Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Monica: top opbrengt! na je punctie rustig aan doen! ik heb 3 x ivf gedaan en 35 eicellen gehad, 1 keer is afgeblazen voor de punctie

en 2 mocht ik net nog door.. het is belangrijk daarna veel water te drinken en echt rustig aan te doen!

nou meid geniet er maar van bijna de punctie en dan op naar een mooie tp.

Geplaatst

MONICAA YESSSS ik zag dat het ineens 22 paginas werden sprong overeind en nog voordat ik begon te lezen zag ik de gillende poppetjes :))) er rolde echt even een traan weg pfff wat een opluchting maar ik wist het wel hoor ik had heel vreemd zo n relaxed voorgevoel dat het goed zou komen bij jou :))) ik ben nu zo gelukkig dat me slaap nu weer helemaal weg is joehooeeee en voor de pijn van de punctie hoef je echt niet bang te zijn ik heb ook 2 paracetamols van 500 gekregen een diclofenac en nog eentje waarvan ik de naam ff kwijt ben maar dat was een rustgevertje je word toch verdoofd met prikjes ik dacht dat dat standaard was dat werd me wel zo verteld,

Jeeetje zeg wat ben ik blij voor je dikke knuffel en heel veel succes voor vrijdag dan heb ik als alles meezit de TP

Geplaatst

Hoi dames,

@ monica: 24 eitjes! Jeetje mina dat zijn er nogal wat! Hartstikke mooi man, ik hoop op heel veel bevruchtingen!!!! Wat raar dat je zo'n lage pijnbestrijding krijgt. Ik had twee vagina verdovingen + morfine. Vreemd dat ook dit weer zo per ziekenhuis kan verschillen..... Nou hou je rustig, veel water drinken en dan komt helemaal goed!

@ Vlinder: wat geweldig dat je zo'n geweldige 'oogst' hebt en dat je je zo goed voelt. Hartstikke fijn hoor. Nu lekker rustig genieten.

@ Marielle: Ik duim op heel veel bevruchtingen.

@ mijn baby: hopen dat die menstruatie doorzet: dit is de enige menstruatie in de groep waarvan ik hoop dat hij doorzet haha

@ Verlee: Hoe heb jij het met de stress/spanning? Ik heb vanaf vandaag echt heel taai (elke dag denk ik dat het niet taaier kan). Vanmorgen eindelijk geen menstruatiekramp meer, maar helaas vanmiddag weer begonnen. Heb deze krampen normaal als ik al ongesteld ben. Vrees echt het ergste maar hou me vast aan de hoop dat het ook kan zijn dat mijn baarmoeder uitzet want heb nog geen bloedingen waar genomen.... Heb besloten dat ik van mezelf vrijdag al mag testen als ik dan al niet ongesteld ben. Trek het echt niet langer en die ene dag zal ook niet uitmaken heb ik mezelf maar wijs gemaakt

@ Soentje en Eve: hoop dat met jullie alles 'geestelijk' ook nog goed is want die wachtweken vragen emotioneel wat van een mens zeg!

Geplaatst

Kom net terug van werk en ben zo blij te lezen dat het met jullie allemaal zo goed gaat en goed is gegaan!Monica: wat een geweldig nieuws! Wat fijn en zo'n opluchting! Ik ben superblij voor je. Je bent weer een stap verder en je krijgt een geweldig aantal om mee verder te gaan!Vlinder: klinkt als een hele prettige punctie. Nu weer het spannende wachten op het aantal bevruchtingen. Gezien al het positieve nieuws hier gaat dat ook helemaal goed komen, net als bij marielle. Nog even en jullie zitten samen bij ons op het wachtbankje! Jeetje, wat gaat het nu allemaal snel zeg! De lijst met terugplaatsingen wordt steeds langer en dat is meer dan goed nieuws.Bij mij is er weer een dagje zonder menstruatie gepasseerd dus we blijven hoop houden! Verder nog steeds geen klachten, anders dan hele gevoelige borsten, maar dat heb ik sinds het begin en schrijf ik maar toe aan de bolletjes. Dat schijnt een zeer bekende bijwerking te zijn.Jannet, eve en SOentje, hoe is het met jullie?Mijnbaby, hopelijk word je heel snel ongesteld! Ik heb 1 keer ook 6 dagen moeten wachten. Heel irritant, je bent er zo aan toe om te beginnen met de behandeling! Sterkte!

Geplaatst

Jannet, ik weet het. Het wordt steeds spannender. Zeker ook omdat je menstuatie natuurlijk ook later kan komen door de bolletjes. Je kan gewoon nergens vanuit gaan. Ik moet zeggen dat ik door het drukke weekend en mijn baan overdag wel veel afleiding heb en dat scheelt echt enorm. Ik durf alleen eigenlijk niet meer naar de wc. Ben zo bang dat ik dan bloed zie. Volgens mij is eerder testen trouwens geen probleem. Er zijn heel veel meiden die al 14 dagen na de punctie testen. Dan zit je eigenlijk op dag 28 van je cyclus, dus dat zou ook moeten kunnen. Ik heb er ook over nagedacht, maar durf gewoon nog niet te testen. Ik ben zo bang dat het negatief is en dan is direct alle hoop voorbij. Nu kan ik af en toe nog dromen over zwanger zijn, dan is die droom misschien wel ineens voorbij. Zo eng. Wij zijn er dus nog niet uit. Van het ziekenhuis mag ik trouwens pas zondag testen las ik in de folder....

Geplaatst

Monica, wat een super nieuws!! Fijn, nu op naar de punctie!!

Zal later even de rest lezen, ben onwijs moe......

Geplaatst

@ Marielle: okay meis, nou ben heel benieuwd naar de uiteindelijke oplevering!! En ik had ook al een paar keer naar Taz gevraagd maar volgens mij leest ze niet meer mee...

@ Vlinder: aaahhh lief van jou!! Dank je wel!! En nee voor zover ik weet geen verdovingsprikjes, maar ik ga het zeker weten vragen!! En kreeg je diazepam? Dat is om rustig te worden..dus niet echt pijnstilling.. Ik zal die verdoving vast missen... Maar goed, ik ben al zoooo dankbaar dat de punctie doorgaat, dus al moest ik het zonder pijnstilling doen, dan ging ik er nog 100% voor hoor!!! Rust lekker uit, en over een paar daagjes krijg jij vast een heel mooi emmy'tje terug.. ik duim voor je mee dat alle 4 de goede eitjes ook goed bevrucht worden.. met ICSI is de kans zoveel groter, dus dat moet goedkomen!!! Slaap lekker meis xx

@Mijnbaby: jeetje ik kan me nu je verdriet van toen dan heeeeel goed voorstellen, jij hebt ook al heel wat meegemaakt zeg pfff.. hopelijk komt je ongi snel en is het deze keer meteen raak.. Dus jij had ook steeds erg veel reactie op de hormonen, hoeveel heb jij die keren gespoten? Hadden ze het wel aangepast daarna?

@ Jannet: pfff wat een geluk, nee volgens mij nmoet ik het hier echt mee doen en geven ze alleen als de pijn tijdens de punctie niet uit te houden is alsnog een infuusje met een pijnstilling, maar geen morfine..ze heeft het wel genoemd, maar dat is bij uitzonderingen.. En ik hoop dat je krampjes goede tekens zijn, heb je nog niets met geuren? dat was bij mij vooral de doorslaggever waardoor ik altijd weet dat ik zwanger ben voordat ik kan testen..

@ Veerle: thnxxx ben zo blij!!! En bij jou...yeaahhh weer een dagje zonder menstruatie, dat moet toch een goed teken zijn.. ik duim zoooo met je mee dat jij en de andere dames op het wachtbankje maar 2 vette strepen zien binnekort!! Gewoon positief blijven, en ik weet niet of ik zo lang kan wachten als het zover is hoor met testen.. hihi..

@ Eve: dank je wel meis en moe zijn is GOED!!! Ik hoop dat het een goed teken is, moe zijn!! Hopelijk gaat het verder wel goed met je, en hou je het een beetje vol...dat wachten lijkt me ook vreselijk!!

@ sOentje: alles goed met je? Hopelijk hou je het wachtbankje warm voor ons!!

Fijne avond en slaap lekker allemaal, ik kruip mijn bedje in, ben echt gebroken!!! :36_2_63:

Geplaatst

@monica: ben ook benieuwd hoeveel er bevrucht zijn, maar dat hoor ik morgen, wel spannend zeg ik heb om 11.20 de terugplaatsing, hoop dat ik vannacht een beetje kan slapen, heb afgelopen nacht ook bijna niet geslapen.

@mijnbaby: succes vandaag met je eerste spuit, want je mag beginnen vandaag toch?

Geplaatst

@ Marielle: goede morgen! Ik begrijp je helemaal, is ook erg spannend wat de uitkomst is..ik heb ook slecht geslapen hoor ondanks de opluchting dat de punctie doorgaat.. blijft maar van alles in mijn hoofd spoken.. Ik moet straks om 18.00 uur de laatste x Deca spuiten, en dan om 21.30 uur de Brevactid (pregnyl) en daarna moet ik de bolletjes utrogestan ook al inbrengen en dan morgen 3x daags 2.. op de dag van de punctie pas na de punctie weer.. Maar ben voorlopig van de spuiten af dan, dat vind ik wel erg fijn!! Succes morgen en ik hoop ook op een mooi aantal cryo's voor jou!!

Misschien een rare vraag, maar hoe breng je die Utrogestan bolletjes in? Ik heb zo'n hulsje meegekregen, maar ben vergeten te vragen hoe dat werkt.. Moet je er 2 tegelijk indoen of hoe werkt dat? En dragen jullie een inlegkruisje? Ik heb gehoord dat het nogal "rommel" geeft... Sorry voor de vraag, maar ik heb er ook nog niemand over gehoord...

Verder Mijnbaby: ik hoop dat je vandaag mag starten!!!

Wachtende dames: ik duim nog steeds heel hard voor jullie, ik hoop zo op groene namen binnekort!!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb getest vanmorgen (drie dagen te vroeg). Ik hield het niet meer. Had zoveel kramp dat ik dacht dat het einde verhaal was. MAAR HET TEGENDEEL: heb drie knalpositieve testen in mijn hand gehad (kruidvat, clearblue en clearblue digitaal)! WHAAAAA, ben door het dolle heen! Zit op mijn werk maar straal gewoon! Weet dat er in die eerste dagen nog veel mis kan gaan en dat ik zaterdag pas echt zeker weet, maar ik weet nu in ieder geval dat ik zwanger kan worden! Ik hoop zo dat de hele wachtbank hier groen kleurt!

Monica: je doet de twee ballentjes in de huls, je brengt de huls in en ik bracht hem eigenlijk net zover in als dat ik kon en dan druk je de balletjes eruit!

Geplaatst

@jannet: wow gefeliciteerd jij bent de eerste, vind het zo leuk voor je, dit is ons doel zwanger worden, en als je dan op 3 tests ziet van die dikke strepen dan is het goed toch, ben zo blij voor je.

@monica: ik vind het ook een gedoe die bollen, ik loop wel met een inlegkruisje want het loopt er af en toe zo uit en geeft nogal troep ja.

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAA meisje wat GE-WEL-DIG!!! ooooowwww wat ben ik blij voor je!! Ik wist het wel, had al een goed gevoel erover!!! Wat superrrrr!! Doe rustig aan, geniet ervan en komt vast allemaal wel goed!! :toppie::goodluck::myfignerscrossed:

Owww wat een super goed nieuws zeg!!

En thnx voor je informatie over de bolletjes!!! @ Marielle; jij ook thnx :) nu wij allemaal nog!!

Nou op naar meer dames met zulk fantastisch nieuws zeg!!!

Dikke knuff voor mama Jannet!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: ws tussen 18 en 25 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

s0entje: 24 mei

Geplaatst

Hoi dames,

Dank voor de lieve reacties, ben helemaal in de wolken. Zit al een uur naar de bugaboo site naar wagens te turen (deze heb ik aan mezelf beloofd zodra ik de eerste 15 weken heb gehaald)

Ik hoop en gun jullie ook zo dat jullies testen ook positief uitslaan. Ik heb een voorgevoel dat 'de Goden' deze groep goed gegund zijn en dat mag ook wel want we verdienen het allemaal stuk voor stuk!

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Hoi dames, ik heb morgen mijn terugplaatsing maar dat weten jullie en weet dat ik dan de eerste week geen geslachtsgemaanschap mag hebben, maar hoe hebben jullie die 2e week ervaren, Voor de dames die al zo ver zijn, is het beter om de 2e week ook niks te doen of deden jullie dat wel, ben daar gewoon heel nieuwschierig naar, ik vroeg me af is het dan juist goed om wel wat te doen of juist niet wat is jullie ervaring?

Vroeg me dit al een paar dagen af en nu dacht ik vraag het toch eens?

En Jannet ben zo ontzettend blij voor je echt waar hoop dat we veel groen krijgen deze maand.....

Geplaatst

hoi marielle,

Ik durf absoluut nog geen seks te hebben. Weet dat het onzin is maar volgens mijn geest moet nu alles wat niet in die baarmoedermond hoort daar wegblijven. Denk dat ik het de komende week nog niet aandurf.

Geplaatst

Hoi Jannet

Ik dacht is misschien een rare vraag maar vroeg me dus af hoe ander dit deden, mij lijkt ook beter van niet, maar dacht even ervaringen van andere horen, maar denk ook niet dat ik het ga doen, het is wat jij zegt wat er niet hoort moet er ook weg blijven....

En nogmaals ben zo blij voor je, weet je man het ook al..

Geplaatst

Hahaha volgens mij kan het geen kwaad hoor in die 2e week, maar als je je er niet prettig bij voelt dan gewoon niet doen!! Alles waar je je druk om maakt is natuurlijk niet zo goed voor een eventueel hummeltje!! Het gaat puur ook om de punctie die je gehad hebt en de kans op bloedingen, daarbij is het in de eerste week volgens mij niet zo goed als de baarmoeder samentrekt..

Maar goed, ook wij (mijn mannetje en ikke) zullen waarschijnlijk meerdere weken niet durven haha!

@ Jannet: verheug me ook zooo op baby-shoppen, geniet ervan meid, hopelijk gaat alles helemaal goed en blijft hij/zij lekker bij jou de komende 8 maanden!!!

Geplaatst

Hoi monica.

ik dufde die vraag ook bijna niet te posten ik dacht gelijk nu gaan de dames lachen om mijn vraag haha, maar was er nieuwschierig naar al een paar dagen ik dach en nu vraag ik het toch, ik denk niet dat ik me er fijn bij ga voelen en me partner waarschijnlijk ook niet, maar was nieuwschierig hoe andere dit hebben ervaren,

en leuk voor jannet dat ze zwanger is , dat geeft ons nog meer moed, hoop op veel groen...

Geplaatst

Nee is geen rare vraag hoor, ik denk dat iedereen die zwanger is of mogelijk zwanger is dat zich wel afvraagt.. Maar toen ik zwanger was van mijn dochtertje heb ik gewoon sex gehad, wist ook helemaal niet dat ik zwanger was..had al 3 testen gedaan, steeds negatief.. Ben toen uiteindelijk naar de dokter gegaan omdat ik zo moe was en me niet lekker voelde, en die menstruatie maar weg bleef.. hebben ze daar nog een test gedaan en die was heeeeel licht positief.. En ze is gewoon blijven zitten hoor!! Dus het kan vast geen kwaaad, als het goed zit blijft het ook echt wel zitten.. maar die eerste week is gewoon niet goed vanwege de punctie en het samentrekken van de baarmoeder, dat moet je dan gewoon even voorkomen..

En net wat je zegt, ik zou me er ook niet prettig bij voelen, dus dan is het ook niet echt leuk om gemeenschap te hebben als je je continu druk maakt he hahaha!

Dan maar even paar weekjes niet ;)

En jaaa ik hoop ook op heeel veel positieve testen, dat iedereen maar groen kleurd de komende maand!!! :gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4:gekruiste vingers 4

Geplaatst

Jannet, SUPER!!!!! gefeliciteerd. De eerste die mag testen en direct groen!!!!

Monica, de bollen kun je er tegelijk in doen en dan zover mogelijk inbrengen en de huls leegdrukken totdat hij erin schiet zeg maar.

Zelf ga ik daarna even een half uurtje stil zitten of liggen. gebruik wel een inlegkruisje want het is echt een smeerboel hihi

Bij ons in de slaapkamer gebeurd er helemaal NIETS omdat het eng is na de TP vind ik maar ook dat ik het niet echt een fris idee vind met die bollen. En hij gelukkig ook niet haha

Bij mij begint de onzekerheid toch wel een beetje toe te slaan, maar we moeten hoop houden!! Vandaag ga ik mijn 2e week in... zo spannend. Hoop dat 3x scheepsrecht is!

Geplaatst

@ Eve: dank je wel voor je reactie, nee bij ons zal er ook niets gebeuren zolang ik die rommel in moet brengen, mijn verpleegkundige zei er iets over dat het plakkerige rotzooi is, dus heb er niet echt zin in om er vanavond al mee te beginnen maar goed... Het is voor een goed doel!

En ik hoop dat je wel de moed erin houdt hoor, iedereen die al lang bezig is en ik tot nu toe mee in contact kom is zwanger of bevallen hahaha dus misschien is het een goed teken, waarschijnlijk gewoon toeval..maar kenissen van ons hebben na 8 jaar hun eerste kindje gekregen, al onze vrienden zijn het afgelopen jaar bevallen en sommige al weer zwanger van de 2e.. andere vrienden van ons zijn na 6 jaar zwanger.. Het lijkt wel of iedereen die ik spreek erover ineens geluk heeft, dus ik hoop voor jullie allemaal dat het ook voor jullie positief uitvalt!

En ja Jannet de eerste, hopelijk volgen eerst Veerle en jij, dan sOentje en Marielle en Vlinder, dan ik, taz en mijnbaby... Zou wel heel speciaal zijn he!!

Ga je wel testen over een aantal dagen of wacht je af of je ongi uitblijft? Ik zou ook vreselijk in spanning zitten, ik denk dat ik al aantal dagen eerder zou testen.. ben toch al zo gevoelig dus waarschijnlijk weet ik toch al heel snel of het goed zit ja of nee zonder test...

Geplaatst

JANNET, NIET TE GELOVEN! Je hebt gewoon al durven testen en nog positief ook. Ik heb de rillingen over heel mijn lijf lopen. Geweldig!

Ik moet eerlijk zeggen, nu word ik best angstig. Immers, 30% raakt zwanger. Ik durf gewoon niet en ben zo bang voor de teleurstelling. Vannacht had ik weer wat krampen en pijn in mijn onderrug en dacht echt dat ik nu wel ongesteld zou zijn. Nog niet dus.... Gisteren heb ik van alle onzekerheid, spanning en stress gewoon mijn lunch eruit gegooid. Ik durfde het niet te zeggen omdat ik echt denk dat het van de spanning is en niet van iets anders....

Oh, zal ik vanmiddag/ morgenochtend dan ook maar? Ik zit nu 14 dagen na de punctie....

Meis, geniet ervan, het is je (en ons allen) zo gegund!

Geplaatst

@ Veerle: owww ben heel erg benieuwd meis...je moet doen waar jij je goed bij voelt!! En als je normaal nu je menstruatie al zou hebben is het toch een goed teken, en je lunch kwijtraken kan ook van iets anders komen dan alleen spanningen he :) Doe lekker wat jou het beste lijkt, we wachten allemaal in spanning met je mee hoor!!!! Succes meid!!

Ik heb verder nog even misschien een rare vraag aan iedereen..ik ben de overeenkomst aan het doornemen voor de cryopreservatie.. En nu maken wij ook een overeenkomst voor als mijn man zou komen te overlijden...zijn dingen waar je natuurlijk eigenlijk helemaal niet over na wilt denken.. maar wij willen niet dat als er iets zou gebeuren ik de cryo's niet meer kan gebruiken, want ze worden dan standaard gebruikt voor hetgeen wat je aangeeft alleen heb je er zelf geen recht meer op.. Mijn man zijn grootste wens is een kindje op aarde zetten, hij zou zijn doel in het leven niet hebben bereikt mocht dat niet gebeuren... Hij wil dan ook niets liever dan ook al overkomt hem iets, ik alsnog zijn kindje op de wereld zet (en ik natuurlijk ook!! wil dat niet van iemand anders meer dan)... Dus wij zijn bezig om een contractje zelf op te stellen omdat het ziekenhuis dat er niet in heeft zitten.. Heeft nog iemand anders dit ook gedaan? Hebben jullie daar een voorbeeld van? Ik heb wel iets in elkaar gezet, maar moet het vrijdag meteen inleveren met de andere overeenkomst...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden