Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja heel fijn! Blijf zo onzeker... Gelukkig is het vandaag wat koeler dat scheelt. Verder gewoon rustig aan gedaan en boullion gedronken haha. Je kut vervelendere weekenden hebben!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Zo en zo zijn we weer een paar dagen verder. Ondanks dat ik nu al dik in week 13 zit, toch blijf ik met regelmaat onzeker en angstig. Ik heb echter besloten geen extra echo's te doen omdat ik hierin een cyclus zie. Spanning voor de echo is erg groot, dan het genieten van ons mooie kindje en na ongeveer een dag alweer de onzekerheid terwijl na een paar dagen ik weer rustig wordt en de positieve en negatieve spanning onderga, dus rustig ben.

Sorpresa, nog 2 nachtjes en dan kun je de 2 wondertjes weer zien! Fijn hoor! En ook wel weer spannend?

Wanda, fijn dat je bij je vriendin mag langs komen! Ik denk trouwens niet na als ik nies, denk echt niet dat de baby daar veel last van heeft. Je doet de hele dag van alles, dus de baby heeft t sowieso druk met onze bewegingen.

Esther, hoe is het met je?

Hoe is het met De andere dames?

Zipa, dat is wel errug lief van je zus! Lekker dat je je zo goed voelt!

Saba, nou bij mijn vk telde de ziekenhuis echo's wel gewoon hoor. Ben je nog naar de Prenatal geweest gisteren? Ik ben er zelf nog nooit geweest. Wij hebben nog steeds niets gekocht. Inmiddels een rompertje geekregen en twee paar sokjes. Ook hebben we een heel lief wiegje gekregen voor de eerste 3 maanden, heel schattig. We willen wel gaan kijken en ik moet ook echt wat positiekleding kopen, maar manlief is erg druk met werk )-:

Geplaatst

Zipa, zoo dat is een mooi kado :))) hopelijk vind je snel wat moois!! En aardig wat kleding gekocht,ja het is wel handig en leuk!!

Sorpresa, spannend en leuk weer !!! Heb dinsdag de combinatietest in het VU, de 20 weken ook in het VU. Dus hoef ik gelukkig niet langte wachten.

Wanda, wel fijn als je kan kijken wanneer je wilt :) wanneer ga je ??

Esther, erg weer aan het werk,zag er erg tegen op,ma ja nadat ik thuis kwam heerlijk een tukkie gedaan, over de extra pauze hebben we het ook gehad,als ik het nodig zou hebben mag ik het gebruiken,fijn om te weten. Me collega's weten het ook nu allemaal, donderdag sportdag,zou meedoen met volleybal,maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Ga wel mee gezellig, scheidsrechter maar zijn haha

Belladonna, ja had vandaag ook de vk gebeld, viel een beetje tegen afpraak pas op 21 juni, krijg geen echo's meer omdat de 10 weken in het VU was en de 20 weken ook in het VU is, en de combinatietest ook. Na ja mag niet klagen, heb nog een mooi aantal echo's tegoed :))

Hier gaat het prima, de piek 10 weken al voorbij en als ik me zo mag blijven voelen,heerlijk. Had het heel anders voorgesteld en gelukkig is het niet zo, had wel weer moeite met terug rijden vanuit het werk,moee. Maar ziek helemaal niet meer gevoeld. Wel lekker!!

Liefs saba

Geplaatst

icon1.png

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

clau75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 26 April(1 kloppend hartje) - 22 Mei echo -

clau75 - 1 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 11 Mei echo - 13 Juni gynaecoloog -

Sorpresa - 2 Mei (eerste echo)(2 kloppende hartjes) - 16 Mei echo - 31 mei combinatietest - 13 juni 12w echo

saba26 - 4 Mei (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 25 Mei echo + gesprek welke onderzoeken - 5 Juni combinatietest - 21 Juni VK - 22 Juni (dokter papa geslachtsbepaling) - 27 Juli 20 weken echo -

Belladonna - 16 April (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 7 Mei echo - 21 Mei echo -

Zipa- 23 april (eerste echo)(1 kloppend hartje) - 10 mei intake+ echo- 24 Mei Echo

EDR - 2 mei (eerste echo) (1 kloppend hartje) - 23 mei intake + echo

Lieff - 25 mei (2e echo)

Wanda - 15 mei (eerste echo, 1 kloppend hartje) -13 juni (2e echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

clau75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Ik heb mijn datums al ingevuld, had er iemand ook datums die erop moesten??? Ga wel zo al naar bed,dus waarschijnlijk wordt het morgen :) Of wellicht zou iemand anders het kunnen doen....???

Geplaatst

Jeeeetje wat is het stilletjes hier!!!

@ Sorpresa, morgen de echo, spannend weer. Dan ook pas bloed laten prikken. Wanneer krijg je dan de uitslag?

@ Wanda, heb je al een echo geregeld?

@ Saba, mooi hè, het hartje horen. Van de week was het een keer een en al geluid bij mij. Ik hoorde mijn eigen hartslag, de navelstreng, hartslag van ijsbeertje en dan ook nog het heen en weer gezwaai en getrappel. Klonk erg gezellig allemaal.

@ Bella, al gelegenheid om kleding te kopen? Ik ben er nu wel heel erg blij mee, heerlijk niet knellende kleding aan!!

Hoe is het met de anderen??

Zaterdag gaan we ws naar babydump in Veenendaal. Ze hebben het eea in de aanbieding wat we toch aan willen schaffen en ik vind het leuk om er al zo mee bezig te zijn :-))

Nou ik ga mijn dochter even overhoren met Topografie

Geplaatst

Hallo,

Ik ben er nog.

Druk weekend gehad. 4 vrienden over op de camping. Achteraf te druk voor mij dus heb echt even bij moeten komen. Zaterdag gestopt met medicatie. Toch moeilijker dan ik dacht. Want kan mijn lichaam het wel zelf, gelukkig mag ik maandag weer naar gynagoloog. Even naar de kleine kijken!

Hoe gaat het met jullie?

Groetjes

Geplaatst

@Zipa, ja hoor ik heb het inderdaad geregeld gekregen.

Ik ben gisteren middag lekker uitgebreid naar de kleine aan het kijken geweest.

De echo duurde wel een half uur. Ineens zegt mijn vriendin "heb je je telefoon bij?, Dan kan je het bewegende beeld opnemen van het echo scherm.

Dus nu heb ik op mijn telefoon een bewegend spruitje liggen.

Zooooo bijzonder omdat te zien, en te kunnen blijven zien.

De kleine was mooi doorgegroeid naar 3,5 cm van top tot billen.

Ik zou dan 1 a 2 dagen voorlopen op de vorige echo, maar ik geloof dat dat bij bijna alle dames was.

Nu wachten tot 13 juni, dan weer een "officiele" echo.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Ja ik was even stil, veel last ghad van migraine (nog steeds). Om 11.30 echo en bloedprikken en gesprek, over 2 weken hebben we dan de nekplooimeting en de uitslag. Ben zoooo nerveus!!

Geplaatst

Ja twee druk stuiterende babies gezien!! Ben wel weer eat rustiger... Voor nu dan! Vriend vroeg aan de echoman hoe groot de kans nog was dat het mis zou gaan maar doe man hield echt zn reserve hoog. Kregen we dus niet echt een antwoord op. Ik kwam er met die echo ook achter dat mijn baarmoeder veel hoger ligt dan ik dacht. Echt een stuk boven het schaambot al, dus met mn doppler heb ik ook een beetje verkeerd zitten zoeken denk ik? Ligt wel wat naar achteren dus daar kan t ook door komen.

Anyway ik moet weer aan het werk maar de dag is een stuk mooier geworden :-)

Geplaatst

@ Sorpresa, geweldig dat ze zoo lekker aan het stuiteren waren. Heerlijk beeld om van te genieten he.

Mijn verloskundige zei gisteren dat de baarmoeder rond de 12e week "draait" / "verschuift".

Daardoor kun je met je dompler dan echt goed iets horen / vinden.

Dus waarschijnlijk zal het idd wel veranderen.

Heerlijk he. Geniet ervan. Heerlijk die wolk.

Wanda

Geplaatst

Ja joh ik wacht het af, ben wel heel blij vandaag en trots op mijn survivortjes! Lekker tweekamerappartementje gebouwd daarbinnen haha! Ze liggen boven elkaar nu, een soort flatje :-)

Geplaatst

Ik heb net een blikje maïs leeggegeten, ik had er zo enorm zin in plotseling!

Merk nu wel dat ik rare cravings krijg wat dat betreft. Vind, heel cliché, augurken ook héérlijk!

Geplaatst

Sorpresa, I know......... me too. Augurken heerlijk, ik had op een week zo'n grote glazen pot op. Heerlijk ik ee ze overal bij. Boterham kaas, lekker augurkje erop.

Heel clice maar het is zoals het is...

Wel grappig he, ik moest gisteren gaan wegen (was met een afvaltraject bezig voor de eerste IVF). En het is nog 2 weken, ik heb betaald dus ga ik wel. Al is het maar om te sporten en wegen.Ik was 4 ons bij op 2 weken tijd.

Vond ik nog meevallen. Ik heb meestal veeel te laat door dat ik aan het snaaien ben. Dan is het ineens oei, dat was niet zo snel....

Ach we mogen wel een beetje de band los gooien. Beetje he???

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Beetje mag best! Ik heb zoiets van ik ben maar één keer zwanger :-) maar ik probeer wel fruit en groente te snaaien hoor. En popcorn, ook weer zoiets... Haha :-)

Geplaatst

@ Terry, natúúrlijk kan je lichaam het zelf, heb vertrouwen!!! Lekker rustig aan doen en bijtanken.

@ Sorpresa, wat heerlijk voor jullie 2 stuiterballetjes. Dat wordt dus een stapelbed aanschaffen hahaha. Maar zoals ik begrijp had je vandaag dus een normale echo, als je de nekplooimeting over 2 weken krijgt?

Met de doppler moet je ook echt bijna milimeter voor milimeter je onderbuik afgaan. Ben benieuwd of het je gaat lukken. Het is zó leuk.

Die vreetbuien zijn zeer herkenbaar. Niet iets specifieks, maar het is meer zo ineens heel erg zin hebben in iets en dat ook meteen moeten

@ Wanda, wat super zeg, zo lang mogen kijken, dat is wel een luxe!

Was je ivm de ivf begonnen met dat afvaltraject?

Vanochtend had ik voor mijn revalidatietraject een uurtje sporten obv een fysiotherapeut. Er was deze week een nieuwe begonnen en zij is ook haptonoom en doet ook zwangerschapsbegeleiding. Omdat ik aangaf veel bandenpijn te hebben en in mijn vorige zwangerschap bekkeninstabiliteit had, heeft ze heel intensief met mij geoefend qua houding, gaat zitten, gaan staan, liggen en opstaan, fietsen. Het gaat wel veel oefenen worden, maar wel fijn dat ze het zo aanpakt. Ik krijg haar nog 2 keer in juni en ze hoopt dat ik dan al heel duidelijk leven voel, dan gaat ze me leren "wiegen" en contact te maken met frummel. Ze bood ook aan een keertje bij mij thuis te komen tzt om mijn dochter en man die techniek ook te leren. Helemaal super dus.

Geplaatst

Sorpresa, krijg je de uitslag van de test niet gelijk dan? Ik was met een vriendin mee naar de echo voor de nekplooimeting,ze kreeg gelijk de uitslag?? Of alleen van het bloedprikken??

Weten juliie of er dan ook gekeken wordt naar hb,ery,indices,glucose en prenatale screening??? Een collega is ook zwanger, ze heeft haar tp 2 weken ong. eerder gehad dan ik. Ze zei dat zei bloed moest laten prikken daarvoor.

Hier alles goed, merk wel dat ik veel meer moe ben, vandaag vrij werk het weekend, ga zo lekker een tukkie doen,heb ik echt zin in!!!

Hoe gaat het met iedereen???

Fijne dag(weekend)

Geplaatst

Hey Saba,

Ik weet dat ik inderdaad ook bloed moet laten nemen, kan nu alleen niet kijken waarvoor. Ik heb het papier al in huis, maar de gyn. zei dat ze eerst de nekplooimeting wilt doen. Mocht daar iets uitkomen, dan kan ze dat direct op dat papier aangeven en moet ik maar 1x bloed laten prikken. Scheelt weer een ritje naar het ziekenhuis.

Ik weet dat er bij mij redelijk dicht opgezeten wordt, vooral gezien mijn Hep-B dragerschap. Maar volgens mij, zijn de dingen die jij opnoemt standaard bij een x aantal weken zwangerschap.

Ik weet zeker dat er ook op toxoplasmose getest wordt. Kijken of je imuun bent of niet. Mijn gyn zei dat er zelden dames waren die immuun waren.

Dus schrik daar niet van.

Slaap lekker en een heel fijn weekend.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Even snel, met 10 weken termijnbepaling, bloedprikken en gesprek ( en betalen) en dan met 12 weken de meting zelf en meteen de uitslag incl. bloed. Ze prikken alleen op twee specifieke stoffen voor de combinatietest, geen algeheel bloedbeeld volgens mij.

Geplaatst

Dan vind ik het echt raar, mijn eerste afspraak vk is nog lang niet,omdat ik de 10 wkn in het ziekenhuis heb gehad(krijg ik toch geen echo's meer bij vk) maar ik weet een heleboel dingen ook niet??? Wanneer moet dat gebeuren dan??

Thx voor de info ladies, ik vind het echt tegen vallen hoe ik opgevangen wordt bij de vk vanaf het ziekenhuis..... Ja het was druk zei ze, heb niet eens een intake gesprek gehad, pas over 3 wkn ong.

Geplaatst

@Saba, is er geen andere vk in de buurt?

Ik ben zelf ook niet naar een vk in het ziekenhuis gegaan maar naar een zelfstandige praktijk.

Ik weet niet waar je woont, maar meestal zijn die er ook nog.

Succes

Wanda

Geplaatst

Zo meiden, na Zipa en ikzelf is de rest nu ook aan de (bijna) 12 weken grens toe :-) Steeds meer kans dat het goed blijft gaan en we meer mogen/kunnen genieten!

Saba, zullen we de oude echo data uit het lijstje halen? Anders wordt het een erg lange lijst ;-)

Wil je voor mij 21-6 controle vk en 20-8 3d echo Drs. Papa toevoegen? De 20 weken echo moet bij ons nog ingepland worden. Ik werk altijd via Ipad, dus wederom thnx dat je dit wilt doen!

Saba, ik heb de intake bij de VK gehad met 12 weken en toen is mn bloed op alles getest. Wij kregen ook niet direct de uitslag van de combitest, pas 3 dagen later middels een brief. Ik vond de vk van t ziekenhuis niet prettig. Ik zit nu ook bij een externe, maar mag mn 20 weken echo wel bij t Vu doen.

Zipa, nog steeds geen kleding gekocht )-:. Gewoonweg geen tijd voor gehad. Wordt pas volgende zaterdag. Maar mn gewicht neemt nu minder toe, zoals ik verwachtte. De hcg wordt minder en daar reageernik hevig op middels vocht vasthouden. Wel blijft mn buik mooi rustig groeien. Ach, heb 1 rekje kleding dat nog past, dus daar doen we t effe mee.

Wel goed dat je al begonnen bent met de fysio, hopen dat je hiermee veel pijn kunt voorkomen.

Is de topografie van je dochter goed gegaan?

Shopse zaterdag!

Terry, alles gewoon nog prima zonder medicijnen? Op naar maandag!

Wanda, fijn hoor weer zo'n mooie echo! Kan je hepB dragerschap problemen geven?

Sorpresa, wat vervelend die migraine.... Succes daar mee. Maar wel heel fijn dat de baby's t zo goed doen!

Qua eten ben ik nog altijd erg moeilijk terwijl ik normaal bijna alles lekker vind. Nog steeds sterke voorkeur voor varkensvlees, maar kan ook eindelijk weer een klein beetje kip eten. Verder heb ik wel moeite met groente, fruit en brood vind ik heerlijk. En mijn verslaving? Kaas. Augurken vond en vind ik niets. Zo grappig hoe ieder mens anders is :-)

Lieff, Esther en Clau, hoe is t met jullie?

Verder blijf ik vooral in de ochtend misselijk en moet ik nog steeds met regelmaat eten. Wel heb ik overdag meer energie. Overdag slapen doe ik niet maar na 10 uur in de avond hou ik t niet meer zo lang uit. Verder vind ik het nu wel eens moeilijk dat het nu zo'n tussenfase is. Geen echo, maar ook geen kindje voelen. Daar kijk ik echt naar uit, om het kindje te voelen. Maar ja, met een voorliggende placenta zal dat nog wel een tijd duren al dacht ik gisteren iets te voelen of wil ik dat alleen maar graag voelen ;-)

Morgen ben ik 14 weken, nog 6 weken tot de 20 weken echo......

Geplaatst

Hey allemaal...

Saba ik heb vorige week een intake gehad bij de vk in het zh en ik heb toen ook uitgebreid bloed laten prikken op antistoffen, glucose, hb etc. Ik zag in mijn labuitslagen dat ik wel antistoffen c ofzo heb maar ik moet nog uitzoeken hoe dat zit. Volgende week ga ik weer naar de vk, dan maar even overleggen.

Fijn dat het met iedereen goed gaat.

Belladonna ik herken je gevoel wel hoor, je zit nu in een vage tussenfase waarvan ik niet weet wat ik ermee aan moet. Ik voel me niet zwanger eigenlijk, ben in mijn beleving niet blij genoeg en voel me erg onzeker. Ik groei nog amper en merk verder weinig. Enige wat het echt maakt zijn de echo's...op naar volgende week.

Ik lust geen thee...en dat terwijl ik een echt theeleut ben (lust ook geen koffie). Verder weinig rare dingen op gebied van eten. Wel ben ik moe, moe, moe en nog eens moe. Ik heb nu vijf late diensten achter elkaar en dit is wel slopend hoor...drie uur beginnen en half 12 vrij (dus ong 12 uur thuis). Vandaag de derde, nog twee te gaan na vandaag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden