkt... En dan even rust in je lijf, hormoon-levels laten zakken zodat je weer een beetje 'jezelf' wordt... Heb je nog een evaluatie gesprek? Het is wel goed om alles nog eens goed door te spreken en te kijken of er misschien dingen zijn die anders kunnen of moeten...

Heel veel sterkte en een dikke knuffel meis!

Geplaatst

Dag Beanie,

ik had laatst een heel verhaal naar je getypt. Maar ik zie niks.

ik heb even alle hoop verloren. Komt het ooit goed, denk ik nu even.

we hebben geen evaluatie gesprek, maar ik heb er nu om gevraagd. We bellen maandag om een afspraak te maken.

we hadden echt goeie hoop. Een mooie A.

met helaas geen cryo's. Want de andere waren B. Dat doet nu erg veel pijn. Dat ze gewoon weg zijn.

alles weer helemaal opnieuw beleven. De punctie, medicijnen etc.

pffff

januari pas weer starten. Echt balen!

Geplaatst

Beste Jansuh

Ik vind het heel erg voor je dat het niet is gelukt dit keer.

Ik hoop dat je snel deze teleurstellign achter je kunt laten en net als Beanie toch weer voorzichtig moed oppakt voor een volgende poging. Ik denk wel dat het ok is dat het in januari pas is. Eerst even bijkomen, laten bezinken, uitjanken en langzaam weer het koppie erbij straks?

Ach je kunt je toch niet echt voorbereiden op de mallemolen, maar misschien voor je eigen psyche goed om het eerst een plekkie te geven deze poging?

veel sterkte, ik wil alleen nog zeggen dat er heel veel dames zijn die meer dan een poging nodig hebben zoals lucky bastards, Lott en ik. Dus houd moed.

groetjes, Juul

Geplaatst
Goeiemorgen lieve dames!

Alles goed? Lott, hoe gaat het met de laatste loodjes? Kun je wel een beetje genieten van je verlof? Juul, hoe is het met jou? Als het goed is ook al bijna verlof! Trek je het nog een beetje met werken?

Maris, ik blijf voor je duimen hoor! Het is zo'n rottijd... En dan met wat bloedverlies, het hoeft niks te zeggen maar het maakt zo onzeker... Sterkte met de laatste wachtdagen!

Moon, wat goed dat jullie aan het schilderen zijn! Hebben jullie al echt concrete plannen of ben je het huis nu aan het klaarmaken om te gaan verkopen? Is het eigenlijk een koop- of een huurhuis? Ik neem aan koop, anders zou het niet af hoeven... Je hebt in ieder geval iets om even mee bezig te zijn, nu je mannetje 10 dagen weg is. Hij komt zo'n beetje terug als jij weer aan de hormonsters moet? Ben je er al erg mee bezig? Of juist niet?

Om eerlijk te zijn ben ik er nog steeds niet mee bezig. Ja, ik kijk uit naar de uitkomst, positief of negatief. Hoe gek het ook klinkt. Maar dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben en in het geval van negatief kan ik weer verder met mijn leven.... Qua werk is het toch wel een beetje onzeker, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze me eindeloos op de bank laten zitten. Ik werd afgelopen week 2x gebeld, 1x met de vraag of ik voor 6 maanden naar Curacao wil (niet zonder mijn man, uiteraard. Anders zou het best aantrekkelijk zijn om hier de winter over te kunnen slaan en even in een heel andere omgeving te zijn, ver weg van bijv. mijn ouders...). En de tweede keer of in naar Zwitserland wil. Dat laatste wil ik wel graag, alleen zou ik de eerste keer 3 maanden aaneengesloten moeten. En dat vind ik ook te lang.... Elke keer een maand zou ik prima vinden. Nou ja, vrijdag belt die man terug en dan zal ik nog eens rustig de mogelijkheden met hem op een rijtje zetten. Voorlopig kan ik toch niet weg of een beslissing nemen...

En nu ga ik mijn moed weer bijeenrapen, even een mooie CD opzetten en fijn het huis poetsen! (gisteren tot halverwege gekomen, vandaag de rest).

Dikke zoen, fijne dag!

Beste Beanie,

Dank je wel voor de interesse.... lief van je. Het gaat zun gangetje hier. Dik, moe, zwaar, ik slaap weinig, geen zin meer om te werken (nog 1 week dan verlof), zwangerschapscursus hier en daar, af en toe hormonale emo buien. Naja, zoals het hoort dus!

Merk wel dat ik mezelf niet ben, anders. En ik heb wel beetje heimwee naar mn oude stabielere ik en lichaam.. zonder pijntjes. Kan niet wachten om de baby te zien, wie zou het zijn denk ik telkens? Maargoed aan de andere kant, het leven gaat door. Een vriend van mij is van de week overleden, en het besef dat het leven zo kort kan zijn, hij was 37, is zo heftig dat ik ff helemaal van mn stuk ben. In mij zit nieuw leven, mijn vriend gaat te jong dood, het leven is onvoorspelbaar en soms hard.

Dan zou je denken, als iedereen gezond is en ok, geniet van elkaar, zeker van familie - maar dan maken we zelf weer problemen en maken we elkaar het leven zuur. Net als jouw familie die zo op afstand staat van jou - waarom tonen ze niet meer interesse, wat houdt ze tegen - wat is HET probleem nu echt, alles heeft een reden.. maar mensen dragen eenmaal allemaal dingen uit hun verleden met zich mee, en je weet van je eigen familie vaak niet ineens alles. Ik hoop dat je je taai kunt houden en kunt genieten van de fijne mensen om je heen en de aandacht die zij jou geven, en jij hen. Geven is vaak leuker dan nemen, dus daar kun je ook veel voldoening uit halen, zoals je wellicht weet. Ik denk dat je familie dat misschien nog niet snapt. Omring je met mensen die dit wel doen!

Mensen zijn maar rare wezens.. ik ben nu echt extra gevoelig merk ik voor al die indrukken, zie alles uitvergroot. Dus ik houd maar op met filosoferen voor je verveeld van je stoel valt..

Wat een super nieuws van die baankansen die je aangeboden krijgt!

Ik check snel deze site weer - zoals ik eerder zei zit ik niet meer veel achter de computer, trek het gewoon lichamelijk niet, dat zitten, dus daarom.

Liefs

Geplaatst

Hi Mariska,

Natuurlijk is het balen! Dat weet ik maar al te goed... En het is nu extra balen dat je moet wachten, maar geloof me, het is zo januari en je zult (uiteindelijk) merken dat het best goed en prettig is dat je lijf de kans krijgt om even te 'normaliseren', dus hormoon-vrij te worden. Het duurt gewoon even voor je weer een beetje jezelf bent! Daarbij, geef het ook de tijd om te landen... Het is niet niks hoor! En zeker omdat je dus weet dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen....

Overigens is het wel zo dat het de tweede keer weer totaal anders is dan de eerste. Je staat er alleen al heel anders in! Ik denk wel dat het heel verstandig is om sowieso die evaluatie aan te gaan (wat vreemd dat ze dat niet standaard doen na een mislukte poging! Is bij mij in het zh wel standaard). Bespreek goed wat wel en wat niet goed is gegaan, of het de moeite waard is om de medicatie aan te passen, misschien ander schema te gebruiken.... Er zijn nog zo veel opties!

Veel sterkte in ieder geval, geef jezelf de ruimte om het een plaatsje te geven maar laat ondertussen je koppie niet hangen! Zoek steun bij je vriend/man, jullie moeten dit tenslotte samen doen....

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Juul, wat een ellende.... Iemand van 37 is toch veel te jong om te sterven? Je bent al niet lekker in balans en dan dat nog...

Geniet je nog wel een beetje van je kleine mannetje in je buik of kan het je niet snel genoeg gaan, die laatste 7 weken? Gelukkig nog maar een weekje en dan heb je verlof. Moet je nog veel doen voor de bevalling? Ik kan me het zo goed voorstellen, dat je het nu wel een beetje zat bent.... Je gaat jezelf volgens mij gewoon in de weg zitten in het laatste trimester. En iedereen zal zeggen dat je 'moet' genieten, maar ik denk dat er uiteindelijk maar weinig vrouwen zijn die echt kunnen genieten. Er zijn tenslotte maar weinig vrouwen die tot het einde aan toe alles kunnen doen.... (mijn schoonzusje stond een week voor de bevalling van haar oudste nog op de golfbaan.... maar zij is volgens mij wel echt een uitzondering!). Meissie, de laatste loodjes wegen het zwaarst... Nog een kleine zeven weekjes en dan heb je je beepje in je armen! Dan ben je waarschijnlijk de ellendige dingen van je zwangerschap snel vergeten en later herinner je je toch alleen maar de mooie en leuke momenten.... Rare wezens zijn we toch eigenlijk, dat we de minder leuke dingen veel sneller vergeten en de leuke dingen ons bijblijven....

Lott, Moontje, hoe is het bij jullie? Moontje, het zit er aan te komen he! Nog maar 2 dagen de pil slikken en dan even afwachten....

Ik moet vanavond de laatste pil slikken. Dinsdag wordt dan de bloeding verwacht, ik hoop zo dat het dan ook gewoon komt! Nou ja, de aankomende week gaat dus weer hormonaal worden. Ik laat het over me heen komen... Alles ligt klaar en ik zie het wel!

Deze week werd ik idd weer gebeld voor werken in Zwitserland. Misschien dat ik wel voor telkens een maand zou kunnen gaan, omdat ik lang-lang geleden een maand stage heb gelopen in CH en dus al wel een beetje weet hoe er daar gewerkt wordt. Maar ja we kunnen toch geen spijkers met koppen slaan, eerst maar de komende periode door....

Een heel klein beetje goed nieuws heb ik ook. Ik heb via de mail wat contact met mijn broertje, en daar ben ik blij mee. Of het met de rest goed komt dat kan alleen de tijd leren, maar mijn broertje velt geen oordeel en hangt nergens waarden aan (moet ook wel, hij is van beroep m.aatschappelijk w.erker) dus met hem kan ik blijven praten.

En nu is het zaterdag! Het zonnetje schijnt.... We hebben geen plannen voor vandaag maar ik ga zo lekker een kopje koffie maken en mijn krantje lezen....

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Juul en Beanie heel erg bedankt voor de lieve woorden. Nu een paar dagen verder gaat het steeds beter. Ik ga voor de tweede keer. En dat gaat hem worden.

Jullie horen snel weer wat van me.

ik blijf natuurlijk wel lezen.

succes voor iedereen.

Geplaatst

Hoi lieve meisjes!

Mariska meid, wat klote voor jullie!! Wij kennen natuurlijk je grote teleurstelling...en het machteloze rotgevoel! En ik begrijp heel goed je vragen..of het ooit nog goed gaat komen..die stel ik mezelf ook iedere dag! Kop op meid, gewoon weeeeer verstand op nul..ik weet hoe zwaar het is..maar wij zijn ook nog steeds bezig na 3,5 jaar vol verdriet en teleurstelling.. hou de moed erin!

Lieve Bean.. ja gisteren de laatste pil, ik verwacht mijn menstruatie donderdag of vrijdag..ga uit van vrijdag..vorige keer moest ik ook lang wachten na de pil.. En jij vandaag.. is er al iets verschenen van de duiveltjes? Ik moet meteen de eerste dag voor een echo en beginnen met deca, dag erna de menopur erbij. Bij jou was dat een dag later toch? Zitten we ongeveer gelijk.. spannend weer he! Ik ben er ook niet zoveel mee bezig geweest hoor..alleen om de goede medicijnen te krijgen, toen wel even.. Maar verder niet zo... als ik vrijdag zou beginnen met de hormonstertjes dan begin ik inderdaad precies als mijn mannetje weer thuis komt. Die komt vrijdagavond of zaterdagochtend thuis. Ligt eraan hoe laat het word voor hem. Mijn dochtertje viert vrijdag haar verjaardag bij mijn ouders, ze heeft daar 2 hele leuke vriendinnetjes die dan na school daarheen komen en dan gaan we naar de Mac en daarna blijven ze logeren bij mijn ouders haha kunnen ze hun lol op, ik ga dan lekker naar huis om een uur of 20.00.. En ja we hebben een koophuis, het is een drive inn woning en gelukkig zitten we onder de 2 ton, dus dat verkoopt redelijk.. het uis verreweg het mooiste huis uit de hele buurt.. met mooie nieuwe gevels, kozijnen, badkamer enz.. Dus zo instapklaar...er moet nog een nieuwe dakrand op en wat dingen afwerken..We willen hier graag weg, ons buurtje gaat nog wel, maar er komt steeds meer "raar volk" wonen hier.. mijn dochter heeft het niet naar haar zin op school, veel aso kindjes die gewoon geen goede invloed op haar hebben..ik merk dat gewoon heel erg omdat we uit een klein dorpje hier in roermond zijn gaan wonen 3,5 jaar geleden (mijn man had dat huis hier al) we willen gewoon lekker weer naar een dorp, rustiger en waar niet de mensen achter ons huis neergestoken worden of bommen worden geplaatst bij de pinautomaat 3 minuten verderop of onze auto's in brand worden gestoken hier voor de deur.. En overal gebeurd wel iets natuurlijk, maar hier word het me te gek..voel me niet echt veilig meer en al helemaal niet met kinderen..

Maar goed, zal hoe dan ook nog niet 123 gebeurd zijn dat verhuizen en het huis verkopen..

Bean hou me op de hoogte wanneer je menstruatie doorbreekt..ik hoop natuurlijk die van mij donderdag..maar ga echt uit van de dag erna :) En wat spannend, die werkreisjes die je aangeboden hebt gekregen.. denk er goed overna!! Wie weet krijg je de kans niet meer, soms moet je de sprong gewoon wagen!

Lieve Juul.. wat rot voor je.. 37 jaar is natuurlijk geen leeftijd..zou nog niet eens op de helft moeten zijn! Helaas overkomt het ook mensen uit je omgeving...als kind denk je dat het alleen andere mensen overkomt..ellende en verlies... Maar al snel word je geconfronteerd met het harde echte leven.. Een vriendin van mij is een aantal jaar geleden overleden, ze was 29 toen ze hoorde dat ze een hersentumor had..ze kreeg ineens een toeval en schuim kwam uit haar mond, ze was toen net 2 maanden eerder bevallen van haar dochtertje.. 5 maanden later was ze er niet meer.. Ze was een half jaar ouder als mij en ik ben net 33 geworden... zij heeft de 30 net gehaald.. en een kleine hummel achtergelaten, die nu met haar vader weg is naar servie, waar hij vandaan kwam.. Haar opa en oma zien haar niet meer, best triest allemaal.. Dan ga je nadenken over hoe kostbaar de tijd is die je hebt.. leef ernaar en geniet van alles, en vooral van het moois wat er nu in je groeit!! Ook al ben je er nu echt niet zo vaak blij mee haha ik weet hoe je je voelt..maar dat is echt vergeten zodra je die hummel in je armen hebt!! sterkte meid met je verlies en met de laatste loodjes van de keerzijde van het verlies in het leven!!

Lieve lott, hoe is het met onze ronde mama 2 be???

Knuff voor jullie allemaal xxx

Geplaatst

Hi lieve Moontje,

Wat goed om van je te horen! Jij dus ook gestopt met de pil... En afwachten maar! Ach ja, zijn we daar niet zolangzamerhand aan gewend?

Klinkt goed, jullie huis... Staat er bij jullie in de buurt veel te koop? Ik kan me wel voorstellen dat jullie daar weg willen, als je dit allemaal zo hoort en ook de invloed die het heeft op je dochter ziet. Gaan jullie binnenkort in de verkoop? Heb je enig idee hoe de woningen bij jullie in de buurt lopen? Het is wel een onzekere tijd dan... Gaan jullie eerst verkopen voor jullie iets anders gaan zoeken? Heb je al enig idee waar jullie heen willen of staat dat nog allemaal open?

Hier nog niks gezien van de duiveltjes... Daar baal ik dus van. Nou ja, eerst maar eens morgen afwachten. Ik weet niet of het naweeën van de pil zijn, maar ik heb al een week veel hoofdpijn. En wel buikpijn, dus het zal er wel aan komen. Ga morgen maar even bellen als het er dan nog niet is! Maar ik geloof dat als het morgen komt het ook nog niet zo'n probleem is... Ik zou idd morgen moeten beginnen met de deca en dan donderdag uitgangsecho en donderdagavond meteen beginnen met stimuleren. Ik weet dus niet of dat nu een dagje later gaat worden. Wie weet komend die duveltjes vanavond nog... En dan lopen we idd ongeveer gelijk!

Voor wat betreft het buitenland, ik weet het maar ik wil gewoon niet te lang weg zijn zonder B.... Het lijkt erop dat hij nog een jaarcontract gaat krijgen, dus we zitten sowieso nog wel een jaar in NL. Als de markt vwb mijn werk niet aantrekt in januari en ik ben niet zwanger, dan kan ik altijd volgend jaar eens kijken voor Zwitserland. Curacao zou alleen een optie zijn als B. mee zou kunnen! We zien het wel... Voorlopig maar even blij zijn met wat we hebben (hoe graag we hier ook weg willen... Je wilt niet weten hoe snel een nieuwbouwwijk kan verpauperen!). En ook toch maar eens afwachten wat deze IVF gaat doen... Kan me nog steeds niet voorstellen dat ik morgen of overmorgen weer aan het prikken ben en over een goede twee weken de laatste punctie heb! Had het er het afgelopen weekend met B. over, hij gaf aan er deze keer erg tegen op te zien. En dat terwijl ik er deze keer 'onbevangerer' dan ooit in sta, hoewel ik daarvoor niet echt een reden kan aangeven. Overigens is het niet het hormonster-traject waar B. tegenop ziet, maar daarna, na een eventuele positieve test.... En zover kijk ik echt nog LANG niet. Natuurlijk kan ik me dat heel goed voorstellen, mocht het al zo ver komen dan zal het bij mij tegen de tijd van de eventuele eerste echo (en de echo's daarna ook) echt niet anders of beter zijn! Helaas zullen we dat ook door moeten, mocht het zover komen...

Nou ja, het blijft spannend. Voor nu even wat rust in de tent! Ben gisteren voor de laatste keer op controle geweest bij de orthopeed en hij is errug tevreden! Heb met de fysiotherapeut afgesproken dat we wel nog voorlopig doorgaan met de fysio, we hebben nu een soort doel vastgesteld wat we willen halen en daar zijn we zeker nog niet (ik wil weer kunnen wandelen/lopen in de bergen, en met een zware rugzak op je rug is dat nogal een belasting voor je knieën met afdalen. Dus het doel moet zijn dat ik dat weer goed kan). Dus voorlopig blijf ik trainen en oefenen, misschien even wat minder rondom de punctie en hopelijk de TP. Maar aan mijn conditie zal het niet liggen, die is beter dan hij ooit is geweest tijdens dit traject!

Juul, Lott, Maris, ik hoop dat alles goed met jullie is??

Moontje, jij heel veel succes en sterkte de komende dagen, hou je me op de hoogte??? Ik hoop zo dat bij jou je menstruatie gewoon komt op de dag dat je 'm verwacht!

Geplaatst

Kleine ego aanvulling op mijn bericht van gisteren....

Vanmorgen is de bloeding gekomen. Ik heb het ZH gebeld, en moet morgen wel gewoon komen voor de uitgangsecho. Verder schuift alles een dagje op, dus ip morgen eerste deca, vrijdag starten met stimuleren. Dus Moontje, het ziet er naar uit dat we exact gelijk op gaan lopen!

Geplaatst

Lieve Monica en Beanie,

hier gaat het redelijk. In het weekend twee keer flauwgevallen. Morgen bloedproeven. Verder erg down over de verder behandeling. Weer een punctie, weer medicatie etc.

hopelijk dit keer wel met positief resultaat.

jullie succes met de start van een nieuwe behandeling.

Geplaatst

Hey Bean..hier mijn menstruatie vanmorgen gekregen, net terug van de echo..ik begin inderdaad OOK straks met deca en morgen Menopur erbij :) precies tegelijk dus ja. Ik moet alleen wel dinsdag al voor de eerste echo.. op cyclusdag 6 vanwege de overstimulatie de vorige keer..checken ze nu 2 dagen eerder al.. SPANNEND!!Mariska, we weten hoe je je voelt meid..kop op!! Energie bij elkaar rapen, niet instorten meid!! Succes en sterkte..je kan hier altijd je frustraties kwijt!

Geplaatst

He lieve Moontje! Ik kom ook net een kwartiertje geleden zo'n beetje thuis van de echo... Ben officieel goedgekeurd om te gaan starten, vandaag de deca en morgen de eerste menopur/gonal-f.... Leg de paracetamol maar vast klaar! Nog steeds zo onwerkelijk, maar misschien wordt het deze ronde gewoon niet werkelijker.... Jeetje, lekker snel al voor de eerste fm! Al kan ik me de reden wel heel goed voorstellen.... Ik mag donderdag weer. Hoop zo dat het deze keer niet zo tegenvalt als de vorige keer... Toen had ik er bij de eerste FM maar 3...

Maris, wat Moon al zegt, we weten hoe het voelt... Neem jezelf alsjeblieft goed in acht, leef gezond en probeer te ontspannen (makkelijk gezegd, duh) zodat je vol goede moed aan de volgende ronde kunt gaan beginnen! Heb je inmiddels de evaluatie al gehad? En is er nog wat uit het bloedonderzoek gekomen?

Lott en Juul, hoe is het met jullie? Juul, morgen laatste werkdag? Ik las op een ander topic iets over het niet goed kunnen voelen, mag je nu nog voor een echo? Of maakt je verloskundige geen echo's?

Fijne dag allemaal vandaag, geniet maar van het zonnetje!

Geplaatst

Lieve Beanie! We gaan er gewoon voor!! Wel apart dat we nu echt gewoon exact gelijk lopen, misschien is het een goed voorteken en hebben we rond Kerst een pril geluk...laat het ons onderhand maar eens gegund zijn he!! Ik duim voor je dat het deze keer meer eitjes zijn. Ik spuit maar 125 IE Menopur. Er zit 150 in 2 ampullen, maar moet tot 125 eruit spuiten, ze willen niet dat ik weer te heftig reageer. Hopelijk maak ik dan niet te weinig aan..zou ook zonde zijn.. Het mixen zal wel lukken, vanavond weer die gemene Deca spuitjes, ik vind ze gewoon een beetje dik.. En ik hoop dat ik er weinig last van krijg met de Menopur erbij..verder voel ik me nu toch al niet lekker..moe en zwaar hoofd door de menstruatie.. En moet ik vandaag ook nog een taart gaan maken voor morgen het verjaardagsfeestje van mijn kleine grote dame.. Is ook nog een heel werk..ik ga eerst even een uurtje plat..heb vanacht super slecht geslapen.. Straks boodschapjes doen en dan aan de slag..

Meisjes een fijne dag vandaag! Knuff

Geplaatst

Idd, we gaan ervoor! Heel toevallig dat we echt exact gelijk gaan lopen... Nou ja, vooralsnog, punctie is natuurlijk afwachten... Wie het snelste gaat! Hm, lastig met de menopur, weet je precies hoeveel je er uit moet spuiten? Nou ja, dat zullen ze je wel verteld hebben! Of doe je het gewoon in 2 spuitjes, dan is het natuurlijk veel makkelijker.... Heb je trouwens nieuwe deca gekregen? Of moet je nog oude opmaken? Ik heb begrepen dat de naald inmiddels veranderd is, dus ik hoop voor je dat dat deze keer gaat meevallen! Koppijn etc. heb ik ook, gewoon last van de menstruatie maar ook van de pil denk ik... Heb dan ook besloten dat ik die echt NOOIT meer ga slikken.

Ik ga trouwens 225 menopur spuiten, dus 3 ampullen (oplossen in 1 ampul water dus 1 spuitje) en daarnaast 225 gonal-f... Klinkt wel veel he! Is dan ook maximale dosering, hoewel ik geloof dat daar ook al weer op terug wordt gekomen en tot nog hoger wordt gegaan (als ik Sometimes goed heb begrepen gaan ze bij haar in het ZH tot 300 gonal-f en 450 menopur als max!) (en dan bedoel ik dat in combi, dus samen, niet of/of maar en/en!). Maar eerst vanavond de deca.... Heb de wekker in mijn telefoon maar vast gezet, om het niet te vergeten. Haal je trouwens wel de deca een kwartier van te voren uit de koelkast? Het is minder pijnlijk met prikken als hij niet zo koud is (en dat kan makkelijk, je kunt hem zelfs uren buiten de koelkast houden).

Meis, veel succes met de taart bakken en vooral een hele mooie dag morgen, de verjaardag van de grote kleine meid! Ze wordt alweer 11 als ik het goed heb... Geniet er maar van!

Veel succes vanavond met de eerste prik, ik zal aan je denken! Knuffel terug!

Geplaatst

Lieve Beanie, nee ik heb 1 spuitje, en moet daar tot 8,5 uitspuiten om precies 125 ie over te houden haha zijn ze een hele tijd mee bezig geweest om het uit te rekenen..en jemig!! dat is inderdaad veel, ik zou van zo'n hoeveelheid springende eierstokken krijgen, dat zou bij mij als 150 ie gonal-f al 30 eitjes opleverd (wat trouwens op de helft al verlaagd is naar 125) dan zou het met een mix van die hoeveelheden echt niet goed met me komen...maar vind het ook wel een beetje spannend wat de menopur nu gaat doen bij me...ik hoop dat ik daar wel goed op reageer dan..niet dat ik er straks ook maar 3 heb ofzo.. Maar goed we zullen het weer zien :) en ik heb nieuwe Deca gekregen 5 dozen, nog bij de foute bestelling...dus heb veel teveel in huis en had nog 1,5 dozen over van de vorige keer.. Ik wilde eerst de oude opmaken, maar zal de spuitjes eens vergelijken of het naaldje anders is.. Ik heb even gelegen maar ben niets opgeknapt, ik heb ook hoofdpijn van de menstruatie, vaste klacht elke maand, net een ibuprofen genomen..ik blijf lekker binnen en lig er vanavond lekker vroeg in..ik maak de taart zover klaar en doe morgenochtend de rest als ik boodschapjes gedaan heb.. Officieel is ze de 26e jarig, net als mijn pa, toen mijn pa 50 werd en dus Abraham zag, is mijn dochter geboren (leuk kado he!), zijn eerste en tot nu toe enige kleinkind :) voor hem heel speciaal natuurlijk! Maar morgen het kinderfeestje en zondag in het klein voor wat familie. Als de dag van gisteren was het dat ze geboren is zeg...ik hoop echt dat ik zo'n wonder nog eens mee mag maken, verlang er zo naar om dat nog een keer te ervaren..iets mooiers is er echt niet.. We gaan gewoon duimen voor alle meiden hier die nog geen geluk hebben!!!

Jij ook succes met de spuit straks meid, zet je hem na het eten? Ik zo rond 19.00 uur, is het makkelijkste om te onthouden.. Knuff en een fijne avond!

Geplaatst

Nou eerste spuitje Deca ging appeltje eitje!! Viel mee, en waren zelfs nog de oude spuitjes, voelde er niets van..misschien ook maar net het plekje waar je hem zet...vanaaf Menopur erbij en laat ze maar groeien die eitjes!

Alvast fijn weekend allen, ik heb het druk vanwege de verjaardag die we vieren van onze kleine dame die dus maandag 11 jaar word.. Dus waarschijnlijk pas weer ergens volgende week een berichtje van mij.

Knuff!

Geplaatst

Goed te horen Moontje, dat de eerste Deca zo makkelijk ging! Is trouwens ook mijn ervaring, niet te dicht bij de navel prikken is minder pijnlijk! Alleen blijven er steeds minder plekjes over... Ik prik trouwens ook rond 19.00 uur, zal vanavond aan je denken, en morgen en de komende tijd... Alvast heel veel plezier dit weekend met het vieren van je dochters (en vaders!) verjaardag! Laat je in ieder geval dinsdag weten hoe het gaat?

Geplaatst

Lieve meiden,

Het is vandaag de dag dat ik uitgerekend was van de MA.... Het houdt me toch wel bezig. Het stukje tekst dat in mijn handtekening staat komt uit een liedje, ik wil vandaag graag iets meer van die tekst opschrijven...

Waar ter wereld we ook lopen

Je blijft bestaan

We konden je niet kennen

maar we weten wie je bent

En je blijft iemand die welkom was

Zo welkom, dat het altijd pijn doet

De pijn van het er bijna zijn

Zo mooi, je was zo mooi, zo mooi

Je had nog mooier mogen worden

maar je kon het niet

En wij blijven altijd op je wachten

Je mooie grote ogen die de wereld zouden zien

Je hield ze stevig dicht

Misschien is het maar beter zo, misschien

Geplaatst
Lieve meiden, Het is vandaag de dag dat ik uitgerekend was van de MA.... Het houdt me toch wel bezig. Het stukje tekst dat in mijn handtekening staat komt uit een liedje, ik wil vandaag graag iets meer van die tekst opschrijven...Waar ter wereld we ook lopenJe blijft bestaanWe konden je niet kennenmaar we weten wie je bentEn je blijft iemand die welkom wasZo welkom, dat het altijd pijn doetDe pijn van het er bijna zijnZo mooi, je was zo mooi, zo mooiJe had nog mooier mogen wordenmaar je kon het nietEn wij blijven altijd op je wachtenJe mooie grote ogen die de wereld zouden zienJe hield ze stevig dichtMisschien is het maar beter zo, misschien
Ooh beanie, dikke knuffel meid. Ik kan niets zeggen om je pijn te verzachten, maar ik denk aan jullie en wat niet zo heeft mogen zijn en huil een klein beetje met je mee. Droog je tranen, maar wees gerust verdrietig, er is nog zoveel moois voor jou en je man in de toekomst. Met de tijd slijt alles en mooie herinneringen staan niet in de weg van nieuwe. Dikke kus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden