Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Saba, wij gaan voor de luchtbanden. We gaan hier regelmatig naar het bos en naar het strand dus dan zijn luchtbanden gewoon een stuk prettiger.

Dat is inderdaad een mooie aanbieding.

Succes de laatste 4 dagen.

Wij twijfelen nog tussen de mutsy 4-rider of maxicosi mura 4.

We zien wel.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bij mij ligt de placenta niet voor geloof ik...zou het dan dus eerder moeten kunnen voelen?

Saba dat hele blije wat jij hebt dat heb ik nog niet. Ik baal daar best van! Ik vind het gewoon moeilijk om dit uit te spreken want ik voel me daar echt schuldig over, zo ondankbaar!

Geplaatst

Esther, voel je niet schuldig. Ik heb dat ook regelmatig. Ondanks dat we bij 8 weken al aardig wat mensen ingelicht hebben.

Ik denk dat het komt omdat ik (we) het nog niet helemaal kunnen geloven.

Misschien als mijn buik begint te groeien of als we de kleine kunnen voelen.

Geen idee hoe of wat. Maar over je gevoel mag je je echt niet schuldig voelen, je kan er uiteindelijk niets aan veranderen.

XXXX

Wanda

Geplaatst

Esther, wat betreft het niet gelukkig zijn. Ik heb mezelf echt aangeleerd mezelf daar niet druk om te maken. Ik luister goed naar mn psychologe (voor mn burnout). We hebben nog genoeg maanden en de pijn en verdriet vanuit het verleden zorgen voor de angst. Wees niet te streng voor jezelf is mijn advies, maar laat de emoties gewoon lekker toe. En als je wel van de echo's kunt genieten dan zijn dat toch al hele mooie momenten? Kijken naar de mooie en gelukkige momenten ipv focussen op je onzekere, bange momenten. Die zijn er, laat ze toe en verder niet teveel op proberen te focussen.

ik moet wel zeggen dat ik me echt gelukkiger voel na de echo van vandaag. Ik ben nu 16 weken zwanger, dat is toch ook wel weer een grens, de kans dat het nu fout gaat is nog kleiner geworden. Daarbij doet de kleine het echt goed. En het is echter nu we weten wat het wordt zoals Wanda schreef in mn PB. We hadden echt geen voorkeur, maar het is nu gewoon heel echt en dat geeft een goed gevoel!

Ik voel de beeb ook nog maar zelden. Zeker voor de meeste dames die een eesrte kindje krijgen, het kan echt wel tot 20 weken duren voordat je de baby echt goed voelt. Dus proberen je daar geen zorgen over te maken, maar jammer is het idd wel dat je de beeb nog niet goed voelt. Dat zal denk ik toch een wat echter en veiliger gevoel geven. Maar ja, dan moet je ook niet meteen gaan stressen als je de baby even niet voelt. Mijn placenta ligt voor, maar ben ook mager dus wellicht vandaar wat kriebels. Mn baarmoeder ligt al behoorlijk hoog, zo hoog zoals met 20 weken. Ik ben klein, dus dat kan een reden zijn en dus wat sneller een buik naar voren krijg, ach prima :-). Er is 1 plekje waar de baby wel ligt, maar geen placenta ervoor. Dus dat plekje ga ik eens goed in de gaten houden ;-)

Spulletjes zijn zeker duur. Er is 1 ding waarvan ik vind dat je niet op zou moeten bezuinigen, het matrasje. Wij hebben een mooie gezien die ademdoorlatend is. Je kindje kan dan niet stikken in het matrasje. Wij gaan een Joolz kopen, gewoon omdat hij goed en mooi is en we verwachten maar 1 keer een kindje te mogen krijgen. Want een behandeling gaan we niet meer doen.

Clau, idd de PB manier werkt goed. We weten het wel van elkaar maar als er nieuwsgierige ogen van toevallig bekenden meelezen, dan komen die het niet te weten :-). Gaan jullie nog een pretecho doen of wachten jullie op de 20 weken echo? Onze echo van vandaag kostte maar 25,-- voor 20 minten, we hebben 6 foto's meegekregen en ook nog een kado pakketje! Was ook nog eens super netjes en een hele leuke dame!

Zo en nu even strijken, loop nogal achter ;-) en daarna nog even aan de studie. Wel erg leuk, maar heel pittig. Fijn weekend dames!

Geplaatst

@ Allen, ik heb het al eens eerder geschreven, maar ieder lichaam is anders, iedere zwangerschap is anders. Ik ben al 16 weken en dit is mijn tweede zwangerschap, dus dan gaat het over het algemeen genomen al een stuk sneller. De meiden die nu ook al iets voelen, qua kriebeltjes, klopjes en luchtbelletjes dat is ook al gewoon lekker snel, maar dat zegt niets over de meiden die nog niets voelen. Dus echt maak je geen zorgen als je nog niets voelt, dit komt vanzelf wel!!

Bij mij gaat alles heel erg snel en hard, ik zal even een fotootje plaatsen van vanochtend (hopen dat het lukt)zodat jullie een beetje een indruk krijgen hoe groot mijn buik al is. Mijn pink ligt aan de bovenkant baarmoeder en normaal gesproken ben ik een heel stuk platter ;-).......

[ATTACH=CONFIG]4235[/ATTACH]

@ Bella, jaaaaa ik ben ook nieuwsgierig dus wil het ook graag weten, ik zal mijn mond houden, leuk leuk leuk!!

Over 2 daagjes weet ik het hopelijk ook.

Ik heb dus wel een beetje voorkeur, hoewel ik nét zo blij zal zijn als het anders uitpakt hoor, is me echt even lief en ik sta er dan net zo om te juichen én te janken denk ik haha. Natuurlijk is het aller aller aller belangrijkste dat het gezond is en ik moet allang blij zijn dat ik uiteindelijk zwanger heb mogen worden, maar goed. We zullen het zien.

Wat geweldig om je kleintje zo echt mens te zien zijn he, zo ongelofelijk bijzonder.

Het voelen moet ergens mee beginnen he, in het begin zal het niet dagelijks zijn, maar op een gegeven moment wordt het steeds frequenter en duidelijker.

Wanneer ben je klaar met je studie? Knap hoor dat je dat nog doet, ik doe het je niet na

@ Esther, vervelend dat je je schuldig voelt, maar het is jouw gevoel daar moet je je niet schuldig over voelen. Gewoon er aan toe geven, jouw moment van genieten komt echt nog wel!!

Wat super dat je de "familie-kraamhulp" krijgt, leuk hoor. Is wel heel belangrijk hoor dat je iemand in huis krijgt bij wie je je happy voelt. Ik hoop op dezelfde kraamhulp die ik had bij mijn dochter, maar ja, dat is moeilijk om te beloven, ze hebben mijn wens wel opgeschreven.

Gelijk heb je hoor, wij kopen wel veel nieuw, maar het zijn niet dé topmerken zeg maar, dus de hoofdprijs hoeven wij ook niet te betalen, ben ik ook niet van plan.

@ Terry leuk hoor zo'n klopgeestje hihi. Heb je goed hoor, je rust pakken als het nodig is gewoon heel belangrijk.

Wel fijn he positiekleding, op een gegeven moment kan het gewoon niet anders.

Ach na de zwangerschap zet ik het lekker allemaal op marktplaats. Van het geld koop ik dan weer leuke babykleren :-)

@ Wanda, wij gaan morgen naar diezelfde winkel, alleen het filiaal in Rotterdam. Ook een roteind rijden (anderhalf uur), maar daar hebben we dus, via internet, het complete babykamertje gezien wat we graag willen hebben en wat idd betaalbaar is. Nu wil ik het graag even in levende lijven gaan bekijken voordat we tot aanschaf over gaan. Mijn schoonouders wonen in de buurt, dus we knopen er meteen een bezoekje aan vast.

Fijne stoelen zijn dat he, die tripptrapp. Wij willen er ook eentje kopen.

@ Saba met spijkerstof is toch ook leuk voor een meisje? Tenminste dat lijkt mij dan. Ik ga zelf voor een driewieler met luchtbanden, is puur persoonlijk ook denk ik. Wij wandelen veel op onverharde wegen, dus dan zijn luchtbanden wel zo prettig.

Ik baal zo enorm, mijn bekken begint nu toch echt een flink stuk pijnlijker te worden. Maandag maar eens overleggen of het misschien niet onverstandig is om mijn bekkenband weer te gaan dragen bij bepaalde inspanningen.

Geplaatst

@ Esther, vergeet het bijna te zeggen, maar wat een leuk bedje!!! Ga je hem nog opknappen? Ik las dat het matrasje erbij zit, maar als ik jou was zou ik wél een nieuw matrasje kopen.

Geplaatst

Zooo hier is veel geschreven zeg! Even bijlezen... Heb sinds donderdag weer last van hoofdpijnen, heel vervelend. Niet echt fijn om dan achter de computer te zitten. Sluimert nu ook weer een beetje. Zal het weer wel zijn denk ik, het is hier vrij benauwd.

@ Zipa, ja wij willen de geslachten wel weten maar we hebben er geen haast mee. Ik ben wel heel benieuwd maar mijn ventje kan er niet om malen en vindt het prima om het met 20 weken pas te weten grrmbl... Zie geen reden om de geslachten geheim te houden verder, waarom zouden we? Juist handig voor mensen die cadeautjes willen kopen haha :-)

Wat leuk dat je je kleintje al zo goed voelt! Het enige dat ik voel zijn mijn darmen... die liggen ook op de meest rare plaatsen inmiddels haha!

Ik zie nu je foto, mooi buikie al hoor! :-) Ik loop niet ver op je achter, ondanks dat het mijn eersten zijn, maar goed ik heb dan ook volle bak daarbinnen.

@ Belladonna, ik ben ook wel benieuwd wat voor geslacht jullie ukje heeft! En nog even een universitaire studie afronden, knap hoor! Mijn moeder heeft haar rechtenstudie ook afgerond met mij op de arm dus ik wéét dat het kan, maar ik doe het je (en haar) niet na! Weet nog wel dat ik voor mijn studie psychologie van die dikke pillen moest lezen. En nu wens ik soms dat ik de inhoud beter had onthouden want over ontwikkeling van kindjes kregen we hele interessante informatie. Maar gelukkig is er google ;-)

@ Saba, ook al een kinderwagen op het oog? Wij hebben er ook al een uitgezocht, maar ja voor tweelingen is de keuze natuurlijk veel beperkter dan voor eenlingen en mijn ouders betalen. Twee dingen die de keuze een stuk makkelijker maken (al zullen ze nu best spijt hebben van hun aanbod hihi) Wij gaan voor de Bugaboo Donkey Duo. Vandaag zijn we naar Babypark geweest om hem te bekijken en het scheelt in wendbaarheid en gemak qua installeren van zitjes echt enorm met de concurrenten in dezelfde klasse. Welke heb je zelf gezien? Ze hadden er zo ontzettend veel voor eenlingen, het zou me echt duizelen!

@ Terry, zeker goed naar je lichaam luisteren nu! Je kleintje heeft je nu zo hard nodig... Ik heb zelf ook positiekleding moeten regelen. Ik pas sommige van mijn eigen kleren nog wel, maar ik begin ze een beetje uit model te trekken en dat vind ik dan toch weer zonde. Er is nieuw weinig leuks te vinden dus fijn dat je zo'n vriendin hebt zeg! Mijn bevallen vriendinnen hebben 2 maten meer of minder dan ik. Dat maakt het lastig.

@ Esther, ik heb dat precies zo. Iedereen is door het dolle, feliciteert me, geeft cadeaus en ik zit erbij en kijk ernaar. Voel me daar ook wel schuldig over hoor, zeker omdat iedereen standaard zegt "En nu genieten he!"... Heel lastig want de angst zit nog te hoog en het ongeloof ook. Misschien als ik de kleintjes ga voelen dat het verandert...? Maar met de placenta's aan de voorkant zal het nog wel even duren. Vandaag in Babypark ook. Allemaal lieve knuffeltjes en kleertjes... ik vind het schattig, en ik kijk er vertederd naar, maar niet met het besef dat ik over een half jaar twee van die ukjes ga baren.

Mijn psycholoog zei eens dat je jezelf geen gevoelens kunt opleggen. Dat je sommige dingen gewoon moet laten zijn (mits gezond he) dus dat doe ik gewoon. Ik probeer me bewust te zijn van de kleintjes en van alles wat verandert maar focus me nu meer op de praktische zaken itt de emotionele zaken. Die volgen bij mij gewoon later, ik vind dat gezien onze geschiedenis helemaal niet raar dus probeer me er bij neer te leggen.

Het stomme is ook, ik heb best een buikje, maar dan sta ik voor de spiegel en dan denk ik, als ik m in hou zie je alleen vet dus het zegt niks over mijn babietjes... rare gedachten kun je soms hebben. En ja ik ben een rare hoor, maar goed dat ik geen psycholoog ben geworden uiteindelijk :-)

@ Belladonna, inderdaad, jouw psych zegt dingen met dezelfde strekking als die van mij. Dan zal het wel waar zijn toch? Ik kan echt niet wachten tot ik mn kleintjes voel! En tegen de tijd dat ik ze echt goed voel wil ik waarschijnlijk een uit-knopje haha. Arme ribben, arme ingewanden... Aan de andere kant, onze lijdensweg van zes jaar was vast erger dan wat mij in 6 maanden te wachten staat!

Wij zijn vandaag dus naar Babypark geweest. Bedjes uitgezocht, kast uitgezocht (commode hebben we al), kinderwagen uitgezocht en een box (lekker weinig keuze). Ik zag daar een baby-jacuzzi. Een badje met bubbels en temperatuurregelaar en allemaal dat soort fratsen, 1250,-!! Zouden er echt mensen zijn die dat kopen??

Anyway ik lig alweer op bed met de laptop dankzij mijn fijne migraine-kwaaltje. Vanmiddag al even geslapen want dat geslenter in die winkel putte me weer volledig uit. En mijn rug was ook niet zo blij met me. Maar goed het is weekend!

Gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend?

Geplaatst

Zipa, mooie buik hoor al!!!! Bij mij is het ook al zichtbaar hoor,vooral s'avonds. Ja de spijkerstof op zichzelf wel alleen de binnenvoering is lichtblauw,die wil ik dan in een andere kleur,als ze die hebben natuurlijk. Beterschap voor bekken,vervelend!!! Gelukkig nog geen last van,ja soms voel ik wel wat pijnlijks,maar weet dus niet waar dat vandaan komt...??

Claudia, ja leuk via pb, er wordt niet over gepraat,zo weten je 'forum vriendjes, ( noem ik het maar even ;) het wel. Leuk!!!

Wanda, ja zoals ik lees van de meeste zijn de luchtbanden toch wel een stuk makkelijker, en beter!!! Denk dat dat het ook wordt. Ja pffffff nog 4 lange dagen,wil weer lekker genieten van de mooie beelden!! En voor het eerst een cd,die ga ik elke dag kijken hihi

Esther, zo me inderdaad niet schuldig voelen daarover, we hebben allemaal een lange weg moeten ondergaan,we zijn nou eenmaal een stuk voorzichter,logisch!!! En je gevoel is je gevoel,die kunnen we helaas niet uitschakelen. Zou het wel blijven proberen om lekker te gaan genieten. Zeg het wat vaker hardop, en tegen elkaar dat doe ik ook tegen manlief,dan straalt hij helemaal, zeg bijvoorbeeld weleens ' ben zooo gelukkig, hou zoveel van ons kleintje , dat zijn de positieve dingen. Het helpt wel!! Probeer niet altijd de negatieve dingen te zeggen of te denken. Ma ja is heeeel moeilijk, I know!!

Belladonna, jou echo was zeker niet duur,betaal 3 keer zoveel :-s na ja lekker ons zelf verwennen!! Wel super lief van de verrassing die je erbij kreeg!!! Succes met studeren ;)

Sorpresa, Inderdaad voor tweelingen zag ik ook weinig staan, ma ja gelukkig heb je wat kunnen vinden :)

ja we gingen alleen even snuffelen bij de baby winkels met zijn tweeen,en dan kom je het natuurlijk tegen, gelijk verliefd, we zijn allebei over de 1.80 vrij groot,deze kinderwagen is hoog,vind ik persoonlijk een stuk mooier staan als je wa groter bent!!!

Wij hebben er 1 gezien van spijkerstof aan de buitenkant,en binnen voering lichtblauw,dus nog even afwachten tot de 22 e actie loopt tot de 23 e dus dat is net mooi!!!

Leuk dat je alles heb uitgezocht, wordt zo echt he, betaal je eigenlijk ook gelijk,of aanbetaling??? Als ik vragen mag.. Nou dat wordt me ook tegek 1250 euro, heb gelukkig zelf een bad,zonder bubbels welliswaar,maar die maken we zelf dan wel hahahah

beterschap,heel vervelend die hoofdpijn!!!

wij gaan weinig doen,vanavond helemaal niks, lkkr me serie kijken en morgen ook een lekker rustig dagje,mischien een bakkie doen bij 1 van mijn zussen.

Fijne avond en zondag @ll

Liefs saba

Geplaatst

@ Saba: Wij hebben ook een bad maar ik ga de babies daar niet in wassen de eerste tijd, dan groei ik krom haha :-)

Ik vind spijkerstof en lichtblauw ook prima kunnen voor een meisje. Maar goed mijn eigen babykamer was blauw met wit dus ben misschien een rare :-)

Geplaatst

Nee inderdaad voor het begin is zo'n badje met standaard natuurlijk veeeel makkelijk. Vind ons eigen bad wel leuk om lkkr samen met de kleine bad te gaan :) kan niet wachten!!

Ja inderdaad,waarom ook niet, als het een meisje is kunnen we een roze dekentje gebruiken, is het toch nog een beetje roze dan haha

Geplaatst

Zipa, da's al een heel buikje! :-) de mijne groeit nu ook opeens snel!

ja, jij nog twee nachtjes en dan weet je t! Zo leuk. Ik was echt niet verbaasd. Heel stom, maar kan helemaal niet huilen tijdens de echo's, ik kan dan alleen maar stralen, genieten, verwonderen en heb een mega glimlach op mn gezicht.

Vervelend van je bekkenpijn )-:

Ik ben al 3 jaar bezig en moet nu mn afstudeerscriptie maken. Echt heel leuk, maar wel een mega klus. Ik werk heel fijn samen met een medestudent, dat voelt erg goed. Deadline paper is 15-12 ;-) dus we moeten nog wat harder werken want ik wil voor de bevallng klaar zijn. Dus nu flink meters maken. Morgen weer aan de bak en praktisch iedere dag komende week. Dan kan ik volgend jaar echt mn aandacht geven aan de baby, mn relatie, mn doggies en een nieuwe baan!

Sorpresa minder van je hoofdpijnen )-:

ja leuk he Babypark! Keuze zat. Tsja ik denk echt wel dat er mensen zijn die zo'n badje kopen, als het nou echt geld over hebt.... Je klinkt goed positief en gelukkig! ;-)

wij hebben vanavond met familie en vrienden lekker ergens buiten gegeten. Nu zijn mn man en wat vrienden een vrijgezellenfeest van een andere vriend aan t organiseren. Morgen doen we niets. Schoonouders zijn op vakantie en bij mijn familie hebben er meerdere griep. Dus lekker wat aan de studie, relaxen en dan tsja voetbal kijken.....

Saba, wat voor iets pijnlijks voel je? Voor jou ook weer een bijna dag dichterbij de echo ;-)

Ben ook er nieuwsgierig wat jullie allemaal gaan krijgen! Leuk, leuk, leuk! :-)

Zo en nu mn bedje in, afgelopen nacht toch weer slecht geslapen vanwege de echo..... Zo fijn om te zuen dat ons beebje t zo goed doet! Lekker over dromen :-)

Geplaatst

Belladonna, kan het niet uitleggen,t is vaak als ik naar de wc moet,wat de laatste dagen niet echt goed meer lukt,dus denk mijn darmen toch! En soms onderin ook wel dat denk de bandenpijn,ma ja weet het niet...?

En de mensen die de griep hebben ind. ontwijken,doe ik nu ook! Fijne zondag!

Geplaatst

Zipa, your day! :-) Hoe laat mag je?

Saba, ook nog aan t aftellen?

Clau, ja die darmen he? Veel fruit, vezels en drinken. En bandenpijn zit in je liezen, schaamstreek maar ook helemaal tot aan je heupen. Kan pijn zijn middels steken, zeurderige pijn of gewoon aanwezig zijn (dus niet echt pijnlijk). Ik heb nl alle varianten wel gehad en besproken met de arts :-)

Geplaatst

Jaaa vandaag is het onze dag. Vanmiddag om 16 uur zijn we aan de beurt. We zijn zooooo nieuwsgierig. Maar nog 3 uurtjes geduld hebben.

Jullie krijgen het gewoon te horen hoor, maar dat wordt waarschijnlijk pas vanavond.

Morgen hebben we ook een afspraak bij de verpleegkundige. Helaas krijgen we dan geen echo. In ieder geval krijgen we dan wel het hartje te horen. Normaal gesproken zou ik er helemaal naar uit hebben gekeken, maar nu luisteren we zelf al regelmatig haha. Ben benieuwd of ze mijn baarmoeder gaat meten, ben wel nieuwsgierig hoe groot deze nu is. Ook wil ik weten of ik een bepaalde pijn die ik af en toe voel van het litteken van de keizersnee komt.

Druk weekend gehad, best wel last gehad van mijn bekken ook. Vandaag is me geadviseerd om mijn bekkenband te gaan dragen, dus die ga ik zo maar eens even van zolder halen.

Hebben jullie de aanstaande papa's ook verwend met cadeau's?

@ Bella, wat een klus zeg, maar idd beter nu dan even flink eraan werken, dan heb je straks je energie over voor alle leuke dingen thuis!!

@ Sorpresa, ja wij hebben er ook ademloos bij staan kijken. Dan te bedenken dat er gewoon écht mensen zijn die zoveel geld over hebben voor zo'n badje....

Wij denken ook zo hoor, ik heb geen reden om het geslacht geheim te houden, of ze het nu horen of pas bij de geboorte, de reactie zal hetzelfde zijn.

Ja ik neem aan dat het bij jou nog wel een stukje sneller gaat groeien.

Hoe is het nu met de hoofdpijn? Vervelend dat je er steeds zo'n last van hebt.

@ Saba, ja savonds is mijn buik ook nóg groter. Die foto was ook 'sochtends direct na het opstaan en aankleden.

Het kunnen heel goed je banden zijn die je voelt.

En? Wordt het sowieso die kinderwagen of laat je het tóch afhangen van het geslacht?

Verder is het best rustig hier

Geplaatst

Zipa, geniet er maar lekker van. Ik kan me voorstellen dat je de uurtjes aan het aftellen bent.

Ja natuurlijk heb ik de a.s. papa een kado gegeven. Een leuke mok met "papa's wil is wet" (op de achterkant stond "maar mama heeft altijd gelijk" hihihi)

JOEPIE, we hebben een kinderkamertje. [ATTACH=CONFIG]4242[/ATTACH]

Dit is de commode. De kast is ongeveer hetzelfde. Bovenstuk heeft 2 deurtjes en onderstuk heeft 3 lades (met ook verschillende teksten erop).

Op het bedje staat "mijn bedje".

Heel mooi tweedehands op de kop getikt.

Nu moet alleen de kamer geschilderd worden.

Voorlopig laten we het kamertje bij mijn schoonouders op de boerderij staan (plek zat zou je zeggen)

Maar van mijn schoonvader mag het kamertje niet in een van de schuren, dat is maar niets.

Dus gaat het hun garage in en moet de auto voorlopig buiten blijven.

zoooo schattig maar niet nodig van mijn schoonvader.

Jullie hebben trouwens mijn twaalf weken echo nog te goed.

Bij deze...

[ATTACH=CONFIG]4243[/ATTACH]

Gaaf is het toch he die natuur. Kan me nog niet helemaal voorstellen dat spruitje in mijn buik zit.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Ff snel stiekem forummen op mijn werk!

@ Zipa, spannend hoor vandaag! Hoofdpijn is nu gezakt maar sluimert nog wel :-( heel vervelend! De as papa van Truusje en Klaasje heeft twee rompertjes met mutsjes gekregen van mij :-)

@ Wanda, leuk zeg dat kamertje! En schattig dat het zo zorgvuldig bewaard wordt :-) mooie foto trouwens!

Voor wie het leuk vindt, als je op youtube zoekt naar 'truusje en klaasje' zie je een filmpje van onze echo's!

Geplaatst

Zipa,spannend,jij weet het nu al! Leuk hoor ben benieuwd! Over de kinderwagen,we weten het nog niet!! Even afwachten denk toch :)

Wanda, mooi hoor, ziet er goed uit!! En wat een mooie foto!! heel bijzonder om zwanger te zijn ;)

Sorpresa, als ik op mijn laptop zit ga ik zoeken op youtube,leukkkk!

Bij mijn nichtje op verjaardag, die is vandaag 1jaar geworden.

Fijne avond!

Geplaatst

Wat een geweldige echo hebben we gehad en...... we krijgen een meisje!!!

Het was al snel te zien. Ze is al ongeveer 20cm, de placenta ligt idd helemaal achter, dus alles bij elkaar heel erg logisch dat ze al zo goed te voelen is.

Op de echo was ze ook volop aan het stuiteren, zwaaien, met haar handje bij haar mondje. Zo lief, zoveel groter alweer, zoveel meer mensje.

Eind augustus gaan we weer naar hem toe, dan laten we een 3d echo maken.

Morgen naar de verpleegkundige en dan 4 weken wachten op de 20-weken echo.

Oh de a.s. papa hier heeft natuurlijk ook cadeautjes gehad. Een lief rompertje met I love Papa en een stoere armband.

@ Wanda, wat een leuk kamertje. Wel fijn dat er zo zorgzaam mee om wordt gesprongen!!

@ Saba, nu is het bijna jouw beurt!! Spannend!!

@ Sorpresa, wat leuk dat filmpje!!

Gelukkig maar dat je hoofdpijn wat afzakt, nu nog helemaal verdwijnen.

Nou, ik ga eens even lekker verder internet afstruinen naar babyspullen ;-)

Geplaatst

Sorpresa, wat een leuk filmpje en wat een drukte zo met die twee ;-)

Saba, nog heel even en jij weet t ook een jongetje of een meisje! ;-)

Zo ik ga even de doggies uitlaten en dan baby kleertjes kopen. In een heel leuk boetiekje is uitverkoop, dus eens kijken of ik wat kan scoren. Worden de eerste baby kleertjes die ik zelf koop! Verder rutig aan doen. Gisteren een erg vermoeiende dag gehad.

weet iemand of ik ook een foto van mn ipad kan plaatsen?

Geplaatst

Hee meiden,

Ik heb me hier nog niet gemeld, omdat ik nog steeds onzeker ben. Ondanks dat we de eerste 3 maanden al zijn doorgekomen. Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben?

Het komt door de MA van vorig jaar.

We hebben met 11.2 de termijn echo gehad en toen liep ie qua groei een week voor. Dus hij/zij wil wel graag!

Met 12.3 het hartje nog gehoord en morgen weer afspraak VK, maar toch ben ik bang dat er geen hartje meer is. (gedroomd). Herkennen jullie deze angst? Ik wil graag gaan genieten. Maar het lukt telkens maar een paar dagen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden