Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dames!

ben ik weer :) heb echt even paar dagen plat gelegen maar gaat ge;lukkig stukke beter! :) vandaag gebeld en we krijgen vanmidag een emmy terug geplaatst!:happydance: we weten nog niet hoe het met de rest is maar dat horen we via een brief als het goed is :)

@Vlinder Welkom, probeer je niet al teveel zorgen te maken over de groote van je follikels, ook ik was hiervan best ontdaan ik had op de 3e FM 5 follikels die groot genoeg waren en erg veel kleintjes! uiteindelijk net als mijnbaby bij de laatste spuit pregnyl hebbe nze toch nog een boost gekregen en zijn er bij de punctie 15 eitjes uitgehaald! :) dus hoop voor je dat het net als bij ons nog een laatste boost krijg straks :) succes!

@monica geen zorgen :) het gaat weer goed :) maar het is me erg tegengevallen de punctie, heb echt alleen maar gelegen en geslapen vandaar dat ik even niet had gereageerd :) succes vandaag in het zhuis! ben benieuwd!

@marielle morgen de punctie?? succes!

@alle mammies hier fijne moederdag! en iedereen op het wachtbankje houden jullie het nog een beetje?? ik kom er vanmiddag ook bij :happy:

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Deborau: ???

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Monica32: 13 mei 2e FM

Vlinder: 13 mei 2e FM

Marielle26: 14 mei punktie

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:Monica32: tussen 15 en 17 mei

marielle26: 14 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Monica32: tussen 18 en 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

s0entje: 24 mei

Geplaatst

S0entje, heel veel succes vandaag en ben benieuwd naar de score.

Zie dat je al op de 24e mag testen? dat is WD10 na de TP, is dat niet te vroeg? Ik heb afgelopen woesdag de TP gehad en mag pas op de 23e testen..

Marielle, heel veel succes morgen

Monica en Vlinder hoe was de FM?

Taz, hoe is het nu met jou? Als last van die akelige hormonen?

Hoe is het met de wachtende meiden? Jannet, en Veerle, zie dat jullie de eerste week achter de rug hebben? Super, nog even vind de 2e week altijd veel spannender.

Mijn duimen draaien voor jullie!!

Ik voel nog steeds niets, ik wil ook steekjes!!!!

Maar goed het feit dat ik niets voel wil niet zeggen dat er niet wat gebeurd toch?!

Hopelijk mogen we volgend jaar allemaal moederdag vieren!!!!

Geplaatst

Hallo meiden!!

@ sOentje; blij dat je weer terug bent!! Heb me echt even zorgen om je gemaakt, balen dat de punctie zo tegen is gevallen, maar heel veel succes met de TP en goed dat je je weer wat beter voelt!! En dan mag ook jij op het wachtbankje vanaf vandaag! Ik hoop mijn punctie beter gaat.. want voorlopig zijn mijn eitjes nog niet groot genoeg, dus de punctie word pas donderdag of vrijdag gepland :mad: en ik heb zaterdag een bruiloft, hoop dat ik me toch goed genoeg voel om te gaan.. Maar mocht dat niet zo zijn, dan is dat gewoon pech, dit gaat natuurlijk voor alles!!

Bij mij ging de 2e FM een beetje..tja..weet niet wat ik ervan moet denken.. Ik heb nu 3 eitjes tussen de 15 en 18 mm, heb er 11 tussen de 10 en 15 mm en 10 kleiner dan 10 mm.. Dus in totaal 24... Mijn Gonal-F is terug gezet van 150 naar 125. Dat om te voorkomen dat er nog meer kleintjes bijkomen, dus het kan wat langer duren voordat ze groot genoeg zijn, ze kijken naar de 11 middelste, daar moet de grootte gemiddeld hoger zijn dan 18 mm en dan plannen ze de punctie in..

@ Vlinder: zo zie je maar bij mij dat er nog van alles kan gebeuren, die kleintjes kunnen zeker meedoen! Maakt niet uit als het wat langzamer gaat, het gaat om het uiteindelijke resultaat bij de punctie! Ik ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan vandaag met de 2e FM? Maar bij mij gaat het dus ook niet zo snel, het aantal wil wel, maar de grootte laat bij mij ook op zich wachten..

Maar al met al mogen wij niet klagen, we hebben er super veel, alleen moeten iets langer op de punctie wachten.. De pijn is in ieder geval wel te verklaren met zoveel activiteit, al moet ik zeggen dat het de laatste 2 dagen iets minder pijnlijk is, misschien omdat de eierstokken nu al wat vergroot zijn en het vooral tijdens het oprekken pijnlijk is ofzo.. ik weet het ook niet..

@ Eve: wil allemaal niets zeggen, sommige vrouwen voelen niets de eerste maanden. Succes nog met de laatste 10 daagjes, en de andere dames natuurlijk ook!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Monica32: 15 mei 3e FM

Vlinder: 13 mei 2e FM

Marielle26: 14 mei punktie

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Monica32: 17 of 18 mei

marielle26: 14 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Monica32: 20 of 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

s0entje: 24 mei

Geplaatst

Monica, jeetje wat een aantal, logisch dat je er last van hebt. Zelf heb ik 16 dagen!! puregon gespoten voordat ze groot genoeg waren...maar zie het resultaat, 10 bevruchtingen in 4 cryo's!

Geplaatst

@ Eve: ja juist, het hoeft van mij zeker niet snel te gaan, maar ben wel een beetje bang dat ze er tijdens de punctie nog meer tegenkomen en het straks ook al heb ik pijn geleden voor de punctie ze het alsnog afblazen tijdens de punctie omdat het er meer als 30 zijn :( hoop toch niet dat dat gaat gebeuren.. en dat er dinsdag alleen gegroeid zijn en niet nog meer bijgekomen zijn.. Ik hoop natuurlijk wel dat ze nu ook alle 24 meedoen voor de punctie, heb ik tenminste pijn voor een goed doel! Dat zou natuurlijk wel een topaantal zijn.. Maar voor nu is het afwachten en de medicatie iets aanpassen naar beneden..

Maar 16 dagen is lang zeg! Ik zit nu pas op dag 10 van stimulatie en veel meiden zeggen al; wat laat om voor een 3e FM te gaan en dan misschien pas de punctie in te plannen.. Ik heb er zelf geen verstand van, is voor mij natuurlijk de eerste keer, maar kijk naar Marielle, die heeft 1 meting gehad en die eitjes waren al top, raar dat er dan zoveel verschil in kan zitten he!

Maar als het resultaat maar goed is :toppie: dan wacht ik desnoods nog een week op de punctie haha!

Geplaatst

Als ze alle 24 meedoen is natuurlijk helemaal top, maar het gaat wel om de kwaliteit en niet het aantal 16 dagen is idd, erg veel heb ook 4 fm's gehad en op het eind kwamen de spuiten mijn neus ook uit haha. Maar goed je weet waar je het voor doet

Het is voor iedereen anders, en je cyclus is ook elke keer anders, dus je kun er nooit echt van op aan hoe je reageert op de meds (erg handig auhum)

Vlinder hoe was jouw FM?

Soentje al nieuws??

Geplaatst

Ja heb je gelijk in, het aantal wil inderdaad niets zeggen.. daarom hoop ik ook dat in ieder geval die 11 middelste goed meedoen, de rest is allemaal extra.. en wil niet zeggen dat ze in elke follikel ook een eitje vinden.. En het wil al helemaal niets zeggen over het aantal bevruchtingen, al met al weet je dan gewoon pas waar je aantoe bent..

Ik ben ook benieuwd hoe het met Vlinder en sOentje is, wat raar trouwens dat ze jou (sOentje) niet eerder het aantal bevruchtingen zeggen, ze laten toch vioa brief alleen het aantal cryo's weten naderhand? Ik dacht het aantal bevruchtingen altijd voor de punctie..

Geplaatst

Hoi meiden!

Monica, jeetje wat een ontwikkelingen ineens zeg. Afwachten is zo frusterend! Goed dat je er zo positief onder blijft. Liever inderdaad langer wachten en dat de oogst zo goed mogelijk is. Maar wel vervelend natuurlijk!

Marielle, succes morgen. Wij duimen voor je!

S0entje, welkom op de bank! Hoe voel je je?

Eve, ik voel nu ook niets meer. Er is ook niets over te zeggen. Bij al mijn zwangere vriendinnen liep de aanloop anders, en heel veel meiden wisten echt pas dat ze zwanger waren na de test. Het is gewoon zo onzeker! Het tweede weekje is inderdaad aangebroken, nu wordt het nog spannender. Bij elk wc bezoek is er weer de opluchting dat er niets te zien is.... Verschrikkelijk!

Geplaatst

@Monica: jammer dat ze de punktie nog niet in kunnen plannen, maar komt goed laat ze nog maar even groeien, jij krijgt vast en zeker deze week ook je punktie wel.

En ook fijn dat het nu de laatste 2 dagen niet meer zo pijnlijk is bij jou, na de prygnyl van gisteren bij mij heb ik nog meer last gekregen van steekjes, maar morgen is het zover, de puntie ik laat wat weten morgen als ik terug ben.

@sOentje: hoe is het gegaan vandaag, hoe voel je je?

@Vlinder: hoe was jou FM vandaag gegaan?

Ik voel me nog steeds heel moe, en ga vandaag ook vroeg naar bed, morgen vroeg half 9 de punktie, ben nog niet zenuwachtig maar kan nog komen ik laat morgen weten hoe het gegaan is,

Geplaatst

Marielle, spannend morgen de punctie!

heb niet echt tips, het enige wat ik je mee kan geven is het gewoon over je heen laten komen.

Ze hebben goede pijnstilling, meestal zijn ze binnen 10 a 15 minuten klaar en kun je lekker bijkomen.

Maak je niet te druk, probeer lekker te slapen en voor je het weet is het achter de rug!

Heel veel succes!!!!

Geplaatst

heyy daar ben ik dan, ben vanmiddag na het ziekenhuisbezoek bij me moeder geweest en de hele dag daar gezeten ik heb goed nieuws dinsdag krijg ik de punctie ik heb nu 6 eitjes die al groot genoeg zijn nml. 2van 18 2van 19 en 2van 20 + 3van 16 die waarschijnlijk tot dinsdag ook al groot genoeg zijn en eventueel ook mee kunnen doen en nog 3 wat kleinere van 13 zo zie je maar dat ik me dus voor niks druk heb gemaakt ik ben zeer tevreden met dit resultaat

Soentje, wat een bijzondere dag om je tp te krijgen hoop zo dat dit alvast een mooi moederdag cadeau mag zijn

Monica, wat een aantal jeeeetje nog ff wachten tot donderdag dus duim voor je dat ze alleen maar groter geworden zijn en er niet veel meer bijkomen gisteren zat ik met de spanning van of ze al groot genoeg waren en vandaag de spanning voor de punctie na de punctie zal dat voor de bevruchting worden enz enz het word alleen maar erger met de spanning

Marielle, bedankt dat je me er tussen heb geplaatst en jij heb morgen de punctie veel succes en sterkte ik hoop echt dat het heel erg mee valt voor je

We blijven met ze alle lekker door duimen voor elkaar hoop zo vanharte dat we volgend jaar allemaal moederdag mogen vieren

Geplaatst

@ Marielle: succes morgen meid!! Ik duim voor een pijnloze en snelle punctie! En ja van de Pregnyl krijgen ze nog een laatste superKNAL mee om te groeien, dus ik snap dat het pijnlijke steken opleverd! Ik heb nu ook wel weer meer pijn en ben ook erg moe..sinds dat de dokter vanmiddag met dat echo-apparaat lekker op die eierstokken heeft zitten duwen voelt het weer niet echt prettig aan, ik krijg nog een moelijke laatste 4 a 5 dagen zo met die hoeveelheid follikels die alleen maar langzaam groter groeien en me pijn bezorgen pfff... Morgen moet mijn kleine dame weer naar school, dus ik kan niet meer rustig aan doen helaas.. gelukkig is ze donderdag en vrijdag weer vrij met de eventuele punctie, dus dan kan ze naar opa en oma.. Sterkte morgen en we horen je snel weer!

@ Vlinder: ja zie je wel!! Nou top dat het nu beter is en ze hadden je beter even duidelijk kunnen zeggen dat die andere nog makkelijk mee konden groeien, heb je je inderdaad druk gemaakt om niets! Dat komt vast helemaal goed, is een mooi aantal! Ik had er liever ietsje minder gehad hoor, zo rond de 15 was voor mij prima geweest.. ik heb nu veel last van de groei en ben er nog niet eens, dus dat word nog 4 a 5 dagen krom lopen, vooral de laatste dag na de Pregnyl als ze nog een laatste boost krijgen lijkt me niet prettig.. Maar goed, we doen het allemaal voor een heel goed doel!! :clap2:En net wat je zegt, met alles moet je steeds afwachten, pas na de TP en als je weet hoeveel cryo's er zijn heb je daar de zekerheid van, maar dan is het weer afwachten of je terugplaatsing ook een goed plekje vind en zich innesteld.. Zo blijf je in onzekerheid he!

@ Veerle: Ja inderdaad vervelend, mag natuurlijk heel blij zijn dat er zoveel groeien, maar had van mij best iets minder gemogen hoor, scheelt wat pijn en net wat Eve zei, het zegt niets over de kwaliteit.. ik heb liever 10 hele goede dan 25 mindere.. Maar we zullen moeten afwachten..

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hoi marielle, wat mij heel erg heeft geholpen was (na de pijnstillers) goed in en uitademen. Bij een zware uitademing prikte ze ze bij me aan. Dan voel je de steek minder. Op een gegeven moment kwam ik in een ritme en waren we vrij snel klaar. Het helpt net weer iets. Leuk is het niet, maar doordat je weet waarvoor je het doet wil je er ook gewoon zo goed mogelijk doorheen. Sterkte en succes morgen, ik duim voor je!

Geplaatst

Hoi dames,

Sorry voor de radiostilte maar druk weekend achter de rug, met heel veel afleiding! Nog maar 5 nachtjes slapen tot testdatum. Voel me goed. Af en toe kleine krampjes maar heb nog niet gevoel dat ik ongesteld moet worden. Maar we zullen zien, de tijd zal het leren!

@ Veerle en Eve: hoe voelen jullie je? Veerle we zitten al in week 2! Spannend he.

@ marielle: ik hoop dat je punctie snel voorbij was en dat het niet al te veel pijn heeft gekost. Hopen op een mooie opbrengst!

@ monica: hoe voel jij je? Balen dat je er zoveel last van hebt... Maar gelukkig weten we dat het voor goed doel is en niet voor al te lange duur! 24! Top aantal. En daar zullen zeker een flink aantal toppers inzitten!

@ Vlinder: welkom!!! Morgen de punctie, succes!

@ Soentje: hoe voel je je nu zo met je kleine kanjer warm in de baarmoeder?

Geplaatst

@ Jannet: top dat je je goed voelt, we duimen met je mee in die laatste wachtweek, en met Veerle en Eve natuurlijk en nu mag ook sOentje bij jullie op het wachtbankje!! Erg spannend allemaal!

Ik voel me wel okay hoor, heb wel wat pijn, maar dat is niet gek met zoveel follikels, ik ben meer heel erg onzeker en bang over hoe het verder gaat, ik hoop dat er niet meer bijgroeien en dat de verlaging van de medicatie aanslaat.. Want als ze er 30 of meer tellen gaat het niet door.. Maar we gaan ervan uit dat ze nu alleen gaan groeien qua grootte en dat er niet nog meer bijkomen, pfff dat zou toch wel ellendig zijn...

Ben heel erg benieuwd hoe het er morgen uitziet, ik zou erg in de put zakken als alles voor niets is geweest... Ik probeer positief te blijven :)

Marielle; ik hoop zo dat je je redelijk voelt straks als je terug komt van de punctie!

Geplaatst

Marielle: hoop dat je een niet al te pijnlijke punctie heb gehad, en natuurlijk een mooie opbrengst heb!

Monica: nog even en ook jij bent aan de beurt..

Meiden die op het bankje zitten suc6, ik vind het wachtbankje echt het ergste van al... vooral die 2e week... pffff

Geplaatst

Hoi Dames!

@marielle succes vandaag! hoop dat het minder pijnlijk zal zijn als bij mij :)

@Jannet haha voelt heeeeel raar... ofnouja je voelt niks! dus beetje onwerkelijk hihi maar m'n vriend is er al helemaal gek op hihi zoo schattig! hij heeft denk hele dag om de 5 min aan m'n buik gezeten :happy4: hoop zo dat het allemaal goed gaat! voor jou nog maar 5 daagjes!

@monica morgen weer de FM hoop inderdaad voor je dat ze goed gegroeid zijn en niet meerdere erbij ;)

dan komt het voor jou ook echt al dichtbij! en hoop ook dat je minder last hebt als mij :) ik had donderdag de punctie en zaterdagmiddag kwam ik voor het eerst weer beetje me bed uit dus laten we hopen dat je gewoon naar de bruiloft kan maar je moet je lichaam ook wel beetje rust gunnen hoor en laten herstellen dat had ik wel gemerkt tenminste :) maar zou zonde zijn als je daar niet heen kan :(

de tp is voor de rest goed gegaan heb er echt niks van gemerkt! ja alleen die ijzere eendenbek is altijd vervelend maar is niks vergeleken bij de punctie hihi :) van de 15 eitjes waren er 12 goed rijp en daarvan zijn er 6 bevrucht en 1 in me buikje nu :) over de andere 5 horen we volgende week via een brief of ze goed genoeg zijn om in te vriezen :)

Geplaatst

@ sOentje: aaahhh wat lief van je vriend haha ik heb ook zo'n gevoelig mannetje, die wil zoooo graag kindjes, dat is zijn levensdoel :) waarschijnlijk mag ik ook niets meer doen zodra we een TP hebben... en wat een mooi aantal meid, echt goed ik ben blij voor je! Hopelijk zijn die 5 ook goed genoeg om in te vriezen, maar voor nu lekker ervan uitgaan dat ze voorlopig niet nodig zijn!! Ik hoop echt dat jouw TP een warm plekje kan vinden en de komende 8,5 maand lekker bij je blijft!!

@ mijnbaby; ik hoop het, dat alles goed gaat en we snel de punctie hebben! Begin je donderdag met stimuleren of niet?

@ Vlinder: succes met het laatste wachtdagje voor de punctie!!

Met de andere dames alles goed? We hebben ook al even niets meer van Taz gehoord, die mocht beginnen met stimuleren en heeft 18 mei de eerste FM, hopelijk gaat alles goed met haar!

Geplaatst

Hoi Dames

Ben net terug van mijn puntie, en het was pijnlijk.

Nu gaat het wel weer heb wat last van buikpijn maar zorg dat ik vandaag veel ga liggen om te rusten.

Er zijn er 10 aangeprikt waarvan 6 goede, donderdag om half 12 heb ik de terugplaatsing.

Ga nu even op de bank liggen en kom straks weer bij kletsen.

Maar dan weten jullie vast hoe het gegaan is....

Geplaatst

Marielle, doe rustig aan meis!!! Je hebt het vervelendste nu gehad! Het is voor een heel goed doel, hopelijk heb je snel goed nieuws en zijn ze alle 6 bevrucht, ik duim voor je!! Ga lekker plat en we horen je wel weer als je je weer wat beter voelt!! Knuff!

Geplaatst

Hoi Dames

Marielle, jammer dat je het toch pijnlijk hebt ervaren maar is nu ook weer achter de rug nu hopen op mooie bevruchtingen rust maar lekker uit

Monica, ik denk en hoop dat het echt alleenmaar groter is geworden zal zeker zonde zijn maar we blijven positief ik heb in ieder geval een goed voorgevoel komt goed meid!

Jannet, bedankt! nog 5 nachtjes slapen :) spannend ik hoop dat het ongesteldheid gevoel lekker wegblijft en je straks een dikke vette positest mag bereiken

Ik heb gisteravond mijn laastste deca moeten spuiten en de pregnyl, die pregnyl heb ik nooit zo gemeen ervaren zeg deed behoorlijk pijn ik voel de injectieplek nog steeds heel vervelend mischien omdat me buik zo opgezet is maar voor de rest heb ik niet echt veel steekjes of krampjes dat is me allemaal heel erg meegevallen af en toe alleen zon gevoel dat ik ongesteld moet worden. Morgen dan de punctie ik heb zon laagepijngrens en ben zo bang brr ik hoop dat het mee zal vallen.. het is voor een goed doel ff tandjes opelkaar manlief wil er graag bij zijn maar ik denk niet dat ik hem daar kan verdragen hij vind het altijd zo erg als ik pijn heb en begint me danheel heftig te aaien en sussen en kussen dat irriteerd als ik veel pijn heb straks krijgen we nog ruzie tijdens de punctie haha ik wil liever alleen. Dames die de punctie al hebben gehad valt het alleen te trekken of is het toch fijn als iemand erbij is :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden