Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeee Terry, super! En die zenuwen, herkenbaar hoor. Denk bij ons allen, de pijn en verdriet van het verleden maakt ons tot nog ergere angsthazen dan overige aanstaande moeders. Nu even genieten van het goede gevoel. Wel jammer van je hoge bloeddruk, succes daarmee.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Inderdaad belladonna, dat maakt van ons iedere keer weer stress kippen.

Terry, kan je niet door de week een keer naar je huisarts?

Dan is die stress er niet en kunnen ze waarschijnlijk beter meten.

Succes

Wanda

Geplaatst

@ Terry, wat fijn, weer een mooie echo!! Ik ben ook echt een stresskip hoor, we hadden donderdag de echo en ben nu alweer onzeker pff...

@ saba, jij mag morgen toch? Veel plezier! Hoop dat je je snel beter voelt. Moet wel nu de hormonen o hun retour gaan toch?

@ Bella, wat vervelend van je darmen en blaas. Ik heb ook last van mn blaas ( al jaren) . Bij de dokter test ik vaak negatief voor blaasontsteking omdat ik cranberrysap drink. Doe jij dat ook, want dat schijnt de test onbetrouwbaar te maken. Een blik op de urine en even ruiken is meestal genoeg 'bewijs' voor een kuurtje gelukkig.

@ Zipa wat heerlijk dat shoppen en wat fijn dat je familie er zo aan bijdraagt! Lekker van genieten!

@ all, de migraine is vooralsnog verdwenen gelukkig. Vandaag sprak ik een collega die bijna met zw. verlof gaat en die vertelde dat een vriendin van haar met 10 wk een goede echo had en met 12w niet meer. Waarom vertelt ze dat nou! Ze weet dat ik 11 wk ben. Ben meteen weer angstig en google geeft ook geen antwoord natuurlijk :-( grrmbl! En de woorden van die echoman zitten ook in mn hoofd, pas bij 12 weken en geen dag eerder blabla... Bah! Wie maakt me blij?

Geplaatst

**breek even in**

Sropresa, bij ons is het tussen de negen en twaalf weken fout gegaan en zelfs de gyn was daarover ontdaan. Ze gaf aan dat dit echt heeel weinig voorkomt. Ja, als je ernaar gaat vragen of zoeken hoor je natuurlijk opeens tig van die verhalen, maar daar staan zoveel meer goede zwangerschappen tegenover! Natuurlijk zijn die twaalf weken een belangrijke mijlpaal, maar hoe dichter je erbij zit, hoe kleiner de kans dat het nog misgaat. P.S. Herinner mij nog even aan deze woorden over een aantal weken ;-)

*breek uit**

Geplaatst

Haha Henne je hebt helemaal gelijk hoor! Ik vroeg er niet naar ze zei het echt ineens terwijl ik net had verteld dat ik zw ben. Zo stom en ik laat me meteen van slag brengen terwijl we donderdag nog een mooie echo hadden . Zucht! Thnx voor je reactie en ik las dat je zelf wat rustiger bent inmiddels! Ik zag ook een 12 weken bankje, wist niet dat het bestond! Nu een beetje laat om er nog te schrijven al ben ik nog net zo hysterisch als met 5 weken :-S

Geplaatst

OOOO Sopresa, dat zouden ze mij ook niet moeten zeggen hoor. Daar zou je toch gelijk iets van denken. Jakkes.

Ik kan je alleen gerust stellen door te zeggen dat als je een echo hebt gehad met een goede groei en goede hartslag dan je nog maar een 3% kans hebt dat het misgaat.

Pffff, daar zou ik ook niet blij van worden.

Stressen, dat is een bekend gegeven. Meer nu dan ook in het traject. Vreemd eigenlijk he.

Ik ben vandaag zooooooooo blij met de regen (sorry hoor). Begrijp me niet verkeerd, ik hou van de zon maar op dit moment is mijn hooikoorts zoooo erg.

Mijn neus en bovenlip zijn helemaal kapot en dik.

Afgelopen weekend was er hier een supergaaf festival (Vestrock) en ik ben na 90 minuten gewoon weg moeten gaan.

Al onze vrienden daargelaten en samen met man naar huis. Ik kon alleen maar niezen en snuiten, het ging echt niet.

Ik heb een uur op de bank gelegen voordat er ook maar een beetje verbetering in kwam.

Dat was zooo ongelofelijk balen.

Verder nog steeds geen "kwalen", buiten moe zijn. Dus als dan mijn extra hooikoorts mijn kwaal is dan neem ik het er maar bij.

XXXX

Wanda

Geplaatst
Oh en ik herinner je zeker even :-) zal ik ze vast op een tegeltje laten drukken? *krijgt briljant idee voor ivfmoeders-webshop*
Hihi, gat in de markt.... Die rust hier is schijn. Bij elk druppeltje gekleurde afscheiding schiet ik weer in de paniekstand, zelfs al ben ik misselijk en moe etc. Als ik nog acht weken zo door moet kun je me opvegen :-/
Geplaatst

Ha ha goed idee sorpresa! Maar heel erg herkenbaar jouw angst hoor! Ik ben nu 11 weken maar als ik dieper nadenk over deze zwangerschap en alles wat er mis kan gaan dan krijg ik het spaans benauwd (ik merk ook echt dat ik het heel erg goed tot me door laten dringen nog voor me uit schuif...ben bang...).

Ik heb de ma van Henne ook via dit forum bij de d&d meisjes van dicht bij meegemaakt, dat is zo onvoorstelbaar heftig! Henne we gaan je aan je wijze woorden van hierboven helpen herinneren hoor! Ik hoop en bid zo dat het dit keer goed mag gaan bij jullie!

Ik hoop dat die angst wat op de achtergrond gaat raken als we een paar weken verder zijn, hoop het ook echt voor jou sorpresa!

Terry you make my day! Wat fijn zeg! Weer een goeie echo! Heerlijk, geniet ervan!

Zipa wat lekker zeg dat jullie al zo aan het shoppen zijn en dat je lieve mensen om je heen hebt die mee betalen! Ik ben stiekem op internet al een beetje aan het kijken maar ik ga denk ik niet voor een nieuw kamertje hoor! Bizar die bedragen! Ik heb een bedje in mijn hoofd en die ben ik tegengekomen op mp, heb een mailtje gestuurd. Het is een opknapper maar dat vind ik juist leuk. Ik wil ook geen nieuwe kast, ik koop zo'n oude meidenkast die ik met farrow and ball verf op ga knappen. Ik zag trouwens ook een mooi bedje van stokke op mp...even in de verleiding geweest om een bod te doen. Mooie bedjes zijn dat!

Zipa wat fijn trouwens dat je bekkenklachten wat minder zijn! Houden zo!

Ik heb er vijf late diensten op zitten en voer vandaag niks uit! Ik zit in een trainingsbroek op de bank...ga de deur niet uit! Heerlijk een dagje niks.

Geplaatst

OOOO Esther, maak me groen van jalouzie............. een joggingbroek.......................... en lekker op de bank.mmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Geniet er lekker van.

Mp is gevaarlijk nu he.

Wij hebben vorige week op (een lokaal) prikbord een kamertje zien staan 10 km bij ons vandaan.

Dus wij mailen..... geen reactie.

Na een week toch even bellen,............... ja hoor kamertje weg.

1 tip BEL DIRECT.

Vooral complete kamertjes zijn zoooo snel weg.

Geplaatst

Hallo girlies,

Kom toch even buurten, hoop dat jullie dat niet erg vinden. Ik was even bij mijn andere discussies aan het kijken, en dacht hoe zou het voelen als ik bij jullie ga kijken, en dat viel mee gelukkig. Niet erg verdrietig ofzo en ik merk dat ik heel blij ben dat het bij jullie goed gaat.

Het gaat binnen de randvoorwaarden goed met me, kleintje wilde mijn buik niet uit, dus medicatie gebruikt op aanraden van mijn gynaecoloog om kleintje te helpen los te laten. Dat ging goed. We hebben het begraven in de tuin, ligt nu bij Puk. Kaarsje erop. Lichamelijk is het nu voor een groot deel afgesloten, nu ontzwangeren. En wie weet dan weer heel snel zwanger worden.

Het scheelt enorm dat onze kleine meisjes zo leuk en ondeugend zijn. Dat geeft ons kracht. En ergens voel ik dat het zieltje nog rond me zweeft. Wie weet of het bestaat, ik niet, maar het geeft wel een fijn gevoel. Ik voelde ook al lang geen aanwezigheid meer in mijn buik, ookal zat het vruchtje er nog. Afijn. We gaan ervan bijkomen en gaan het nog een keer proberen. Wie weet of het nog een keer mag gebeuren en dan wel goed gaat. Ik hoop het maar. En anders dan zijn we zo blij met onze kleine boefjes.

Ik weet niet of en hoe vaak het me lukt om langs te komen, maar zouden jullie dat vervelend vinden? Ik hoor het graag.

En Esther, als je vriend/man later tentamens heeft (ik studeer ook naast mijn werk) kan hij toch wel al eerder beginnen met leren. Dan verspreidt hij het gewoon meer. Zou er toch nog genoeg zwangerschap-quality-time over moeten blijven. En anders stel hij het eens een jaar uit, gek idee misschien, maar jullie krijgen zowaar toch een baby, en daar mag van genoten worden toch? Dikke knuf.

Liefs, niki

Geplaatst

@ Henne: Ik snap dat je inderdaad even op het randje van hoop en wanhoop hangt. Dat gevoel had ik al en ik heb niet jouw geschiedenis. Maar als je in de stress schiet zien we je noodkreten wel tegemoet. Mij helpt het wel om andere wachtbankjes te lezen, dat iedereen in de stress schiet en dat het meestal nergens voor nodig is :-)

@ Esther (en Henne): Ik hoop ook dat het naar de achtergrond raakt. Ik heb heel lang alles meegelezen op dit forum zonder zelf te schrijven en heb inderdaad ook de ma meegekregen toen. Maar ja ik was hormoonloos en kende hier niemand dus dan raakt het je toch iets minder. Ik ga het nu ook niet terugzoeken op het forum, dan slaap ik niet meer. Vreselijk, ik kan echt huilen als ik die dingen lees. Ik gun echt iedereen een gezond kindje, of meerdere als ze dat willen! Behalve dan Musetta uit Draagmoeder gezocht, die is echt raar. Anyway... de angst zal uiteindelijk wel vervagen, maar verdwijnt nooit meer. Ik bedoel, nu heb ik mn kleintjes nog bij me, maar ooit gaan ze de wijde wereld in! Oh wat word ik een vreselijke zorgenmoeder hahaha :-)

Leuk trouwens al die kamer-ideetjes. Ik krijg ook langzaam een beeld in mijn hoofd wat ik wil. Vooral heel rustig en neutraal want al die hysterische babykamers vind ik al druk om te zien, kun je nagaan hoe een baby dat beleeft! Maar concrete dingen gaan we denk ik pas bedenken als we ook wat winkels gezien hebben.

@ Wanda: Ja het is ook zo, de percentages kelderen per echo. Nou is die 3% pas vanaf een week of 9-10 want bij 6 weken hield mijn gyn het op 10% maar hey daar zijn we al voorbij! En sja ik had echt niet verwacht dat ik het zo eng zou vinden. Ik dacht echt "als ik ee posi test heb valt alles van me af" niet dus. Heb ik al eens getypt hier volgens mij. Niet dus, echt niet. Ben een grote stressbal en zeker omdat ik dus naast moeheid en wat steekjes helemaal geen klachten heb! Met een tweeling!? Heb ook de hartjes nog niet kunnen vinden (niet actief gezocht de laatste dagen hoor) dus geen bevestiging... Moet gewoon vertrouwen hebben maar soms is dat heel moeilijk, zeker met zulke collega's!

Ik zit trouwens ook al lekker op de bank, had het ineens helemaal gehad op mn werk, laatste anderhalf uur opgenomen en nu lekker even mutsen hier. Jaloers? :-P

@ Niki wat fijn om weer even wat te horen van je. Blij dat het naar omstandigheden goed met je gaat en dat het vruchtje uiteindelijk los is gekomen. Ik kan me voorstellen dat je dochters je veel kracht geven, volgens mij voelen je kids je wat dat betreft ook wel goed aan. Wat mij betreft ben je altijd welkom hoor, absoluut niet vervelend (geen idee hoe je daarbij komt!) dus schrijf een end weg, gezellig toch?

Geplaatst

Niki lekker wegschrijven hier hoor als je daar behoefte aan hebt.

Wat een heftige tijd voor jullie...de manier waarop jullie e.e.a. verwerken vind ik mooi en bijzonder om te lezen. Ik hoop dat er in de toekomst nog wat moois gaat gebeuren bij jullie.

Wb het leren van mijn man...ik was een beetje een dramaqueen hoor :) Excuses daarvoor! Maar feit is dat het bij mijn man allemaal niet zo vanzelf en makkelijk gaat, hij heeft zijn tijd hard nodig. Daarnaast is hij ouderling in onze gemeente en dat kost hem toch ook minimaal 2 avonden in de week. tel daarbij op mijn onregelmatige diensten en de week zit weer vol...

Maar nogmaals ik overdreef misschien een beetje...

Geplaatst

Even ego maar ik heb net een hartje gehoord :-))))))

Ben helemaal in tranen! Zucht... Heb de tweede niet kunnen vinden (denk ik?) maar tis al iets :-))))

Geplaatst

Nee die ligt onder/achter de andere dus dan kan ik lang zoeken haha. Wil niet te lang met die doppler op mn buik klooien. Morgen weer een dag! Ben gewoon al blij met dit teken van leven uit mijn buik. Die twee zorgen vast voor elkaar ;-)

Geplaatst

Sorpresa, wat een mooie gedachte. Die twee zorgen voor elkaar.

Ik ga vanavond ook maar weer eens proberen.

Ik ben ontzettend jaloers op jullie. Moet vandaag werken tot 18.00 uur en dan om 19.00 uur nog eentje aan huis. Maar dat is het dochtertje van mijn vk.

We wisselen diensten uit zeg maar hihihihi.

Dan kan ik ook weer lekker baby kletsen.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

oh oké...gaat dus niet lukken. En natuurlijk zorgen die twee voor elkaar!

Heb geen doppler maar lijkt me leuk!

Geplaatst

@ Wanda, nog een paar uurtjes dus, even doorbijten :-)

@ Esther, dopplers kosten bijna niks, zeker niet via mp. Als het je leuk lijkt gewoon kopen! Tot we de kleintjes kunnen voelen is het toch houvast.

Geplaatst

Veel hebben angelsound, ik heb zelf een ander merk met een los 'kopje' zeg maar. Volgens mij werken ze allemaal prima. Alleen wel zorgen voor gel of bodylotion ofzo als geleiding.

Geplaatst

@ Niki, fijn wat te lezen van je. Ik ben blij voor je dat het allemaal weer wat beter gaat en je alles een plekje hebt kunnen geven na deze heftige periode. Natuurlijk mag je hier schrijven, ik heb er geen problemen mee, lekker doen dus.

@ Terry, wat fijn een mooie goede echo!! Lekker genieten dus. Die hoge bloeddruk kan best wel van de spanning komen. Collega van mij heeft ooit eens een bloeddrukmeter mee naar huis gekregen om een aantal dagen achter elkaar zelf te testen, misschien is dat iets voor jou?

@ Esther, ik heb ook een Angelsound, die is heel goed. Je hebt ze met 1 en met 2 hoofdtelefoonaansluitingen. Ik heb met 2, lekker samen luisteren dus.

Ik kan die emo-bui wel voorstellen hoor, tis nogal niet wat allemaal.

Ja ik was echt helemaal blij verrast van de bijdragen , helemaal super dus. We gaan ook geen superdure babykamer kopen hoor, maar op mp vragen ze ook vaak de hoofdprijs. Tel daarbij de huur van een aanhangwagen en evt benzinekosten en voor hetzelfde geld heb ik dus een hele nieuwe. Ik ben zelf niet zo van het zelf opknappen. Wat jij voor ogen hebt is wel heel leuk trouwens, heel romantisch/nostalgisch

@ Sorpresa.... Jaaaa een hartje gehoord, super joh!!

Wat betreft die muTSetta uit draagmoeder gezocht, vréselijk zeg, ik kan die Jolanda dan ook helemaal begrijpen.

Maar die collega is ook een fijne zeg met zulke verhalen. Altijd typisch hoe sommige mensen kunnen reageren.

Lekker focussen op de 97% kans dat het gewoon lekker goed blijft gaan en je over een half jaartje 2 van die hummeltjes in je leven hebt

@ Wanda, hè gatver wat vervelend, kan me voorstellen dat je wel even blij bent met de regen! Heb je nog geluisterd naar het hartje?

@ Bella, fijn hè die groeispurten, wel vervelend met de pijn van een spastische darm erbij. Is het nu ook niet de oorzaak van je blaasklachten? Nou ja beter het zekere voor het onzekere nemen en idd even goed laten onderzoeken.

@ Saba, hoe is het nu? Morgen lekker weer een echo hè!

Morgen een dagje werken en dan ga ik Woensdag voor 2 dagen naar Belgie naar een Boeddhistisch centrum. Dat is voor het revalidatie/participatie traject wat ik volg. Ik heb erg veel zin in, behalve dan dat ik man en dochter die 2 dagen moet missen.

Arme manlief, de afgelopen keren kon ik het hartje gewoon niet vinden. Wel de navelstreng en de enthousiaste bewegingen van frummel. Vanochtend heb ik het nog een keer geprobeerd en hoorde het echt meteen. Wel kon hij eergisteren voelen waar het lag. De afgelopen 4 dagen werd ik namelijk iedere ochtend wakker met een hard bolletje vlak onder mijn navel. De 2e ochtend heb ik zijn hand op die plek gelegd en er iets druk op gegeven, hij was helemaal ontroerd.

Gisterochtend gaf ik er zelf wat druk tegenaan en floep ik voelde het zo onder mijn hand wegglijden, geweldig gevoel.

Ik vind het wel verbazend hoe hoog het nu al ligt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden