Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

claudia75 -

Sorpresa - 17 okt groei-echo en controle

saba26 - 8 okt (vk)

Belladonna - 29 sept (groeiecho en placenta check)

Wanda - 22 okt (bekkenmeting) - 15 okt (vk)

Pippe -

zipa -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (Meisje)

claudia75 - 16-12-2012 (Meisje)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Saba, ik stond altijd op vanuit rugligging, door mijn bovenlijf gewoon rechtop te trekken en dan zit je dus met gestrekte benen in bed. Dan gebruik je je buik en rug dus niet goed. Je hoort eigenlijk op je zij te liggen, dan je benen uit bed en jezelf opduwen met je armen zodat je op de rand van het bed komt te zitten. Veel mensen doen dit al van nature maar ik dus niet ;-)

Ik hoop dat je wat hebt aan buikband en voedingskussen!

Terry, leuk een themakamer! Ik ben bang voor vissen en ik vind ze dus ook stom maar wel een origineel idee! Ik hoop dat alles in orde blijft met medicatie, het is inderdaad niet fijn als je opgenomen wordt. Alles voor je kleine natuurlijk maar toch...wordt weer duimen draaien!

En alle dames een fijne zondag gewenst natuurlijk!

Geplaatst

Oke zal er op letten, volgens mij doe ik het al goed dan :)

Heb een buikband gepast vandaag bij de prenatal, ik vond het niet lekker zitten,me buik werd gelijk nog harder dan hard,denk dat kan nooit goed zijn.... En een voedingskussen had me zus liggen,kwam ze vandaag mee, dus ben benieuwd....

Geplaatst

Hoi Saba,

Ik heb ook eerst die van prenatal gehad. Nu zijn mijn harde buiken lang niet wat die van jou zijn.

Mijn logopedie praktijk is gevestigd in een gebouw waar ook een fysiotherapeut zit.

Zij heeft mij een bekkenband aangemeten. Dat is zoooooooooo'n enorm verschil met die van prenatal.

Misschien iets voor jou????

Succes met het voedingskussen, ik vind het ook heerlijk.

Is het niet voor mijn been op te leggen, dan is het wel een bunker voor mijn man.

Hij rolt sinds ik zwanger ben steeds mijn kant op.

Hihihihi

Wanda

Geplaatst

Even een snelle reactie. De band van prenatal is puur voor de buik, ter verlichting van de banden. Deze heb ik ook gekocht en ik zweer erbij. Misschien heb je 'm niet goed aangedaan Saba, of misschien te strak? Echter voor mijn bekken heeft deze geen nut, daarvoor heb je een andere band die veel lager zit, denk dat jij die bedoelt Wanda. Deze heb ik ook liggen, is een héle andere, maar die heb jij niet nodig Saba neem ik aan?

Terry, ik ga héél hard voor je duimen dat de medicijnen aanslaan!!! Ik had je trouwens een uitnodiging gestuurd voor FB. Laat even weten of je 'm hebt gehad, anders stuur ik via een PB wel even hoe je me kan vinden.

Sorpresa oooooh wat erg!!! Wat balen zeg dat zo iemand dat dan niet snapt. Maar je gaat dus niet trouwen begrijp ik nu?

Pippe, lekker schrijven hoor, kom maar op met de klachtenvrije verhalen!!! Fijn te lezen dat het zo goed gaat.

Morgen ga ik met mijn leidinggevende en bedrijfsarts in overleg zodat ik wel de ziektewet in ga en op de momenten dat het goed gaat ga ik werken om mijn overdrachten rond te krijgen. Mocht het niét goed gaan, dan stop ik eerder.

De weeën die ik voel zijn nog niet zorgelijk, ze worden niet heftiger, er zit geen regelmaat in. Donderdag weer naar de gynaecoloog, dus zal zij wel extra daar naar kijken.

Was het voor nu even, lekker mijn bedje zo opzoeken.

Ohjaaaa.......Vandaag precies 31 weken zwanger!!!

Geplaatst

Wanda, ik zal er eens naar vragen volgende week bij de vk. Had het ook gehoord van mijn nichtje, dan wordt hij inderdaad helemaal aangemeten, en je heb hem te leen zeg maar.

Haha een bunker voor je man, nog een functie dus ;) moet er nog even mijn draai mee vinden maar heb wel wat beter geslapen gelukkig.

Zipa, ja ik vroeg aan iemand die er werkte (kon ze al niet vinden) waar ze lagen, en hoe ik hem moest omdoen,ik passen maar zij ging weer weg,dus tja of ik het goed gedaan heb dont know..... En welke ik nodig heb ook niet.

Maar dat ik iets nodig heb wel.

Als ik bijvoorbeeld mijn buik met 2 handen een soort van optil vanaf de onderkant dan voelt dat zo veel lekkerder.... Ma ja dat gevoel had ik bij die band niet.

En weet niet wat bekkenpijn is haha denk niet dat ik daar last van heb,weet niet??

En goed van je dat je overlegd heb op je werk,kijk het aan,hopelijk voor jou gevoel kan je het zo af sluiten zoals je wilt!

Geplaatst

Oh ik dacht al Sorpresa :-) stom hè dat sommige mensen gewoon niét nadenken en keuzes van een ander niet respecteren.

Saba, als je pijn aan je bekken hebt dan voel je dat zeker wel, dan weet je wel of je dat hebt of niet Een bekkenband moet je ook niet dragen als je geen klachten hebt in dat gebied. Deze wordt idd aangemeten, maar niet iedere therapeut is er happig op, die van mij in ieder geval niet. Zo'n band zorgt ervoor dat je bekken wat minder instabiel is, die duwt alles een beetje bij elkaar. Als ik jou was zou ik toch terug gaan naar prenatal en iemand vragen je te helpen, want wat jij zegt, je buik optillen, dat is precies wat zo'n band doet, een verademing vind ik zelf.

Geplaatst

Het klopt helemaal wat gezegd wordt over die band.

Ik heb hem van de fysio aangemeten gekregen en doe hem in uiterste gevallen aan.

Er zijn momenten dat ik bij op de bank liggen al last heb. Lachen ed is dan zeker niet mogelijk laat staan lopen.

Het zijn wel mijn banden waar ik last van heb, en (nog) niet van mijn bekken.

Vk zei wel dat je bij ernstige bandenpijn moet oppassen, dan heb je ook een grotere kans op bekkenpijn.

Ik heb mijn band nu 1 dikke maand en heb hem misschien 3 dagen aangehad.

Ook die band van de prenatal moet je niet continue dragen, anders worden je banden lui. En dan heb je nadien alleen maar meer last.

XXX

Wanda

Geplaatst

Als ik dat allemaal zo lees heeft het liggend bestaan ook wel wat voordelen ;-)

En idd Zipa af en toe vraag ik me echt af hoe mensen zo stom kunnen zijn. Maar goed ze kunnen het nu niet meer terug draaien dus ik zal mijn trouwdag ongewild anders beleven dan ik voor ogen had. Het is dan misschien een detail maar toch. Ik heb nog een paar dagen om daar aan te wennen dus hopelijk ben ik vrijdag helemaal heppie de peppie!

Ik vind het trouwens fijn om te lezen dat iedereen zo goed naar haar lichaam luistert! Maak me soms best een beetje zorgen om de bikkelmama's en -babies hier. Ik heb dan ook teveel tijd om na te denken maar toch, ben trots op ons decemberclubje! Op naar gezonde mama's en gezonde, volgroeide babietjes!

Geplaatst

Even een korte mededeling.....

Per vandaag zit ik in de ziektewet ;-)

Ik ga nog wel wat uurtjes de komende anderhalve week, maar alleen als het mij goed uitkomt en me goed voel

Geplaatst

He lieve meiden,

Afgelopen zaterdag weer een echo gehad, de kleine groeit goed. Hoofdje en beentje op de middelste lijn, wel een wat dikker buikje :-)

Helaas ligt mijn placenta tegen de baarmoeder opening. Dus met week 36 weer een echo, maar dit keer in het ziekenhuis zodat er een gyn mee kan kijken. Hopelijk dan meer duidelijkheid, maar de kans op een keizersnee is zeker aanwezig. Maar ach, dat is de wereld niet, als de kleine en ikzelf er maar gezond vanaf komen.

Verder nog altijd heeeeel erg moe, zeker om de dag kan ik bijna niets. Ook erg afhankelijk hoe goed of slecht ik slaap. Op de dagen dat ik me goed voel ben ik bezig met mijn afstudeerscriptie. De tijd vliegt en hij moet toch voor 1-12 klaar zijn.

Zou graag op jullie willen reageren, maar ben te moe )-: Ik lees wel mee en leef ook zeker mee! En zeker sorpresa, ondanks dat we met zn allen veel kwaaltjes hebben, we slaan er ons dapper doorheen! Dus ook ik ben trots op ons!

Iedereen sterkte met de pijntjes, geniet van de kleintjes in de buikjes en heel fijn dat we allemaal steeds meer in de veilige zone voor onze beebjes komen.

xx

Geplaatst

he hallo allemaal ik kan goed merken dat die kleine meid groter wordt. het is niet meer een schopje maar mijn buik beweegt de hele dag door. echt geweldig he. zo moest er even uit hahaha

Geplaatst

ik ben zo blij met al die hormonen.haha. lig ik lekker op de bank barbies baby te kijken moest ze vandaag bevallen. ik moest zo vreselijk huilen toen haar baby geboren was. man en dochter lagen helemaal in een deuk

Geplaatst

Hallo girlies, wat gaat het goed met jullie binnen de randvoorwaarden. Tuurlijk is het zwaar en vooral rust, rust, rust... Harde buiken en te emotioneel, dan heb je toch echt ff teveel weer gedaan. Ik zat dan soms echt op een stoel inhet donker met een slaapzak om te heen tegen de kou bij te komen en tot rust te komen. Hihi. Grappig om te zien hoe bezige bijtjes hier zitten. :-) OOO bij Barbies baby hebben wij ook zo zitten janken. Heerlijk. Al die moeite en dan dat verlossende gehuil van zo'n piepklein babietje. Prachtig!!! Iedere keer als mijn man een bevalling op tv ziet langskomen schiet hij vol... zo prachtig is die dag. En dan dat moment dat je kindje bij je komt liggen. Lees ook hierover alvast hoe je het wilt tijdens en vooral ook net na de bevalling, want dan gebeurt er teveel om nog bewust keuzes te maken vaak.

Nog even girlies en dan gaan jullie je kindje(s) zien en er is echt niets mooiers. :-) en dan... Dan wordt het pas ècht druk. Ik vind het op zich best interessant van moeder natuur hoe ze het heeft verzonnen. Eerst een zwangerschap waarbij we de moeder dan volledig uitputten met pijntjes, banden, bloedarmoede, maagzuur, incontinentie en dergelijke. Dan een ervaring die je een topatleet nog niet laat doen eigenlijk, de bevalling.... En dan, een prachtig kleintje wat om de paar uur gevoed moet worden of twee! hihihi met buikkrampjes (vaak), exceem en die je nog helemaal moet leren kennen. Absurd eigenlijk. :-) Maar ooo wat is het toch geweldig mama worden en zijn en vooral ook zwanger zijn. Probeer het zo bewust mogelijk mee te maken, want het is straks alweer voorbij. Spreek bandjes in hoe je je voelt bv... Ga heerlijk contact maken met je kindje in je buik. Geniet van het niet-werken met een heel goed excuus. Doe vooral ook je voetjes eens omhoog. Bereid je alvast voor als je moedermelk wilt gaan geven, bv welk kolfapparaat wil je... Nog maar een paar weekjes girlies en dan.... :-) liefs, niki

Geplaatst

Helemaal waar Niki! Zo goed en zo kwaad als het kan geniet ik ook zeker. Al die schoppen en dat gedraai, ook al doet het soms echt pijn, het blijft een wonder. En om even de positieve vibe door te zetten, ik ben helemaal gelukkig met mijn nieuwe bh's die net zijn bezorgd. Ik krijg weer lucht! Cup 80H, voedingsBH's zonder beugel en het is echt geen porum maar dat mag de pret niet drukken :-)

Geplaatst

Jaaaaaa Sorpresa, nu dus wel met de zéér erotische flapjes?!

Niki ja genieten doe ik volop, lekker met de handen op mijn buik, contact maken en spelen met mijn meisje. Ondanks de kwaaltjes en pijn die ik voel, hoewel ik dáár dan weer niet echt blij van word.

Claudia, gaaf hè zo'n schuddebuik!! Ik moet dan zelf ook zó lachen als ik dat zie bij mezelf.

Belladonna, nou hopenlijk verplaatst de placenta zich nog en wordt het geen keizersnede. Mocht het wel zo zijn, dan heb je in ieder geval nog wel de tijd om je daarop in te stellen, dat vond ik zelf wel heel prettig 11 jaar geleden.

Succes met alles wat je nog moet doen, probeer je wel zoveel mogelijk van dat beebje in je te genieten? Voor je het weet is díe ervaring weer weg.

Ik ga dadelijk een fitnessbal kopen op aanraden van mijn therapeute. Daar kan ik diverse oefeningen op doen en mijn bekken laten ontspannen. Ook voor de bevalling schijnt dat een fijn hulpmiddel te zijn om weeën op te vangen, dus die gaat dan tzt ook mee naar het ziekenhuis.

Straks de echo ivm het verwijdde nierbekken tijdens de 20 weken-echo.

Lekker weer eventjes gluren naar ons meisje

Geplaatst

Mooi gezegd niki!! Echt heel raar/bijzonder dat wij vrouwen dit kunnen/ mogen meemaken.

Als je dan naar je echo beelden kijkt,lijkt het zo onwerkelijk!!

Claudia, ja het zijn nu meer bewegingen van het draaien wat ik voel, echt apart,wel leuk om naar je buik te kijken, net een golfslagbad :) de mijne is wel vaak rustig moet ik zeggen, ma ja ik begin er aan te wennen. Meestal reageert hij wel als ik mn handen op mn buik leg.

Haha sorpresa, jij helemaal blij!!! Ik moet er inderdaad ook nog even 2 aanschaffen,hoop ook borstvoeding te kunnen geven...

Nou morgen de dag, en de jouwe overmorgen, alleen heb je het weerbericht gezien :(

Zipa, succes bij de echo!! En die fitnessbal heb ik inderdaad wel meer over gehoord, na als het goed is mag jij eerder bevallen,ben dan benieuwd naar jou ervaringen!

Belladonna, ow hopelijk gaat de placenta nog uit de weg.

ik krijg nu extra groeiecho's maar eigenlijk zou ik al met 32wkn een placenta check krijgen, dus bij mij wordt er ook nog naar gekeken, maar eigenlijk weet ik al dat hij niet meer voor de uitgang ligt, bij de 3/4 d echo van dokter papa,hij heeft er naar gekeken :) dus ik kan zo gezegd persen zei hij hahah

Nou morgen de bruiloft... Wel raar, dan zijn we man en vrouw. Morgen zijn we ook 10 jaar samen,vandaar dat de dag ook heel bijzonder is. Hopelijk voel ik me goed morgen!

Geplaatst

Ach, we trouwen binnen dus het weer intereseert me niet echt ;-) Ik laat me gewoon voor de deur afzetten, ouders rijden aangezien ik niet mag :-)

Veel plezier morgen!

Geplaatst

Saba en Sorpresa, heeeeeel veel plezier op jullie GROTE dag.

Geniet er lekker van, het is jullie zeker gegund.

Niki, schitterend verwoord. Heel waar, lekker veel genieten en rust houden.

Lekker sexy he, die flaperdeflapjes.

Zelf voel ik onze kleine regelmatig maar nog niet continue.

Beweging zie ik een beetje.

Maar ik loop natuurlijk wel een weekje of wat achter op sommige van jullie.

Weet ik wel wat me te wachten staat ;)

Vorige week heb ik mijn zwangerschapsverlof definitief geregeld.

1 november is mijn laatste werkdag en dan ben ik lekker thuis.

Ben benieuwd ;)

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Sorpresa, wat heb ik gelachen dat je vissen maar niks vind. Jij ook veel plezier met je bruiloft.geniet er van en maak er echt jullie dag van!!!

Saba, jij ook geniet van je bruiloft, veel plezier wordt vast een superdag

Wanda, dus dat wordt aftellen tot je verlof!!

Niki,dank je wel voor je mooie woorden,je bent een schat van een vrouw!!!!

Wat vervelend dat je niet tussen de pagina's kan schakelen, dus ga deze nu posten en dan even terug lezen

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden