Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag meiden,

Tussen de bedrijvigheid door even een berichtje van mij.

Hier gaat het heerlijk, S groeit als kool. Was ze bijna de 10% van haar geboortegewicht afgevallen, inmiddels zit ze er 80 gram boven. Gewoon 400gram in 1 week aangekomen!! Oftwel ze had het in de buik goed bij mams, maar ook aan de borst. Is een heel fijn gevoel dat de voeding nu zo lekker loopt. We kunnen zelfs al van 7 naar 6 voedingen.

Ze is heel makkelijk en tevreden, we horen haar nauwelijks, behalve als ze te lang op haar eten moet wachten of wanneer het verschonen te lang duurt.

Vannacht ging het even iets minder, ze had werkelijk de hele dag geslapen en om 22.00 was ze ineens klaarwakker, tot half 2 heeft ze liggen miemelen.

Vanmiddag gelukkig even mijn rust kunnen pakken en een beetje bij kunnen slapen.

Nu baal ik als een stekker, volgens mij voel ik namelijk een koortslip opkomen. Nou ja, goed opletten dus nu, nóg vaker mijn handen wassen en oppassen met knuffelen :-(

Verder gaat het mij ook heel goed. Heb geen last van mijn bekken, ik kan zelfs weer op hakken lopen!!!

Ben wat minder beurs van onder en geen last van de hechtingen (ik had een aardig borduurwerkje, want 4 kilo in 9 minuten eruit persen doe je niet zonder kleerscheuren;-) ) Wel moet ik weer conditie opbouwen, dus probeer nu wel dagelijks even een wandelingetje te gaan maken.

Ik ben al iets meer dan 13 kilo kwijt van de 20. Ik wil geen positiekleding meer dragen, maar mijn broeken pas ik nog niet. Nu dus lekker veel panty's/leggings en jurkjes aan.

@ Saba, spannend hoor, dat zou dus volgende week zijn? zal dan ook rond de 8 pond liggen hè? Nou dat is goed baarbaar hoor ;-)

@ Terry, lekker he weer thuis zijn, fijn dat het zo goed gaat. Jij kijkt dus ook terug op een fijne bevalling. Ik zou het ook zó weer doen. Natuurlijk doet het wel pijn, maar die pijn heeft wel een mooi einddoel waar je naartoe werkt en dát maakt de pijn draaglijk (Hoewel ik vlak voor de persweeen bij mezelf dacht, dit kan ik niet, dit wil ik niet meer, we gaan naar huis)

@ Claudia, helemaal super dat je zover bent in de zwangerschap!!!

@ Sorpresa, ik kan me je gevoel heel goed voor de geest halen. 2 dagen voor de bevalling, heb ik eigenlijk alleen maar liggen janken, voelde me diep ongelukkig, wilde niet meer zwanger zijn. Hoop dat je gyn te porren is om in te leiden.

Die pijn kan ik me ook herinneren onderin de buik. Tja er staat veel druk op ook hè. Hoort er bij, maar fijn is anders.

@ Belladonna, jij gaat nu toch al richting 40 weken hè. Hoop dat je nog voor sinterklaas bevalt in ieder geval. Ben je nu wel helemaal klaar met alles, ook in je hoofd? Dat kan het ook tegenhouden he.

Gelukkig houdt ons meisje ons maar heel weinig uit de slaap, ik was tijdens de zwangerschap vaker en langer wakker.

@ Wanda, oh meid balen hoor met die suiker. Ik kan me voorstellen dat je een SAS-dag wilt. Maar is een keer een lekker stukje fruit dan meteen zo funest?

@ Esther, oh die pijn in de heupen, vervelend hè. Ben zó blij dat ik dat niet meer heb!! Nog ff volhouden, flinke verzameling kussens om je heen in bed dan maar

Ik ben zo benieuwd wie de volgende gaat zijn!!

Nou mijn meisje roept, ze heeft hongerrrrrrrr

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zipa pas je handtekening eens aan, nepzwangere! :-P

Hier nog steeds gefrustreerd. Kids doen me echt pijn met hun gewoel en dat terwijl ik een gevoelloze huid heb midden op mn buik. Ook een heel rare gewaarwording. Ik vind mezelf zo vervelend want voor die ukkies is het beter om nog twee weken te blijven zitten en ik wil ze het liefst nu die buik uit hebben! Pfff egoistische mama ben ik!

Dus ja nog steeds niet echt positiviteit van dit front, sorry ladies! Hopelijk hebben jullie het wat leuker met jezelf haha

Geplaatst

Ohja haha, zal het straks even doen als ik weer op de laptop zit.

Och ik heb met je te doen! Baal maar lekker hoor, die laatste loodjes zijn gewoon heel zwaar en helemaal met 2 lijkt me.

Geplaatst

Sopresa, in het zkh waar ik onder controle liep vonden ze 37 weken genoeg, ik zou dan ook met 37+1 ingeleid worden, maar ze kwamen een dagje eerder uit zichzelf. Hoop voor je dat je gyn open staat voor inleiden!!

Geplaatst

EmvElin, de NVOG heeft een nieuwe richtlijn waarin de datum voor het inleiden van dichoriale diamniotische tweelingen is verplaatst naar 38 weken. Mijn gyn is blijkbaar nogal dol op die lui haha!

Ik hoop inderdaad dat ze gewoon lekker uit zichzelf komen maar wil ook een 'eindpunt' in zicht hebben nu want de dagen en nachten duren erg lang zo. Nou ja overmorgen hopelijk meer nieuws!

@ Allen, blij te lezen dat ik niet de enige ben die het een beetje zat wordt inmiddels! Ik weet niet hoe het is met 1 baby, maar zal vast net zo zwaar zijn als met twee. Misschien ben ik nu 44 weken zwanger en jullie 37/38? ;-) Voel me soms echt zo ondankbaar na al die jaren, zo dubbel allemaal! Die hormonen maken t er ook niet beter op pfff

Geplaatst

zo hier weer even een bericht van mij

terry, bedankt voor je mooie kaart :)

zipa, ja ik hoop dat het goed 'baarbaar, (zoals sorpresa het zo mooi zei) is, me buik wordt steeds groter,kindje dus ook pfff

jullie lekker aan het genieten?? Gelukkig gaat de bv ook goed!

belladonna, ja mischien wij wel tegelijk :) ik ben benieuwd!! Ja met collega is alles uiteindelijk goed gegaan.

Tijdens de bevalling steeg haar bloeddruk wel weer de pan uit en gingen alle toeters en bellen af, en nu nog krijgt ze medicatie voor de hoge bloeddruk,

maar mama en kindje maken het goed!

sorpresa, hier mag het van mij ook komen, moet nu elk uur plassen s'nachts, me voeten zijn echt heel dik en pijnlijk, en buiten dat kom ik toch ook bijna nergens meer omdat ik gewoon weinig fut heb en me niet lekker voel als het heel druk is!

Dus kan ik ook niet echt genieten en m buik showen :(

En ik kan best begrijpen dat 2 ukkies nog veel zwaarder is, als de een eindelijk rustig is gaat de ander mischien weer.

De bewegingen zijn nu ook soms pijnlijk,hij heeft nu (pas) mijn ribben gevonden.

Na ja we wachten het gewoon nog rustig af, maar begin wel erg nieuwsgierig te worden!!

Knuffel al!!!

Geplaatst

Hebben jullie ook gevoelloze huid midden op de buik? Lijkt net of ik een verdoving heb gehad, zo raar gevoel! Heb gelezen dat meer dames het hebben. Vind het maar irritant, heb de neiging om erin te krassen met mijn nagel hahaha. Volgens mij draai ik door :-P

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sorpresa, zo te lezen heb je het zwaar, lijkt me ook erg lastig met zo'n joekel buik. Toch hoop ik voor je kindjesmte ze gewoon tot 37 weken blijven zitten. Makkelijk gezegd van de zijlijn dat snap ik ook wel. Lijkt me idd raar gevoel als een Deel van je huid gevoelloos wordt. Ik heb en klein buikje gehad dus daarvan ik niet over mee praten. Het kaartje moet je anders maar uit je gezichtsveld zetten. Ha ha

Saba, ook voor jouw de laatste loodjes, jij ook een grote buik. Sterkte met de laatste loodjes en straks genieten. Want zodra de kleine op je buik ligt ben je alles vergeten!!

Zipa, wat fijn om te lezen dat alles zo goed gaat. En wat super dat de borstvoeding goed loopt!!!! Sofie heeft nog wat moeite met haar kracht, zo wordt ze snel moe waardoor ze niet genoeg uit de borst krijgt. Ik weeg haar daarom en dan krijgt ze de rest uit de fles, dit gekloft of kunst. Ik kolf de ene keer en de andere keer krijgt ze uit de fles. Dit werkt goed en geeft geen stres. Ze zit na een weekmaker 110 gram boven geboortegewicht dus dit is super. Wat goed dat je al iedere dag aan de wandelmbent. Nog even en je bent weer op gewicht!!!!

Claudia, wat geweldig dat het nog steeds goed gaat, als ze nu komt dat mag je haar lekker mee naar huis nemen!!! Sterkte met de laatste loodjes maar het eind is in zicht.

Belladonna, vannacht volle maan!!!!!!!

Wanda, als je straks bevallen bent kan je je te goed doen aan al het lekkers!!!

Esther, volgens mij ben jij nu ook 37 weken zwanger. Super weer een mijlpaal! Klaar om geboren te worden.

Iedereen bedankt voor demlieve reacties.

Hier gaat het al een stuk beter maar heb het wel zwaar gehad. Mijn lichaam was echt uitgeput. Ze erg dat bij elke inspanning ik moest overgeven. Het heeft echt tot maandag geduurd voordat ik echt van Sofie en mezelf kon genieten. Nu was het mentaal ook heel zwaar om Sofie twee dagen te moeten missen terwijl ik zelf niet in staat was om naar het ziekenhuis te gaan. Kon haar wel opmde webcams zien maar toch niet leuk. Nu kan ik zeggen dat het super gaat. Elke keer als ik naar onze dochter kijk smelt ik en wat doet ze het goed!!! Dit is echt het ultime moedergevoel!! Nu nog op krachten komen want volgens mij ben ik lichter dan voor de zwangerschap. Dus lekker aan de slaagroomvla en oliebollen.

Lieve schatten sterkt met de laatste loodjes en op naar een superbevalling. Je kan het twijfel daar niet aan. Ik heb een super bevalling gehad alleen de aanloop heeft te lang geduurd. Maar geloof in je eigen kracht!!

Geplaatst

Jaaaa het is volle maan, kom maar op met de bevallingen hihi.

Ik heb helaas (nog?) geen kaartje van Terry, ben wel nieuwsgierig. Hebben de andere dames wel nog mijn adres gekregen, ik ben namelijk ook erg benieuwd naar jullie kaartjes.

@ Sorpresa.... Ik heb heel braaf mijn handtekening aangepast :-P

Hoe is het met je? Trek je het nog? Vreselijk hè je zo ellendig voelen, hoop voor je dat je beebs zsm komen, maar idd wat Terry al zei, het liefst met 37 weken, hoewel ze het nu ook zeker weten heel goed zullen doen.

@ Saba wanneer krijg jij weer controle? Ja ik vond Baarbaar wel een goed gevonden woord hahaha

@ Terry, hebben ze jou nog iets aangereikt qua mogelijkheden om de bijvoeding aan te bieden, zoals bijvoorbeeld via fingerfeeding? Ik weet dat ze in het ziekenhuis rap zijn met cupjes en kunstvoeding. Ik heb S.aartje een paar dagen bijvoeding gegeven middels een sondevoedingslangetje. Deze werd aan 1 kant in het flesje melk gedaan en het uiteinde legden we naast mijn tepel. Op deze manier werd de borst gestimuleerd om voeding aan te maken en werd S al snel beloond met melk als ze goed zoog.

Wel fijn dat het voor jou zonder stress verloopt en Sofie al wel zo goed boven haar gewicht zit, dit zorgt er ook weer voor dat ze steeds krachtiger wordt. Ze is natuurlijk net zoals die meid van mij met 37 weken geboren en dan merk je met zulke essentiele dingen dat ze toch wel ietsie te vroeg zijn. Maar dat komt allemaal wel weer goed.

Wel heftig hoor die daagjes ziekenhuis en dan zelf niet in staat zijn om er naartoe te gaan. Gelukkig heb je dat nu achter de rug.

Ik heb helemaal vlinders in mijn buik als ik naar mijn meisje kijk, heerlijk is dat he.

Ja die bevalling is topsport hè en dan heb jij nog een lange aanloop gehad ook nog met niet al te veel slaap denk ik.

Hier was ik iets te snel met roepen met mijn tevreden meisje wat bijna niet huilt... Gisteravond en vanmiddag is het een beetje moeizamer, ze wil maar bij me zijn en het liefst de hele dag aan de borst hangen. Wel weer moeilijk om te ontdekken wat ze dan precies wil.

Op die manier is nu ook volledig het ritme om zeep geholpen en voed ik echt op aanvraag. Ergens twijfel ik dan weer of ik niet weer gewoon op de 3 uur moet gaan zitten, maar volgens mij prop ik haar dan te vlot weer vol..... Lastig.

Nu ligt ze overigens alweer 3 uur achtereen lekker te slapen in de box. Ben benieuwd hoe het dadelijk gaat.

Aan alle andere mama's in spé, volhouden meiden. Ik kan me het ellendige gevoel van het er volledig klaar mee zijn nog goed voor de geest halen, maar het einde komt steeds meer in zicht!!

Geplaatst

Hey meiden,

Fijn van jullie te horen Zipa en Terry! Kan me daar toch nog erg weinig bij voorstellen, het zoeken naar een ritme, eten, gevoelens voor je kindje. Zolang ie nog in mn buik zit is dat nog best moeilijk om echt voor te stellen.

Terry idd mooi en vrolijk kaartje!

Sorpresa, nee dat heb im niet, gevoelloze huid. Lijkt me heel raar. Morgen weer controle toch?

Marlijnne,leuk en lief wat van je te horen!

Meiden, nog die laatste loodjes he? Niet altijd makkelijk,laten we het maar zo noemen. Ze mogen komen, bijna iedereen 37 weken. Zaterdag zit ik op de 40 weken. Ik heb altijd gezegd dat ik niet langer dan 40 weken wil lopen, maar het voelt nu niet verkeerd, wel super vermoeiend en zwaar. Maar meneer in mn buik doet het gewoon nog erg goed en is nog heel bewegelijk. Dus ik verwacht 10-12 ingeleid te gaan worden en durf niet meer zo goed te hopen dat het voor die tijd toch nog spontaan gebeurd. Anders is het iedere dag weer zo'n teleurstelling....

Geplaatst

vandaag weer naar gyn geweest kleine meid doet het perfect mijn waardes zijn allemaal weer redelijk. maar volgens de gyn ben ik al wel bezig merk ook dat de weeen steeds pijnlijker worden maar er zit nu geen regelmaat in dus we zullen zien. volgens hub keer ik wel steeds meer in mezelf???????????de ene keer zit er een half uur tussen en dan weer 3 kwartier. we zullen zien wat de nacht brengt.de gyn zei wel dat als ik geen vroege sectio had gehad dan had hij me vandaag ingeleid(baal baal)

Geplaatst

Lieve dames, lekker blijven klagen hoor. Het valt op het laatst ook zeker niet mee, alle klachten en klachtjes, en allllll die hormonen, en het duurt al zo lang, en slecht slapen, en vast niet meer helemaal waterdicht zowel van boven als van onderen. Nee, das niets. En dan dat kleintje of die kleintjes in je buik, je wilt het zien, vasthouden, al lijkt het nog zo onwerkelijk dat er straks echt een baby/babietjes in je kamertje komen te liggen. Hihi. Ik snap ook niet helemaal hoe moeder natuur dit heeft bedacht, je eerst nog even volledig uitputten en daar nog even een bevalling bovenop... En dan fit (not) aan je slapeloze nachten door kleintje beginnen. Vraag vooral ook hulp als de kraamzorg weg is om eens lekker ff te kunnen slapen, en ga vooral niet te vaak de boel opruimen als kleintje slaapt, maar slaap mee. :-) maar ik duim met jullie mee dat het niet meer lang gaat duren en dat je geholpen wordt die laatste loodjes te dragen en zo mogelijk er nog iets van te genieten. Het is raar zeker voor ons om te willen bevallen terwijl je eerst zooo graag zwanger wilde zijn... Dat komt er bij de zwangeren van deze site nog eens bij. Dus heeeeeeeeeeeeeellll lief voor jezelf zijn, lekker zeuren en huilen en klagen, je nergens schuldig over voelen, je bent heel hard aan het werk, gooi je frustraties en emoties er uit, dat klaart de boel weer even op. Hou vol. Het is al bijna.... Veel liefs, niki

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Nou ja goede, hier gaan de nachten ook steeds slechter.

Slaap van 10 tot 2 en dan lig ik naar het plafond te staren. Veel last van onrustige benen (denk ik) of algehele onrust.

Kan niet langer dan 10/15 minuten in 1 houding liggen daarna wordt ik weer onrustig.

Erg vervelend.

Maar ja.... nog even he.

Ben zoooooo benieuwd wie de volgende is.

Ga nu 's middags maar iets concequenter een middagdutje doen.

Dat vangt de nacht weer een beetje op.

Vandaag lekker een joggingpak dag. Heerlijk alleen zo even hond uitlaten en dan joggingpak aan en lekker in huis keutelen.

Moet nog wat strijken en wassen.

Daarna wil ik het kamertje helemaal klaar maken.

SPANNNEND.

XXXX

Wanda

Geplaatst

Sorpresa, geen gevoel in het midden van je buik...?? Hmmm voel ook weinig,maar niet gevoelloos, ik stoot hem de laatste tijd wel vaak,vergeet dat hij zo groot is,dan wordt het gelijk paars.

Gaat het nog een beetje,jii vandaag ook controle he??

Terry, pffff wat heftig allemaal na je bevalling, gelukkig gaat nu alles beter!!

Ja buik gaat nu in de weg zitten haha, maar inderdaad nog even!

Zipa, zal even kijken of je adres in het lijstje staat.... Ja ben zoooo benieuwd naar de bevalling,maar vind het ook super spannend en eng!!!

Ik heb vandaag weer controle, en ga ik lekker even klagen!! Ben zo verschrikkelijk moe en kan ook niet slapen,zo een pijn in mn rug en buik en niet weten hoe te liggen.

En zulke zere voeten,zoooo dik.

Lastig om uit te vogelen met het eten lijkt me ja..... Vooral met bv.

Gelukkig doet ze het voor de rest goed ;)

Belladonna, richting de 40 weken, wat een tijd he, nu mag hij wel komen!!

Helaas kunnen we het niet bepalen, hopelijk bied hij zichzelf aan en hoef je niet nog 2 extra weken!!

Spannend claudia, jij de volgende....?

niki, wat lief om nog even wat neer te zetten, we wachten in spanning allemaal hier!! En klagen hoort erbij inderdaad!

Wanda, wat vervelend he die nachten, hier worden ze ook steeds slechter! Goed om de middag dutjes te doen ja, ik heb altijd het idee straks gebeurd het snachts en dan heb ik smiddags nog even lekker kunnen slapen

Heerlijk zo een joggingpak dag,die heb ik al de hele week, hier weinig fut om met me hondje te lopen, hij kan ook op de bak (chihuahua) dus doe ik savonds een rondje zodat niemand me ziet, zie er namelijk niet zo charmant uit dan haha

Vanmiddag naar de vk in het zh, ik ben benieuwd of ik dan al een datum krijg..... Vandaaf 37 weken, ik had het nooit verwacht, dacht dat hij veel eerder zou komen, niet dus, wat ze zeggen als je een groot kindje draagt hieft hij niet eerder te komen.... Nou inderdaad helaas.

Vannacht dacht ik even dat het begonnen was, zo een last van mijn rug en buik, maar als ik dan oo het randje van mijn bed ging zitten was het weer weg, dus dacht ik dat het gewoon door het liggen kwam, ik weet het niet, voel wel van alles maar mischien wil ik dat ook wel...

hoe gaat het met de rest??? Esther en lieff en pippe en als ik iemand vergeten ben sorry!!!!

Geplaatst

Zipa, had even in het lijstje gekeken de we hebben gehad van belladonna, volgens mij sta jij er niet in (tenminste in mijn berichtje niet) ma ja hoe kom jij dan aan onze adressen??

Goed dat je het even zegt want mijn enveloppen liggen al klaar en heb het lijstje gebruikt die ik heb gekregen, maar heb natuurlijk je adres van je geboortekaartje,dus dan zal ik jou er nog even bij doen.

Geplaatst

Claudia, spannend! Hoe is het?

Nikki, bedankt voor je fijne, lieve berichtje. Wat weet je het toch steeds goed te verwoorden en ons goed te steunen. Ik blijf voor je duimen!

Saba en sopresa, succes bij de controles!

saba, ja dat is een klein hondje. Dat gaat met die van mij, 45 en 60 kilo, niet lukken. Sinds dinsdag loop ik ook minder. Mn lichaam heeft het nu wel echt zwaar. Dus loop alleen tussen de middag 45 minuten en de overige wandelingen doet mn man.

Wanda, lekker relaxen en rommelen!

Het adres van Zipa kreeg ik toen ik t lijstje al gemaild had. Ik heb het adres toen nog als apart adres doorgemaild. Maar daar zou ik best iemand vergeten kunnen hebben. Dus even nakijken is zeker handig.

Hier nog steeds geen beweging tot een naderende bevalling. Gisteravond weer 2 uur voorweeen, maar toch in slaap gevallen. En toen ik moest plassen waren de weeen weer weg )-:

Geplaatst

Niki, wat weet je het toch altijd mooi op "papier" te zetten. Knap hoor.

We blijven duimen voor jou hoor.

Saba en Sorpresa, ik ben benieuwd naar jullie controles. Ik mag vandaag ook weer naar de vk, volgende week pas naar gyn.

Bij gyn krijgen we een "nieuw" geschat gewicht. Ben heeeeel erg beniewd.

Saba, dat is wel makkelijk dat ze/hij op de bak kan. Onze hond wilt alleen plasje in de tuin doen. Maar voor andere dingen moet je echt met haar uit.

Manlief heeft nu de ochtenddienst en daarom doe ik de ochtend en hij de middag en avond.

's middags en 's avonds is toch zwaarder voor mij dus dat komt eigenlijk wel goed uit.

Hopelijk kan mijn man vandaag informeren of hij nog nachtdiensten moet lopen.

Ben liever niet alleen 's nachts. Maar ja als het moet moet het.

Belladonna, ik ken dat gevoel. Ik had dit van de week. Heel onrustig gevoel in mijn buik, deed echt wel zeer.

Met veel moeite toch in slaap gekomen en daarna was alles weer rustig.

Misschien toch wat "voorbereidend werk" hihihi.

Ik vind het nu allemaal heel erg spannend worden.

Groetjes

Wanda

PS ik heb het adres van Zipa wel gehad.

Geplaatst

Ik meld me weer even. Net controle gehad, urine schoon, bloeddruk iets gestegen. Gyn verteld waar ik allemaal 'last' van heb (bijvoorbeeld dat ik vannacht wakker lag van de menstruatiepijn) en toen wilde hij even voelen en kijken. Wat een sadist, het voelde alsof hij tot zn elleboog naar binnen ging pfff! Maar alles zit nog helemaal dicht dus geen tekenen dat er al iets gebeurt :-( Op 5 december weer een afspraak en dan gaat hij weer kijken of t al verandert. We gaan dan ook afspraken maken over inleiden want ja hij kon nu natuurlijk niet zeggen of het volgende week überhaubt een beetje gevorderd is en dus wat ze gaan doen. Snap ik wel maar toch, ik heb graag zekerheid. Beetje stom natuurlijk want na al die jaren moet ik toch weten dat mijn lijf niet aan zekerheid doet en de medici ook niet. Anyway ik reageer later nog even op jullie allemaal, ben doodop dus ga even proberen te slapen nu.

Geplaatst

Hier ook even een update van mij......

Ik heb een datum whaaaaaaaaa svp niks op fb zeggen,niemand mag het weten,heb geen zin om dag en nacht berichtjes te krijgen!

Maarrrrrr onze mannetje wordt waarschijnlijk als hij zichzelf nog niet aanbied 6 of 7 December geboren.

Volgende week donderdag afspraak gyn om half 11, dan krijg ik een ballonkatheter als inwendig onderzoek goed is.

Dan mag ik weer naar huis en volgende dag om 7:00 weer naar het ziekenhuis,kijken of de ballonkatheter iets gedaan heeft,zo niet dan met gel proberen,

dus heel spannend, me laatste weekje zwanger zijn gaat in pffffff

Belladonna, haha als jou hondje op de bak gaat loopt hij over :)))

kan gebeuren van het lijstje,we zijn er nu achter toch ;)

Jammer dat het niet doorzet,maar er gebeurd wel iets!

Wanda, ja lijkt me ook niks om de nachten alleen te zijn! Hopelijk hoeft hij ze voorlopig niet te draaien!

Jou hondje ook niet op de bak haha, t is wel ideaal moet ik zeggen.

Bij jou gebeurd er dus ook iets,naja t is afwachten wel spannend!

Sorpresa, bij jou alles ook nog gesloten dus helaas, jammer zou fijn zijn als hij zou zeggen dat je al ontsluiting had......

Jij nog geen datum dus :(

Waarschijnlijk de volgende afspraak....??

Hou vol ladies, nog even!!!

Geplaatst

@ Saba: wat spannend dat je al een datum hebt! En wie weet komt hij wel eerder.

@ Sorpresa: klinkt als een pijnlijk onderzoek, blech.

@ Belladonna: wat vervelend dat je nog steeds die voorweeen hebt. Zegt dat dan helemaal niks over een naderende bevalling?

@ Wanda: lekkere dag gehad? Beetje niks doen en een middagdutje is ook wel eens lekker.

Mag ik zeggen dat ik het zwanger zijn wel zwaar begin te vinden. Voelen jullie je ook schuldig als je dat uitspreekt?

Ben zo benieuwd naar ons kleintje, geniet nog van de bewegingen in mijn buik, maar wil hem/haar zo graag zien. En ben de kwaaltjes behoorlijk beu aan het raken, maar het wachten op de bevalling vind ik nog wel het vervelends. Laat maar komen, dan ben ik er van af!

Geplaatst

Terry, je kaartje staat gewoon prominent op de kast hoor, naast die van Zipa :-) geeft de burger moed! Wat fijn dat jullie nu echt met zijn drietjes kunnen genieten! En heerlijk dat je er nog kilo's bij moet eten haha meestal is het andersom! Geniet van je roze wolk en foto's blijven posten op facebook! :-)

Zipa, ook op een roze wolk las ik. Heerlijk lijkt me dat, lekker van genieten! En sja of ik het nog trek... Zal wel moeten! Wel meer gerommel in de buik, menstruatiepijn en uhm... Gevarieerde ontlasting haha. Maar ja zoals we vandaag hebben gemeekt gebeurt er verder nog weinig. Ben echt heel emo omdat ik zo weinig slaap en veel last heb van mijn lichaam maar ja nog maximaal anderhalve week. De dagen lijken nu net zo lang te duren als die eerste weken!

Belladonna, ook geen baby met haast bij jou! Trek je het nog? Op 10-12 ben ik 38 weken. Wie weet kunnen we wedstrijdje doen als we dan beiden ingeleid worden haha! Dan wordt dit topic in elk geval heel spannend!

Claudia, klinkt alsof er wat rommelt bij jou, hoe is het nu?

Nikki wat schrijf je toch mooi, dankjewel voor je medeleven en opbeurende woorden!

Wanda, ik las op fb dat jullie weer goedgekeurd zijn? Fijn! En ook al wat ingedaald, wordt spannend he!

Saba, ja volgende afspraak wilde hij het daarover hebben. Hangt er ook vanaf of mijn lichaam ondertussen iets in gang zet. Inleiden wordt toch een ander verhaal als alles potdicht zit. Dan zulen ze idd een katheter of tabletjes geven en afwachten. Als alles klaar voor de start is word ik op een bed geplant. Nou ja we'll see! Fijn dat jij wel een datum hebt! Hopelijk zet de katheter alles al in werking, scheelt toch weer. Spannend hoor!!

Lieff, ook al ongeduldig :-) maar snap je gevoel helemaal hoor, wil ook mijn lijf terug, wil mn kleintjes zien, wil bevallen zijn... Maar ja je krijgt t niet op commando grrmbl! Onderzoek was niet zo fijn nee maar dat kwam ook doordat ik niet wist wat ik moest verwachten. De baarmoedermond lag nog helemaal achterin dicht te zijn dus de gyn moest een eind zoeken... Vind eigenlijk dat die mensen pas hun diploma mogen krijgen als ze lange dunne vingers hebben :-P maar goed het is niet anders!

Hopelijk ben ik niemand vergeten... Op mn telefoon is toch niet zo praktisch haha

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

saba spannend hoor een datum.nu nog maar een weekje je kan nu echt aftellen.

sorpresa ook bij jou inleiden dus ben benieuwd woensdag.fijn dat alles verder goed was.

wanda en wat wordt ongeveer het geschatte gewicht?

belladona ook nog steeds super spannend dus.die voorweeen zijn idd niet altijd lekker nee

hier gisteren de hele dag in het zkh gelegen. was vreselijk aan het overgeven(dit is 1 van de kenmerken van zwvergiftiging)

kom ik in het zkh blijk ik om de 5 min weeen te hebben gaan ze voelen en jawel hoor 1 cm onstsluiting. werd aan het infuus gelegt ivm eventuele keizersnede. na 3 uur om de 5 minuten weeen bleek er niets extra gebeurdt te zijn.dus geen ontsluitingsweeen(ze deden ook niet heel zeer hoor)en nu weer thuis. inleiden mag bij mij niet dus nu maar weer afwachten. 5 dec. weer naar mijn eigen gyn.

voor de andere wachtende dames heel veel s6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden