Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Belladonna,

Zover ik van de arts vorig jaar heb begrepen kan het alleen bij de bevalling (bloedcontact) een probleem voor de baby geven.

Verder helemaal niet. Wel moet hij / zijn direct ingeent worden.

Het blijft een groot mistery. Ik heb vorig jaar maart op alles moeten testen en toen was het goed. Daarna in September (moest iedere 6 maanden in Belgie) was er ineens een Hepatitis B positieve test.

Ik ben bij een speciale arts daarvoor geweest (ondertussen moest alles (vooral IUI's) stop gezet worden.

Die arts snapte er niets van. Ik ben zonder infectie naar dragerschap gegaan.

De enigste plek waar ik in contact met bloed kwam was het ziekenhuis ivm ons fertiliteitstraject.

Ze kunnen het nooit met zekerheid zeggen, maar waarschijnlijk ben ik wel via hen geinfecteerd.

Verder gelukkig nergens last van. En de baby dus ook niet.

Groetjes

Wanda

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, succes met de late diensten! En idd het is gewoon een rare fase. Dat we de beebjes maar snel mogen voelen :-)

Zelf heb ik wel met regelmaat hevige bandenpijn, heerlijk dan weet ik tenminste dat dat het goed doet!

Wanda, oh da's heftig! Zouden ze dan spullen niet goed schoongemaakt hebben?

Ik weet wel dat hep B steeds meer in NL voorlomt door de vele reizigers tegenwoordig, maar ook omdat er veel kindjes met hep B geadopteerd worden. Bij de VIA adoptie cursus vertelden ze dit, dat hierdoor zelfs hep B vaccinatie waarschijnlijk een standaard inenting wordt voor alle kinderen. Kan je van drager ook zelf echt de hep B krijgen?

Geplaatst

Belledonna, normaal gesproken krijg je eerst hepatitis B (de infectie) en daarna krijg 5 tot hooguit 10 % het dragerschap.

De dokter had er ook nog niet eerder van gehoord dat iemand direct het dragerschap kreeg.

We kunnen niet uitsluiten dat ik de infectie niet heb gehad maar ik heb 0,0 symptomen gehad.

Geen geelheid, geen extreme vermoeidheid etc.

Gek he.

Geplaatst

@ Bella, Ik pas echt niets meer qua broeken. Het is nu ook al dusdanig gegroeid, dat het echt zichtbaar is. Ik kan er niet meer omheen zeg maar haha.

Wat gaat het hard he, over 2 daagjes ben ik ook 14 weken. Vandaag over 20 weken ga ik met verlof......dat klinkt eigenlijk best wel dichtbij ;-)

Dat ik die therapeute even heb is meer een mazzeltje hoor, eigenlijk had ik veel meer moeten sporten gister, krachttraining en wat conditietraining, maar het kwam er nu dus zo tussendoor.

Dochterlief had een 10 voor haar topo, helemaal super dus.

Balen joh dat de misselijkheid er nog steeds is, hoop voor je dat in de loop van de zwangerschap wel meer verdwijnt.

@ Esther, jeetje wel vermoeiend lijkt me. Neem goed je rust hoor als het nodig is. Avonddiensten zijn gewoon zwaarder omdat je over het algemeen dan ook van alles doet voor je naar het werk gaat, tenminste dat is hier het geval. Dus eigenlijk heb je er al een halve werkdag opzitten. Gelukkig heb ik maximaal 1 keer per week een avonddienst, dus is het te overzien. Je hebt dadelijk wel het recht, vanaf de 3e maand om onregelmatige diensten te weigeren he, desnoods voor de periode dat je het nodig hebt. Het klinkt allemaal zo vreselijk truttig, maar echt waar, rust is nu gewoon zó belangrijk.

@ Wanda, wat een verhaal zeg, dat je op zo'n manier drager bent geworden. Gelukkig kunnen ze tegenwoordig heel veel en is er een goede behandeling/inenting voor.

Wat betreft de combinatietest/nekplooimeeting. Volgens mij is er dus wel een bloeduitslag nodig voor een uitslag van de combinatietest, vandaar ook het woord combinatietest. Ze kijken naar allerlei factoren uit het bloedbeeld en de echo en laten daar een berekening op los. Ik heb 1 keer bloed laten prikken, ook meteen voor de vk en dus ook voor de combinatietest. De uitslag daarvan was ook al binnen bij het echobureau toen ik daar kwam.

Ik Baal!!!!! Sinds vanochtend voel ik pijn in mijn liezen en mijn onderrug...... oftwel zeer herkenbaar voor mij, Bekkenpijn..... Het zal toch niet he, heb er echt geen zin in. Vandaag dus heel ijverig op mijn houding gelet, niet langer dan een half uur achter elkaar zitten, plastic zak op de autostoel gelegd voor het indraaien bij het instappen..... Straks mijn bekkenband maar tevoorschijn toveren :-(

Maaaaaar ook jubelnieuws. Vanmiddag zat ik met een collega in gesprek en ineens..... plopplopplopperplopplop...... daar was frummel. Had hem na de eerste keer nog heel even een keertje gevoeld en nu dus echt heel duidelijk. Net toen ik op de bank lag voelde ik ook wat beweging, helemaal super dus!!!

Zijn jullie ook zo verstrooid en vergeetachtig?? Vreselijk, ik word echt gek van mezelf af en toe

Geplaatst

@ Wanda: Wat een bizar verhaal van die besmetting/infectie/dragerschap... Fijn dat het voor je kleintje geen kwaad kan natuurlijk!

@ Esther: Ik herken dat wel hoor, dat ik-zou-blijer-moeten-zijn-gevoel! Maar ja we merken niks, we zien er weinig van, en we moeten maar vertrouwen op de echo's. Als we de babies gaan voelen verandert alles vast ;-) Succes met de late diensten!

@ Saba: Heb je geen 12-weken echo? Heb hier alleen maar artsen en echoscopist gesproken die heel erg aan de 12 weken hangen. Dat zullen ze toch niet overslaan??

@ Zipa: wat gaaf dat je je kleintje al zo goed kan voelen zeg! Lijkt me een rustgevend en speciaal gevoel. Althans, tot je maaginhoud eruit getrapt wordt hihi

@ Belladonna: die banden begin ik ook te voelen. Laatst gingen we boodschappen doen en ik kon alleen maar erg niet-charmant lopen. Mijn vriend vond het wel grappig. Ik niet, met 10 weken haha! Maar ja wel twee babies dus misschien is het daarom anders.

@ Alle andere dames: Alles goed?

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 4 juni gyneacoloog echo -

clau75 - 13 Juni gynaecoloog -

Sorpresa - 13 juni 12w echo

saba26 - 5 Juni combinatietest - 21 Juni VK - 22 Juni (dokter papa geslachtsbepaling) - 27 Juli 20 weken echo -

Belladonna - 21 juni vk - 20 aug. 3d echo dr. papa

Zipa- 19 juni verpleegkundige - .. juli 20 weken echo - 16 aug. gyneacoloog

EDR - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Wanda - 13 juni (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Geplaatst

Lijstje even snel aangepast, heb alle verouderde data weggehaald, alleen van een paar waarvan er nog geen datum in de toekomst bekend is (voor mij althans) heb ik de allerlaatste afspraak die is geweest even laten staan.

Geplaatst

Zipa, top dat je t lijstje hebt aangepast. Maar bij Sorpresa moet dan wel 1e en 2e kindje staan ;-)

Goed van je dochter!

Waar ligt jouw placenta? Voor of achter? Omdat je de baby al goed voelt...

Ik pas mn broeken ook niet meer hoor, maar draag veel leggings met jurkje, rokje of truitje. Dat gaat nog wel. En volgnde week zaterdag echt aan t shoppen! :-)

Bij mij was de combinatietest in t VU, dus daar bloedgeprikt slechts hcg en nog iets. Bij de vk de volledige controle.

Wel vervelemd dat je nu al last van je bekken krijgt..

Wanda, fijn dat je er geen last van hebt en dat t goed in de gaten gehouden wordt.

Haha Sorpresa, nu al waggelen. Nou en jouw buik gaat helemaal groot worden ;-) Goed insmeren al he?

Geplaatst

@ Belladonna, ik heb alleen zitten "knoeien" in het 2e deel van het lijstje. Zit nu met mijn mobiel, dus kan even niets. De placenta ligt idd niet voor en mijn baarmoeder ligt ook al behoorlijk hoog, scheelt natuurlijk wel allemaal. Mijn dochter voelde ik met 16 weken ook al.

Ja mijn bekken, had stiekem gehoopt dat ik er geen last van zou krijgen deze keer. Misschien heb ik gisteren teveel gedaan (het was ouder-kind training gister bij korfbal en ik wilde mijn dochter niet teleurstellen). Nou ja ik kijk het wel even aan de komende dagen.

@ Sorpresa, ha rustgevend...... Wil je nog wel horen als je lekker wilt gaan slapen en jouw beebs besluiten dat the party has started.. Hihihi.

Nee zonder gekheid, het is echt heel bijzonder en fijn!

Jij gaat het komende half jaar dus waggelend door het leven? :-)

Geplaatst

Pff nou gelukkig is het bij die keer gebleven want op mn werk weten mijn collega's nog van niks. Iets zegt me dat ze er vrij snel achter zijn als ik begin te waggelen! Maar inderdaad ik begin vast met smeren. De straie komen toch wel maar misschien iets kleiner/lichter ofzo? Ach nooit geschoten is altijd mis!

En inderdaad, eerste en tweede kindje...pff... Nog steeds niet helemaal aan gewend dat ze er ook samen uit komen! Het is voor mij nog te abstract ofzo, verandert vast wel als er een feestje wordt gebouwd daarbinnen haha!

Fijne avond en natuurlijk fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Heb weer draagmoeder gezocht zitten kijken. Hele rare aflevering, riep veel vragen bij me op. Merk wel echt dat de deelnemers aan dat programma grenzen overschrijden voor mijn beleving zeg maar. Twee draagmoeders ok je kansen te spreiden en dan als alleenstaande man 3 baby's krijgen? Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. 3 kinderen en een baarmoedertransplantatie overwegen voor de vierde? Commercieel draagmoederschap? Hebben jullie het ook gezien? Wat vonden jullie ervan?

Geplaatst

Sorpresa, niet gezien doe ik bewust, had er wel over gehoord en dan ga ik me er alleen maar aan irriteren. Drama scoort alleen als t extreem is. Dit dit soort dingen zijn heel extreem. Wat er zo slecht aan is, is dat mensen zoals wij die echt Ivf, ecd of wellicht zelfs een draagmoeder nodig hebben nog minder begrepen worden. Helaas....

Zipa, geen probleem hoor, maar ere wie ere toekomt en dat zijn de 2 baby's van Sorpresa hahaha en ja daar zal Sorpresa zeer waarschijnlijk mog wat extra straie voor terug krijgen! )-:

Geplaatst

Hier honds beroerd, mischien buikgriep, of zwangerschap ziek, don't know! Lig de hele dag in bed. hele nacht overgegeven en net me beschuit er weer uit. Pfffffff

Geplaatst

)-: Saba, ik had het ook rond jouw periode, hoeveel weken ben je nu? Week of 11? Dan is je HCG nl op zn hoogst. Maar ja kan ook een buikgriepje zijn. Sterkte meis!

Geplaatst

oh bah saba wat naar zeg! Dit heb je nog niet eerder gehad hé? Sterkte!!!

Wij doen , muv de 20 weken echo, geen extra onderzoeken. Het komt zoals het komt en wij zouden toch niks doen met de uitslagen mocht er iets niet goed zijn.

Ik ben echt een huilebalk op het moment. Mijn man is nog bezig met een studie en zou in augustus nog een laatste ronde hertentamens hebben en dan zou hij klaar zijn. Hij is de afgelopen vijf jaar alleen maar aan het studeren geweest. Nou is dat helemaal niet erg maar hij hoorde vandaag dat die tentamenronde in augustus niet doorgaat en dat het oktober gaat worden waarbij de kans groot is dat hij dan nog niet alles haalt en in december nog weer tentamens moet gaan maken. Nou ik heb me toch een portie lopen janken joh!

Ik had me er zo op verheugd dat we na de zomervakantie nog even konden genieten samen van onze zwangerschap (nu werkt hij 32 uur in de week en de rest van de week muv de weekenden dat ik werk zit hij alleen maar boven te blokken) en ons rustig konden voorbereiden op dat wat zou gaan komen maar dat kan ik dus wel op m'n buik schrijven. Ik vind het voor hem ook echt sneu maar ik was echt even heel erg ego net. Die studie komt me echt de neus uit en ik vind het zo ongezellig allemaal!!!

Zal wel komen omdat ik zo moe ben...ben helemaal geradbraakt en ik moet nog 2 late diensten! Bah bah bah.

Sorry voor mijn klaagzang hoor maar ik baal, ben sacherijnig en een emotionele kip op het moment.

Geplaatst

)-: Sorpresa, jij veel sterkte met die vervelende nu lang durende migraine, bleh.

)-: Esther, veel sterkte met je emo buien. Hoort erbij meis.... En kan me best voorstellen dat het even geen leuk nieuws is. Sterkte met die twee late diensten en dan even vrij, neem ik aan....

Geplaatst

Esther, heel herkenbaar. Ik zag net een scene op tv van een hond die dood ging. Ben er meteen kapot van. En als er iets gebeurt op mijn werk wat ik niet kan hebben is janken ook het eerste reflex. Ach t zijn goede tekenen!

Belladonna, dankjewel! Het is gelukkig niet de hele dag heel heftig maar ik merk dat het nog "achter mijn oog hangt". Moeilijk uit te leggen. Maar heb weekend dus ik kan even lekker bijkomen. En honderd keer naar het filmpje van donderdag kijken!

Geplaatst

Dames, die emo buien ken ik ook goed. Gisteren zal ik een tv show over trouwjurken te kijken. En zat zo'n super harde papa bij, hij had op een aantal jurken echt vreemd commentaar. Vond ik echt zielig voor het meisje. Maar toen ze "haar" jurk aantrok en liet zien, brak papa. Dikke tranen helemaal van streek en geen woord meer uit te krijgen.

Man zal ik mee te brullen, en mijn man maar lachen.

Die vind mij zoooooo humoristisch. hihihihi

FIjn weekend iedereen

Wanda

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 4 juni gyneacoloog echo -

clau75 - 13 Juni gynaecoloog -

Sorpresa - 13 juni 12w echo

saba26 - 5 Juni combinatietest - 21 Juni VK - 22 Juni (dokter papa geslachtsbepaling) - 27 Juli 20 weken echo -

Belladonna - 21 juni vk - 20 aug. 3d echo dr. papa

Zipa- 19 juni verpleegkundige - .. juli 20 weken echo - 16 aug. gyneacoloog

EDR - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Wanda - 13 juni (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Zo, even aangepast hoeveel kinderen er zich in mij bevinden :-)

Moet verder echt nog wakker worden voor ik iets zinnigs weet te melden, dus ik hou het bij goedemorgen allemaal!

Geplaatst

Bedankt voor het lijstje wat is aangepast ;)

Hier ietsie beter dan gister,maar nu vooral s'avonds niet lekker,zo weer naar bed denk. Terwijl ik zowat de hele dag geslapen heb pffff.

Morgen nog een dagje thuis,en dinsdag was ik al vrij, eindelijk weer een echo,heb er zin in!!!

Woensdag mischien maar weer aan het werk....

Liefs saba truste allemaal!!

Geplaatst

Zo, ben ik ook weer een keer.

Gister een heerlijke dag gehad qua shoppen. Zet mij in zo'n babyzaak en ik kom er niet meer weg haha.

Hebben wat dingen aangeschaft die nu mooi in de aanbieding waren.

Vandaag bij mijn ouders op visite geweest en ze hebben ons verteld dat ze de babykamer die we hebben gezien voor hun rekening willen nemen. Mijn zus wil dan dat we het geld wat zij in eerste instantie mee zouden betalen aan de babykamer, gaan gebruiken voor de aanschaf van andere grote aankopen zoals de box, een autostoel of een kinderstoel.

Helemaal super dus.

Van mijn bekken heb ik na vrijdag nauwelijks last gehad, gelukkig. Denk dat het een waarschuwing is geweest (hoop ik ;-) )

Verder voel ik me goed. Vandaag alweer 14 weken op weg. 10 weken geleden deden we de zwangerschapstest, wat gaat het toch snel!!

@ Saba, he bah, beterschap hoor, klinkt als een lekkere buikgriep, schijnt wel te heersen, althans bij ons. Fijn dat je alweer bijna een echo hebt!!

@ Sorpresa, nu is het lijstje compleet. Volgens mij heeft het er ook niet eerder op gestaan, dat het om 1ste en 2e kindje gaat, ik heb het gewoon overgenomen van de vorige lijst.

Ik kijk draagmoeder gezocht wel altijd, maar heb de laatste nog niet terug gekeken, ben benieuwd.

Hoe is het nu met de migraine?

@ Esther, je laatste late dienst vanavond, daarna even vrij? Och die hormonen, wat die allemaal met je doen. Ik kan me je gevoel wel heel goed voorstellen hoor.

Ik ga zo lekker mijn bedje opzoeken, even hartje luisteren van ons ijsbeertje en dan heerlijk slapen.

Geplaatst

Hey meiden,

Lekker weekend gehad? Hier en daar wat huilbuien lees ik. Daar heb ik zelf geen last van, wel zo af en toe wat kattig, maar ja.

Terry, hoe is het? Vandaag een echo?!

Saba, jij mag morgen weer! Leuk en spannend he? Hoe is t met je griepje?

Esther, lekker vrij nu?

Sorpresa, hoe is het met de migraine?

Zipa, wat lief die familie van jou! Wij zijn gisteren voor t eerst de prenatal als as ouders ingeweest en hebben twee knuffeltjes gekocht. Van mn zwager hebben we hele leuke kleertjes gehad.

Gisteren nog naar jullie beebje kunnen luisteren?

Ik heb momenteel veel last van mijn lichaam. Ik heb geen blaasontsteking, is getest, maar heb wel erge last van mijn blaas dus nu morgen urine inleveren voor een kweek. Verder groeit mn baarmoeder opeens hard. Dit zorgt ervoor dat mn darmen behoorlijk ik de verdrukking komen en dat in combi met spastische darmen is dat erg pijnlijk. Ook mijn banden doen veel pijn. Maar het geeft me een goed gevoel, het is goed aan t groeien :-)

Geplaatst

Hallo,

Even een ego berichtje, echo was goed. Maar Wat ben ik telkens zenuwachtig. Bloed druk was te hoog maar ook moeilijk te meten. Volgens arts gebeurd het dan vaak dat het dan hoog wordt gemeten. Hij gaat een andere manier verzinnen zodat hij beter kan meten. Kortom wordt goed en de gaten gehouden

Dikke knuffel voor jullie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden