Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Hier twee glunderende mensen terug van de gyn.

Ons mensje / spruitje was mooi gegroeid. Inmiddels is hij 5,99 cm groot.

En ik zit dus op 12 weken en 3 dagen. (komt ver overeen met de vorige meeting).

Nekplooimeting was ook helemaal prima 0,6 mm. Dus helemaal prima.

Terwijl ik met de gyn terug liep, bleef manlief nog even staren naar het scherm.

Zoooo schattig om te zien. Helemaal verliefd. hihihi

Leuk dat je dochter mee kan chantal. Zo wordt het voor haar ook steeds realistischer.

Sopresa veel plezier

Wanda

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook helemaal goed, nekplooitjes allebei minder dan 2 mm en kansen in de tienduizenden. Twee druktemakertjes joh! Echoman deed nubschatting en kwam tot de conclussie dat er 1 jongetje bij zit, de andere lag niet goed. Nou ja tis meer raden natuurlijk. Who cares!? Gaat goed met mn kleintjes :-)))

Geplaatst

Goede berichten weer, superrrr!!!

Hier vandaag vu gebeld ivm nekplooimeting,zou een week duren uitslag, denk bel maar even omdat het al een week en 1 dag geleden is.

Nou mooie uitslag, kans op down syndroom 1:6200 en nog een andere (weet niet meer) 1:23000 nou super ook!!!

morgen bloedprikken voor de overige dingen. Zijn we daar ook vanaf.

Geplaatst

Jeeee Sorpresa en Wanda, top!!! Lekker nagenieten!

saba ook al zulk mooi nieuws! Goed hoor!

Hier nu zo even plat voor dat de vrienden komen om voetbal te kijken. Wel nog snot verkouden, bleh. Net lekker wezen shoppen, veel nieuwe kleren gekocht. Ben t zo zat dat ik en niets meer pas. Dus koop er heel graag nieuwe kleren voor. Heb nu geen positie kleding gekocht maar ruim vallende leuke kleren die lekker in de uitverkoop zijn. Kan ik nog wel twee of drie maandjes aan en dan ook weer na de bevalling, dus helemaal prima. Nog 3 nachtjes tot onze pretecho :-). En toch weer wat zenuwachtig voor stom he? Terwijl ik bijna wel zeker gisteravond de baby voelde! Echt een kriebel in mijn buik net onder de navel die ik nog nooit eerder gevoeld heb! Heel apart en bijzonder.

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - -

claudia75 - 13 Juni gynaecoloog -

Sorpresa - 13 juni 12w echo

saba26 - 22 Juni (dr papa geslachtsbepaling) - 25 Juni VK - 27 Juli 20 weken echo - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 16 Juni (geslachtsbepaling) - 21 juni vk - 20 aug. 3d echo dr. papa

Zipa- 18 juni echo (geslachtsbepaling) -19 juni verpleegkundige - 16 juli 20 weken echo - 16 aug. gyneacoloog

EDR - -

Lieff - -

Wanda - 1 augustus (geslachtsbepaling / 20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Geplaatst

Even voorstellen :

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Controle / afspraken :

terrybrouwer - -

claudia75 - 17 juli gyn - 1 aug 20 weken echo

Sorpresa - 13 juni 12w echo

saba26 - 22 Juni (dr papa geslachtsbepaling) - 25 Juni VK - 27 Juli 20 weken echo - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 16 Juni (geslachtsbepaling) - 21 juni vk - 20 aug. 3d echo dr. papa

Zipa- 18 juni echo (geslachtsbepaling) -19 juni verpleegkundige - 16 juli 20 weken echo - 16 aug. gyneacoloog

EDR - -

Lieff - -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Geplaatst

Heel apart, ik lag vanochtend (veel te vroeg wakker) wat te doezelen in bed. En ik had mijn hand op mijn buik / lies liggen.

Ineens voel ik iets, leek als of er een belletje onder mijn hand kapot sprong. Heeeel zachtjes.

Ik was direct wakker, en een paar tellen later nog een keertje.

Zou het kunnen????

Wat denken jullie???

Kan niet wachten tot ik begin te tonen en het kindje kan voelen.

Misschien wishfull thinking.....

Wanda

Geplaatst

Wanda, kan best hoor! Waar ligt de placenta? Dat schijnt ook nog behoorlijk verschil te maken.

Jeeeeee Clau, ook een mooie echo! Top!

Esther, wanneer mag jij weer?

Hier nog 2 nachtjes! Ben niet aan t aftellen hoor ;-)

Geplaatst

Even voorstellen :

Controle / afspraken :

terrybrouwer - -

claudia75 - 17 juli gyn - 1 aug 20 weken echo

Sorpresa - 13 juli gyn

EDR - -

Lieff - -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012

Zipa - 02-12-2012

Lieff - 10-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Geplaatst

Zo daar ben ik ook weer even!

Gisteren een hele leuke maar drukke dag gehad. Eerst de nekplooimeting in onze woonplaats. Alles was goed en hij keek ook alles helemaal na. Zo zagen we de hersentjes, het hartje met alle kamers enzo, de belangrijke aders en de bloedsomloop. Hij ging ook omtrek van de hoofdjes meten en alles, echt heel bijzonder dat dat kan allemaal zo vroeg!

Daarna naar Voorburg maar daar waren we veel te vroeg. Dus we hebben gevraagd of we ergens tussendoor konden aangezien we de echo al hadden gehad. Dat was geen probleem dus we hebben onze doos celebrations kunnen geven en een bedank kaartje en toen waren we echt fertiliteitspatient-af :-) Nog wel even bloed geprikt en plasje ingeleverd omdat we er toch waren. Anders had ik dat weer via de gyn moeten regelen.

Daarna meteen naar mijn schoonouders gegaan. Ik had fotolijstjes mee en daar hebben we een mooie echofoto van het span in gedaan. Hetzelfde cadeautje hadden we voor mijn ouders waar we daarna heen zijn gegaan. We hebben heeeeel veel cadeautjes gehad, echt mijn woonkamer is ineens bezaaid met pakjes, speentjes, Zwitsalspullen etc. Wel heel erg leuk om iedereen zo blij te zien!

Vandaag ook op mijn werk verteld en iedereen reageerde echt super lief. Op facebook werd ik ook al bestookt met felicitaties, echt leuk hoe iedereen meeleeft!

Voor mij moet het besef echt nog komen. Dat eventuele angsten nu gewoon onterecht zullen zijn, in die zin, dat het niet erg aannemelijk is dat er iets mis zou zijn zonder voortekenen oid. Genieten moet ik echt gaan leren merk ik! Maar daar ga ik mn best voor doen :-)

Hoe is het met jullie allemaal? Wanda, zou echt wel leuk zijn als je je kleintje al gevoeld hebt! Mijn placenta's liggen aan de voorkant dus dat is wel jammer.

Clau ook weer mooie echo, super!

Belladonna, jij bent al bijna weer he? Ga je wel of niet met ons delen wat het geslacht is? En dan Zipa en Saba... spannend!

Wij mogen op 13 juli pas weer, geen idee of ik dan een echo krijg. Maar gelukkig kan ik de hartjes nu goed vinden, dat scheelt een beetje bevestiging :-)

Geplaatst

Ook ik meld me weer een keer.

Fijn al die goede echo's en uitslagen. Nu lekker gaan genieten met ons allen.

@Sorpresa, jammer dat de placenta's voor liggen, nah moeten ze gewoon iets harder schoppen dan voel je ze misschien ook snel :-) . Willen jullie ook de geslachten weten?

Leuk hè al die reactie's en felicitaties.

Ja wij gaan het hier verder niet geheim houden, of men het nu hoort, over 5 maanden later, ikzelf zie het verschil niet zo. Nederland is volgens mij ook het enige land wat zo spastisch over dit soort dingen doet. Ik weet niet of ik het direct hier meld, wil eerst even alles opa's en oma's, ooms en tantes op de hoogte brengen.

@ Claudia, wat vond je dochter van de echo? Maandag mag mijn dochter ook mee, ze vindt het echt helemaal geweldig.

@ Wanda, zou héél goed kunnen hoor, zou helemaal super zijn. Heerlijk he die mannen die ook helemaal veranderen in van die emobommetjes.

@ Bella, leuk joh, jij ook al een levensteken van je beeb. Ben je alweer een beetje opgeknapt? Ja nog 2 nachtjes nu en dan mogen jullie weer, spannend!!

Hier is het sinds 2 dagen helemaal actief geworden, ik voel het steeds meer en duidelijker, vandaag zo'n beetje de hele dag door, alsof het niet slaapt. Ik kon me bijna niet op mijn werk concentreren, zat alleen maar met frummel te spelen. Iedere keer mijn hand iets verplaatsen en dan kwam hij/zij er achteraan om weer onder mijn hand te kruipen, zó leuk is dat. Straks wordt het nog leuker, als ik een voetje of de billetjes vast kan pakken

Ook voor manlief is het nu ook goed te voelen, dus helemaal emotioneel. Mijn zus heeft gister zo'n beetje de hele tweede helft van de voetbalwedstrijd met haar hand op mijn buik gezeten, helemaal happy dat ze haar neefje of nichtje kon voelen.

Het zit ook echt al enorm hoog, ik voelde het vanmorgen tussen mijn navel en de ribben liggen. Wel grappig, de hele dag ligt hij/zij links heen en weer te draaien en sochtends als ik wakker word ligt het echt helemaal middenin.

Doordat het al zo hoog ligt ben ik ook al behoorlijk gegroeid. Ik zal even zien of ik een foto kan plaatsen deze week.

Geplaatst

Sorpresa, wat een leuke dag hebben jullie donderdag gehad! En steeds weer een stapje meer vertrouwen. Herkenbaar hoor dat je het genieten moet leren, maar we hebben nog even de tijd :-)

Zou graag aan jullie willen vertellen of t een meisje of jongetje wordt, maar toch te bang dat iemand het leest die ik ken en familie en vrienden vertellen we t niet. Ik vind t geen probleem, maar mn man wilt niet. Die heeft zoiets van alles wist iedereen al, de behandelingen, echo's etc. Dus laten we dit nu eens wel als verrassing houden. Hij wilde t zelf ook niet weten, dus dat doet hij nu voor mij en ik zeg t dan ook tegen niemand, dat doe ik dan voor hem. Niemand weet dat we morgen een echo hebben. Nog maar 1 nachtje. Zo weer aan toe! Hier toch ook weer zenuwachtig, onzeker maar ook zo nieuwsgierig!

Zipa, fijn dat je de baby zo goed voelt. Ik heb af en toe een klein kriebeltje en dat is t. Maar idd ook placenta voor, dus tsja is niet anders. Goed te horen dat t goed gaat.

Hoe is t met de andere meiden? Las ineen andere topic dat Lieff een goede echo gehad heeft, maar veel kicraine heeft.

Zelf nog snip verkouden, bleh. En ook nog veel hoofdpijn, maar vandaag toch echt aan de studie. Moet nog even voor de bevalling mijn universitaire studie afronden pppfff maar wel fijn dat ik dan praktisch klaar ben als de baby er is.

oh ja, gisteren naar babypark geweest, daar gaan we over een paar weken alles in 1 keer kopen. Goed geholpen, fijne winkel en we hebben al veel gekozen of moeten nog tussen 2 of 3 dingen kiezen. Heb wel de hele nacht over kamertjes, wagentjes, flesjes etc gedroomd hahaha

Geplaatst

Zo hehe nog 1 late dienst! Pfff dat was een drukk werkweek,ma ja het weekend ook weer druk, dan is het sneller vrijdag :)))) heb er weer super veel zin in!!! En weten we het geslacht van mijn lieve kleintje,heb een hele leuke kinderwagen gezien voor een jongetje,ma ja dat is dus afwachten!! Morgen mag jij weer belladonna,leuk!!! Veel plezier alvast!!!

Fijne dag allemaal!! Ik niet helemaal lekker ma ja...

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Wat fijn om te lezen dat iedereen een goede echo heeft gehad!!

Sorpresa, leuk al die reactie en cadeautjes. Denk ik wel fijn om het aan iedereen te kunnen vertellen! Nu genieten!

Saba, leuk om straks te weten Wat het wordt!!

Belladonna, wel leuk om al zelf tegen je knd in de hij of zei term te praten! Veel plezier morgen.

Zipa, Wat leuk dat je dochter mee gaat. Wou Wat goed dat je je kndje al zo goed voelt! Ik heb soms ook het idee. Voel een soort klopje. Mijn placenta ligt aan de achterkant dus wie eeet. Wordt er wel heel blij van

Wanda, moeilijk he om te bepalen of je echt je kndje voelt of iets anders.

Ik heb echt een weekje rustig aangedaan. Het gaat nu beter. Moet e ht beter naar mijn lichaam luisteren. Ik heb dinsdag weer een echo. Heb zwangerschapskleren van vriendin gehad. Zevheeft precies de zelfde maat en lengte. Erg handig want mijn gewone kleren zitten niet meer lekker!

Fijn weekend en een knuffel voor allemaal

Geplaatst

Saba ook lekker aan t aftellen? ;-) welke kinderwagen heb je gezien?

Terry, jij goed naar je lichaam luisteren is erg belangrijk! Fijn die kleding, ze zijn best duur hier en daar. Ik heb nu heel veel bij de sting en sting outlet gekocht. Lekker wijd zittend, dan kan ik dat voorlopig aan. Zelfs leuke jurkjes voor 2,50 gekocht, al draag ik t dan nog 2 a 3 maanden, helemaal prima.

En hier, ja wij weten wat het wordt! Ik ga het niet hier opschrijven, maar ik vind het wel leuk om jullie een pb te sturen mits je je mond kunt houden op t forum ;-). Wie vind het leuk om in een pb te horen wat wij krijgen? Ik snak er nl wel naar om het te delen en in t "gewone" leven zeggen we t tegen niemand! Maar nog belangrijker, ons beebje doet het perfect. Lag lekker met regelmaat met de beentjes in de nek. Hebben t zien drinken, duimen, uitstrekken en gapen. Zo lief. Alles zag er goed uit en prima op schema, op sommige onderdelen 1 a 2 dagen voor, maar prima voor 16 weken :-). Voel me voor het eerst echt gelukkig en kan ik genieten van het hier en nu. Angst komt wellicht wel weer terug, maar het gaat gewoon steeds beter voelen en dan zeg ik tegen mn man of mezelf we krijgen een baby, echt onze eigen baby. Zo mooi, zo apart, zo onverwachts, zo bijzonder!

Geplaatst

He hoi iedereen!

Afgelopen dagen veel gewerkt, dit weekend nog en dan weer een paar dagen vrij. Vandaar dat ik weinig heb gereageerd.

Wat fijn dat het met iedereen zo goed gaat! Allemaal positieve berichten! Super hoor.

En wat leuk dat jullie de baby al voelen! Ik niet hoor, ik merk wel dat mijn buik groeit maar merk nog niks van leven. Misschien nog een beetje erg vroeg bij mij :)

Belladonna leuk om te weten wat het wordt! Ik wil het graag weten van je hoor! Ik kan me voorstellen dat je het wilt delen...

Wij weten nog niet zo goed of we het echt willen weten aangezien ik mezelf ken en eigenlijk wel zeker weet dat ik het niet voor me kan houden al die maanden :)

Terry jij hebt je slag al geslagen met positiekleding? Leuk of niet? Ik heb in zwolle afgelopen week een jurkje gekocht in de uitverkoop...25 euro! Zo gek om voor het eerst een positiewinkel binnen te stappen en voor mezelf iets te kopen! Ik denk niet dat ik veel nodig heb hoor, tnt draag ik mijn eigen kleren nog (muv de broeken, die gaan niet meer). Ik draag normaal al heel veel jurkjes en dat past allemaal nog prima. Verder heb ik voor de winter veel basis tricot jurkjes in zes verschillende kleuren waar ik veel vesten bij heb. Leuke sjaal erbij en klaar!

Clau jij ook nog gefeliciteerd me je mooie echo!

Sorpresa leuk hé om het mensen te gaan vertellen! De blijheid mee te mogen maken van mensen om je heen! Nu is het jouw beurt en dat gevoel is zo bijzonder!

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt bij de verloskundige. Man gaat mee. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn!

Verder heb ik kraamzorg geregeld. Mijn zussen hebben bij een stuk of 8 kinderen dezelfde kraamverzorgster gehad. Een vrouw van tegen de zestig. Echt een oude rot in het vak. Iemand die enorm betrokken is, met je meedenkt en pro borstvoeding. Ik heb haar gebeld en ze reageerde erg enthousiast toen ik vroeg of ze bij ons wilde kramen! Zo leuk! Ze was altijd erg meelevend als ze ons zag bij mijn zussen, wist van onze ongewenste kinderloosheid (btw ik heb van mijn broers en zussen 20 neefjes en nichtjes!) en vroeg altijd aan ons hoe het is. En nu gaat ze bij ons komen! Hoe bijzonder hé!

Oh ja en ik heb een bedje gekocht op mp!

http://kind-baby.marktplaats.nl/babywiegjes-en-ledikanten/568492087-mooiste-ledikantje-van-room-seven-extra-lang.html

Ben er helemaal blij mee.

Kinderwagen koop ik over van een goeie bekende (een bugaboo met alles erop en eraan van drie jaar oud die er nog heel goed uit ziet). Z

Misschien komt het raar over maar ik vind het zo bizar wat je allemaal betaald voor alles! Niet dat ik dat niet zou willen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik vind het gewoon jammer van het geld als ik kijk naar hoe kort je er gebruik van maakt!

Geplaatst

Esther, wat betreft het geld snap ik je helemaal hoor. Niet normaal die bedragen allemaal.

Wat een geld. Het is niet dat ik het niet wil uitgeven of dat we het niet hebben maar ik vind het ook erg jammer.

Ik kreeg van de week van een vriendin de tip over baby & tiener Megastore in Sliedrecht.

Een rot eind rijden maar je heb al kamertjes voor 400 euro.

Dus ik denk dat wij gekke zeeuws-vlaamingen toch maar een keer een middagje gaan rijden.

Ik heb wel de kamer van die vriendin eerst bekeken en het is best goed spul.

Maar ja, wat leidt dat nou????

Belladonna, Natuurlijk mag je het via een PB melden.

Geen probleem. Ik snap dat je zoiets kwijt wilt maar niet aan bekenden.

Wij willen het wel weten maar vertellen het niet aan bekenden (niet dat jullie dat niet zijn inmiddels hihihi)

Vandaag heb ik 2 triptap stoelen in de uitverkoop gekocht.

Echt mega meisjes roze..... het is voor mijn logopedie praktijk.

Ik had in 2 van de 4 locaties nog steeds geen kinderstoel staan.

Ze waren voor de helft van de prijs. Blijkbaar gaat dat babyroze eruit dus die moeten weg.

Ik heb dus nu 2 stoelen voor de prijs van 1. En voor de helft ook nog een babyzitje erbij.

Mocht het nou een meisje worden, kan die altijd terug naar huis komen hihihi.

Vannacht heb ik gewoon het klokje rond geslapen (bijna)

Van 10 tot 9 uur. 2 x wakker geweest maar binnen een half uur sliep ik weer.

Voel me ineens een stuk beter. Toch maar wat beter luisteren naar mijn lijf.

Fijn weekend

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Wanda voel jij al wat? Jij bent net zo ver als mij hé?

Joh heerlijk zo'n goeie nacht of niet? Ik net zo vannacht, lag er om half tien in en geslapen tot negen uur. Heerlijk toch?

Leuk die trip trap stoelen! En helemaal lekker als je ze voor een mooi prijsje hebt!

Sliedrecht is idd een eindje rijden! Maar voor dat geld wel de moeite waard toch?

Geplaatst

Esther, ik voel in principe ook nog niets hoor. Van de week had ik even dat ik dacht "zou het???"

Maar dat was misschien een toevalstreffer.

Ja sliedrecht is inderdaad een eind rijden. (iets van 120 km, 1 uur en 15 / 20 min)

Maar dan heb je 1 een nieuwe kamer en 2 vanuit zeeuws-vlaanderen moet je altijd ver rijden.

We zijn bezig geweest met een kamertje aan de overkant (omgeving Middelburg, is ook 1 uur rijden en daarbij nog tunnelkosten) m

aar ik heb daar een beetje een hard hoofd in.

Ze reageren bijna niet. We hebben als eerst geboden (hun vraagprijs) een week geleden.

We hebben maar af en toe reactie gehad. We zouden misschien morgen gaan kijken.

Afgelopen dagen zijn we over boden met nog eens 150 euro.

We hebben gemaild dat we wel meer willen bieden dan ons startbod maar we willen wel graag eerste keuze.

Nog steeds niets gehoord. Jammer he

Inmiddels staat de prijs ook op 400 euro.

Dus als dat niets wordt, denk ik dat we maar eens gaan rijden.

Ik blijf het erg veel geld vinden. Maar in Sliedrecht heb je dan wel een nieuwe kamer.

Thuisbezorgd en wel....

We zullen zien.

Wanda

Geplaatst

Ik wil het ook weten belladonna, leuk leuk leuk, zal het niet op het forum zetten!!!!!

super gaaf, duimen eten hihi, ik inderdaad aan het aftellen, weekend gaat altijd TE snel dus reken vanaf maandag, dus nog 4 dgn hihi. Zie het pb'tje wel, hopelijk werkt het,heb daar nog nooit naar gekeken,heb ooit eerder van melis een pb'tje gahad maar nooit ontvangen op de 1 of andere manier,ja of wel en kijk ik verkeerd......???

Heb een kinderwagen gezien bij prenetal, een mutsy 4-rider spijkerstof echt super gaaf, nu in de aanbieding tot 23 juni ( 22 juni weten we het geslacht,dus gelijk bestellen) voor 630 euro,krijg je een tas en cosi bij klossen voor de kinderwagen moet je nog kopen voor 30 euro. Wielen ben ik nog niet over uit, of massief of luchtbanden....... Weet niet wat beter is??? Tips???

Geplaatst

Mooi bedje esther!!!! En ik voel ook nog niks hoor!! Af en toe denk je het maar weet het niet zeker, bij mij ligt de placenta ook voor,alleen zei de gyn dat ik mager ben dus waarschijnlijk het ook wel snel zou voelen..... Hope so

En anders hebben we de angelsound nog ;). Vanmorgen met manlief weer geluisterd,heerlijk om te horen, drukte maker dat wel,gaat alle kanten op,maar zooo mooi, hou gewoon zo veel al van ons kleintje,kan niet wachten tot december,dat wordt alleen maar knuffelen,hebben jullie dat ook??? Vooral. Als je weer een echo heb en lekker mag kijken!!! Praat af en toe ook al tegen hem/haar. Zoooo fijn om zwanger te zijn!!!!!!

Geplaatst

belladona ik vind het ook wel erg leuk om te weten.ik vind het idd een goed idee om het via een pb te doen ik denk dat ik dat ook ga doen.

hier al bijna 14 weken morgen echt super.voel me verder erg goed alleen nog wel moe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden