Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Saba en Lieff, heerlijk hè zo'n echo. Geniet er lekker van

@ all, dat de beeb wat groter is dan de termijn aangeeft betekent volgens mij niet dat je dan de termijn aan moet passen. Uitgaande van de echo gister, de grootte van frummel, zou ik vandaag 13 weken moeten zijn en dan als uitgerekende datum 30 nov, dus 2 dagen eerder.

Ik ben helemaal gaar en bleeeh en heb even geen puf om te reageren. Sorry!!

Geplaatst

saba en lief helemaal top gefeliciteerd.

hier is sinds een dag of 2 de missenlijkheid minder. ook de moeheid lijkt met kleine beetjes minder te worden. wel nog erg gevoelige borsten en het buikje begint leuk te groeien. geniet allemaal van het lekkere pinksterweekend

Geplaatst

Jeeeeeee Saba en Lieff, van harte dames! Mooi he? Al een echt mensje!

Onze beeb loopt ook 2 dagen voor, maar ook onze datum wordt niet bijgesteld.

Saba, ja jullie treffen het echt met de vakantie! Lekker hoor!

Terry, 3 loge's dat is wel pittig, alles goed gegaan?

Zipa, lekker nix doen als je nix wilt doen ;-)

@all, lekkker genieten! Zelf hier opeens vol in de studie. Worden nog drukke maanden!

Geplaatst

Lieff, mooi he!! Het is echt al een kindje, heb een foto waar je het neusje al ziet en het handje in de lucht. Echt zoooo gaaf!! Mooie dag he!! En weekend!! Ga nu echt genieten!! Heb 5 juni de combinatie test (weer een echo whoehoee) en 27 juli 20 wkn echo in het VU. Dinsdag VK bellen,mischien nog een echo :) kan niet vaak genoeg zijn hihi.

Vind het een leuk en gezellig bankje! We zijn hier allemaal nog een tijdje, dus gelukkig! ;)

Meiden fijn weekend met heel veel mooi weer!

Geplaatst

Saba, ik vind t ook een leuk bankje! En we mogen nog een maandje of 6 met zn allen! ;-) Gezellig en fijn!

Zou nog even bij de november dames polsen, dus nu gedaan. Dus t is nu aan die dames....

Geplaatst

Melis, bedankt,super he!!! Echt een mensje nu,zo mooi!!!

Mari-83, ook bedankt!!! Jij ook gefeliciteerd,jij bent van het November bankje toch?? Komen jullie hier ook meeschrijven,hoorde dat het daar niet echt druk zou zijn,nou hier soms heeel erg druk,maar wel gezellig :)))

Geplaatst

Mooi om te zien hé?! Las dat je naar dr. Papa gaat; FANTASTISCHE ervaring, wij zijn ook bij hem geweest!! Als ik jullie verhalen zo lees, begint het weer te kriebelen, ik mis m'n buik nog elke dag!! Geniet ervan meiden, voor je het weet is jullie kindje geboren!!

Geplaatst

Dank je Ik ben eigenlijk nog van het oktoberbankje haha maar aangezien ik eind oktober pas uitgerekend ben en ze daar ook zo rustig zijn kletste ik ook in het november topic maar nu kletst daar niemand meer haha maar als je de naam van dit topic wilt veranderen moet je 1 van de moderators vragen of aan Jheroen die kunnen dat alleen doen.

Maar goed vandaar dat ik nog niet echt mee klets hier aangezien ik echt al wel een stuk verder ben als jullie ben namelijk al ruim 18 weken

Geplaatst

Zo, hèhè daar ben ik weer een keer. Drukke dagen achter de rug en dat hakt er aardig in. Gelukkig nu 2 dagen vrij, lekker genieten van het mooie weer.

Gister een lading bh's gekocht, wat een verademing!!!

Mijn buik lijkt met de dag groter te worden en mijn gewone broeken pas ik definitief niet meer. Gelukkig heb ik van de week een lading kleding ingeslagen :-)

@ Bella, superscore, fijn hè om het toch zo te horen. Nu lekker zorgeloos genieten hoor!!

@ Clau, fijn dat het beter gaat!!!

@ Melis, ja dat gevoel ken ik heel goed, het missen van het buikje, het getrappel en gewiebel. Dat meemaken is ook zo bijzonder, vind het zo jammer eigenlijk dat de man dit speciale gevoel nooit zal hebben.

Nou, ik nestel me even lekker in de tuin. Manlief slaat aan het kokkerellen met de skottel, dus ik wordt weer schandalig verwend :-)

Geplaatst

Het is idd zo onwijs speciaal om zwanger te zijn, een echt onderonsje tussen moeder en kind. Heel geborgen, veilig en je hoeft hem/haar met niemand te delen (das wel jammer voor de papa's). November mogen we op gesprek komen voor een cryo tp, spannend!!

Geplaatst

Oh wat leuk!!! Spannend hoor. Staat daar eigenlijk een tijd voor hoelang je moet wachten voor je weer het traject in gaat na de bevalling?

Geplaatst

Zo meiden, lekker van het mooie weer aan het genieten?

Ik ben in de tuin bezig, maar heb opeens zoveel last van hooikoorts. Echt jaren niet meer gehad.

Zipa, lekker gegeten? Fijn dat je goed geslaagd bent met de kleding!

Ik nog niet, maar buikje neemt nu wat minder toe. Kan ook wel kloppen. Door de hcg kwam ik binnen 2 weken 2 kilo aan. Heb ik altijd van de hormonen. Nu de hcg hormonen afnemen zal mijn gewicht door de hormonen afnemen maar door de groei van de baby toenemen, dus denk een tijdje stil blijf staan.

Hebben we komende week helemaal geen echo's? Of jij sorpresa? En 5-6 dan Saba? Ik hoop in de week van 11-6 een echo voor de gelsachtsbepaling te kunnen plannen. Ben nu toch wel nieuwsgierig wat het wordt, maar het maakt ons echt niet uit.

Geplaatst

Belladonna, ooooo die hooikoorts, ik kom bijna niet buiten erdoor. Ik ben alleen maar aan het niezen en snuiten.

Ik denk niet dat het fijn is voor Spruitje als ik alsmaar aan het niezen ben.

Dat kan niet leuk zijn, iedere keer die druk. Ben een beetje bezorgd daarover.

Gisteren had ik de vlk aan de lijn. En ik vertelde dat ik liever iedere ochtend boven de pot zou hangen (sorry voor degene die dat wel hebben)

maar dan zou ik me echt zwanger voelen. Nu is het nog zo irrieel.

Daarop bood ze nog een keer aan om een echo te maken, en ik heb graag geaccepteerd. Dus deze week krijg ik een tweede "stiekeme" echo.

Moet alleen nog even datum en tijd prikken.

Geniet van het weer meiden, ik doe dat ook van achter het raam ;)

Wanda

Geplaatst

Belladona, ja volgende week dinsdag mag ik weer, zal het lijstje eerdaags weer even boven water toveren :) dinsdag vk bellen, mischien dat ik aankomende vrijdag voor een echo mag,neem aan dat mijn ziekenhuis echo's niet tellen voor de vk???

Ma ja even afwachten. Vervelend hooikoorts,voor jou ook wanda!! En over dat niezen,ja ik vind dat ook nooit zo prettig,probeer het bijna altijd tegen te houden hihi. Ma ja t zal wel geen kwaad kunnen!!! En ja ik was ook bezorgd,heb liever ook meer kwaaltjes,ma ja had afgelopen vrijdag een super mooie echo, en blijkt maar weer dat we van geluk mogen spreken als je nergens last van heb:))))

Melis, ja vind het ook heel bijzonder!!! Zwanger zijn,ik wilde het altijd,en nu ben ik zwanger en is het nog beter als wat ik me ooit heb voorgesteld, ben zo blij en gelukkig!!! Me buikje groeit ook super snel nu,het is al zichtbaar,ma ja denk dat ik ook wel wat ben aangekomen van de hormonen( hele behandeling) maar me buikje die had ik niet,en nu wel,wauwww wordt maar lekker groot :))))

Mari-83, 18 weken al,dat is inderdaad al een stukje verder,maar als je hier ook wilt meeschrijven,geen probleem,kijk maar. Je bent i.i.g welkom ;)

Geniet zeker van het heerlijke weer,voor mij kan het niet warm genoeg zijn,zit lekker onder de parasol heerlijk,en smeer me goed in!!

Zipa,wat heb jij allemaal gekocht aan positiekleding?? Ik heb niet zoveel, 1 broek/rok/legging en van m'n zusje leen ik nog 2 spijkerbroeken,vind het een beetje zonde,t is tenslotte maar voor 6 mnd ongeveer. Ma ja wie weet als ik nog meer leuks zie...... Haha

Iemand bij prenetal geweest bij de arena??? Wij dachten vandaag te gaan,maar hij was dicht zoals alles,dommm wist ik ook wel. Is het de moeite om morgen weer heen te rijden???

Fijne dag!!!!

Geplaatst

Jeetje zeg, ben helemaal overdonderd. Mijn zus was de afgelopen dagen al heel erg aan het vissen naar waar we naar op zoek gaan qua babykamer, stuurde me al wat advertentie's door, vroeg wat we er ongeveer aan kwijt wilden. Vanochtend had ik haar aan de telefoon en samen zaten we op dezelfde site te kijken en ik vertelde haar welke we echt helemaal leuk vonden. Had ik haar net weer aan de telefoon, vroeg ze me of zij (haar man en zij) de helft mee mochten betalen als we die kamer zouden bestellen................ dat mens is gek geworden ;-) Helemaal super lief dus

Manlief en ik hebben net een heerlijk rustig fietstochtje gemaakt, nu nog ff bijkomen in de schaduw met lekker een koud sapje en dadelijk aan de bbq!! Dochter vermaakt zich met een grote bak water en de tuinslang, ook al ben je al bijna aan het puberen, water blijft leuk ;-)

Vandaag ben ik precies 13 weken en het gekke is..... ik voel me zo fit als ik weet niet wat. Heb 23 km gefietst, maar ik ben niet helemaal kapot. Helemaal fijn dus. Van mij mag ik me de komende 17 weken ook zo blijven voelen. Met mijn eerste zwangerschap moest ik al voor een deel in de ziektewet bij 12 weken ivm bekkeninstabiliteit en nu..... niets!!! (afkloppen!!)

@ Saba, eeeeh wat heb ik allemaal gekocht..... veel!! hihi. 1 kuitbroek, 1 korte spijkerbroek, 1 hele korte broek, 1 stretchminirokje, 2 leggins, paar shirtjes, 2 jurkjes/tuniekjes. Was in een winkel die gaat sluiten dus alles was voor de helft, scheelde dan weer ;-) Het meerendeel, muv de broeken, kan ik de hele zwangerschap, leuk combineren en straks met een blazertje/jasje erover.

@ Bella, ai vervelend hooikoorts. Ben blij dat ik daar geen last van heb. Gister heerlijk gegeten, mijn man had eigenlijk kok moeten worden, hij kan altijd zulke lekkere dingen maken.

Bij mij groeit het echt wel door, ik voelde vanochtend de bovenkant van mijn baarmoeder iets over de helft tussen schaambeen en navel......

Wij willen ook heel graag het geslacht weten, maar we kunnen nog wel even wachten tot de 20 weken echo. Mochten we nog een pretecho gaan doen, dan willen we dat rond de 24 weken gaan doen, dan willen we graag een 3d echo en die is in die periode wel het allermooiste.

@ Wanda, super zeg dat je nog een extra echo krijgt!! Hopen dat dat voor wat geruststelling zorgt

Nou ik ga de kinderen (man en dochter haha) tot orde roepen voordat de hele tuin incl tuinset wegdrijft ;-)

Geplaatst

Hoi allemaal!

Iedereen een beetje genoten van dit pinksterweekend? Ik kan niet zo goed tegen warmte omdat mijn bloeddruk dan daalt en die is al vrij laag momenteel. Heb dus heel rustig aan gedaan.

Donderdag hebben we eerste afspraak voor de combinatietest, een echo en bloedafname. Ik ben best wel nerveus want toch weer onzeker over die kleintjes. Waarom laten ze niet weten hoe het met ze gaat? Nog een paar nachtjes slapen...

Wie hebben er nog meer echo's deze week?

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Hey Sorpresa,

Hier heb ik ook rustig aangedaan. Ik heb veel last van mijn hooikoorts gehad, maar ik heb me nu geholpen met de spullen van dr. vogel.

Ik mag van de week even bij mijn vriendin voor een echo. Moet alleen nog even een datum / tijd prikken.

Donderdag voor jou.... spannend hoor.

Geniet er maar lekker van.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

hé hoi! Was ik weer. Heerlijk zonovergoten weekendje gehad. Nu nog 1 dagje vrij en dan weer aan het werk!

Wanda wat lekker dat je deze week nog een extra echo krijgt! Heerlijk lijkt me dat zeg! Geniet ervan!

Sorpresa jij ook weer een echo! Fijn of niet? Lastig die duizeligheid hé! Bij mij is het wel wat minder geworden hoor, geen flauwvalperikelen gehad :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden