Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sorpresa, gecondoleerd. Sterkte.

Saba, minder dat je je niet lekker voelt, maar....... Nog 1 nachtje! En dan weer heerlijk naar jullie kleintje kijken. En what's it gonna be? A boy or a girl?!?!

Zipa, top dat je t lijstje weer bijgewerkt hebt. En fijn dat alles weer goed is met jullie gezellig drukke meisje ;-)

Mn bezoek aan de verloskundige was prima. Baarmoeder ligt hoger dan gebruikelijk, maar dat Komen omdat ik nogal klein en slank ben. Dus geen probleem. Hartje was meteen gevonden en is helemaal goed. Dus op naar de 20 weken echo, deze week wordt die afspraak gemaakt. Goh, zo gaan we stapje voor stapje richting de helft van de zwangerschap :-)

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

Even kort want ik ben kapot pfff... Ik zie dat het goed gaat met iedereen, fijn!

Hier ook alles goed, net weer twee hartjes geluisterd, even een momentje voor onszelf :-)

Thnx voor de condoleances. De overledene is een broer van mn vader, we hadden weinig contact dus ik ben niet erg van slag. Maar mijn oma wel, en dat vind ik zo sneu.

Zij moet haar kind wegbrengen en met die kleintjes in mn buik ben ik zó gevoelig voor dat hele idee!

Maar goed genoeg gezemel, fijne avond allemaal en Saba morgen weer een echo las ik, leuk!

Geplaatst

Ik heb geen idee belladonna, in het begin gedroomt over een jongetje,ma ja zegt ook niks dat had mijn zusje ook en die heeft een meisje gekregen..... Dus afwachten, super spannend,en weer heerlijk om te genieten van het mooie beeld!!!!! En jongen of meisje allbei hartstikke welkom!!! :)))))

Dat is zeker sneu voor je oma, en je hormonen doen inderdaad alles met je dan. Nou rustig aan!!

ja inderdaad eindelijk is het zover,bedacht me net dat ik maar 2 weken heb hoeven wachten op deze echo,en dat al veel te lang vond duren ( meer omdat ik het gewoon zo mooi vind om te kijken naar kleintje ) en nu 6 weken moet wachten tot de 20 weken echo pfff, mischien tussen door eentje plannen.

Truste zooo

Geplaatst

Saba, natuurlijk is dat het wachten waard. Maar helaas maakt dat het wachten niet makkelijker :happy:

Veel plezier vanmiddag.

Wanda

Geplaatst

Saba, Zeker! Have fun!

Zelf voel ik ons beebje nu met regelmaat als ik rustig zit of lig :-). Dat geeft me wel een erg goed gevoel!

Zo met de doggies wandelen, dan lunchen met vriendinnen, dan weer met de doggies wandelen en dan uiteten met vrienden! Leuk, leuk, leuk!

Geplaatst

@ Sorpresa, kan me voorstellen dat je je zo voelt. Je oma zo zien is niet prettig en idd onder invloed van alle hormonen.... Ik wens je veel sterkte in ieder geval.

@ Bella, fijn dat alles goed was. Lekker het hartje weer gehoord. Ja het gaat snel hè, nog 3 weekjes en dan zijn we al op de helft. heeft de VK de baarmoeder trouwens nog gemeten of gebeurt dat tegenwoordig niet meer? Was ik even nieuwsgierig naar.

Dat klinkt als een heerlijk dagje, geniet ervan!!

@ Saba, spannend!!!! Ik heb avonddienst, maar ik kom zéker tussendoor even spieken, want ik ben erg nieuwsgierig. Heel veel plezier in ieder geval!!

Nou ik ga me eens even op de was storten, weinig puf maar ja...

Geplaatst

Thxxx ladies, over ongeveer een uur of 5 weten we het, zal het met mijn mobiel op de terugweg gelijk met jullie delen...... :)

Geplaatst

Dr. Papa zit in Amsterdam, op Ijburg, zie echocentrumamsterdam.nl

vanaf 14 kan hij geslachtsbepaling doen, dat kost 65 euro (2D) en tussen 24-28 weken 3D/4D voor 135 euro.

Hoop geld, maar elke euro waard! Hij legt alles uit mbt de groei van je kindje, hoe klein die ook is.

Wij vonden het fantastisch om mee te maken!!

Geplaatst

sorpresa gecondoleerd!

Hoe is het met iedereen verder? Saba jij vandaag naar dr. Papa? Leuk hoor! Ik woon er tever vandaan anders wist ik het ook wel. Ik heb al wel in de buurt gekeken maar niet veel gevonden.

Vanmorgen intake gehad bij de vk. Nam uitgebreid de tijd. Helaas geen echo gehad! Wel het hartje gehoord. Baarmoeder (hoogte) lag halverwege het schaambeen en de navel. Prima volgens de vk. Over ruim vijf weken pas weer terug! Duurt wel lang...

Vannacht dacht ik de baby te voelen...ik legde mijn hand op mijn buik en op een gegeven moment voelde ik van binnen hele, hele kleine tikjes tegen de binnenkant van mijn buik! Maar toen ik wakker werd vanmorgen dacht ik dat ik het gedroomd had :(

Geplaatst

Esther ik zie dat je uit Gelderland komt in Apeldoorn zit babyvisie zijn wij ook geweest maar dan in Hengelo maar dat is een goede en een hele leuke vrouw die de echo's doet voor de geslachtsbepaling en qua prijs ligt dat een stuk lager dan bij dr Papa wij waren namelijk €30 kwijt voor de geslachtsbepaling en als wij met 26/27 een 3d/4d echo betalen we maar €80

Maar goed weet niet of dat te ver is voor jullie maar die is wel echt goed

http://www.baby-visie.nl/

Geplaatst

Dames we krijgen een ZOON. Ik ben in de wolken. Alles ziet er perfect uit,loopt bijna een week voor....... En moet voor de 20 wkn me geen zorgen maken, alles qua metingen klopt, hartje,hersens,maagje gevuld,blaas gevuld. SUPER wat een schatje!

Geplaatst

Jeeee Saba, weer een goede echo!! En een :bcbbboy2:

nu even lekker nagenieten! :-)

Esther, het kan wel hoor. Ik voel mn beebje ook vooral in bed en het is nog heel zachtjes. Spannend allemaal he?

zipa, idd opeens zijn we hard op weg naar de 20 weken! Fijn!

Nee, mn baarmoeder is niet gemeten. Alleen gevoeld hoe groot hij is en hoe hoog.

Dames, fijn weekend wie heeft de volgende echo/geslachtsbepaling? Zo leuk om mee te mogen delen in de spanning en vreugde! :-)

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - -

claudia75 - 17 juli gyn - 1 aug 20 weken echo

Sorpresa - 13 juli gyn

saba26 - 22 Juni (dr papa geslachtsbepaling) - 25 Juni VK - 27 Juli 20 weken echo - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 21 juni vk - 20 aug. 3d echo dr. papa

Zipa- 16 juli 20 weken echo - 16 aug. gyneacoloog

EDR - -

Lieff - -

Wanda - 1 augustus (geslachtsbepaling / 20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (verrassing)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

zo heb heb even wat toegevoegd :)

heb helemaal leuk gedroomd al weet ik niet meer waarover??? maar wel dat het zeker om ons zoontje ging.... hmmm haha hoe kun je daar dan echt mee bezig zijn,super leuk!!!!

Geplaatst

Nou poging nummero zoveel, pfff het gaat niet goed met mijn mobiel.

Saba super!!!!! Een jochie, leuk joh!!! Fijn dat alles er goed uitzag.

Hier alles prima. Manlief en ik gaan vanavond naar what to expect when your expecting.

Lijkt me een geweldige film.

Morgen alweer 17 weken, dinsdag precies 4 maanden..... Nog 5 te gaan :-)

Geplaatst

Fijn dat het goed gaat zipa!!!!

ja leuk he,t is zo anders als je weet wat je krijgt, gewoon leuk,ook met het kamertje straks en nu kleertjes kopen :))))

Weet iemand of lieff hier wel eens meeschrijft???? Volgens schrijft ze alleen in een andere topic mee???? Of ik ben vergeetachtig??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden