Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb de hele dag al zo'n vervelend gevoel onder in de buik...beetje kramperig, zwaar en gevoelig. Is dat herkenbaar?

Geniet van je 2 dagen voor jezelf zipa! Heerlijk dat je al groeit en er zoveel van merkt.

Had je dat ook al met elf dagen?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Esther, dat kunnen goed je banden zijn hoor!

Met 11 weken bedoel je? Ja toen ging het ook al zo hard. Met 10 weken lag mijn baarmoeder al een eindje boven mijn schaambeen. Ik voelde met 11,5 week al het eerste plopje. Daarna een tijd niet meer.

Geplaatst

oh oke...fijn!!!

Heb nog niet eerder zo'n zeurderig gevoel gehad...vanavond mijn zussen gebeld om te vragen of zij dat herkenden maar die wisten dat allemaal niet meer en vertelden dat ze daar nooit op letten :(

Ik zal er ook wel wat meer op letten dan dat zij dat deden?

Geplaatst

Wanda, idd we zijn stress kipjes, maar daarom volgens mij allemaal hele goede mama's die nu al onvoorwaardelijke liefde voelen voor hun kindje.

Sorpresa, ik drink geen cranberry, maar ik wist niet dat dat een test kon beinvloeden. De dokter zei dat ik wellicht een andere soort bacterie heb die ze niet met de jormale test zien.

Fijn dat je migraine even verdwenen is. Maar jeetje, wat onbegrijpelijk van je collega. Ik probeer niet zo snel te oordelen over mensen, maar deze dame mist toch een behoorlijk stukje inlevingsvermogen. Jeetje, alsof je zelf niet weet dat je ng niet 100% safe bent (bijna). Maarre dat ben je nooit! Ook die dame in kwestie kan nog problemen krijgen en als je kindje er is, zijn er ook nog altijd gevaren... Hopelijk heb je doordat je het hartje hoorde weer wat meer rust gevonden.

Henne, lief van je! En zo herkenbaar dat je dit soort dingen goed tegen een ander kunt zeggen, maar controle hebben over je eigen gevoelens... Dat is een ander en veel moeilijker verhaal. Veel succesbkomende tijd en op naar ook zo'n mooi, niet meer op durven hopen, wondertje.

Wanda, oh jouw hoikoorts is nog veel erger dan die van mij. Beh, niet leuk. Geniet van de regen dagen en hopelijk over een maandje of twee geen last meer...

Esther, leuk zeg de ideen voor de kinderkamer. Bij ons worden het juist een moderne meubels.. Meubels opknappen is niet mijn ding, maar lijkt me super als je het wel goed kan! En top dat je eraan denkt, toch ook een pietsie aan het accepteren dat er een baby komt. :-)

Pijn in de buik heb ik ook met regelmaat, veelal de darmen. Maar je baarmoeder kan ook nog kramp geven door de groei. Vervelend he, al die klachtjes....

Niki, mooie woorden bij het topic vlindertjes tot 12 weken. Nogmaals sterkte met het verwerken. Je bent ook wat mij betreft altijd welkom en ik hoop dat er toch nog een derde wondertje mag komen.

Zipa, idd minder dat je je man en kind 2 dagen niet ziet. Maar wel mooie dagen lijkt me!

Bijzonder dat je al zoveel voelt. Ik voel mn baarmoeder niet eens aan de buitenkant. Ik merk alleen dat ik nu snel en veel hoger een buik krijg. Dat vind ik al heel bijzonder.

Zo, eens kijken of manlief al onderweg is. Dan kunnen we de doggies uitlaten en dan ga ik naar bed. Komende 3 dagen van 9 uur in de ochtend tot 8 uus 's avonds college. Dus dat wordt pittig....

Geplaatst

Oh ja, er is inmiddels alweer een februari topic. Dus wij schuiven langzaam allemaal weer op.

Wordt steeds safer en echter zo he?

Al in de 15e week van de zwangerschap :-)

Geplaatst

Succes belladonna de komende paar dagen. Geen fluit aan hé zo'n vooruitzicht?

Jij voelt dus ook nog niet veel aan de buitenkant? Okido...zennnnnnnnn ben niet de enige dus...

Geplaatst

Ik ga morgen even bijlezen maar wilde even zeggen dat ik dat zware gevoel en dat zeurderige wel herken van vorige week. Is nu iets minder. Mijn baarmoeder zit een stuk boven het schaambot maar ja das logisch met twee. Voelde vrijdag een paar gekke plopjes maar nu niet meer.

Meiden ik ga slapen want ik ben weer doodop. Morgen weer, morgen meer! Sweet dreams allemaal!

Geplaatst

Dames, die niets voelen. Hier nog een hoor. Ik heb zojuist weer eens geprobeerd het hartje te horen.

Ik denk dat ik het heeeeel even te pakken had. Wilde direct mijn ma bellen om te laten horen, maar toen was het alweer weg.

De vk zei dat het kindje heel ongunstig lag voor de echo en doppler, maar daardoor wel super veilig, lekker diep en ver weg gestoken.

Dus ik hou het daar maar op.

Volgende week woensdag weer bij gyn. en dan is het weer inwendig dus dan zie en hoor je alles prima.

Slaap lekker allemaal

Wanda

Geplaatst

Esther, ik kreeg te horen dat ze tot en met 12 weken inwendig doen.

Maar dit is wel in Belgie.

Succes en veel plezier

Wanda

Geplaatst

Oh jakkes ...geen behoefte aan om dan Schoonmams erbij te hebben...man kan niet mee. nou ja we zien wel!

Geplaatst

Esther ik kreeg met 10 weken een inwendige en met 12 uitwendig.

Weten jullie waar jullie placenta ligt? Want dat schijnt ook veel te schelen of je je kindje vroeg of pas laat voelt.

Geplaatst

Trouwens, goeiemorgen allemaal... Lekker geslapen?

Mijn vriend is gister naar een concert geweest en kwam om kwart voor drie thuis met een biertje teveel op. Maakte hij me wakker want hij wilde de babies horen... Hij kon aan niks anders denken. Ik wist niet of ik vertederd of kwaad moest zijn, zucht! Heb dus niet echt lekker geslapen.

Geplaatst

Oei sorpresa, ja dat is inderdaad een moeilijk keuze. Zeker lief dat hij ze wilt horen maar het moment en de tijd was vast zeer slecht gekozen.

Groetjes

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Thxx allemaal nog, pfff wat was ik beroerd, weet dus niet of het nou een buikgriep was inderdaad,wat hier iedereen had ( had alles eruit gegooid in 2 dagen ) of dat het van de zwangerschap was of beide, blijft een raadsel, maar goed voel me stukken beter, ga morgen weer aan het werk, voel me ook uitgerust, kon vanmorgen ook niet echt meer in slaap komen, ondanks dat ik me moe voel hahah maar denk dat ik de afgelopen dagen alle slaap heb ingehaald.

Zo te lezen gaat het met iedereen heel goed, mooi om te horen he sorpresa,ik hoorde ook de bewegingen dat was zo mooi!!!

Nou wij gaan vanmiddag weer lekker genieten van ons kleintje, dan nog 17 dagen en weten we het geslacht....... Spannend!!!

Weet iemand waarom je op de site van dokter papa nog niet voor de maand september een afspraak kan makan,voor de 3/4 d echo??

Liefs saba

Geplaatst

Hé bah wat vervelend...geen idee wat je daar mee moet? Ik denk in elk geval zsm naar de fysio?

Saba succes en veel plezier!

Geplaatst

Thx meiden, zit me weer eens op te vreten hier! Ben zenuwachtig,en t loopt weer eens uit, vorige x met het gesprek liep het ook 3 kwartier uit grrrrrr

Geplaatst

@Saba, sterkte dat zijn inderdaad de momenten waarop je je ongelofelijk kunt opvreten.

En dan vinden ze het raar als ze je bloeddruk gaan meten dat die torenhoog is.

HIHIHI

Veel plezier zometeen.

Wanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden