Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een schitterende foto van je op facebook zipa.

Hoop dat alles goed gegaan is en dat je nu heerlijk van je meisje aan het genieten bent.

Hier is het kamertje zo goed als klaar. Nog 1 wasje en dan klaar.

Verder moet ik nog een paar dingetjes in huis doen. Gisteren een lijstje gemaakt en dan is het toch oei oei oei, wat als hij eerder komt.

Ach, dat overleven we dan ook wel weer. Alles is klaar voor spruit.

Iemand vroeg of de insuline geen kwaad kon. (ben vergeten wie, sorry sorry sorry).

Het is niet zeker of ik geen insuline nodig zou hebben. Ik heb geen hypo's op het moment en de waardes zijn redelijk in orde (als ik me aan alle voedingsvoorschriften hou, zelfs prima)

Het is nu "schadelijker" om eerst er af te gaan en dan blijkt dat je het toch nodig hebt en er weer aan te gaan. Dit is beter voor spruit.

Ben beniewd.

We zijn van het weekend chinees gaan eten. Ik ben gek op pisang goreng en kou lo kai. Beide niet echt suiker vrij :)

Heel laat gegeten (19.45) en lang gegeten (klaar om 21.00). Ja als je dan om 21.45 moet prikken is je suiker torenhoog.

Maar ja we weten waar het dan aan ligt.

Dus ik maak me er niet druk om, moet ik eerlijk zeggen.

XXXX

wanda

Geplaatst

Saba veel plezier vanavond! Heerlijk een avondje bios!

Herkenbaar hoor dat je het zwanger zijn gaat missen straks! Dat ga ik denk ik ook echt doen! En wb je man niet meer voor je alleen hebben...ik heb dat met de mijne ook besproken! Lijkt me heel gek! Maar ik denk dat dit straks gewoon heel natuurlijk voelt en gaat hoor!

Joh die zipa...heeft gewoon haar kleine al in de armen! Maf idee hoor! De eerste meiden!

claudia ik ben niet echt geslaagd! Het servies wat ik in mijn hoofd had is uit de collectie gehaald! Ze hadden alleen nog voor jongens staan! Ik heb nog wel een antilekbeker van lief op de kop kunnen tikken. En een vriendin van me is jarig morgen en daar heb ik een heerlijk koffieverwenpakket voor gehaald van de punten. Nu dus nog 5000 punten over....zucht!

Wel heerlijk in mijn uppie door arnhem gesjouwd. 2 keer ergens gaan zitten. Wel raar om te voelen dat je lijf dat slenteren echt niet meer leuk en fijn vind. Op een gegeven moment had ik echt het gevoel dat m'n bekken door midden wilde ofzo. Zeer! Nu een zere kont/stuit. En dan te bedenken dat ik vanavond nog twee uur op een houten stoel moet zitten (voorlichtingsavond borstvoeding)! Nou ja, eigen schuld!

NIks gekocht verder, alleen nog een leuke pyamabroek voor strakkies!

Geplaatst

Haai allemaal,

Inderdaad een prachtige foto op facebook, wat een tevreden mama en dochter! Aangezien ik echt niks te doen heb was ik de eerste die haar feliciteerde haha, ik lijk wel een stalker!

Hebben jullie dat ook, dat je je ineens beseft dat je je kleintjes straks moet delen? Dat andere mensen ze vast kunnen houden en verzorgen? Dat ze niet meer altijd bij je zijn? Ik heb dat de laatste dagen (sinds ik me besef dat ik toch echt nog maar een maand of minder zwanger ben) heel erg. Ben benieuwd hoe ik daarop ga reageren.

Verder morgen weer afspraak bij de gyn, iemand vroeg of ik een echo kreeg, ik heb geen idee. Heb in elk geval geen groei-echo op de agenda staan maar de gyn maakt altijd een echo als hij bijvoorbeeld een van de hartjes niet kan vinden (heb je nogal snel met twee babies).

Verder wordt mijn to do lijst (eindelijk) steeds korter. Er staan nu alleen nog dingen op dat je denkt...boeiend... maar ja in mijn hoofd moet ALLES in en om het huis gewoon op orde zijn. Nesteldrang? ;-)

Ik ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen. Het wordt nu wel echt spannend vinden jullie ook niet? Merken jullie iets van indalen ofzo? Ik vroeg aan mijn moeder of zij het door had maar zij heeft er niks van gemerkt. Ik denk ook niet dat mijn buik ineens zakt aangezien er nog een kind boven ligt natuurlijk maar ik dacht misschien ga ik steken voelen ofzo. Zal eens vragen morgen (als ik eraan denk) hoe ze erbij liggen.

Nou dames fijne avond en geniet nog even van jullie inwendige ukjes :-)

Geplaatst

Jaaah hihi mijn gedachten zijn ook puur egocentrisch hoor, mijn mannetje wil nu ook wel eens echt contact met zijn kleintjes. En ons voordeel is dat we kunnen delen natuurlijk, ieder 1 :-)

Geplaatst

Thxx ladies,maar ga morgen naar de film ;) even terug gelezen,staat ook morgenavond hihi

Maar dat bedoel ik eigenlijk ook te zeggen met mijn mannetje (baby) delen, nu heb ik hem veilig bij me,straks kan iedereen hem vasthouden en is hij niet meer alleen van mij. Niet mijn mannetje mannetje,met hem wil ik alles delen :))) ik kan niet wachten hoe hij reageert als de kleine man wordt geboren.....

Toch ook wel raar om niet meer met zijn tweetjes te leven voor een jaar of 30 :)

Ben ook heeeel benieuwd naar het verhaal van zipa, zo ging ze teleurgesteld naar huis en toch weer teruggekeerd,en heeft nu haar kleintje vast,een hele mooie foto op fb!! Zo gelukkig!!

Wanda, leuk z'n lijstje he, had hem ook een aantal weken geleden voor manlief gemaakt,hij is helemaal af ben zo blij!!! Waarschijnlijk heb ik het ook al een aantal keer gezegd haha,hopelijk is jou lijstje ook optijd af!

Esther, pfff na zo een lange dag ook nog eens 2 uur een borstvoeding cursus, alles overleefd???

Haha pippe, voor jou een ander verhaal, jij kan zeker ook helemaal niet meer wachten :)

Sorpresa, ja dat heb ik al weken dat gevoel dat alles af moet!! En gelukkig is dat nu ook zo,zat toch in mijn hoofd ook al waren het niet allemaal grote klussen.

En inderdaad dat bedoelde ik te zeggen met mijn mannetje (baby) delen, heel vreemd straks,maar zal inderdaad ook vanzelf gaan.

Ja vind het nu spannend worden, nog max 5/6 weken bedenk ik me dan..... En mischien wel eerder, echt heeeeel spannend.

En over het indalen, wat ik eerder schreef,ik voel nu tijdens het plassen een steekje soms,sinds een paar dgn, dus denk dat hij aan het zakken is...

Ben benieuwd wat ze morgen tegen jou zegt.

Succes morgen weer bij de gyn.

Ik zo lekker naar bed gaaaaap begin me echt moeier te voelen s'middags en s'avonds.

Geplaatst

Hoi!!!

Ja dat ging ineens toch ff anders dan gedacht.

Om 2 uur vannacht wakker geworden van een fikse wee, ivm 4 uur weer naar het ziekenhuis, daar bleek om 5 uur 5 cm ontsluiting. Om half 8 was het pas 6cm. Vliezen gebroken en om half 10 ongelofelijke persdrang. Bijna volledige ontsluiting dus ik mocht heel zachtjes mee persen. Om kwart voor 10 mocht ik volle bak gaan persen en om 9.54 was daar onze S.aar.tje. Het is dus behoorlijk snel gegaan.

Madame is geboren met 37+2 weken en is 3960 gram en 52 cm......... Best groot dus ;-)

Wij saampjes liggen nog in het ziekenhuis ivm laag glucosegehalte van mijn meisje, maar morgenvroeg mogen we ws naar huis.

Nu lekker slapen, hoop ik ;-)

Geplaatst

zipa een mooi gewicht hoor ze was er gewoon klaar voor. wat is het nog snel gegaan zeg.nu lekker herstellen en genieten.hopen dat jullie vandaag lekker naar huis mogen.

Geplaatst

Zipa, nogmaals gefeliciteerd. Ik hoop dat jullie lekker thuis zijn en heerlijk van jullie dame mogen genieten.

Inderdaad een forse dame.

XXX

Wanda

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (Meisje)

claudia75 - 16-12-2012 (Meisje)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Geboren:

13-11-2012 dochter van Zipa (uitgerekende datum was 02-12-2012)

Geplaatst

Zo even het lijstje naar voren gehaald :-)

wie zal de volgende zijn??

volgens mij ik niet, meneer heeft het echt nog goed naar zijn zin in mn buik haha

Zipa, lekker genieten meis!!

Geplaatst

Even een kort berichtje want heb echt slaapgebrek pfff... Vandaag weer controle gehad en goedgekeurd. Klaasje wilde zijn hartje niet laten horen maar schopte wel de doppler aan de kant haha, eigenwijsje! Met een snelle echo twee hartjes gezien (alsof ik niet merk dat het een levendig stel is...). Bloeddruk was weer helemaal zen, 90/60 en urine schoon dus ik mag weer een week verder. 22 november weer een groei-echo. Ben benieuwd of ze nog steeds zo hard groeien of dat ze zich als een tweeling gaan gedragen en ergens een grens trekken ;-)

Nou dames, fijne middag/avond nog! Vind het nu echt wel spannend worden zeg, de eerste decemberbaby ligt al lekker in haar bedje!

Geplaatst

Zipa wat een heerlijk vlotte bevalling zeg! Hoe heb je de bevalling opzich verder ervaren? Viel het je mee of niet? Was het een beetje wat je verwacht had?

En idd leuke naam!

Nou ik hoop ook dat ik voorlopig niet de volgende ben hoor...vind het nog wel even best zo!

Vanmiddag wel voor het eerst hele rare, pijnlijke steken laag onderin de buik. Zou dat te maken hebben met het evt. indalen van ons meisje?

Geplaatst
Even een kort berichtje want heb echt slaapgebrek pfff... Vandaag weer controle gehad en goedgekeurd. Klaasje wilde zijn hartje niet laten horen maar schopte wel de doppler aan de kant haha, eigenwijsje! Met een snelle echo twee hartjes gezien (alsof ik niet merk dat het een levendig stel is...). Bloeddruk was weer helemaal zen, 90/60 en urine schoon dus ik mag weer een week verder. 22 november weer een groei-echo. Ben benieuwd of ze nog steeds zo hard groeien of dat ze zich als een tweeling gaan gedragen en ergens een grens trekken ;-)

Nou dames, fijne middag/avond nog! Vind het nu echt wel spannend worden zeg, de eerste decemberbaby ligt al lekker in haar bedje!

Fijn dat je weer goedgekeurd bent!!! Wat doen jullie ukkies het netjes hé?! Nu al trots op ze zeker of niet?

Geplaatst

Ja zeker trots! Maakte me in het begin best zorgen dat het een tweelingzwangerschap was met natuurlijk wat extra risico's enzo dus dit soort nieuwtjes vind ik heel fijn! Al ben ik pas echt blij als ze gezond en wel in mijn armen liggen ;-)

Geplaatst

Nou dat begrijp ik! Ik heb dat gevoel al heel sterk...laat staan met een tweeling!

Ik merk bij mezelf nog steeds een soort gevoel van ik moet het eerst allemaal nog maar gaan zien ofzo. Een soort zelfbescherming denk ik. Bedoel je dat een beetje?

Geplaatst

Ja dat bedoel ik inderdaad! Ergens blijft het onwerkelijk. Dan zit ik in de babykamer en moet ik mezelf echt aanpraten dat onze kids daar komen. De angst en onzekerheid blijft toch sluimeren. Ik zei t al laatst tegen een vriendin, ik heb een klap vande medische molen gehad!

Geplaatst

Ja herkenbaar! Geldt voor ons ook hoor! Ondanks dat wij spontaan zwanger zijn geraakt. Ergens ben ik gewoon bang, bang dat het allemaal nog mis zal gaan. Als ik kijk naar mijn schoonzusje (vorige week bevallen van eerste kindje) hoe die er tijdens haar zwangerschap in stond...dat was zo anders! Veel meer overgave, vertrouwen ofzo. Ik weet niet of dat de juiste woorden zijn maar begrijp je wat ik bedoel? Ik heb nog steeds mitsen en maren zeg maar.

Ik geloof ook echt dat dit komt door onze voorgeschiedenis hoor.

Geplaatst

Jaaaaaaa wie is de volgende!! Hahaha.Heerlijk hoor dat het al achter de rug is en ik al zo intens kan genieten van mijn meisje.We zijn weer heerlijk thuis. Madame is een lekkere felle tante en laat dat vooral merken tijdens het verschonen hahaha. De BV komt langzaam op gang, dus nu alles op alles aan het zetten om het te doen slagen. We zijn op de goede weg en S wordt een steeds meer tevreden meisje.Esther ik heb de bevalling als behoorlijk pijnlijk ervaren, maar het waren geen helse pijnen. Het viel mij echt enorm mee eigenlijk. Wel stond ik op het punt om pijnbestrijding te vragen, maar toen bleek ik al bijna volledige ontsluiting te hebben en hoefde ik de weeën niet meer weg te puffen. Ik raakte in een soort trance toen de vliezen waren gebroken en dat was eigenlijk wel prettig, ik gaf zelfs zo toe aan de rust tussen 2 weeën in dat ik in slaap viel :-) Ik heb veel steun ondervonden aan mijn man en de lieve verpleegkundige. Het stimuleren, samen puffen is erg belangrijk, althans zo heb ik het ervaren. Nou de kleine meid meld zich, dus mama moet er vandoor. Volgende keer reageer ik weer op andere verhalen!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden