Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit eigenlijk te eten maar ben nieuwsgierig hoor, wat zou je dan gehoord hebben op je angelsound? Als het niet je kindje of de navelstreng was, wat klinkt er dan nog meer als een treintje?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Me eigen hartslag haha en dan dacht ik dat het de kleine was??? Wilde ik gewoon denk??? En wel hoorde ik het leuke geluid van het bewegen, dat is ook gaaf, maar naar mijn weten, heb ik verkeerd gezocht, weet het nooit zeker natuurlijk. Ja inderdaad wat fren zegt dat hoor je ook. Ma ja ga nu heerlijk genieten van mijn kleintje in mijn buik,zonder me gek te maken en iedere dag op zoek te gaan naar het hartje.

Geplaatst

Ja mijn darmen hoor ik ook inderdaad echt lijkt wel alsof er een alien in zit af en toe. Ik heb het hartje wat ik hoorde getimed op 163 slagen per minuut. Dat was ik echt niet zelf haha. Maar mss was het de navelstreng, maakt mij niet zoveel uit, het was mooi om in privacy te beseffen dat er echt iets in mij zit. Bij de gyn ben ik toch altijd gespannen en kan ik moeilijk mijn emoties laten gaan.

Geplaatst

Sorpresa, mooi hoor twee beebjes ;-)

Vanaf 15 weken kunnen veel echobureaus het echt zien, dus geen nub. Ben wel benieuwd, maar ik heb echt geen voorkeur.

Wanda, fijn dat je het hartje gehoord hebt.

Jeeeeee Esther! Weer naar het mooie kindje kunnen kijken en gewoon al bijna 12 weken. En die mixed feelings, toelaten en over praten lijkt me toch het enige en beste. Fijn nee, noodzakelijk ja.

Dee, thnx! Hoe is het met jou?

Saba, haha idd! Je klinkt rustig, fijn!!

Terry, zeker prettig zoveel echo's!

De pijn in mn darmen is wat beter te doen. Maar de hele tijd netjes rechtop zitten is wel pijnlijk voor de darmen en de banden.

Fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken om de 5e ziekte.

Zo nog 1 dagje studie. Vanmorgen niet vooruit te branden, maar de middag en avond waren zo ontzettend inspirerend. Een waar kado om mee te mogen maken. En toch weer aan t aftellen tot de echo, nog 10 nachtjes ;-)

Geplaatst

Hallo dames,

Vind het heerlijk om te lezen dat het vertrouwen bij ons allemaal groeit

Belladona, Wat is de nub techniek? Fijn dat de studie intressant was, vandaag nog 9 dagen

Sorpresa, fijn om even je baby's te horen! Toch stiekem een geruststelling.

Saba, geniet er van je wordt mama!!"

Ik krijg vandaag te horen of ik in aanmerking kom voor een opleidingsplek. Een studie van 16 zaterdagen. Wil het heel graag dus heb me aangemeld. Cursus is van nov tot juli, ongeveer 2 zaterdagen per maand. Hoop dat december uitvalt en ik daarom weinig mis. Maar je misschien wordt ik niet uitgekozen. Wil het al heel lang en aangezien het crisses is in de opvang is verdieping altijd goed.

Fijne dag allemaal knuffel van mij

Geplaatst

Ik geniet zeker!!!! Vandaag 12 weken whoehoeee dat was het eerste trimester, op naar de volgende, binnenkort me mooie ronde buikje showen :))))

Geplaatst

@ Belladonna, ik denk dat we het pas later weten, tenzij de gyn het eerder ziet, maar anders ga ik er niet vanuit dat we bij 15 weken weten wat het zijn. Vriendlief vindt dat helemaal niet interessant en wil er niet een echo voor betalen haha. Ach wie weet praat ik hem wel om als ik jullie verhalen allemaal lees rond die tijd!

@ Terry, dapper om je op te geven voor een cursus nu! Ik moet modules doen op mijn werk maar heb een pauze ingelast. Ben echt zo vergeetachtig, heeft gewoon geen zin. En om dan HBO+ stof te proberen te onthouden... Anyway, als het goed is weet je of je mag beginnen! En?

@Saba lekker zeg die 12 weken grens voorbij! Genieteeeen!

Gisteren heeft vriendlief zowaar een hartje gehoord. Hij was helemaal blij, ging mn buik aaien (lekker met die dopplergel erop). Verder hebben twee collega's me al gevraagd of ik niet iets te vertellen had. Denk dat het op begint te vallen. Krijg ook best een buik nu, maar ja wat wil je met twee babies. Nog 5 dagen en dan mag de wereld het weten...

Fijne dag allemaal! Bijna weekend!

Geplaatst

OO Sopresa, geweldig dat je vriend ook het hartje heeft gehoord. Ik zie hem al helemaal door die gel wrijven. hihihi

Het is ook zooo iets speciaals.

Onze spruit besloot woensdag zich voor het eerst te laten horen. Hij/zij had door dat het speciaal was. Speciaal op onze trouwdag.

Nou die weet het wel te brengen hoor.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Hallo,

Helaas opleidingsplek niet gekregen, je bent zwanger dus helaas, tja kan er niks tegen inbrengen. Wel mag ik volgend jaar. Ach ja dan zien we wel weer.

Sorpresa, kan je, je gezicht in de plooi houden als collega's vragen of je Wat te vertellen hebt? Ik zo het lastig vinden!

Wanda, gefeliciteerd met jullie hurlijksdag en Wat een mooi cadeau van jullie kindje.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Inbreker!!

Saba, wanneer heb je de geslachtsbepaling bij dr. Papa? Alvast heel veel plezier!! Ook bij ons had hij het bij net 14 weken al goed, zelfs een mooie foto ervan meegekregen!

Ben weer weg..

Geplaatst

@ Wanda, wat een speciaal moment inderdaad! Gevoel voor theater heeft die kleine in ieder geval al!

@ Terry, jammer van je opleidingsplek maar wel fijn dat je volgend jaar mag. Misschien ook wel lekkerder om de druk niet te hoog te leggen, meer tijd om te genieten!

Gezicht in de plooi houden gaat voor geen meter dus een aantal mensen weet het wel. Ik kan niet liegen haha

Geplaatst

Terry, nubtechniek kunnen ze aan de hoek van t uitstulpseltje zien of t een meisje wordt of jongen. De kleintjes hebben in t begin nl een praktisch even groot uitstulpseltje. Bij t jongetje wordt dit t piemeltje en bij t meisje de clitoris. De ene groeit, de ander niet. Het is dus wel een bereken wijze en daarom niet 100% safe, maar ze spreken over hoge correctheid van 75% en soms zelfs 90%.

maar vanaf 15, sommige echo bureaus 18 weken kunnen ze echt het geslacht zien.

Jammer van je opleidingsplek, maar volgend jaar beter.

Saba, heerlijk hoor 12 weken! En je voelt je volgens mij erg goed he? Top hoor, lekker genieten!

Wanda, wat een lief beebje hebben jullie nu al ;-). Daar kun je toch alleen maar van houden?

Sorpresa, lief hoor, ook al echt liefde voor jullie beebje! Mijn man heeft wat meer moeite daar mee, uit het voor nu nog met spulletjes zoeken e.d. Terwijl bij mij vorige zwangerschap, die mis is gegaan, hij veel meer op mijn buik gerich was. Maar ik snap het wel. Maar vanaf volgende week schijnt het dat de baby van buitenaf ook kan horen. Dus dan moet ie toch echt tegen mijn buik gaan praten. Volgens mij krijg ik dan een lachbui, maar het schijnt goed te zijn zodat de baby de stem van vader snel en goed herkent.

Zo, mn colleges zitten er weer op. Vermoeiend maar het heeft me ook weer veel gebracht. Nu het huis in orde maken, mn zwagertje viert morgen met de voetbal zijn verjaardag bij ons thuis. Dus effe 50 man op visite. Wel de deal gemaakt dat ie zondag wel t huis komt schoonmaken!

Verder voel ik me best goed. Alleen erg gevoelig rondom de banden. Moet echt rustig opstaan, anders doet het echt pijn. En mn buik blijft maar groeien. Morgen eindelijk positiekleding kopen :-)

Geplaatst

Hallo/

Net naar huis gegaan van mijn werk. Ben echt extreem duizelig en moe. Word er erg onzeker van. Kwam met moeite vooruit op de fiets. Helemaal onzeker en overstuur op mijn werk. Net verloskundige gebeld zei heeft me verzekerd dat hb goed is. Ivm leukemie erg onzeker als ik extreem moe ben. Nou et ik ook wel dat ik zwanger ben. Heb alleen het gevoel te alle emotie er te gelijk uit komt. Ben het niet gewend van mezelf zo'n huilebalk. Beeeeeeee

Nu maar proberen te onspannen

Terry

Geplaatst

)-: Terry..... Tuurlijk kan dit allemaal primabij je zwangerschap horen. Maar leukemie?

Idd lekker ontspannen is het beste. Lekker bad of douchen....

Ben je de hele tijd duizelig of met opstaan?

Geplaatst

Terry heel veel sterkte. Ik denk dat we allemaal wel wat onzeker over ons lichaam zijn.

Maar na jouw traject lijkt me dat niet meer als logisch.

Zelf ook het vertrouwen in mijn lijf verloren. Komt nu langzaam terug (bij iedere echo een beetje)

Rust maar even goed uit.

Wanda

Geplaatst

Wat ellendig terry! Ik heb het ook een dag of drie gehad hé. Mijn hb was ook prima. Ik hoop dat je je vlot prettiger gaat voelen! Even terry tijd!

Zojuist kraamzorg geregeld...raar hoor! Ik heb een kraamverzorgster die ook vaak bij mijn zussen heeft gekraamd. Ik ken haar goed, een oudere vrouw...een echte ouwe rot in het vak. Ook pre borstvoeding, heeft mijn zussen ook altijd fijn geholpen als er problemen waren op dat gebied.

Voel me verder prima, nergens last van!

Geplaatst

Bellabonna, ik heb vroeger leukemie gehad en als ik moe ben wordt ik altijd erg onzeker over mijn lijf.toch altijd bang om weer ziek te worden. Zal ik mijn hele leven wel houden. Met al die hormonen en klachten is het gwoon even te veel. Liggen gaat goed dus de bank is van mijn!!!!!

Bedankt voor jullie reactie doet me goed!!!

Geplaatst

@ Terry, wat naar dat je je zo voelt. Ik kan me voorstellen dat dat gepaard gaat met veel angsten. Een schrale troost is dat je lichaam bij elke tegenslag als eerste aan de energievoorraad begint te snoepen. Duizelingen en vermoeidheid zijn hier ook aan de orde van de dag. Hoort erbij! En inderdaad gewoon de bank bezet houden :-)

@ Esther, maf is dat he, dat je ineens gaat voorbereiden op een bevalling terwijl het idee nog niet helemaal geland is dat er leven in je groeit? Toch denk ik dat dat soort dingen, regelen kraamzorg, opvang etc. het besef wel doen groeien.

Ik heb vandaag een positiejeans gekocht. Ik was het zo zat dat alles te strak zit. Nou hij zit heerlijk maar nu mijn buik de ruimte krijgt en mijn darmen al 2 dagen dienst weigeren lijk ik wel een eind op weg! Heb fotootjes bijgevoegd. Maakt me wel soort van trots om te zien, ook al is het grotendeels darm haha :-)

[ATTACH=CONFIG]4206[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4207[/ATTACH]

Geplaatst

Zo, Sorpresa. Nou dat is idd een hele buik! Met darmen en natuurlijk twee beebjes :-)

Hier ook wel inmiddels een buik die ik niet meer kan verbergen.

Terry, zo poeh dat is heftig en kan me heel goed voorstellen dat je voor altijd een bepaalde onzekerheid houdt. Moet je nog af en toe terug voor controle? Gaat ie weer ietsje beter?

Esther, fijn dat je je oed voelt. Ja raar he alles regelen. Wij gaan binnenkort bij twee kinderdag opvang kijken. Daar gaat ons kindje 1 of 2 dagen per week heen.

Wanda, idd iedere week, iedere echo, ieder stapje komt het vertrouwen iets meer.

Wij nog 8 nachtjes slapen en dan zien we ons kindje weerwie is er eerder deze week? De 13e waren er toch drie aan de beurt?

Geplaatst

Sorpresa, ik snap dat je collega's vragen gaan stellen. Die 2 plus je darmen nemen aardig de ruimte.

Dat van die darmen ken ik wel hoor.

Afgelopen dagen goed nectarines en kiwi's gegeten, dat gaf wel weer verlichting.

Nu is mijn stoelgang altijd al zeer wisselvallend maar nu is het echt rampzalig.

Wordt er zelf niet goed van. Voor het fruit was het rustig 4 a 5 dagen ertussen.

PFFFFF

Wanda

Geplaatst

Jaaa ik heb t ook hoor, met fruit (ik heb meer met aardbeien, werkt ook goed) gaat het wel beter maar soms zit het gewoon even 'op slot'. Heb maar een lepel notenolie genomen om het te smeren haha (vies praatje!).

Ik ga me even klaarmaken want ik ga zo met mijn moeder naar het theater. Verlaat verjaardagscadeautje! Ze loopt al dagen dat ze mijn buikje wil zien. Nou heeft ze een goeie dag uitgekozen!

Fijne avond en fijn weekend ladies (en misschien gentlemen ;-) !

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 4 juni gyneacoloog echo -

clau75 - 13 Juni gynaecoloog -

Sorpresa - 13 juni 12w echo

saba26 - 5 Juni combinatietest - 21 Juni VK - 22 Juni (dokter papa geslachtsbepaling) - 27 Juli 20 weken echo -

Belladonna - 21 juni vk - 20 aug. 3d echo dr. papa

Zipa- 19 juni verpleegkundige - .. juli 20 weken echo - 16 aug. gyneacoloog

EDR - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Wanda - 13 juni (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Lijstje even naar voren gehaald. Stond al op pagina 7. hihi

Geplaatst

Ja lastig he die darmen dames..... Ach, eten we wat meer fruit en dat is nu juist weer goed hihi

Zou iemand mijn echo (geslachtsbepaling) van 16-6 op t lijstje willen zetten?

Thnx!

Sorpresa, veel fun vanavond!

Ik ga lekker badderen. Heb erg pijn de banden na een dagje opruimen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden