Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ooo Esther, doe inderdaad dan maar lekker rustig aan.

Heel veel plezier met je echo vandaag.

Ik denk dat ik mijn vriendin eens ga vragen voor een extra echo-tje. Zo even tussendoor :icon_flower:

Kan niet wachten om hem/haar weer te zien.

13 juni lijkt dan zooooo ver weg.

Als ik nou volgende week doe dan is het precies 2 weken geleden.

Kweet niet, vind het ook wat om dat te vragen....

Maar je blijft toch gespannen he

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo herkenbaar wanda !!!

Zou ook niet weten wanneer ik hierna weer een echo krijg maar vermoed dat dit nog wel even zal duren. als je de mogelijkheid hebt dan wist ik het wel hoor :)

Geplaatst

Zipa, wat leuk al een kindereagen, nou had ik ook gedaan als ik jou verhaal zo hoor.

Wij gaan vrijdag na de echo samen shoppen. Nog niet echt voor de baby,maar wel lekker kijken en ideeen opdoen, heel veel zin in!!!

Terry, wat super!!!! Leuk om te zien he, alles erop en eraan. Ik kan niet wachten, nog 2 dagen.

Esther, veel plezier straks. Lekker genieten!!!!!

En wat een heerlijk weer ja!!!! Al kan ik nu niet lekker in de tuin zitten om lekker te zonnen, ivm de bruine vlekken die je kan oplopen.

Geplaatst

Belladonna, wat fijn dat de nekplooimeting goed was.!!! Ze zien er toch al veel dingen op!!!

Hoe voel je je verder? Gaat het al wat beter met de misselijkheid???

Clau, ja erg he die hormonen haha. Heb er zelf nog niet echt last van, wel in het begin.

Wanda, ja je moet ook geluk hebben met de angelsound, ik wist van de echo dat hij/zij vrij ver in de hoek lag/ligt, daar heb ik het hartje ook gehoord. Morgen 10 weken vanaf dan zou je het ook makkelijker kunnen vinden.

Sorpresa, hoe gaat het met jou??? Is jou buik al aan het groeien met 2???

Fijne dag allemaal, ik ga niet veel doen, een lekker luier dagje, wel afplakken voor mijn vriend, die gaat schilderen. Ik maar boven zitten of buiten voor de verf lucht.

Geplaatst

@ Lieff, het is de X-adventure extreme researcher en dan de lime kleur. 3-wieler met luchtbanden. Ik ben heel erg van de lime-kleur :-)

@ Saba ja balen hè. 11 jaar terug heb ik er geen last van gehad, maar mijn zus heeft er dus echt blijvende vlekken aan over gehouden. Nu ben ik wel heel voorzichtig en smeer met een hoge factor

@ Wanda, heeft je vriendin dat nog niet aangeboden dan? Zou wel leuk zijn!!

@ Clau, ik vind wel dat er nu veel meer echo's worden gemaakt. Ik had er destijds 1 met 8 weken, maar alleen maar omdat ik de vk had wijsgemaakt dat ik niet meer wist hoelang ik zwanger was hahaha. Daarna een pretecho met 20 weken en toen pas weer doordat ik bij de gynaecoloog kwam met 32 weken.

@ Esther.... En en en en?

Balen, had gehoopt dat onze lonen al binnen waren, had ik even samen met mams wat kleding gekocht.... Nu dus nog even geduld hebben. Hopenlijk morgen wel, dan ga ik gezellig met manlief. geloof dat we dan meteen gaan kwijlen bij de babykleding hahaha

Geplaatst

Zeg Wanda, mogen wij met je mee? Volgens mij is iedereen hier wel nieuwsgierig!!!

Met mij alles goed, reageer straks op iedereen. Moet echt even wat in huis doen pff...gaar!

Geplaatst

meiden alles is goed! 9 weken en 2 dgn geloof ik. Kindje was mooi gegroeid. Handjes en beentjes konden we al zien en het bewoog, hartje klopte!!!

Nu wil ik het echt tot me in laten werken en door laten dringen. Het is echt zo...wij worden papa en mama. Er komt een kindje van Gerard en mij samen...het grootste wonder wat er ooit in ons leven kon gebeuren. Hoe bijzonder is dat!!!

Ik ben eerste kerstdag uitgerekend...

Geplaatst

Gefeliciteerd Esther, van harte. Nu nog "echt" beseffen. Ook weer een stap.

Dan schelen we nu 1 dag. Wie weet hoe dat komende maanden nog gaat veranderen.

Geniet er lekker van en met volle teugen.

Wanda

Geplaatst

Jeeeeeee Esther! Van harte! Vreemd he, opeens dat besef!

Zelf ben ik op 1e kerstdag geboren, mooie datum. Ik vind het altijd eenhele speciale dag om jarig te zijn en vind het ook erg leuk. Dus wie weet.

Geniet ervan meis! Van jullie wondertje!

Geplaatst

Terry en Esther, mooi he? Dat je steeds meer ziet dat het echt een kindje is. Armpjes, vingers, beentjes, teentjes....

Esther, heb je nog iets gehoord wat de oorzaak is/kan zijn van je duizeligheid? Blijf je onder controle van de gyn of nu ook naar de vk?

Zipa, idd erg vervelend zo'n leidinggevende.

Leuk, een kinderwagen. Wij gaan waarschijnlijk morgenavond een keer ergens kijken....

En morgen weer een echo! Leuk, zenuwachtig?

Wanda, zeker doen zo'n extra echo! Leuk! Waarom zou je het niet doen?

Clau. Tsja dat duurt idd wel weer even, maar voor je het weet is het 13-6. Hoe ver ben je dan?

saba, t is nu ook wel erg warm in de zon. Normaal heb ik daar geen last van, maar nu voelt dat niet prettig. Dus ik zit lekker in de schaduw.

Voor jou nog 2 nachtjes tot aan de echo! Spannend weer?

Lieff, ook voor jou nog 2 nachtjes tot aan de echo, fijn!

Met mij gaat het gelukkig een stuk beter. Overdag een klein beetje misselijk, maar goed te doen. Alleen de nachten nog niet echt. Verder nog maar heel soms duizelig. Ik drink nu echt 2 liter en ook meer water en kruidenthee, dat helpt goed. Verder wel een terugvalletje in mijn burnout. De emoties moeten een plekje krijgen. Dus ik doe het lekker rustig aan. Gisteren ook de kraamzorg geregeld en nu op zoek naar de opvang.

Bij de vk bijeenkomst hoorden we trouwens dat als je een 2e hands kamer koopt, je wel altijd een nieuw matras moet kopen. Er wordt veel onderzoek gedaan naar wiegendood. Nu ontdekte veroorzakers zijn niet goede ventilatie in kamer en van het bedje, roken bij de baby en roken tijdens de zwangerschap. Ben normaal niet zo van dit of dat, maar dacht ik schrijf het toch maar even op....

Geplaatst

Fijn dat je wat opknapt belladonna! Heb je begeleiding bij je burnout? Zuinig zijn op jezelf hé!

Ik heb mijn hb laten prikken en hoor nog even hoe hoog dit is. Verder is het zo dat je bloedvaten in deze fase van de zwangerschap regelmatig uitzetten/ wijder worden wat ook echt kan zorgen voor duizeligheid.

Ik blijf nog even in het zh bij de vk. Ze zullen bespreken of ik in het ziekenhuis moet blijven of dat ik naar de gewone vk kan. Dit is ook nog afhankelijk van mijn antistoffen, die zijn nog niet bekend.

We wachten af!

Geplaatst

@ Esther, wat fijn, een mooie echo! Goed dat ze alles checken voor ze je weg laten gaan bij het ziekenhuis. Better safe than sorry!

@ Saba, mijn buik zit vooral vol darm pfff... nog maar weinig outfits die ik aan kan waarin je (bijna) niks ziet. Het leuke zomerjurkje dat ik gisteren aan wilde doen maakte me ineens 5 maanden zwanger. Heel prettig (not). Maar de kindjes liggen nog heel laag hoor, heb nog steeds krampjes van het uitzetten van de baarmoeder en die zitten heeel laag.

@ Belladonna, ik zou me sowieso niet prettig voelen bij een tweedehands matrasje. Je weet nooit wat er allemaal is gebeurd met zo'n ding. Ik weet uit ervaring bijvoorbeeld dat katten in onbewaakte ogenblikken nog wel eens een kussentje als toilet gebruiken. Dat wil ik dus niet in mijn babybedje ;-) (en ja ik denk soms raar)

@ Zipa, nee ik maak me inderdaad niet druk als ik de hartjes nog niet vind. Het moet er maar net goed voor liggen allemaal en ik ben geen geschoold dopplergebruiker. Maar ik vond het wel spannend, je weet nooit toch? Ga dit weekend misschien nog eens proberen. Maandag zou ik 10 weken moeten zijn dus wie weet scheelt dat. En anders wachten we maar weer af tot de echo...

Ik weet verder niet wie wat zei, het staat inmiddels verspreid over twee pagina's maar ik geloof dat het met iedereen goed gaat he? Echt fijn!

Ik maak me trouwens geen zorgen over bruine vlekken. Ik mijd de zon eigenlijk sowieso omdat ik heel snel verbrand en mijn bloeddruk heel snel daalt van hitte. Niet echt een fijne combo. Wat dat betreft was ik blij om hoogzwanger te zijn in het najaar, maar iets zegt me dat ik met 2 kindjes al aardig loop te zeulen in de zomer.

Wel leuk dat jullie vast aan het (window)shoppen zijn hoor! Daar zijn wij nog niet aan toe. Mijn ouders wel, die willen de kinderwagen voor ons betalen en zijn zich er al druk in aan het verdiepen :-)

Ik heb vandaag zowaar de slaapkamer opgeruimd. Op de een of andere manier eindigen prulletjes namelijk in mijn nachtkastje en lege dozen onder het bed. Maar ja veel verder dan dat ben ik niet gekomen, ben in slaap gevallen! Ik voel me echt een doos af en toe maar ik ben zo vreselijk moe en gaar de hele dag. Ik heb verder echt niks te klagen hoor maar het is wel lastig te combineren met dingen die je wil doen...

Geplaatst

Esther, gefeliciteerd, weer een mooie echo, 9 weken en 2 dagen, het lijstje moet weer even ingevuld worden, ik zit vaak achter de ipad en mijn mobiel, maar het lijstje aanpassen is heel makkelijk, gewoon het lijstje kopieeren en plakken en nieuwe data's toevoegen. En anders doe ik het gewoon hoor ;))

Zipa, inderdaad,mijn oom zijn vrouw heeft het ook,het is echt niet mooi, ma ja soms niet te voorkomen,maar het zijn wel blijvende vlekken :(

Belladonna, zkr spannend, maar hebben gelukkig het hartje gehoord gister, maar ben zoooo beneuwd hoe kleintje er nu uitziet!! En inderdaad die warmte is nu veeel erger,normaal kon ik uren in de zon bakken!!

Sorpresa, erg he heb ook nergens zin in!!! Ma ja nu mogen we het,lkkr rustig aan doen!!

Fijne avond!!

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo - 13 Juni gynaecoloog -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo - 31 mei combinatietest - 13 juni 12w echo

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken - 22 Juni (dokter papa geslachtsbepaling) -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 21 Mei echo -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake+ echo- 24 Mei Echo

EDR - 2 mei (eerste echo) (1 kloppend hartje) - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Wanda - 15 mei (eerste echo, 1 kloppend hartje) -13 juni (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Geplaatst

@ Esther, super!!! Heerlijk hoor, mooie gedachte hè, een kindje van jullie samen en wel leuk dat je nu eeeeeindelijk precies weet hoever je bent.

@ Saba, nee nee ik mag morgen eerst nog voor de echo hihihi

@ Bella, nee zenuwachtig niet, kijk er erg naar uit om onze frummel weer te zien. Vind het wel spannend wat de uitslag zal zijn, maar heel erg druk maak ik me niet eigenlijk.

Niet fijn dat je een terugvalletje hebt. Hopenlijk krabbel je snel weer een beetje op.

Van die matrasjes wist ik wel, echt fris vind ik het ook niet en dan kunnen ze op MP bijvoorbeeld er wel bijzetten dat er nooit doorgelekt is,maar dat kan volgens mij niet.

@ Sorpresa, het is ook weer waar je moe van wordt. Dan hebben we te maken met onze lichamen die keihard aan het werk zijn voor de baby's zo gek is het niet dat je je zo voelt. Een doos ben je niet hoor, lekker alles op halve snelheid en veel pauzes nemen.

Vandaag schandalig veel geld uit gegeven aan kleding. De echte positieshirts blijven nog even in de kast, maar ik zit nu heerlijk in een niet knellende korte spijkerbroek op de bank, zaaaaalig!!!

Ik ben met mijn moeder de stad in geweest, eerst even bij mijn ouders thuis geweest, ik had de angelsound meegenomen, dus mijn ouders hebben het hartje ook kunnen horen, vonden ze helemaal geweldig natuurlijk.

Morgen de echo voor de nekplooimeting. Om 12.25 zijn we aan de beurt.

Geplaatst

Zipa, lekker hoor dat je broek niet knelt. Ik kan me voorstellen dat dit zo langzaamaan begint te komen.

Net voor onze IVF poging ben ik 7-8 kilo afgevallen, dus mijn broeken passen nog wel.

Maar toch denk ik dat ik eens ga kijken voor een broek, al is het maar op hem te hebben hangen.

Geplaatst

Ow sorry zipa, verkeerd gelezen!! Veel plezier morgen,lekker weer kijken, blijft mooi om te zien!!! Hopelijk is de uitslag ook goed!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden