Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

bah balen nadat vorige week mijn yzer 6.6 was medicijnen gehad maar ben net gebeld door het zkh die doen niets yzer is zelfs nog lager geworden. morgen telefonisch consult met gyn. de moeheid zal dus nog wel even blijven. bah aan de andere kant mag ik niet klagen want het is de enige klacht die ik heb.

Geplaatst

Hoi,

Toch vervelend een laag hb, hopelijk gaat de gyn er morgen wat aan doen!

Hier weer goedgekeurd voor een weekje, doppler onderzoek was goed. Helaas is mijn bloeddruk wel gestegen naar onderdruk 95. Urine was goed dus voor nu nog niks aan de hand. De medicatie die ik nu heb kan nog worden opgehoogd dus dat is fijn. Maar

Maak me wel zorgen over hoe het verder gaat!! Nu eerst mijn verjaardag vieren en genieten van het weekend

Knuffel voor jullie

Geplaatst

Even snel, moren lees ik weer bij. Alles was goed bij de gyn alleen beginnende carpaal tunnel syndroom dus moet slapen met spalkjes... Kon er ook nog wel bij! Pas over 3 weken weer terug en dan hebben we weer een groei-echo. Tot die tijd dus niks tenzij er iets verandert natuurlijk.

Vandaag wel veel harde buiken weer maar de gyn wijt dat met name aan de snelle groei

momenteel en dat de kindjes druk zijn. Gewoon rust blijven houden, nou ja had al weinig keus natuurlijk. Zit nu op 30 harde buiken sinds 9u blegh! Zometeen cursus Samen Bevallen.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Wanda, vervelend he, gelukkig helpt het rusten goed!! Vandaag ook eerder naar huis gegaan....??

Claudia, wat vervelend dat de ijzer tabletten niet helpen, extra slapen helpt dat...? Ik die het nu ook elke middag, heerlijk!!

Terry, hoezo maak je je zorgen dan???

Sorpresa, wat is dat dan, en met spalkjes slapen??? Ja erg he die harde buiken!! Nou in de relax modus! Doe ik ook al de hele week ;) na ja jij al weken.....!! Gelukkig gaat de tijd even goed snel, ook al werk ik niet!!

Vandaag alweer 28 weken, whoeehoeee . Vind het nu erg spannend worden! Het komt steeds dichter bij! Soms voel ik even aan mijn buik en denk ik ,nee ik droom niet,t is echt mijn baby, ons baby!!!

Geplaatst

O ja en vandaag besproken op het werk dat ik thuis blijf!

Ik heb geluisterd naar iedereen om mij heen!! Thxx meiden, ook voor jullie advies,vind het jammer, maar dit wondertje is mij te kostbaar!! En dacht er te makkelijk over!

T is niet zomaar die harde buiken!!

Vandaag aantal sms-jes verstuurd naar collega's kreeg hartstikke lieve reacties terug, en net ben ik nog gebeld, super lief!!

Geplaatst

Jeetje wat is er veel geschreven de afgelopen dagen en wat hebben we toch allemaal last van kwaaltjes.

Eventjes zo uit mijn hoofd wat reacties op wat ik heb gelezen

@ Saba, goed van je dat je een pas op de plaats maakt en de ziektewet in bent gegaan. Hopenlijk kom je een beetje tot rust. Denk wel dat je moet proberen om je zo min mogelijk druk te maken om die harde buiken, probeer een vorm van ontspanning en afleiding te vinden.

@ Sorpresa, dat was het dus, cts ja dan klinkit het wel logisch dat je er meer last van hebt na het slapen en dat het in de loop van de dag wat beter gaat.

Duizeligheid nog steeds hetzelfde? Wel fijn dat je beebs weer goedgekeurd zijn

@ Terry, Gefeliciteerd met je verjaardag!! nou rustig aan hoor met zo'n hoge onderdruk, gelukkig houden ze je goed in de gaten. Wel bijzonder hoor zo samen met je zus, lijkt me een hele aparte mooie ervaring.

@ Wanda, he gatver lekkere ervaring weer zo in het ziekenhuis. Vreemd ook met dat drankje en dat je niet weg mocht uit de wachtkamer. Zo heeft ieder ziekehuis weer zijn eigen protocol, ligt dus niet per definitie aan dat het nederland is.

@ Claudia, fijn van jou ook weer positief nieuws te lezen!!

@ Esther, goed van je dat je nu geen onregelmatige diensten meer draait en ook aangepast werk doet, goed voor jezelf zorgen hoor.

Nou hier groei ik nog steeds lekker door, inmiddels loop ik richting de 31 weken. Ik ben behoorlijk kolossaal. Er wordt mij bijna dagelijks wel gevraagd of ik zeker weet dat het er maar 1 is en of ik écht nog tot begin december moet. Moet er dan zelf wel om lachen, ben dan ook supertrots op mijn mega zwangere buik. Ons meisje is nog steeds heerlijk beweeglijk, zit af en toe wel erg gemeen te trappen pal onder mijn ribben en volgens mij is mijn rechterzij behoorlijk beurs. Van de week had ik haar voetje te pakken, , zó leuk is dat.

De harde buiken ken ik maar al te goed, ik zit ook aan de ca 30 per dag. Komt waarschijnlijk voor een groot deel door mijn bekkeninstabiliteit. Eergister gaf de fysiotherapeute mij het advies om per direct te stoppen met werken. Ik zak namelijk af en toe gewoon door mijn benen, vooral rechts en ik heb veel pijn, snachts kan ik wel janken en ik heb dan echt paracetamol nodig om een beetje te kunnen slapen. Vervolgens met haar erover gehad hoe ik toch de laatste dagen (in totaal nog 6) uit kan zingen. Ze begreep mij heel goed dat ik niet zomaar de boel de boel kan laten en de collega's mijn werkzaamheden op laten pakken. Mijn collega's zouden dat zondermeer heel goed kunnen, maar ik wil het zelf gewoon goed en volledig overdragen. Als ik dit niet doe, dan raak ik daarover in de stress, daarvoor ken ik mezelf te goed. Stress, zo is inmiddels gebleken, zorgt ook voor harde buiken.

Dus morgen eens zien of ik via de gynaecoloog een medische verklaring kan regelen, zodat ik de ziektewet in kan en dan werk ik iedere dag maar een paar uur, op voornamelijk de momenten dat het goed gaat, mét langere rustperiodes tussendoor, maar dan kan ik in ieder geval mijn clienten nog zien en "afscheid" nemen, collega's overdragen.

Sinds gister heb ik geloof ik ook iets van voor/oefen weeen. Niet heel vaak, maar ik heb nu aantal keer dat kramperige ongi-achtige gevoel gehad wat dan een klein minuutje aanhoudt. Wordt eerst wat erger, scherper qua "pijn" en dan ebt het langzaam weer weg.

Morgen toch bellen naar afd gynaecologie, dus zal meteen eens navragen of ik hier iets mee moet.

Nou dat is bij mij de stand van zaken. Ik ga zo mijn bedje maar eens opzoeken

Geplaatst

Zipa, fijn weer van je te horen.

Laat dat inderdaad maar eens goed uitzoeken. Nog 6 dagen jeetje, dan kort het inderdaad.

Saba, ja ik ben inderdaad eerder naar huis gegaan. Heb een lekker warme douche genomen en mijn man zijn trainingbroek aangetrokken (heerlijk die ruimte :) )

Daarna lekker op de bank. MMMMMMM Deed echt goed

Blij dat jij ook lekker thuis bent. Wat lief dat je collega's zo meegaand zijn.

Ik ken dat gevoel hoor. Ook als ik in de badkamer net uit de douche kom, dan sta ik voor de spiegel te kijken (vaak met ongeloof).

Heerlijk om die kleine lekker zo te voelen. geeft weer eens bevestiging.

Terry wat fijn dat je onderzoek goed was. Weer een stukje verder.

Fijn weekend allemaal

Wanda

Geplaatst

vandaag te horen gekregen dat al mijnklene kwaaltjes waarvan ik dacht het hoort erbij en de vermoeidheid komen door een erg tekort aan b12 moet zo een injectie halen.dit schijnt wel een pijnlijke te zijn maar ja we hebben zelfs 2 puncties gedaan op paracetamol. ook schijnt de injectie snel te gaan werken. mijn hb is hierdoor ook veel te laag. b12 moet minimaal 130 zijn en is 94 en hb moet zijn 8 en is nu 6.5.

iedereen alvast een lekker weekend

Geplaatst

Claudia wat vervelend! Wel herkenbaar...ik spuit elke twee maand vit b12 (en slik dglks ferro). Ook hier chronisch laag hb en te laag vit. b12. Bij mij is het ws de combi traagwerkende schildklier en te laag vit. b12. Schijnt dat je bij auto imuunziekten moeilijk b12 opneemt. Die injectie valt heel erg mee hoor! Ik spuit hem zelf in mijn bovenbeen. Bij mijn derde icsi was hij ook veelste laag (te laag b12 gehalte schijnt negatief te werken op innesteling) en ik heb toen in drie weken tijd tijdens de zomervakantie mezelf om de dag deze spuit gegeven om op die manier voor de derde icsi mijn b12 op peil te krijgen.

Ben zo benieuwd naar jullie buiken! Tijd voor een fotootje? Ik hoor alleen maar dat die van mij nog zo klein is. Ben benieuwd of ik straks nog een flinke groeispurt ga maken!

Zipa al contact gehad met de gyn? Jij dus het advies gekregen om te stoppen met werken...pittig hoor!

Ik geloof dat ik gisteren voor het eerst harde buiken heb gehad. Ik had een bijscholing tot half vijf, daarna uit eten geweest met een vriendin en tot slot moest ik echt nog even in zwolle wat boodschapjes doen. Ik was om half tien thuis s'avonds en onderweg deed m'n buik toch zeer en raar! Heel gek gevoel!

Terry gefeliciteerd!!!

Geplaatst

@ Zipa, helaas nog geen verbetering qua duizeligheid en ik (en de gyn ook) verwachten ook geen verbetering meer. Ik slik nu een week of 5 of 6 ijzer en merk geen verschil dus het ligt niet (alleen) daaraan. Omdat ik sowieso veel harde buiken heb (gisteren 40 bijvoorbeeld) is liggen ook wel goed. Gisteren even naar ziekenhuis en die cursus en dan zit/sta ik dus alweer te lang... Ik heb vandaag van die polsbeschermers gekocht voor skaten zodat ik mijn polsen kan spalken 's nachts. Hopelijk scheelt dat wat de CTS betreft.

Goed dat jij ook actie onderneemt om je kleine te beschermen. Ik kan me goed voorstellen dat het overdragen op jouw manier moet gaan. Een perfectionist op zwangerschapshormonen... hihi. Hopelijk heb je snel meer rust!

@ Claudia, wat fijn dat (een deel van) je klachten verklaard is! Dat zal misschien toch schelen als je die prik hebt. Hij gaat in je spier toch? Das wel iets vervelender dan in vet maar het valt echt mee hoor. Daarbij, je moet wat over hebben voor je kleintje ;-)

@ Esther, wat ben jij nog actief zeg! Vind je het gek dat je een harde buik krijgt ;-)

@ Saba, heb je al een beetje vrede met de nieuwe situatie? Gelukkig heb je een bruiloft om naar uit te kijken! Ook zoiets... Wij wilden dus in stilte trouwen, alleen ouders, broers/zussen en getuigen. Kwam ik er gisteren dus achter dat een van de getuigen het niet zo nauw neemt met onze wensen en onze halve vriendenkring heeft ingelicht zodat hij geld kon inzamelen voor een verrassing... Ik ben zo kwaad geworden! En ook verdrietig. Hoe lief bedoeld ook, het is ónze trouwdag en wíj bepalen hoe die loopt. Onze wensen zijn dus niet gerespecteerd en hoe leuk de eventuele verrassing ook was ik heb alles af laten blazen. Pfff... de zwangerschap gaat al niet zoals gehoopt, ik had graag mijn eigen trouwdag wel zelf in de hand gehad. Zegt m'n vriend nog van ja, maar ik heb misschien ook niet expliciet gezegd dat we in stilte trouwen...nee dat hadden ze ook niet op kunnen maken uit het feit dat NIEMAND het wist en er maar 10 mensen aanwezig zijn? Normaal zou ik het al stom vinden maar nu met al die hormonen is het een groot tranendal geworden pff.... Anyway ik heb nog steeds zin in ons dagje maar wil even iets (iemand) slopen vandaag haha

Verder vandaag met mn moeder stof uitgezocht om zelf boxkleden te maken. Voor tweelingboxen is er helaas weinig keus en de maten komen ook niet overeen met onze box. Mijn moeder heeft dezelfde dus we gaan even crea-bea doen. Althans,n poging want mijn vingers willen niet echt doen wat ik wil grrmbl! Verder vond ik het ineens noodzakelijk dat we 8 koffiekopjes en 8 mokken en 4 theeglazen hadden (ik denk nu al aan het kraambezoek haha) en zag ik nog een leuk houten fotohart voor op de kinderkamer dus die ligt nu ook hier. Wel fijn even 'echte' winkels in te gaan, al moest ik elke 10 minuten zitten...

Ik hoop dat ik niemand overgeslagen heb. Fijn weekend allemaal!

Geplaatst
Sopressa, wat een mooie buik zeg!!!

(Lees wel mee, minder actief met schrijven)

Dankjewel! Gelukkig hebben we geen meldplicht hier haha! Alles wel goed daar?

Geplaatst

Jahoor, alles prima hier! Woensdag weer controle. Maar eigenlijk gaat alles tot nu toe (even afkloppen) volgens het boekje.

Vind het dan ook heel vervelend dat veel van jullie zoveel klachten hebben. Ik lees stilletjes mee en zal zo af en toe reageren.

Geplaatst

Oh super! Nou ik ben blij dat er ook klachtenvrije zwangerschappen zijn hoor anders zou de populatie hard krimpen haha ;-) Vriendin van mij is gisteren bevallen en die sportte tot een dag voor de bevalling 2-3 keer per week. Alles kan...

Geplaatst

Zipa, ja die vorm van ontspanning heb ik helaas nog niet gevonden. De harde buiken heb ik snachts ook,als ik op mn zij lig,moet dan gelijk naar mijn rug draaien want dat doet zeer. Als ik iets doe op een dag,spreek ik maar 1 ding af,en meestal maar een paar uurtjes per dag,anders is het savonds en snachts nog erger. Jij kent de harde buiken dus ook maar al te goed,vervelend he, en 30 is ook niet echt weinig. Had je nog gebeld over de weeen wat je dacht te voelen???

Nou hopelijk kan je zorgloos al je werk goed overdragen en afmaken, ik heb wel gekozen om het advies van de vk op te volgen ( en de meiden natuurlijk ;)

Wanda, haha fijn zo'n trainingsbroek van je vriend!! Ik heb van mijn zus een heerlijke huisbroek geleend, als ik hem moet wassen baal ik ervan, dan wil ik dat hij snel mogelijk droog is zodat ik hem weer aan kan... :)

Ja mooi he,kijk ook in de spiegel met trots naar mijn buik!! Wat een wonder!! Blijf het zeggen!!

Claudia, ow wat vervelend, nou gelukkig krijg je er nu wat voor, dat je je ook snel maar weer wat beter mag voelen!!

Esther, ja dan heb je denk ik een te drukke dag gehad!! Heb je er daarna nog last van gehad??

Zal er eerdaags ook een buikfoto opzetten, ben ook benieuwd naar de rest nu...!!

Sorpresa, echt super mooi!!! Had het al gezegt op fb, maar er zitten dan ook 2 beebjes in,die maken wel ruimte ;) je heb ook nog geen last van de strepen he?? Heb ze ook nog niet echt gezien ( afkloppen )

Ik kan er niet aan wennen om weinig te doen, zo ben ik niet en nooit geweest, vind het zielig voor mijn mannetje,hij werkt de hele dag en dan mag hij ook nog eens gaan koken, de keuken is nu echt te laag om lang in te staan, normaal had ik er niet zo een probleem mee, maar nu last van mijn buik dus dan verkramp je al en dan krijg ik er ook nog eens last van mijn rug van,door het staan.

Ow wat vervelend van je vrienden, hoe lief bedoeld ook. Het is inderdaad jullie bruiloft met jullie wensen, jammer dat iemand daar anders over denkt! Goed van je om het af te blazen!! Als jij er zo over denkt! Is die iemand/iets nog heel gebleven haha

Nu genoeg kopjes in huis voor je visite ;) Goed oplossing om de boxkleed zelf te maken, het wordt dan ook naar je eigen zin,en vast heeel mooi!

Heb trouwens wel zin in mijn bruiloft, ben wel bang dat de nacht weer een drama gaat worden, de dag wordt voor mij te druk, vroeg me bed uit,smiddags visite(alleen zussen en schoonmoeder/stiefmoeder) maar toch druk. Zit er over te denken om even te slapen na het trouwen, en mischien na wat foto's gemaakt te hebben, maar laat me haar doen dus dat moet wel mooi blijven zitten haha Kijk wel. Heb in ieder geval me zus gevraagd om te helpen met gebak en koffie uit te delen.

Pippe, wat fijn dat alles goed gaat!! Wilde inderdaad net weer even gaan vragen naar jou en lieff, die hebben we ook een tijd niet meer gezien.. Hopelijk gaat het ook goed met haar!

Terry, hoe gaat het met jou?? Heb je nog wat leuks gekregen voor je verjaardag??

Belladonna, en hoe gaat het met jou??

Nou hier weinig nieuws te vertellen, geen verandering (helaas) snachts vaak wakker, moet ik goed gaan liggen anders slaap ik helemaal niet, harde buiken ook snachts, nou en overdag probeer ik zo min mogelijk te doen.

Zo nog even naar bed,was even naar beneden gegaan met vriendlief die ook niet meer kon slapen om wat te gaan eten.

vriendlief kan helaas niet meer mee om te slapen hij gaat naar monstertrucks.

Ik ga vanmiddag naar de verjaardag van mijn nichtje, ze is vorige week dinsdag 1 jaar geworden en viert het vandaag met haar vader. Nooit gedacht altijd wel gehoopt dat ik daar nu zwanger heen mag gaan, ik wist nog dat ze het ons kwamen vertellen, mijn tweelingzusje en haar vriend,ze kwamen patat eten bij ons,ze vertelde het tijdens het eten, ik moest me toch een partijtje janken, ik werd vorig jaar 3 x tante. Al mijn zussen hebben een kleintje gekregen vorig jaar, en wij zaten met al onze teleurstellingen...... Kon in toen maar in de toekomst kijken,had ik me niet zo vaak zo rot gevoeld denk. Ma ja dat geld natuurlijk niet alleen voor mij.

Ik hou nu al zoveel van mijn kleintje,wat een super mooi geschenk en gevoel!!!

Dames fijn weekend!!

Geplaatst

Haha Saba de mensen die het bedacht hadden zijn nog heel maar ze schrokken zich kapot natuurlijk. Ik ben normaal gesproken al een niet zo subtiel type, en nu met de hysterie van de hormonen erbij zou je denken dat ze mn kat hadden doodgemaakt! Maar gelukkig is t afgeblazen, hoe lief bedoeld ook ik voel me helemaal niet goed en dan wil ik geen onverwachte dingen. Dat zul jij je ook wel in kunnen denken nu! Slaap je met een voedingskussen oid? Ik leg altijd een stuk onder mijn buik en dan tussen mijn benen. Bovenste been stukje optrekken ten opzichte van onderste been en dan lig ik ok. Je buik is dan ondersteund en dat scheelt bij mij een hoop harde buiken. Op je rug liggen is eigenlijk niet zo goed omdat je dan een bloedvat afknelt dat je wel nodig hebt. Ook voor je rug is het zwaar. Ook opletten hoe je opstaat he maar dat weet je waarschijnlijk al. Mijn fysio zei ooit eens dat ik opstond als een zombie haha, nou toen had ik het snel afgeleerd!

En ja al die harde buiken, geef het wat tijd. Je doet nu lichamelijk rustiger aan maar je maakt je druk, voelt je schuldig, je maakt je misschien ook zorgen en dat geeft je weer harde buiken. Dat proces moet je zien te doorbreken. Probeer echt volledige ontspanning te vinden en gooi je schuldgevoel zo snel mogelijk het raam uit! Makkelijk gezegd maar het kan echt!

En qua bruiloft, ik zou gewoon tussendoor even slapen. Het is jouw dag, die wil je toch helemaal beleven? Haal een haarnetje en zorg dat er iemand in de buurt is die eventueel pluis even platlakt voor je. Een middagslaapje is doorgaans niet zo ruig dat je meteen punky wakker wordt.

Oh en heel herkenbaar hoor je gevoel mbt anderen die kids krijgen enzo! Ik heb nu dat ik eigenlijk overal mijn gezicht (lees:buik) wil laten zien haha ik ben zo trots op mijn ukjes! Maar ja dat gaat niet aangezien ik altijd begeleiding nodig heb en dus afhankelijk ben van iemand anders' agenda en voorkeuren. Als troost zet ik hem maar elke week op facebook haha :-) En ik ben ook al super trots op mijn kindjes. Ik vind ze nu al de mooiste en liefste en ik ken ze nog niet eens!

Geplaatst

Pipe, wat fijn om te lezen dat alles goed gaat, ik vind het juist leuk om te lezen dat het goed gaat dus vooral blijven schrijven,

saba,

wat vervelend die harde buiken, maar wat sorpresa schrijft klopt wel, ik hoop dat het lukt om je schuldgevoel van je af te zetten!

even tussen door slapen is een goed idee, alles om voor jouw er een super dag van te maken. Mij. Zussen hebben allebei kinderen2 en 3 heb dit soms wel heel moeilijk gevonden, vooral toen mijn zus de laatste kreeg en hem de naam Mika gaf die wij al 5 jaar in ons hoofd hadden en die net gegeven hadden aan onze teruggeplaatste cryo. Maar goed zonder die lieve zussen was het ziezo niet gelukt. Ging onderlaatst op kraamvisite en dacht zo voor het eerst in 6 jaar vind ik het echt super! En straks komt iedereen onze kleine uk bewonderen!

sorpresa,

wat vervelend dat iemand hoe goed ook bedoeld plannen voor jouw maakt, wat logisch dat je zo hebt gereageerd, gelukkig ismalles afgeblazen en weet iedereen dat ze niet met verassingen moeten aankomen, alleen leuke cadeau's natuurlijk. Wou wat heb jij een mooie buik en wat vervelend dat je hem inderdaad nietnheel veel kan laten zien, dus plaatst hem maar hier ik vind het mooi,,,, wat fijn dat alles weer goed was met je twee kanjers, hoop dat je brace een beetje helpt en dat je minder last hebt van je armen.

edr, wat fijn dat alles goed gaat, ik zal ook is bromberen om er een buikpotig op te zetten maar nu geen tijdloos ga zo naar de lapjesmarkt gordijnen zoeken.

zipa, ben benieuwd wat de dokter heeft gezegd over je oefenweeen, wat vervelend van je bekken ik hoop dat je een goede balans kan vinden om die 6 dagen nog door te komen en het voor jouw goed af te sluiten, je baby is wel het belangrijkst, dus hoe moeilijk ook als het niet meer gaat, gaat het niet meer. Ik weet het makkelijk gezegd.

wanda, lekker, aan het genieten vanher weekend!!!

Claudia, ik hoop dat de spuit je gaat helpen en je je wat beter gaat voelen!! Jij leeft ook met de week dus weer bijna een weekje verder yes!!!!!

hier leuke verjaardag gehad, ben bij mijn zussengeweest, donderdag en vrijdagavond. Eigenlijk wel te veel maar wel gezellig, had ik wel even nodig! Ga zo naar de lapjesmarkt, we gaan een vissenkamer maken, een vriendin gaat een muurschildering maken en ik heb visjes die ik ergens op kan strijken, deze wil ik op de gordijnen strijken en op de randjes van de lakentjes,

kortom leuke plannen. Iemand schreef waar ik me zorgen om maak, mijn onderdruk loopt langzaam op, zit nu met medicatie op onderdruk 95 dus de kans is groot dat de medicatie volgende week wordt verhoogd, hoop gewoon dat dat gaat werken want het geen zin om in ziekenhuis te belanden.

fijn weekend allemaal en dikke knuffel

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

claudia75 -

Sorpresa -

saba26 - 8 okt (vk)

Belladonna - 29 sept (groeiecho en placenta check)

Wanda -

Pippe -

zipa -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (Meisje)

claudia75 - 16-12-2012 (Meisje)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Zo dames, het lijstje weer even erbij gezocht, zie ik dat belladonna een groeiecho heeft en placenta check, hoe was het??

Vullen jullie het lijstje weer verder aan.... 8 okt hoor ik wanneer ik de groeiecho heb, iig dan mag ik een afspraak maken,dus meer info heb ik niet.

Verjaardag vanm. was gezellig, na 2 uurtjes weer naar huis gegaan, en nu last van mijn rug en voel me helemaal niet lekker.

Na ja optijd naar bed dan maar,zet er wel nog even een buikfoto op, op fb herkenbaar,hier zonder gezicht :)

Terry zag dat jij ook fb wilde delen, je kan mij vinden bij sorpresa/claudia of wanda, als je daar zin in heb, ben ook moeilijk te vinden geloof ik....

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

claudia75 -

Sorpresa - 17 okt groei-echo en controle

saba26 - 8 okt (vk)

Belladonna - 29 sept (groeiecho en placenta check)

Wanda -

Pippe -

zipa -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (Meisje)

claudia75 - 16-12-2012 (Meisje)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Geplaatst

Sorpresa, als het goed is is prenatal vandaag open,wil een buikband voor ondersteuning halen, en een voedingskussen,thx voor de tip, hoop dan ook beter te slapen.

Hoe bedoel je met opstaan...?

Terry,ja gaaf he,straks komt iedereen je eigen uk bewonderen :)) can't wait ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden