Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pippe welkom hier! Fijn dat je het nu aan durft om je hier te melden!

Ik heb geen verleden met miskramen of ma maar herken je angst wel. Ik kan er nog steeds niet bij dat er een kindje in mij groeit...dat wij samen een kindje gaan krijgen.

A.s. vrijdag voor het eerst naar de vk en ook ik knijp hem enorm. Ben heel erg bang dat het kindje niet meer leeft. Heel herkenbaar allemaal!

Ik laat het allemaal maar komen zoals het komt. Ik heb mezelf al wel gedwongen om positief te denken, om blij te willen zijn, verdrietig geweest om het feit dat ik in mijn beleving nog niet blij genoeg ben etc. Het werkt niet! Ik voel me zoals ik me voel, geniet als ik geniet en ben bang en onrustig als dat zo is...

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pippe wat goed dat je je eindelijk aangemeld hebt hier meid.

Die angsten zijn heel normaal hoor dat heb ik nu nog steeds ondanks dat ik ons meisje dagelijks voel en heel duidelijk ook.

Maar ik denk ook dat het onwerkelijk blijft totdat wij allemaal ons kleintje in de armen hebben.

Dat genieten komt wel zodra jullie je kindje eenmaal voelen zo ging het hier ook ondanks dat ik nog steeds misselijk ben en boven de pot hang geniet ik er nu wel echt van dat mijn buik dikker word en ik ons meisje voel

Succes allemaal

Geplaatst

Hoi Esther,

Wat een wonder voor jullie! (ps er staat een typ foutje in je handtekening; 2 Mei ipv 2 Me, denk ik)

Dank je wel. En ('gelukkig') is de angst herkenbaar.

Het idee is hier ook nog niet helemaal geland. Ik verleg mijn 'eisen' ook elke keer.

Bijv. Bij 9 weken ga ik er in geloven hoor! Om daarna te zeggen; doe toch maar bij 12!

Nu zitten we ondertussen op 13 weken en nog is het er niet. Nu heb ik gezegd bij de geslachtsbepaling bij 18 weken. Als we weer kunnen kijken. Maar waar houd het op? Ik hoop dat dat morgen is, als we weer een mooi hartje horen.

Geplaatst

Ha ha zo herkenbaar! Ik verleg die grenzen ook elke keer weer...hij ligt nu bij fijn samen op vakantie gaan als ik 16 weken ben en het samen laten bezinken allemaal!

Zal eens kijken in mijn handtekening! Dank je!

Geplaatst

Dankje Maris,

Maar aanmelden vind ik nog een groot woord. ;-)

Ik hoop ook dat ik het langzaam kan loslaten en dat het vertrouwen steeds meer wordt!

Esther, een vakantie in het vooruitzicht, heerlijk! Waar gaat de reis heen?

Geplaatst

Pippe, Welkom

Knap dat je dan toch de stap neemt om hier wat neer te schrijven.

Ik denk dat we het allemaal wel hebben hoor.

Ben een heel optimistisch ingesteld iemand maar nu is het soms heel moeilijk.

Vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan.

Dat zit ineens een stuk lekkerder. Zou ik dan toch echt zwanger zijn????????

Zo wisselen je gedachten elkaar af...

Succes en have faith

Wanda

Geplaatst

Pippe, welkom! Oh ja, die angst, onzekerheid en iedere keer met knikkende knietjes naar de echo zijn zo herkenbaar! Mooi dat je er af en toe wel van kunt genieten dat er een mooi beebje in je buik groeit. En tsja, de mindere dagen zullen blijven, maar wel minder worden. Zeker als je je beebje gaat voelen. Wanneer ben je uitgerekend?

Ik heb vandaag en gister twee mijlpalen gehad. Vandaag een stapel babykleertjes gekocht! Echt zo schattig! En gisteren de baby echt gevoeld, niet alleen een kriebel maar echt voelen bewegen! Wauw nu is het nog meer echt! We krijgen een baby! Ik moet dat nog altijd af en toe tegen mezelf zeggen, zo'n wonder blijft het.

Geplaatst

Zipa, gefeliciteerd!!!! Een meisje geweldig!!!!! Geniet van je mooie echo!!!!!

Pippe,welkom hier,we hebben al een gezellig bankje,zo wordt het nog gezelliger ;)

Dames geen enge en onzekere verhalen meer!!!!! We gaan allemaal genieten,de 12 weken zijn voorbij!! En voor je het weet zijn de 40 weken voorbij :))))

Vind de enge verhalen namelijk niet echt fijn!!! En hebben allemaal prachtige echo's gehad, vertrouw op je kleintje!!! Hij/zij moet jou ook vertrouwen!! Vertrouw dus op elkaar en geniet!!!!!!!

Zo positieve energie hopelijk voor iedereen, en voor mijzelf ook wat over houden natuurlijk ;)

Hier tellen we de dagen af, hehe eindelijk weer kleintje bewonderen,kan niet wachten!!!!!!! Ben superrrrrr gelukkig, blijf het zeggen hihi zo dankbaar en blij, nog voor het nieuwe jaar zijn we allemaal moeder!! Wat een fijn idee is dat!!

Liefs saba

Geplaatst

hallo allemaal,

belledonna, wat heerlijk dat je zelf babykleertjes hebt gekocht. Zo te lezen gloof je er nu echt in. En dat je het echt kan voelen lijkt me heerlijk. Ik heb soms het idee maar weet het niet zeker.

Wanda, idd dat zit ineens lekker zwangerschapskleren. Ik was meteen klaar met mijn eigen kleren. Zo nu ben ik echt zwanger!!!!! en jij ook!!!

Pipe, welkom, zo herkenbaar wat je schrijft, ik was vandaag voor een echo, en heel ondzeker. zal het ooit overgaan. Gelukkig snapt idereen hier je angst en kan je lekker van je af schrijven.

esther, aftellen voor de vakantie, ben jij er ook zo aan toe?

Geplaatst

Haha Saba de positiviteitsgoeroe! Goedzo! Ik begin er langzaam in te geloven maar ik laat het vertrouwen en de blijdschap hun eigen weg vinden. Ook dat is positief, alleen niet euforisch (nog niet he hihi)

Geplaatst

Saba dat is nog eens mom power!!!! Ik vind het fijn voor je dat je zo gelukkig bent! Het spat van het scherm af!

Belladonna wat heerlijk dat je zo lekker geshopt hebt! Lijkt me ook leuk...ik wacht nog even totdat ik weet wat het wordt.

Terrybrouwer...heb ik nou zo over jouw echo heen gelezen? Fijn dat alles goed was!

Ik ben heeeeeel erg toe aan vakantie! Of nou ja mijn man eigenlijk meer...het is goed dat we straks een paar weken samen weg zijn, even uit die vervelende werk/studeermodus waar hij nu in zit. Echt even proberen samen te relaxen.

Geplaatst

Belladonna, en heb je wel lekker rustig aan gedaan? en nog leuke kleertjes gekocht?

Zipa, een meisje wat leuk. fijn om te weten wat het is, kan je gericht dingen kopen.

wanda, wat een mooi kamertje, wij hebben ook al een mooie gekocht, zo langzamerhand wordt het echt

saba, hoe is het met je darmen/ plassen, hoop voor je dat het niet erger geworden is.

sorpressa, wat leuk dat je truusje en klaaje op you tube hebt gezet.

Heb vandaag weer een echo gehad. Echt super leuk. kindje lag wel heel stil. Echt een slaapkop. na wat porren bewoog hij maar meer van he laat mij lekker liggen. Baby ligt iets achter op schema maar ik ben zelf ook niet groot. Ik had wel weer een hoge bloeddruk dus dat moeten ze in de gaten houden. Nou ja zolang het stabiel hoog blijft maak ik me geen zorgen. Het kan wel de groei van het kindje belemmeren, maar met elke twee weken een controle komt het vast goed.

groetjes terry

Geplaatst

Leuke reacties ;) hopelijk komt dat gevoel bij jullie ook snel. Het is zo zonde om NIET te genieten, zwanger zijn is het aller mooiste wat wij vrouwen mogen meemaken! Dus GENIET :)) en de dagen vliegen al voorbij, als we ons even voorstellen dat we alweer bijna 10 weken geleden aan het hopen waren op die 2 streepjes op een test. 10 WEKEN hallooo waar is die tijd gebleven.....? Zonde om die 40 weken zo voorbij te laten gaan zonder te genieten van het mooie wat wij mogen meemaken!!!

Terry, ja het gaat beter, was ik by the way helemaal vergeten te zeggen, was even voor controle op blaasontsteking naar de ha geweest. Gelukkig geen blaasontsteking,wel kleurde hij groen,betekent zuurgraad hoog..?? Hmmm meer kiwi's en sinaasappelen,terwijl ik dat juist doe en nooit deed hmmmmm raaaar!! Ma ja braaf aan de kiwi's dus...

Geplaatst

Saba door jouw positieviteit denk ik ineens aan een ketting (gek sprongetje maar ja........)

Ik heb 2 jaar terug (in mijn positiviteit, want die maand ging het zeker lukken) mee gedaan met een prijsvraag.

Nou won ik toch wel. Een supermooie ketting van Mama to be.

Dus die ga ik nu echt even uit de kast halen.

Thanks voor de goede vibe.

Wanda

Geplaatst

Jeeee Terry, weer een goede echo! Wel vervelend die hoge boeddruk en wellicht hierdoor dat je beebje iets achter loopt. Goed dat ze je zo goed controleren.

Idd, ik ga er steeds meer in geloven, we weten wat het wordt en ik heb het gevoeld. Ik had nu echt behoefte leuke kleertjes te kopen, alsof ik op die manier tegen mn beebje zeg je bent welkom en ik geloof in je! Ik heb geestelijk rust genomen, dat had ik nodig na gisteren.

Saba, begrijp je behoefte aan positiviteit wel hoor, maar begrijp ook de angsten en onzekerheden nog wel. Naar mate de weken voorbij gaan, we steeds meer meisje of jongetje zien op de echo en vooral wanneer we de beebjes goed voelen zal echt het genieten steeds meer komen. Maar goed hor dat je ons probeert te foxussen op het genieten, want anders krijgen we daar zeker spijt van en goed te lezen dat je zelf goed in je vel zit.

Hoge zuurgraad heb ik ook, kan op zich geen kwaad maar wel goed in de gaten houden en idd lekker verse sinaasappelsap :-)

Nog 3 nachtjes, meis!

Zipa, hoe was t bij de verpleegkundige vandaag?

Esther, idd shoppen als je weet wat het wordt is echt leuker.

Vervelend dat je man zoveel moet werken en studeren, op naar de vakantie en proberen rust en geniet momentjes in te bouwen tussendoor. Hoe voel je je?

Sopresa, goed te lezen dat je ook steeds meer vertrouwen krijgt. Filmpje op youtube is erg leuk!

Terry en Pippe, ik heb afgelopen zaterdag de geslachtsbepaling gehad. Mijn man wilde het helemaal niet weten, maar omdat ik het zo graag wilde hebben we toch de echo gedaan. Hij wil alleen niet dat iemand het weet, daarom wil ik het ook niet op het forum plaatsen. Ik vind het wel leuk om het toch te kunnen delen, dus heb ik de andere meiden een PB gestuurd. Als jullie het leuk vinden en je mondje dicht kunnen houden stuur ik jullie ook een PB?

Hier lekker lang uit op de bank, kan niet wachten om de kleertjes aan mn man te laten zien :-). Ik heb ze al een paar keer bekeken en ga dat zeker nog vaak doen!

Geplaatst

Sorpresa, heb je filmpje bekeken,leuk zeg, echt gaaf die bewegende beelden!!!

Manlief gaat vrijdag ook filmen ( hopelijk mag het ) we krijgen namelijk alleen een cd dit keer met foto's maar wil ook zo graag iets op beeld om het terug te kijken!

Wanda, graag gedaan ;) wat leuk om te lezen,hopelijk brengt de ketting je heeeeel veeeel positiviteit!!!!

Belladonna, oke dus wel in de gaten houden, hoe dan...? Gelukkig kan het geen kwaad,dat zei de ha namelijk niet,vergat het helemaal te vragen,maar thxx

Truste lekker slapen, morgen nog een lange dag werken,dan 8 dagen vrij heeeeeerlijk!!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb jullie stukjes gelezen en zal morgen even uitgebreid reageren en ons verhaal doen.

Wilde alleen even zeggen dat we net het hartje hebben gehoord. En ik dus weer een paar dagen (hoop weken) gerust ben! Over 4 weken pas weer controle.

Fijne avond!

Geplaatst

Pippe, jeeeee goed hoor en idd weer een aantal dagen gerust en mogelijkheid tot wat genieten. Of dat 4 weken is, ik hoop h voor je! :-) Het ziet er in ieder geval goed uit! Lekker hoor, dat die weekjes zo voorbij gaan!

Saba, nog 2 nachtjes :-)

een hoge zuurgraad kan zorgen voor een schimmelinfectie of bacteriele infectie. Dus goed je afscheiding in de gaten houden. Verder goed blijven wassen en geen inlegkruisjes oid gebruiken. Verder kan het geen kwaad zover ik weet.

Geplaatst

Dag allemaal, hier ben ik ook weer een keer.

Bij de verpleegkundige was alles goed, het was voornamelijk heel informatief. Bloeddruk keurig, gewicht inmiddels (kuch) 6 kilo aangekomen.......

Ons meisje ligt idd al heel erg hoog, vlak onder mijn maag. Sinds maandag ook wat last van maagzuur, wat dus ergens wel logisch is.

Pijn in mijn onderbuik komt, zoals ik al vermoedde, van het litteken van de ks. Op zich geen probleem en gezien het megatempo waarop ik groei, ook niet zo heel erg vreemd.

Hartje gehoord met daarbij enorm veel herrie van het gedraai en geschop van frummel. De verpleegkundige moest er ook erg om lachen.

Ons meisje is echt de hele dag door superdruk, heel gezellig, maar oooh wat leidt het me af van mijn dagelijkse bezigheden. ik wil iedere schop en draai in me opnemen, wil niets missen.

Ook erg leuk, als mijn man zijn hand op mijn buik legt, reageert ze meteen.

Kortom, ik ben helemaal aan het genieten. Het zijn nog maar 24 weken en de tijd vliegt nú al voorbij.....

@ Pippe, leuk dat je mee komt schrijven, wanneer ben je uitgerekend?

@ Saba, helemaal mee eens, heb je mooi gezegd!! Zonde van de korte tijd om er niet van te genieten. Jij nog 2 nachtjes slapen en dan weet je het ook!! Spannend. Ging je het nu wel met ons delen of niet?

@ Bella, leuk leuk leuk!! nu iedere dag je hand een tijd op je buik leggen. Op een gegeven moment zul je voelen dat je beeb onder je hand komt liggen. Ook voor je man is dat een mooie manier van contact maken.

Wat betreft een foto via de ipad, dat zou moeten kunnen, maar dan zul je denk ik via de niet mobiele versie op het forum moeten. Ik kan het namelijk met de telefoon wel, maar dan moet ik idd de gewone internetversie hebben.

@ Terry leuk, weer een mooie echo. Van slapen groeien ze alleen maar ;-) Hopen dat je bloeddruk stabiel blijft, wel zo prettig dat ze het goed in de gaten houden

@ Wanda, lekker he die positiekleding!!

@ Esther, heerlijk hoor, vakantie. Lekker gaan genieten.

zo, ik ga even languit op de bank!!

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Controle / afspraken :

terrybrouwer - -

claudia75 - 17 juli gyn - 1 aug 20 weken echo

Sorpresa - 13 juli gyn

saba26 - 22 Juni (dr papa geslachtsbepaling) - 25 Juni VK - 27 Juli 20 weken echo - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 21 juni vk - 20 aug. 3d echo dr. papa

Zipa- 16 juli 20 weken echo - 16 aug. gyneacoloog

EDR - -

Lieff - -

Wanda - 1 augustus (geslachtsbepaling / 20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (verrassing)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

EDR - 25-12-2012

Geplaatst

Heb het lijstje nog weer even naar boven gehaald.

Er missen een heleboel controledata

pippe, vul jij jouw gegevens ook nog in?

Geplaatst

Belladonna, nu nog maar 1 nachtje, zooooo een zin in!!!!

en foto's kan je ind. via je ipad plaatsen, althans ik zie. het vakje van foto plaatsen staan als ik een berichtje plaats.

Zipa, wauw,wat gaaf dat als je je hand op je buik legt je baby dat gewoon merkt en daarna toe komt,super!!!!

wat goed van het lijstje ( dacht er ook nog aan ) . Morgen weet ik het inderdaad ik ga het delen met jullie, iedereen in mijn omgeving mag het weten, als verrassing voor iedereen is de naam :)

Hier gaat het soms wat minder, alhoewel ik niet mag klagen denk ik zo,maar de afgelopen dagen flink last van hoofdpijn, af en toe echt misselijk, had vk gebeld,die zei dat het normaal was voor de duur van de zwangerschap,asperine mag gewoon,dus als het echt niet gaat neem ik die ook.

Liefs saba

Geplaatst

Geen aspirine nemen hoor, dat is schadelijk!!! Paracetamol

mag wel.

Sorry ben ff wat minder druk hier, sterfgeval in de fam, gaat wat tijd in zitten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden