Ga naar inhoud

Goed nieuws! Pijnloze punctie gehad!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey lieve Beanie,

vandaag is het een stuk minder, vanmorgen nog een beetje last, maar nu is het zo goed als weg.. En nee ik denk echt dat de menstruatie over 3 dagen doorzet, ik voel me echt alles behalve zwanger..me neus zit nog steeds potdicht en ik denk dat je het gewoon weet als het niet zo is.. ben nu al zo vaak ongwenst ongesteld geworden de afgelopen 3,5 jaar en het is exact hetzelfde als anders, op de buikpijn van gisteren na dan, maar mijn dochter lag vannacht te huilen van de buikpijn en die is nu ziek thuis van school, dus kan best een virusje zijn.. Ik zal echt stijl verbaasd achterover vallen als ik toch zwanger blijk te zijn.. ik ga vanmiddag de pil vast ophalen, want ik denk toch echt dat ik daarmee moet beginnen het weekend.. Hoe is het met jou Beanie?

Hoe is het bij de andere dames??

• Reacties 908
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Moon, de pijntjes kunnen evt ook nog een innesteling geweest zijn.

Nog niet 100% opgeven hoor, hou even een paar daagjes vol om nog niks te denken en het niet nu al op te geven.

Als buitenstaander zeg ik: geen nieuws is goed nieuws.

En waarom lig jij niet te relaxen met je benen omhoog op bed met warme sokken en een mooi boek?

Zo een terugplaatsing is toch ook niet niks, ook al is het zonder punctie, het zijn allemaal ingrepen en gerommel met je lichaam en hoofd waar je rust omheen moet bouwen. Alle stress eromheen en de verwachtingen onbewust, je hebt al zo veel gedoe gehad de laatste maanden, elke ingreep is weer een stukje bagage die je meesjouwt. Doe rustig aan, ik blijf duimen.

gr uit Servie x

Geplaatst

Lieve Moon,

Blij te lezen dat je vandaag (in ieder geval vanmorgen!) niet meer zo'n buikpijn had.... Kan natuurlijk best een virus zijn, als je dochter ook zo'n buikpijn had. Is zijn inmiddels weer een beetje opgeknapt? Hoe is het jou vandaag vergaan? Ik denk dat Juul ook wel gelijk heeft, ip kan het nog alle kanten op. Je weet het gewoon niet. Morgen nog een dagje en zaterdag testen? Of kijk je het nog een dag langer aan en doe je zondag een test als je menstruatie dan nog niet doorgekomen is? Lieverd, ik blijf gewoon nog even heel hard voor je duimen, het is je zo gegund!

Geplaatst

Lieve meisjes,

ik hoef echt niet te gaan testen, lief bedoeld maar ik ben er 100% zeker van dat ik niet zwanger ben..ik heb continu behoorlijke menstruatiepijn en dat heb ik echt altijd de dagen voor ik mijn menstruatie krijg..als ik zwanger zou zijn zou dat niet goed zijn die buik en rugpijn.. Het is echt een kwestie van 1 of 2 dagen en dan breekt de menstruatie door.. Ik ging gisteren effe de pil halen bij de apotheek, heb meteen een hele zak met alle medicijnen meegekregen weer :eekk::pain10: terwijl ik helemaal niet weer 2 weken decapeptyl van plan ben te gebruiken en ook helemaal niet weer gonal f wil gaan gebruiken maar menopur.. dus ik bel na het weekend het ziekenhuis als ik mijn menstruatie heb..dat ik zowiezo een ander schema wil, ze moeten het maar aanpassen.. snap zowiezo niet waarom ik nogmaals dat lange schema zou moeten doen, reageer toch al zo heftig op al de medicatie..

Maar goed, we zijn ons dus alweer voor aan het bereiden op het nieuwe traject..mijn mannetje is er ook 100% zeker van dat ik mijn menstruatie ga krijgen, die weet precies hoe ik dan ben en wat ik voel.. dus het is jammer maar nou eenmaal een feit..

Hoe is het verder met jullie? Knuff en een fijne dag en alvast een mooi weekend!

Geplaatst

Lieve Moontje,

He wat jammer, niet onverwacht maar wel verdrietig! Eigenlijk zeg je het al een kleine week dat het niet goed is... En ik denk om eerlijk te zijn dat je het zelf ook best wel aanvoelt! Tenminste bij mij klopte mijn gevoel bij beide pogingen... Wel vervelend dat je nu zo'n buik- en rugpijn hebt. Misschien lekker een kruikje er tegen aan leggen? Of heerlijk in bad gaan? Is Savannah trouwens al weer opgeknapt?

Had je al een heel recept gekregen voor alle medicatie of was dat naar de apotheek gefaxt door het zh? Wel raar dat er daarover geen overleg met jou is geweest. Toevallig heb ik vandaag even zitten zoeken naar korte schema vs lange schema, en wat ik zo las zou het voor jou misschien zelfs wel beter zijn om het korte schema te volgen (nog afgezien van de last die je hebt van de deca). En menopur lijkt me in jouw geval ook helemaal geen slecht idee... Overigens lijkt het er op dat dat het middel van de eerste keuze gaat worden, het is namelijk veel goedkoper dan gonal-f. Zeker maandag even achter aan bellen hoor! En als je menopur gaat krijgen, zorg dan dat je nieuwe prikinstructie krijgt want menopur moet je zelf mengen... Je wordt er een soort Einstein van! (dat was het beeld dat onze fertiarts schetste, ik moest er nogal om lachen. Overigens is het helemaal niet lastig klaarmaken, je moet er even handigheid in krijgen).

Andere lieve dames, alles goed met jullie? Juul, al weer terug uit Servië? Ga je nu aan jezelf en aan je kleine lieve mooie mannetje denken??

Fijn weekend alvast!

Geplaatst

Hoi ladies

@ Moon. GVD wat balen als je gelijk krijgt. Het zou helemaal geweldig zijn als je van een cryo zwanger mocht raken. Ik zie dat je zelf redelijk berust bent in het feit dat je je men. verwacht. Maar wat moet je ook anders?

Sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt en minder pijntjes hebt.

Hier alles ok, ben nog steeds wel moe en zo een werkreis is toch vermoeiender omdat je niet kunt rusten wanneer je wilt, maar ad andere kant geeft het me ook energie. Ik bezoek mijn 3 jarige project die nu afloopt hier in Servie, en de resultaten zijn mooi. Dus het is een soort afscheidsbezoek waar ik niet zo veel voor hoef te doen dan aanwezig zijn. Fijn dat ik het voor mijn verlof kan afronden.

Als ik terug ben nog 4 weken waarvan deels thuiswerken. Moet lukken.

@ Met jou alles ok Beanie? Kijk je erg veel vooruit of kun je jezelf wel goed bezighouden verder?

Lott is weer ah shoppen..?!

groetjes!

Geplaatst

@monica wat vervelend om te horen dat de menstruatie komt. Ik had het je zo gegund.

Wij moeten zondag weer een echo maken en dan ergens volgende week de punctie. Spannende week komt er aan!

fijn weekend allemaal.

Geplaatst

Hoi Mariska,

Wat goed, volgende week de punctie! Weet je al hoeveel follikels je deze keer hebt? Gaat het beter dan de vorige keer? Ik hoop het zo voor je! Laat je het nog weten?

Jij ook een fijn weekend! En de andere lieve meisjes natuurlijk ook!

Geplaatst
Hoi ladies

@ Moon. GVD wat balen als je gelijk krijgt. Het zou helemaal geweldig zijn als je van een cryo zwanger mocht raken. Ik zie dat je zelf redelijk berust bent in het feit dat je je men. verwacht. Maar wat moet je ook anders?

Sterkte en ik hoop dat je je snel beter voelt en minder pijntjes hebt.

Hier alles ok, ben nog steeds wel moe en zo een werkreis is toch vermoeiender omdat je niet kunt rusten wanneer je wilt, maar ad andere kant geeft het me ook energie. Ik bezoek mijn 3 jarige project die nu afloopt hier in Servie, en de resultaten zijn mooi. Dus het is een soort afscheidsbezoek waar ik niet zo veel voor hoef te doen dan aanwezig zijn. Fijn dat ik het voor mijn verlof kan afronden.

Als ik terug ben nog 4 weken waarvan deels thuiswerken. Moet lukken.

@ Met jou alles ok Beanie? Kijk je erg veel vooruit of kun je jezelf wel goed bezighouden verder?

Lott is weer ah shoppen..?!

groetjes!

Lieve Juul, je bent dus nog in Servië? Klinkt leuk, om zo je project af te ronden! Zeker als het allemaal zo mooi wordt! En dan afbouwen en bijna verlof... Het komt steeds dichter bij!

Op zich ben ik nog niet zo heel erg bezig met de volgende IVf.... Het is nog oktober, het 'feest' begint natuurlijk pas de derde week van november! Tot die tijd vermaak ik me met weinig doen en hopen dat ze snel weer een opdracht voor me hebben....

Geplaatst
Beanie er zitten er nu al een stuk of geen. Dus dat klinkt al beter hè?

Ik neem aan dat geen = negen??? Dat is een hele mooie score! Wow! Op naar de punctie! Hou je ons op de hoogte! Ik ga zo hard voor je duimen!

Geplaatst

Mariska, wat goed! Morgen de punctie! Weet je inmiddels hoe laat? Enne, laat je het weten morgen?

Moontje?????? Joehoe! Hoe is het afgelopen? Ga je vandaag het ZH bellen?

Geplaatst

Hi lieve dames,

@Mariska: heel veel succes morgen! Ik ga zo hard voor je duimen!

@Moon: verwacht en hoop ik niet al te teleurgesteld? Ik las dat je zelf ook ziek bent? En nu ook je dochter nog.... Knapt ze al weer een beetje op? Of ben je de hele dag met haar bezig geweest? Heb je zelf ook de ruimte om deze toch teleurstelling een plaatsje te geven? Heb je trouwens nog contact gehad met het ziekenhuis vandaag? Ben je al wat wijzer geworden?

@Juul en Lott: alles goed met jullie? Juul al weer terug in dit fijne druilerige/natte/grijze NL? Kun je nu wat rust voor jezelf gaan inbouwen?

Ga mijn mandje in... Ben nog een beetje aan het schakelen naar de wintertijd!

Geplaatst

Wow! Dat is een mooie score! Doe idd maar rustig aan vandaag meis, dat heb je wel nodig! Wanneer hoor je of er bevruchtingen zijn? En dan overmorgen TP? Spannend hoor!

Geplaatst

@ Jansuh, was je blij met het resultaat? Het klinkt super. Vervelend die buikpijn, ik hoop dat het snel wegtrekt. Na de tp relaxen he? Heb je tijd voor jezelf ingebouwd?

@ Beanie, ben terug in grijs en donker nl inderdaad. De werkreis was wel slopend, maar ik heb zowaar de afgelopen twee nachten in mn eigen bed in nl ineens best ok geslapen. Opvallend detail: vriendlief is nog daar, hij ging meeop familie bezoek. Heb het vermoeden dat ik beter alleen slaap, zal ie leuk vinden als ie dat hoort bij terugkosmt vrijdag........ schat je mag op het matrasje of de bank.. Maar het is echt zo, ik werd veel minder vaak wakker.... Ik had gelukkig een paar vrije dagen na mn reis en morgen weer naar kantoor, nog 3 weken maar, ik tel af. Mn buik is enorm zwaar aan het worden. Nu weet ik wat Lott bedoelde enkele weken geleden toen ze zei dat ze zich enorm voelde en het zwaar werd. Ik ben vandaag precies 7 maanden, weet niet hoe ik de volgende twee ga doorkomen.

Beanie het begint nu dichterbij te komen he. Hoe is je gevoel over de komende poging? Wat heeft vd L ervan gezegd????

Nieuws, mn broertje blijkt ook ivf te gaan doen; na ruim 1 jaar proberen geen resultaat en nu blijkt dat hij een probleempje heeft, zij is al 'wat ouder'. En de samenlevingstest was niet geweldig. Het olvg adviseert iui of ivf, ze doen waarschijnlik ivf omdat ze liver voor het 'maximum' resultaat gaan... Ongelooflijk, dat mn broertje hetzelfde traject in gaat.

lieve meiden, fijne avond, tot gauw - ik schrijf wat minder omdat ik echt niet lang achter de computer zit en al veel achter de pc zit voor mn werk. maar ik log af en toe met evengoed veel interesse in hoor!

Juul

Geplaatst

Juul. Zeven maanden gaaf hoor!

ik was tevreden met het resultaat. Ben alleen zenuwachtig voor morgen. Zit er een bevruchting tussen.... Dat houdt me de hele dag bezig!

beanie hoe is het met jou nu?

ben erg benieuwd!

Geplaatst

Hi lieve dames,

Lieve Juul, weer terug in dit heerlijke (not) landje... En nog maar 3 weekjes werken! Wat heerlijk. En ook fijn dat je nu zo goed slaapt. Vast wat voorslapen voor als straks de kleine man er is? Gaat hard nu he!

Jeetje, je broertje ook in de MMM... Jij weet in ieder geval wat het inhoudt en hoe zwaar het is voor ze... Grappig dat ze naar het OLVG gaan, zij wonen toch (ook) op IJburg? Is idd wel dichter bij. Ik heb er zelf nooit over nagedacht, ben best tevreden over het SLAZ.

Lieve Mariska, dit is ook echt vreselijk spannend.... Ik geloof dat ik dit (zeker de eerste keer) het spannendste vond van de hele IVF! Ik duim zo hard voor je... Laat je het morgen weten?

Hier is het eigenlijk wel rustig, om heel eerlijk te zijn ben ik nog helemaal niet bezig met de volgende IVF.... Terwijl die er eigenlijk best wel aan zit te komen! De laatste keer dat ik dr. vd L. heb gesproken was bij de evaluatie van de mislukte poging. Wij zaten toen nog met de vraag of we nog wel door moesten gaan, maar zij was duidelijk en vond dat we het nog een kans moesten geven. Dit omdat ik natuurlijk wel zwanger ben geweest van de eerste poging. De kans is weliswaar minimaal, maar de moeite waard om te nemen. Wel is het voor ons duidelijk dat dit echt de laatste gaat worden....

Kijk ik er met vertrouwen naar uit? Ik weet het niet zo erg. Kan er eigenlijk weinig van zeggen. Heb wel het gevoel dat ik er nu alles aan ga doen, door en het korte schema (ben benieuwd of dat voordeel voor mij gaat opleveren), en de combinatie van gonal-f en menopur en dus de Pipelle. Die is overigens al over anderhalve week... Misschien dat het dan wat werkelijker gaat worden! Nu nog 2,5 week de pil slikken, dan een dag of 3 niks en dan starten met de deca en al een dag later met stimuleren. Ben heel benieuwd! En ik hoop zo dat er deze keer 2 goede embryo's zijn, zodat we er 2 kunnen laten terugplaatsen...

Moontje???? Alles goed met je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden