Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

even een kleine test. ik heb namelijk eindelijk een ticker aangemaakt:clap2:

EDR klagen mag best hoor zeker hier. de een heeft geluk dat het makkelijk loopt de ander niet. ik hoop dat je je snel beter gaat voelen

Geplaatst

Goede morgen,

zo zit nu op de computer, een stuk makkelijker en sneller.

claudia, wat een mooie ticker.!!! moet het ook maar ik keer gaan proberen

saba, gefeliciteerd met je zoon. een jongentje wat leuk. mijn man rookt ook buiten. hij was twee mannen gestopt maar in de wachtweken hield hij het niet meer. hij hoopt wel dat hij voor dat de baby geboren is gestopt is. heb je nog leuke zwangerschapskleren gevonden.!!

bellabonna, natuurlijk wil ik weten wat het wordt!!. Dat yoga klinkt wel heerlijk ontspannen. ach en over dat zweverige moet je je dan maar heen zetten. wel leuk dat je de baby zo goed voelt tijdens yoga.

lieve esther, het is helemaal niet raar dat je je zo voelt. Al die hormonen in je lijf en alles wat je heb mee gemaakt. laat het gewoon over je heen komen. en lucht vooral je hart bij ons hoop dat het oplucht. knuffel van mij.

wanda, lastig he als je door je lichaam wordt terug gefloten. Ineens kan je minder dan dat je gewend bent. Wel goed dat je daarna de rust hebt genomen.

Hier gaat het redelijk goed, heb wel heel erg last van mijn rug. loop bij de fisio maar het weekend was het echt waardeloos, de hele dag pijn en heb niet anders dan op de bank geligen. Werd er heel verdrietig van. mijn zus is cecar terapeut. dus haar weer even gebeld. Ik heb een bekkenband gekregen. Dit helpt goed. Tevens is ze tot de conlusie gekomen dat de ustrogeen bollen alles week hebben gemaakt.Ik moet nu hard mijn spieren trainen. Gelukkig gaat het deze twee dagen iets beter. Heb wel mijn urine op kweek staan want er broeid ook wat. Ze hadden wel iets gezien maar wilden het uitzoeken. Dus 5 dagen wachten grrrr

Verder mag ik veel op controle komen, weet niet of ik elke keer een echo krijg. 2 juli moet ik bij gyn, dan twee weken later bij verlos en dan een week later de 20 weken echo. besef dat ik hier heel blij mee mag zijn.

lieve allemaal een fijne dag!!!!!!

Geplaatst

Heej allemaal, even een teken van leven hier. Ik lees nog steeds mee maar weinig te melden en nog steeds vreselijk moe dus ik werk en ik slaap, dat was het wel :-S vandaag op mijn vrije dag 6 uur bijgeslapen overdag. Ik droomde dat ik een van onze kindjes heel goed kon voelen met mijn hand maar toen werd ik wakker grrmbl.

Zo te lezen gaat het goed met jullie, allemaal

lekker aan de voorbereidingen begonnen, leuk hoor! Ik ben voornamelijk bezig mijn garderobe buikproof te maken. Met het kamertje beginnen we later pas.

Geniet van de mooie zomerdag die morgen zou moeten verschijnen en van jullie beebjes natuurlijk :-)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben ik ook weer eens. Hier gaat alles prima. Gister was ik precies 4 maanden en de afgelopen 2 weken ben ik enorm gegroeid. Ik hoor het vooral van collega's die op vakantie zijn geweest of die ik even niet gezien heb ivm verschillende diensten. De meesten vinden me meer lijken op iemand die al 6 maanden op weg is haha.

Het strikken van de veters is nú al een probleem, ik liep me toch te puffen vanmorgen..... dat wordt nog wat.

Ons meisje is heerlijk druk aanwezig, meldt zich regelmatig met getrappel en gedraai, het gaat eigenlijk wel de hele dag door. Eergister was zo'n mooi moment, mijn man had zijn hand bovenaan op mijn buik liggen (is overigens vaste prik hier, savonds is mijn buik van hem haha). Op een gegeven moment pakte ik zijn hand en legde hem onderaan op mijn buik en meteen voelde ik hoe frummel naar zijn hand zwom, zo mooi. Leuk voor mijn man ook om op die manier ook al contact te maken met zijn meisje.

Ik voel me behoorlijk goed moet ik zeggen, behalve mijn bekken, heb er toch wel behoorlijk last van. Nou ja met de oefeningen en de bekkenband moet ik toch een aardig eind kunnen komen.

Ohja voor degenen die Amsterdam te ver vinden voor de pretecho's. Er zijn in Nederland natuurlijk nog meer goede echobureau's. Wijzelf zijn bij Jan koning in Ochten geweest, dat ligt in de buurt van Tiel. Hij is ook heel erg goed, heeft ook sindskort nieuwe apparatuur (4D HD, echt haartjescherp) en is ook goedkoop.

@ Saba, heerlijk zoveel echo's!! Ik ben onder controle in het zh dus heb er sowieso wel wat meer, maar ik zit nu al te popelen, 16 juli mogen we weer voor de 20 weken-echo. Hier luisteren we nu weer wat minder vaak met de angelsound, komt natuurlijk omdat we het nu zo goed kunnen voelen. Wel van de week met ons drietjes op bed gelegen, ik had de boxjes erop aangesloten, lekker samen liggen luisteren, zo gezellig en zo knus!!

Wat betreft MvM ik heb het met heel veel liefde gedaan, vond het helemaal niet erg, ik heb er zelf tenslotte ook gebruik van gemaakt, dus vond het ook niet meer dan normaal om het zelf ook te doen. Maar ik ben wel blij dat ik er klaar mee ben. Nu weer lekker normaal op de wc kunnen zitten vind ik wel aangenaam :-)

@ Sorpresa, lekker slapen hoor, jouw lichaam moet 2 kindjes laten groeien, dat kost twee keer zoveel energie lijkt me.

@ Terry, last van je rug of van je bekken? wel goed opletten hoor, je moet de hele zwangerschap nog door en het wordt juist nu allemaal sowieso weker he!! Maar zoals ik lees ben je in goede handen ;-)

@ Bella, wat leuk joh dat je nu al begonnen bent met Yoga. Doe je dat samen met je man?

Wij willen graag de cursus "samen bevallen" gaan doen, maar goed meestal beginnen die pas wat later in de zwangerschap.

@ Clau, leuk joh al zo ijverig aan de slag. Hier hebben we binnenkort vakantie, maar we willen ook wel leuke dingen gaan doen.

Mijn streven is om alles begin september klaar te hebben, zodat die maand de babykamer kan komen.

Wel wil ik graag een planning hebben, ik word altijd erg onrustig als ik niet weet wanneer ik wat kan verwachten, ben echt zo'n planmuts wat dat betreft :-)

Nou ik ga zo mijn bedje opzoeken, nog 2 daagjes werken en dan heerlijk 3 weken vrij. Daarna nog maar 11,5 week werken en dan heb ik even vakantie en aansluitend mijn verlof....... aaaarrrrggg 11,5 week en ik moet best aardig wat werk verzetten om alles klaar te hebben voor mijn collega's die mijn clienten over gaan nemen.

Ik neem trouwens 6 weken vooraf verlof. Heerlijk hoor, nog even tijd voor mezelf voor de meeste aandacht naar Frummel gaat. Ook al zou ik het lichamelijk kunnen tot 4 weken, ik ga er nog even lekker van genieten van de handen nog even vrij hebben, de komende jaren kan ik niet meer zo makkelijk even de deur uit lopen, zonder luiers, flesjes fruithapjes etc om een bakkie te gaan doen bij een vriendin ofzo.

Wat doen jullie qua verlof?

En weten jullie al of jullie flesvoeding of borstvoeding willen geven? Ik ga wel weer proberen om bv te geven. Vond het heerlijk om te doen en ook ideaal en mijn man en dochter kunnen dan ook gewoon regelmatig een flesje geven, want dan kolf ik het gewoon af.

Zo, nu écht slapen :-)

Geplaatst

Sja dat slapen zal vast ergens goed voor zijn dus ik doe het braaf hoor :-)

Verlof...sja waarschijnlijk zit ik rond 28 weken al in de ziektewet dus daar ben ik niet mee bezig. Ik stop als de gyn het zegt. Collega van me is doorgegaan terwijl ze ook een tweeling verwachtte en de gyn zei dat ze moest stoppen. Die mocht vervolgens bijna twee maanden in het ziekenhuis vertoeven met hoge bloeddruk. Mij niet gezien hoor!

En borstvoeding, ook zoiets! Als ik genoeg heb en mijn tepels blijven heel (ben bang van niet, lijk op mn moeder) dan wil ik het wel proberen ja. Maar of het genoeg is voor allebei? 's Nachts moeten we er sowieso samen uit dus hij kan dan de fles geven en ik de borst, of allebei de fles... maakt op zich niet zoveel uit voor de planning. En voorderest inderdaad kolven enzo. Maar goed ik moet zeggen dat ik nog niet zo bezig ben met dat soort dingen eigenlijk. Eerst eens zien hoe ik mezelf functioneel kan houden de komende tijd ;-)

Geplaatst

Zipa, ja heb het ook met liefde gedaan,de blauwe flessen vullen,idd wel blij dat de laatste week nu in gaat!

Ga denk ook 6 weken van te voren stoppen,vind t ook lekker om dan heerlijk even wat vrije tijd te hebben...

en ga ook borstvoeding geven,maar niet heel lang ,zag het bij mijn zussen ook,die hebben het 2 mnd volgehouden,en ga echt niet op mijn werk kolven ook.

Geplaatst

Saba, ja lastig he die hormonen. Ik kan het ene moment super energiek en vrolijk zijn en hup opeens moe en verdrietig. Mn man kan me dan niet meer zo goed volgen, snap ik, ik ook niet pppfff.

14-7 hebben we beiden weer een spannende en leuke dag. Bij ons de 20 weken echo, toch best spannend. Ben echt alweer aan t aftellen!

Mooie ticker! Ik zal ook weer effe een ticker maken, vreemd dat ie weg is nadat we een foto hebben toegevoegd.

Clau, wat leuk dat jullie zo bezig zijn met de meubels! En fijn dat je je goed voelt! Mooie ticker!

Esther, vervelend dat je je niet goed voelt. Ik moet zeggen dat het hij pas een week echt een stuk beter gaat, dus ik hoop dat het bij jou ook beter wordt met de 16 weken. En bang zijn voor dat het toch nog niet goed is, ik heb ook nog van die perioden. Vervelend maar toch wel begrijpelijk. We komen van ver. Maar 6 weken tot de volgende echo is idd erg lang, misschien toch een pretecho inplannen?

Terry wat vervelend dat je zo'n last hebt van je lichaam, maar gelukkig goede begeleiding. Fijn dat je nog goed onder controle staat!

Sopresa, vervelend dat je zo moe bent.maar ja twee kindjes die al je energie weghalen. Heel veel groente en fruit en overige goede voedingsstoffen naar binnen krijgen. Verder inderdaad gewoon maar overgeven aan de vermoeidheid.

Zipa, tsja het groeien van de buik gaat vanzelf he? Hier groeit mn buikje ook mooi, maar heb er nog geen last van. Vind het alleen maar vreemd om naar beneden te kijken en dan een buik te zien, ik heb normaal een platte buik ;-)

wat betreft verlof moet ik dit 6 weken van te voren nemen. Omdat ik nog ziek ben ivm burnout (ga wel wat reintegreren maar langzaam aan) moet dit met 6 weken. Maar planp wellicht nog wat vakantie na het verlof. Heb nl al drie jaar nauwelijks wat opgenomen dus heb dagen zat.

ik wil ook borstvoeding geven, het liefst een maand of 5. Hopen dat het gaat lukken, wil eigenlijk vanaf dag 1 gewoon goede hulp, dan moet het lukken.

De yoga die ik nu doe is een doorlopende les voor zwangere vrouwen, dus tsja veel dik in de 20 weken, dat was wel even wennen. Dan heb ik nog maar een mini buikje. Ik begin 20-8 met de volledige cursus, dat is 1 keer met de man erbij en 1 les alleen voor de mannen. Moest wel mn man even overhalen om dit te gaan doen, doet ie voor mij maar wellicht heeft ie er nog iets aan ;-). Moet volgens mij heel hard lachen alsie op facebook schrijft "zo nu lekker even naar de Yoga" hahahahah. Niet echt t type voor zeg maar. En het is gewoon erg fijn te voelen dat de baby het zo fijn vindt. Al voel ik de baby niet zoveel en duidelijk als jou Zipa. Maar dat geeft niet, als ik het maar voel. Zeker als ik erg druk ben geweest zoals afgelopen 2 dagen dan twijfel ik weer en ben ik dolblij als ik onze beeb 's avonds weer even voel.

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 2 juli gyn - +/- 16-7 vk - +/- 23-7 (20 weken echo)

claudia75 - 11 juli gyn - 1 aug (20 weken echo)

Sorpresa - 13 juli gyn

saba26 - 27 Juli 20 weken echo - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 14 juli (20 weken echo) - 25 juli vk - 20 aug (3d echo dr. papa)

Zipa- 16 juli (20 weken echo) - 16 aug gyn

EDR - +/- 30 juli (20 weken echo)

Wanda - 1 augustus (geslachtsbepaling / 20 weken echo)

Pippe - 18 Juli VK - 19 Juli (geslachtsbepaling) - 8 Aug (20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (verrassing)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012

Pippe - 23-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

Eens kijken f het via de ipad ook kan! Heb wat data +/- gezet is dat ok? En anders zelf weghalen of wijzigen.

Geplaatst

belladonna, ja idd. heel vreemd die hormonen,maar kan er af en toe ook wel weer om lachen. Ik maak me helemaal geen zorgen meer om de echo,s, ja tuurlijk vind ik het weer spannend,maar vooral genieten, ik vind het super leuk om ons mannetje op beeld te zien!!! Straks als ik hem ook kan voelen zal ik het niet meer erg vinden om weinig of geen echo,s meer te hebben. Dan genieten we daar gewoon van!!

En dokter papa heeft alles met de afgelopen echo gemeten,en zei tegen me dat ik me niet druk hoef te maken om de 20 weken echo. Nou super toch!!!

Ja zag dat de site (waarschijnlijk hadden wij hem bij dezelfde vandaan) uit de lucht was. En thxx vind de nieuwe ticker ook leuk :))

Dames hebben jullie dat s,avonds ook,dat je buik veeeel dikker is als dan in de ochtend???

Pfffff ontploft zowat hahah

Zo en we hebben ook al een box en boxkleed,we gaan hem ook lekker vlug neerzetten (hij staat toch niet in de weg) dan kunnen we alles wat we gekregen hebben daar ophangen en in leggen. En elke keer als ik thuis kom zie ik dat als eerst

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

terrybrouwer - 2 juli gyn - +/- 16-7 vk - +/- 23-7 (20 weken echo)

claudia75 - 11 juli gyn - 1 aug (20 weken echo)

Sorpresa - 13 juli gyn

saba26 - 14 Juli (echo) - 26 Juli vk - 27 Juli ( 20 weken echo ) - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 14 juli (20 weken echo) - 25 juli vk - 20 aug (3d echo dr. papa)

Zipa- 16 juli (20 weken echo) - 16 aug gyn

EDR - +/- 30 juli (20 weken echo)

Wanda - 1 augustus (geslachtsbepaling / 20 weken echo)

Pippe - 18 Juli VK - 19 Juli (geslachtsbepaling) - 8 Aug (20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (verrassing)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012

Pippe - 23-12-2012

Sorpresa - 24-12-2012

Wanda - 24-12-2012

Geplaatst

Saba, ik heb (denk ik) geen dikkere buik 's ochtends.

Vraagje aan de dames: ik ben nu 14 weken en 4 dagen maar voel nog niets.

Wanneer voelde jullie je kleintje??? Kan niet wachten... het is mijn eerste kindje dus ik weet dat het dan iets later is dan bij volgende zwangerschappen.

Wanda

Geplaatst

hoi hoi! Ben ik weer even.

Saba ik groei ook nog niet zo hard hoor! Krijg in de loop van de dag wat meer een bolletje, s'morgens valt er nog weinig te zien in mijn beleving!

En voelen doe ik het geloof ik ook nog inet echt. Soms denk ik van wel, een beetje plopjes ofzo maar ik twijfel of het echt ons kleintje is!

Gisteravond wel weer even geluisterd naar het hartje...

Belladonna ik mag echt niet klagen wb niet fit voelen hoor! Ik heb ook het idee dat ik een klein beetje een griepje onder de leden heb. Ik ben gewoon vanaf maandag al gammel. Maar werk er gewoon om dus no worry's vind ik zelf!

Vanavond nog een late dienst, druk weekend voor de boeg. Dan nog vier dagdiensten (gaaaaaaap!) en dan vakantie! Maandag over een week gaan we weg. Heb er zin in!

Jullie nog plannen voor deze zomer?

Geplaatst

Esther, wij hebben nog 1 weekje vrij over 3 weken. Maar we weten nog niet wat we doen.

Mijn zusje woont in groningen en mijn ouders hebben een vakantiehutje in Zwitserland.

Dus wij gaan kijken hoe ik me voel. Minder dan naar zusje anders richting pa en ma.

Vandaag hebben we het kamertje geschilderd. Het is geweldig geworden.

Ik zal proberen wat foto's te maken. Dan kunnen deze week de meubeltjes komen. Ze staan opgeslagen bij mijn schoonouders.

YES YES YES.

Wanda

Geplaatst

wanda, Leuk he!!! Mijn vriend is alles aan het schilderen (ZIELIG HE) Maar het hele huis.

Vorig jaar hebben we voor en achtertuin helemaal opgeknapt en nu alles aan het schilderen,beneden alles bijna klaar (na vandaag) ik aan het werk hele weekend en manlief huis aan het opknappen,en zo werken we naar boven.

Bijna dus bij de babykamer en dan gaan we die ook helemaal afmaken,kunnen we er lekker lang van genieten :)

Nou ik had weer wat vandaag, waarschijnlijk door de hormonen ofzo.

Manlief heeft me weggebracht naar mijn werk,daarvoor zijn we even langs de winkel gereden,ik had een pakkie melk nodig.

Ik bleef in de auto,doet hij de auto opslot.

Ineens bedacht ik me dat ik opgesloten zat,geen raam of deur kon open....wattttt

ik kloppen op het raam naar mensen die naast ons stonden hun boodschappen in te laden,haal die jongen die net naar boven liep (stonden in de parkeergarage namelijk) ik huilen en wachten, hij was nog geen 3 minuten weg,hij was zelfs al eerder dan de man die hem ging zoeken. Pfffff wat een drama.

Geen deur meer opslot dus als ik in de auto wacht,dat begrijp je wel.

Geplaatst

Leuk, allemaal aan de klus :-)

Ik heb vandaag ook eens voorbereidingen getroffen en een nieuwe (tweedehands) auto gekocht voor ons gezin to be. Van een driedeurs met een minikofferbakje naar een vijfdeurs waar je nog vakantiebagage van 5 personen in kwijt kunt :-) Ben er helemaal trots op haha.

Ik zal ff een fotootje toevoegen van mijn buik, heb ik gemaakt toen ik iets over de 13 weken heen was. Ik heb het gevoel dat ie 's ochtends groter is dan 's avonds maar dat kan ook komen doordat je blaas hem omhoog duwt. Als je dan eenmaal naar de wc bent geweest en gaat lopen dat dan alles weer op zn plek zakt ofzo?

Ik heb wel een paar mooie buikbanden bestelf afgelopen week. Buik zat inmiddels. Hoewel ik daar vast van zal balen over een aantal weken vind ik het nu wel leuk dat het zo goed zichtbaar is.

[ATTACH=CONFIG]4300[/ATTACH]

Ik ga zo eens rustig teruglezen want heb jullie berichten alleen even snel 'gescand' met mijn telefoon en nu lekker een avondje voor mezelf met de laptop ;-)

Fijne avond!

Geplaatst

Sopresa, grappig ik heb dezelfde top van Miss Etam.

Hier zijn we juist naar een klein autotje aan het kijken. Mijn man carpoolt en hierdoor heb ik maar iedere 5 weken 1 weekend plus maandag en vrijdag een auto nodig.

Nu is dat geen probleem maar straks moet je toch weg kunnen met die kleine.

We zijn aan het kijken voor iets van een smart, iq, igo etc.

De kleuren zijn zooooooo gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf geworden. Echt supermooi lime groen en heel strak antreciet grijs.

Ga stralen als ik langs de kamer kom. hihihi

Ik heb alleen wat problemen met mijn stoelgang.

Nou is die nooit regelmatig geweest maar nu vind ik het toch wat minder fijn.

Zit nl niet te wachten op aambeien.

Tips????

Fijne zondag.

Wanda

Geplaatst

Kiwi's eten, min. 2 op een dag, dat werkt bij mij,en veel dingen eten waar granen in zitten, bruin brood. En de kiwi's schijnen ook te helpen tegen zuurgraad.

Geplaatst

goedenmorgen allemaal. ik ben het even kwijt maar hebben we deze week nog echo s?

hier gaat alles goed heb alleen wat last van mijn kuit.12 jaar geleden van de zwangerschap een spatader opgelopen nooit last van gehad en nu....

gisteren alweer 16 weken nog 4 weken en we zijn op de helft. volgende week weer naar de gyn.ben erg benieuwd.

deze week zal ik niet veel schrijven erg druk.maar ik zal zeker meelezen.

veel s6 iedereen

Geplaatst

Ons kamertje

[ATTACH=CONFIG]4306[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4307[/ATTACH]

Het zijn de twee tegenover elkaar liggende muren, de rest is zandkleurig en de meubeltjes wit.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

thanks claudia, ik ben ook heel blij.

Iedere keer als ik langs dat kamertje loop, maakt mijn hart een sprongetje.

En volgens mij spuitje ook hihii

Geplaatst

Hey Miden!

Saba, ja mijn buik is in de avond ook echt dikker dan in de ochtend. Mn buik zit in de avond ook hoger.

Jeetje, voelde jij je even benauwd in de auto! Haha wat een situatie!

Wanda, ik voelde onze beeb met 16 weken en 3 dagen voor t eerst. Het is wel afhankelijk waar je placenta ligt en volgens mij ook of je een platte of wat vollere buik hebt van nature. Ik voel de baby heel zachtjes bewegen, wel steeds iets duidelijker maar nog vooral als ik me ontspan. Gemiddeld voelen vrouwen het goed rond de 20 weken, volgens de boekjes...

succes nog met wachten op het mooie moment!

Lastig he die darmen, veel drinken is echt belangrijk naast de granen en het fruit.

Top je kamertje! Echt heel mooi!

Esther, gaat ie weer wat beter? En klagen mag altijd hoor, dat doet niets af aan hoe graag je het er allemaal voor over hebt.

Waar gaan jullie heen op vakantie? Wij gaan niet meer op vakantie voordat ons beebje komt. We zijn November vorig jaar een maand naar Namibie geweest en 2 maanden geleden zijn we twee weken naar de canarische eilanden geweest. Nu blijven we twee weekjes thuis. Zijn flink aan t klussen in huis en willen ook nog een nieuw bed kopen. Dus wel even wennen, we gaan normaal 3 keer per jaar op vakantie. Maar volgend jaar in t voorjaar heerlijk op vakantie met ons beebje, lijkt me echt geweldig.

sorpesa, mooie buik! Ik heb t dus juist andersom, in de avond een dikkere buik dan in de ochtend.

Fijn een nieuwe auto!

clau, tsja je krijgt veel kado bij de zwangerschap, fijn zo'n spatader. )-: Goed te horen dat de rest goed gaat.

Terry, hoe was het bij de gyn vandaag?

Zipa en Pippe hoe is het bij jullie?

Zelf weer aan het aftellen tot de echo, nog 12 dagen :-). Volgende week weer meer echo's/controles bij diverse dames. Altijd fijn!

Nu ga ik me omkleden om zo naar yoga te gaan, lekker even ontspannen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden